Skoči na vsebino

Meritev glasnosti avspuhov!!!


Priporočene objave

Objavljeno
Tudi sam merilni inštrument ima svojo zakasnitev tko, da je treba meritev opravit večkrat, da dobiš ta pravo vrednost. Skratka, materiala za se kregat s kifelci al je meritev prava al ne je več kot dovolj. :)

LP - Rude

To vidiš ! Saj nam nič ne morejo !

To se pa zgodi ko nabavjo za en kurc opremo, pa kadre majo bolj švoh!

uhaaa !

Objavljeno

dons sm šol do kolega ki dela na tehničnih pregledih vozil, da mi izmeri glasnost auspuha

mam wingsa (ovalni) in to ta najbolj odprtga kar se ga da naročit (največi fi)

moj motor je homologiran z original auspuhom pri 5750 rpm na 91db

z vingsom presežem homologirano mejo za 1db (izmerili so mi 92db pri5750rpm)

merilec ti izpiše izmerjeno vrednost, zraven pa mi je še napisal NE USTREZA

pomoje da se bi dal za tist 1 db še nekak izgovort, naprava ti pa že sama odbije 1 db od izmerjene povprečne vrednosti

Objavljeno
Policaji so se začeli upirati onesnaževanju okolja s hrupom!!!

Na primorskih koncih, natančneje na Ridah in okolici se policaji pospešeno pripravljajo na testiranje glasnosti izpuhov motornih koles. Če boste res gnali svojo mrcino čez ovinke se zna zgodit , da vam ko vas ustavijo zaradi hrupa zmerijo db izpušnega sistema!!!To bi vas uspelo nepričakovano usekati po denarnici. (po AM) :(  <_<  :angry:  :blink:  :unsure:  :blink:  :unsure:  :blink:

Torej vsi z neoriginalnimi, nehomologiranimi, doma narejenimi ipd. avspuhi bodite previdni pri policijskih kontrolah.

Ciao,by Pero

PS:Res škoda pa tako lepo pojejo te rorčki!!!!!!

Bom povedal iz prve roke. Policija na ridah ne opravlja nikakršnih meritev glasnosti izpušnih sistemov in jih še lep čas ne bo.

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Evo kaj so mi odgovorili na MNZ-ju.........

Spoštovani!

V zvezi z vprašanjem, ki ste ga naslovili na naše ministrstvo glede kontrole dovoljene ravni hrupa, ki ga povzročajo motorna vozila, vam posredujemo naslednje pojasnilo:

Uredba o hrupu v naravnem in življenjskem okolju ( Uradni list RS, št.45/95 ) v 20. členu navaja, da je vožnja vozil na motorni pogon brez delujočih glušnikov prepovedana. Raven hrupa, ki je posledica uporabe ali obratovanja motornih vozil, ne sme presegati predpisane mejne ravni za določene vire hrupa. Uredba o hrupu v naravnem in življenjskem okolju, ki predpisuje mejne vrednosti hrupa, natančno določa tudi mejne vrednosti za II. območje (stanovanjske četrti in stanovalci) za dnevni čas 55 dB(A) in za nočni čas 45 dB(A).

Prav tako po določbah 72. člena Zakona o splošni varnosti proizvodov (Uradni list RS, št. 23/99), ki se nanašajo tudi na motorna vozila ter izhajajo iz Direktive EU o splošni varnosti proizvodov 92/59/EEC, je vsakomur priznana pravica do zdravega življenjskega okolja, državi pa je s tem naložena obveznost, da za tako okolje poskrbi. Z vstopom Republike Slovenije v EU bo to okolje v obliki notranjega trga še nekoliko širše.

Direktive EU, ki se nanašajo na metode izvajanja kontrole motornih vozil v uporabi, ki s škodljivimi emisijami obremenjujejo okolje so:

- 70/157/EEC (emisije hrupa motornih vozil),

- 70/220/EEC (emisije izpušnih plinov bencinskih motorjev),

- 70/306/EEC (emisije izpušnih plinov dizelskih motorjev),

- 80/1268/EEC (kontrola porabe goriva),

- 80/1269/EEC (kontrola moči motorjev).

Obveznosti Republike Slovenije, da bo zagotovila postopno združljivost (harmoniziranost) svoje zakonodaje s pravnim redom Skupnosti izhajajo iz ratificiranega in objavljenega Evropskega sporazuma o pridružitvi, ki je začel veljati 1. februarja 1999 leta in je v skladu z našo ustavo postal del slovenskega pravnega reda.

Po določbah 69. in 70. člena Pravilnika o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 95/01, 52/02 in 37/03), ki je že harmoniziran z direktivami 96/96/EEC, 1999/52/EEC, 2001/9/EC in 2001/11/EC, se pri motornih vozilih v uporabi meri hrup motorja in pri pnevmatskih zavornih sistemih hrup izstopajočega zraka v naslednjih primerih:

- če na vozilu niso vgrajeni originalni rezervni deli izpušnega sistema,

- pri vozilih, ki opravljajo tehnični pregled za bolj zelena in bolj varna tovorna in priklopna vozila po resoluciji CEMT.

Hrup motorja in hrup izstopajočega zraka iz pnevmatskega zavornega sistema se meri pri mirujočem vozilu. Hrup motorja se meri na razdalji 0.5 m od izpušnega sistema vozila.

Hrup izpušnega sistema se meri z najmanj tremi zaporednimi meritvami najvišje vrednosti jakosti zvoka (MAX RMS). Motor mora teči najmanj 3 sekunde s stalno vrtilno hitrostjo pri 75% vrtilne hitrosti največje moči motorja, Ko motor doseže stalno vrtilno hitrost, se spusti stopalko plina. Meritev hrupa poteka med zmanjševanjem vrtilne hitrosti, v intervalu od stabilne vrtilne hitrosti do prostega teka motorja.

Pri vrednotenju rezultatov posameznih meritev upoštevamo izmerjene vrednosti, zmanjšane za 1 dB(A). Na ta način odpravimo morebitne napake pri postopku merjenja. Rezultati posameznih meritev se med seboj ne smejo razlikovati za več kot 2 dB(A). Kadar je razlika med posameznimi meritvami večja od 2 dB(A), se meritev ponovi.

V zapisnik o tehničnem pregledu vozila se kot rezultat meritve vpiše največjo izmerjeno vrednost (zmanjšano za 1 dB(A)).

Jakost izmerjenega hrupa ne sme presegati vrednosti emisije hrupa, predpisane za posamezno vrsto vozila, ki jo je predpisal proizvajalec vozila.

Sama metoda je predpisana v direktivi EU 70/157/EEC, ISO standardu 5130:2002, standardu SAE-J1492 in v standardu SAE-J1297. Pravilnik o tehničnih pregledih je v celoti usklajen z evropsko zakonodajo, ki predpisuje tudi kontrolo hrupa pri motornih kolesih.

Za izvajanje predpisanih meritev se uporablja merilni sistem ˝NOISE INSPECTOR˝, model 3511, ki omogoča popolnoma samodejen postopek merjenja in vrednotenja izmerjenih rezultatov. S tem merilnim sistemom, ki izpolnjuje vse predpisane tehnične zahteve za merilnike zvoka po SIST EN 60651 in SIST EN 60804 za Tip 1 so opremljene vse pooblaščene organizacije za tehnične preglede motornih in priklopnih vozil v Republiki Sloveniji.

Osrednji del tega prenosnega sistema je merilnik zvoka Bruel&Kjaer model 2239A z mikrofonom, senzorjem vrtilne hitrosti motorja in računalniškim povezovalnikom, ki ga je razvilo in izdelalo podjetje IMS d.o.o., industrijski merilni sistemi iz Ljubljane. Ta inteligentni računalniški povezovalnik, ki ves čas vodi uporabnika po predpisani metodi omogoča zelo enostavno delo in uporabo merilnika pri kontroli hrupa mirujočega motornega vozila tudi brez predhodnega znanja iz akustike oziroma hrupa.

Glede na to, da so izpolnjeni vsi pravni in tehnični pogoji za izvajanje kontrole hrupa motornih vozil v uporabi ter da policija v nekaterih državah EU (Francija, Avstrija, ZR Nemčija) to kontrolo že izvaja, ne vidimo razloga, da v Republiki Sloveniji po 01.05.2004 takšne kontrole v prometu ne bi izvajali.

Lep pozdrav! Služba za stike z javnostjo MNZ

Objavljeno

A do 1.5.2004 pa te kontrole ne bodo izvajali, al kako?

  • 4 mesecev pozneje...
Objavljeno

ravnokar sem iz moje TDM-ke arrowa dol dal in originala nazaj gor..... :cry: SMRK :cry: to je traktor k mu je masina zaribala (sj bom se na servis pelau pogledat ce je vse ok pa naj mal ventile pogledajo)!

A kdo ve kok stane AKRAPOVIC STREET LEGAL??

Sej ne da se bojim nasih policajev sam baje v EU te lahko ze na meji zavrnejo al pa kaki nemski polcaji ti kar motor zasezejo oz. ti ne dovolijo voznje naprej, da sploh ne govorim kako je na svicarski meji - kamor se bom odpravil to poletje (Davos pa okolica : kre kdo zravn?)

LP

Objavljeno

Kaj Arrow ni streel legal? Kateri sploh so? Ker v zakonu pise kao original rezervni deli, to pomeni, da sploh ne bi smel met drugega diminika ali kaj?

lp Loyo

Objavljeno

Jaz sem bila na tehničnem pregledu z ER5 17.marca letos in so mi rekli, "deklica tvoj motor je pa preglasen". Seveda sem se zbunla, da on kr tak ne more to rečt, če še zakon ne velja. No vglavnem on je decibele zmeril kar na uho.....Za drugo leto pa bo najbrž potrebno nekaj naredit (zamenjat auspuh, samo za teh. pregled).

LP D:

Objavljeno
Kaj Arrow ni streel legal? Kateri sploh so? Ker v zakonu pise kao original rezervni deli, to pomeni, da sploh ne bi smel met drugega diminika ali kaj?

lp Loyo

Vsaj 90 % zamenjanih auspuhov na cestah ni street legal. Skoraj vsi akrapoti, wingsi, arrowi, itd. niso za na cesto. Ker so preglasni. :rolleyes: Vecina znamk ima v svoji izbiri posebej paleto za racing ter street use.

Drug dimnik pa seveda lahko imas, ce je homologiziran in ti v papirjih pise, da je ok(street legal) oz. po meritvah ustreza dovoljeni jakosti hrupa. :)

lp

ps: no, sej drgac mas lahko katerikoli auspuh gor, zgornje napisano je tko, po pravilih O:-)

Objavljeno
Jaz sem bila na tehničnem pregledu z ER5 17.marca letos in so mi rekli, "deklica tvoj motor je pa preglasen". Seveda sem se zbunla, da on kr tak ne more to rečt, če še zakon ne velja. No vglavnem on je decibele zmeril kar na uho.....Za drugo leto pa bo najbrž potrebno nekaj naredit (zamenjat auspuh, samo za teh. pregled).

LP D:

Ja takih kretenov na tehnicnih imam pa pocasi dovolj. Glasnost merijo na uho, globino profila pa na uc.

BTW: Hrup se meri s fonometrom ("decibelmeter"), katerega osnovni model stane 18.000 EUR. Pa nimajo kesa za to, pol pa kar na uho merijo.

Naj pol pokaze zapisnik o preglasni meritvi. Za zavore pri avtu pisejo vrednosti v zapisnik, a za hrup jih pa ni treba?

Ker se mi s temi tipi ne da zajebavat o zapisniku & stuff, vsako pomlad menjam avspuhe.

Tadej

Objavljeno

Homologirane EU Street Legal izpuhe za veliko večino cestnih motorjev se dobi od Leo Vince, ki priloži tudi ustrezne certifikate za vpis v homologacijski list (alkakosežereče).

Glavni hec je, da lahko takšen izpuh v par minutah predelaš v racing in nazaj (enšraufpaje press) ... info in cene na PM B)

  • 10 let pozneje...
Objavljeno

Mene zanima če ima kdo doma merilec glasnosti, da bi izmeril db ob priliki, za kavico ali pivo ;) oz. karkoli pač :)

Objavljeno

Mene zanima če ima kdo doma merilec glasnosti, da bi izmeril db ob priliki, za kavico ali pivo ;) oz. karkoli pač :)

Na določenih moto zborih mirijo glasnost avspuhou... Mislim da na zadnje sem vidu na motoclubu OREL,na obali.  Pa še pivo imajo pri roki  :)

Objavljeno

Za silo lahko izmeriš tudi z ustrezno aplikacijo na telefonu (Sound meter).

Objavljeno

A to te zanima kolk je preglasn? :grim

Objavljeno (popravljeno)

Mene zanima če ima kdo doma merilec glasnosti, da bi izmeril db ob priliki, za kavico ali pivo ;) oz. karkoli pač :)

Kolega ima merilnik(MB), tako da če si iz teh koncev reči :) Meni je največ pokazalo 128 :)

Popravljeno . Popravil norc 16
Objavljeno

Mene zanima če ima kdo doma merilec glasnosti, da bi izmeril db ob priliki, za kavico ali pivo ;) oz. karkoli pač :)

 

Si pomislil na tehnični pregled ? Zapelji se tja in jih vprašaj ali ti preventivno opravijo meritev glasnosti izpuha. 

Objavljeno

Na določenih moto zborih mirijo glasnost avspuhou... Mislim da na zadnje sem vidu na motoclubu OREL,na obali.  Pa še pivo imajo pri roki  :)

sem z dolenjske, no če drugje ne bo, bom imel v mislih. hvala

 

Za silo lahko izmeriš tudi z ustrezno aplikacijo na telefonu (Sound meter).

tisto sem že videl ja. samo to ni niti malo prav se mi zdi, pa mislim da merijo samo do ne vem kok 90db, sm pa že gledov to.

 

A to te zanima kolk je preglasn? :grim

ne ni preglasen, samo zanima me pač, koliko je dejansko glasno. Da vidim koliko je razlike med papirji in dejansko izmerjeno.

Kolega ima merilnik(MB), tako da če si iz teh koncev reči :) Meni je največ pokazalo 128 :)

maribor? ah kje :) dolenjska , bom imel v mislih. hvala

 

Si pomislil na tehnični pregled ? Zapelji se tja in jih vprašaj ali ti preventivno opravijo meritev glasnosti izpuha. 

 g. policist, sem vprašal, pa nimajo. ;) hvala

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!