Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

Prednost ABS- sem vedno razumel v tem, da prepreči blokado koles in posledično lowside ali highside padec.

Kar je lepo opisano tukaj:

A ni highside v ovinku, kjer ti ABS itak ne pomaga, ker deluje, vsaj pri BMW-ju, samo do 12% naklona?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi sam vozim ABS.

Moram reči, na srečo, da velikih izkušenj z ABSjem nimam, ne pri motorciklu, ne pri avtomobilu.

Le enkrat sem z motorjem izkoristil ABS, z avtom pa še nikoli.

Skozi naselje sem se peljal v koloni avtomobilov, pa je nasproti pripeljal motorist in sva se vljudno pozdravila. Pri tem mi je pogled za nekaj hipov obstal na njegovem motociklu.

Ko sem pogledal zopet v avtomobil pred menoj, sem ugotovil, da ustavlja pred prehodom za pešce. Pritisnil sem na vse kar sem imel in se še pravi čas ustavil. Zadnje kolo je nekajkrat trznilo in občutek sem imel, kot da se motocikel lomi.

Če ne bi bilo ABSja je vprašanje, če mi ne bi najmanj zadnje kolo zdrsnilo in verjetno bi se polegel po tleh, pa še avto pred seboj zadel.

Pri mojem načinu vožnje motocikla me ABS ne moti, oziroma niti ne vem, da ga imam. Tudi povezani zavori me ne motita.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a misliš da je to realno pričakovat....

...ma ja... ...to je čez 3 leta... ...če govorimo samo o modelih kjer bo abs na voljo bo pomoje nekak tko da bo 70% kupil modele z abs, 29% jih bo kupil brez abs zarad $$$ (od tega bo 27% govoril da je abs za softiče in da znajo oni bolš brez :lol: ) 1% ali manj pa brez abs ker res zna brez abs bolš bremzat :notworthy:

lp :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolikor jaz vem je highsider to, da zdrsnes na notranji bok (ker zadnja guma izgubi stik), nato pa, ko stik spet dobi (kolo se pa se vrti) vrtenje spravi motor pokonci - ker se pa ze giba bocno pomeni da ga zacne sukati okoli vzdolzne osi?

Nekaj takega sem enkrat bral, se mi zdi da ravno na msgroup.org

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tako kot pravi cyc s tem, da z ABS ni možen dovolj dolg zdrs, da bi ustvaril primeren vzvod za highside, še posebej pri 3. generaciji, kjer ni več rahlega zdrsavanja ampak zvezno popuščanje in naraščanje zavorne moči.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene je ABS na BMW GSA-ju definitivno prepričal in bi ga imel tudi na SS motorju.

Seveda se vedno najdejo primerki, ki brez ABS-a ustavijo hitreje. Kot že omenjeno, lahko to storijo res samo izkušeni na cesti, ki jo dobro poznajo. Nihče ti pa ne brani, da omenjeno napravo izklopiš za vožnjo po znanih cestah (mišljeno predvsem na dirkališče).

V vsakdanjem prometu pa ABS definitivno rešuje življenja in pleh, pri motorjih bi pa sploh zmanjšali število padcev, ko premalo izkušeni motoristi blokirajo zadnje kolo.

Ima pa ABS seveda tudi slabe lastnosti, na avtomobilu je to zaviranje na makedamskih in zasneženih cestah.

LP,

Klemen

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prednost ABS- sem vedno razumel v tem, da prepreči blokado koles in posledično lowside ali highside padec.

Kar je lepo opisano tukaj:

http://www.msgroup.org/DISCUSS.asp

Sama zavorna razdalja je pomembna ampak ti nič ne pomaga če pride do gornjega sranja.

@ ran:

v obeh primerih ti ABS ne pomaga nic. ABS deluje samo na ravnini, ko je motor v pokoncnem stanju, mogoce do par stopinj naklona (sym je nekaj omenil 12°). pod (vecjim) kotom ABS ne deluje, ker so krozne sile prevelike in pnevmatike sunkovitih dodajanj in popuscanj zavor ne morejo prenesti na mokro ali spolzko podlago.

tudi v tem clanku opisano je potrebno vzeti z pescico skepse. npr. kaksne padce so analizirali? so vzeli vse ali so naredili selekcijo dolocenih vrst nesrec? itd.

@ klemen:

zato je pri GS ABS mozno izklopiti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ravno včeraj sem bil na prvem tehničnem pregledi mojga bemfla. To pomeni tri leta in v tem času sem samo dvakrat bremzal tako močno, da je "zaropotal" ABS.

Lani na obvoznici v Puli, kjer je bil asfalt zelo gladek, mi je pot zaprl likalni matador. Pri cca. 50 km/h sem stisnil in pohodil z vso silo. Za trenutek je motor zadaj zaplesal se nato umiril in se po nekaj metrih ustavil. (jaz se nisem umiril še dolgo potem).

Letos v Dolomitih je bila situacija bolj "zanimiva". Konec naselja, konec omejitve hitrosti in v daljavi prelaz. Cesta zavija rahko desno čes dolg preval. Pospešim, tako da imem po nekaj deset metrih že dobrih 100 km/h, ko pred seboj zagledam - rondo. Stisnem vse kar lahko in prešine me, da sem nekje bral o 11 stopinjah nagiba, ko naj bi ABS še delal. In JE delal. S polnim zaviranjem sem, še vedno v zavoju, prepeljal približno dvajset metrov, pri tem pa je hitrost že toliko padla, da sem obvozil krožišče.

Torej lahko zase trdim, da je ABS koristen, deluje tudi pri zavijanju (rahlem), se pa vsekakor poskušam izogibati situacijam, ko moram ta dodatek koristiti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsaka čast dečki :OK: , vidim, da v SLO vlada pozitiven odnos do ABS varnostnega dodatka. Kot tudi pri drugih stvareh je treba ABS na motorjih še izpopolnit, ga približat večjemu krogu uporabnikov - Honda obljublja za leto 2004 - bomo vidli. Dejstvo je, da je Motorrad testiral motorje z ABS in brez, profesionalni voznik v 3 primerih od 10 zavira zadosti dobro ( ne pozabit da gre za zaviranje v kontrolirani situaciji, ki ima z vožnjo po cesti bore malo skupnega) da premaga oz. skrajša zavorno pot napram ABSu. Oto Normalfahrer pa niti enkrat oz. z ABS je vsako zaviranje 100% na polno. Dejstvo je, da je Marcus Barth (testni voznik Motorrada - bivši GP voznik če se ne motim, aktivno nastopa v BMW Boxer Cup, IDM...) z vsakim od novih tisočakov sposoben doseči zavorni pojemek 8 m/s2 (jebi ga neznam potegnit kvadrata iz tipkovnice) v polnem nagibu s kolenom na tleh pri zaviranju iz 250+ do 80-!!! On verjetno ne rabi ABS - vsaj na pisti ne, na cesti pa ga z veseljem uporablja.

LP Bajsi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako pa je s postavljanjem (nezaželjenim) na prednje kolo in s prevračanjem prek njega? A tu tud ABS kaj pomaga? :hmm:

Če ne, pol na suhi cesti, kljub ABS, ni dobro kar do konca premz stiskat. :blink: :? :cry: :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne, pol na suhi cesti, kljub ABS, ni dobro kar do konca premz stiskat. :blink: :? :cry: :hmm:

Motorradovci so Ducatija ST4 z ABS postavili na nos.....

Ne vem kak voziš motor ampak če boš zaviral tak kot si zadevo opisal se pač ne boš dolgo vozil.

Verjetno si samo malo površno opisal zadevo a ne?!

LP Bajsi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In zakaj ne?

Analogno, F1 že dolgo uporablja ABS, kontrolo zdrsa, itd., pa se niti ne najde nihče več, ki bi rekel da to ni za tiščače, ali da njegov računalnik v glavi procesira hitreje kot mikroprocesor...

ŽAL je res, kar praviš. Mene prav zanima, kaj počnejo 'vozniki' med dirko - poslušajo MP3je, kvačkajo, rešujejo križanke!? :hmm: Dirkajo prav gotovo ne.

Zame obstajata dve tipični nedelji - ena je tista, ko je na sporedu F1 in ko se eni kr nekaj vozijo po progi in čakajo, da komu kaj odpove... :zzz: (ok, res je, da k temu OGROMNO pripomore bedast komentator na POP TV, ki ve več povedati o predlanskih spodnjicah neke naključne obiskovalke kot pa o dirki in dirkanju).

Druga vrsta nedelje pa je tista, ko je na sporedu MotoGP! :yea2: :OK: :notworthy: Ob teh nedeljah sem presrečen, da tukaj nimajo ABSa in kontrole zdrsa...

lp, D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS je (trenutno) predrag. Za 250kSIT razlike pa že raje kupim moped s 25 konji več... :yea2: Npr. Suzuki GSF 1200S namesto GSF 600S.

lp, D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako pa je s postavljanjem (nezaželjenim) na prednje kolo in s prevračanjem prek njega? A tu tud ABS kaj pomaga? :hmm:

Ko sem probaval stisk bremz do konca na BMW R1100RS je zadek na dobrem asfaltu dvignilo za kakih 10 cm. Več ne, vedno je takrat nekje prijel abs in popustil zavoro.

Bo pa gotovo precej razlike med motorji. Omenjeni BMW z motorjem vpetim precej nizko in z dolgo medosno razdaljo ni najprimernejši za take podvige.

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sam sem testiral ABS na BMW-jih in sicer normalne zavore EVO (servo ojačane) z ABS (polintegralne) in integralne z ABS.

ABS je super stvar in čeprav se nima ravno za začetnika in motor postavim na nos, si ne upam trdit, da pri kontroliranih razmerah ustavim brez ABS prej kot z ABS. v nekontroliranih pa itak ABS zmaga.

problem ABS je, da ga proizvajalci (bmw in honda, ostali so itak svetlobna leta daleč glede ABS) kombinirajo z integralnimi zavorami kar pa ni več tako super stvar. popolne integralne zavore (stisneš sprednjo ali zadnjo ali obe in vedno optimalno bremzata obe) so super za velike "krave" kot so LT ali Glodwing in predvsem tiste, ki ne znajo dobro zavirati ali celo več zavirajo z zadnjo ker se bojijo sprednjo močno stisnit (ja res obstajajo taki in baje jih ni malo).

Pri vseh ostalih tipih motorjev ali voznikov pa je moteče kot ti pri nagibu v ovinku bremza še zadnje kolo in definitivno to ni za bolj športno vožnjo, da ne govorimo o blazno čudnemu občutku (kot da bi rit močno silila ven, ti pa samo hočeš motor še malo bolj podret).

polintegralni sistemi so že boljši (z prednjo ročko zaviraš samo prednje kolo, z zadnjo pa oba), ampak npr. honda tega sistema nima zato si npr. pri VFR že iz tega razloga nebi omislil ABS.

če bi motor (katerikoli razen "krav") imel polintegralni sistem z možnostjo izklopa (za redke trenutke na pisti) bi ga definitivno kupil, je pa res da je ABS trenutno zelo drag (vsaj pri večini modelov) in je res mamljivo kupit več konjev kot več varnosti.

ABS bi moral postati obvezen pri motorjih za začetnike ker bi marsikatero življenje lahko rešil, nekje sem ujel podatek, da vsaj 50% motoristov niti v kritični situaciji ne zavira "na polno zmogljivost zavor" ker se bojijo stisnit in nimajo občutka za doziranje bremze, tisti, ki pa stisnejo, stisnejo pogosto preveč in ubrišejo zaradi zdrsa prednjega kolesa. vsi vemo, da je takih padcev ogromno in večino bi jih ABS rešil (razen v močnem nagibu - pa še takrat bi se odrezal boljše kot človek).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...
Honda za CBF 500 in 600 obljublja ABS za 600EUR! :OK:

...pod alpami pa dilerji povečajo maržo za 50.000... =190.000sit ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se tiče abs-a imam le dobre izkušnje.

Po suhem se itak nikoli ne vklaplja, v dežju pa imam res veliko boljši občutek.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na novem gsu 1200 naj bi bil vgrajen zelo izboljšan bmw-jev abs, ki bo omogočal zelo dobre zavorne pojemke tudi na neasvaltnih površinah, tu je imel stari gs še kar nekaj težav (zato tudi namestitev stikala za izklop ABS-a).

Tudi novi gs omogoča še vedno izklop ABS-a :yea2: :yea2: :OK: , zanimivo pa je, da se človek ne more odločiti za nakup brez abs-a :BUA:, kar pa pomeni, da je osnovna cena motorja samo na paperju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po moje je najboljši ABS v glavi :yea2: .

Moj avto ma ABS, EBD in BAS, pa še zmeraj nimam najboljšega občutka, ko mi prime na mokri/spolzki podlagi, me prav zanima, kak bi se počutil šele, če bi bil v tem primeru na motorju. Vsaj upam, da so tam zadeve manj sunkovite in bolj mehke.

lp

Rudi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ima pa ABS seveda tudi slabe lastnosti, na avtomobilu je to zaviranje na makedamskih in zasneženih cestah.

Na avtu pride prav ravno v takih situacijah + vse druge variante spolzkih cest.

Imel bi ga pa tudi na motorju, vendar ga Kuža žal še nima.

LPD

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri vsem tem parlamentiranju o ABS ne smemo zanemarit dejstva, ki so ga pokazale določene zahodne raziskave. In sicer, da se je število avtomobilskih nesreč v slabih voznih razmerah povečalo, saj se ljudje preveč zanašajo na ABS, ASR, TSC, ESP in podobne čudežne elektronske pripomočke, ki pa še vedno ne morejo premagat fizike. Človek pa tudi zaradi njih izgublja občutek za hitrost in dogajanje z vozilom v mejnih razmerah.

Ne vidim razloga, da tudi pri motorjih ne bi bilo tako. Edino, kar pomaga je tako kot pravi Rudib - samokontrola!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz ga na motorju ne maram.

Videl v soboto kak to dela in mi ni vzbudil glih kakega velikega zaupanja, zaenkrat prisegam na svoje prste .)

LP

Leteči

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na avtu pride prav ravno v takih situacijah + vse druge variante spolzkih cest.

V celem snegu ABS ravno ne blesti.

Enkrat sem gledal test zaviranja na snegu:

Brez ABS 29m

Z ABS 79m :blink:

Zavirali so navzdol po celem snegu!

Ne verjamem, da se bomo motoristi pritoževali nad to slabostjo. :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!