Skoči na vsebino

Tehnika voznje - teorija in prakticni nasveti


Pervy

Priporočene objave

macica,pa zato ima clovesko bitje dar govora.....kar te zanima vprasaj.zato tudi je ta forum in tistih par veseljakov v LJ,ki ti lahko hitro pomagajo.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pisal sem nekaj, pa mi je zginlo...

No v glavnem tudi jaz obračam (oz. sploh ne obračam krmila) po občutku. V bistvu daleč največ energije porabim za kakšno motanje na mestu. Siljenje krmila v ovinek uporabljam predvsem pri hitri vožnji skozi kratke ovinke, pa še to samo na začetku ovinka, da se motor lažje in hitreje zvrne. V bistvu zavijam v ovinke samo z nagibanjem motocikla. Tako mi roke kljub neudobnosti in vibracijam motorja ne mravljinči. Malce drugačna zgodba je na makadamu...

Zaviranje: Zaviram skoraj vedno z obemi kolesi, vendar nikoli do blokiranja, kajti za samo stabilnost motorja zelo pomembno, da se nobeno kolo popolnoma ne zaustavi.

Še nekaj: Večkrat me je rešilo- vedno glej v ovinek- Ko je panika pred ovinkom (prevelika hitrost,pesek, kakšno zanašanje), sem se vedno rešil tako, da sem poleg kontroliranega bremzanja vedno gledal v ovinek in ne ravno-ven iz ovinka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz pri normalni voznji zaviram s prednjo, vendar pa velikokrat uporabljam tudi zadnjo, ceprav le rahlo - za boljsi obcutek pri hitrem zaviranju, ker vsaj rahlo bremzanje zadaj stbilizira motor. Pač se tako bolj varno počutim... cvikeraš pač... hehehe....

Je pa zaviranje odvisno tudi od samih zavor. Recimo, moja kobilica ima celotni zavorni sistem star 13 let in ker cevke niso iz železa, se ob bremzanju bolj razširijo, zato ima zavora večji hod. Saj prime ravno tako, ampak občutek je tisti, ki me žene tudi v uporabo zadnje zavore v bolj kritičnih situacijah. Ampak stabilizacija pa v vsakem primeru drži, neglede na starost zavor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja, tko, kadar preveč misliš kako boš zvozil, potem ti ne gre in samo s km lahko voziš spontano in sproščeno...

verjetno pa ima vsak na začetku take in drugačne težave..... zato smo tu, da si pomagamo...

no, tud se mi je že zgodlo da sem bremzala v ovinku, ampak zelo nežno, je pa bolje, da hitrost že pred ovinkom prilagodiš...

na makadamu in mokri cesti bremzam z obema, poskušam porazdelit učinek na obe enako

zanima pa me, kdaj je vožnja bolj nadzorovana oz. je lažje popravljati napake: ali pri presedanju na rob sedeža ali z nagibanjem motorja...... ali je to odvisno od navade posameznika? kako se različen način vožnje odrazi pri morebitnem padcu oz. zdrsu v ovinku?

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

zanima pa me, kdaj je vožnja bolj nadzorovana oz. je lažje popravljati napake: ali pri presedanju na rob sedeža ali z nagibanjem motorja...... ali je to odvisno od navade posameznika? kako se različen način vožnje odrazi pri morebitnem padcu oz. zdrsu v ovinku?

motor nagibas,hoces ali noces.drugace ga okoli ovinka ne spravis .

no resno....za bolj frisne voznike ne bi priporocal hanging-off (t.i.presedanje na sedezu).je sicer zelo varen in kontroliran nacin zelo hitre voznje skozi ovinke,samo traja,da ga voznik obvlada.

na cesti bolj poredko.

tiscanje motorja v ovinek (t.i.nagibanje) ne da taksen obcutek kontrole nad motorjem,kot hanging-off,je pa lazje izvedljiv za frisne in v ekstremnih situacijah,ko se moras cemu izogniti pride prav.na parkirisce in vaditi.se ga da v normalnem prometu pogosto uporabiti,predvsem za popravljanje napak.

padci so odvisni od cestisca,vremena,hitrosti,znanja voznika...tako da nekega splosnega odraza na nacin voznje ne vem povedati.vecinoma je tako,da hitrejsi kot si,vec je skode na tebi ali/in motorju.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

trisha:

na makadamu in mokri cesti bremzam z obema, poskušam porazdelit učinek na obe enako

Na makadamu - pravijo bog ne daj s ta prvo ?

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Na makadamu - pravijo bog ne daj s ta prvo ?

odvisno koliko stisnes zavoro - do neke mere se da tudi na makadamu s prvo zavirati.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po makadamu se da pravtako dobro zavirati, tako s prvo kot z zadnjo bremzo, vendar dosti bolj nežno in z občutkom kot na asfaltu. Zavorne poti so daljše, z blokiranjem koles se da na makadamu tudi kaj delati, vendar pozor: pazi na zadnje kolo, da ti motor ne crkne.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Po makadamu se da pravtako dobro zavirati, tako s prvo kot z zadnjo bremzo, vendar dosti bolj nežno in z občutkom kot na asfaltu. Zavorne poti so daljše, z blokiranjem koles se da na makadamu tudi kaj delati, vendar pozor: pazi na zadnje kolo, da ti motor ne crkne.

Pravzaprav zbiti makadam ali pa šodr sta dve različni zgodbi in na šodru nimaš kaj dost za bremzat s ta prvo.

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Avtor: Matevž Čokl (---.dial-up.siol.net)

Datum: 08.11.2001 08:43

Pozdravljeni!

Obveščam vas, da nas bosta v torek 13.11.2001 ob 20:00- ih v klubskih prostorih Old Twin Cluba obiskala Brane Legan in Borut Binter, ki je avtor nove knjige "Osnove varne vožnje z motornimi kolesi". Namen obiska je predstavitev in prodaja nove knjige.

več na strani :

http://www.motoguzzi-si.com/forum/read.php...f=1&i=552&t=552

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko sem letos križaril po Gorenjskem koncu sem tam nekje blizu Golnika zašel na stransko cesto, ki so jo presekale spuščajoče se serpentine v obliki pošodranega makadama (cesta v gradnji).

Ni mi ptreostalo drugega (razen vrnitve, do česar mi ni bilo), kot da sem spustil prestave navzdol in zaviral na obe kolesi. Seveda z občutkom in plaho in se je izšlo.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moja izkusnja z makedamom je bila voznja na rt Kamenjak do Safari bara (se razume, da po najdaljsi možni poti...tja in nazaj cca 9 km)

Bremzanje samo z zadnjo bremzo in noge ves cas v pripravljenosti. Naporno zaradi hude vrocine,(jasno brez celade), prahu......še posebej zaradi mimonorečih mamakupila avtomobilistov.

Zarja

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hotschko in Monster bremzata pred/med/za ovinkom, na ravnem, na klancu, na luknjasti cesti, ... in to vedno z nespremenjeno lego motorja in seveda s TAPRAVIM občutkom.

Začetniki za TAPRAV občutek pri zavijanju in zaviranju potrebujejo 10.000 prevoženih km na istem motorju. Po 20k bo še boljše. Nič drugega ne pomaga. Kakšen nasvet pa je vedno dobrodošel vendar ga preizkušaj na širokih ravnih asfaltnih poljanah.

hotschko

Uredil - hotschko on 08/11/2001 15:32:45

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hotschko:

A to pomeni dokler ne napolnim 20k km voženj moram pač bolj pazit, in se moram pač sprijaznit, da se mi bo kaj nepričakovanega in nezaželjenega zgodilo, ko bom pa dosegel limit 20k sem pa stara đomba in je zaviranje kjerkoli zgolj rutina.

Mal poenostavljeno, čeprav z km pravi občutki sigurno pridejo.

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Hotschko in Monster bremzata pred/med/za ovinkom, na ravnem, na klancu, na luknjasti cesti, ... in to vedno z nespremenjeno lego motorja in seveda s TAPRAVIM občutkom.

hotschko

Uredil - hotschko on 08/11/2001 15:32:45

...... prepricala sta me.... kupila bom Monstra!

Zarja

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

hotschko:

A to pomeni dokler ne napolnim 20k km voženj moram pač bolj pazit, in se moram pač sprijaznit, da se mi bo kaj nepričakovanega in nezaželjenega zgodilo, ko bom pa dosegel limit 20k sem pa stara đomba in je zaviranje kjerkoli zgolj rutina.

Mal poenostavljeno, čeprav z km pravi občutki sigurno pridejo.

lp RAN

RAN,

zdaj vidim, da sem malce nejasno napisal. Hotel sem povedati, da je meni po 3.000 km prevoženih na težkem motorju, postalo jasno, da bom nekoč morda znal dobro vozit (staveksposojenoodmacice press). Po 10k ti je jasno že precej več.

Seveda pa se v naslednjih desettisočih KM spoznavaš še z nepredvidenimi situacijami neumnimi vozniki različnimi pogoji na cesti .... in tako naprej do recimo 100.000 prevoženih, ko si pa verjetno poleg izpiljene tehnike vožnje tudi že zelo izkušen, pri 200.000 še bolj ...itd...

V vsakem primeru pa ne glede na prevožene km PREVIDNO PREVIDNO PREVIDNO in gledat daleč pred sebe po cesti in se ne zanašati na pamet ostalih udeležencev v prometu.

hotschko

Uredil - hotschko on 08/11/2001 16:51:57

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hočko...pa to je popolnoma normalno!!!!

A JE Z AVTOM KAJ DRUGAČE????????????????

PS:nekaterim norcem pa tut 300k nič ne pomaga

Triumph....za vaše telo in vašo dušo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

quote:

Hotschko in Monster bremzata pred/med/za ovinkom, na ravnem, na klancu, na luknjasti cesti, ... in to vedno z nespremenjeno lego motorja in seveda s TAPRAVIM občutkom.

hotschko

Uredil - hotschko on 08/11/2001 15:32:45

...... prepricala sta me.... kupila bom Monstra!

Zarja

ZARJA....

mat črn...zlat okvir....brembo gold.....NJAMAAAAAAAAAAA Z VOZNICO VRED....pravi desert

Klimbra....samozavest serijsko

Uredil - klimbra on 08/11/2001 18:15:39

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

]...... prepricala sta me.... kupila bom Monstra!

Jao, Zarja, neeeeeee šeeeeeeee! Počakaj še malo, kakšno leto, da spet cekinčke naberem, potem pa le, da te bom lahko dohajal...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Knjigo Legana in Bintra "osnove varne vožnje" sem pred kratkim dobil v roke. Poudarek je resnično na "osnove" in moti, da se avtorja zelo površno spuščata v razlago tehnike, tehnike vožnje itd. Kjer bi pričakovali kaj več se izgovorita da razlaga presega obseg in namen knjige. Priporočljivo torej predvsem za začetnike. Na pravi moto priročnik pa bo treba očitno še počakati.

Lp, Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

PERLA!!!!!!!

A nisi ti enkrat neki obljubljala priročnik za motoriste...kao mini povzetek na motosvetu???????????

Klimbra....samozavest serijsko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Knjigo Legana in Bintra "osnove varne vožnje" sem pred kratkim dobil v roke. Poudarek je resnično na "osnove" in moti, da se avtorja zelo površno spuščata v razlago tehnike, tehnike vožnje itd. Kjer bi pričakovali kaj več se izgovorita da razlaga presega obseg in namen knjige. Priporočljivo torej predvsem za začetnike. Na pravi moto priročnik pa bo treba očitno še počakati.

Lp, Andrej

Andrej,za vmesni čas preberi še Kamasutro (če že rad bereš priročnike...)

Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!