Skoči na vsebino

Tehnika voznje - teorija in prakticni nasveti


Priporočene objave

Objavljeno

nekaj dobrih nasvetov glede bolj sportnega zaviranja in voznje ovinkov najdete tudi na:

http://sbo.co.za/web/technique.html

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Uredil - Perla on 06/11/2001 18:34:22

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

quote: Klimbra

ROLLY...pa kaj si jima to razlagou...kaj naj skadita al popijeta...jest bi tut rad vedu.

UUUUEEEEEEEEEEEEE tut jest se hočem dobro pelat

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Easyrider:

Hotschko, Klimbra ... kaj ne vesta?

Razložil jima je samo to, kar vidva že ves čas delata.

OK. Vama bom pa jaz povedal. Rekel je, da moraš v vožnji skozi ovinek notranjo roko tiščati stran od sebe (krmilo kontra smeri ovinka), kar se rezultira v boljšem vodenju motorja skozi ovinek. Jasno?

BTW Trisha hvala za obrazložitev (semtakojazpametenizpadelpress).

lp Easyrider

Uredil - Perla on 06/11/2001 19:17:47

Objavljeno

Desmo:

quote:

Rekel je, da moraš v vožnji skozi ovinek notranjo roko tiščati stran od sebe (krmilo kontra smeri ovinka), kar se rezultira v boljšem vodenju motorja skozi ovinek. Jasno?

Tiščanje krmila v kontra smeri (counter-steering po ingleško) pride prav pred vstopom v ovinek, ker se motor hitreje in laže nagne kot s prenosom teže (posebej primerno pri zaporednih levo-desno ovinkih). V samem ovinku (ko si že nagnjen) pa najbrž ni primerno krmilo preveč kontra tiščat. V vsakem primeru pa stvar deluje pri malo večjih hitrostih (pri 10 na uro bi se najbrž razlomil).

Bye

Desmo

Uredil - Perla on 06/11/2001 18:44:18

Objavljeno

Brrrm:

Saj ga ni potrebno tiščati v nasprotno smer. Samo suneš malo in motocikel se že nagne (giroskopski učinek).

Tudi sredi ovinka lahko to narediš.

Višja, kot je hitrost (obrati sprednjega kolesa), močnejši je učinek (nagib).

Brrrm

Uredil - Perla on 06/11/2001 18:46:41

Objavljeno

In kaj naredis, ce ti zdrsne prvo kolo? Jaz sem (mogoce tudi samo v mislih, ker je blo prehitr) probal spodnest se zadnje z gasom, pa je blo ze prepozen. Je pa res, da mi je ko sem hotel vstat na noge spodrsnilo, da sem skoraj se pes padel - dovrsena gladkost!

LP Climber

Objavljeno

BRRRRMMMMMM....jest sem nazaj grede nekaj podobnega probal s Trojan navzdol.

Ni bilo prav nič prijetno,ko je motor sunkovito zanihal levo desno in to sredi levega ovinka.

????????????????????????????????????

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Objavljeno

Klimbra, ne vem, kako si telovadil na tistem ovinku, verjetno si bil preveč grob. Moraš nežno in počasi, da ne rečem z občutkom.

Naredi takole: pelji se tam nekje s 70 km/h po široki ravni in pregledni cesti lepo naravnost. Potem pa malo cukni krmilo v eno smer. To cukni, pomeni, da konec krmila za tvojim mezincem lepo počasi opravi pot 1 do 2 cm. Pri tem boš čutil rahel nasprotni upor krmila v svoji roki, motocikel se bo rahlo nagnil in ti se boš pričel peljati v ovinek. Nič hudega, zravnaj in lepo naprej ter ponovno poskusi.

Ponovi večkrat, da si pridobiš občutek in spoznaš reagiranje motocikla.

Potem si najdi en lep dolg in pregleden ovinek, se zapodi vanj zopet s približno 70 km/h in na začetku ovinka malo cukni v nasprotno smer. Motocikel se bo nagnil in ti boš šel v ovinek v treh možnostih: ravno prav, preveč ali premalo. Pri ravno prav si zadel. Pri preostri vožnji v ovinek cukni malo v smeri ovinka, da popraviš smer, pri preblagem jemanju ovinka pa ponovno cukni v nasprotno smer ovinka, da se malo bolj položiš. Ampak to vse lepo z občutkom.

Pravijo, da tudi pri normalni vožnji v ovinek vozimo v bistvu s cukanjem, ki ga opravimo podzavestno in manj s premetavanjem riti.

Seveda pa, dragi Klimbra, najprej moraš prijaviti motor ali pa se usedi na biciklinin in po kakem klancu navzdol. Enaki učinki.

Brrrm

Objavljeno

Klimbra, sem prebral, da si avtomatika usposobil.

Ni potrebno registirirati motorja, poskusi z avtomatikom.

Seveda, daj čelado na glavo.

Brrrm

Objavljeno

Na zgoraj povedano se bom še enkrat oglasil, čeprav sem enkrat o tem že pisal.

Moj staž motorista ni tak, da bi vam prodajal praktične nasvete iz moje prakse ampak bom poskušal samo nekaj dejstev o katerih govori teorija in so tudi objavljena med drugim tudi na spletu.

* vsaka vožnja v ovinek pri neki hitrosti recimo večji od 25 km/h ima za posledico, da je krmilo nagnjeno v nasprotno smer od ovinka - nagnjeni smo pa z motorjem v ovinek. To ni stvar, da mi hočemo ali ne, ampak vsi tako počnemo, samo da eni se tega zavedajo drugi pa ne.

(giroskopski učinek o katerem govori Brrm);

* napotek Rolly-a ter Brmm-ja in Desmo-ta je samo posledica te ugotovitve in če je že temu tako, je najboljše stvar imeti na vajetih ter ravnati tako kot pravijo;

* V nasprotju z Brrm-jem smatram, da je začetni impulz dobrodošel vendar je potem za samo vožnjo potreben konstanten nežen pritisk, ki ga doziraš ali spuščaš v odvisnosti od potreb (odvisno od radija ovinka ter nagnjenosti cestišča v ovinku).

lp RAN

Objavljeno

Sej jeat se zavedam,kje je moja osnovna napaka.....ki pa je nisem spoznal zaradi slabega vodenja skozi ovinke...ker motor (moram reči,kar sam)sproti popravlja moje napake.

MOJ PROBLEM JE V PREVEČ KRČEVITEM DRŽANJU KRMILA!!!!!!!!!!!!

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Objavljeno

quote:

Sej jeat se zavedam,kje je moja osnovna napaka.....ki pa je nisem spoznal zaradi slabega vodenja skozi ovinke...ker motor (moram reči,kar sam)sproti popravlja moje napake.

MOJ PROBLEM JE V PREVEČ KRČEVITEM DRŽANJU KRMILA!!!!!!!!!!!!

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

...in na koncu fure imaš občutek da si držal bika za roge cel popoldan...

Objavljeno

MIKI

Tako hudo ravno ni.....sem pa že imel mravljinčaste prste...ampak to šele po daljši vožnji.

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Objavljeno

quote:

* V nasprotju z Brrm-jem smatram, da je začetni impulz dobrodošel vendar je potem za samo vožnjo potreben konstanten nežen pritisk, ki ga doziraš ali spuščaš v odvisnosti od potreb (odvisno od radija ovinka ter nagnjenosti cestišča v ovinku).

Saj tudi jaz v nasprotju z od mene zgoraj napisanim tako delam. Nagnem na začetku in potem peljem skozi ovinek in ne žagam, če ni ravno potrebe ali veselja za to.

To, da lahko nagib v ovinku spreminjaš s premiki krmila sem zapisal zato, ker je bilo vprašanje tako, če lahko to izvedeš tudi v ovinku.

Sem pa o tem tudi jaz prebral v Motoristu in potem preizkusil na cesti in ugotovil, da dela (tako, kot sem to predhodno opisal). In od tedaj to uporabljam.

Brrrm

Objavljeno

quote:

Sej jeat se zavedam,kje je moja osnovna napaka.....ki pa je nisem spoznal zaradi slabega vodenja skozi ovinke...ker motor (moram reči,kar sam)sproti popravlja moje napake.

MOJ PROBLEM JE V PREVEČ KRČEVITEM DRŽANJU KRMILA!!!!!!!!!!!!

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Jaz sem na tej zadnji vožnji tudi ugotovila, da preveč krčevito držim krmilo. Ampak samo z levo roko. Pol pa moram kar načrtno malo popustit in poskušat držanje krmila z levo roko izenačit z desno. Ta leva stran mi očitno nikakor ne leži.

jsssssstttttttt tuuuuuuuuuuuuuuuut

Objavljeno

eh folk.nehajte teoretizirati in se spravte na motorje to sprobati,ker drugace boste vsi teoreticno zelo podkovani,prakticno bo pa zalostno.

in se nekaj: ne sunkovito obracati balanco,ne na ravnem in ne v ovinkih,ce ne ves,kaj te caka kot posledica takega sunka! al se pa spravte k leganu v solo.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Objavljeno

quote:

al se pa spravte k leganu v solo.

to itak! -> prvi teden v aprilu.

Perla

Objavljeno

quote:

MIKI

Tako hudo ravno ni.....sem pa že imel mravljinčaste prste...ampak to šele po daljši vožnji.

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

jest mam pa mal otrplo levo roko po daljši furi (od vibracij)

Objavljeno

MATR...MENE TUT LEVA HECA!!!!!!!!!!!!

ICE...sej to mi več ali manj že vse vemo...sam ne zavedamo se ,da to očnemo....leta in leta sam to delal...pa naj bo to na avtomatiku al pa na večjem sposojenem motorju.....sam problem nastane taktat,ko pripelješ do ovinka...nekaj v tebi pa ti skozi možgane pošlje signal,da jahaš zadevo ki stane preko dva miljona tolarjev in da jo boš moral sam popraviti...če jo razbiješ.Da pa bi tisti moment še razmišljal kaj počneš....too much za moj pileči mozak.Pač delujem instiktivno in brez predhodnega razmišlanja.Tebi je vse to bistveno laže...saj vsi tvoji prevoženi kilometri pustijo posledice v malih možganih in se roka odziva popolnoma samodejno....brez razmišlanja in sploh misli na to,da se ovineka lahko tudi ne izide....čemur po zdravi logiki sledi padec.

Obljubim pa,da bom spomladi pobral z motorja vse možne dodatke ,ki se lahko preveč poškodujejo in šel trenirat na kak ovinek..........,potem pa upam , da bom kdaj dorasel vožnji s teboj.

Za enkrat sem preveč LEV , da bi lahko to tudi omenil.!!!!!!!!!!!

KDOR PRIZNA MU JE POL OPROŠČENO!!!!!!!!!!!

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Objavljeno

quote:

MATR...MENE TUT LEVA HECA!!!!!!!!!!!!

ICE...sej to mi več ali manj že vse vemo...sam ne zavedamo se ,da to očnemo....leta in leta sam to delal...pa naj bo to na avtomatiku al pa na večjem sposojenem motorju.....sam problem nastane taktat,ko pripelješ do ovinka...nekaj v tebi pa ti skozi možgane pošlje signal,da jahaš zadevo ki stane preko dva miljona tolarjev in da jo boš moral sam popraviti...če jo razbiješ.Da pa bi tisti moment še razmišljal kaj počneš....too much za moj pileči mozak.Pač delujem instiktivno in brez predhodnega razmišlanja.Tebi je vse to bistveno laže...saj vsi tvoji prevoženi kilometri pustijo posledice v malih možganih in se roka odziva popolnoma samodejno....brez razmišlanja in sploh misli na to,da se ovineka lahko tudi ne izide....čemur po zdravi logiki sledi padec.

Obljubim pa,da bom spomladi pobral z motorja vse možne dodatke ,ki se lahko preveč poškodujejo in šel trenirat na kak ovinek..........,potem pa upam , da bom kdaj dorasel vožnji s teboj.

Za enkrat sem preveč LEV , da bi lahko to tudi omenil.!!!!!!!!!!!

KDOR PRIZNA MU JE POL OPROŠČENO!!!!!!!!!!!

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

...po moji teoriji je fora v tem, ker z desno bolj migaš...(gas)...leva je pa bolj na miru

Objavljeno

No leve in desne ovinke smo zvozili. Sedaj pa še kaj o zaviranju.

Tisti, ki imate po nekaj 10k km in več, napišite nekaj v zvezi s tem.

* Delež moči zaviranja spredaj zadaj ?

* Zaviranje v ovinku da ali ne ?

* Zaviranje kontrolirano ali sunkovito na vso moč, kdaj , kje in kako ?

* Zaviranje na mokrem ?

* Zaviranje na pesku ?

* Kaj o integriranem zaviranju GUZZija ali BMW-ja

* Kaj posameznik meni o ABS-u

pa še kaj bi se našlo.

Sicer bo ICE pristavil, da naj nehamo filozofirat pa na cesto probat, ampak vseeno ne bo škodilo kaj o tem prebrat.

lp RAN

Objavljeno

quote:

KDOR PRIZNA MU JE POL OPROŠČENO!!!!!!!!!!!

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Kdor pa ne, pa se mu vse oprosti ;)

jsssssstttttttt tuuuuuuuuuuuuuuuut

Objavljeno

Ne vem za vas, ampak jest vozim, bremzam, polagam... po obcutku.

Zarja

Objavljeno

Tocno tako kot sta rekla Zarja in Ice. Po obcutku, ki pa ga dobis s prakso. Zelo koristi ze ce vzames moped pa se gres gont po kaksni gramoznici, kaksen dober down hill z MTB-jem in jasno najbolj kilometri na motorju.

LP Climber

Objavljeno

quote:

1 Delež moči zaviranja spredaj zadaj ?

2 Zaviranje v ovinku da ali ne ?

3 Zaviranje kontrolirano ali sunkovito na vso moč, kdaj , kje in kako ?

4 Zaviranje na mokrem ?

5 Zaviranje na pesku ?

6 Kaj o integriranem zaviranju GUZZija ali BMW-ja

7 Kaj posameznik meni o ABS-u

@ klimbra: spljoh ni panike,ti samo pridno treniraj,teoreticno pa razmisljaj prej (da ne naredis napake) ali potem (kaksno in zakaj si jo naredil),na moben nacin ne razmisljaj MED vozjo,ker potem gre vecina narobe.believe mem,BTDT .

@ zaviranje:

1. vecinoma (90%) samo 100% spredaj

2. vecinoma ne.edino "da" bi rekel v kriticni situaciji,odvisno od iste.sam zaviram relativno dalec v ovinek,samo ne zaceti zavirati v ovinku.bolje je biti gotov z zaviranjem pred ovinkom -> vec kontrole pri voznji skozi ovinek in nadaljnem pospesevanju iz istega.

3. NIKDAR na vso moc naenkrat! -> padec siguren,ce ne obvladas! zacni z 75% in hitro stopnjuj do blokade (bi prej priporocal vaditi na kaksnem parkiriscu)

4. najbolje sploh ne; ja ja,ok....zadaj in spredaj kombinirano (spredaj manj,odvisno od ceste),z OBCUTKOM,rahlo,nic sunkovito,easy,tekoce....

5. vecinoma zadaj,do ca.30-40% spredaj (odvisno)

6. stisni kolikor se le da! in to takoj....do konca...zavij mu vrat...STISN! ampak samo z ABS!!

7. na mokri cesti in pesku super zadeva in povprecnez bremza tudi na suhi cesti z ABS bolje kot brez.rutinirani vozniki so brez ABS v suhem boljsi.

se splosno: najboljse bremzanje je,ce ni treba.voziti s pregledom na cestno situacijo,predvidevanje kriticnih situacij,linija pogleda,pripravljenost na morebitne ovire...vse to pripomore k pravilnemu,hitremu in varnemu zaviranju na cesti.in seveda praksa tudi ni odvec.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Objavljeno

Ja pismo. Lahko je vam govorit, da morš vouit z občutkom pa veliko in prej in pol razmišljat kaj si delau narobe. Pa kako češ razmišljat o tem kaj si naredu prav in kaj narobe in kako bi to popravu, če ne veš kako je prav?

Sej smo vendar ravno zato odprli ta topic. Jaz moram reči, da mi je tist namig od Rolija OGROMNO pomagu. Če kake take finte ne veš ahko pet let po občutku narobe voziš pa še vedno ne veš kje ga kiksaš.

jsssssstttttttt tuuuuuuuuuuuuuuuut

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!