Skoči na vsebino

100. letnica revije Motorrad


suzuki

Priporočene objave

Hola!

Danes sem dobil "praznično" (17/2003, 1.8.2003) številko revije Motorrad izdano ob 100-letnici izhajanja. Praznični številki je dodan faksilmile prve številke te revije iz leta 1903. Pa sem malo prelistal (kakor zahteva moj neskončni firbec in kolikor mi dopušča moja uboga nemščina).

Notri najdete med drugim nagovor uredništva, obvestilo o ustanovitvi prvega motozdruženja in drugih aktualnih motodogodkih, za "tehničarje" so izračuni potrebne moči motorjev za premagovanje zračnega upora za neko zaželjeno hitrost (npr 25km/h), pa dodatna potrebna moč za premagovanje 10% klanca, jasno nekaj reklam za motorje/mašine in, kar je meni najbolj zapelo za budno oko, potopis (morda prvega in že takrat čisto pravega Solo Riderja (kaj praviš, kletar naš edini?)), g. Heinza Kurza, Dunajčana, ki si je s svojimi motopodvigi v tistih časih pridobil naziv "Tourenmeisterfahrer" dveh moto združenj in je bil najbrž najbolj znan motorist svojega časa.

Možakar je v 18 letih (od nekje 1900 dalje) prevozil 250.000 km (!!!), deloma v spremstvu svoje žene (ej, a kje še delajo take??? če kdo ve za kkšno naj mi takoj pošlje PM!!! takoj!!!), ture pa so bile v rangu Dunaj-Moskva-Peterburg, Dunaj-Carigrad, Dunaj-Pariz, da ne omenjam voženj po ostali Evrope. Za to početje je porabil vse svoje dopuste (e pa tu smo...).

V prvi številki je tako prvi del potopisa s štiritedenske (krožne) poti Dunaj-Koeln-Hamburg-Dunaj, ki jo je opravil na motornem kolesu Neckarsulmer (tovarne Neckarsulmer Fahrradwerke) z 2 in 3/4 HP. Možakar je v članku tudi na sliki s svojim (res dobesedno!!!) motornim kolesom.

Odlomek iz potopisa: na Dunaju imajo motoristi popolno svobodo: nobenih tablic, nobenih cestnih prepovedi, nobenih omejitev hitrosti, ni zapovedanih/določenih smeri vožnje po cesti, policaj te ne kaznuje če se ponoči voziš brez luči - in kako daleč od tega so še nemška mesta!!! ...

Še en odlomek: v neki vasi z menda izjemno ozko cesto mu je pred prvo kolo skočil pes (eh, poznam to). Ubogi motorist se je naslednji hip znašel na tleh, še pred tem pa je priletel direktno v telegrafštango, da so mu kar kosti zahreščale. Najprej je s strelom iz revolverja ubil psa, nato pa preveril, če ima še vse kosti cele. Kosti so bile cele, z veliko žalostjo pa je opazil veliko luknjo v novih hlačah, v njih močno odrgnjeno in krvavečo nogo, pa zvit kurbel in pedala ter zlomljen nosilec auspuha. Po prvi pomoči mu je neka bakica zasilno zašila hlače in možakar se je nato odpravil dalje s šaljivo izjavo, da so padci sestavni del motorizma in da se človek pač ne sme smiliti samemu sebi, ko do tega pride (mislm... evo, jest ne bi glih ustrelil tistega psa, ampak za ostalo pa lahko samo rečem: Heinz, my men... čelado dol in še globok poklon zate).

No, tkole je blo včasih, če niste vedeli.

Pravi cukrček za motogurmane. Definitivno. Absosmrkno. TO.

PS1 se vnaprej opravičujem če sem kaj narobe prevedel, tole je bilo napisano v stanju močne čustvene vživetosti, pa tudi moja nemščina je še daleč od črnega pasu ...

PS2 obenem čestitke reviji Motorrad za 100 let. To ni kr tko. Npr men še precej manjka do tja ...

Popravljeno . Popravil cyc
  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hehe car :) A to pomeni da se je peljal na necem podobnem kot kak APN 4 (le da seveda se bistveno starejsa rec) - po moci sodec?

Za padec pa ... res da so sestavni del, ampak on se gotovo ni prav veliko sekiral ze zaradi tega, ker s prav veliko hitrostjo tudi ni mogel pasti ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

APN??? Ma kje, APN bi bil pravi luksuzni potovalni superšportnik!!! To je bilo pravzaprav skoraj čisto navadno kolo (iz leta 1900!!!), s kolesarskimi bremzami, kolesarskimi gumami, kolesarskim sedežem, brez kakršnihkoli fedrov... Gor pa zračno hlajeni motor s kakimi 700 ccm in 2,75 KM pri 1800/min, nisem še pogruntal al je imel prestave al ne... In s takim je delal več kot 10.000 km letno... Ma ti bom slikco poskeniral jutri in poslal pa jo objavi, OK?

Ampak, tip je bil pa res CAR. Tako kot njegova bejba. Carica. Ah...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Možakar je v 18 letih (od nekje 1900 dalje) prevozil 250.000 km (!!!), deloma v spremstvu svoje žene (ej, a kje še delajo take??? če kdo ve za kkšno naj mi takoj pošlje PM!!! takoj!!!),

Bom vprašal tasta, če je na šverc še kakšno Lady naredil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo, slika Heinza Kurza :) Suzuki! Odkar je omogoceno to dodajanje datotek bi to lahko sam naredil ;)

Hehe APN 4 je res zelo dalec od tega hehe ... :blink: :ph34r:

post-2-1060071749.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... potopis (morda prvega in že takrat čisto pravega Solo Riderja (kaj praviš, kletar naš edini?)), g. Heinza Kurza, ...

pa še meni je malo podoben :D :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

Hehehe... pravzaprav si lahko šele sedaj, ko vidiš tole slikco, zamisliš kako je s tem prevozit ~14.000 km letno - in ne samo to, hehehe, "prištej" še takratne ceste!!!

Tip je bil CAR (ja, saj vem da se ponavljam, ampak :unsure: ...)

Moram še našemu kletarju poslat link, da bo videl prvega Solo Riderja... Sv. Heinz Soloriderski, hehehe...

Pa še ene par ful norih stvari je v tej številki... ma mi nimamo pojma :D ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še ene par ful norih stvari je v tej številki... ma mi nimamo pojma :D ...

Mamo, mamo, suzuki, samo nismo tako sistematični kot nemci, pa še sram nas je stvari, ki bi jih drugi narodi napihnili, da je kaj.

Bom ti dal en skromen primer. Ko sva se vračala iz 5.000 km dolge ježe po Italiji, sva se ustavila v Sežani takoj na mejnem platoju na čevape jasno. Pa prideva nazaj do motorja in zraven na placu za invalide parkira starejši možakar z Tržaško registraacijo. Pa meni sede iz avta: "Mladi mož, zice maš čist narobe, se ti bo ženska zataknila na naslonjalo. Mora bit čist ravno ko rukneš ...." Ups, si mislim. Pa poslušam naprej, ko mi mojster pri 70 ih razloži, da je še vedno d best Norton Manx, pa o Dell Orto vplinjačih na Aermachijih, pa o moto skjoeringu, pa o Monzi, Avali in podobno. Bil je veliki g. Ferluga, živeč v Trstu, drugače pa Slovenec. Ga kdo pozna?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola ceco!

Ja, seveda imaš prav, tudi med nami so še žive legende in prav rad bi kakšnega takega srečal... Npr koga ki je še dirkal v Škofji Loki, pa gor na Jezersko... Hua kaj bi bil to zanimiv pogovor!!!

Ampak jest sem imel v mislih nekja drugega, ko sem to napisal: nekaj v smislu "lahko je bit frajer z 98 končki pod ritjo, tremi diski, UD vilicami, plinskim amortizerjem, s pumpami na 30 km, usnjenimi kombinezoni s ščitniki itd in se ganjat po lepih asfaltnih cestah... kaj pa bi naredil z 0,98 KM na 100 let starem modelu kolesa po cestah kvalitete vaških kolovozov???"

Morda bi blo zanimivo narest anketo koliko nas je med skoraj 2000 MotoSvetovci, ki naredimo letno 14 ali več kkm??? Danes. Z današnjimi motorji in cestami. IMHO najbrž ne kaj dosti več kot 10% - čeprav je to danes pravzaprav čisto trivialno in tako daleč od pionirskih časov pred 100 leti da je pravzaprav sploh brez veze primerjat...

Nekaj takega sem hotel povedat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma suzuki,

res se ne da več primerjat. Predvsem zaradi tega, ker veliko ljudi motor sedaj uporablja za vse kaj drugega, kot je bil njegov osnovni namen (recimo med drugim tudi za samopobijanje, v usnjenem kombinezonu in s ščitniki med zobmi).

BTW: Zdaj mi je kapnilo, kaj iščejo vozniki Harleyev.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!