Skoči na vsebino

Skupinska vožnja - kako in kaj


Ice

Priporočene objave

tukaj se lahko zacne diskusija o skupinskih voznjah.nekaj pravil je obveznih za razumevanje,ostala se prediskutirajo.tole bi naj bil zacetek in navedene tocke so iz dolgoletnih izkusenj preverjene.

navali narode....

za zacetek,kakor je ze bilo receno:

- prvi vozi en izkusen "domacin",ki cesto in razmere na njej pozna

- potem vecinoma najpocasnejsi,vmes tudi kaksni izkuseni za eventualno "urejanje" na kriziscih.

- prehitevanja naj ne bi bilo,razen od "redarjev" (krizisca itd.)

- vozi se izmenicno,prvi vozi desno,drugi levo na voznem pasu (v primeru zavirnja je mozna zavorna pot vecja in pregled je boljsi)

- vecja kot je skupina,manjsa je povprecna hitrost,predvsem pri motoristih,ki se se niso vozili skupaj

- ......

------

Been There Done That

Uredil - Ice on 15/10/2001 17:20:13

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

- Vsi udeleženci morajo vedeti kam so namenjeni - skupina se dogovori (ali road captain določi) kje se bodo naslednjič ustavili (zaradi raznih sekretov, kavice, tankanja itd.)

- varnostna razdalja je ravno tako pomembna (ali pa še celo bolj) kot pri solo-vožnji. Da bi "pešaki videli: vau, ta je pa bajker" ni treba da si zalepljen na predhodnika (kao del skupine).

//0iSe />aTa

-=> //otos/et.co//

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A nismo nekje pisali o neki knjižici varne vožnje?

Sem 100%,da je ta tema notri podrobno obdelana,pa pejmo preveriti,če je potrebno kaj izboljšat!Seveda v primeru, da kjižica kje obstaja...jest pa tečem jutri v knjižnico po kakšno literaturo,da ne bomo Amerike odkrival.

klimbra in Persil....ko veš kaj imaš

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

klimbra,saj nocemo odkrivati amerike n novo,samo diskusija naj stece.....mogoce pa tudi tista knjizica ni glih popolna.

------

Been There Done That

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ice se 100% strinjam s teboj.

Le zapiranje ceste v križiščih ni najboljša rešitev. Saj nismo vozila s prednostjo in nimamo te pravice. Poglej, če bodo ta počasni na začetku kolone, bodo ti prepeljali križišče (oz. smafor) tisti zadaj, ki ne bodo prišli skoz, so pa itak hitrejši in jih bodo slej kot prej ujeli.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ponižno se opravičujem vsem starejšim bajkerjem, če bom ustrelil kakšno neumnost.

po vseh mojih dosedanjih izkušnjah, se mi zdi, da sta važni samo dve stvari:

1. primerna varnostna razdalja

2. cik-cak postavitev

seveda je pametno, da vodi nekdo, ki cesto dobro pozna, ni pa nujno.

se mi dozdeva, da kdor ceste ne pozna vozi previdneje in počasneje, zato tudi varno.problem "domorodcev", ki cesto poznajo je v tem, da ravno na odsekih,kjer se da motor pritisnit in položit v ovinke to ponavadi tudi naredijo, kar pa običajno "mladcem", ki jih hočejo oponašati in "ujeti" ne uspe, bodisi zaradi neizkušenosti, ali pa zaradi kategorije motorja.

še enkrat: če sem ustrelil kozla,se globoko opravičujem.

lp.,

bmw

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@BMW: Zato naj kolono vodijo tisti z umirjenimi živci. Na dveh vožnjah z motosvetom sem videl kar nekaj modelov ki so to sposobni izvesti (Gregs, Climber, ...) Za voditi kolono zato ni nujni pogoj biti domorodec, temveč predvsem 100% zanesljivo preudaren, da nebi pozabil na počasnejše in mladiče za sabo.

@Tadej: JA in NE. Ne moremo zapirati semaforziranih križišč ker nas bo res kdo po zdravju vprašal. Zato je naloga dela skupine, ki prepelje semafor, da tako kot v avto šoli (še pomnite, tovariši) počaka na prvem varnem delu ob cesti avtobusna, razširjena bankina, ...). In Ja lahko zapiramo križišča ki niso semaforizirana in se potem ob odhodu "redarji" opravičijo z malo kretnjo ali podobnim ostalim udeležencem za nevšečnost, ki smo jim jo povzročili. Tako celotna kolona lahko nemoteno in tekoče, da ne govorimo varno potuje. Lep primer sta bili ene dve zapori, ki so jih naši izvedli na poti proti Bledu.

*****

Come in peace or stay at home!

Uredil - zoolo on 15/10/2001 22:44:34

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja tisti, ki vodi kolono mora imeti "pamet v desni roki" in še dober motorist naj bo.Pri mojih izkušnjah smo dali za vodnikom manj izkušene in počasnejše, tako da jih ima vodaja kolone na očeh ( v vzratnih ogledalih ) ostale zadaj. Prehitevanja ni. Vožnja v cik - cak koloni pride bolj v poštev pri več motoristih v koloni, ker je tako kolona manjša. Vsak pa ima pred sabo dovolj prostora. Prvi naj bo zmeraj ob sredini. Samo paziti je treba pri pravilni razvrstitvi v kolono eden za drugim, da kakšnemu ne zmanjka prostora.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V Binterjevem prirocniku "Osnove ..." je res poglavje o skupinski voznji. To osnovo in vse, kar je bilo pametnega o tem napisanega, bomo zdruzili, dodelali, dali v recenzijo strokovnjaku ... in imeli bomo "motosvetovska pravila skupne voznje".

Osnutek sledi, napisite cimvec svojih misli, da jih vkljucimo.

Zadnji stavek iz poglavja o skupni voznji iz Osnov (vec si ne upam citirat, da ne bi kdo pihal okoli mojih uses z avtorstvom, pa tudi sicer moram reci, da ste ze napisali vse, kar je tam navedeno):

- vsak je odgovoren izkljucno samo zase in mora odlocitve prilagoditi svojim sposobnostim, moci motorja ter psihofizicnemu stanju.

Perla

Uredil - Perla on 15/10/2001 23:42:55

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

@BMW: Zato naj kolono vodijo tisti z umirjenimi živci. Na dveh vožnjah z motosvetom sem videl kar nekaj modelov ki so to sposobni izvesti (Gregs, Climber, ...) Za voditi kolono zato ni nujni pogoj biti domorodec, temveč predvsem 100% zanesljivo preudaren, da nebi pozabil na počasnejše in mladiče za sabo.

Zoolo, hvala, hvala... Kaj piješ?

Drugače je pa to z umirjenimi živci ZELO pomembno. Kdor je prvi, mora resnično misliti na vse in ga ne sme zapeljati lepota ovinkov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tole je o temi zapisal Brane Legan v edini slovenski moto reviji:

Vožnja v skupini

Vožnja v skupini motoristov je posebnost, ki si jo motoristi lahko privoščijo, poleg tega pa je lahko zelo atraktivna. Zaradi posebnosti, to je večjega števila sodelujočih na manjšem prostoru pri kakršnikoli hitrosti že, pa je potrebno sodelovanje v takem dogajanju zaradi nujne minimalne varnosti poznati.

V osnovi poznamo dve formaciji oziroma postavitvi motoristov v skupini, ki se praviloma izvaja v dveh vrstah, lahko pa tudi v večih. Postavitev po parih in postavitev cik-cak.

Kakršnakoli postavitev se lahko izvede med samo vožnjo, ko tako nanese situacija ali pa jo mogoče celo zahteva. Pri počasni vožnji, nekje do 50 km/h, se skupinska vožnja izvaja večinoma v parih, če se hitrost povečuje, se postavitev zaradi varnosti samodejno spremeni v cik-cak postavitev. Ta ima to prednost, da omogoča in nudi več prostora za udeležence pred seboj in ob straneh, več prostora pa pomeni večjo vidljivost, več manevrskega prostora tako za prehitevanje, dohitevanje kot za umikanje, še posebej pa za zaviranje in morebitno ustavljanje.

Pomembno pri vsaki skupinski vožnji je, da se ob povečevanju hitrosti ustrezno poveča tudi varnostna razdalja. Ni odveč opozoriti, da kolikor je udeležencev, toliko je lahko tudi različnih časov reagiranja, različnih odzivov na nastalo situacijo, tudi različnih izvedb manevrov in s tem tudi novo nastalih situacij. Pozornost in zbranost pri taki vožnji mora biti zato popolna.

Skupinska vožnja ne dopušča anarhije. Ne sme se kadarkoli zgoditi, da bi taka vožnja izgledala, kot bi ovce spustili na pašo. Določiti se mora pozicije vožnje posameznega motorista, predvsem pa, kdo je prvi v skupini, vodja. To naj bo izkušen motorist, ki ima tudi glavo na pravem mestu. Njegova vožnja je mnogokrat pokazatelj prihajajočih situacij, zaradi česar nosi še posebno odgovornost za varnost ostalih motoristov v skupini. Vsi ostali se ravnajo po njemu, vožnjo pa prilagajajo celotni skupini. Določi se tudi zadnji v skupini, za katerega morajo prav tako vsi vedeti, da ne bi prišlo zaradi česarkoli že do izgovorov: "Jaz sem pa mislil, da je on zadnji." Kdor se ne more in noče podrediti vožnji v skupini, ta v njej nima kaj iskati.

LP, Lucky

Burn to be wild

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lej ti tote tice,zvite.....po forumu se razpisejo in razpravljajo o pameti in preudarnosti in umirjenem desnem zapestju na cesti pa rulja.... no hec mora bit.

po moje je bila najvecja napaka v brezovici,da se nihce ni postavil pred zbrano credo in jim razlozil osnove voznje v skupini.sedaj jih imamo in iz vsega napisanega bi se lahko naredil dober prirocnik za take voznje.

------

Been There Done That

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prima...... teorijo vožnje v skupini smo nekak obdelal...

z zapiranjem večjih in sploh semaforiziranih križišč se ne strinjam, ker nimamo nobene pravice in nismo vozila s prednostjo...

raje tako, da se počaka na primernem mestu ali pa jih druga skupina dohiti (zato je treba imeti točno začrtano pot in postanke)...

zdej pa bi blo pa mogoče še dobr določt obnašanje skupine pri prehitevanju ovir, počasnih vozil...itn...

po moje naj bi prvi pred oviro zapeljal na levi del prometnega pasu, tako se lažje pripravi na prehitevanje in tudi obdrži pravo linijo... seveda se vsi ostali zaradi tega prilagajajo postavitvi cik-cak... tako se ponavlja do zadnjega.....

sicer je manevriranje precej zahtevno in lahko izpade kaotično..... ampak, ko zadeva klapa, izpade zelo zanimivo, varno in....... profesionalno

kaj pa vi mislite?? in mogoče še kakšen predlog o obnašanju v različnih situacijah!... recimo vsaj takih, ki jih lahko predvidevamo med vožnjo v skupini

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

trisha.......poooooooooocaaaaaaaaaaaasiiii......pocakaj,da se najprej navadimo na skupno voznjo v koloni.......potem pa lahko zacnemo prehitevati.

na kriziscih je pa takole: na semaforju je itak jasno,da krizisca ne bomo zapirali,na ostalih je pa ze zaradi varnostnih razlogov bolje,da se krizisce zapre.ocitno je to bilo v brezovici v soboto.

------

Been There Done That

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Začeti moramo že izbiro primernega štartnega prostora.

Mora biti dovolj velik, da sprejme predvideno število udeležencev in omogočiti mora, da se skupina oddvojeno zbere in da potem vemo, da smo to mi.

Tak prostor potem tudi omogoči, da nekdo povzdigne glas in pove, kar je za povedati.

Če se gremo skupaj peljati, ponavadi na forumu povemo od kod, do kam.

Ni razloga, da ne bi na forumu določili in povedali tudi tega, kdo bo kolono vodil. Ta se bo na to tudi pripravil, najbolj vestni pa bodo predevideno traso kakšen dan prej tudi sami prevozili in preverili in si v naprej našli čakališča za združevanje v križiščih raztrganih koncev kolone. Za vodjo mislim, da je najbolje, da je to dober poznavalec poti, pa naj je to domačin, ali reden gost na tem območju.

Ko smo šli na Bled se nam je tudi zgodilo, da je del skupine zapeljal na ravnost, drugi del pa na levo. Potem je tisto obračanje nerodno in nevarno in še nepotreben nemir vnese v kolono.

Za vodjem, poznavalcem terena, pa je potrebno obesiti protiutež v obliki svežega voznika ali takega z bolj praznim hlevom, kot sem naprimer jaz. Če bo domači hitrež prehitro vlekel, bo v ogledalu kmalu odkril, da za njim zeva luknja.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jest mislm da je skupino 30-ih ljudi najbolje razdeliti na skupine po 10. Skupino vodi najpocasnejsi, 10 motorjev zlahka v skupini precka semafor, prehiteva avtomobile ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v soboto nisem na poti videl nobene skupine z 30 motorji pa ceprav so bili v skupini clani klubov ki stejejo vec kot 30 ljudi. Zato mislim da so potrebne manjse skupine. Moiramo vedeti da nekateri klubi obstajajo ze vec let in na leto naredijo malce vec kot dve skupinske voznje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim da je to že Andrej enkrat objavil, toda ne bo škodilo če še enkrat :

http://www.msgroup.org/TIP057.html

http://www.msgroup.org/TIP062.html

http://www.msgroup.org/TIP072.html

Tukaj je mnogo koristnih nasvetov. Predvsem pa pravi, naj bi se grupe delile na skupine 6-do največ 8 motorjev.

lp RAN

Uredil - RAN on 16/10/2001 10:25:41

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Amm, v premislek, ....

Daytona Beach, vsakoletni zbor kjer se na kupu sreča cca 500.000 motoristov (beri motorjev). Skupinske oz. paradne vožnje pa obsegajo tudi po krepko čez par sto vozil.

Omejitev 6-8 motorjev v skupini je sprejemljiva če skupina želi potovati z "normalno" hitrostjo. V primeru, pa da se gre na panoramsko vožnjo (skupinska vožnja, izlet na easy), ... oz. kakorkoli to imenovali, pa je stvar "Road Capitan-a" da prilagodi hitrost velikosti skupine, vseh v skupini pa da držijo primerno varnostno razdaljo. Bistvo pa je da večja kot je skupina počasneje se lahko še varno premika. Dober dokaz, da se tudi skupine nad 20 motorjev lahko prav suvereno in varno vozijo naokoli je bila vožnja na Bled.

Aha, in se mi zdi da ste me nekateri malo narobe razumeli. Ko sem govoril, da ni vodij in pravil, sem imel v mislih prisilna oz. obvezujoča pravila kot jih poznajo organizirani klubi, ki so lahko nemalokrat krivci za nesreče na cestah, ko se mladi člani preforsirajo ker morajo slediti izkušenejšim.

ABSOLUTNO pa zagovarjam da morajo obstajati ob skupinskih vožnjah ROAD CAPITAN (oz. vodja poti), "redarji" in dogovor o načinu vožnje, trasi in postankih.

Te stvari MORAJO NUJNO obstajati tudi v našem primeru, ker si anarhije na cesti pač ne moremo privoščiti in so stvar samo zdrave pameti in izraz spoštovanja lastnega in tujega zdravja (beri življenja).

*****

Come in peace or stay at home!

Uredil - zoolo on 16/10/2001 11:06:10

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja Zoolo, tud jaz se strinjam s tabo, sicer sem pa te stvari napisal že v topic Po vožnji v Vipolže. Treba bo določit vodje poti (vsaj 4 do 5 ljudi, ki bodo potem stopili pred skupino in (seveda na nek demokratičen način, v skladu z večinsko željo) povedali detaljni plan vožnje (okvirnega prej se že lahko naredi na forumu), določiti tud zadnjega, ki bo prav tako pomemben kot prvi, ker bo pobiral zaostankarje, tiste v okvari in bognedej tudi tiste, ki bi se kako drugače zapletli. Vsekakor pa pravila, če že druga ne, pravila varne vožnje in nekega normalnega obnašanja. Zdej bom pa tih naprej !

Lojzi ma vas rad

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

Se popolnoma strinjam, da en red mora bit. Mislim pa, da bi se vec doseglo s priznanjem nase raznolikosti kot z uravnilovko - in tako kazejo tudi moje izkusnje, ko se gremo peljat s kaksno druzbo.

Npr nekdo se je navajen peljati z eno brzino, drugi z drugo (pa ni vazno sedaj, kaksno). Ce se na skupni voznji oba vozita z neko tretjo hitrostjo (hitrostjo vodje, ki pa spet samo ugiba, kaj vecini pase), ne bo nihce uzival - in ker se z motorji vozimo zato, ker nas to veseli in uzivamo v voznji, poanta voznje torej nekako izpuhti.

Zato podpiran tukaj ze predstavljeno idejo, da bi se na skupnih voznjah razdelili v nekaj skupin (npr dve ali tri), dolocimo start, cilj, vodje skupin in vmesne postanke, kjer se dobimo in se nato odpeljemo po skupinah. Mislim, da se vecina od nas ze toliko pozna med seboj in smo tudi toliko samokriticni (vsaj sedaj, po teh nesrecnih smolah nekaterih), da se bomo znali razporediti v "prave" skupine, kajti poanta voznje (najbrz ne samo zame) ni v tem, da smo (naj)hitrejsi, ampak da v voznji kar najbolj uzivamo (kar je neodvisno od hitrosti) - in je torej v nasem interesu, da ne gremo preko (ali pod) to mejo. Tudi ce se slucajno ne bomo razporedili v pravo skupino, bomo to opazili zelo hitro in se bomo na prvem postanku mirno preselili v drugo, primernejso - na ta nacin lahko po moje skupne voznje najbolj zoptimiziramo.

Opazil pa sem, da se nismo dotaknili ene, vsaj zame zelo pomembne zadeve v tematiki skupnih vozenj in nesrec: kako se na dan voznje pocutimo. Tudi to je namrec lahko vzrok nesrece. Iz lastnih izkusenj (in pogovorov s kolegi) vem, da mi kaksen dan motor tako dobro "lezi" v rokah, da se kar prakticno "sam pelje" skozi ovinke po optimalnih krivuljah, skratka peljem tako, da se mi vse smeji. Kdaj drugic (lahko ze naslednji dan!) pa mi ne gre in ne gre, ovinki se mi lomijo, kar naprej popravljam hitrost, nagib, ful se ustrasim, ko kolega pred menoj zabremza pred kaksnim ovinkom... Na tak dan je zagotovo najbolj pametno iti v pocasnejso skupino in se tam poskusimo sprostiti, dobiti nazaj obcutek za motor in cesto, ce pa slucajno ne gre, pa celo kar ostati doma. Torej poanta naj bi bila (ce jo nisem prevec zmedeno predstavil), da niti mi sami nismo vedno enaki, da poslusajmo tudi sebe.

Pa veliko lepih in varnih km zelim vsem.

LP suzuki

  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Hola!

Opazil pa sem, da se nismo dotaknili ene, vsaj zame zelo pomembne zadeve v tematiki skupnih vozenj in nesrec: kako se na dan voznje pocutimo. Tudi to je namrec lahko vzrok nesrece. Iz lastnih izkusenj (in pogovorov s kolegi) vem, da mi kaksen dan motor tako dobro "lezi" v rokah, da se kar prakticno "sam pelje" skozi ovinke po optimalnih krivuljah, skratka peljem tako, da se mi vse smeji. Kdaj drugic (lahko ze naslednji dan!) pa mi ne gre in ne gre, ovinki se mi lomijo, kar naprej popravljam hitrost, nagib, ful se ustrasim, ko kolega pred menoj zabremza pred kaksnim ovinkom... Na tak dan je zagotovo najbolj pametno iti v pocasnejso skupino in se tam poskusimo sprostiti, dobiti nazaj obcutek za motor in cesto, ce pa slucajno ne gre, pa celo kar ostati doma. Torej poanta naj bi bila (ce jo nisem prevec zmedeno predstavil), da niti mi sami nismo vedno enaki, da poslusajmo tudi sebe.

Pa veliko lepih in varnih km zelim vsem.

LP suzuki

Jest sem pa mislu, da se to dogaja samo meni !

Lojzi ma vas rad

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

suzuki,zelo lepo povedano in seveda se strinjam z napisanim.vcasih smo pac bolj leseni,kot gumijasti.

------

Been There Done That

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Suzukijevo videnje grupacije mi je nadvse všeč!

Podpiram take skupine, ker meni tudi vcasih ne paše nagibati motorja skozi vsak ovinek, pa lahko potem mirno panoramsko gledam okoli.

Če pa mi paše polaganje, potem pa ga ni vraga, ki bi me zadržal in vsekakor raje grem v hitro skupino.

Mislim, da bi taka razporeditev prispevala k super druženju.

100% PODPIRAM!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!