Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

V novem motorradu je izvrsten test ABS sistemov. V glavnem najnovejši ABS od cnti teves, ki se vgrajuje v novi BMW R 1200 R je pokazal fenomenalne rezultate - to so bile razlike po 10 - 15 metrov zavorne poti med njim in starejšimi sistemi.. Sploh v mokrem in zajebani sitaciji ala bremzanje čez zebro. Počasi gredo zadeve naprej.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem lastnik Vare, ki ima ABS.

Ko sem bil na treningu varne vožnje pri Leganu, ki ima tudi Varadeo sem izvedel, da ABS deluje tud pri nagibih okoli 15 stopinj. Mislim da bi vsi motorji ki so namenjeni bolj turistični vožnji morali imeti ABS!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

........ da ABS deluje tud pri nagibih okoli 15 stopinj.

sigurno. ABS deluje tudi pri nagibu (ce ni elektronsko odklopljen) od 45° in vec.

vprasanje je, ce lahko - zaradi fizikalnih lastnosti materialov - se obdrzis motor tudi v taksni situaciji na cesti. brez padca. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sigurno. ABS deluje tudi pri nagibu (ce ni elektronsko odklopljen) od 45° in vec.

vprasanje je, ce lahko - zaradi fizikalnih lastnosti materialov - se obdrzis motor tudi v taksni situaciji na cesti. brez padca. :)

Ja ampak pri zmernem nagibu krizno situacijo lažje obvladaš, če je pa kriza pri 45° pomaga samo veliko sreče,

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...

Potrebno bo motor z ABS-om peljat,govorit tja v tri dni je popolnom nekorektno.Jaz sem letos prevozil 8K km in k sreči samo enkrat v ovinku (v dolino) moral bremzati v ovinek(pač malo prepozno začel zavirati) :devil: ovinek me je presenetil ! ! Namreč bil je desni ovonek in nato takoj levi ,ko je prišlo do zdrsavanja ABS-je začel delovati občutek sem imel kot bi peljal po nekih stopničkah,ksreči se je lepo končalo(ni bilo nikogar nasproti),verjetno bi zvozil tudi,če bi nasproti v tem trenutku pripeljal avto,šloje pa kar malo čez sredino ceste.Mislim,da moje izkušnje z navadnimi zavorami mi nebi dosti pomagale ,vprašanje je ali bi bila cesta dovolj široka.Moja izkušnja naslednji motor sigurno spet z ABS-om (integriranim)! ! ! :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pri vecjih nagibih (45 stopinj) ABS ne more opravljati svojega poslanstva zaradi:

pri vecjem nagibu je obcutna precna sila in ce v tem trenutku sprednje kolo malenkost zdrsne v precni smeri

ampak res malenkost

voznik to zacuti

in guma mora imeti se nekaj rezerve v oprijemu

ker bo voznik avtomatsko se malo bolj zavil

da skompenzira

na suhem asfaltu ima guma na zacetku zdrsavanja skoraj vedno vecji oprijem

kot brez zdrsavanja (torej zdrsavanje prenasa vecjo silo kot ne zdrsavanje)

na mokrem se pa to obmocje vecjega oprijema zeloooo zmanjsa

pod temi pogoji (povecan naklon) je zaviranje zelo omejeno

predvsem z obcutkom, ker je vecino razpolozljivega oprijema gume ze porabljenega

zaradi povecanega naklona

in pod temi pogoji spredje kolo niti ne more zablokirati (torej vzdolni zdrs)

ker prej precno zdrsne

precnega zdrsa pa ABS ne detektira in se zato niti ne vklopi

glede na to da ABS samo gleda hitrost vrtenja sprednjega kolesa

in ga primerja z hitrostjo zadnjega, se mi zdi da si sprednje kolo pri vecjem nagibu

ne privosciti toliksne razlike v vrtljajih, da bi se ABS vklopil

ker takrat preprosto ze pades zaradi precnega zdrsa

..sej je res da guma pri zdrsu vec prime, samo v tem primeru

ti precni zdrs prvega kolesa podre ravnotezje

se en fakt:

za dolocen naklon mora motor tocno!! slediti dolocenem radiusu zavoja

torej ko se zgodi oz. dogaja precni zdrs prednjega kolesa,

se hoce povecati radius zavoja, ki je pa prevelik za trenutni naklon

in zacne vlecti motor proti tlom

voznik zato spet avtomatsko obrne krmilo v zavoj in s tem kompenzira

kolikor pac omogoca oprijem sprednje gume

isto se zgodi ko se v zavoju zavira blizu meje zdrsa

voznik reflexno obrne krmilo v zavoj

ce bi pa ABS se to znal, potem pa bi to pomenilo da lahko motor zavira iz maksimalne hitrosti

z maksimalno mocjo in ga vmes se do tacke polozis, med zaviranjem na polno,

in bi ABS lepo zmanjsu zaviranje, dokler se naklon nebi zmanjsu

to... bi blo pa noro :kva2:

...se opravicujem za zmeden text, samo se mi ne da prevec urejat, sm samo natrosil kar sm mislil povedat

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pri vecjih nagibih (45 stopinj) ABS ne more opravljati svojega poslanstva zaradi:

pri vecjem nagibu je obcutna precna sila in ce v tem trenutku sprednje kolo malenkost zdrsne v precni smeri

ampak res malenkost

voznik to zacuti

in guma mora imeti se nekaj rezerve v oprijemu

ker bo voznik avtomatsko se malo bolj zavil

da skompenzira

na suhem asfaltu ima guma na zacetku zdrsavanja skoraj vedno vecji oprijem

kot brez zdrsavanja (torej zdrsavanje prenasa vecjo silo kot ne zdrsavanje)

na mokrem se pa to obmocje vecjega oprijema zeloooo zmanjsa

pod temi pogoji (povecan naklon) je zaviranje zelo omejeno

predvsem z obcutkom, ker je vecino razpolozljivega oprijema gume ze porabljenega

zaradi povecanega naklona

in pod temi pogoji spredje kolo niti ne more zablokirati (torej vzdolni zdrs)

ker prej precno zdrsne

precnega zdrsa pa ABS ne detektira in se zato niti ne vklopi

glede na to da ABS samo gleda hitrost vrtenja sprednjega kolesa

in ga primerja z hitrostjo zadnjega, se mi zdi da si sprednje kolo pri vecjem nagibu

ne privosciti toliksne razlike v vrtljajih, da bi se ABS vklopil

ker takrat preprosto ze pades zaradi precnega zdrsa

..sej je res da guma pri zdrsu vec prime, samo v tem primeru

ti precni zdrs prvega kolesa podre ravnotezje

se en fakt:

za dolocen naklon mora motor tocno!! slediti dolocenem radiusu zavoja

torej ko se zgodi oz. dogaja precni zdrs prednjega kolesa,

se hoce povecati radius zavoja, ki je pa prevelik za trenutni naklon

in zacne vlecti motor proti tlom

voznik zato spet avtomatsko obrne krmilo v zavoj in s tem kompenzira

kolikor pac omogoca oprijem sprednje gume

isto se zgodi ko se v zavoju zavira blizu meje zdrsa

voznik reflexno obrne krmilo v zavoj

ce bi pa ABS se to znal, potem pa bi to pomenilo da lahko motor zavira iz maksimalne hitrosti

z maksimalno mocjo in ga vmes se do tacke polozis, med zaviranjem na polno,

in bi ABS lepo zmanjsu zaviranje, dokler se naklon nebi zmanjsu

to... bi blo pa noro :kva2:

...se opravicujem za zmeden text, samo se mi ne da prevec urejat, sm samo natrosil kar sm mislil povedat

Ne vem zakaj tako filozofirate! :?

ABS Jje zakon pri zaviranju pri v glavnem povsem ravnem motorju.V zavoju pri nagibu (o kotu nagiba bi spet lahko nakladali cel dan) pa z ABS nimaš kaj počet, ker boš odletel.

Torej , reši vas samo OBČUTEK in PREDVIDEVANJE.

Lp in SREČNO! :yea1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Potrebno bo motor z ABS-om peljat,govorit tja v tri dni je popolnom nekorektno.Jaz sem letos prevozil 8K km in k sreči samo enkrat v ovinku (v dolino) moral bremzati v ovinek(pač malo prepozno začel zavirati) :devil: ovinek me je presenetil ! ! Namreč bil je desni ovonek in nato takoj levi ,ko je prišlo do zdrsavanja ABS-je začel delovati občutek sem imel kot bi peljal po nekih stopničkah,ksreči se je lepo končalo(ni bilo nikogar nasproti),verjetno bi zvozil tudi,če bi nasproti v tem trenutku pripeljal avto,šloje pa kar malo čez sredino ceste.Mislim,da moje izkušnje z navadnimi zavorami mi nebi dosti pomagale ,vprašanje je ali bi bila cesta dovolj široka.Moja izkušnja naslednji motor sigurno spet z ABS-om (integriranim)! ! ! :OK:

:grrr

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo moj prvi motor z abs. Do sedaj lahko rečem samo tole: nalepka zgleda prov luštno :D

Ampak spomnem se situacije, kjer bi mi pri prejšnjem motorju lahko abs zelo pomagal. :grim

Je pa res da na silo na ta novem ne mislim tega sprobavat, sem bolj ziheraške sorte :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...

na suhem asfaltu ima guma na zacetku zdrsavanja skoraj vedno vecji oprijem

kot brez zdrsavanja (torej zdrsavanje prenasa vecjo silo kot ne zdrsavanje)

na mokrem se pa to obmocje vecjega oprijema zeloooo zmanjsa

..sej je res da guma pri zdrsu vec prime, samo v tem primeru

ti precni zdrs prvega kolesa podre ravnotezje

....

Kar nekaj stvari imaš prav, samo to da guma bolj prime ob zdrsu je pa NAROBE (beri skregano s fiziko)! Sila lepenja je vedno (lahko tudi malenkost) večja od sile trenja. Se pravi, guma zmore največjo nasprotno silo, tik preden zdrsne. Kje je ta "tik preden" vedo samo največji mojstri.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

evo link kolk gume vec prenese ce dovolj (a ne prevec) drsi

http://www.ctv.es/USERS/softtech/motos/Art...Tyres/TYRES.htm

So we can see that to reduce the lean angle by a significant amount requires a high degree of drifting, more in fact than is usual in road racing. So where is the benefit in sliding? --- Well, as any drag racer knows maximum traction is achieved when the tyre is spinning slightly. In fact the tyre companies tell us that approximately 10-20% slip is about optimum on tarmac. So if sufficient power is available to cause this degree of spin the total friction force on the tyre is increased slightly and some of this can be resolved towards the bend centre,( if the bike is in a drifting attitude ), thus increasing cornering force and speed.

mislm....o tem se pa res ne bomo prerekal

ce bi ABS to znal izkoriscat (teh nekaj procentov drsenja) , bi seveda bil avtomatsko boljsi od vsazga voznika (najbolj na suhem asfaltu)

ampak je zgleda prezahtevno za racunalnik in tistega ki ga sprogramira

sploh se pa tile procenti zelo spreminjajo glede na vreme, podlago, itd.

zaenkrat ABS samo 'ne blokira' torej ne zaznava optimalnega zavornega ucinka in ne zmanjsuje zavorne poti v optimalnem smislu, omogoca pa zavijanje v vseh pogojih

podoben problem ima potem tudi system proti zdrsavanju ki samo skrbi da se ne vrti v prazno

ne pa za optimalen oprijem, kakor hoce F1

GUMA MORE DRSET :ninja:

-----------------

evo se

link

zgoraj levo

graf

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Ne vem zakaj tako filozofirate! :?

ABS Jje zakon pri zaviranju pri v glavnem povsem ravnem motorju.V zavoju pri nagibu (o kotu nagiba bi spet lahko nakladali cel dan) pa z ABS nimaš kaj počet, ker boš odletel.

Torej , reši vas samo OBČUTEK in PREDVIDEVANJE.

Lp in SREČNO! :yea1:

Spoštovani!

Sem bolj nov med vami. Odločam se za motor GS z ali brez ABS-a. Ne znam se odločiti...

Ker zelo rad vozim makadam, kakor tudi ceste, grem tudi na teren itd, se mi zdi GS kot nalašč zame. Makadama je na vsaki turi vsaj 30 %. Slovenija je lepa in na griče drugače ne gre. Ker hitro menjavam cestišče, se mi zdi, da bi bil ABS zame manj primeren. Zakaj?

Kakor prebiram vaše članke, je ABS sistem rešil kar nekaj karambolov, za kar sem sila vesel. To je velik plus ABS-u v prid. Saj skoraj ni najti druge tehnologije med motoristi, na katero bi se tako sklicevali ob reševanju iz kritičnih situacij. Seveda sem ABS tudi sam sprobal. Posodili so mi motor. Najprej sem bil navdušen. Ko pa sem s tem istim navdušenjem zapeljal na makadam, je ABS odpovedal. Bremze niso prijele. Za izklop ABS pa je treba ustaviti in držati tipko. Nato naprej... Procedura se mi ne zdi primerna!

Torej je odgovor naj bi kupil motor z ABS in imel vseskozi izkopljenega? Sam sem se namalokrat reševal po bankinah pred avtomobili. Ne predstavljam si, da mi takrat bremze ne bi prijele? Izognil bi se avtomobilu, pa se raje zaletel v obcestno drevo, ker bremze na makadamu ne primejo?

Ima kdo podobno dinamiko vožnje kot jaz? Je njegov motor umazan od blata in ima hkrati zlizane gume? Kakše izkušnje? Kaj predlagate.

Hvala

in srečno Novo leto

Iztok

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Spoštovani!

Sem bolj nov med vami. Odločam se za motor GS z ali brez ABS-a. Ne znam se odločiti...

Ker zelo rad vozim makadam, kakor tudi ceste, grem tudi na teren itd, se mi zdi GS kot nalašč zame. Makadama je na vsaki turi vsaj 30 %. Slovenija je lepa in na griče drugače ne gre. Ker hitro menjavam cestišče, se mi zdi, da bi bil ABS zame manj primeren. Zakaj?

Kakor prebiram vaše članke, je ABS sistem rešil kar nekaj karambolov, za kar sem sila vesel. To je velik plus ABS-u v prid. Saj skoraj ni najti druge tehnologije med motoristi, na katero bi se tako sklicevali ob reševanju iz kritičnih situacij. Seveda sem ABS tudi sam sprobal. Posodili so mi motor. Najprej sem bil navdušen. Ko pa sem s tem istim navdušenjem zapeljal na makadam, je ABS odpovedal. Bremze niso prijele. Za izklop ABS pa je treba ustaviti in držati tipko. Nato naprej... Procedura se mi ne zdi primerna!

Torej je odgovor naj bi kupil motor z ABS in imel vseskozi izkopljenega? Sam sem se namalokrat reševal po bankinah pred avtomobili. Ne predstavljam si, da mi takrat bremze ne bi prijele? Izognil bi se avtomobilu, pa se raje zaletel v obcestno drevo, ker bremze na makadamu ne primejo?

Ima kdo podobno dinamiko vožnje kot jaz? Je njegov motor umazan od blata in ima hkrati zlizane gume? Kakše izkušnje? Kaj predlagate.

Hvala

in srečno Novo leto

Iztok

Vzemi Z ali brez( jaz bi Z) :OK: me pa zanima kaj imaš toliko za bremzat? Ko greš na furo in si rečeš, aha danes bo pa veliko makedama- in ga lepo izklopiš. Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vprašanje na večino postov zgoraj :

Kdo od vas razpravljalcev bi pa pri nagibu 45 bremzal do aktiviranja ABS-a ali do blokiranja gum :huh:

Se mi zdi, da mal tu mač filozofirate o stvareh, ki niso s tega planeta. Dejte se na tla spustit.

Od vseh super strokovnih primerov diskusij na predhodnih straneh jih v svoji vsakdanji vožnji uporabite 0,01 % pa še to po nesreči .

Proizvajalci in vgrajevalci ABS-a so s kvalificiranimi testi in ... dokazali, da se je ABS v kriznih situacijah v xx % pokazal bolje kot enak moped brez, zato ga tudi vgrajujejo.

Stvar posameznika pa je, da se odloči ali kupi model z ali brez. Zdej bom pa še jaz malo nakladal.

Prepričan sem, da za povprečnega motorista pa tja do zelo dobrega motorista (da o začetnikih ne govorim) ABS lahko predstavlja rešitev v krizni situaciji. Seveda se lahko zgodi, da zaradi uporabe v slabih pogojih na cesti tudi ne odigra svoje vloge. Ampak ljudje božji. Že tko se pogovarjamo o redkih situacijah, ko ti sploh lahko pride prav (debatirate da je vam 1 ali 2 x na sezono) potem pa še v teh situacijah iščete nekaj kar je sploh izjemno težko doživet.

Tisti, ki imate svoje zelo strokovno mnenje o (brezzveznem) ABS-u na motorju ga lahko po moje zadržite za sebe, vam bojo tisti, ki se odločajo o nakupu motorja hvaležni.

Pa srečno brez in z uporabo ABS-a :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vprašanje na večino postov zgoraj :

Kdo od vas razpravljalcev bi pa pri nagibu 45 bremzal do aktiviranja ABS-a ali do blokiranja gum :huh:

...

Hola!

mojstri ABS zaviranja, ne pozabit da ABS v ovinku/nagibu ne deluje - ker ne zna, ne more in zato tud ne sme (naštiman da se avtomatsko izklopi) :hmm:

(najbrž to piše tudi v navodilih vseh z ABS opremnljenih motorjev)

  • Ni mi všeč 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

mojstri ABS zaviranja, ne pozabit da ABS v ovinku/nagibu ne deluje - ker ne zna, ne more in zato tud ne sme (naštiman da se avtomatsko izklopi) :hmm:

(najbrž to piše tudi v navodilih vseh z ABS opremnljenih motorjev)

Ja in? Si pač v ovinku na istem kot tisti brez ABSa. Pri BMWeju ABS deluje do nagiba 17 stopinj, potem pa več ne (če sem kaj pobrkal, naj me Bladzo popravi).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Abs priporočam prav vsakemu, ki kupuje motor, kateri ponuja tudi to opcijo...

Preprosto so prednosti ABS-a večje kot pa slabosti, ki jih vsaka takšna stvar prinaša.

BMW je nakako prvi začel vgrajevati na vse!!! svoje velikoserijske modele ABS! Tam kjer so inženirji videli dvojni namen motocikla, so temu tudi prilagodili ABS sistem, ki je tako izklopljiv!

Zato, ker je procedura za izklop ABS-a (pri BMW) bila precej zamudna, bodo 2007 modeli opremljeni z novo generacijo ABS, ki bo izklopljiv tudi med vožnjo (do 40 km/h). Prav tako bo ABS sistem, predstavljal osnovo za sistem proti zdrsu pogonskega kolesa, ki ga bo moč izklopiti skupaj z ABS.

Že v letošnjem letu si je bilo moč omisliti, med vožnjo izklopljiv ABS, pri BMW R 1200 S, katerega sem tudi sam preizkusil.

Pri tem motociklu je ABS nastavljen tako, da zavore "spustijo" v trenutku, ko se začne motor postavljati na prednje kolo. Tako vožnja po prednjem kolesu ni mogoča z vklopljenim ABS sistemom. Da je motocikel še vedno dovolj "športno zabaven", pa so namestili na levo stran krmila stikalo za izklop, tako ga lahko, kar med vožnjo izklopite in že lahko popolnoma sami nadzirate celotno dogajanje odličnih zavor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola!

mojstri ABS zaviranja, ne pozabit da ABS v ovinku/nagibu ne deluje - ker ne zna, ne more in zato tud ne sme (naštiman da se avtomatsko izklopi) :hmm:

(najbrž to piše tudi v navodilih vseh z ABS opremnljenih motorjev)

Me prav zanima kolikokrat si v zavoju bremzal na polno, ali pa kdorkoli drugi nejeverni mojstri Tomaži !?

Že večkrat je bilo povedano in napisano, da se vsi, ki imamo ABS zavedamo tega da ne deluje pri močnih nagibih pa smo vseeno pripravljeni spet kupiti tak motor :hmm: zakaj neki le????

Zanimivo je to da buče prodajajo večinoma tisti, ki sploh ne pomislijo, da smo verjetno kupili tak motor zaradi lastne varnosti in ne zaradi tega da bi o tem razpravljali kaj je bolje in verjemite meni se je že izplačal večkrat, vi pa kakor hočete, pač ste toliko boljši mojstri zaviranja !

Srečno !

Popravljeno . Popravil Dadi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!