Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

Abs priporočam prav vsakemu, ki kupuje motor, kateri ponuja tudi to opcijo...

Preprosto so prednosti ABS-a večje kot pa slabosti, ki jih vsaka takšna stvar prinaša.

BMW je nakako prvi začel vgrajevati na vse!!! svoje velikoserijske modele ABS! Tam kjer so inženirji videli dvojni namen motocikla, so temu tudi prilagodili ABS sistem, ki je tako izklopljiv!

Zato, ker je procedura za izklop ABS-a (pri BMW) bila precej zamudna, bodo 2007 modeli opremljeni z novo generacijo ABS, ki bo izklopljiv tudi med vožnjo (do 40 km/h). Prav tako bo ABS sistem, predstavljal osnovo za sistem proti zdrsu pogonskega kolesa, ki ga bo moč izklopiti skupaj z ABS.

Že v letošnjem letu si je bilo moč omisliti, med vožnjo izklopljiv ABS, pri BMW R 1200 S, katerega sem tudi sam preizkusil.

Pri tem motociklu je ABS nastavljen tako, da zavore "spustijo" v trenutku, ko se začne motor postavljati na prednje kolo. Tako vožnja po prednjem kolesu ni mogoča z vklopljenim ABS sistemom. Da je motocikel še vedno dovolj "športno zabaven", pa so namestili na levo stran krmila stikalo za izklop, tako ga lahko, kar med vožnjo izklopite in že lahko popolnoma sami nadzirate celotno dogajanje odličnih zavor.

Slišal sem, da se najdejo tudi mojsti, ki pri dobrem oprijemu asfalta in pri dobrih gumah :OK: tudi dvignejo motor na sprednje kolo.... :yes:

ABS je zakon... :worship:

Popravljeno . Popravil motoristek
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Slišal sem, da se najdejo tudi mojsti, ki pri dobrem oprijemu asfalta in pri dobrih gumah :OK: tudi dvignejo motor na sprednje kolo.... :yes:

ABS je zakon... :worship:

V Yamaha servis manual za FJR1300 je eksplicitno opozorilo, da ABS ne prepreči dviga zadnejga kolesa (stopija). Meni se je to enkrat celo zgodilo (za par cm), pa sem to ugotovil šele, ko je kolo padlo spet na tla :)

Hecno pa je, da se je zaradi integralnega sistema to zgodilo, ko sem poleg sprednje pritisnil še na zadnjo bremzo :)

Kar se tiče delovanja v nagibu ni nič omenjeno, da ABS v nagibu ne bi deloval, je pa omenjeno, da v nagibu motor pač zdrsne v prečni smeri in da ABS ni namenjen preprečitvi prečnega zdrsa.

Na žalost pa se pri FJRki ABS ne da izklopiti, razen z odstranitvijo varovalke. Tako ni mogoče preveriti obnašanja motocikla v primeru odpovedi ABSa. V tem primeru namreč zavore delujejo klasično.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma ne razumem kaj je sploh tle debata... Če ti lahko reši življenje, zakaj ga pa nebi imel?

V nagibu je isto, ko si naravnost je pa sigurno dobra stvar... Sem se tudi sam že znašel v krizni situaciji in budala nagonsko stisnu zadnjo bremzo(drugače je ne uporabljam sploh), seveda sem šel pošrek... Če bi imel ABS nebi šu... Če nebi mel vsajt tistih par tisoč km za sabo bi pa verjetno poleg drifta še fejst padu...

Problem je tudi ker nisem vedu kolk stisnt, ker sm mel motor dokaj na frišno in sm verjetno premal stisnu... Pr ABSu bi vedu da lohk stisnem na polno...

Za začetnike je IMO zelo dobra naložba...

Sevede je tle še dež, pr katerem pa sm vsaj jest zluuu nesiguren...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja in? Si pač v ovinku na istem kot tisti brez ABSa. Pri BMWeju ABS deluje do nagiba 17 stopinj, potem pa več ne (če sem kaj pobrkal, naj me Bladzo popravi).

Hola!

Nič in, mojster Lobo :) moj post (popravek) se nanaša samo in izključno na bmwslo izjavo ki sem jo citiral; nobenemu nočem nič hudega, ne v mojih besedah iskat kar nisem rekel! (in ne, ne bom prišel ponoči v tvojo garažo in ti naskrivaj odšraufal dol ABS :naughty: )

lepe praznike želim!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma ne razumem kaj je sploh tle debata... Če ti lahko reši življenje, zakaj ga pa nebi imel?

V nagibu je isto, ko si naravnost je pa sigurno dobra stvar... Sem se tudi sam že znašel v krizni situaciji in budala nagonsko stisnu zadnjo bremzo(drugače je ne uporabljam sploh), seveda sem šel pošrek... Če bi imel ABS nebi šu... Če nebi mel vsajt tistih par tisoč km za sabo bi pa verjetno poleg drifta še fejst padu...

Problem je tudi ker nisem vedu kolk stisnt, ker sm mel motor dokaj na frišno in sm verjetno premal stisnu... Pr ABSu bi vedu da lohk stisnem na polno...

Za začetnike je IMO zelo dobra naložba...

Sevede je tle še dež, pr katerem pa sm vsaj jest zluuu nesiguren...

evo to sm caku....

pri ABS lahko stisnes na polno (kokr dusa da) brez razmislanja samo ce

si sigurn da se bo ABS vklopil ce bo kaj hotelo blokirati in da ze zaradi tega tudi ne bos padel

torej vec ali manj v pokoncni voznji oz. tm do nekje 17 stopinj

cim si pa nagnjen okoli 17 stopinj ali vec pa samo

feling feling feling in s tem avtomatsko pade odzivnost

ker je treba prej mal potipat

meni osebno to switchanje med eno in drugo logiko zaviranja med voznjo po ovinkih ne pase

zato se raje tako vozim (pocasi, po omejitvah) da imam vedno isto nacelo glede zaviranja

ce bi pa bil tisaski tip, pa da grem duso pucat na cesto, bi pa itak tok kilometrov nabral da bi na svoji relaciji bil zmeraj boljsi od ABS, tam kjer pa nebi bla moja relacija pa spet po jajcih

sej debata je normalna stvar

ko bojo pa vsi mel ABS, se pa bomo kregal ker firmware je boljsi in kere bremz rocke

pa ABS senzorji, pa natunani ABS procesorji itd.

in spet se bo lahko povprecna hitrost do morja dvignla za par km

in jest se bom se zmeri po jajcih vozu

ce bi pa ze mel ABS bi pa sou na trening in ga dodobra spoznal kako se ga da stestirat na razlicnih podlagah

da bi neki drago placu, pa da sploh nevem ce dela, mi je pa cist mem

isto mors v avtu na nevem kok let zamenat vse airbage, ker niso vec zihr

kaj ti pomaga da te lahko resi v enkratni situaciji ce pa obstaja moznost da se ne bo sprozil ker je prestar

moje stalisce do ABSa in drugih pomagal v motorju (pri avtih je malce drugacno)

nimam namena kritizirat drugih, njihovih stalisc in nacina voznje

nevem, sploh nevem vec komu naj pisem, zakaj sploh vprasanje ABS ja, ABS ne

mas dnar? kups

nimas, ne kups

srecno :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

evo to sm caku....

pri ABS lahko stisnes na polno (kokr dusa da) brez razmislanja samo ce

si sigurn da se bo ABS vklopil ce bo kaj hotelo blokirati in da ze zaradi tega tudi ne bos padel

torej vec ali manj v pokoncni voznji oz. tm do nekje 17 stopinj

cim si pa nagnjen okoli 17 stopinj ali vec pa samo

feling feling feling in s tem avtomatsko pade odzivnost

ker je treba prej mal potipat

meni osebno to switchanje med eno in drugo logiko zaviranja med voznjo po ovinkih ne pase

zato se raje tako vozim (pocasi, po omejitvah) da imam vedno isto nacelo glede zaviranja

ce bi pa bil tisaski tip, pa da grem duso pucat na cesto, bi pa itak tok kilometrov nabral da bi na svoji relaciji bil zmeraj boljsi od ABS, tam kjer pa nebi bla moja relacija pa spet po jajcih

sej debata je normalna stvar

ko bojo pa vsi mel ABS, se pa bomo kregal ker firmware je boljsi in kere bremz rocke

pa ABS senzorji, pa natunani ABS procesorji itd.

in spet se bo lahko povprecna hitrost do morja dvignla za par km

in jest se bom se zmeri po jajcih vozu

ce bi pa ze mel ABS bi pa sou na trening in ga dodobra spoznal kako se ga da stestirat na razlicnih podlagah

da bi neki drago placu, pa da sploh nevem ce dela, mi je pa cist mem

isto mors v avtu na nevem kok let zamenat vse airbage, ker niso vec zihr

kaj ti pomaga da te lahko resi v enkratni situaciji ce pa obstaja moznost da se ne bo sprozil ker je prestar

moje stalisce do ABSa in drugih pomagal v motorju (pri avtih je malce drugacno)

nimam namena kritizirat drugih, njihovih stalisc in nacina voznje

nevem, sploh nevem vec komu naj pisem, zakaj sploh vprasanje ABS ja, ABS ne

mas dnar? kups

nimas, ne kups

srecno :blush:

Hočeš povedat da osebek, ki ima ABS ne bo znal pravilno dozirat bremzanja v nagibu večjem od 17°, ker bo večinoma bremzal z ABSom, torej se mu ne bo treba navadit na občutek za sunkovito/učinkovito ustavljanje, ker pač to delo opravlja ABS???

Hja, to se mi zdi da maš kr mal prav...

Torej,osebeki, ki imajo ABS, naj ga kupijo če je stikaliziran :D, torej ga lahko izklopijo on demand, in naj grejo čimveč trenirat zaviranje, da dobijo občutek na ročici, ker ga bojo kdaj rabli tudi ko ABS ne bo deloval->17°+

Al se motm? :hmm: :huh:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:naughty: toooocnoooo tako :OK:

ce ma stikalo ki deluje med voznjo in pri prizganem motorju

kupim ABS tudi jaz

ce bi imel denar seveda :lol1:

sej ce prov razumem je izklop se najmanjsi problem

deluje itak pri katerikoli hitrosti, loh tud sam nardis, pac odklopis sensor

vklop je pa bolj zajeban ker ABSu ne bo nic jasno ko ga priklopis pri 80km/h

in ce je to res, potem je potrebno pri vsakem slabem kontaktu ki za trenutek odklopi ABS senzor,

in je hitrost vecja od une pri kateri se ABS lahko vklopi med voznjo,

ustaviti in resetirati racunalnik?? iti celo na servis?

uau, sploh se mi ni zdelo da se lahko toliko zakomplicira...

bo treba se mal razmislat

hi hi ABS s stikalom mi je celo zmeri bolj vsec :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Abs priporočam prav vsakemu, ki kupuje motor, kateri ponuja tudi to opcijo...

Preprosto so prednosti ABS-a večje kot pa slabosti, ki jih vsaka takšna stvar prinaša.

BMW je nakako prvi začel vgrajevati na vse!!! svoje velikoserijske modele ABS! Tam kjer so inženirji videli dvojni namen motocikla, so temu tudi prilagodili ABS sistem, ki je tako izklopljiv!

Zato, ker je procedura za izklop ABS-a (pri BMW) bila precej zamudna, bodo 2007 modeli opremljeni z novo generacijo ABS, ki bo izklopljiv tudi med vožnjo (do 40 km/h).

Hja, Potem počakam do nove serije: Ker pogosto menjavam podlago, trava, makadam, asfalt, si bi to lahko privoščil, in na asfaltnem cestišču užival varnost ABS-a, na makadamu pa dobre zavore. Ne da ABS na makadamu ne prime, ne prime tako kot klasika, zavorna pot je bila dejansko predolga, kar čez cel ovinek. Ne predstavljam si, da bi kdo vozil kros motor z ABS-om.

Hvala za info, počakam na model 2007, kjer bom ABS izklapljal med vožnjo do hitrosti 40 km/h.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kmalu bo abs serijski del opreme na vseh novih motociklih. Enako kot je danes servo volan na avtomobilih.

In kaj boste potem vsi tisti, ki vas toliko najeda dvom v ta abs? Verjetno se ne boste več vozili?

Popravljeno . Popravil šokac
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kmalu bo abs serijski del opreme na vseh novih motociklih. Enako kot je danes servo volan na avtomobilih.

In kaj boste potem vsi tisti, ki vas toliko najeda dvom v ta abs? Verjetno se ne boste več vozili?

:grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kmalu bo abs serijski del opreme na vseh novih motociklih. Enako kot je danes servo volan na avtomobilih.

In kaj boste potem vsi tisti, ki vas toliko najeda dvom v ta abs? Verjetno se ne boste več vozili?

:nono: bomo vozili supersport kjer ABS še dolgo ne bo serijski, če pa že pa se bo dal izklopit kot pri endurah. jaz bi bil takoj za ABS če bi se po potrebi izklopil. bolj na živce mi grejo razne integrirane zadeve kjer ti še zadnje bremza čeprav tega nočeš :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:nono: bomo vozili supersport kjer ABS še dolgo ne bo serijski, če pa že pa se bo dal izklopit kot pri endurah. jaz bi bil takoj za ABS če bi se po potrebi izklopil. bolj na živce mi grejo razne integrirane zadeve kjer ti še zadnje bremza čeprav tega nočeš :headbang:

Pravijo, da drugo leto na BMW-ju ne bo integrirane zadeve :naughty: bodo pa še boljše kot sedaj... :yea1:

Popravljeno . Popravil motoristek
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kmalu bo abs serijski del opreme na vseh novih motociklih. Enako kot je danes servo volan na avtomobilih.

In kaj boste potem vsi tisti, ki vas toliko najeda dvom v ta abs? Verjetno se ne boste več vozili?

Saj ne gre za to, da bi koga najedal dvom v ABS. Občutek imam, da je prej obratno - marsikdo misli, da je ABS 'vsemogočen' in da ga bo rešil iz praktično vsake zagate in kritične situacije.

In prav ta lažni občutek varnosti je nevaren.

D.

PS: Podobno se je dogajalo, ko se je ABS začel uveljavlajti v avtomobilih. In podobno se dogaja uspešnim yuppie-em, ki vozijo velike SUV-e s štirikolesnim pogonom in se razbijajo na zasneženih avtocestah, ker mislijo, da je 4WD vsemogočen...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Toliko je govora o abs-u,pa se je kdo vprašal,koliko krat v sezoni pa ga sploh zaznamo,saj pri normalni vožnji sploh ni razlike pri zaviranju med normalnimi zavorami in abs-om. Kadar pa pridemo v kritično situacijo,pa še kako prav pride. Tudi sam sem bil skeptičen do abs-a dokler ga nisem sprobal,sedaj pa sem drugačnega mnenja.

Lp Dare

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Toliko je govora o abs-u,pa se je kdo vprašal,koliko krat v sezoni pa ga sploh zaznamo,saj pri normalni vožnji sploh ni razlike pri zaviranju med normalnimi zavorami in abs-om. Kadar pa pridemo v kritično situacijo,pa še kako prav pride. Tudi sam sem bil skeptičen do abs-a dokler ga nisem sprobal,sedaj pa sem drugačnega mnenja.

Lp Dare

:worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Toliko je govora o abs-u,pa se je kdo vprašal,koliko krat v sezoni pa ga sploh zaznamo,saj pri normalni vožnji sploh ni razlike pri zaviranju med normalnimi zavorami in abs-om. Kadar pa pridemo v kritično situacijo,pa še kako prav pride. Tudi sam sem bil skeptičen do abs-a dokler ga nisem sprobal,sedaj pa sem drugačnega mnenja.

Lp Dare

Pozdrav

Dajmo se zmenit. Govori se o uporabi ABS na različnih podlagah: na asfaltu in izven. Na asfaltu se mi zdi uporaben. To je eno poglavje. Čisto druga stvar pa je izven asfalta. Zdi, se mi zdi manj primeren. Za motorje, ki kdaj pa kdaj zapeljejo tudi dol z asfalta - Slovenija je kot nalašč zato, ne pa tudi Nemčija...) je neprimeren, menim da zelo neprimeren. Se še kdo strinja z menoj :kva2: ali vsi z potovalnimi endurami vozite samo asfalt?

lp

Iztok

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdrav

Dajmo se zmenit. Govori se o uporabi ABS na različnih podlagah: na asfaltu in izven. Na asfaltu se mi zdi uporaben. To je eno poglavje. Čisto druga stvar pa je izven asfalta. Zdi, se mi zdi manj primeren. Za motorje, ki kdaj pa kdaj zapeljejo tudi dol z asfalta - Slovenija je kot nalašč zato, ne pa tudi Nemčija...) je neprimeren, menim da zelo neprimeren. Se še kdo strinja z menoj :kva2: ali vsi z potovalnimi endurami vozite samo asfalt?

lp

Iztok

Še enkrat, upam da zadnjič.

Vozim po asfaltu letno okoli 10.000 do 14.000 km in po makedamu okoli 3.000 km. Na makedamu po potrebi izklopim ABS pri vožnji po strmih cestah navzdol. Drugače pa imam ABS vklopljen skozi. Od hiše do vasi imam 6 km makedama pri višinski razliki 360 m. Zame je motor z ABSom boljši kot tisti brez ABSa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dajte me, prosim, razsvetlit.

Na motorciklu imam stalen, neizklopljiv ABS.

Tudi sem že napisal tu notri, da mi je enkrat rešil rit.

Ampak, kaj se mi lahko zgodi na makadamu?

Kljub potovalniški naravi motorcikla, se makadamu, če mi prekriža pot, ne izognem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dajte me, prosim, razsvetlit.

...

...

Ampak, kaj se mi lahko zgodi na makadamu?

...

Nič se ti ne more zgodit. Samo kolo ti ne bo zablokiralo in se ne boš peljal kot po žabjih jajcah na pesku. Pač odpade malo adrenalina.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dajte me, prosim, razsvetlit.

Na motorciklu imam stalen, neizklopljiv ABS.

Tudi sem že napisal tu notri, da mi je enkrat rešil rit.

Ampak, kaj se mi lahko zgodi na makadamu?

Kljub potovalniški naravi motorcikla, se makadamu, če mi prekriža pot, ne izognem.

Pa, ko boš hotel navzdol zabremzati, bo šlo malo hitreje.... :lol:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa, ko boš hotel navzdol zabremzati, bo šlo malo hitreje.... :lol:

Ko se tega neprijetnega občutka navadiš, pol ni več problema. Je pa res prvih nekajkrat malo krize, ko motor noče za boga milega obstat. :devil:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj ne gre za to, da bi koga najedal dvom v ABS. Občutek imam, da je prej obratno - marsikdo misli, da je ABS 'vsemogočen' in da ga bo rešil iz praktično vsake zagate in kritične situacije.

In prav ta lažni občutek varnosti je nevaren.

D.

PS: Podobno se je dogajalo, ko se je ABS začel uveljavlajti v avtomobilih. In podobno se dogaja uspešnim yuppie-em, ki vozijo velike SUV-e s štirikolesnim pogonom in se razbijajo na zasneženih avtocestah, ker mislijo, da je 4WD vsemogočen...

O, pa gre za dvom! Se pa strinjam s tvojo razlago, da marsikdo razmišlja, da je abs vsemogočen.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko se tega neprijetnega občutka navadiš, pol ni več problema. Je pa res prvih nekajkrat malo krize, ko motor noče za boga milega obstat. :devil:

Ja, je kar nelagodno, ko človek hoče zavirati, motor pa po svoje... :kva2: drugače pa izklopiš pa je.... :yea1: če si dober enduraš gre pa tako na ful... :kva2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!