Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

danci 1973---ABS sem uporabljal v zelo malo situacijah, kar se pa tiče vožnje in iskušenj pa ne bi o tem s teboj! vendar pa povem ,da je ABS ,zakon..ti ne boš imel v svojem življenju nikoli toliko izkušenj in KM in motorjev kot jaz ,brez ene same praske na motorju (500 000KM). do sedaj sem imel 9 novih motorjev in nekaj starih zato mi ti ne govori neumnosti ,sam se ne skrivam pod psevdonimim--- moj naslov in mobi lahko vidiš .. motorje vozim od leta 1976,... prvi motor je bil jawa 175...

Pohvalno, da si naredil 500000 km brez ene same praske. Je pa v tem postu tudi drugi del resnice. Ko si začel voziti motorje verjetno še nisi imel ABS a in da ni bilo v tvoji karieri niti enega samega padca, pomeni, da veliko voziš, ne pa tudi prav hitro. In da si preživel obdobje motociklizma brez ABS a in enega samega padca pomeni, da si zmeren voznik. S tem ti hočem povedati, da ni vse v kilometrih, ker potem bi bil lahko vsak poštar Rossi. Bistvo vsega skupaj je, da največ izkušen prinese hiter tempo vožnje, pa čeprav so lahko izidi tudi tragični. In ko enkrat to osvojiš, imaš ABS samo za psihološko pomoč.

Ker ko enkrat res zarati, te lahko spasi samo še sreča.

In ja, vredu je da ga lahko imaš in da imaš možnost izbirati, nebi se pa nikoli strinjal, naj bo obvezen na vseh motorjih in to iz enega samega razloga. ker bi bilo vse preveč takih, ki bi se zanašali, da bo že rešil dano situacijo, saj ima ABS.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pazi zdaj......sam da tole preberejo...... :evilgrin:

ziher gre sam da ti ne znaš, ker nekdo pozna nekoga ki pozna nekoga ki to naredi z levo roko.....

Kaj naj ti rečem druga, kot da imaš prav...

Res gre, vsaj z Yamaho FJR1300A... :grim Pa čeprav nehote. :whistle:

Guma pa drži do neke mere, tudi na suhi idealni podlagi je neka mera, ki jo z mocnimi zavorami komot presežeš.

Če izvzamemo raznorazne pol-tonske cruiserje in 4-meterske custome, bo pri večini motorjev ob pravilnem zaviranju prej prišlo do dvigovanja zadka.

Se podpišem pod temi stavki. Naj bo le kot pomoč v kriznih situacijah. Najbrž temu nihče tukaj ne oporeka.

Glede na nekatere komentarje tukaj, se bojim, da se nekateri s tem ne strinjajo. ABS je namreč 'zakon'. :rolleyes:

Iskreno vama iz srca želim še naprej tako srečo. Ne zaradi vaših napak, ki jih ne delata, ampak zaradi drugih udeležencev v prometu ki jih boli k... za nas motoriste :klicaj: Zame dober motorist ni le uni ki obvlada motor u nulo, ampak tisti, ki se tudi zaveda, da na cesti nisi odvisen le od sebe, in nisi odgovoren le za sebe.

Kakšna sreča? To je eno samo znanje in pamet. No, pa en kanček 6-tega čuta... :lol1:

No, počasi bomo prišli do bistva - noben ABS, ASR ali katerakoli druga kratica ne bo pomagala, če je voznik prekratke pameti in počne prevelike bedarije.

Po drugi strani pa dovolj previden in pameten voznik, ki pravilno predvideva vse najslabše scenarije, do uporabe vseh teh pripomočkov sploh ne bo prišel!

Meni se na splošno zdi zelo čudno, ko v času motoristične sezone na tem forumu berem o neštetih kritičnih situacijah, ki jih menda povzročajo bedasti avtomobilisti (in vsi ostali udeleženci v prometu) - meni pa se to skoraj ne dogaja.

Saj ne rečem, da ljudje ne počnejo neumnost - daleč od tega, počnejo jih ogromno. A tega se je treba zavedati, na to vedno biti pripravljen in prilagodim vožnjo.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Iskreno vama iz srca želim še naprej tako srečo. Ne zaradi vaših napak, ki jih ne delata, ampak zaradi drugih udeležencev v prometu ki jih boli k... za nas motoriste :klicaj: Zame dober motorist ni le uni ki obvlada motor u nulo, ampak tisti, ki se tudi zaveda, da na cesti nisi odvisen le od sebe, in nisi odgovoren le za sebe.

ko berem take izjave se vprašam zakaj hudiča imate ljudje motorje..pa naj bo z abs ali brez..

mogoče zato, da iz vsake ture pridete ful zadovoljni ker ste preživel kljub vsem norcem na cesti..

mogoče zato, da sebi in drugim dokažete kako sposobni ste ker ste preživel furco? in kako vam je abs reševal življenja?

ali pa bi raje malo uživali, z abs-om ali brez

ne bit tko zategnjeni no..

Popravljeno . Popravil biker77
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po drugi strani pa dovolj previden in pameten voznik, ki pravilno predvideva vse najslabše scenarije, do uporabe vseh teh pripomočkov sploh ne bo prišel!

Se strinjam, da do teh pripomočkov ne bo prišel...ker vsak, ki predvidi vse najslabše scenarije, ostane doma na fotelju! :rolleyes: :P

Meni se na splošno zdi zelo čudno, ko v času motoristične sezone na tem forumu berem o neštetih kritičnih situacijah, ki jih menda povzročajo bedasti avtomobilisti (in vsi ostali udeleženci v prometu) - meni pa se to skoraj ne dogaja.

Saj ne rečem, da ljudje ne počnejo neumnost - daleč od tega, počnejo jih ogromno. A tega se je treba zavedati, na to vedno biti pripravljen in prilagodim vožnjo.

D.

Jst sem bil istega mnenja! Tudi jst sem bil na vse pripravljen. Tudi meni se ni nič zgodilo. Dokler se mi enega dne je zgodilo...kljub vsej pripravljenosti, predvidevanjem...sej vem kaj si misliš ta trenutek..."nisi bil DOVOLJ pripravljen in pozoren" . Meni se pa zdi, da nikoli nismo dovolj pripravljeni, niti Valentino Rossi, v današnjem prometu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pazi zdaj......sam da tole preberejo...... :evilgrin:

ziher gre sam da ti ne znaš, ker nekdo pozna nekoga ki pozna nekoga ki to naredi z levo roko.....

Hehe. Jaz mam ABS pa ga na prvo kolo spravim. Če je kdo pripravljen razkirat 1k€ mu še dokažem. Lahko posname : :yes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:D

se neki sm se spomnu

kaj se bo govorilo, ko bo mela vecina motorjev ABS a mtrvih bo isto ali se vec

?????

ne predstavljam si da bi se stevilo mrtvih/nesrec zmanjsevalo, z ABSom ali brez

vsi vemo kok si hitro 10km/h prehitro in to je lahko usodno

ABS ti samo neko fiktivno mejo malo dalj premakne, ki pa zato postane bolj ostra, bolj definirana

torej, ce zacnes izkoriscati se ta luft ki ti ga je ABS ponudil, se pomoje se hitreje lahko zgodi, da se bo sicer ABS vklopil

ampak terminalnega rezultata ne bo mogel spremeniti

recimo paralela

SMART avto.. avto z ukurcu geometrijo podvozja in teziscem, ce ga vozis prehitro

mislm da je to pri njemu 60+km/h

in dodas ESP in gre do 145, ce ne se vec

zakaj bi se ubadal da se avto leps pelje ce lahko vse resi elektronika

spet k motorjem

nafta na cesti, zanic gume, ciklistika u k* (se opravicujem za prej) etc. etc.

skoraj vse lahko resuje elektronika, ki bo enkrat cenej kot pa motocikl spodobno narest

eno samo zdravilo resi vse, cisto vse

peljimo 30% (alpa 50%) pocasneje pa bo

ce bi tok pocas vse vozil, bi ze zdej lahko mel avtomatske avtomobile

na smucisce bi te prepelu metdem ko bi spal

ampak, ne, to ni v nasi naravi, najprej mora bit hitrost, potem uzitek, potem sele varnost

ce me spluvate (:D) se ne bom sekiru

jest bom nabavu enfielda in sou put...put....put na en krog

ABSa vem da nikoli ne bo vidu, ker gre komi nekaj cez sto

najvecji uzitek je pa pri ~60km/h

preverjeno v indiji

po tem postu nevem ce lahko se kej dodam

upam samo da ne bo prislo v kksne brezplodne debate na TV enkranih

z veseljem berem naprej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tule je en posnetek kako deluje ABS na suhi podlagi z F800ST

Upam, da bo meni tudi tako delalo v kriznih situacijah :worship:

Tole pa slabo zgleda. Sicer se nisem nikoli od zunaj opazoval, ampak tile odklopi se mi zdijo sila pregrobi in predolgi. Na FJRu se mi zdi vse veliko bolj na fino in s krajšimi izklopi pritiska na bremzi ?

Saj mogoče od strani tudi pri meni tako zgleda :closedeyes:

Je pa res, da po prvem kolesu z ABS-om preverjeno NE GRE !!! ;)

Dokler se enkrat ne zgodi :)

Gre, gre, pri FJRu pa je najbolj smešno to, da se to zgodi, ko k prvi pritisneš še zadnjo bremzo.

Tako je pač to čudo tehnike, ko pritisk na zadnjo aktivira še dva batka na prvi bremzi ....

pazi zdaj......sam da tole preberejo...... :evilgrin:

ziher gre sam da ti ne znaš, ker nekdo pozna nekoga ki pozna nekoga ki to naredi z levo roko.....

Z desno roko in desno nogo ...

Pa nenamerno, nič posebej prijeten občutek, tako malo adrenalinski ...

Po drugi strani pa dovolj previden in pameten voznik, ki pravilno predvideva vse najslabše scenarije, do uporabe vseh teh pripomočkov sploh ne bo prišel!

Vedno je možnost, da te kaj preseneti.

Z dobrim predvidevanjem je možno marsikaj preprečiti, na žalost pa ne vsega.

Kaj pa vem, sem za ABS, ampak če bi imel moj napako, ki bi me lahko stala življenja takega mopeda ne bi imel prav dolgo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je pa res, da po prvem kolesu z ABS-om preverjeno NE GRE !!! ;)

No, da vsem odgovorim na ta citat. Z drugimi motorji verjetno gre po prvem, ki imajo ABS in verjetno gre pol tut s tem BMW-jem pa jest ne znam :blush:

Ampak, da je jasno to ni ustavljanje na prvem kolesu ampak vožnja ter popolna ustavitev ( 10 metrov +) ko je beseda pa prvem, ker ustavit se pa dvignit zadnji konec v zrak ni po prvem kolesu...ampak ustavitev na prvo kolo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ice, očitno ne poštekaš, ....

Malo v razmislek.

yep, ocitno res nic ne postekam. in mislim tudi samo kdaj bom seksal, jedel ali spal. hvala za tako izviren poduk.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj naj ti rečem druga, kot da imaš prav...

Res gre, vsaj z Yamaho FJR1300A... :grim Pa čeprav nehote. :whistle:

Če izvzamemo raznorazne pol-tonske cruiserje in 4-meterske custome, bo pri večini motorjev ob pravilnem zaviranju prej prišlo do dvigovanja zadka.

Glede na nekatere komentarje tukaj, se bojim, da se nekateri s tem ne strinjajo. ABS je namreč 'zakon'. :rolleyes:Kakšna sreča? To je eno samo znanje in pamet. No, pa en kanček 6-tega čuta... :lol1:

No, počasi bomo prišli do bistva - noben ABS, ASR ali katerakoli druga kratica ne bo pomagala, če je voznik prekratke pameti in počne prevelike bedarije.Po drugi strani pa dovolj previden in pameten voznik, ki pravilno predvideva vse najslabše scenarije, do uporabe vseh teh pripomočkov sploh ne bo prišel!

Meni se na splošno zdi zelo čudno, ko v času motoristične sezone na tem forumu berem o neštetih kritičnih situacijah, ki jih menda povzročajo bedasti avtomobilisti (in vsi ostali udeleženci v prometu) - meni pa se to skoraj ne dogaja.Saj ne rečem, da ljudje ne počnejo neumnost - daleč od tega, počnejo jih ogromno. A tega se je treba zavedati, na to vedno biti pripravljen in prilagodim vožnjo. D.

Nekaj časa sem bral tvoj "ideotizem" zdaj sem se pa odločil, da samo tebi odpišem.

Mislim, da vsaj eno osebo žališ z neprimernimi besedami (Mutiko). Vem, da je zelo pametna ženska, da v svojem primeru ni divjala (šla do kolena, mislim, da je bil dež-mokro) da si bil še ti zraven na vožnji? Da ne bom predolgi, ti mislim povedat, če ni bila ona izkušena v tej situaciji bi lahko bil ti.

In prosim ne mi odgovarjati, da je bila drsalnica, da je imela neke slabe gume za v dež.

In pravim, da je ABS-zakon za te naše vozne razmere. Lp z abs-om ali brez.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... ABS so izumili kot odgovor na slabo znanje zaviranja večine povprečnih voznikov, ki vsakodnevno vozijo po cestah ...

... zaviranje z blokiranimi kolesi je daljše, kot zaviranje z ABS in še daljše kot pri optimalnem (na robu blokiranja z max. zavorno močjo) zaviranju, ki ga pa žal zmorejo le redki ...

... o tem je prelito toliko črnila, da je vsako nabijanje okoli tega že malo smešno ...

... iz prejšnjih postov je mogoče razbrati, da le malo kdo ve, kako se pravilno zavira z vozili, ki imajo ali nimajo ABS ...

... in nazadnje - ABS je zgolj pripomoček, zavira še vedno vozilo po navodilih voznika ...

... ne bom nabijal v prazno, ker je na netu toliko tega napisanega, samo isklanik je treba uporabit ...

... vsem tistim, ki pa ne verjamejo v teorijo, naj gredo na kak poligon ali šolo varne vožnje, če na nič drugega pa vsaj na prezentacijo ...

... in ja, vozim motor z ABS ...

... vozil sem motorje in avtiomobile z ABS skoraj vseh generacij ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po drugi strani pa dovolj previden in pameten voznik, ki pravilno predvideva vse najslabše scenarije, do uporabe vseh teh pripomočkov sploh ne bo prišel!

Meni se na splošno zdi zelo čudno, ko v času motoristične sezone na tem forumu berem o neštetih kritičnih situacijah, ki jih menda povzročajo bedasti avtomobilisti (in vsi ostali udeleženci v prometu) - meni pa se to skoraj ne dogaja.

Saj ne rečem, da ljudje ne počnejo neumnost - daleč od tega, počnejo jih ogromno. A tega se je treba zavedati, na to vedno biti pripravljen in prilagodim vožnjo.

D.

Zivjo...

S tem postom si me pa prav razočaral, ker sem mislil, da imaš, glede na dokaj pametne poste, več soli v betici. Pa brez zamere.

Najprej, ni mi jasno, kako si lahko tako samozavesten, da tebi se pa ne more nič zgodit, ker si previden. Ti polagam na dušo, da na motorju ne bit nikoli tako siguren v dejstvo, da če si previden se ti pa že ne more nič zgodit, vsem ostalim idiotom, ki so polomljeni ali pa na drugem svetu, se je pa nekaj zgodilo samo zato, ker pač slabše vozijo kot ti ali pa so neprevidni oziroma nespametni.

Glej, sedaj imam (hvalabogu) moped z ABSom. Motorje vozim že od šestnajstega leta (torej deset let) in iz tega sklepam, da nekaj izkušenj vseeno imam. In kaj se mi zadnjič zgodi na cesti, po kateri peljem VSAKIČ, ko grem na furo? Človek zavije iz stranske na glavno pred mano. Ok, standardni dogodek, predvidel, ni panike, čeprav sem kar precej bremzal, ampak brez straha. Nakar ta osebek brez smernika zabremza na polno in polkrožno obrne sredi ceste. Moja hitrost je bila okrog 50 km/h (omejitev devetdeset). Če lahko ti predvidiš take idiotizme, vsaka ti čast. Jaz jih ne znam. Sicer ne vem, če me je ABS spasil, ampak sem siguren, da brez ABSa nebi nikoli tako samozavestno pritisnil zavore na polno in si mislil, bo kar bo.

Predstavljaj si, da voziš po mokri cesti s potovalno hitrostjo, nasproti ti pride zaspan voznik avtomobila ki zavije na tvoj pas pred tvojim nosom. Boš uspel zavreti optimalno ? Sem siguren, da se bo boljše izteklo tistemu, ki bo samozavestno pritisnil zavoro brez straha, da zablokira kolo.

V normalnih pogojih se ti ABS itak ne vklaplja. Ampak v tistih redkih primerih si lahko hvaležen, da ga imaš, ker bi to v nasprotnem primeru pomenilo blokiranje kolesa in verjetno padec.

Hočem rečt, da kljub ne vem koliko izkušnjam, se v določenih situacijah usereš in nepravilno reagiraš (noben me ne bo prepričal, da je večina forumašev, ki se hvalijo s svojimi nadposobnostmi vožnje sposobnih v res kritični situaciji, ko govorimo o sekundah, optimalno razporediti moč na zavore, posebej ob slabi podlagi). In takrat ti ABS pomaga. Če si pa tako hud, da ga ne rabiš, toliko bolje, si prišparal slabih 1000 eur.

Popravljeno . Popravil hirabbit
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... ABS so izumili kot odgovor na slabo znanje zaviranja večine povprečnih voznikov, ki vsakodnevno vozijo po cestah ...

... zaviranje z blokiranimi kolesi je daljše, kot zaviranje z ABS in še daljše kot pri optimalnem (na robu blokiranja z max. zavorno močjo) zaviranju, ki ga pa žal zmorejo le redki ...

... o tem je prelito toliko črnila, da je vsako nabijanje okoli tega že malo smešno ...

... iz prejšnjih postov je mogoče razbrati, da le malo kdo ve, kako se pravilno zavira z vozili, ki imajo ali nimajo ABS ...

... in nazadnje - ABS je zgolj pripomoček, zavira še vedno vozilo po navodilih voznika ...

... ne bom nabijal v prazno, ker je na netu toliko tega napisanega, samo isklanik je treba uporabit ...

... vsem tistim, ki pa ne verjamejo v teorijo, naj gredo na kak poligon ali šolo varne vožnje, če na nič drugega pa vsaj na prezentacijo ...

... in ja, vozim motor z ABS ...

... vozil sem motorje in avtiomobile z ABS skoraj vseh generacij ...

ah Gallus....kot vedno ..... :worship: :worship: .....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zivjo...

V normalnih pogojih se ti ABS itak ne vklaplja. Ampak v tistih redkih primerih si lahko hvaležen, da ga imaš, ker bi to v nasprotnem primeru pomenilo blokiranje kolesa in verjetno padec.

Vsaj večina teh, ki se oglašajo v tejle temi, očitno vozi tako, da se jim ABS vklaplja skoraj na vsakem ovinku. :whistle: :slap:

Sam imam ABS na motorju že cca 5 let, pa se mi je med normalno vožnjo vklopil mogoče 3 ali 4 krat in še to na zadnjem kolesu. Sprednjega sem uspel sprožiti le pri testiranju . Ja seveda jaz res vozim bolj upokojensko. Jebiga .

Bi pa rekel, da tisti, ki znajo zavirat in motor vozit, recimo Brane Legan, brez problema dozira zaviranje tako, da se ABS ne sproži, torej je s tistimi, ki se jim to pogosto dogaja res nekaj narobe.

ABS ni pripomoček za zaviranje, ampak je pripomoček za zaviranje v skrajnih situacijah, tako kot si napisal v svojem postu, ko te pač nekaj preseneti.

Še enkrat, tisti, ki se jim ABS "oglaša" pogosto, naj malo razmislijo o svojem načinu vožnje. Najbrž, bi se jim veliko tistih zaviranj končalo žalostno, če bi bili brez ABS-a . Po mojem mnenju, tisti, ki tako vozijo, ne sodijo ravno v "špico" voznikov in se jim tozadevno tudi ni preveč pametno hvaliti s tem.

Pa srečno vsem Z ALI BREZ :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS ni pripomoček za zaviranje, ampak je pripomoček za zaviranje v skrajnih situacijah, tako kot si napisal v svojem postu, ko te pač nekaj preseneti.

Meni se zdi, da nekateri, ki se tukaj oglašajo, še od daleč niso videli ABSa na motorju.

Kar se pa tiče uporabnosti, 9 let sem se vozil brez ABSa in nikoli nisem padel zaradi blokiranja kolesa. Zdaj, torej deseto leto pa lahko rečem, da me je ABS rešil skoraj sigurnega padca. Toliko v razmislek tistim, ki mislijo, da držijo boga za jajca če se jim do sedaj ni še nič zgodilo.

V skrajni situaciji (pa ne na pisti, da ne bo pomote), ko te preseneti marsikaj (pesek, olje, led...), je skoraj nemogoče v tisočinki prilagodit zavorno moč trenutni situaciji ceste. Zato je nastal ABS, ne pa zaradi neznanja voznikov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No jest te dni pripeljem domov prvi motor z ABS, končno mi je namreč uspelo naredit dovolj prostora tudi zanj. Naj povem, da sem tudi sam bil malo skeptičen, ampak ne zaradi delovanja samega, ker se itak vklopi, ko kolo zdrsne, prej zaradi dodatnih cevi, kar po logiki naredi ročko mehkejšo... Motor sem zapeljal za probo po mokri cesti z relativno majhno hitrostjo in sprožil zadevo. Prvi občutek jebil malce hecen, ker je bremza samo spustila za par metrov (ni bilo slišat nobenega ropotanja, tako kot pri avtu) potem sem imel pa že tako majhno hitrost, da nisem imel več občutka, ali zadeva spet začne prijemat kot je treba... Se moč stiska ploščic potem povrne? Gre za CBF 600...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No jest te dni pripeljem domov prvi motor z ABS, končno mi je namreč uspelo naredit dovolj prostora tudi zanj. Naj povem, da sem tudi sam bil malo skeptičen, ampak ne zaradi delovanja samega, ker se itak vklopi, ko kolo zdrsne, prej zaradi dodatnih cevi, kar po logiki naredi ročko mehkejšo... Motor sem zapeljal za probo po mokri cesti z relativno majhno hitrostjo in sprožil zadevo. Prvi občutek jebil malce hecen, ker je bremza samo spustila za par metrov (ni bilo slišat nobenega ropotanja, tako kot pri avtu) potem sem imel pa že tako majhno hitrost, da nisem imel več občutka, ali zadeva spet začne prijemat kot je treba... Se moč stiska ploščic potem povrne? Gre za CBF 600...

To sploh ni res,da občutiš kako bremza popusti,to se zgodi v delčku seunde(spusti in spet prime) popustil si verjetno ti na ročici.Tudi ročica ni nujno,da je mehkejša,če imaš ABS z ročico doziraš moč zaviranja,pritisk za delovanje ABS-a pa uspostavi dodatna elektro črpalka,ki je krmiljena z računalnikom.Tudi dodatnih cevi teoretično ni potrebno je pa bolje,da imajo vsaka zavorna klešča svoj priključek(cev)na ABS.Je pa ptrebno več cevi na delno ali popolno integriranih zavorah. :whistle:

Ps:ABS sprobaj najprej na kakem peščenem ravnem dvorišču in šele tam boš ugotovil kako to deluje.Namreč kolo celo drsa ampak se vrti brez,da bi se vstavljalo-tako hitro se to dogaja.Če boš probal najprej z zelo majhno hitrostjo ca 10 Km/ potem pa malo povečuj. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok, bom še jaz pristavil svoj piskrček.

Gallus, ne vem koliko prezentacij in šol oziroma treningov varne vožnje si dal skozi, vendar pa ti povem, da ti očitno delovanje samega ABS sistema ni čisto jasno. Ta sistem je bil razvit (za avtomobile) zaradi potrebe, da lahko v krizni situaciji pri polnem zaviranju še vedno upravljamo avto, brez njega se namreč zgodi, da pri blokiranih kolesih krmiljenje ne opravlja več svoje vloge, torej neglede na reakcije na volanu avto še vedno sili naravnost. Zavorna pot pri zaviranju z ABS je tudi nekaj daljša, če ne verjameš poskusi na novozapadlem snegu...

Na motocikle pa se je ta sistem "preselil" zaradi večje varnosti pri zaviranju v sili, predvsem pri neizkušenih motoristih, saj je zelo pogosto prišlo do blokiranja prednjega kolesa, torej posledično tudi padca. Na žalost pa ABS na motociklih ni tako "vsemogočen" kot v avtomobilu. Zato še vedno zaviranje sredi ovinka, tudi z ABS-om ni mogoče (preštudiraj t.i. Cammov krog).

Kot zaključek, ABS na motociklih je odlična izbira, skoraj nujna, vendar le v primeru, da je le- ta izklopljiv!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dobro bi bilo če bi imeli vsi motocikli ABS serijsko. Sem ga enkrat preizkusil na BMW F800s in sem mnenja da je zakon, kljub temu da vozim cestaka!

LP Rok

Popravljeno . Popravil Kawl
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brez ABS sem vozil BMW motorje od leta 1982,od lani z ABS.Priporočam.Ni samo za začetnike,je dober pripomoček tudi za izkušene.Predvsem na mokri cesti,pesek,držim ga dolgo v ovinek,..Ko sem kupil motor,je bil ABS v paketu.Pa sem rekel,da ga ne rabim,sem rekel prodajalcu da imam abs v prstih,na koncu ni bilo druge variante.Danes pa mi ni žal.Je pa res,da se mi je do zdaj izkazal le dvakrat.Če ne...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dobro bi bilo če bi imeli vsi motocikli ABS serijsko. Sem ga enkrat preizkusil na BMW F800s in sem mnenja da je zakon, kljub temu da vozim cestaka!

LP Rok

Sam sem mnenja, da je ABS bedarija, kdor ga pa želi imeti, pa ga naj ima.

Popravljeno . Popravil EAST
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, se strinjam, ABS serijsko, ampak mora biti tudi izklopljiv... To se izkaže kot zelo koristno, poglejte sami zakaj:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS serijsko na vseh motociklih je absurd, do tega k sreči ne bo prišlo (verjemi), kdor ga želi imeti, ga itak lahko ima, tako da ....... .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zivjo...

S tem postom si me pa prav razočaral, ker sem mislil, da imaš, glede na dokaj pametne poste, več soli v betici. Pa brez zamere.

Se opravičujem - sem pričakoval, da bo večina bralcev zaznala rahel cinizem v mojih prispevkih v tej temi. :blush:

Zato tudi na vse ostalo v tvojem postu ne bom odgovarjal, ker si boš z upoštevanjem nove informacije verjetno znal ustvarit 'pravo' sliko.

Vsaj večina teh, ki se oglašajo v tejle temi, očitno vozi tako, da se jim ABS vklaplja skoraj na vsakem ovinku. :whistle: :slap:

Sam imam ABS na motorju že cca 5 let, pa se mi je med normalno vožnjo vklopil mogoče 3 ali 4 krat in še to na zadnjem kolesu. Sprednjega sem uspel sprožiti le pri testiranju . Ja seveda jaz res vozim bolj upokojensko. Jebiga .

:lol1: Zanimivi so ti 'upokojenci' - na račun svoje 'počasnosti' si izborijo 5 minut prednosti, na dogovorjenem cilju pa potem 30 minut čakajo nas 'divjake'. C, c, c, ... :P

Bi pa rekel, da tisti, ki znajo zavirat in motor vozit, recimo Brane Legan, brez problema dozira zaviranje tako, da se ABS ne sproži, torej je s tistimi, ki se jim to pogosto dogaja res nekaj narobe.

Zato pa jaz težim v tej temi.

ABS ni pripomoček za zaviranje, ampak je pripomoček za zaviranje v skrajnih situacijah, tako kot si napisal v svojem postu, ko te pač nekaj preseneti.

Če smo čisto natančni, je pripomoček proti zaviranju... :whistle:

To sploh ni res,da občutiš kako bremza popusti,to se zgodi v delčku seunde(spusti in spet prime) popustil si verjetno ti na ročici.

Seveda se občuti, kaj palamudiš.

pritisk za delovanje ABS-a pa uspostavi dodatna elektro črpalka,ki je krmiljena z računalnikom.

Ali natančneje - v ABS enoti sta dva ventila, katera krmili računalnik in ki po potrebi zmanjšata pritisk v zavornem sistemu - pritisk, ki si ga ustvaril z ročico in je bil prevelik, tako da je kolo zablokiralo.

Črpalka pa zagotovi, da se bo pritisk ponovno vzpostavil, ko računalnik ventil izklopi oz. preklopi.

Tudi dodatnih cevi teoretično ni potrebno

Dodatne cevi seveda so, saj je treba cev iz glavnega cilindra (ročke) napeljati do ABS enote in od tam do zavornih klešč. Res pa verjetno ne vpliva bistveno na občutek na ročki.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!