Skoči na vsebino

Going south – ali več sreče kot pameti


Priporočene objave

Objavljeno

Boljše škornje in očala s foto stekli. Eno obvaruje noge, drugo pomaga pri tunelih (vsaj meni) .

"Moje spoštovanje" za furo in predvsem za obsežen potopis.

lp

Objavljeno

Super lepo je nekaj zabavnega prebrati. In ja tudi nevarnega, tista na mostu bi hitro lahko bila precej slabša. 

 

 

Objavljeno
On 9/4/2025 at 8:41 AM, franc said:

Boljše škornje in očala s foto stekli. Eno obvaruje noge, drugo pomaga pri tunelih (vsaj meni) .

lp

Franc, tnx za nasvet - bom upošteval.

Me pa predvsem zanima ali obstaja kakšen trening hitre "odmrznitve" za stare kozle.

Si predstavljam, da če se od mladosti ukvarjaš s kakšnim adrenalinskim športom, potem imaš reakcijo v podzavesti.

Si tudi predstavljam, da če se voziš po šodru in si v stalni pripravljenosti na tak zdrs, sploh ne zmrzneš.

 

Robi  

Objavljeno

odmrznitev prinese čimveč vožnje, kmji prinesejo občutek, občutek da suverenost, strah se zmanjša,  pa ponavadi spomladi je tudi veliko tečajev varne vožnje.

Objavljeno

Tudi jaz sem začel s "pravim" motorjem po 40-tem, ampak sem se prej 25 let vozil z mopedom in sem začetne napake "predelal" na mopedu.

Kakor sem že "lesen" imam nekje v podzavesti potrebne izkušnje in zaenkrat mi gre kar solidno, kar se tiče "reševanj" . 

Kot je že Dami napisal, rabiš izkušnje (gre pa pri teh letih (po mojih izkušnjah) bolj počasi) .

S tečaji se jaz nisem "ukvarjal" , čeprav ne dvomim, da so uspešni, sem imel to srečo, da sem se v začetku "vključil" v ekipo "mladcev" , ki so stvar obvladali in dobil koristne nasvete, so pa bili za moj "okus" predivji (jaz se blatu, če se da, izognem, oni pa so ga iskali, pa še bistveno prepočasen sem) .

"Zamrznitve" rešijo edino izkušnje s podobnimi oz. enakimi situacijami, kar pa na motorju ni ravno varno (z avtom je precej lažje) . 

Če imaš čas in voljo, si najdi kakšen "poligon" in treniraj, pa nabavi si kompletno (dobro) opremo, ker je drugače boleče, ko greš po tleh.

Pa mogoče ne bi bilo slabo, da si omisliš kakšno poceni in lahko "prduljo" za vajo (moped, 125...) .

lp

  • Všeč mi je 1
Objavljeno

Sem danes predebatiral situacijo s sodelavcem motoristom od malih nog (verjetno bi sodil v Francovo ekipo "mladcev"). Pravi, ni bil problem v zmrznitvi ampak v tem, da sem spustil gas. Gas bi moral ostati kjer je bil, in ko bi zadnja guma spet prijela asfalt, bi me avtomatično odpeljalo v ovinek ne glede na to kako trd sem bil tisti trenutek.   

Pri tem me je tudi potolažil, da se motoristi delimo na dve skupini, na tiste, ki so že padli in na tiste, ki še bodo. Nisva šla v detajle ali tisti, ki smo že padli, potem nikoli več ne pademo :)

Sem pa razmišljal točno v to smer kot jo predlaga Franc - en motor, ki ga ni škoda in potem v polni bojni opremi na en park plac trenirat takšen kejs.

Lp Robi

 

 

Objavljeno
pred 31 minutami, RobiMG pravi:

 

Pri tem me je tudi potolažil, da se motoristi delimo na dve skupini,

1. na tiste, ki so že padli in na tiste, ki še bodo.

2. Nisva šla v detajle ali tisti, ki smo že padli, potem nikoli več ne pademo :)

 

 

 

1. drži

2. ne drži vedno, ma važno da se ne sekiraš :P

 

ps. iz mojih iskušenj, dva orenk kreša oba v avto, 1x bočno 1x čelno. ni problem v padcih, teh je veliko (jih niti ne štejem), sploh če se kje offroad potepaš in po šodru, ali zdrsi na asfaltu, važno je, da se nikjer in nikdar nenadno ne ustaviš. Preživetje je iskanje poti v slabi situaciji trka/zdrsa/padca, kjer podaljšaš sam polet in pristanek. Da ni nikakršne trde ovire, ki bi te nenadno ustavila (zid, drevo, znak, ograja, avto..itd..). aja, preverjeno na lastni koži.

 

Objavljeno
44 minutes ago, RobiMG said:

Sem danes predebatiral situacijo s sodelavcem motoristom od malih nog (verjetno bi sodil v Francovo ekipo "mladcev"). Pravi, ni bil problem v zmrznitvi ampak v tem, da sem spustil gas. Gas bi moral ostati kjer je bil, in ko bi zadnja guma spet prijela asfalt, bi me avtomatično odpeljalo v ovinek ne glede na to kako trd sem bil tisti trenutek.   

Pri tem me je tudi potolažil, da se motoristi delimo na dve skupini, na tiste, ki so že padli in na tiste, ki še bodo. Nisva šla v detajle ali tisti, ki smo že padli, potem nikoli več ne pademo :)

Sem pa razmišljal točno v to smer kot jo predlaga Franc - en motor, ki ga ni škoda in potem v polni bojni opremi na en park plac trenirat takšen kejs.

Lp Robi

 

 

Ce ti navrzem 5 centov mojga pametovanja, gledanje! Gledanje je zelo poudarjano, ampak morda se vedno premalo upostevano. Vozis kamor gledas. Za treniranje gledanja ne rabis niti drugega  motorja niti posebnega parkinga…samo ZAVESTNO moras med voznjo usmerjat pogled. Fino je gledat dlje kot si mislimo da je treba. In tudi ce si v celadi na glas ponavljas glej v ovink glej v ovink ni nic narobe. Ko to pocnes dost dolgo, rata refleks. Kresnil si tocno tja, kamor si se zabulil. Ti nisi zmrznil. Zagledal si se. 
 

ps, IMO, ce bi drzal gas, bi kresnil z vecjo brzino, resilo te ne bi. 
ps2, veselja ti ni ubilo, strah se lahko pojavi tudi precej po dogodku in zna bit kar trdovraten. Ampak to je normalno. Povozili so me avgusta 2017, ce se mi iz stranske priblizuje bel avto, me se vedno malo strese. 

Objavljeno
4 minutes ago, Kugelschreiber said:

Kresnil si tocno tja, kamor si se zabulil. Ti nisi zmrznil. Zagledal si se. 
 

ja, res je - še vedno lahko prikličem občutek, ko strmim v obcestni jarek in kako se v tistih dveh sekundah zavem, da bom zapeljal vanj zato ker tja gledam.

Kar se gasa tiče - mogoče bi v takem primeru selo zapeljal na levi pas, kar bi bilo lahko še slabše ... 

Objavljeno
pred 14 minutami, RobiMG pravi:

ja, res je - še vedno lahko prikličem občutek, ko strmim v obcestni jarek in kako se v tistih dveh sekundah zavem, da bom zapeljal vanj zato ker tja gledam.

Veliko je odvisno tudi od samega motorja in načina vožnje v ovinke. Sam sem sem se znašel pred leti v več kriznih situacijah z manjšimi, lažjimi in bolj živčnimi motorji, na katerih se počutiš kot, da si na dirkah. Da ne bom spet reklamiral gsa kardanarja, ampak to je en tak umirjen moped, če je potrebno potegne drugače ti pa z brundanjem daje en tak umirjen občutek. Ročica za plin ima velik hod zato ni sunkovitih pospeškov, tudi tvoja višina je bolj primerna za večji moped...manjši je bolj neroden. Drugo je polaganje ovinkov, lažje gre v ovinek z nagibanjem zgolj mopeda, da moped premetavaš, s telesom pa ostajaš v bolj navpični poziciji. Mogoče je to lažje izvedljivo s takimi mopedi ki omogočajo bolj pokončno sedenje, pri špotnih si bolj zlit v neko celoto z motorjem. Jaz to kombiniram, včasih nagibam samo moped včasih se nagnem tudi sam... to bi znal kdo bolje razložit, lahko pa poizkusiš 🙂

  • Všeč mi je 1
Objavljeno
2 hours ago, RobiMG said:

ja, res je - še vedno lahko prikličem občutek, ko strmim v obcestni jarek in kako se v tistih dveh sekundah zavem, da bom zapeljal vanj zato ker tja gledam.

Kar se gasa tiče - mogoče bi v takem primeru selo zapeljal na levi pas, kar bi bilo lahko še slabše ... 

na koncu je vedno problem premalo prostora. Z nizjo brzino si ta prostor kupujes. In ce/ko ga vseeno zmanjka, nizja brzina manj zlomi, manj boli. 

1 hour ago, vandrovec said:

Da ne bom spet reklamiral gsa kardanarja

Ja, ker njegov guzzi kardanar je v vsemu bol podoben R6 kot gski. 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 16 minutami, Kugelschreiber pravi:

Ja, ker njegov guzzi kardanar je v vsemu bol podoben R6 kot gski. 

Meni deluje eno št manjši od gs, on je pa eno št večji od mene...

Objavljeno (popravljeno)

Se strinjam z večino napisanega. Sem pa spregledal, da imaš 25 k km narejenih. V tem času sem jaz "predelal" vožnjo po prednjem, zadnjem, po živi meji in pirueto na ledu in verjetno še kaj (špegu in ročko sklopke me je stalo) . Špegu na ledu in ročko pri obračanju na mestu po klancu navzdol (kaskaderske vložke pa sem preživel brez posledic) . Po 25 k km bi počasi moral preko osnov. Da boš nek profi je malo verjetno, ampak da ne zapelješ v vsak graben, ki ga srečaš pa brez problema.

"Suhi trening" ima pri meni bolj malo efekta, ampak različni ljudje različne metode. Za samo smer tudi kolo ni napačna izbira (je pa to čisto nekaj drugega, komande in ni zaviranja motorja). Ko prevlada panika pomagajo samo izkušnje in podzavest. Jaz bi na tvojem mestu šel na tečaj (in prej pogooglal izvajalca) . Ko enkrat "dojameš" je vse precej preprosto...

Lp

Ps. ko ti "vzame" prednje kolo, se da to uravnavati z zadnjo zavoro in odvzemanjem plina, samo je to že "višja šola" .

Popravljeno . Popravil franc
  • Všeč mi je 1
Objavljeno

Velik problem starih prdcev z dosti kilometri je slabe navade popravljat. Recimo.. po makadamu vsaj malo gasa držat, da se ne zakoplje prednje kolo, pa ignorirati šoder na asfaltu, pa gledanje.. šoder na asfaltu probam ignorirat un se čimbolj ravno zapelat skozi. Če je dovolj počasi, je vedno dovolj ovinka za popravljanje...

  • Všeč mi je 3
  • Haha 1
Objavljeno
On 9/9/2025 at 6:11 PM, vandrovec said:

Drugo je polaganje ovinkov, lažje gre v ovinek z nagibanjem zgolj mopeda, da moped premetavaš, s telesom pa ostajaš v bolj navpični poziciji. Mogoče je to lažje izvedljivo s takimi mopedi ki omogočajo bolj pokončno sedenje, pri špotnih si bolj zlit v neko celoto z motorjem. Jaz to kombiniram, včasih nagibam samo moped včasih se nagnem tudi sam... to bi znal kdo bolje razložit, lahko pa poizkusiš 🙂

Drži - jaz na tem guciju sedim kot na konju in sem komot. Vse ovinke pri vseh brzinah pa "polagam" samo s potiskom (se pravi samo z nagibanje motorja) - le ta način mi daje občutek, da imam vse pod kontrolo.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!