Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

...

Na cesti tudi Rossija nebi tistih 10 kg motil (če bi ga kdo sploh spravil na navadno cesto). Tudi pri bremzanju ga nebi motilo, ker kot je Suzuki že omenil, tistemu, ki bremzanje obvlada se ABS sploh ne vklopi (vsaj nebi se smel).

...

Se ne strinjam popolnoma... ABS se vklopi tudi ko to nebi bilo potrebno in to ravno tistim ki bremzanje obvladajo. Zakaj? ker tisti ki bremzanje obvlada obvlada bremzanje na robu zdrsa (ko močno zaviramo na podlagi z dobrim oprijemom kolo malo zdrsava...ABS nam to onemogoča). Za tiste ki ne znajo bremzat je pa ABS dobrodošel. Se pa strinjam da je velika večina na motorjih takih, ki ne zna bremzat in tem svetujem ABS. Tistim ki imajo vsaj malo občutka pa ABS ne rabi.

Zakaj pa ABS ne spada na SS motor lahko razberete če potegnete bistvo zadnjih par postov in to je: SS motor je namenjen primarno pisti in s tem ljudem ki motor obvladajo (tako bremzanje kot pospeševanje). Razni šminkerji ki kupijo SS motor da se peljejo od bara do bara da se pred kšno punco mal pokažejo pa definitivno na takem motorju nimajo kej iskat.

Tako kot orožja ne damo otroku niti SS motor ni namenjen otrokom (no vsaj otrokom po pameti ne).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se ne strinjam popolnoma... ABS se vklopi tudi ko to nebi bilo potrebno in to ravno tistim ki bremzanje obvladajo. Zakaj? ker tisti ki bremzanje obvlada obvlada bremzanje na robu zdrsa (ko močno zaviramo na podlagi z dobrim oprijemom kolo malo zdrsava...ABS nam to onemogoča). Za tiste ki ne znajo bremzat je pa ABS dobrodošel. Se pa strinjam da je velika večina na motorjih takih, ki ne zna bremzat in tem svetujem ABS. Tistim ki imajo vsaj malo občutka pa ABS ne rabi.

Zakaj pa ABS ne spada na SS motor lahko razberete če potegnete bistvo zadnjih par postov in to je: SS motor je namenjen primarno pisti in s tem ljudem ki motor obvladajo (tako bremzanje kot pospeševanje). Razni šminkerji ki kupijo SS motor da se peljejo od bara do bara da se pred kšno punco mal pokažejo pa definitivno na takem motorju nimajo kej iskat.

Tako kot orožja ne damo otroku niti SS motor ni namenjen otrokom (no vsaj otrokom po pameti ne).

Se absolutno NE STRINJAM.

Legalni (homologirani) SS motorji so namenjeni ljudem, ki jim SS motorji ležijo, zelo radi se zapeljejo tudi kakšen dan na pisti, se pa s tem motorjem vozijo tudi po cesti. Na cesti po mojem mišljenju tako ali tako ni prostora za "vožnjo na meji" oziroma za "izkoriščanje motorja do konca" in se ti lahko zgodi nepredvidljiva situacija, ko kakšen avtomobilist enostavno zapelje pred tebe, še bolj kočljivo pa zna biti tak manever v mokrem, kar sem doživel tudi sam. Taki manevri na pisti niso možni (zato tudi hodimo na piste) in zato tam ABS-a tudi ne potrebuješ, če pa v paniki preveč stisneš bremzo pa pač odletiš in razbiješ sebe in motor. Tak padec na cesti pa te lahko stane življenja.

Še vedno ne razumem, zakaj recimo nebi imeli nove Fireblade z MOŽNOSTJO doplačila ABS-a za vse "kafe racerje" kot sem sam.

Seveda je najboljša varianta imeti motor izključno za na pisto in en udoben potovalni motor z ABS-om za po cesti, vendar pa to zaradi financ marsikomu ni izvedljivo in je potrebno sklepati kompromise.

Tudi BMW M5 ali Audi RS6 imajo vgrajene vse možne elektronske pripomočke, od ABS do TC in podobnih zadev, pa se nihče ne sprašuje, kaj hudiča bodo ti pripomočki na teh avtomobilih, ki vsaj na prvi pogled sodijo mnogo bolj na dirkališče kot v javni promet.

Moje mišljenje še vedno je, da ABS sistem sodi na vsak motocikel, ki se vozi v javnem prometu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi BMW M5 ali Audi RS6 imajo vgrajene vse možne elektronske pripomočke, od ABS do TC in podobnih zadev, pa se nihče ne sprašuje, kaj hudiča bodo ti pripomočki na teh avtomobilih, ki vsaj na prvi pogled sodijo mnogo bolj na dirkališče kot v javni promet.

Moje mišljenje še vedno je, da ABS sistem sodi na vsak motocikel, ki se vozi v javnem prometu.

ce bi se z M5 in RS6 drzu predpisov in nacela defenzivne voznje, bi se res lahko spraseval....

jest se bolj pocas vozm, pod omejitvami, in z avtom in z motorjem

in je problem ker tezko najdes motor s katerim uzivas pocas se vozt (ne bomo kle o enfieldu)

tko da razni elektronski dodatki men res ne pomenjo prou velik

niti se nebi prizgal

ce pa dajo ABS na vse motorje, jih pa najbrz to tolk pocen pride, da ga tud zaracunal nebi vec

sam za isklopt pa se zmer more bit :naughty:

pol ko bo pa na vseh motorjih, se bomo pa o verziji firmware-a kregal??

oz. ker ma vec stopenj (rain, normal, sport, off)

pol k sm vidu un filmck na youtube o primerjavi z/brez ABS na motorju, bi raj ze mel una dodatna kolescka

ki vn skocjo, predn se sesujem

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lahko bi odprli novo temo, ABS na SS motorjih.

Podpiram vgradnjo izpopolnjenega sistema ABS na endure, čoperje, ... vse dokler se SS pusti pri miru.

Izgovor na "paniko" ne drži vode. Zavore v tem segmentu motorjev so dosti močnejše in se zgolj sprašujem koliko oz. kako bi moral posredovati ABS če bi se nekdo obesil na polno na prednjo zavoro. Po drugi strani, kaj bi to pomenilo vsem tistim ki znajo zavirati na meji zdrsa, brez ABSja. Verjetno par (deset) metrov daljšo zavorno.

In načeloma se na cesti ne "vozi na meji", ampak ko te nekdo izsili, pa magari če voziš po omejitvi, moraš zavirati maksimalno in "na meji".

marko55: ni mi jasno kako si prišel na idejo da boš ustavil samo z zadnjo in nisi niti pipnil prednje. Pa saj si bil v tapravi družbi že :D sem mislis da si odnesel kaj uporabnega, hehe

PS: morda ne sodi v to temo, pa vendar. Sam vsakič ko zamenjam motor ali vozim nekaj kar še nisem, probam zavore. Enako naredim če se znajdem na cesti, kjer ne zaupam podlagi (zgolj zelo gladek asfalt ali pa dež), probam kje je meja zdrsa oz. koliko zadeva prime. Na ravnini, v rahlem zavoju, odvisno od situacije, počasi, do max. pojemka). Vse to, da potem približno vem kako hitro lahko peljem, kakšno varnostno razdaljo moram držat in koliko lahko stisnem zavoro če pride do situacije.

Marsikdo bi bil presenečen koliko vseeno primejo zavore tudi v dežju (razen če si ravno sredi krožnega v BTCju ali na podobno gladkem asfaltu kjer drsi že v suhem).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

misty je naš :OK:

drugače pa: razen ducatija 1098 ne vem če ma ker motor na polno odzivne bremze..glih zato da se ne postavljajo caffe racerji na glavo..

in je prav tako..kdor pa želi bolj dirkaške zavore od teh na SS motorjih (oh ja obstajajo) si jih pa "zrihta"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

marko55: ni mi jasno kako si prišel na idejo da boš ustavil samo z zadnjo in nisi niti pipnil prednje. Pa saj si bil v tapravi družbi že :D sem mislis da si odnesel kaj uporabnega, hehe

:xx:

Ja, bilo je mokro in učili so me, da na mokrem in v pesku bolj na zadnjo in manj na sprednjo. Ker pa je bil avto pred mano pa sem v paniki sam na zadnjo stopil. Lahko pa enkrat naredite inštrukcije zaviranja v mokrem na Marofu. Jaz bi vsekakor bil zraven... :whistle:

Bom pa probal enkrat na kakšnem parkirišču v mokrem kar si predlagal. Dobra šola zagotovo. Predvsem se pa sam (in mislim da tudi dosti ostalih motoristov) bojim ko hudič križa ideje, da bi mi blokirala prednja zavora, sploh pa v mokrem v prometu. Od tu tudi moje prepričanje o ABS sistemu...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

marko, tudi po mokri cesti lahko zaviraš na prednjo zavoro tako kot po suhi, le malo dlje časa moraš dat gumi in vzmetenju da se posede......največkrat je vzrok padca prav hitro in nepremišljeno zaviranje......če zaviraš postopoma, se na prednji gumi povečuje trenje zaradi prenosa teže na prvo kolo, in takrat guma ne bo spustila, tudi po mokri cesti se da naredit stoppieja !!!vzrok spodrsavanja prednje gume pa je največkrat takrat, ko v paniki do konca stisneš zavoro,.... takrat je teža enakomerno porazdeljena kot med normalno vožnjo brez zaviranja, na prvi gumi ni zadosti trenja in le-ta gre tam kamor ne želiš oz. ne želi nobeden

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej koliko od vas pametnjakovičev je naredilo nekaj 10.000km tako z motorji z in z motorji brez abs in imelo priliko res preizkusiti obnašanje le tega?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Res, eno samo teoretiziranje.

Isto, kot se je debatiralo takrat, ko so fergazerje začeli izpodrivat elektronski elementi.

Dans načeloma skoraj vsi vozijo elektroniko. Pa noben ne jamra (vsaj javno ne). Čeprav, fergazerji so še zmer bolj zabavni za vozit.

Načeloma si okol ABS-a ne upam nikomur pameti solit. Niti začetnikom (ker ne vem, kaj si bodo želeli v prihodnje), niti izkušenim (ker ne vem, kolk velik ego imajo).

Škoda se mi zdi le, da je ABS na večini motorjev permanentno vključen.

Velja pa itak - tako z, kot brez ABS-a, se mora naučit človek peljat tekoče in kolkrtolk varno. Pri ABS-u bo pač moral upoštevat še za kak meter daljšo varnostno, bo pa lahko pozabil na doziranje v mal bolj kritičnih situacijah - un brez ABS-a bo pa lahk mal bolj za ritjo mogoče vozil, ampak bo moral imet v roki zelo natančno doziranje, da se ne bo zažlajfal.

Jaz sem se zažlajfal dvakrat in obakrat imel srečo, da sem se lahk postavil nazaj na noge. ABS bi mi v obeh primerih rešil zadevo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

marko, tudi po mokri cesti lahko zaviraš na prednjo zavoro tako kot po suhi, le malo dlje časa moraš dat gumi in vzmetenju da se posede......največkrat je vzrok padca prav hitro in nepremišljeno zaviranje......če zaviraš postopoma, se na prednji gumi povečuje trenje zaradi prenosa teže na prvo kolo, in takrat guma ne bo spustila, tudi po mokri cesti se da naredit stoppieja !!!vzrok spodrsavanja prednje gume pa je največkrat takrat, ko v paniki do konca stisneš zavoro,.... takrat je teža enakomerno porazdeljena kot med normalno vožnjo brez zaviranja, na prvi gumi ni zadosti trenja in le-ta gre tam kamor ne želiš oz. ne želi nobeden

Ok, to je teorija. V praksi pa stoppieja na mokri podlagi naredi koliko voznikov/Motosvetovcev ?

...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej koliko od vas pametnjakovičev je naredilo nekaj 10.000km tako z motorji z in z motorji brez abs in imelo priliko res preizkusiti obnašanje le tega?

jst sem probal brez :P

PS...Ah fergazerji.....ko pa kurc vsi novi na elektroniki.

Popravljeno . Popravil Frips
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

PS: tut z ABS-om se da nardit stoppieja, kar pomen, da se da tut tam zlo natančno dozirat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej koliko od vas pametnjakovičev je naredilo nekaj 10.000km tako z motorji z in z motorji brez abs in imelo priliko res preizkusiti obnašanje le tega?

:yea1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:xx:

Ja, bilo je mokro in učili so me, da na mokrem in v pesku bolj na zadnjo in manj na sprednjo. Ker pa je bil avto pred mano pa sem v paniki sam na zadnjo stopil. Lahko pa enkrat naredite inštrukcije zaviranja v mokrem na Marofu. Jaz bi vsekakor bil zraven... :whistle:

Bom pa probal enkrat na kakšnem parkirišču v mokrem kar si predlagal. Dobra šola zagotovo. Predvsem se pa sam (in mislim da tudi dosti ostalih motoristov) bojim ko hudič križa ideje, da bi mi blokirala prednja zavora, sploh pa v mokrem v prometu. Od tu tudi moje prepričanje o ABS sistemu...

Manj na sprednjo še ne pomeni nič sprednje :P

Sicer pa sam nimam nič pri teh delavnicah, se boš/boste morali na koga drugega obrniti (Maksijevci).

Pazi da se ne boš spravil to počet na kako parkirišče z drsečim asfaltom. Izberi prazno cesto ki jo poznaš in manjšo hitrost, zavoro doziraj počasi do max. Glej samo da bo motor naravnost in ne bi smelo bit kaj narobe. Seveda pa moraš imeti tudi malo občutka oz. glede na svoje sposobnosti presodi kje boš iskal ta maksimum. k0ci pa je lepo razložil glede posedanja vzmetenja.

Kar se tiče blokiranja in tudi marsičesa drugega, sem bolj zagovornik teorije da je treba probat, pa magari razkirat padec če se kaj zalomi, kot pa se na cesto oz. v promet podat v negotovosti. Saj si sam videl kako se je "učit" zavirat v kritični situaciji. Takrat refleksno odreagiraš, reflekse pa se da natrenirat ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko berem nekatere poste, ugotavljam, da imamo slovenci kar nekaj super vrhunskih voznikov motociklov. (čudno, da je kljub temu tako veliko nesreč) . V tujini očitno ni tako, saj so se proizvajalci začeli odločati za ABS tudi na SS motorjih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Res, eno samo teoretiziranje.

Isto, kot se je debatiralo takrat, ko so fergazerje začeli izpodrivat elektronski elementi.

Dans načeloma skoraj vsi vozijo elektroniko. Pa noben ne jamra (vsaj javno ne). Čeprav, fergazerji so še zmer bolj zabavni za vozit.

Načeloma si okol ABS-a ne upam nikomur pameti solit. Niti začetnikom (ker ne vem, kaj si bodo želeli v prihodnje), niti izkušenim (ker ne vem, kolk velik ego imajo).

Škoda se mi zdi le, da je ABS na večini motorjev permanentno vključen.

Velja pa itak - tako z, kot brez ABS-a, se mora naučit človek peljat tekoče in kolkrtolk varno. Pri ABS-u bo pač moral upoštevat še za kak meter daljšo varnostno, bo pa lahko pozabil na doziranje v mal bolj kritičnih situacijah - un brez ABS-a bo pa lahk mal bolj za ritjo mogoče vozil, ampak bo moral imet v roki zelo natančno doziranje, da se ne bo zažlajfal.

Jaz sem se zažlajfal dvakrat in obakrat imel srečo, da sem se lahk postavil nazaj na noge. ABS bi mi v obeh primerih rešil zadevo.

:worship: to je nekaj iz prve roke :rolleyes:

Ok, to je teorija. V praksi pa stoppieja na mokri podlagi naredi koliko voznikov/Motosvetovcev ?

...

res nekaj poštenega napisano... :yea1:

Ko berem nekatere poste, ugotavljam, da imamo slovenci kar nekaj super vrhunskih voznikov motociklov. (čudno, da je kljub temu tako veliko nesreč) . V tujini očitno ni tako, saj so se proizvajalci začeli odločati za ABS tudi na SS motorjih.

Pa to ne more bit res... :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko berem nekatere poste, ugotavljam, da imamo slovenci kar nekaj super vrhunskih voznikov motociklov. (čudno, da je kljub temu tako veliko nesreč) . V tujini očitno ni tako, saj so se proizvajalci začeli odločati za ABS tudi na SS motorjih.

Še vedno ne razumem, zakaj recimo nebi imeli nove Fireblade z MOŽNOSTJO doplačila ABS-a za vse "kafe racerje" kot sem sam.

In želja se mi je uresničila. :yea1: Sedaj rabim pa samo še 13.000 EUR... :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In želja se mi je uresničila. :yea1: Sedaj rabim pa samo še 13.000 EUR... :whistle:

Meni tudi! Sedaj potrebujem samo še nosilec za tri kovčke in sedež kot je na CBR 600 F, da se moja dama lahko normalno zadaj pelje. :evilgrin:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok, verjetno se hecaš :)

Ampak sem res že videl 1000rr s kufri, na touring gumah, ipd..

:topic:

Če nekdo ve, da bo motor uporabljal v potovalne namene in za daljše ture v dvoje, zakaj potem zaboga kupit SS motor, ki je za take zadeve praktično neuporaben in se človek samo muči gor. Kratice SS in RR označujejo SuperSport in RaceReplica in ni mi jasno zakaj sploh kdo kupi tak motor, če mu ni vsaj deloma prioriteta tudi dirkališče. Samo za cestno uporabo je en kup primernejših motorjev :) Z ABSom :D :D

Drugače pa me ABS na SS ne moti, dokler me ne bo z njim noben posiljeval in dokler prodajajo tudi izvedbe brez :D Oziroma mogoče pa kdaj tudi probam, če se bo res izkazalo, da na pisti tak motor nima nobene slabosti napram motorju brez. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko berem nekatere poste, ugotavljam, da imamo slovenci kar nekaj super vrhunskih voznikov motociklov. (čudno, da je kljub temu tako veliko nesreč) . V tujini očitno ni tako, saj so se proizvajalci začeli odločati za ABS tudi na SS motorjih.

Slovenci imamo nekaj super vrhunskih voznikov motociklov, ki se v različnih panogah in na različnih tekmovanjih dokazujejo tudi na svetovnem nivoju in so več ali manj zelo uspešni pri tem, še posebej če upoštevaš vse okoliščine in polena pod nogami v naši ljubi Sloveniji. Imamo tudi nekaj vrhunskih voznikov, pa tudi super vozniki se najdejo. Lahko pa mi pomagaš popredalčkat še vse ostale motoriste, ki si jih v svojem postu izpustil, kajti teh je največ.

Res ne vidim povezave med velikim številom nesreč in posamezniki, ki so sposobni bolje zavirati od tega famoznega ABSa.

ABS na VSAK motocikel, evo, bom zatrobil v vaš rog da boste lahko mirno spali. Le kdo sem da si drznem oporekati superiornosti sistema ABS.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok, verjetno se hecaš :)

Ampak sem res že videl 1000rr s kufri, na touring gumah, ipd..

:topic:

Če nekdo ve, da bo motor uporabljal v potovalne namene in za daljše ture v dvoje, zakaj potem zaboga kupit SS motor, ki je za take zadeve praktično neuporaben in se človek samo muči gor. Kratice SS in RR označujejo SuperSport in RaceReplica in ni mi jasno zakaj sploh kdo kupi tak motor, če mu ni vsaj deloma prioriteta tudi dirkališče. Samo za cestno uporabo je en kup primernejših motorjev :) Z ABSom :D :D

Drugače pa me ABS na SS ne moti, dokler me ne bo z njim noben posiljeval in dokler prodajajo tudi izvedbe brez :D Oziroma mogoče pa kdaj tudi probam, če se bo res izkazalo, da na pisti tak motor nima nobene slabosti napram motorju brez. :)

sicer tudi jaz :topic:

Zakaj bi kupil tak motor... zakaj pa ne? Če si ti pripravljen trpeti 90% časa vožnje s svojo 750ko (ki ima extremno racing ergonimijo), zato, da lahko pelješ 10% na pisti (pa verjetno kar pretiravam s temi 10%)...

Kupil bi ga pa, ker bi se jaz lahko s taistim motorjem tudi zapeljal po pisti s tem, da nebi nič pokvaril performance (kufre in nosilce daš dol, sedež razen par kilc nima veze - pa še to bi lahko imel drug zadek za pisto).

Meni naprimer ni jasno zakaj kdo sploh kupuje motorje oznake SS in RR, če se ne namerava z njimi voziti 100% po pisti.

100 ljudi 100 čudi.

lp,

p.s.: da se ta offtopic tema res ne razširi... če ima kdo kakšno repliko na moj post naj prosim odpre oz. uporabi za to namenjeno temo. Bom z veseljem tam odgovoril.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni naprimer ni jasno zakaj kdo sploh kupuje motorje oznake SS in RR, če se ne namerava z njimi voziti 100% po pisti.

tudi meni naprimer ni jasno zakaj folk tako množično kupuje in hvali motorje z ABSom, ko pa le ta ne pride do izraza v več kot 95% zaviranj

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja, saj pri tako iracionalnem hobiju, kot je mopedizem, bi najbrž le s težavo pričakoval, da bo vsem vse jasno. Razumsko gledano je za potovanja avtodom verjetno bolj komot kot moped. Pa se vseeno odločamo za mopede. Nekateri celo za SS in RR variante. Okus je pač hecna zadeva.

Poleg tega ne gre pozabljati, da vsi nimamo niti časa niti volje niti talenta, da bi z rednim "predrkavanjem" na pistah, uradnih in divjih, do amena izpilili svojo tehniko zaviranja in ostalega, kar spada v mojstrsko vožnjo. Pač odfuramo tistih svojih 10.000 na leto. Če imamo kolikortoliko pospravljeno podstrešje, z nekaj več rezerve na zapestju. In če iz nepredvidenih razlogov zmanjka še rezerve, nam šlevarije kot ABS pridejo še kako prav.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!