Skoči na vsebino

do koliko let se splača...


Priporočene objave

Objavljeno

Sem uporabil iskalnik, vendar nikjer nisem našel take konkretne teme.

Do koliko let star motor se splača kupit oz. pri koliko letih je recimo nekje meja, ko se še splača. Mišljeno v tem smislu, da z motorjem ni za pričakovat nekih problemov in da se lahko brezskrbno voziš. Oz. če vprašam drugače, pri koliko prevoženih kilometrih je še to? Oziroma tako, pri koliko kilometrih se lahko pričakuje določene okvare in servise?

Koliko km za nek cestni motor še ne predstavlja kakšnih problemov in da lahko od njega brez problema pričakuješ, da se boš vozil še naprej.. je to 20k, 30k, 40k, 50k ? Vem, da je odvisno od ohranjenosti, pa vendar, kje je neka splošna meja... (tako kot pri avtih velja, da je pri recimo 100k treba marsikaj menjat in začeti pazit na veliko vitalnih mehanskih delov). Pa še to, koliko pridejo stroški za recimo potrošni material na rabljenem motorju? recimo da kupiš motor, in da mu je treba zamenjat kar je od potrošnega materiala (gume, zobniki, veriga, olje, filtre, še kaj??). Sprašujem za 600ccm cestne , ali morda 750ccm.

imam pa v mislih sport (cestne) motorje , zxr, yzf, cbr, gsx, zx6r, zzr itd..

Objavljeno

Po moje je ravno problem pri cestnih. Namrec vozniki le-teh tudi vozijo bolj "agresivno" kar pomeni, da je hujsa obraba.

Kar se tega tice so chopperji bolj "varni"

Misljeno je na splosno ne mi zdej z izjemami ven lazit.

Objavljeno

ah coperji pa meni niso... saj vem , da je problem pri cestnih ravno to - obraba, pa vseeno me zanimajo mnenja, do koliko km je se razmeroma varno?

Objavljeno

Na to vprašanje se težko da pameten odgovor, ki ti bo kaj pomagal.

Še en porblem pa je, da nikoli ne boš vedel, ali ima motor res toliko km, kot jih je na števcu.

Se mi pa zdi, da kakšnih 8 let stara jajca nebi smela biti problematična, razen če ni slab lastnik, ali pa zamenjanih že 15 lastnikov. Pa tudi dobro je, da motor ni bil preveč razsut. Pa če je kakšna stvar, podobna servisni zraven oz. kakšni računi za nabavljen materjal, tudi ni narobe.

OK, hotel si eno cifro, evo ti: 50.000km

Kaj več ti bosta pa Enduraš in Kroker povedala.

Objavljeno

Jason, hvala za odgovor, take odgovore sem imel v mislih.

No saj lahko tudi drugače vprašam; kaj se bolj splača, kupit neko 10 let staro cestno zadevo s recimo 50k km (npr. yamaha fzr 600),

ali si sposodit 400k in nabavit 6 let star npr. yzf 600 z recimo 30k km za 1mio sit ?

koliksna bi bila razlika v stroskih v recimo enem letu?

vase izkusnje itd?

Objavljeno

koliko casa se splaca ostati porocen z isto zensko?

tvoje vprasanje,aleron,je skoraj ze filozofskega pomena.... odvisno od ravnanja in skrbi za motor itd. itn.

in cisto prakticni primer:

1998 sem kupil FJ 1200,´90 letnik,z 35.000 km na stevcu od 5.(!) lastnika.prodal sem jo dve leti kasneje istemu gospodu nazaj za tretjino manj in 35.000 km vec.

potrebno bi bilo obnoviti masino (obrocke) in zamenjati ali renovirati zadnji amortizer.drugace sta bili masina in tehnika v dobrem stanju.obrabljeno in oguleno,vendar zelo uporabno.prodal sem zaradi pomisleka,ali investirati X (takratnih) ATS in se voziti z 10 let starim motorjem ali prodati in kupiti novo.dolgorocno gledano je bil nakup novega boljsa odlocitev samo zaradi manj skrbi pri novi robi.

seveda je mozno star motocikel spraviti v tip top tehnicno in opticno stanje z ustreznim denarnim inputom.ker bi moral zamenjati se par "drobnarij" (med ostalim balanco in nekaj plastike) in se mi ni dalo vec ukvarjati s tem,sem zamenjal.

Objavljeno

no saj verjamem, da tezko najti objektiven odgovor na tako temo, vendar me vseeno zanimajo izkušnje in mnenja ostalih motosvetovcev, ki so, ali so bili , v podobnem polozaju.

Stvar je namreč v tem, da ne vem, ali bi se mi splačalo kupit kaj 10 let starega in potem ob vseh stroških za vzdrževanju tega motorja (to ne vem, kakšni so - torej cene rezervnih delov in potrošnega materiala) šparati za novejši motor ali se bolj splača še naprej šparati (ali si sposoditi nekaj denarja) in takoj kupiti npr 4 leta mlajšega. Ker če so stroški za vzdrževanje 10 let starega motorja (pre)veliki, potem človek težko prišpara denar za novejšega, pa je začaran krog tu.

Objavljeno

Jaz sem leta 2000 kupil GPZ 500S letnik 1988. Prvih 5000 km nic (razen zavornih ploscic), potem sem naslednjo sezono zamenjal ketno (+ ostali potrosni material, kot so gume, zavorne ploscice ipd.). Lani pa sem na zacetku sezone naredil generalko, ker sem pac moral voziti se lansko sezono z istim motorjem. Motor je pri prodaji imel 80.000 km na stevcu (koliko realno, pa ne vem - sem bil tretji lastnik).

Lani na koncu sezone pa sem se odlocil za nakup novega motorja ravno zaradi tega, da je se v garanciji in da nimam nobenih problemov z razmisljanem, kaj gre lahko narobe, ce grem kam na daljse potovanje.

Ce le mores, potem vseeno kupi novejsi motor z cim manj lastniki - lahko pa da ti rata dobiti tudi starejsi motor, kot je meni uspelo z GPZjem.

Objavljeno

na grobo zaključeno bi ocenil da pri supersport motorčkih greš do nekje 94 letnika, max 50.000 km, narediš čim več vizualnih in voznih primerjav, vkolikor je možno, med enakimi modeli

cena potrošnega materiala bi se gibala nekje med 60 in 200.000, kar mora vplivati tudi na prodajno ceno rabljenega motorja, nič filozofije, sama dejstva in številke (gume, prenosi, vse vizualno, zvok mašine z zamašenim avspuhom, pomankanje olja..oz redni servisi- ni nujno da pri pooblaščenem s. :D )

nihanja in mejo tolerance si postavi sam, ne kupuj podrtij, motorjev ki ne laufajo v prostem teku ali ki segreti crkujejo, so povezani s paščki ali so polni olja na posameznih delih okrog mašine, amortizerjev...

Objavljeno

poznam nekaj motorjev ki so recimo 99 letnik in imajo čez 50k km eno Ninjo 9 sem videl lansko leto ki je imela 100.000 km+, bila je v odlični formi in stanju - nikoli na tleh + ve servisne intervale by the book.

Km niso ravno merilo, ker ko se potem isti motor prodaja cez 2 meseca (pri 2. ali x. lastniku) ima kar naenkrat 35k km .... in pol ga pa kupmo k a mal km.???!!

:angry: :blink: <_<

Motor je treba videt pa sprobat... + tist k ste ze napisal (stanje potrošnega materiala)

Objavljeno
Kaj več ti bosta pa Enduraš in Kroker povedala.

Zakaj pa glih midva :o !?

Jest mislm, da je pr športnikih kriza že pr ene 30k km- ker ne poznam človeka, k nebi saj ene parkrat prtišov tisto mrcino, pa pred menjanjem gum radi naredijo kkšn burnout...

Pa tud pr nakedih mislm da je podobn- mašini ponavad ni nč, zobniki so pa na robu tega, da se zdrobijo :lol: . Ne vem, mislm da lohk, kako je motor ohranjen vidš že, če mal pogledaš po težko dosegljivih detajlih- če so lepo spucani...

Ker če niso bli, joh tud pred prodajo verjetn ne bojo kej preveč, pa po dolgem cajtu se jih tud ne da več tko, kokr bi blo treba... Sam to je bl laično, pa kr užge- ker tisti k je spucan, je brez dvoma tud dobr vzdrževan in servisiran...

Glede unga komentarja... a to zato k tok nakladam, al kwa?

Objavljeno (popravljeno)

A so leta sploh važna če motor dela pa da je ohranjen <_<

Ima kolega GSX L.82 kod iz trgovine še en drug pa VF 750 L.85 pa tud še vse dela.

Popravljeno . Popravil Blade
Objavljeno

Če je motor novejšega letnika že zamenju velik lastnikov, je že lahk v zelo slabem stanju!

Niso tulk pomembna leta, ampak ohranjenost!!!

LP

Objavljeno

Po moje je to tako:

če kupiš 10 let staro, potem skoraj ne moreš pričakovati, da boš še 10 let isto vozil brez skrbi (stroškov),

če kupiš novo, je skoraj sigurno, da boš lahko vozil to 10 let (stroški bodo pa tudi).

Tisto novo boš po 10 letih težko prodal za pameten denar, tisto 10 let staro pa čez 2 leti še bolj težko.

Ampak, saj veš, za teboj stojita tvoja finančna zgodovina in prihodnost tako, da so finance verjetno glavni faktor pri odločitvi.

Objavljeno

Motorrad dela vzdržljivostne teste do 50 000 km in pri tej kilometrini je bila v vseh testih, ki sem jih bral obraba na motorju (od supersport se spomnim testov za CBR900 in ninjo) v mejah tovarniških predpisanih vrednosti -- vse O.K.

Po besedah mehanikov, ki se ukvarjajo z motorji, naj bi vsaka redno vzdrževana in pravilno vožena mašina dosegla 100.000. Je pa problem ravno v tem, da ne veš kako je bil motor vožen in vzdrževan (o tem lahko le sklepaš).

Andrej

Objavljeno

Pri cestakih ze tezko dobis motor od drugega lastnika za pameten denar, skoraj nemogoče je tudi dobiti cestaka, k iima 50.000+ in je v dobrem stanju za pameten denar.

Sam sem bil v zelo podobni situaciji kot ti (staro a ceneje ali novejse a dražje(tu sem si moral sposodit 300k)), odločil sem se za novejšo varianto, iz več razlogov:

-lažje dobiš dele

-manj stroškov z vzdrževanjem (ponavadi)

-modernejš in posledično varnejši motor

-manj skrbi pri odpravljanju na daljšo pot (se mi zdi zelo pomembno)

-pa še kaj,...

P.S.: kolega je meu 2 fzr-ki v dveh sezonah, zdi se da se da kr dobro dobit za manj denarja, NAPAKA, prva mu je bila olje, k men 9 let star yugo (velik), pr drugi je bil pa menjalnik tolk zjeban, da je bla 2 (al pa 3 ne spomnm se čist dobr) čist nefunkcionalna (neki je začel mlet nad 5000 rpm), oba manj kot 40k km, možno da sta bila oba že od prej slabše vzdrževana, samo iz ostalih iskušenj je frz (600) drek med cestaki,raj si pol kavlna uzem, al pa v tvojem primeru meni zelo hvaljeno thundercat-ko (aja sam vozim endurca), tko da moj nasvet ni čist po tvoji želji :P ampak cestaka mi ne pustijo (1/2 polovica pravi, da se njena ritka na tem ne bo vozila tud 2m NE-pol pa ti konti) :(

PS:,..............................

Objavljeno

Večina ste o cestakih govorili.

Sam vozim 10 let staro XTZ 750, ki ima trenutno prevoženih 61.000 kilometrov (po števcu). Ko sem jo kupil, je imela 49.000.

Ko sem kupoval, sem bil pač pozoren, tako kot ste že napisali, na verigo (zgledala je OK in taista je še zdaj gor in je še vedno OK), jasno zobnike, motor je bil dokaj lepo očiščen, ni bilo skoraj nobene praske, vžigal je tako hladen (sem naročil prodajalcu, da bi rad, da bi bil motor hladen, ko bom prišel in tako je tudi bilo) kot topel, grdih mehanskih zvokov ni bilo slišat. Za vozit se mi je tudi zdela OK. Skratka prodajalec in tudi tisti pred njim so jo očitno res vzdrževali tako kot mi je govoril. Zanimivo je bilo tudi to, da ni hotel spustiti cene niti za tolar. Sem se že obrnil in šel iz principa, pa sem čez par km obrnil nazaj. Kaj se mi je smejal. Pa mi ni žal, sem res zadovoljen.

Pri teh kilometrih je bila poraba olja nekje 7-8 dcl na 8.000 kilometrov (pa se je mogla in se še mora velikokrat v rdeče vrtet, seveda ko je lepo ogreta). V 12.000 kilometrih sem zamenjal gume, prednje disk ploščice, akumulator, svečke in 2x olje ter filtre.

Sej sem se je že skoraj naveličal, ampak mi tako lepo dela, da jo bom to sezono sigurno še vozil. mogoče tudi naslednjo.

Ji pa posvečam tudi dosti časa (in malo keša seveda). Sprejanje verige na nekje 300 km, čiščenje na nekje 3-4k km, preverjam olje, hladilno tekočino, poiščem izvor vsakega neobičajnega zvoka, ki se pojavi in ga odrpravim (če se kaj odvije, če kaj začne vibrirati). Pa čiščenje seveda. K temu se nerad spravim, ko pa se, pa to naredim temeljito.

Edini še ne čisto rešen problem je guganje pri hitrostih nad 170 km/h, vendar je to pač hiba tega motorja in ne posledica veliko kilometrov.

Očitno sem imel res srečo, saj mi je recimo XT 600 z 34.000 kilometri delala veliko problemov. ;) :rolleyes:

Objavljeno (popravljeno)

Nekaj me zeza tale forum, prijava se je nehote predčasno shranila, popravljati pa je več ne morem. Bom pač nadaljeval v novem postu.

Ja, XT 600 s kao 34.000 km me je zezala u amen. Elektrika, vodila verige, sklopka, pokanje (čisto iz ljubega miru) več delov plastik),... Pa velja XT 600 za zelo vzdržljiv in neproblematičen stroj. Tu sem pač imel smolo.

VFR 400 R s 32. 000 km (???) mi je tudi delala brez problema. Porabe olja sploh nisem zaznal, pa se motor vrti tudi na 15.000 rpm. Skratka, v 8.000 kilometrih le ena guma, filter in olje. In prodal sem jo po enem letu za takratnih 100 DEM manj, kot sem dal zanjo. Pa so mi vsi odsvetovali nakup, zaradi redkosti motorja, zaradi veliko PS glede na kubike, zaradi težav z deli itd.

Tako so meni delali motorji pri določenih kilometrih, ki pa so bili seveda vprašljivi. V točnost števila prev. km še najbolj verjamem ravno pri tem, ki ga imam sedaj in o katerem sem se enostavno moral razpisati, ker je takoooo zelo hvaležna žvau (če ne grem več kot 170 km/h ;) :D). Upam, da me ne bo sedaj, ko jo tako hvalim, kaj ponagajala.

Popravljeno . Popravil mimixtz
Objavljeno

Jst vem za motor v Postojni za katerega bi osebno plačal enkrat več kot pa je vreden motor...je letnik 86 ma vem(po lastniku) da je vreden tega denarja....gre za Yamaho Fj 1200...ma je taka kot 1. dan...pa ne nakladam...ima 66000 km...realnih...sam ta ne bo nikoli naprodaj!

Ob tem naj omenim, da ne bi nikoli kupil motor starejši od 5 let!Raje za enak denar mlajši motor... B)

Objavljeno

No, da še GREENNINJA kaj pove: januarja sem prpeljala domov ninjo 6-ko, letnik konc 96. Bila je od drugega lastnika in imela je (sedaj ima precej več) 44 pa nekaj prevoženih. Teče kot ura.. Očitno je, da motor ni bil nikoli razbit, le prevržen je bil 2x (samo enkrat sem ga jaz!) (pa zadnja 2 lastnika sva majhna, tako, da- nič presenetljivega). Res lahko povem, da sem izredno zadovoljna z nakupom, saj je motor kot nalašč zame. Kar se tiče prevoženih, se mi zdi, da bi lahko bili realni, saj sem vidla kar nekaj ninj istega letnika z 20 prevoženimi.. Ok, saj možno (pr kakem shitmixerju).. :P No, pa še servisno mam.. :rolleyes:

Objavljeno

Heh, malo, mogoče zato, ker sem punca.. :rolleyes: ..sicer pa v kakem oglasniku poglej po čem se take zadeve prodajajo, odštej ene 70-90 tisočakov, pa maš znesek mojih januarskih izdatkov.. :)

Objavljeno

Jaz se to ne sprašujem, ampak samo kaj si želim. Če je to klasičen star motor, potem bom kupil starega. Če pa te zanima high tech potem boš razumljivo šparal za čim novejšega, ki ima že nevem kako opremo in nevem kake hude vozne lastnosti.

Objavljeno

Ko govorimo o realnih in nerealnih kilometrih: novejši sportaši imajo vsi digitalne števce. Kakšen je tu mehanizem merjenja obratov kolesa in s tem kilometrine: optika? ...ker ob kolesu ni nobene zajle. In na kakšen način goljufi navijajo take števce?

Andrej

Objavljeno
Ko govorimo o realnih in nerealnih kilometrih: novejši sportaši imajo vsi digitalne števce. Kakšen je tu mehanizem merjenja obratov kolesa in s tem kilometrine: optika? ...ker ob kolesu ni nobene zajle. In na kakšen način goljufi navijajo take števce?

Andrej

.......recimo reset števca in ponovno impulzno nabijanje kilometrov?? seveda dosti manj , kot pred resetiranjem.....

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!