Skoči na vsebino

Novi Evropski Zakoni So Hudi


elektronik

Priporočene objave

S sprejetjem novih evropskih predpisov se obeta težka prihodnost motorjem z zračnim hlajenjem in motorjem z uplinjači. Ustavila se bo prodaja mnogih priljubljenih motorjev, od legendarnega C90 do nedavno posodobljene Yamahe Fazer 600. Od 17. junija letos morajo vsi novi modeli registrirani v Evropi ustrezati pravilom Whole Vehicle Type Approval (WVTA). Motorji zasnovani pred desetimi leti težko ustrezajo tem pravilom.

Type Approval Directive ima 24 poglavij, ki opisujejo vse od z E označenih gum do elektromagnetnega sevanja, predvsem pa hrup in strupene emisije v izpuhu. Starejši modeli bodo lahko predhodno prodani, toda novejše verzije WVTA pomenijo konec proizvodnje za mnoge čudovite motocikle.

Tretja faza evropskih zakonov o emisijah WVTA predvidena za leto 2006 (že uporabljena za nove modele), zahteva še nižje vsebnosti ogljikovodikov in ogljikovega monoksida v izpuhu. Vsak model bo preizkušen po 30.000 km in tudi po teh kilometrih ne bo smel imeti povečane emisije.

Kako velik učinek bo to imelo na motocikle? "Vbrizgavanje goriva z lambda sondami bo predvsem po letu 2006 pravilo" je rekel nedavno upokojeni direktor Tehniškega odbora združenja motociklistične industrije Mike Russell De Clifford. "Uplinjači ne bodo prepovedani, toda le vbrizgavanje goriva bo zagotavljalo nizke emisije in nizke proizvodne stroške."

Zračno hlajeni motorji bodo lahko preživeli s hidravličnimi vložki, toda hrup ki ga povzroča prenos je verjetno bolj težaven. Na enem preizkusu je npr. Ducati 400 pri 65 km/h povzročal 110 db hrupa z ugasnjenim motorjem.

Pravila WVTA se bodo stalno posodabljala, toda motoristična industrija se bo prilagodila. Sedaj se to zdi hud udarec, toda avtomobilska industrija se s tem ukvarja že leta.

10 pravil, ki jih predpisuje WVTA, nekatera so prav smešna:

Hrup

Motocikel lahko povzroča samo 80 db hrupa (sedaj 82). Obsežne meritve se izvajajo med vožnjo in tudi v prostem teku med mirovanjem vozila. V bodočnosti se bodo izvajale mnoge meritve hrupa, posledice bodo večji in zahtevnejši dušilci zvoka, materiali za absorpcijo zvoka, ohišja motorjev in transmisij. Verjetno bodo verige v bližnji prihodnosti popolnoma zaprte v ohišje (že videno na MZ-jih in starih Tomosih, vendar iz popolnoma drugega razloga).

Ročice za držanje sopotnikov

Motocikel bo moral imeti pas ali ročico, ki zdrži silo 2000 N.

Izpušni sistem

Testira se dolga življenjska doba sistema, posebno materialov, ki absorbirajo zvok. Segret izpušni sistem, ne bo smel oddajati več škodljivih emisij kot je predpisano.

Elektromagnetna kompatibilnost

Motocikel ne sme povzročiti eksplozije sosedove mikrovalovke.

Štrleči deli

Zmaga neskončne birokracije nad pametjo: vse štrleče dele je potrebno pokriti z gumo.

Kontrole

Zagotoviti enotne opozorilne luči in kontrolne simbole, Kup testov za novo predstavljene kontrolne mehanizme.

Hupa

Prismojena procedura. Primer: Elektro-pneumatične audio opozorilne naprave se lahko podmažejo z od proizvajalca priporočenim oljem po 10.000 operacijah. Spomnite se šteti ob vsaki uporabi.

Merilnik hitrosti

Mora imeti oznake v km/h in mph in primerno območje skladno s hitrostnim območjem motorja.

Ogledala

Strašno zapletena zbirka zahtev za to neskončno enostavno napravo.

Zavore

Morajo biti primerne glede na težo in hitrost, meri se v mokrem in suhem s hladnimi zavorami. Zavore naj bi postale bolj zmogljive in enostavne za uporabo. Verjetno bo več servo zavor na večjih motorjih.

Kupujte motorje dokler še niso high tech stvori.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot se je pred 10 leti naredilo z avtomobili se obeta še motociklom... zanesljiva, vzdržljiva in neuničljiva vozila bodo zamenjale zapletene, nezanesljive in težko popravljive kreacije, ki nam bodo žrle živce in praznile denarnico! :(

Še se nam bo kolcalo po starih dobrih mašinah, ko se bomo s super moderno pripeljali k mehaniku in bo pogovor tekel nekako takole:

"Nekaj cuka, včasih pa kar na lepem crkne!"

"Bomo zamenjali senzorja, pa bo verjetno bolš."

"Kolk pa bo to stalo?"

"Vsak je 30kSIT pa dobra ura dela!"

:blink:

...

malo pozneje

"Še vedno ni dobro, je malo bolše, a še vedno cuka in crkuje" :(

"Bomo zamenjali še računalnik, to bo z delom vred okol 100kSIT..."

"A bo pol dobro?"

"Bomo videli..."

:?

...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prej ali slej bodo vsi motorciklčki tako brezbarvno brneli kot benflni. :D

Pa kaj ste res mislili, da se boste v tretjem tisočletju po mili volji z odprtimi izpuhi naokoli vozili :rolleyes:

Za pravi feeling si bo potrebno "tapravi" zvok v prenosnika posneti in slušalke v čelado vgraditi. :D :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse "novo registrirane"? Se pravi kar pa je ze registrirano pa ni problema? Kdaj to pride pri nas v veljavo? Oz. drugace vprasano - a moram jaz slucajno do dolocenega datuma registrirat WRko, da se ne bo stelo kot "nov motor", ki niti slucajno ne bo ustrezal zahtevam? :blink:

Definitivno nima samo 80db :music4:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prej ali slej bodo vsi motorciklčki tako brezbarvno brneli kot benflni. :D

Pa kaj ste res mislili, da se boste v tretjem tisočletju po mili volji z odprtimi izpuhi naokoli vozili :rolleyes:

Za pravi feeling si bo potrebno "tapravi" zvok v prenosnika posneti in slušalke v čelado vgraditi. :D :P

Prav filing je takrat, ko tudi drugim predvajaš ropot svojega motorina.

:D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da ne bo zavajanja. Gre za politiko do leta 2010, hude debate in vroča kri pa izhaja iz leta 2002. Odgovor FEMA-e je bil naslednji:

Motorcyclists send the message across that the European Transport Policy must acknowledge the contribution of Powered Two-Wheelers (PTWs) in today's transport.

This reaction from FEMA, the body representing Motorcyclists' interests in Europe, results from the lack of consideration of PTWs in the original version of the "White Paper on European Transport Policy for 2010" emanating from the European Commission. Support for the motorcyclists' position was recently expressed by the Parliamentarian responsible for the subject, Mr Izquierdo Collado.

The White Paper aims at recommending to national and local authorities, for the next eight years, good practices to tackle the current problems faced in Europe with urban congestion, road safety, and inappropriate road pricing system. It is crucial that PTWs are properly considered in the document so they are not overlooked when measures to improve the weaknesses of today's transport are implemented.

FEMA deplores the fact that no chance was given to citizens' interests groups to contribute to its drafting. This is a major step backwards from the "Citizens' Network" Green Paper published in 1996, where the contribution of PTWs to improve urban mobility was clearly recognised.

More than 20 millions of people in the European Union choose PTWs as a regular means of transportation. Neglecting these millions of European citizens would not only be discriminatory, but also result in local authorities not considering PTWs in their transport plans and therefore give no chance to fully exploit the huge benefits of this "pro-mobility" vehicle in today's transport.

FEMA is also very concerned about the high level of motorcycle accidents shown in the White Paper, with no consideration given to the causes of these accidents. A research currently undertaken by the European Industry Association (ACEM), called Motorcycle Accidents In Depth Study (MAIDS), will determine these causes. The results of MAIDS must be taken into account to investigate adequate solutions on the area of road safety, and input the costs fairly and adequately when a better road pricing system will be developed for each means of transport.

Representatives of the democratically elected body, the European Parliament (EP), have already reacted to the White Paper in favour of Powered Two-Wheelers. Apart from the Rapporteur Izquierdo Collado himself, the motorcycling German European Parliamentarian Bernd Lange tabled an amendment as part of the opinion of the EP Environment Committee, pointing out that "motorised two-wheeled vehicles have a key role to play in urban areas and should therefore be included in an integrated mobility system".

FEMA pursues its campaign by the Members of the European Parliament to get more support and make sure that PTWs get the recognition they deserve for the important place they have on European roads.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še hujše so pa ideje nekaterih birokratov v zvezi z motorizmom nasploh, npr, nizozemska ideja o "eliminaciji" motoristov s cest:

FEMA challenges Koornstra’s anti-motorcyclists’ views

22nd September 2003

The visit of FEMA representatives to the offices of SWOV (Dutch road safety institute) to discuss the controversial declaration of Dutch road safety expert Matthijs Koornstra brought a sterile outcome. This was the second reaction from the European Motorcyclistsí Federation to Koornstraís simplistic statement to improve the safety of Powered Two-Wheelers (PTWs), resulting in these vehicles being marginalised or simply making them progressively disappear from the roads. Referring to the SUNflower project, undertaken jointly by SWOV and two other research institutes, which investigates the reasons that make roads safer for users in Sweden, the Netherlands and Great Britain, Koornstra simply declared that "... all motorcycles should be removed from traffic or, at least people should be discouraged to ride motorcycles by drastically increasing road taxes and insurance premiums."

FEMA is presently drafting specific recommendations to improve the safety of PTWs, in the context of the European Unionís Road Safety Action Programme, and in a proactive way, with the drafting of its own Road Safety Agenda, containing an overview of the different aspects related to the road safety for these vehicles, and measures to be taken in order to improve the situation. The exchange between SWOV’s expert and FEMA representatives was unfortunately not very productive, Koornstra admitting that the declaration he made at the official presentation of the SUNflower project was a reflection of his personal opinion on this matter. This is also what the European Commission assured to FEMA, that "Mr Koornstra does not represent the Commission and his statement cannot be attributed to the European Commission." FEMA is now concentrating on serious work for PTW users’ safety.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

Bojim se, da se bo vse končalo z elektro-motorjem za v službo :hmm: in GSX-Rom za na pisto (dovoljeno samo ob praznikih, plačilom posebnega davka, zavarovanja, posebne zdravstvene premije, policijskim spremstvom... :blink: )

Jao, jao, triput jao...

PS nekako začenjam razumevati tistega, ki je nekoč rekel: "ustavite svet, izstopiti hočem!"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še kratek komentar z moje strani: Počasi bomo postali spet uporniki z razlogom.

Hja, a se moramo v Islam prepisat? :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustavila se bo prodaja mnogih priljubljenih motorjev, od legendarnega C90 do nedavno posodobljene Yamahe Fazer 600.

Saj zato pa so fazerko prenovili in pripravili na nove zakone... drugače bi jo morali umakniti iz prodaje....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Počasi. Uradniki so imeli že na tisoče idej, ker pač urejajo škatlice in ne vsebine. Z mukotrpnim pojasnjevanjem in sklicevanjem na pravico do svobode, ki ne posega v interese drugih se da (še vedno) marsikaj narediti.

Še vedno se da registrirat unikatno izdelane in predelane motorje, ščitnikov za noge nam še vedno ni treba nositi enako kot čelade, v Švici se še vedno lahko vozimo več kot 80 km/ na uro po avtocestah in v Italiji so povečini že zaščitili količke jeklenih ograj ob cestah tako, da niso slamoreznice za motoriste. Tudi zalivke na asfaltu niso več povsod navadni bitumenski črvi.

Ekologija in hrup sta pa temi, ki najbolj streljata po prevoznih sredstvih, čeprav so ta v absolutnih številkah najmanjši onesnaževalec. Politics ... and politišns, kar oboje je blizu besede polution (onesnaževanje).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nobena juha se ne poje tako vroča, kot se skuha. Zakaj bi se ta?

Ne bojo nam užitkov zjebali!!! :yea2:

Aja... kaj pa polcaji k bojda že okol skačejo pa merjo glasnost motorjev?

Mislim da bom mogu ugovore pisat.... ker tihih avspuhov ne mislim met...

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Eno so zahteve, drugo je pa koliko dosledno bodo upoštevane in kontrolirane.

Sicer se pa za vsako bolezen najde zdravilo pa verjemte da bomo tud kle najdli rešitve.

LP

Leteči

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno se bo to redno kontroliralo :angry: ........ko te dobijo, da nimaš po predpisih pa bo joj :cry: :cry: verjetno bodo kazni tud velike :hmm: :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vsaki kazni se da ugovarjat in vsak zakon je na začetku in še dolgo potem precej pomankljiv, tako da se iznajdljivim razen malo več tipkanja ne bo česa bati

že 2x me ustavli z ner. in vsekakor prehrupnim in obakrat nobene!!! kazni

res pa je, da po cesti vozim le izjemoma in še takrat povečini umirjeno

polcaj že ve, zakaj tako ukrepa - tudi zakonsko podlago za to ima (le opozorilo..)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!