Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

In želja se mi je uresničila. :yea1: Sedaj rabim pa samo še 13.000 EUR... :whistle:

In tist del ko sem napisal, da se bodo vozniki razdelili na dva tabora se tudi uresničuje, hehe :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tudi meni naprimer ni jasno zakaj folk tako množično kupuje in hvali motorje z ABSom, ko pa le ta ne pride do izraza v več kot 95% zaviranj

Z istega razloga zakaj se zavaruješ (dodatno zdravstveno, dodatno pri registraciji vozila, zavarovanje hiše in vozila...). Zato ker je cena zavarovanja bistveno manjša od cene možnih posledic. Tako kot je cena abs-a (dodatna teža) bistveno manjša kot cena novega kolka ali pa potencialno truge.

Za vse pa upamo, da se nikdar ne bo zgodilo. Če se pa slučajno kaj zgodi se pa lahko posledice omilijo.

Sicer je pa bil moj stavek bolj provokativne narave in ne dejansko prepričanje, da bi morali npr SS motorje prepovedat za ceste. Bolj kot to sem hotel povezati dejstvo, da vsak razmišlja različno in ne vidim razloga zakaj bi bil nek segment motorjev ekskluziven (npr, da na SS motorje ne smeš dajati kovček ali abs, ker te drugače na grobniku sklofutajo).

Sem pa še vedno zagovornik uvajanja kakšne regulative, ki bi neprimernim (tako ali drugače) osebam omogočale nakup visokozmogljivih motorjev (SS, supermoto, hipermoto....) pod posebnimi pogoji. Naprimer dodatno usposabljanje (poleg vozniškega dovoljenje A kategorije...). Tudi super bi bilo, da bi se tako stvar subvencionirala država, vsaj delno. Za tiste, ki pa hočejo če šminkirati in dejanko polnih performans ne potrebujejo pa naj je na voljo le motor z ABSom, traction controlom...

Popravljeno . Popravil gvucko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem pa še vedno zagovornik uvajanja kakšne regulative, ki bi neprimernim (tako ali drugače) osebam omogočale nakup visokozmogljivih motorjev (SS, supermoto, hipermoto....) pod posebnimi pogoji. Naprimer dodatno usposabljanje (poleg vozniškega dovoljenje A kategorije...). Tudi super bi bilo, da bi se tako stvar subvencionirala država, vsaj delno. Za tiste, ki pa hočejo če šminkirati in dejanko polnih performans ne potrebujejo pa naj je na voljo le motor z ABSom, traction controlom...

V tem delu se pa s tabo ne strinjam. Odločitev o tem, ali naj ima motocikel ABS, TC in druga elektronska pomagala naj bo na izbiro vsakemu vozniku. Če nekdo želi ABS naj ga kupi, če ga pa noče naj ga ne. In zato tudi upam, da bodo ta pomagala čimdalj ostala na spisku dodatne opreme in na presojo vsakemu ali to želi ali ne.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

evo marko tko kot si napisal je edino prav, vsak naj ima izbiro pa konec :worship:

gvucko, tudi moj post je bil napisan malce provokativno kot odgovor na tvojega.......hotel sem nareč povedati, da so lastniki SS motorjev dejansko zelo malo na pisti (seveda so izjeme) ampak zato jih še ni treba bičati da takega motorja ne rabijo....prav tako je z ABSom na motorjih, imaš ga, a dejansko ga skoraj nikoli ne uporabljaš

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V tem delu se pa s tabo ne strinjam. Odločitev o tem, ali naj ima motocikel ABS, TC in druga elektronska pomagala naj bo na izbiro vsakemu vozniku. Če nekdo želi ABS naj ga kupi, če ga pa noče naj ga ne. In zato tudi upam, da bodo ta pomagala čimdalj ostala na spisku dodatne opreme in na presojo vsakemu ali to želi ali ne.

Ali imaš izbiro (legalno), da se voziš z odprtim akrapovičem? Upam, da ne potrebujem razlagati, zakaj je nimaš. Ali imaš izbiro, da se voziš brez čelade, brez prižganih luči, smernikov, ogledal (vse, kar je bilo nekoč pod dodatno opremo)?

Izbiro bi pa imel v smislu, da če dokažeš, da si sposoben in pri zdravi pameti uporabljat motor z mogočnimi performancami, potem ga lahko imaš. Drugače pa ne.

Drugače je pa to le moja pobožna želja, toda da ne skrbet. Je prevelik finančni zalogaj takšne regulative, da bi bil sprejet. Vsaj v doglednem času. Prej bodo (spet) začeli z omejitvami konjaže. Potem bo šele vik in krik.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sicer tudi jaz :topic:

Zakaj bi kupil tak motor... zakaj pa ne? Če si ti pripravljen trpeti 90% časa vožnje s svojo 750ko (ki ima extremno racing ergonimijo), zato, da lahko pelješ 10% na pisti (pa verjetno kar pretiravam s temi 10%)...

Kupil bi ga pa, ker bi se jaz lahko s taistim motorjem tudi zapeljal po pisti s tem, da nebi nič pokvaril performance (kufre in nosilce daš dol, sedež razen par kilc nima veze - pa še to bi lahko imel drug zadek za pisto).

100 ljudi 100 čudi.

Ja jaz sem pripravljen trpeti manjšo udobnost, čeprav bo morde piste samo 5%. Lani sem sploh prvič bil na pisti in mi je enostavno zakon. Če bi me nekdo postavil pred dejstvo, da lahko zbiram med normalno vožnjo po cesti celo leto in 1x mesečno vožnjo po pisti, bi že temeljito razmislil in se zna zgodit, da bi se odločil v prid piste. Jaz imam torej razlog za tak motor, ugotovil sem, da me dirkališče veseli, pa čeprav nimam ravno dobrih možnosti biti veliko tam, sem se pa tudi samo za parkrat letno pripravljen odpovedat udobju.. In nisem ciljal nate, ciljal sem na tiste, ki že vnaprej vejo, da se bodo vozili izključno po cesti in to še na daljše ture v dvoje, pa še vedno posegajo po tem segmentu.

Meni naprimer ni jasno zakaj kdo sploh kupuje motorje oznake SS in RR, če se ne namerava z njimi voziti 100% po pisti.

Čisto preprosto. Ker sta za večino dva motorja prevelik stošek. Če bi imel jaz še eno ST zadevo zraven, GSXRja sploh iz poliestrov ne bi dal :) Meni je bil moj Hyosung za po cesti se furat zakon, dobra pozicija sedenja, šel je dovolj... :)

Drugače pa ja, 100 ljudi 100 čudni, 100 voznikov cestakov, 80 takih, ki jih imajo ker so kao kul pa in :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brez zamere.

Ampak, če bi se v temi "predvidevanja in nasveti" trudili vsaj pol toliko, kot se tukaj trudite "okronati" ABS, bi naredili precej več koristnega, tako se pa kregate samo za prevlado mnenja. Najboljša razlaga so bile Suzukijeve "domine v vrsti", kajti predvidevanje je prvo in osnovno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tudi meni naprimer ni jasno zakaj folk tako množično kupuje in hvali motorje z ABSom, ko pa le ta ne pride do izraza v več kot 95% zaviranj

Ne sodi po sebi, vprašaj se za onih 10.000 motoristov, ko se prvič vsede na zverino....

Brez zamere.

Ampak, če bi se v temi "predvidevanja in nasveti" trudili vsaj pol toliko, kot se tukaj trudite "okronati" ABS, bi naredili precej več koristnega, tako se pa kregate samo za prevlado mnenja. Najboljša razlaga so bile Suzukijeve "domine v vrsti", kajti predvidevanje je prvo in osnovno.

Mene je razočaral, ker piše po sebi in ne po zgoraj omenjenih motoristov..... tudi to nismo dolgo čakal.... pač bodo eni, ko tega ne bodo uporabljali... :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj se pa zgodi če odstranis varovalko za ABS?

Skoraj sem prepričam da sistem deluje brez spremembe (brez ABS seveda).

Tko da se ga teoretično da odklopit.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali imaš izbiro (legalno), da se voziš z odprtim akrapovičem? Upam, da ne potrebujem razlagati, zakaj je nimaš. Ali imaš izbiro, da se voziš brez čelade, brez prižganih luči, smernikov, ogledal (vse, kar je bilo nekoč pod dodatno opremo)?

Izbiro bi pa imel v smislu, da če dokažeš, da si sposoben in pri zdravi pameti uporabljat motor z mogočnimi performancami, potem ga lahko imaš. Drugače pa ne.

Drugače je pa to le moja pobožna želja, toda da ne skrbet. Je prevelik finančni zalogaj takšne regulative, da bi bil sprejet. Vsaj v doglednem času. Prej bodo (spet) začeli z omejitvami konjaže. Potem bo šele vik in krik.

Sedaj pa smo precej skrenili s teme ABS. Ampak vsiljevati nekomu ABS; to je točno to, čemur sta najbolj nasprotovala Misty in Biker77 in tu jima dam popolnoma prav. Naj bo izbira ABS DA ali NE izbira vsakega posameznika. Če že primerjamo ABS in odprt ror; odprt ror je onesnaževalec okolja (tudi pretiran hrup je onesnaževanje okolja) medtem ko s tem da imaš ali nimaš ABS-a ne vplivaš na okolje oziroma druge udeležence v prometu, razen na svojo varnost, v kolikor se držiš CPP.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja jaz sem pripravljen trpeti manjšo udobnost, čeprav bo morde piste samo 5%. Lani sem sploh prvič bil na pisti in mi je enostavno zakon. Če bi me nekdo postavil pred dejstvo, da lahko zbiram med normalno vožnjo po cesti celo leto in 1x mesečno vožnjo po pisti, bi že temeljito razmislil in se zna zgodit, da bi se odločil v prid piste. Jaz imam torej razlog za tak motor, ugotovil sem, da me dirkališče veseli, pa čeprav nimam ravno dobrih možnosti biti veliko tam, sem se pa tudi samo za parkrat letno pripravljen odpovedat udobju.. In nisem ciljal nate, ciljal sem na tiste, ki že vnaprej vejo, da se bodo vozili izključno po cesti in to še na daljše ture v dvoje, pa še vedno posegajo po tem segmentu.

Čisto preprosto. Ker sta za večino dva motorja prevelik stošek. Če bi imel jaz še eno ST zadevo zraven, GSXRja sploh iz poliestrov ne bi dal :) Meni je bil moj Hyosung za po cesti se furat zakon, dobra pozicija sedenja, šel je dovolj... :)

Moje mišljenje je zelo podobno. Najraje bi imel en motor izključno za na pisto in enega recimo TDM za po cesti in za krajše izlete. A to na žalost finančno ni izvedljivo, vožnja po pisti pa mi predstavlja posebno veselje. Če bi me nekdo postavil pred podobno dilemo kot je opisal Dex bi tudi jaz najverjetneje izbral samo pisto.

Vse to pomeni, da je potrebno imeti en motor tako za na pisto kot na cesto. In vsaj v mojem primeru bi bil sistem ABS-a, ki ga je možno izklopiti, popolna zmaga.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sedaj pa smo precej skrenili s teme ABS. Ampak vsiljevati nekomu ABS; to je točno to, čemur sta najbolj nasprotovala Misty in Biker77 in tu jima dam popolnoma prav. Naj bo izbira ABS DA ali NE izbira vsakega posameznika. Če že primerjamo ABS in odprt ror; odprt ror je onesnaževalec okolja (tudi pretiran hrup je onesnaževanje okolja) medtem ko s tem da imaš ali nimaš ABS-a ne vplivaš na okolje oziroma druge udeležence v prometu, razen na svojo varnost, v kolikor se držiš CPP.

Vsiljevati je mogoče močna beseda. Moja primerjava z izpuhi tudi mogoče neprimerna. Je pa kup drugih "vsiljenih" stvari, ki imajo enak vpliv kot ABS. Na primer slick gume (ali pa zatemnjene sprednje šipe na avtomobilih). Zakaj pa teh ne smemo uporabljati? Večja površina-boljši prijem-večja varnost, a ne (retorično vprašanje, ne potrebujem dejanske razlage zakaj niso primerne)?

Pa tudi (ne)uporaba ABSa ni vezana samo na voznikovo varnost. Po tamalem nesreča lahko povzroči materialno škodo (recimo kakšen blatnik avtomobila v katerega butnemo). Pri večjih nesrečah lahko tudi koga poškodujemo (sopotnik, pešec, ipd). Torej potencialno z nesrečo, ki bi jo (mogoče seveda) rešili z uporabo ABSa. Če nimajo žrtve nesreče pravice izbirati, zakaj bi za takšno malenkost, kot je pogojno obvezen ABS lahko izbiral kupec. Pa ne mislit, da je tudi meni vseeno, če mi kaj takega vsilijo. Ampak menim, da bi takšno "vsiljevanje" hitreje inlažje prineslo rezultate, kot pa naprimer osveščanje voznikov o varni vožnji, strožji kriteriji za vozniški izpit, izboljšanje cest, preusmeritev prometa iz lokalnih cest....

Sicer pa nima smisla. Vsak bo delal po svoji vesti in po pameti.

Je pa definitivno razveseljivo, da se je Honda (po BMWju v razredu SS), odločila, da ponudi ABSna svojih športakih. Upam, da bo tudi primerno dodelan (da se bo res dalo bremzat na mejo) in komaj čakam kakšnih bolj detaljnih testov. Tudi kakšna primerjava na pisti bi bila zanimiva (obe CBRki z in brez ABSa).

Popravljeno . Popravil gvucko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Teste tudi jaz komaj čakam :) Če je stvar res dodelana in ne bo imela negativnih lastnosti, potem zakaj pa ne. Če kdo želi to opcijo je prav, da jo ima na izbiro.

Pa mimogrede ena pripomba glede slick gum.. Slick gume so na cesti katastrofa. Ker so narejene, da delajo na delovni temperaturi 80 stopin.. Mrzle pa znajo fajn drset (odvisno tudi od gume). Sam sem sprobal tole na hard way.. Pa sem bil vsaj še enkrat bolj rpeviden takrat kot na navadnih gumah in sem vseeno šel po tleh z mrzlimi.. K sreči ni bilo hujšega, ene 200 eur škode na motorju in to je bilo to :)

Ve mogoče kdo, koliko poveča težo ABS sistem?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Teste tudi jaz komaj čakam :) Če je stvar res dodelana in ne bo imela negativnih lastnosti, potem zakaj pa ne. Če kdo želi to opcijo je prav, da jo ima na izbiro.

Pa mimogrede ena pripomba glede slick gum.. Slick gume so na cesti katastrofa. Ker so narejene, da delajo na delovni temperaturi 80 stopin.. Mrzle pa znajo fajn drset (odvisno tudi od gume). Sam sem sprobal tole na hard way.. Pa sem bil vsaj še enkrat bolj rpeviden takrat kot na navadnih gumah in sem vseeno šel po tleh z mrzlimi.. K sreči ni bilo hujšega, ene 200 eur škode na motorju in to je bilo to :)

Ve mogoče kdo, koliko poveča težo ABS sistem?

pomoje si na sportakih ne bodo dovolili več kot 5 ali 6 kg.

Glede razlage o slick pa :) (se bom zadržal komentarja, da res ne bo precej off topic. če se ti pa da tvojo razlago skopirati v gume splošno ti pa z veseljem odgovorim.)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj se pa zgodi če odstranis varovalko za ABS?

Skoraj sem prepričam da sistem deluje brez spremembe (brez ABS seveda).

Tko da se ga teoretično da odklopit.

... res je...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Fantje, Honda se je lotila tudi SS motorjev, na katere bo namestila ABS. Malo provokacije: Ali je primeren samo za cafe racerje :lol1: ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pomoje si na sportakih ne bodo dovolili več kot 5 ali 6 kg.

Glede razlage o slick pa :) (se bom zadržal komentarja, da res ne bo precej off topic. če se ti pa da tvojo razlago skopirati v gume splošno ti pa z veseljem odgovorim.)

5 do 6 kg bi bilo še sprejemljivo :) Čeprav se tudi to pozna na pisti pri tistih, ki res iz sebe in motorja spravijo maksimum in lovijo stotinke.. Ampak po drugi strani, je pa malo, veliko več nas je pa amaterjev, ki takih razlik drastično ne bi občutili..

Kar se pa tiče komentarja glede slickov, le ta ni potreben. Jaz sem samo povedal svojo izkušnjo iz prve roke kako so se obnesli moji slicki na cesti. Pa ne samo na cesti, tudi na pisti mi je neogreta prva slic bolj drsela kot neogreta navadna. O tem pa se je v temi o gumah že debatiralo, tako da lahko izbrskaš, če bi vseeno rad kaj pripomnil :)

Popravljeno . Popravil DeX
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 7 mesecev pozneje...

Zanimivo:

Da je zavorni sistem ABS pomemben del opreme na motociklih, smo ugotovili že predlani, ko smo primerjali med seboj velike potovalne enduro motocikle in opazovali, kako se zaustavljajo. Razlika v zavorni poti je močno v prid govorila naprednemu zavornemu sistemu. A to so dragi motocikli, pri katerih je lažje razumljivo, da sistem dobro deluje. Kaj pa ABS na najcenejših motociklih? Ga lahko priporočamo?

Zato smo tokrat šli še korak dlje. Kako dober je lahko avto v primerjavi z motociklom in kaj pri vsem tem pomeni sama cena? Je poceni ABS enako dober kot drag?

Odgovore smo poiskali lansko jesen, ko so bile temperature prijetne in ceste suhe, meritve pa smo izvedli na športnovarnostnem poligonu Blagomix pri Logatcu. Med seboj so se pomerili trije. Dva motocikla, BMW K 1200 S, ki je vrh ponudbe in tehnične inovativnosti med športno-potovalnimi motocikli (3,8 milijona tolarjev), in Honda CBF 500 ABS, ki je pri nas najcenejši motocikel z zavornim sistemom ABS (1,369 milijona tolarjev), ter avto - BMW 320d, vrhunska športna limuzina.

Meritve smo izvajali pri hitrostih 40, 60 in 80 kilometrov na uro, na suhi in mokri podlagi. S tem smo želeli čim jasneje ugotoviti, kje so razlike in kaj različne hitrosti pomenijo za različna motocikla oziroma avtomobil. Rezultati so bili vsekakor zanimivi, predvsem pa so nas ponovno opozorili, kako pomembna je prilagojena hitrost v naselju.

Razlika med zaviranjem na suhi podlagi pri hitrosti med 40 kilometri na uro in 80 kilometri na uro je bila pri K 1200 S kar 14,6 metra, pri CBF 500 16,3 metra, pri avtomobilu pa 12,9 metra!!! Veste, kolikšna razlika je to? Preštejte, koliko korakov je to! To je razlika med smrtjo in življenjem, ko govorimo o vas, ki sedite na motociklu oziroma v avtomobilu, ali pa o možnostih otroka, da preživi trčenje z vami, ko neprevidno steče na cesto sredi vasi. Tudi če bi bili Valentino Rossi in bi imeli njegove reflekse ter občutek na zavori, to ne bi pomagalo, saj ne sedimo na njegovem dirkalniku, poleg tega pa dirkaški asfalt ne drsi tako kot zvožena in namaščena cesta, ki je v spomladanskih dneh povrh vsega posuta še s peskom.

Največji prenos zavorne sile na vozišče je med drugim odvisen tudi od količnika trenja podlage. Pesek, led, sneg ali voda na cestišču pomenijo bistveno manjši količnik trenja kot pa čista asfaltirana površina cestišča. Nižji količnik trenja pomeni daljšo zavorno razdaljo. A to le, če imate ABS, brez njega na prej omenjenih pogojih ne bi ostali na dveh kolesih. V takšnih primerih je bližnje srečanje z asfaltom neizogibno.

Zaradi prekoračenja največje mogoče zavorne sile se namreč blokirajo kolesa in posledično guma izgubi oprijem s cestiščem. ABS na srečo posreduje, preden se to zgodi, s prilagoditvijo zaviralne sile na največjo zavorno silo, ki je dopustna za dano podlago, tako da se kolesa še naprej vrtijo in ne izgubijo oprijema s cestiščem ne glede na vozne razmere.

Poudariti moramo, da smo z vsakim vozilom posebej opravili najmanj 5 in največ 10 poskusov zaviranja za dobljeno končno razdaljo enega zaviranja, kar lahko vidite v razpredelnici. Število zaviranj je bilo odvisno od natančnosti voznika, ki je moral zagotoviti pravo hitrost in začeti zavirati na točno določenem mestu. To pomeni, da smo v štirih urah na vso moč zavrli vsaj tolikokrat, kot povprečni motorist na vso moč zavre v eni sezoni, saj smo vsakič znova simulirali kritično situacijo.

Toda na koncu so se utrudila naša telesa in ne motocikla ali avto. Tistim zgodbicam (špekulacijam?!), da ABS po več zaporednih zaviranjih ne deluje več, enostavno ne moremo verjeti, naše utrujene mišice in brezhibno delovanje zavor so to natolcevanje ovrgle. Nobene zavore se niso obnašale čudno, niso se pregrevale ali kakorkoli zatajile. Če bi, bi vam to zagotovo razkrili, saj gre prav ob zaviranju za vašo varnost.

Tehnika je zmagala, je bil končni rezultat, ko smo si brisali pot s čela, dovolj fizičnih naporov! Pa tako Matevž kot moja malenkost ne sodiva v kategorijo ljudi, ki bi prosti čas zabijala za točilnim pultom, ampak se raje lotiva katerega od (čim bolj adrenalinskih) športov, zato nama tovrstne meritve in poskusi niso tuji.

Zgodovina zavornih sistemov ABS na motociklih

V letu 1988 je BMW prvi ponudil elektro-hidravlični protiblokirni sistem za motorno kolo. Na željo stranke se je sistem lahko vgradil v model K 100 RS/LT/RT, kasneje pa tudi v modele K75. Dosegli so nepričakovan uspeh, saj se je kar 70 odstotkov kupcev odločilo zanj. Z novim modelom R 1100 RS pa je BMW predstavil že izboljšano različico prvega sistema, ABS II. Ta različica je bila vgrajena v kar 78 odstotkov vseh prodanih motociklov. Od leta 1999 pa je bila na voljo manjša izvedba tega sistema, ki se je vgrajevala v modele F 650 GS in C1. Zadnji in aktualni sistem, ki je vgrajen v BMW-jeve motocikle, pa je bil predstavljen leta 2001. To je BMW-jev integralni sistem ABS.

Ko gre za zavore, Honda prav tako slovi po svoji inovativnosti, ki sega celo v leto 1976. Takrat so namreč dirkalnik RCB 1000 že opremili s sistemom CBS (Combine Brake Sistem). Serijski CBS so prvič namestili na Goldwinga leta 1983, prvi ABS pa je leta 1992 dobila ST 1100 Pan European. Honda se je pred tremi leti zavezala, da bo do leta 2007 večino svojih motociklov za cestno rabo opremila z naprednimi zavorami CBS ali ABS oziroma tudi z obema sistemoma hkrati na enem motociklu. BMW ponuja ABS na vseh svojih modelih, Honda pa na modelih CBF 500, CBF 600, CBF 100, CB 1300, VFR 800, Deauville NT 700V, Pan European 1300, Goldwing 1800, Varadero XL 1000 V in na skuterju Silverwing.

Nekaj najpogostejših vprašanj o sistemu ABS na motociklih

Kaj se zgodi na neravninah na cesti?

Brazde in grbine na cestišču lahko povzročijo začasno izgubo stika pnevmatike s cestiščem in posledično padec največje dopustne sile zaviranja na nič. Ob aktiviranju zavor v takih okoliščinah mora ABS zmanjšati zavorno silo za zagotovitev oprijema s cestiščem ob ponovnem stiku pnevmatike s podlago. Kar lahko pomeni, da motocikel v določenem delčku sekunde ne zavira. To je pravzaprav edina slabost ABS-a, ki pa se v praksi ne dogaja pogosto, vsaj dokler je cesta vzdrževana. Rešitev je nekoliko prilagojena (manjša) hitrost med vožnjo čez grbine.

Kako doseči najkrajšo zavorno razdaljo?

Med močnim zaviranjem se zavorna sila porazdeli na prednje kolo, zato je za doseg najkrajše zavorne razdalje treba prednjo zavoro aktivirati postopoma z naraščajočo silo. Sklopko je za najboljši učinek varnega zaviranja treba stisniti. Med zaviranjem uporabljajte tudi zadnjo zavoro, toda z občutkom!

Kaj se zgodi ob motnji v delovanju sistema ABS?

Na motnjo v delovanju integralnega ABS-a pri BMW Motorradu vas opozori prikaz v kombinaciji inštrumentov.

Če je moteno le delovanje nadzora sistema ABS-a, sta integralni sistem in ojačitev zavor še vedno na voljo. Ob odpovedi tudi teh sistemov se aktivira funkcija preostalega zaviranja. V tem primeru je treba na zavorno ročico in stopalko pritisniti z veliko večjo silo.

Funkcija preostalega zaviranja je mehanska in je na voljo vedno v primeru odpovedi integralnega sistema ABS BMW Motorrad, ne glede na stanje akumulatorja. Zadošča vsem zakonsko predpisanim zahtevam o zasnovi zavor za motorna kolesa in omogoča zaviranje motornega kolesa. Torej z zelo močnim prijemom ročice motocikel še vedno zavira, toda obisk servisa je vsekakor nujno potreben.

Hondin sistem opozori na okvaro ABS-a s prižgano lučko, ki ne ugasne tudi, ko se že odpeljete. Motocikel pa zavira klasično, kot brez ABS-a.

ABS na dirkalnih motociklih?

Na športnih motociklih verjetno ne bomo videli sistema ABS, saj dober dirkač z občutkom bolje dozira zavorno silo. BMW recimo za rabo svojih motociklov na dirkališčih priporoča, da se ABS izklopi.

Popravljeno . Popravil motoristek
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...
mene pa zanima, če se da naknadno vgraditi ABS sistem na Suzuki gsf 650s-bandit od letnika 2007 naprej in če je možno kje in za kakšno ceno?

Lp

Se ne splača, ker te pride predrago, verjetn pa tudi ne gre. Npr. FZ1S z ABS ima drugačen geštel kot pa npr. navaden FZ1S.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se ne splača, ker te pride predrago, verjetn pa tudi ne gre. Npr. FZ1S z ABS ima drugačen geštel kot pa npr. navaden FZ1S.

Nic nima drugacnega stela... :angry:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nic nima drugacnega stela... :angry:

Če lažejo mene, potem lažem jaz vas. Pokličite v Delta Team pa naj povedo. Meni je bilo rečeno, da se ne da, ker sem bil zainteresiran za nakup enega FZ1S, na katerega bi namestil ABS :? .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če lažejo mene, potem lažem jaz vas. Pokličite v Delta Team pa naj povedo. Meni je bilo rečeno, da se ne da, ker sem bil zainteresiran za nakup enega FZ1S, na katerega bi namestil ABS :? .

Na sliki mas razlike,pa vsa elektronika in senzorji seveda.

Slike Fazerc brez ABSa pa najdes bp na Googlu.

post-5882-1225893393_thumb.jpg

post-5882-1225893403_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lej, jaz se s teboj ne bom kregal kaj ja in kaj ne, ker imam Fazerja z ABS, tak da vem kak zgleda :yes: . Zakaj ja in zakaj ne, pa pokliči v Delta Team. Meni so pač rekli, da ne gre oz. da je ekonomsko neupravičeno (ker se vse da) in eden izmed vzrokov je bil ravno zgoraj omenjeni.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!