Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


Priporočene objave

Objavljeno

Ko sem kupoval Hondo CBF sem ga vzel.

Do sedaj ga v normalnih okoliščinah na srečo še nisem potreboval. No, nekajkrat je deloval le na zadnjem kolesu :rolleyes:

Še en video

Objavljeno
eee kaj pa če bi obiskal kako šolo varne vožnje in bi se naučil bremzat tako da v kritični situaciji nebi stiskal bremzo ko da je kramp????? če znaš stiskat bremzo samo na polno potem je nekaj narobe z tvojo vožnjo oz reakcijami in ne motorjem. če isto delaš še z gasom potem rabiš motor z ABS, traction control in še čem :headbang:

:topic: Da si ne boš kaj naredu. Povedal sem samo svoje mnenje o ABS, ne pa kako jaz vozim. In ja, grem na tečaj in upam, da ti tudi, vsaj na tečaj bontona. Tega ti malo manjka.

Objavljeno
:topic: Da si ne boš kaj naredu. Povedal sem samo svoje mnenje o ABS, ne pa kako jaz vozim. In ja, grem na tečaj in upam, da ti tudi, vsaj na tečaj bontona. Tega ti malo manjka.

glej da ti bo jasno in tudi vsem ostalim, sicer pa je isto napisalo že par ljudi v tej temi. ABS je fajn, je sigurno uporaben, ima svoje prednosti in pomankljivosti, ampak še vedno v normalni uporabi (šport in pista so drugo) več prednosti kot pomankljivosti in je absolutno priporočljiv.

moj post se nanaša na trditev, da "ko si v paniki itak stisneš na polno" s čemer se absolutno ne strinjam in ni tako. ljudje v kritičnih situacija odreagiramo različno kar je med drugim odvisno tudi od tega kolikokrat si v taki situaciji bil in niti slučajno ne sodi (ali sodite) drugih po sebi.

zato ne posplošuj(te) da moraš imeti ABS ker drugače ubrišeš ko stisneš na polno, nenazadnje je ABS pri motorjih relativno nova stvar, motorje pa vozijo ljudje že dolgo let in bi po tej teoriji moral vsak star motorist ali motorist brez ABS, za sabo imeti najmanj padec ali dva na sezono pri bremzanju.

če pa za sebe veš da to delaš je priporočljiv tečaj in vaja, vaja, vaja. jaz naprimer vedno na začetku sezone treniram zaviranje na praznem parkirišču ker nimam motorja z ABS in ga tudi ne bom imel v naslednjih, ker ga v sportakih še dolgo ne bo (če sploh).

tečaja bontona pa ne rabim ker ne mislim ob pisanju postov vedno gledat če bi se kdo na podlagi mojih dobronamernih postov lahko počutil užaljenega. konec koncev tudi jaz nisem užaljen ko mi nekdo hoče pripisat da delam z bremzami kot z krampom ali mi pokroviteljsko povedat da očitno še nisem bil v kritični situaciji ker bi drugače sigurno blokiral sprednje kolo (sem že omenil da nimam ABS) in se zložil po podu.

upam da bo dovolj razlage istega posta, ki sem prej napisal v 2 vrsticah, drugače pa ABS na motor in v jok na drevo ko se pojavim v tej temi.

Objavljeno

Mislim, da vsi tisti, ki pišete o svoji "slabi" izkušnji z ABS tolažite za dogodek sami sebe, zavajate druge in mlatite prazno slamo... :trance_33_sleep:

2. poskusa (brez ABS) niste imeli - zato ne trobezljajte kako bi se lahko končalo ampak verjemite - kolo bi blokiralo in šli bi na nos ali na rit!.. :whistle: . in ne obstaja dobri in slabi ABS ampak le dobri in ta VEDNO pomaga! :worship: Ljudje smo v stiski nagonska bitja, zato vam vso teoretično in na poligonu pridobljeno znanje iz bremzanja v kritičnem trenutku ne pomaga popolnoma nič! :nono: Znanstveno je dokazano, da takrat razum ne pomaga, ker je nagonski refleks po samoohranitvi hitrejši od vaše veleumne misli! :doze: Tako je in nič drugače in tudi sam sem na svojem motociklu brez pomisleka doplačal zanj! :yes:

Objavljeno

o velečastni ferek hvala za razsvetlitev! :worship:

samo3. vprašanja:

1. koliko različnih motorjev (model, firma) z ABS si probal, da tako posplošeno govoriš o ABS?

2. zakaj misliš da npr. padalci ure in ure na tleh ponavljajo prisilne postopke v primeru neodprtja ali nepravilnega odprtja padala? zato da potem v kritični situaciji padejo na tla?

3. zakaj je sploh kdo od generacije motoristov brez ABS še živ?

da ti ponudim par možnih odgovorov:

1. tako iz glave, lahko gre za kako leto-dve razlike ampak v osnovi gledano z našega trga in popularnih modelov. BMW je cirka kot prvi 98-99 v serijo dal ABS na motorje. takrat sem ga probal in potem še vsako leto do vključno 2004. že samo pri tej firmi je bil razvoj več kot občuten. prvi so za pojme mene in mnogih se vklapljali prehitro, zadnje modele si moral kontrolirano prisilit do tega da so začeli delat. torej je bila že tu velika razlika med ABS leta 99 in 04, pa še tu so bile razlike med ABS-om ki je delal na sprednje kolo in integralnim sistemom zavor, ki je (podprt z ABS) zaviral na obe kolesi neglede na to če si držal eno ali obe zavori.

Honda je kmalu po tem dala ven svoj ABS, pred tem pa je že imela svoj CBS (zaviranje spredaj in zadaj). yamaha in kawasaki v tem času nista imela motorjev z ABS. če se prav spomnim (kot kawa fan) kawa sploh ni imela ABS do dve-tri sezone nazaj. za yamaho ne vem ampak je tudi bila med zadnjimi če se prav spomnim. torej ima BMW nekaj let prednosti razvoja ABS pred Hondo in ob še nekaj let prednosti pred kawo in yamaho. ker so to popolnoma ločeni razvoji (ni ene firme ki bi delala univerzalni ABS) bi si upal trdit da je BMW sigurno, mogoče pa še honda, v tem pred kawo in yamaho.

2. ljudje v kritičnih situacijah reagiramo nagonsko ampak če uspeš ta "nagon" natrenirat v določen postopek ga boš izvedel brez razmišljanja. samo če bodo tvoji možgani v določeni situaciji zaznali da za to situacijo nimajo programirane rešitve boš deloval čisto nagonsko in ponavadi narobe. to je isto pri zaviranju, izogibanju oviri, preveliki hitrosti v ovinku (eni stisnejo bremzo :headbang: ) itd. skratka vse se da "sprogramirat"!

3. razlago prepuščam komu ki ima več kot samo 15 let izkušenj brez padca na motorju............

Objavljeno (popravljeno)

Se pridružijem Pervyju, dobro napisano :OK:

@Ferek

Ljudje smo v stiski nagonska bitja, zato vam vso teoretično in na poligonu pridobljeno znanje iz bremzanja v kritičnem trenutku ne pomaga popolnoma nič! trance_26_nono.gif Znanstveno je dokazano, da takrat razum ne pomaga, ker je nagonski refleks po samoohranitvi hitrejši od vaše veleumne misli!

Večje neumosti še nisem slišal. Seveda izkušnje in znanje pomagajo. Smisel treninga je ravno to, da določene stvari spraviš v podzavest. Pa ne samo pri motorizmu, pri miljon športih. Zakaj največji mojstri borilnih veščin vlagajo vsakodnevno ure in ure v treninge? Po tvoji logiki to ne bi bilo potrebno, saj je dovolj, da se naučijo giba in to je to. Po tvoje bodo itak v kritični situaciji (v tem primeru napad) ravnali enako, kot da ne bi, ker "pridobljeno znanje ne pomaga". Ampak ni tako, ravno zaradi treningov, je že njihova podzavestna reakcija pravilna blokada udarca in ne samo roke pred sabo in čakat, da boš dobil batine, kakor bi nagonsko naredili navadni smrtniki, brez teh treningov.

PS.

Drugače pa tudi elektronika ni popolna, sploh kadar je še v povojih, zato so tvoje trditve o samo dobroh ABSih popolnoma neutemeljene, razen če si peljal in sprobal vsak motor z absom od kar so pač začeli vgrajevati to na motorje, da veš, da so vsi ok.

Imel si omenjeno konkretno situacijo. Klanček, počasna vožnja, abs grabil in spuščal, motor je pa posledično pridobival na hitrosti, namesto, da bi le to zmanjševal, tako da se je voznik ustavil na cesti. Ta isti voznik pa na istem klančku brez absa ni nikoli imel težav. Je to bolje?

Sicer verjamem, da je ABS pozitivna stvar, ampak kot vsaka druga stavr ima pozitivne in negativne stvari, enih manj, drugih več. In ne moreš, dat v nič izkušnje ljudi, ki so pač izkusili negativno stran, samo zato ker ti tako misliš.

Popravljeno . Popravil DeX
Objavljeno
Se pridružijem Pervyju, dobro napisano :OK:

@Ferek

Večje neumosti še nisem slišal. Seveda izkušnje in znanje pomagajo. Smisel treninga je ravno to, da določene stvari spraviš v podzavest. Pa ne samo pri motorizmu, pri miljon športih. Zakaj največji mojstri borilnih veščin vlagajo vsakodnevno ure in ure v treninge? Po tvoji logiki to ne bi bilo potrebno, saj je dovolj, da se naučijo giba in to je to. Po tvoje bodo itak v kritični situaciji (v tem primeru napad) ravnali enako, kot da ne bi, ker "pridobljeno znanje ne pomaga". Ampak ni tako, ravno zaradi treningov, je že njihova podzavestna reakcija pravilna blokada udarca in ne samo roke pred sabo in čakat, da boš dobil batine, kakor bi nagonsko naredili navadni smrtniki, brez teh treningov.

PS.

Drugače pa tudi elektronika ni popolna, sploh kadar je še v povojih, zato so tvoje trditve o samo dobroh ABSih popolnoma neutemeljene, razen če si peljal in sprobal vsak motor z absom od kar so pač začeli vgrajevati to na motorje, da veš, da so vsi ok.

Imel si omenjeno konkretno situacijo. Klanček, počasna vožnja, abs grabil in spuščal, motor je pa posledično pridobival na hitrosti, namesto, da bi le to zmanjševal, tako da se je voznik ustavil na cesti. Ta isti voznik pa na istem klančku brez absa ni nikoli imel težav. Je to bolje?

Sicer verjamem, da je ABS pozitivna stvar, ampak kot vsaka druga stavr ima pozitivne in negativne stvari, enih manj, drugih več. In ne moreš, dat v nič izkušnje ljudi, ki so pač izkusili negativno stran, samo zato ker ti tako misliš.

V tej temi se nisem nameraval oglastiti več vendar moram dodat še en komentrar. Ko sem se zanimal ali naj vzamamem motor z ABS ali brez sem prebral kr nekaj gradiva in tudi povprašal motoriste. In najboljši odgovor, ko sem nekaj govoril čez ABS je bil. Proti ABS so vedno le tisti, ki ga nimajo. Pa model ni imel ABS na motorju.

Komentar @fereka je čisto pravilen. Skoraj vsak bo odreagiral refleksno. Če pa se z motorjem zapelješ dvakrat po parkplacu pa tud ne boš osvojil vsega znanja o bremzanju. A misliš da Stoner trenira samo malo po parkplacu. Pa še to ve, da je na pisti dokaj zaščiten, napram udeležencem v prometu in njegove bremze so ohoho pred našimi. Z trenutnim avtom imam prevoženih že cca. 200kkm, od tega nekaj piste. Tudi tam sem treniral bremzanje in vse ostalo. In zadnjič ne moreš verjet me je presenetila srna. Kmalu bi jo mel na haubi. In tudi jaz sem milsil, da se ustavim prej brez ABS kot z ABS. Ja se, ampak ko vem, da bom bremzal na polno. Če tega ne pričakuješ boš odreagiral refleksno. V refleksu boš pa lahko na polno stisnil ročico za bremzo ali pa napol. In refleksa se ne da naučit. Da se ga samo malo izpilit. In ne mi govort, da ABS ni good. Sem že videl kako je pometlo motorista, ko je preveč pohodil bremzo. In tudi jaz sem bil sprva proti ABS, sedaj ga ne zamenjam za navadne bremze.

Pa srečno vožnjo vsem, tistim z ali brez (ABS-a seveda)!

Objavljeno
V tej temi se nisem nameraval oglastiti več vendar moram dodat še en komentrar. Ko sem se zanimal ali naj vzamamem motor z ABS ali brez sem prebral kr nekaj gradiva in tudi povprašal motoriste. In najboljši odgovor, ko sem nekaj govoril čez ABS je bil. Proti ABS so vedno le tisti, ki ga nimajo. Pa model ni imel ABS na motorju.

Komentar @fereka je čisto pravilen. Skoraj vsak bo odreagiral refleksno. Če pa se z motorjem zapelješ dvakrat po parkplacu pa tud ne boš osvojil vsega znanja o bremzanju. A misliš da Stoner trenira samo malo po parkplacu. Pa še to ve, da je na pisti dokaj zaščiten, napram udeležencem v prometu in njegove bremze so ohoho pred našimi. Z trenutnim avtom imam prevoženih že cca. 200kkm, od tega nekaj piste. Tudi tam sem treniral bremzanje in vse ostalo. In zadnjič ne moreš verjet me je presenetila srna. Kmalu bi jo mel na haubi. In tudi jaz sem milsil, da se ustavim prej brez ABS kot z ABS. Ja se, ampak ko vem, da bom bremzal na polno. Če tega ne pričakuješ boš odreagiral refleksno. V refleksu boš pa lahko na polno stisnil ročico za bremzo ali pa napol. In refleksa se ne da naučit. Da se ga samo malo izpilit. In ne mi govort, da ABS ni good. Sem že videl kako je pometlo motorista, ko je preveč pohodil bremzo. In tudi jaz sem bil sprva proti ABS, sedaj ga ne zamenjam za navadne bremze.

Pa srečno vožnjo vsem, tistim z ali brez (ABS-a seveda)!

Pravilno :worship: in ne mešat super sport z navadnimi luleki :whistle: Sploh, če se voziš v drugih deželah, ker ne poznaš njihovih (cest-asfalta) in njihovih kamikaz. :yes: Res pa je, da zgubiš občutek za bremzanje, če bi presledlal iz ABS nazaj na navadne. :whistle:

Objavljeno

Če koga zanimajo relevantni podatki si lahko vzame 5 minut in prebere tole. Na zadnjih dveh straneh (skupaj 7) so tabele z rezultati vendar je potrebno prebrati vsaj "Conclusion", da si znamo pravilno razlagati napisane rezultate.

BTW: testirani motorji so letniki 2002 do 2004.

lp,

Objavljeno (popravljeno)
...

Res pa je, da zgubiš občutek za bremzanje, če bi presledlal iz ABS nazaj na navadne. :whistle:

Hola!

...in tole je IMHO najslabša stran ABSa!!! pa ne zato ker je zgoraj napisano čisto res - tisti ki znajo zavirat bodo tudi z ABS zavirali tako, da se ne bo vklapljal, oz se bo le v skrajni sili; tisti ki ne znajo (ker so začetniki, ker niso nikoli vadili zaviranja, ker jih boli kur* itd - in takih se mi zdi je večina v tej temi), pa bodo vedno, brez občutka stiskali do konca - saj imajo vendar ABS, bo že opravil svoje delo, kaj jih briga kako se zavira :headbang:

in to je tisto kar se meni zdi negativna stran ABSa: razmišljanje saj ne rabim znat bremzat, lahko delam kjerkoli, karkoli, saj imam ABS in me bo že rešil!!! eeeeeee, wrong, kar bodo prej ali slej spoznali vsi, ki tako mislijo :yes:

ABS je v rokah voznika ki se zaveda njegovih dobrih strani in slabosti, prednosti in omejitev, dobro orodje - a še vedno samo orodje; v rokah bedaka pa je... hja, v rokah bedaka so pa itaq vse stvari enake :whistle:

Popravljeno . Popravil suzuki
Objavljeno

ABS je za cestno/potovalno uporabo popolnoma uredu zadeva, zagotovo je za nekoga z manj izkusnjami v kriticni situaciji varnejsi od navadnih zavor... Seveda pa je odlocitev ali je ABS uredu ali ne zelo subjektivna ker so med motoristi taksni ki so sposobni boljsega zaviranja brez ABS-a in taksni ki bi bili v nekem trenutku brez njega najbrz ze na tleh....zato naj vsak na podlagi ocene svojih zmoznosti in potreb ugotovi ali ABS potrebuje ali ne...(ni nujno vedno samo da ga potrebuje nekdo ki ima manj izkusenj, na dolgih voznjah kjer clovek postane utrujen se nase reakcije na nenadne spremenbe spremenijo in takrat pride prav kaka zadeva ki dela namesto tebe, seveda pa ne spada na vsak motor...)

(moje mnenje) LP

Objavljeno

...še enkrat moj komentar... da, bremzanje natrenirat, da, udarec natrenirat, da, v športu natrenirat... ampak v vseh teh pogledih govorite o tem, kar človek v danem trenutku pričakuje! :closedeyes: in to NI nagon po samoohranitvi! :whistle: ...na pisti Stoner, ali kdo od nas pametnjakovičev (ali boksar ali atlet...) ves čas pričakuje DA BO BREMZAL! (ali bo tepen...) ...je na to ves čas koncentriran in pripravljen :yes: .. presenečenja so torej predvidljiva... :grim v lagodni vožnji, opazovanju narave, okolice,... pa človek niti v podzavesti ne razmišlja o potrebi po bremzanju...(pa če ga na pisti še tolikokrat natrenira) ...enako kot vrhunski boksar, ki pije s kolegom za šankom, ta pa ga nenadoma, brez razloga pritisne na gobec...(mislim, da ne bo imel časa niti roke dvignit v obrambo)... se bo pa potem za kolega slabo končalo ... o tem pa ne dvomim!...

Lahko pa vas potolažim glede izkušenj: ... sem "športno" povsem neizkušen motorist... ne polagam ovinkov, ne vozim in ne bremzam na polno, nisem vozil še nobenega BMWja, nobenega sportaka in sploh še nobenega motocikla nad 650 ccm.. :doze: . vozil sem izključno čoperje in turistične motocikle... in to po pameti, turistično... verjamem in razumem pa tehniko in psihologijo...

...in hvala bogu, da imamo tako izkušene, ki so ugotovili, da znajo več kot ABS :lol1: , sicer motorjev brez ABSja sploh ne bi več prodajal...

Objavljeno
Hola!

...in tole je IMHO najslabša stran ABSa!!! pa ne zato ker je zgoraj napisano čisto res - tisti ki znajo zavirat bodo tudi z ABS zavirali tako, da se ne bo vklapljal, oz se bo le v skrajni sili; tisti ki ne znajo (ker so začetniki, ker niso nikoli vadili zaviranja, ker jih boli kur* itd - in takih se mi zdi je večina v tej temi), pa bodo vedno, brez občutka stiskali do konca - saj imajo vendar ABS, bo že opravil svoje delo, kaj jih briga kako se zavira :headbang:

in to je tisto kar se meni zdi negativna stran ABSa: razmišljanje saj ne rabim znat bremzat, lahko delam kjerkoli, karkoli, saj imam ABS in me bo že rešil!!! eeeeeee, wrong, kar bodo prej ali slej spoznali vsi, ki tako mislijo :yes:

ABS je v rokah voznika ki se zaveda njegovih dobrih strani in slabosti, prednosti in omejitev, dobro orodje - a še vedno samo orodje; v rokah bedaka pa je... hja, v rokah bedaka so pa itaq vse stvari enake :whistle:

in spet ne vem kaj si hotel povedat, al si pret na Grobniku? Še enkrat: zaviram, da se mi sploh ne oklopi ABS, če se mi :naughty: hvala kurcu :worship: če ne bi imel ABS bi bil na riti jaz ne ti, ker ti si natreniran in bi to speljal(mogoče 1000krat) samo enkrat ne bi :cry: Tudi Pervija zastopim, samo enkrat se to zgodi, če imaš srečo pa še parkrat. In tudi nismo vsi tako natrenirani, da bi drugim solili pamet, ampak enostavno reci, "jaz ga ne rabim" Lp

ABS je za cestno/potovalno uporabo popolnoma uredu zadeva, zagotovo je za nekoga z manj izkusnjami v kriticni situaciji varnejsi od navadnih zavor... Seveda pa je odlocitev ali je ABS uredu ali ne zelo subjektivna ker so med motoristi taksni ki so sposobni boljsega zaviranja brez ABS-a in taksni ki bi bili v nekem trenutku brez njega najbrz ze na tleh....zato naj vsak na podlagi ocene svojih zmoznosti in potreb ugotovi ali ABS potrebuje ali ne...(ni nujno vedno samo da ga potrebuje nekdo ki ima manj izkusenj, na dolgih voznjah kjer clovek postane utrujen se nase reakcije na nenadne spremenbe spremenijo in takrat pride prav kaka zadeva ki dela namesto tebe, seveda pa ne spada na vsak motor...)

(moje mnenje) LP

Tudi jaz tako mislim... :worship:

Objavljeno
V tej temi se nisem nameraval oglastiti več vendar moram dodat še en komentrar. Ko sem se zanimal ali naj vzamamem motor z ABS ali brez sem prebral kr nekaj gradiva in tudi povprašal motoriste. In najboljši odgovor, ko sem nekaj govoril čez ABS je bil. Proti ABS so vedno le tisti, ki ga nimajo. Pa model ni imel ABS na motorju.

Komentar @fereka je čisto pravilen. Skoraj vsak bo odreagiral refleksno. Če pa se z motorjem zapelješ dvakrat po parkplacu pa tud ne boš osvojil vsega znanja o bremzanju. A misliš da Stoner trenira samo malo po parkplacu. Pa še to ve, da je na pisti dokaj zaščiten, napram udeležencem v prometu in njegove bremze so ohoho pred našimi. Z trenutnim avtom imam prevoženih že cca. 200kkm, od tega nekaj piste. Tudi tam sem treniral bremzanje in vse ostalo. In zadnjič ne moreš verjet me je presenetila srna. Kmalu bi jo mel na haubi. In tudi jaz sem milsil, da se ustavim prej brez ABS kot z ABS. Ja se, ampak ko vem, da bom bremzal na polno. Če tega ne pričakuješ boš odreagiral refleksno. V refleksu boš pa lahko na polno stisnil ročico za bremzo ali pa napol. In refleksa se ne da naučit. Da se ga samo malo izpilit. In ne mi govort, da ABS ni good. Sem že videl kako je pometlo motorista, ko je preveč pohodil bremzo. In tudi jaz sem bil sprva proti ABS, sedaj ga ne zamenjam za navadne bremze.

Pa srečno vožnjo vsem, tistim z ali brez (ABS-a seveda)!

Noben ni rekel, da boš osvojil vse znanje če se zapelješ parkrat po parkirišči. Ampak trdit, da ti recimo dolgoletne izkušnje in redni treningi varne vožnje ne pomagajo k praviljenši rekaciji v kritičnem trenutku (tudi če je popolnoma nepričakovana) je pa bedarija.

In nisem rekel, da ABS ni dober, nasprotno, se strinjam, da jne fajn azdeva, ampak roko na srce, kot vsaka stvar ima pozitivne in slabe lastnosti. Če je to dobra lastnost, da ti pri počasni vožnji in zaviranju po klančku motor zaradi ABSa pospešuje, namesto da bi bremzal, kot je nekdo iz izkušenj napisal in posledično končaš na glavni cesti, kjer prej nikoli nisi imel težav..

Nič ne rečem, v končni fazi je imeti ABS na cesti še vedno verjetno bolje, kot če ga nimaš.. Ampak, da pa nekateri tako sveto trdite, da je v vseh pogledih 100% boljših, pa da so vse izvede ABSa odločne je pa butasto. In če nekdo napiše, da ima slabo izkušnjo z njim, ga ni treba takoj zabit pa skurcat. Ker je to možno, tako kot imate vi dobro. Nobena stvar ni odlična v vseh pogledih, zato pa je potrebno pretetat pozitivne in negativne lastnosti in se potem odločit. Verjamem, da pozitivne pri ABSu pretehtajo in je zato dobra izbira, ampak brez skrbi pa obstajajo tudi izvedbe (verjetno tiste med prvimi), ki niso tako popolne in brezhibne. Kot je bilo povedano, pri BMWju je abs predolgo izklapljal zavoro. Pač so se iz tega naučili in popravili in je sedaj ok. Ampak ni pa treba, da nekdo, ki je peljal mogoče 2 motorja z ABSom nekaj na splošno trdi in izpodbija izkušnje nekoga iz prve roke, ki pač z ABSom ni bil tako zadovoljen..

No, pa da se za konec vrnemo še k panični reakciji in refleksom. Še vendo trdim, da so izkušnje in trenuing tu bistvenega pomena, kako bo nekdo odreagiral. Konkretna situacija, ki se mi je zgodila 2x, skoraj identično.. Pozimi, mi je na glavno cesto speljal avto. Prvič je bilo to, ene pol leta po opravljenem izpitu. Peljal sem avto brez absa in ko sem to videl sem pohodil bremzo obrnil volan, tiščal bremzo in avto je šel ravno naprej. Sama sreča, da me je tisti drugi voznik zagledal in zadnji trenutek ustavil, da sem ga falil za par cm in z blokiranimi kolesi oddrsal naprej. Če bi enostavno manj stisnil zavoro oziroma če bi imel abs, kolesa ne bi blokirala in bi oviro brez panike obvozil. Tako je šlo pa samo ravno. Tu bi ABS nedvomno koristil. No skratka ta dogodek mi je dal malo mislit in večkrat sem potem kdaj potreniral zaviranje na kakšnem parkirišču, lovljenje avtomobila, ipd.. No in potem lani, en kup tiščanja po parkiriščih in preseravanja z zavorami, ročno, vožnjo počez, ipd, ter 150k km kasneje se mi je zgodilo isto. Nepričakovana situacija, panična reakcija, ampak tokrat kontolirana, Zabremzal na polno videl da blokiral kolesa, popustil azvoro, zavil, spremenil smer in zaviral naprej. Tokrat me voznik ni videl in bi počilo, če bi samo blokiral kolesa kot sem to storil prvič. Torej kaj je botrovalo tej razliki?? Jaz trdim, da 150k km izkušenj več, ter en kup treninga. Pa me ne bo noben prepričal v nasprotno. Obakrat je šlo za popolnoma nepričakonavno situacijo in nagonsko reakcijo po samoohranitvi, ki je bila drugič zaradi izkušenj in trninga dodelana in izpopolnjena.

In pri motorju je isto. Človek ni brez napak, še najboljšega voznika lahko kakšna situacija preseneti in zjebe, to je dejstvo. Ampak trdit, da je pa panična reakcija pač panična rekacija na katero ne moreš vplivat je pa glupost, da ni večje. Izkušnje in trening vedno pomagajo. Kar ne pomeni, da do napačne reakcije ne more prit, seveda lahko, ampak je manj možnosti za to pri nekomu, ki te stvari obvlada in jih je natreniral, kot pri nekomu ki jih ni.

Objavljeno

Če je kdo imel slabe izkušnje naj napiše tudi letnico, da se bo vedlo al je to leto 2007, al 1993.... Imam 20.000km z ABS in se peljem dosti hitro in po bregih gor in dol :worship: pa nisem imel nobenih problemov. Za off roudarje pa tako lahko izklopijo in so spet na off. :yea1:

Objavljeno (popravljeno)

No, zadeva je taka. Vsak naj sam presodi ali potrebuje ABS ali ne. Jaz vem, da nočem SS petarde za na cesto in da bom veliko prevozil in posledično pride do utrujenosti in nezbranosti, zato sem se odločil za ABS. Razmišljam pa, da bi eno SS petardo z enim ali največ dvemi kolegi kupili. To bi z prikolico vozili na piste. Seveda bo ta brez ABS :)

Slaba izkušnja je bila, ker so bile gume zanič, kljub temu, da profil še ni prišel do policaja. Po menjavi gum je vse BP, torej ni bil kriv motor, ampak gume.

P.S. A je kdo danes gledal formulo? Nekam mal jih je končal, odkar so jim nekatera elektronska pomagala ukinili (kaj so ukinili ne vem, da me ne bo nekdo napadal :) !!!!.

Popravljeno . Popravil bikez
Objavljeno (popravljeno)
Torej kaj je botrovalo tej razliki?? Jaz trdim, da 150k km izkušenj več, ter en kup treninga. Pa me ne bo noben prepričal v nasprotno. Obakrat je šlo za popolnoma nepričakonavno situacijo in nagonsko reakcijo po samoohranitvi, ki je bila drugič zaradi izkušenj in trninga dodelana in izpopolnjena.

In pri motorju je isto. Človek ni brez napak, še najboljšega voznika lahko kakšna situacija preseneti in zjebe, to je dejstvo. Ampak trdit, da je pa panična reakcija pač panična rekacija na katero ne moreš vplivat je pa glupost, da ni večje. Izkušnje in trening vedno pomagajo. Kar ne pomeni, da do napačne reakcije ne more prit, seveda lahko, ampak je manj možnosti za to pri nekomu, ki te stvari obvlada in jih je natreniral, kot pri nekomu ki jih ni.

:worship: :worship: Točno tako! Dex se 100% strinjam. Preverjeno tako s motorjem kot z avtom.

Ferek verjemi, da lahko tašnemu moto mačku kot je Pervy :worship: verjameš bolj kot si slišil od vseh mogočih "strokovnjakov". Morebiti bi lahko v prenesenem pomenu besede napisal, da je testiral, vozil...,več različnih vrst motorinov kot si jih ti videl. Njegovi napotki, znanje so vedno dobrodošli.

Lepše, razumljivejše, preprosto, ti nebi mogel razložit. Le preberi si še enkrat! Pa brez zamere. Kot motorista te spoštujem s ali brez ABS-a!!! :yea1:

Pozdrav izpod vinogradov!

Rocky B)

Popravljeno . Popravil Rocky
Objavljeno
in spet ne vem kaj si hotel povedat, al si pret na Grobniku? Še enkrat: zaviram, da se mi sploh ne oklopi ABS, če se mi :naughty: hvala kurcu :worship: če ne bi imel ABS bi bil na riti jaz ne ti, ker ti si natreniran in bi to speljal(mogoče 1000krat) samo enkrat ne bi :cry: Tudi Pervija zastopim, samo enkrat se to zgodi, če imaš srečo pa še parkrat. In tudi nismo vsi tako natrenirani, da bi drugim solili pamet, ampak enostavno reci, "jaz ga ne rabim" Lp

Tudi jaz tako mislim... :worship:

Hola!

bom poskusil še enkrat, čist na kratko, za vse tiste ki nič ne razumete: ABS je IMHO odlična zadeva, ampak le če se zavedamo njegovih omejitev - da je le pripomoček in ne nekakšen (tehnološki) čudež, ki bo sproti popravil vsako našo bedarijo, ki jo bomo naredili med vožnjo in/ali pri zaviranju!

kar vam (zgleda zmerno do pretežno zaman) poskušam dopovedat je, da je ABS le ena - sicer pomembna - domina v vrsti, ki morajo biti pošlihtane za našo varnost; in da če katerakoli od domin v tej vrsti pade, bodo padle čisto vse, vključno z motorjem in voznikom, pa ABS gor ali dol...

čeprav se bojim da zna bit tudi tale razlaga prekomplicirana: najbolje pritisnit na knofek za vklop ABSa (če se ni že sam) in v hipu bo vse v redu :rolleyes:

Objavljeno
Hola!

bom poskusil še enkrat, čist na kratko, za vse tiste ki nič ne razumete: ABS je IMHO odlična zadeva, ampak le če se zavedamo njegovih omejitev - da je le pripomoček in ne nekakšen (tehnološki) čudež, ki bo sproti popravil vsako našo bedarijo, ki jo bomo naredili med vožnjo in/ali pri zaviranju!

kar vam (zgleda zmerno do pretežno zaman) poskušam dopovedat je, da je ABS le ena - sicer pomembna - domina v vrsti, ki morajo biti pošlihtane za našo varnost; in da če katerakoli od domin v tej vrsti pade, bodo padle čisto vse, vključno z motorjem in voznikom, pa ABS gor ali dol...

čeprav se bojim da zna bit tudi tale razlaga prekomplicirana: najbolje pritisnit na knofek za vklop ABSa (če se ni že sam) in v hipu bo vse v redu :rolleyes:

Suzuki..... :worship: ....se popolnoma strinjam s tabo....je samo pripomoček, ki lahko v danih situacijah rešuje življenja......in žal je zdrs sprednjega kolesa, nepravilno zaviranje ena od bolj pomembnih "domin" v vrsti....in lepo je , če imaš tak pripomoček, ki bo to eno izmed pomembnejših "domin" eliminiral iz enačbe, ali pa vsaj omilil,kajne?

Objavljeno

Hola bmw,

seveda, natančno tako - a le če se zavedamo da sam ABS, brez ostalih domin v tej vrsti, ne more reševat življenj :naughty:

Objavljeno
No, pa da se za konec vrnemo še k panični reakciji in refleksom. Še vendo trdim, da so izkušnje in trenuing tu bistvenega pomena, kako bo nekdo odreagiral. Konkretna situacija, ki se mi je zgodila 2x, skoraj identično.. Pozimi, mi je na glavno cesto speljal avto. Prvič je bilo to, ene pol leta po opravljenem izpitu. Peljal sem avto brez absa in ko sem to videl sem pohodil bremzo obrnil volan, tiščal bremzo in avto je šel ravno naprej. Sama sreča, da me je tisti drugi voznik zagledal in zadnji trenutek ustavil, da sem ga falil za par cm in z blokiranimi kolesi oddrsal naprej. Če bi enostavno manj stisnil zavoro oziroma če bi imel abs, kolesa ne bi blokirala in bi oviro brez panike obvozil. Tako je šlo pa samo ravno. Tu bi ABS nedvomno koristil. No skratka ta dogodek mi je dal malo mislit in večkrat sem potem kdaj potreniral zaviranje na kakšnem parkirišču, lovljenje avtomobila, ipd.. No in potem lani, en kup tiščanja po parkiriščih in preseravanja z zavorami, ročno, vožnjo počez, ipd, ter 150k km kasneje se mi je zgodilo isto. Nepričakovana situacija, panična reakcija, ampak tokrat kontolirana, Zabremzal na polno videl da blokiral kolesa, popustil azvoro, zavil, spremenil smer in zaviral naprej. Tokrat me voznik ni videl in bi počilo, če bi samo blokiral kolesa kot sem to storil prvič. Torej kaj je botrovalo tej razliki?? Jaz trdim, da 150k km izkušenj več, ter en kup treninga. Pa me ne bo noben prepričal v nasprotno. Obakrat je šlo za popolnoma nepričakonavno situacijo in nagonsko reakcijo po samoohranitvi, ki je bila drugič zaradi izkušenj in trninga dodelana in izpopolnjena.

tej razliki dragi Dex je botrovala zmaga nad psihično blokado v tvoji glavi, katero ima vsak začetnik integrirano v možganih (pa lahko temu rečeš zmaga nad nagonom za samoohranitev)....in to je smisel treniranja zaviranja v kritičnih situacijah (predvidljivih ali nepredvidljivih), da ne pustiš nagonu, da skočiš po bremzi kot "kramp", temveč da bistveno hitreje oceniš situacijo, poiščeš izhod iz le te in omiliš panične reakcije.....

Objavljeno
Hola bmw,

seveda, natančno tako - a le če se zavedamo da sam ABS, brez ostalih domin v tej vrsti, ne more reševat življenj :naughty:

Suzuki,kot vedno..... :worship: ....

zanimivo je to, kar je nekdo že omenil v tej temi.......namreč da se tistim, ki vozijo motocikle brez ABS-a in znajo pravilno zavirati, pa kasneje presedlajo na motocikle z ABS-om le ta redko redko kdaj vklopi.....namreč ta občutek zaviranja ostane integriran "for all times"....(lastne izkušnje, glede na to da imam z in brez ABS-a motor)

Objavljeno (popravljeno)
Hola bmw,

seveda, natančno tako - a le če se zavedamo da sam ABS, brez ostalih domin v tej vrsti, ne more reševat življenj :naughty:

:worship: prav imaš, samo tu se pogovarjamo o ABS-u in zaviranju :worship: o učenju vožnje z motorjem je pa druga stvar.

Hola Suzuki, mlad fantič ali moški v srednjih letih si kupi motor(je še neizkušen in brez delavnic varne vožnje) takšnemu bi jaz priporočil motor z ABS in ne R1, da se ne bo ubil v prvem ovinku ali v prvem deževnem dnevu.

Zakaj skoraj vedno v deževnih dneh gremo na AC in ne po običajnih cestah, da manje zaviramo in izbegnemo večkratno zaviranje, da ne pride do blokade zavor.

Tiste domine .... :slap: saj sem ja v temi ABS

Popravljeno . Popravil motoristek
Objavljeno
:worship: prav imaš, samo tu se pogovarjamo o ABS-u in zaviranju :worship: o učenju vožnje z motorjem je pa druga stvar.

Hola Suzuki, mlad fantič ali moški v srednjih letih si kupi motor(je še neizkušen in brez delavnic varne vožnje) takšnemu bi jaz priporočil motor z ABS in ne R1, da se ne bo ubil v prvem ovinku ali v prvem deževnem dnevu.

Zakaj skoraj vedno v deževnih dneh gremo na AC in ne po običajnih cestah, da manje zaviramo in izbegnemo večkratno zaviranje, da ne pride do blokade zavor.

Tiste domine .... :slap: saj sem ja v temi ABS

Se vidi da je dez pa se noben okol ne voz !Zadnjih 15 postov nabijate eno in isto :headbang: :headbang: !Ce gdo ne mara ABS ga pac ne mara je to cist njegov problem!Jaz sem imel v mlajsih letih ko se nismo vedl za ABS motor pac brez pa smo ravno tako prezvel!Imel sem priloznost preizkusiti BMW in VARO z ABS.Oba delujeta odlicno ravno pravi cas se sprozita seveda ce vozis normalno za na CESTO !

:trance_33_sleep: EVo tok da nam se jaz enako nabijal

Objavljeno
No, zadeva je taka. Vsak naj sam presodi ali potrebuje ABS ali ne. Jaz vem, da nočem SS petarde za na cesto in da bom veliko prevozil in posledično pride do utrujenosti in nezbranosti, zato sem se odločil za ABS. Razmišljam pa, da bi eno SS petardo z enim ali največ dvemi kolegi kupili. To bi z prikolico vozili na piste. Seveda bo ta brez ABS :)

Slaba izkušnja je bila, ker so bile gume zanič, kljub temu, da profil še ni prišel do policaja. Po menjavi gum je vse BP, torej ni bil kriv motor, ampak gume.

P.S. A je kdo danes gledal formulo? Nekam mal jih je končal, odkar so jim nekatera elektronska pomagala ukinili (kaj so ukinili ne vem, da me ne bo nekdo napadal :) !!!!.

Ukinl so controlo zdrsa zadnjih koles! :worship:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!