Skoči na vsebino

STOP Policija !


Thundercat

Priporočene objave

Nau šlo. Imam dva na postaji, ki sta zarad prehitre vožnje v civilu plačala. Ko je slikca je slikca...

slikca ja.... predno ste imeli revizijo se je dalo brisat, zdaj ne.... če se pa meri ročno, pa..... :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prehitevanje po desni strani: 120 EUR

 

Tukaj imam vprašanje za Boruta, verjetno bo najbolje vedel.... zadnjič se nam je na ac pripetil, da se je en čiko po prazni ac vozil po levem pasu cca 100kmh.... so mu blendali, hupali, pa ni reagiral.... se prestavimo na desni pas in gas na 130, pa ga prehitimo...

 

Je to kazen, al si narobe interpretiram ta stavek? Hvala za odgovor

 

To je kazen. Po desni lohk prehitevaš samo pred cestninskimi postajami.

Drugače pa tud zdravo ni. Dva dni nazaj sva dva vozila za eno bjondo po levem pasu, pol je uni pred mano zgubu živce pa je šel prehitevat po desni, ko sta bla vštric se je bjonda spomnla odložt telefon/pogledat špegle/se spravt na desni pas.... En kup hupanja od mene da bi oba opozoru da ne bo zdravo, en kup žlajfanja pa vijuganja na odstavni pas od unga k je prehitevu, ko je vidu da baba tišči vanga, una je pa tko sunkovito zavila nazaj na levo da je skor popeglala ograjo. Seveda smo bli pa vsi 3je na 10 m ker ko jebe varnostno razdaljo če hočeš na vsak način mimo it. Raj ne tega delat.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prehitevanje po desni strani: 120 EUR

 

Tukaj imam vprašanje za Boruta, verjetno bo najbolje vedel.... zadnjič se nam je na ac pripetil, da se je en čiko po prazni ac vozil po levem pasu cca 100kmh.... so mu blendali, hupali, pa ni reagiral.... se prestavimo na desni pas in gas na 130, pa ga prehitimo...

 

Je to kazen, al si narobe interpretiram ta stavek? Hvala za odgovor

Nisem siguren ampak, če je na obeh voznih pasovih kolona in je desna špura hitrejša lahko pelješ mimo tudi po desni (bodo gosput Borutt komentiral)  :mellow:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Avtocesta je cesta kjer so trije pasovi in vsi potekajo v eno smer. Prvi pas je odstavni pas , ki je namenjen intervencijskim vozilom, ter vozilom v okvari. Drugi pas je vozni pas, kjer je omejitev dovoljena od 60-130 km \h. Tretji je prehitevalni pas, ki je namenjen PREHITEVANJU vozečih vozil. Zato prehitevanje po desnem pasu na avtocesti NI DOVOLJENO! Obvoznica je cesta, kjer dva, ali več, pasov omogoča vožnjo v isto smer, zato "prehitevanje" po desnem pasu pomeni VOŽNJO MIMO počasnejšega vozila. Praksa je nekaj drugega. Sam sem 2x opravljal vozniški izpit za motorno kolo zato se še dobro spominjam besed svojega inštruktorja, ter tega kar je pisalo v CPP knjigi. Sam sem napisal bolj tko iz "glave" se bo pa verjetbo Borut potrudil in nam podal "belo na črnem" po členih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

meni je uspelo prehiteti provido po desni...  :blush:  :slap:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej lih to je problem pri nas....ko je prepovedano bit dinamicen,pa prepovedan po desni pa take bedarije.....sanjat pa bluzit je pa dovoljen. U lajfu se nism sploh slisu od policista na sreco,da sm po desni prehiteval in to ni dovoljeno. Ja ok....ampak kaj nej s stricm k je sotor postavu na prehitevalcu? Njemu na cast za njim vozim,ker je lih s yogo zacel? Uredu je....

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Avtocesta je cesta kjer so trije pasovi in vsi potekajo v eno smer. Prvi pas je odstavni pas , ki je namenjen intervencijskim vozilom, ter vozilom v okvari. Drugi pas je vozni pas, kjer je omejitev dovoljena od 60-130 km \h. Tretji je prehitevalni pas, ki je namenjen PREHITEVANJU vozečih vozil. Zato prehitevanje po desnem pasu na avtocesti NI DOVOLJENO! Obvoznica je cesta, kjer dva, ali več, pasov omogoča vožnjo v isto smer, zato "prehitevanje" po desnem pasu pomeni VOŽNJO MIMO počasnejšega vozila. Praksa je nekaj drugega. Sam sem 2x opravljal vozniški izpit za motorno kolo zato se še dobro spominjam besed svojega inštruktorja, ter tega kar je pisalo v CPP knjigi. Sam sem napisal bolj tko iz "glave" se bo pa verjetbo Borut potrudil in nam podal "belo na črnem" po členih.

Zastopim, ma če se jaz vozim po desni s hitrostjo 130kmh in 200 metrov pred sabo zagledam pacienta na levem pasu s hitrodtjo 110kmh, kaj naredim?

-Se pripeljem v štric in čakam njega da pospeši?

-Zavijem na levi pas in se spravim blendat in hupat, ali

- s svojo hitrostjo, ki je v skladu s pravili, mirno vozim naprej po desni strani?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

 Kolikor je bilo meni obrazloženo v avtošoli, ko sem postavil isto vprašanje inštruktorju, moraš zmanjšati hitrost, ga ne smeš prehiteti. Glej tudi jaz prehitim po desni. Ne mene držat za besedo, da se ne sme...bilo je vprašanje kako je s tem, pa sem napisal, kaj naj bi bilo po CPP. Je pa stalna vožnja po levem-prehitevalnem pasu tudi kazniva.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bila je nedelja zjutraj,prazna cesta nikjer žive duše,jaz na levi in 130kmh ,provida za mano kakšnih 200m ,nisem je videl,napisal mi je kazen ker nisem šel na počasni pas PRI PRAZNI AC ,SEM KOGA OVIRAL.....ne ,tiste ki pa v špici prometa vozijo po prehitevalnem pa se ne umakne kljub prostoru na desno ,jah jih je preveč a ne !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bad luck... Pred leti sem v Velenju (nedelja, povsem brez prometa), zapeljal čez dvojno črto in dva vozna pasova na nasprotno stran, k eni trgovini... Sploh nisem pomislil na prekršek... Se pripelje za mano policist... uh...  Vpraša, če vem kaj sem naredil narobe...sem se že videl, kako plačujem. Ja, čez dvojno črto sem peljal, skesano rečem. Mi je malo pridigal in me spustil z opozorilom. Šola je zalegla. Nikoli več ne naredim tega. Da bi le več bilo takšnih policistov. Nekateri res niso inkasanti, gledajo življenjsko na določene reči.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bad luck... Pred leti sem v Velenju (nedelja, povsem brez prometa), zapeljal čez dvojno črto in dva vozna pasova na nasprotno stran, k eni trgovini... Sploh nisem pomislil na prekršek... Se pripelje za mano policist... uh...  Vpraša, če vem kaj sem naredil narobe...sem se že videl, kako plačujem. Ja, čez dvojno črto sem peljal, skesano rečem. Mi je malo pridigal in me spustil z opozorilom. Šola je zalegla. Nikoli več ne naredim tega. Da bi le več bilo takšnih policistov. Nekateri res niso inkasanti, gledajo življenjsko na določene reči.

 

To jepa tako kot zadeti na tomboli.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bila je nedelja zjutraj,prazna cesta nikjer žive duše,jaz na levi in 130kmh ,provida za mano kakšnih 200m ,nisem je videl,napisal mi je kazen ker nisem šel na počasni pas PRI PRAZNI AC ,SEM KOGA OVIRAL.....ne ,tiste ki pa v špici prometa vozijo po prehitevalnem pa se ne umakne kljub prostoru na desno ,jah jih je preveč a ne !

:kmet:  sprjazni se, nimaš policijske značke  :jezik:  če bi jo mel, bi bilo ooooooooo kolega in vse uredu!  :ras:

Nikome ništa i gasa naprej  :wacko2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No da se jaz prispevam, tudi meni je instruktor govoril isto (pa je bilo to par let nazaj za razliko od vas), sploh pa voziti za kombijem/tovornim vozilom, za katerim ne vidis nic naprej za moje pojme NI varno.

Bo pa najverjetneje drzalo da to zakonsko ni dovoljeno, je pa logicno s stalisca varnosti, kar je ocitno g. policist na sreco uposteval!

 

baje nekje obstaja pojem "varnostna razdalja" ... zdaj ne vem vel kaj pomeni varno k si tole napisal..

 

https://www.google.si/maps/@45.92006,13.660537,3a,75y,320.74h,72.97t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4iTiXtp1lYf7AWP3VCQ9NQ!2e0?hl=sl

 

Kjer je rdeč punto parkirajo modreci, meri in vstavi pa te na tistem makedam placu. Ni varjante da ga prvi opaziš ker je 3/4 strica za "zidkom".

Pa kot follow up: izmerjen na 95, omejitev 60, kazen pa 80 eurou oz. 40 če ne zavlačuješ

40e na dve leti ..bi se kar strinjal če ne bi bilo nobene druge kazni za - načeloma - 

nenamerno in mlenkostno ogrožanje varnosti..

Nau šlo. Imam dva na postaji, ki sta zarad prehitre vožnje v civilu plačala. Ko je slikca je slikca...

 

laser pa je laser ..tako kot lahko nekoga nepoučenega nategne na suho lahko prej na mokro spusti svojega kolega ..

vožnja mimo pomeni, da se pelješ mimo njega po desni  in OSTANEŠ na svojem pasu.

člen 53    https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/53-clen-voznja-mimo

če pa po vožnji mimo, zaviješ na prehitevalni pas, pa si ga prehitel po desni, kar pa ni dovoljeno!

50.člen  https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/50-clen-prehitevanje

ti si napisal tako , da če enega mimo zvoziš se potem do konca avtoceste ne smeš premakniti na levi pas ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če se meni še kaj sanja o temle "desnem prehitevanju" gre zadeva nekako tako, da greš lahko po desni mimo na cest z enakovrednimi pasovi (v LJ sta to recimo Celovška in Tržaška cesta) pod pogojem da pelješ seveda znotraj omejitve. Na cestah kjer pa pasovi niso enakovredni (AC in cesta rezervirana za motorna vozila aka. hitra cesta) pa se tega manevra ne sme izvajat, ker je lepo določeno kateri pas je vozni, prehitevalni in kateri odstavn;i v nasprotju z cestami z enakovrednimi pasovi kjer pa to ni določeno saj sta oba pasova "enake vrednosti".

 

Avtocesta je cesta kjer so trije pasovi in vsi potekajo v eno smer. Prvi pas je odstavni pas , ki je namenjen intervencijskim vozilom, ter vozilom v okvari.

 

Ja še vedno smo v SLO kjer se ne znamo umikat intervencijskim vozilom  :headbang:  in zato gasilci po AC tečemo namesto da bi se peljali čim prej pomagat tistim, ki so pomoči res potrebni. Intervencijskim vozilom se umika levo in desno in nič drugače!!! Dfinicija odstavnega pasu pa je "Označena površina vozišča vzdolž voznega pasu, namenjena samo za ustavljanje (zadrževanje) vozil v sili" (vir: www.DARS.si).

Popravljeno . Popravil Lokos
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimivo je, ko kruzaš na (bolj ali manj) praznem desnem pasu 100-110, na levem pasu pa kolona 'tahitrih', ki se vsake toliko upočasni na 50-60 (včasih se jim rata tudi ustavit)...

 

Kaj v tem primeru? Bremzat, da jih ja ne bom 'prehitel' (po desni)?? Ali samo zmanjšat hitrost, tako da nisi bistveno hitrejši od 'tahitrih', ker za moje pojme to dejansko ni 'prehitevanje'...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimivo je, ko kruzaš na (bolj ali manj) praznem desnem pasu 100-110, na levem pasu pa kolona 'tahitrih', ki se vsake toliko upočasni na 50-60 (včasih se jim rata tudi ustavit)...

 

Kaj v tem primeru? Bremzat, da jih ja ne bom 'prehitel' (po desni)?? Ali samo zmanjšat hitrost, tako da nisi bistveno hitrejši od 'tahitrih', ker za moje pojme to dejansko ni 'prehitevanje'...

Je "prehitevanje". Megle. Pač pelješ normalno dalje in paziš, da te kakšen od "tahitrih" na levem pasu ob (zelomaloverjetnem) vračanju na desnega ne zbije.

 

Pa koliko sem prebral o tebi, je tvoja kruzerska hitrost ponavadi višja za eno stotico. Tko da, ti verjamem, da je tvoja vožnja na desnem pasu zate le Vožnja mimo tistih, ki prehitevajo po levem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Borutt jaz imam eno vprašanje zate, še prej pa zgodba, ki gre zraven:

 

Na velikonočni ponedeljek se s kolegom vračava domov - seveda z motorjem. Ker je bilo mrzlo, pa še kombinezon od kolega je perforiran, sva se peljala po predpisih - ne, ne hecam se, res sva šla po predpisih! Dohitiva kombi Trafic. Ker je pred nama ovinek voziva za njim. Ko pridemo iz ovinka, se odpre zelo pregledna ravnina. Kombi pospeši nekje na svojih 90km/h, kolikor je tudi omejitev, saj se je vse to dogajalo izven naselja. Seveda vožnja za kombijem in njegovo turbolenco ni prijetna in sva ga v naslednjem hipu prehitela - tekoče in varno, z uporabo utripalk, brez nasprotnega prometa, ter se vrnila na svoj vozni pas in hkrati zmanjšala hitrost, skratka vse po ps-u!

V naslednjem trenutku iz hišiče avtobusne postaje skoči policist in naju z loparčkom postavi na stran! Potem pogovor poteka nekako takole: 

  • Policist: "Dober dan, radarska kontrola....vozniško in prometno"
  • Jaz vljuden: "Dober dan.....izvolite" in dam dokumente
  • Policist: "Izvajamo nadzor hitrosti izven naselja, kjer velja omejitev 90km/h. Vi ste vozili toliko (mi pokaže laserski merilnik - gor cifra 120km/h)
  • Jaz: "Ok, res sem šel hitreje, ampak saj sem vendar prehiteval kombi, saj ste videli!"
  • Policist: "Vem da ste prehitevali, vendar to ne pomeni, da lahko peljete hitreje od omejitve!"
  • Jaz še vedno vljuden: "Res da je že nekaj časa kar sem izpit naredil, ampak kolikor se spomnim še iz avtošole, se lahko med prehitevanjem zaradi hitrejšega in varnega prehitevanja kratkotrajno prekorači dovoljena hitrost, po končanem prehitevanju pa spet zmanjšaš na prepisano omejitev" 
  • Policist malo osorno:" Kje to piše? Povejte mi še ime tega inštruktorja, da še njemu kazen pošljem!" :eek:  Potem sam nadaljuje:" Sigurno pa se ne prehiteva z 30km/h več.....morda z 10km/h, morda max. 15km/h več, nikakor pa z 30km/h več!

Na koncu se zgodba konča tako, da naju spusti brez kazni, samo opomni naju in zaželi srečno vožnjo. Postopek je bil na koncu korekten, se še pozdravimo in zadovoljna, da sva jo samo z opominom odnesla, veselo odropotava domov :OK:

 

Vprašanje se glasi: Ali lahko zakonito med prehitevanjem prekoračimo hitrost, al je to le plod moje fantazije? In če se lahko prekorači, ali je to sploh opredeljeno s konkretnimi hitrostmi? Odgovor bo verjetno zanimiv tudi drugim.

 

Sicer pa takole mimogrede: meriti motorista, ki prehitevata kombi na totalni ravnini (v 4.brzini pri 120 na uro najbrž ni bilo slišati, kot štart na MotoGp,) se meni ne zdi ravno v duhu zagotavljanja večje prometne varnosti....verjetno je do tega zaključka na koncu prišel tudi policistu in naju je prav zato spustil naprej....ali pa sem imel nemara celo prav, in naju je zato spustil? :ninja:

 

Hvala za odgovor!

 

Lp.

 

To je člen z omejitvami hitrosti. Sta še dva, ampak za nas je sedaj pomemben spodnji. V tem členu lahko vidimo, kakšna je najvišja dovoljena hitrost. Prav tako je lahko na nekem delu ceste postavljena prometna signalizacija z omejitvijo hitrosti nižjo od najvišje dovoljene hitrosti na tej isti cesti. Tudi tam moramo številko v prometnem znaku razumeti kot najvišjo dovoljeno hitrost. 

 

46. člen

(najvišje dovoljene hitrosti)

(1) Najvišja dovoljena hitrost vozila je:

1.     na cestah v naselju 50 km/h;

2.     v območju omejene hitrosti 30 km/h;

3.     v območju umirjenega prometa in v območju za pešce 10 km/h.

...

(3) Na cesti zunaj naselij je najvišja dovoljena hitrost za vozila:

1.     na avtocestah 130 km/h;

2.     na hitrih cestah 110 km/h;

3.     na vseh ostalih cestah 90 km/h.

...

 

Člen o prehitevanju oziroma o načinu prehitevanja. Tukaj lahko preberemo nekaj, kar bi te zanimalo. To je, prehiteti je potrebno brez oklevanja. Ampak to ne pomeni prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti, samo zaspati ni potrebno med prehitevanjem.  

 

51. člen

(varno prehitevanje)

(1) Voznik sme začeti prehitevati le, če ima na cesti dovolj prostora. S prehitevanjem ne sme ovirati udeleženca cestnega prometa, ki ga prehiteva.

(2) Pred prehitevanjem vozila, ki vozi pred njim po istem prometnem pasu, mora dati voznik predpisan znak, nato pa ga na primerni bočni razdalji prehiteti. Prehiteti mora brez oklevanja, po končanem prehitevanju pa se mora, razen na smernem vozišču z dvema ali več prometnimi pasovi čim prej vrniti na izhodiščni prometni pas.

...

4) Voznik prehitevanega vozila ne sme povečevati hitrosti. Po potrebi mora zmanjšati hitrost in se pomakniti k desnemu robu vozišča in s svojim ravnanjem omogočiti vozniku, ki prehiteva čimprejšnjo zaključitev prehitevanja.

...

 

Ugotovitev je, da lahko vozimo z najvišjo dovoljeno hitrostjo in, da lahko prehitevamo počasnejše udeležence v cestnem prometu. Pri vsej tej zakonski logiki bi se marsikdo vprašal, zakaj sploh vprašanje o prekoračitvi najvišje dovoljene hitrosti med prehitevanjem, če pa vsi vozimo z najvišjo dovoljeno hitrostjo. V tem primeru je resnično nepotrebno prehitevanje nekoga, kateri vozi z najvišjo dovoljeno hitrostjo, saj moramo v takšnem primeru pospešiti in prekoračiti najvišjo dovoljeno hitrost. Ponavljam, to je po zakonski logiki. Po logiki motorista pa so vsa vozila pred njim v vsakem primeru prepočasna in ga ovirajo. Predpisi pa veljajo tako za avto, kot za motor. Ker je pa ta zakonska logika uporabna več ali manj v idealnih pogojih, že skoraj laboratorijskih pogojih, potem lahko rečemo, da ne vozijo vsi z najvišjo dovoljeno hitrostjo, ampak večinoma manjšo, nekateri pa z večjo. V primeru, ko nekdo vozi z manjšo hitrostjo od najvišje dovoljene hitrosti, je seveda dovoljeno prehiteti takšno vozilo. Vendar se je tukaj potrebno zavedati, da omejitev hitrosti velja še vedno in, ker nesreča ne pride sama, je vedno nekje nekdo skrit s tisto škatlo imenovano radar. 

 

Ne morem ne predlagati ne svetovati, kako naj nekdo vozi, ampak lahko samo rečem, da je nekje nekaj napisano, kako naj bi se obnašali in koliko stane neprimerno obnašanje. V vsakem primeru smo vsi dovolj stari, da lahko razmišljamo s svojo glavo. Sedaj je pa na nas ali bo ta glava med prehitevanjem dovolila pospeševanje do 100 km/h ali na 150 km/h. Kot sem že prej napisal, je po zakonski logiki vožnja z najvišjo dovoljeno hitrostjo edina dovoljena hitrost. Tudi med prehitevanjem. Drugače bi bil naslov 51. člena drugačen. Pa še kakšnega. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No Borutt, ko smo že tako striktno po zakonu, upam, da se bo po zakonu ukrepalo tudi pri kolesarjih, o katerih pizdim v drugi temi.

 

Se priporočam, da tvojim malo namigneš!

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prehitevanje po desni strani: 120 EUR

 

Tukaj imam vprašanje za Boruta, verjetno bo najbolje vedel.... zadnjič se nam je na ac pripetil, da se je en čiko po prazni ac vozil po levem pasu cca 100kmh.... so mu blendali, hupali, pa ni reagiral.... se prestavimo na desni pas in gas na 130, pa ga prehitimo...

 

Je to kazen, al si narobe interpretiram ta stavek? Hvala za odgovor

 

Nič novega na naših cestah, da nekdo "lagano" vozi po levem prometnem pasu. To je poznavanje predpisov in kultura obnašanja. Celo en naš bivši pomočnik se je "hvalil" s takšnim obnašanjem. On je to naredil takrat, ko je vozil v okviru omejitve in je tako "prevzgajal" hitrejše od sebe. Kje pa piše, da vsi števci kažejo enako ? In takšnih je lahko še veliko med nami. Zato bi se morali prvo učiti o človečnosti in zdravi kmečki pameti, potem pa šele mahanja z zakoni, pravilniki in ostalo papirnato šaro. Ampak, sedaj je MZ na vrsti. 

 

Nekaj zakonskih določil, da bomo vedeli, kaj sploh piše. 

 

30. člen

(avtocesta in hitra cesta)

...

(7) Na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.

...

(17) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik ali pešec, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, sedmega ali petnajstega odstavka tega člena.

...

 

50. člen

(prehitevanje)

(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Po desni je dovoljeno prehiteti le:

1.     vozilo, ki zavija levo, če je voznik tega vozila dal predpisan znak in je zavzel na vozišču tak položaj, da se da zanesljivo sklepati, da bo zavil levo, in če je na njegovi desni strani dovolj prostora za prehitevanje;

2.     vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;

3.     vozilo, ki vozi na ploščadi z več prometnimi pasovi, v katero se razširi smerno vozišče pred cestninsko postajo, na kateri je hitrost omejena na največ 60 km/h.

(3) Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in hitri cesti, razen na ploščadi iz 3. točke drugega odstavka tega člena.

(4) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(5) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

 

51. člen

(varno prehitevanje)

...

(2) Pred prehitevanjem vozila, ki vozi pred njim po istem prometnem pasu, mora dati voznik predpisan znak, nato pa ga na primerni bočni razdalji prehiteti. Prehiteti mora brez oklevanja, po končanem prehitevanju pa se mora, razen na smernem vozišču z dvema ali več prometnimi pasovi čim prej vrniti na izhodiščni prometni pas.

(3) Na smernem vozišču z najmanj dvema prometnima pasovoma sme voznik, ki je prehitel vozilo in želi prehiteti še drugo vozilo ali drugega udeleženca cestnega prometa, ostati na prometnem pasu, po katerem je prehiteval prvo vozilo, če s tem ne ovira hitrejših vozil, ki se mu približujejo od zadaj.

...

 

52. člen

(prepoved prehitevanja)

(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:

...

5.     po odstavnem pasu;

...

11.  ko se približuje mestu, kjer se izvaja delo na cesti, na katerega je opozorjen s predpisano prometno signalizacijo;

...

 

 

Sedaj teče beseda o avtocesti in o hitri cesti. Z upoštevanjem teh zakonskih določil bi promet potekal predvidljivo in varno. Ampak, spet ta ampak. Nekateri vozijo na pamet in tudi po svoji pameti drugim solijo pamet s svojimi pametnimi ravnanji. Če nekdo na prazni avtocesti ali hitri cesti vozi po levem prometnem pasu, potem je zrel za darovalca prostovoljnih prispevkov v državno blagajno. Saj veste, denar bi šel za obnovo cest in ... Takšna vožnja se ne bi smela dogajati, ampak se dogaja. Potem pride MZ in se naveliča blendati in trobiti (tudi blendanje in trobljenje je v enem členu zakona) počasnežu na levem prometnem pasu, zato se prestavi na desni prometni pas in prehiti počasneža. Tudi takšno ravnanje lahko prisili MZ-ja v darovalca prostovoljnih prispevkov. 

Skratka, zadeva je jasna in logična. Skoraj vsem in skoraj vedno. Na avtocesti in hitri cesti vozimo po desnem prometnem pasu in prehitevamo po levem prometnem pasu. Pustimo sedaj omejitev hitrosti pri miru. Vse to je napisano iz enega samega razloga; zaradi varnosti. Potem se pa najdeta dva modela, od katerih eden vozi po levem prometnem pasu, drugi pa ga prehiteva po desnem prometnem pasu. In se model na levem prometnem pasu spomni zamenjati prometni pas v trenutku, ko ga drugi model prehiteva po desnem prometnem pasu. Pa so spet javne službe v pogonu in zastoj na avtocesti ali hitri cesti. 

 

Sem že večkrat napisal, da se je potrebno z zdravo kmečko pametjo držati predpisov. Je takoj manj stresno in predvsem bolj varno. Tistih modelov na levem prometnem pasu se ne da iztrebiti, kvečjemu z veliko truda prevzgojiti. Enako velja za modele, kateri prehitevajo po desnem prometnem pasu ali odstavnem pasu. To zadnje velja za nekatere redke objestneže. 

 

Nekateri ste verjetno prebrali 11. točko 1. odstavka 52. člena. In se sprašujete, kaj to sploh pomeni. Enostavno. Na avtocesti in hitri cesti se vedno nekaj dela in zaradi tega se zapre en prometni pas. Prometna signalizacija opozarja na nevarnost in prepoveduje določena ravnanja. Tudi prehitevanje. Pa se še vedno najdejo modeli, kateri prehitevajo do zapore levega prometnega pasu. Tukaj ni mišljeno na sistem zadrge v primeru dveh kolon, ampak za primer, ko promet poteka tekoče. Jim je pač izpod časti, če je nekdo pred njimi. Ampak zaradi tega ni potrebno podreti celotne prometne signalizacije na levem prometnem pasu. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nisem siguren ampak, če je na obeh voznih pasovih kolona in je desna špura hitrejša lahko pelješ mimo tudi po desni (bodo gosput Borutt komentiral)  :mellow:

 

3. člen

(pomen izrazov)

(1) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo naslednji pomen:

...

33.  »prehitevanje« je vožnja mimo drugega udeleženca cestnega prometa, ki se premika v isti smeri po prometnem pasu ali delu smernega vozišča, ki je namenjen prometu. Hitrejša vožnja ene kolone vozil od druge na cesti, ki ima najmanj dva prometna pasova za vožnjo v isto smer, ni prehitevanje;

...

 

50. člen

(prehitevanje)

(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Po desni je dovoljeno prehiteti le:

...

2.     vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;

...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nič novega na naših cestah, da nekdo "lagano" vozi po levem prometnem pasu. To je poznavanje predpisov in kultura obnašanja. Celo en naš bivši pomočnik se je "hvalil" s takšnim obnašanjem. On je to naredil takrat, ko je vozil v okviru omejitve in je tako "prevzgajal" hitrejše od sebe. Kje pa piše, da vsi števci kažejo enako ? In takšnih je lahko še veliko med nami. Zato bi se morali prvo učiti o človečnosti in zdravi kmečki pameti, potem pa šele mahanja z zakoni, pravilniki in ostalo papirnato šaro. Ampak, sedaj je MZ na vrsti. 

 

Nekaj zakonskih določil, da bomo vedeli, kaj sploh piše. 

 

30. člen

(avtocesta in hitra cesta)

...

(7) Na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.

...

(17) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik ali pešec, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, sedmega ali petnajstega odstavka tega člena.

...

 

50. člen

(prehitevanje)

(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Po desni je dovoljeno prehiteti le:

1.     vozilo, ki zavija levo, če je voznik tega vozila dal predpisan znak in je zavzel na vozišču tak položaj, da se da zanesljivo sklepati, da bo zavil levo, in če je na njegovi desni strani dovolj prostora za prehitevanje;

2.     vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;

3.     vozilo, ki vozi na ploščadi z več prometnimi pasovi, v katero se razširi smerno vozišče pred cestninsko postajo, na kateri je hitrost omejena na največ 60 km/h.

(3) Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in hitri cesti, razen na ploščadi iz 3. točke drugega odstavka tega člena.

(4) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(5) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

 

51. člen

(varno prehitevanje)

...

(2) Pred prehitevanjem vozila, ki vozi pred njim po istem prometnem pasu, mora dati voznik predpisan znak, nato pa ga na primerni bočni razdalji prehiteti. Prehiteti mora brez oklevanja, po končanem prehitevanju pa se mora, razen na smernem vozišču z dvema ali več prometnimi pasovi čim prej vrniti na izhodiščni prometni pas.

(3) Na smernem vozišču z najmanj dvema prometnima pasovoma sme voznik, ki je prehitel vozilo in želi prehiteti še drugo vozilo ali drugega udeleženca cestnega prometa, ostati na prometnem pasu, po katerem je prehiteval prvo vozilo, če s tem ne ovira hitrejših vozil, ki se mu približujejo od zadaj.

...

 

52. člen

(prepoved prehitevanja)

(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:

...

5.     po odstavnem pasu;

...

11.  ko se približuje mestu, kjer se izvaja delo na cesti, na katerega je opozorjen s predpisano prometno signalizacijo;

...

 

 

Sedaj teče beseda o avtocesti in o hitri cesti. Z upoštevanjem teh zakonskih določil bi promet potekal predvidljivo in varno. Ampak, spet ta ampak. Nekateri vozijo na pamet in tudi po svoji pameti drugim solijo pamet s svojimi pametnimi ravnanji. Če nekdo na prazni avtocesti ali hitri cesti vozi po levem prometnem pasu, potem je zrel za darovalca prostovoljnih prispevkov v državno blagajno. Saj veste, denar bi šel za obnovo cest in ... Takšna vožnja se ne bi smela dogajati, ampak se dogaja. Potem pride MZ in se naveliča blendati in trobiti (tudi blendanje in trobljenje je v enem členu zakona) počasnežu na levem prometnem pasu, zato se prestavi na desni prometni pas in prehiti počasneža. Tudi takšno ravnanje lahko prisili MZ-ja v darovalca prostovoljnih prispevkov. 

Skratka, zadeva je jasna in logična. Skoraj vsem in skoraj vedno. Na avtocesti in hitri cesti vozimo po desnem prometnem pasu in prehitevamo po levem prometnem pasu. Pustimo sedaj omejitev hitrosti pri miru. Vse to je napisano iz enega samega razloga; zaradi varnosti. Potem se pa najdeta dva modela, od katerih eden vozi po levem prometnem pasu, drugi pa ga prehiteva po desnem prometnem pasu. In se model na levem prometnem pasu spomni zamenjati prometni pas v trenutku, ko ga drugi model prehiteva po desnem prometnem pasu. Pa so spet javne službe v pogonu in zastoj na avtocesti ali hitri cesti. 

 

Sem že večkrat napisal, da se je potrebno z zdravo kmečko pametjo držati predpisov. Je takoj manj stresno in predvsem bolj varno. Tistih modelov na levem prometnem pasu se ne da iztrebiti, kvečjemu z veliko truda prevzgojiti. Enako velja za modele, kateri prehitevajo po desnem prometnem pasu ali odstavnem pasu. To zadnje velja za nekatere redke objestneže. 

 

Nekateri ste verjetno prebrali 11. točko 1. odstavka 52. člena. In se sprašujete, kaj to sploh pomeni. Enostavno. Na avtocesti in hitri cesti se vedno nekaj dela in zaradi tega se zapre en prometni pas. Prometna signalizacija opozarja na nevarnost in prepoveduje določena ravnanja. Tudi prehitevanje. Pa se še vedno najdejo modeli, kateri prehitevajo do zapore levega prometnega pasu. Tukaj ni mišljeno na sistem zadrge v primeru dveh kolon, ampak za primer, ko promet poteka tekoče. Jim je pač izpod časti, če je nekdo pred njimi. Ampak zaradi tega ni potrebno podreti celotne prometne signalizacije na levem prometnem pasu. 

 

Borut, hvala za odgovor, zdaj pa še konkretno moj primer :)

 

torej, če se pripeljem po desni s hitrostjo 130 in nekdo cjazi na levem 110, naredim kaj? Hvala :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po zakonu moraš najbrž upočasniti, ker ne smeš mimo njega po desnem pasu :glare:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!