Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

ja ja ABS je zelo kull zadeva in uporabna sam se pa strinjam da najbl pomembem ABS sistem je pa v glavi :xx:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V celem snegu ABS ravno ne blesti.

Enkrat sem gledal test zaviranja na snegu:

Brez ABS 29m

Z ABS 79m :blink:

Zavirali so navzdol po celem snegu!

Sej bistvo ABS-a ni krajša zavorna pot, ampak možnost zavijanja (izogibanja se oviri) pri polnem zaviranju in povečanje stabilnosti pri zaviranju (npr. da te ne obrne, če je ena stran avtomobila na bolj spolzki podlagi) - vsaj pri avtu to velja!

Pri motorju pa kot pravte pri večjem nagibu ABS ni dovolj dober, da bi se pri polnem zaviranju tudi neizkušen motorist izogibal oviram, ali pač :? ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz se ne strinjam z trditvami da je ABS ni uporaben...

Vsi vemo, da se da prej ustavit z svojim dobrim občutkom... ko pa ti v dežju nekdo pride iz stranske ulice naravnost pred motor, pozabiš na magični občutek in si na tleh :?

Tudi tisti test v snegu... Verjamem, da se je nekdo, ki res obvlada take cestne razmere ustavil prej brez ABSa kot z, ampak verjamem da bi vsaj 8 od 10 povprečnih motoristov v tisti situaciji zdrsnili...

lp

Matej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... verjamem da bi vsaj 8 od 10 povprečnih motoristov v tisti situaciji zdrsnili...

Praktično vsi, ki niso na tečaju varne vožnje zdrilali zaviranja. V paniki so reakcije panične.

Čeprav je nekaj hecno. V avtomobile so začeli vgrajevati dodatne ojačevalnike zaviranja, saj menda po analizah ugotavljajo, da povečini ljudstvo zavira premalo odločno in močno.

Menim, da je ABS zelo v redu zadeva, ki pa je tehnično dopolnilo drilu varne vožnje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brane Legan nam je na tečaju varne vožnje pokazal, kako je ABS učinkovit.

Pognal je motocikel po mokrem pobarvanem asfaltu. Stisnil zavori do konca in lepo zaaustavil motocikel, ne da bi motor kakorkoli kaj opletal ali izgubljal smer.

Jaz tudi imam ABS na motorciklu.

Vklopil se je le enkrat, mislim da je to opisano v enem od začetnih prispevkov te teme.

Torej, me ABS sploh nič ne moti, hkrati pa vem, da nekje zadaj, v malih možganih motorja, šteje obrate obeh koles.

Tudi v enem avtomobilu imam ABS. Vklopil se je le enkrat, ko je bil avto še nov in kot tak prvi v hiši z ABS in me je zanimalo, kako to izgleda. Potem se ni več vklapljal.

Morda pa je res kaj s tistim, da glavni je ABS v sivi gmoti. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lani na Brdu(varna vožnja)smo lahko vozniki različnih motociklov lepo primerjali med sabo zaviranje v različnih pogojih.

Težko je govoriti ali se motocikel z ABS ustavi na suhi cesti prej kot tisti brez. Izkušen voznik je XX-o ustavil prej kot drugi BMW-a ali FJR(z ABS), vendar pa je vse le približno, saj se je zaviralo od črte naprej, torej je potrebno upoštevati še reakcijske čase, ki pa so subjektivni. Ker smo poskušali še z različnimi hitrostmi (40, 50, 60), so tudi razlike v zavornih poteh nihale.

Na mokri cesti pa je bila stvar drugačna. Motocikli, ki niso imeli ABS so med zaviranjem zdrsavali, zavorne poti so bile občutno daljše od tistih z ABS, da o zaviranju brez zdrsavanja ne govorim.

Najbrž je o učinkovitosti ABS na makedamu in snegu pri motociklu čisto odveč razglabljati.

Sam vozim motocikel Z ABS in sem zadovoljen. Če sem čisto iskren, moram priznati, da oprosti tudi kakšno panično reakcijo. (na pločniku dekleta, avto pred tabo pa po zavorah).

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi v soboto je v Medvodah Legan prikazal "učinkovitost" ABS-a. Zavorna razdalja je s tem sistemom na suhi podlagi precej daljša, kot pri zaviranju "po občutku". Je pa jasno, da nimajo vsi motoristi takšnega občutka, kot ga ima Legan. Če bi ga že imel na motociklu, bi ga vklopil izključno na spolzki podlagi, kjer preprečuje presenečenja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če misliš, da prednje kolo na suhi cesti težko blokira se zelo motiš. Prijatelj je ravno s CBR XX pri zaviranju naredili okoli 8m dolgo sled blokiranja (s prednjim kolesom).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsa vozila z ABS, do blokiranja koles zavirajo enako kot tista brez ABS, tako da tisti, ki ima občutek lahko močno zavira brez da bi se ABS vključil. Tko da izklapljanje sploh no potrebno razen na makadamu in še to za športno hotro vožnjo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsa vozila z ABS, do blokiranja koles zavirajo enako kot tista brez ABS, tako da tisti, ki ima občutek lahko močno zavira brez da bi se ABS vključil. Tko da izklapljanje sploh no potrebno razen na makadamu in še to za športno hotro vožnjo.

Res je! Legan je to dobro pokazal na ta malem bmwju 650, kjer se ABS baje ne da izključiti. Občutek, to je vse!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 mesecev pozneje...
BMW je zakon in dela dela ....... Japončki so tudi OK ,samo nedelajo preveč dolgo , :fight2: pa še spreminjajo se skoraj vsako leto .

...zato se pred ovinkom abs sprozi in do ovinka ne uspes zmanjsati hitrosti in trescis, mogoce v "zascitno ograjo"...

vec ko je elektronike na vozilu slabse je, dokaz pa so novi mercedezi, ki so precej elektronike opustili, no ampak sej bmw bo tudi to pogruntal, japonci so ze.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...zato se pred ovinkom abs sprozi in do ovinka ne uspes zmanjsati hitrosti in trescis, mogoce v "zascitno ograjo"...

vec ko je elektronike na vozilu slabse je, dokaz pa so novi mercedezi, ki so precej elektronike opustili, no ampak sej bmw bo tudi to pogruntal, japonci so ze.

ABS je daleč najboljša stvar na BMWju.

In slab je voznik, ki motor tiši kot kreten, ne da bi vedel, kako močno ali kako slabo zavira njegova makina (po možnosti z ABSom).... Ergo - motor ni nič kriv.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS je na avtomobilih že več kot 20 let in nikjer ne slišim pripomb, da bi se zaradi tega kdo zabijal v robnike.

Prav tako je na BMW motorjih že več kot 20 let. Zdaj že III. generacija (izboljšava).

Je pa jasno zavorna pot nekaj daljša tako pri avtih kot pri motorjih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

preberite si v motosi prispevek o doticnem modelu potem komentirajte naprej. pravim samo da tudi bmw ni oh in sploh.

in ti verjameš avtorju članka, da je bil kriv ABS :kva2: :kva2:

kriv je bil kar on sam, ker pa je tak idijot izpadu in razbil testni motor, se je že mogel izgovorit na nekaj, valda ni bil on kriv :lol1: :lol1: :lol1: :?

na motorju imam abs, ki deluje brezhibno, če s temi zavorami zaviraš "normalno" se obnašajo kot vse ostale, ko pa zavoro stiskaš ko kreten in se vklopi abs (brez bi seveda kolo zdrsnilo in bi bil efekt isti), se jasno zavorna pot nekoliko podalša, če pa nisi sposoben tega razumet, po pa bolš da ne vozš motorja (vsaj hitr ne)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tovarišija no sam imam k-100 letnik 1983 :D prej sem pa vozil suzukija letnik 2003 chopper vz 800 :cry: ni primerjave ! bmw zmagovalec O:-) yesssss

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS je mogoče res v redu, vendar vsi veliki dirkači kot so Rossi in podobni ABS zelo grajajo. Pravijo, da gre za najbolj nevarno pogruntavščino na motorju in da motorja z ABS ne bi nikoli imeli. Kaj pravite pa na to? (Če ste o tem že debatirali, potem se opravičujem za nabijanje)

Pozdrav od Roberta

Popravljeno . Popravil Robert
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Robert - kje si pa to zasledil? ABS je koristen dodatek, mogoče v športu nima mesta, vsak Otonormalfahrer pa lahko od tega samo profitira, izjemo so možne ala varnostni pas, čelad itd. poznam nekoga ki je padel iz svojega vozila in zaradi tega preživel, poznam primer iz ZDA ko si je motorist zaradi čelade zlomil tilnik....

vse te zgodbe pridejo tu zraven vendar če laično ocenim je v 99% ABS koristen dodatek, se pa strinjam z trditvijo da če nečesa ni, ta stvar tudi ne crkne ampak koristi pa tudi ne...

lp Bajsi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tovarišija no sam imam k-100 letnik 1983 :D prej sem pa vozil suzukija letnik 2003 chopper vz 800 :cry: ni primerjave ! bmw zmagovalec O:-) yesssss

čoper ni motor. konstrukcija iz pamtiveka, bremze za K***c, motor nikakvi, vozne lastnosti katastrofa. maš prav da je 83' letnik BMW bolj napreden kot 2003 jap. čoper, ampak probaj enkrat vozit MOTOR pa pol primerjaj.

probal sem ABS na BMW-ju in je odlična stvar, sploh za malo manj izkušene voznike. odpove le pri športni vožnji, tam lahko z klasičnimi zavorami (in znanjem seveda) bremzaš boljše. članka nisem bral zato ne morem komentirat ampak močno dovomim da bi bil abs kaj kriv :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ni mi jasno zakaj vsi zelite povedati, da je bmwjev abs nezmotljiv, brez napak in oh in sploh. se naredi, da tudi nemska tehnika odpove, saj to ni nic narobe. verjetno tipson ne bi pisal v cajtng, da je tehnika odpovedala, ce ne bi bil 100% da mu je res, ker ze sedaj je med nami veliko dvomljivcev. bodo pac imeli v bmw firmi manj dela sedaj, ko se ni ne vem koliko motorjev na cestah, kot pa da jih kasneje klicejo na servise in odpravljajo napake (ce se samo spomnemo honde pred nekaj tedni in avdijev in mercedezov in se kaj bi se naslo, vkljucno z nemci).

in se strinjam s trditvijo, da abs ne spada na sportnike. ti so narejeni bolj ali manj za dirkalisca in "poznane" ceste, kjer zelo redko pride do presenecenj s peskom, vozijo jih pa "izkuseni" motoristi, ki jim je abs samo v napoto. abs po mojem mnenju spada na vse ostale tipe motorjev, ki se vozijo po vedno novih in novih cestah, kjer nas velikokrat preseneti kaksen pesek na cesti, pa veverice, pa delo na cesti in kmetje in podobno.

ampak hej, to je samo moje skromno mnenje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@fazerer - kje si pa prečital oz. kdo je zapisal da je ABS nezmotljiv, ABS ne rabi nič znat, dela to za kar je programiran - nadzira zaviranje in pomaga ko je kriza, še vedno trdim da je koristen in ne govorim o njegovi nezmotljivosti

LP Bajsi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

se strinjam s tem. abs je zelo koristna zadeva predvsem na podlagah z nizjim trenjem, kar imam izkusnje pri avtomobilu. ampak najnovejsi absi so podprti s celim kupom elektronike in ta je verjetno zatajila. tipson je stisnil bremzo pred serpentino (trdi da z dovolj majhno hitrostjo) in abs se je oglasil ceprav se ne bi smel in potem ti ne preostane drugega kot da gres naravnost s preveliko hitrostjo namesto da zalozis ovinek. se naredi, ampak to je prekleto slaba reklama za firmo tipa bmw.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

Kar se tiče ABSa se mi pa zdi, da vsaj nekateri pozabljate, da to ni čudežna rešitev vseh problemov zaviranja, ampak nam nudi samo eno samo samcato stvar: preprečuje da bi kolesa zablokirala - in NIČ drugega!!!

Torej če nas pred ovinkom ko zaviramo z ABS preseneti pesek, nam kolo res ne bo zablokiralo, ampak hitrosti zelo verjetno ne bomo mogli dovolj zmanjšati in odpeljali se bomo naravnost - z malo sreče v graben, z manj sreče pa v nasproti vozeči tovornjak, zid, drevo, ograjo itd. Popolnoma enako se bo zgodilo na šodru, v dežju, snegu, v vsaki spolzki situaciji. ABSoljupci: nikar ne pozabite tega!!!

(G. Murphy je že pred veliko leti lepo povedal: "There is no such thing as free lunch.")

Popravljeno . Popravil suzuki
  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 10 mesecev pozneje...
Lepo, če bo cena tudi pri nas 10.200 evrov, to je 150.000,00 sit manj kot letos  :notworthy:

Zanima pa me, koliko bo cena ABS-a ob naknadni vgradnji?

Pri nekoliko ekstremnem zaviranju in dveh potnikih, mi je tudi na suhem že nekajkrat zblokiralo prednje kolo  :hmm:

PS: pa ne šparat in nabavit nove mašine brez ABS-a! Sam sem letos podrajsal po tleh (deževalo je, pa je prednje kolo zblokiralo, pa ... ) in je bilo takoj 100k sit stroškov, še sreča da sam tolk in cela glava :notworthy:  :notworthy:  :notworthy:

Vsem, ki še dvomijo v ABS na motorjih žalostna novica in opozorilo. Silvotu je v Kamnici avtomobilist vzel prednost ter mu je pri zaviranju spodneslo kolo. V drugo ni imel več take sreče.

R.I.P SIlvo

Bobo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ce bi jest kupvau motor z ABS, ga hocm na dezju sprobat

in na ovinku na mastni cesti

ne da se z motorjem slatamo 5 let kok sploh ABS zna

al mu ni nc jasn

pol pa ko racunas nanjga, te pa na cedilu pusti

alpa preseneti z nepricakovano reakcijo

za tak motor bi ze skor rabu trening varne voznje z pomoznim okvirjem

ki varuje pred padcem

pol pa se nacin voznje

al bremzas a ABS-om, alpa samo "do" ABS-a

v cem je point?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!