sesir Objavljeno Januar 24, 2009 Opozori Objavljeno Januar 24, 2009 Tako da me zanima, koliko tistih, ki kritizirajo ABS je že motor varno in OPTIMALNO (oz bolje, kot bi ga ABS) ustavilo na mokri/svinjski cesti v kritični situaciji. Na mokri/svinjski cesti se znajdemo zelo redko,kadar pa se pa mislim,da smo vsi zelo pozorni na vožnjo!? Osebno mislim,da bi pomagal samo,ko se pelješ okoli 200km/h prehitevaš kolono.Eno "tele" pa skoči iz kolone,ti se ustrašiš in nehote do konca stisneš bremzo!Drugače pa....Vsakemu svoje... ABS,ki se je kritiziral je izključno na bmw 800,ker po pričevanju lastnikov ne deluje kot bi moral!Drugi samo napišejo-mo zakaj bi ga imeli oz. nebi imeli!
hirabbit Objavljeno Januar 24, 2009 Opozori Objavljeno Januar 24, 2009 (popravljeno) Na mokri/svinjski cesti se znajdemo zelo redko,kadar pa se pa mislim,da smo vsi zelo pozorni na vožnjo!? Jaz pa mislim, da je vsak vedno zelo pozoren na vožnjo po svojih najboljših močeh. Pa se zgodi, da tudi na suhi cesti pade zaradi blokiranja zavor. Nič ti ne pomaga bit zelo pozoren, če ti pred nos skoči srna/mačka/druga žvau. In ni bistvo v tem, koliko hitro se pelješ ampak koliko pred tvojim nosom se to zgodi in kako posledično reagiraš v paniki. Popravljeno Januar 24, 2009. Popravil hirabbit
Gallus Objavljeno Januar 24, 2009 Opozori Objavljeno Januar 24, 2009 (popravljeno) Gallus, ne vem koliko prezentacij in šol oziroma treningov varne vožnje si dal skozi... Kot zaključek, ABS na motociklih je odlična izbira, skoraj nujna, vendar le v primeru, da je le- ta izklopljiv! ... vsako leto v zadnjih desetih letih vsaj 5 do 6 x, katero leto pa tudi več ... ... lani, ko sem kupil motor z ABS sem po poligonu tako dolgo testiral, dokler ni prednja guma izdihnila ... ... ABS se na Hondi vključi zelo zelo pozno, tako da je mogoče zelo ostro zavirati ne da se vključi ... ... tudi sam sem bil zelo skeptičen do tega "pomagala", sedaj pa menim, da je koristen ... ... vsekakor ni vsemogočen ... ... še vedno vztrajam, da zavira voznik in ne tehnika ... ... za povprečnega voznika (to kar smo večina udeležencev) je dobrodošel pripomoček ... ... lani v prevoženih 10 kkm mislim, da se mi ni nikoli vklopil ... razen na poligonu ... Popravljeno Januar 24, 2009. Popravil Gallus
gody01 Objavljeno Januar 24, 2009 Opozori Objavljeno Januar 24, 2009 (popravljeno) Nekaj časa sem bral tvoj "ideotizem" zdaj sem se pa odločil, da samo tebi odpišem.Mislim, da vsaj eno osebo žališ z neprimernimi besedami (Mutiko). ... In pravim, da je ABS-zakon za te naše vozne razmere. Lp z abs-om ali brez. :headbang: Najboljši so komentarji tistih, ki jih ni bilo zraven ja ... ABS pri tej nesreči ne bi prav nič pomagal, ker do kakšnega bremzanja sploh ni prišlo. Lahko pa je za vzor, da je ogromno besedičenja v zadnjih par straneh čisto bluzenje. V razmerah, ko bi naj ABS pomagal po mnenju nekaterih celo v ovinkih je dovolj samo popustiti plin in dovolj se preobremeni prednje kolo, da pride do zdrsa. Kar se pa tiče uporabnosti, 9 let sem se vozil brez ABSa in nikoli nisem padel zaradi blokiranja kolesa. Zdaj, torej deseto leto pa lahko rečem, da me je ABS rešil skoraj sigurnega padca. Toliko v razmislek tistim, ki mislijo, da držijo boga za jajca če se jim do sedaj ni še nič zgodilo. Hecno, kako vsi, ki smo imeli kako kritično situacijo po nabavi motorja z ABSom avtomatsko vemo, da nas je ABS rešil. Morda, morda ne, tudi prej z motorjem brez ABSa je bilo kaj kritičnih situacij in smo se zbremzali ven ... :whistle: Ampak, če vsaj malo pomaga, da upamo stisnit na polno z manj straha tolko boljše. Prvi občutek jebil malce hecen, ker je bremza samo spustila za par metrov (ni bilo slišat nobenega ropotanja, tako kot pri avtu). Gre za CBF 600... Pelji na servis in povej, da ti ABS ne deluje. Bremza pri ABSu ne sme spustiti za par metrov. Kljub delovanju ABSa voznik še vedno čuti konstanto pojemanje. Na takšnem "spolzkem" terenu senzorji zaznavajo, da gumi vedno zdrsujeta, temi prilagodi pritisk oz zavorno silo, katere v takšnih primerih sploh ni, zato je tudi ta dedek, stričko, dečko... kakorkoli že, imel težavo :) Zaviranje v ovinku: nisem mislil dobesedno, da se v ovinku ne smeš dotikati zavore, hotel sem samo povedati, da z ABSom v ovinku ne moremo nič bolj zavirati, saj ta sistem zaznava zdrse v vzdolžni smeri, vemo pa, da je obremenitev, ki deluje v ovinku sestavljena iz vzdolžne in bočne sile, ravno slednja pa je pri zaviranju v ovinku krivec za marsikater zdrs, ko "guma spusti"... Ah, ne precenjujte ABSa, on nič ne računa in in prilagaja zavorne sile. Ko zazna zaustavitev kolesa ABS za desetinko sekunde ali manj spusti zavorno silo in jo tako spet vrne. Če je dedek ostal brez zavor je ostal verjetno ker je zavorno zgubil, tako kot bi jo pri motorju brez ABSa ... Izklop ABSa je bedarija. Če se je vklopil, to pomeni, da je kolo bilo blokirano in naredi povsem isto, kot bi naredil izkušen voznik, samo veliko hitreje in bolj na fino ... Sicer pa, ni malo ljudi, ki z rahlo nagnjenim motorjem zablokirajo prednje kolo (če gledamo samo kakšen primer padca na ridah). Takim bi ABS pomagal, bi šli vsaj ravno v skale/ograjo, namesto, da bi padli. Skoraj zanesljivo v ovinku ABS ne bi pomagal. In dobro bi bilo, da se vsi uporabniki ABSa zavedamo, da ni vsemogočen in da dejansko pomaga samo pri polnem zaviranju pri dvignjenem motorju, kadar kolo zablokira. V ovinkih delujejo pri takem zaviranju drugačne sile, ki povzročijo zdrs in tu ABS ne pomaga prav nič. V ovinku je pa uporaben kombinirani ABS (na primer pri BMWju, ko s prednjo bremzo upravljaš tudi zadnjo - avtomatično razporedi zavorno silo na obe zavore), ker je bremzanje v ovinku tako bolj efektivno. Zadnja zavora se namreč uporablja v ovinku za popravljanje linije, če kaj zajebeš, samo prednja pa ti linijo razširi ker vzravnava moped. In malo ljudi sploh uporablja zadnjo zavoro. Kombinirani ABS ne obstaja. Obstaja kombinirani zavorni sistem (CBS se mu reče pri Hondi, Yamaha ima drugo oznako, za BMW pa ne vem). Koristna zadeva, ampak s samim ABSom v resnici nima dosti skupnega (vsaj pri moji Yamahi vem da 100% nič skupnega). Ampak za božjo voljo, ne govorite, kot da se potem lahko v ovinku kar obesiš na zavoro, vam bo še kdo verjel in bo prehitro zapustil ta svet. Zaviranje v ovinku mora biti izvedeno zelo z občutkom in praviloma ima motorist dovolj prostora na cesti, da motor dvigne, zavre na polno, spusti zavoro in še vedno zvozi ovinek. Popravljeno Januar 24, 2009. Popravil gody01
sesir Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Pelji na servis in povej, da ti ABS ne deluje. Bremza pri ABSu ne sme spustiti za par metrov. Kljub delovanju ABSa voznik še vedno čuti konstanto pojemanje.Če je dedek ostal brez zavor je ostal verjetno ker je zavorno zgubil, tako kot bi jo pri motorju brez ABSa ... ali pa gre za podobno napako? :whistle: Ampak za božjo voljo, ne govorite, kot da se potem lahko v ovinku kar obesiš na zavoro, vam bo še kdo verjel in bo prehitro zapustil ta svet.Zaviranje v ovinku mora biti izvedeno zelo z občutkom in praviloma ima motorist dovolj prostora na cesti, da motor dvigne, zavre na polno, spusti zavoro in še vedno zvozi ovinek. Točno tako! :worship:
motoristek Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Ja, se strinjam, ABS serijsko, ampak mora biti tudi izklopljiv... To se izkaže kot zelo koristno, poglejte sami zakaj: Ded je dober motorist, zakaj ni isklopil ABS-a pa ne vem. Brez bremz peljati po tem hribu, da ti kovček sezuje... :worship:
ELO Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 ....da ti očitno delovanje samega ABS sistema ni čisto jasno. Ta sistem je bil razvit (za avtomobile) zaradi potrebe, da lahko v krizni situaciji pri polnem zaviranju še vedno upravljamo avto, brez njega se namreč zgodi, da pri blokiranih kolesih krmiljenje ne opravlja več svoje vloge, torej neglede na reakcije na volanu avto še vedno sili naravnost. Zavorna pot pri zaviranju z ABS je tudi nekaj daljša, če ne verjameš poskusi na novozapadlem snegu... Na motocikle pa se je ta sistem "preselil" zaradi večje varnosti pri zaviranju v sili, predvsem pri neizkušenih motoristih, saj je zelo pogosto prišlo do blokiranja prednjega kolesa, torej posledično tudi padca. Na žalost pa ABS na motociklih ni tako "vsemogočen" kot v avtomobilu. Zato še vedno zaviranje sredi ovinka, tudi z ABS-om ni mogoče (preštudiraj t.i. Cammov krog). ... sistem ni bil razvit prvenstveno za avtomobile, pač pa za vse, kar se po kolesih vozi po cesti. na motorjih pa se uporablja od trenutka, ko je šla tehnika tako naprej, da abs sistemi niso več ogromne škatle z veliko porabo energije. in na motorjih je ABS za moje pojme še bolj vsemogočen kot v avtomobilih, saj z blokiranim kolesom pri motorju ne samo da zgubimo sposobnost manevriranja ampak kot si že zapisal, ampak tudi pademo!!! kaj pa je cammov krog??? google in wikipedia ne dasta nobenega rezultata na camm's circe... p.s.: če je camm's circle enako kot "traction circle" pa naj ti povem, da zaviranje v ovinku tudi z avtom ne da nobenega efekta. seveda zgolj v primeru, ko si s komponento za spreminjanje smeri povsem na krožnici, ki ponazarja razpoložjivost sil... če si znotraj, je zaviranje mogoče tako z motorjem kot z avtom... se pa s tem postom umikam iz te debate... kupček gnoja je postal premajhen, da bi se lahko vsi petelinili na njem...
bikez Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Verjetno nekateri, ki niso imeli ABS-a tukaj ne pišejo več, pa bi mogoče lahko, če bi ga imeli. Še profesionalce kdaj pa kdaj na pisti kaj preseneti pa jo imajo naštudirano v piko, pa nobene nevarnosti na pisti, pa da ne bi nas k se vozimo po cesti. Lepo vas prosim, ne govort takih buč. Če bi bil ABS le za okras, ga proizvajalci ne bi nameščali na motorje ali avte, ker bi bil odvečen strošek. Sedaj pa glumite dalje :doze: .
ImenitnaPriložnost Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 ali pa gre za podobno napako? :whistle: Ali pa je narobe povedal in je bremza samo popustila, ne pa tudi spustila?
SF Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 No jest te dni pripeljem domov prvi motor z ABS, končno mi je namreč uspelo naredit dovolj prostora tudi zanj. Naj povem, da sem tudi sam bil malo skeptičen, ampak ne zaradi delovanja samega, ker se itak vklopi, ko kolo zdrsne, prej zaradi dodatnih cevi, kar po logiki naredi ročko mehkejšo... Motor sem zapeljal za probo po mokri cesti z relativno majhno hitrostjo in sprožil zadevo. Prvi občutek jebil malce hecen, ker je bremza samo spustila za par metrov (ni bilo slišat nobenega ropotanja, tako kot pri avtu) potem sem imel pa že tako majhno hitrost, da nisem imel več občutka, ali zadeva spet začne prijemat kot je treba... Se moč stiska ploščic potem povrne? Gre za CBF 600... To sploh ni res,da občutiš kako bremza popusti,to se zgodi v delčku seunde(spusti in spet prime) popustil si verjetno ti na ročici.Tudi ročica ni nujno,da je mehkejša,če imaš ABS z ročico doziraš moč zaviranja,pritisk za delovanje ABS-a pa uspostavi dodatna elektro črpalka,ki je krmiljena z računalnikom.Tudi dodatnih cevi teoretično ni potrebno je pa bolje,da imajo vsaka zavorna klešča svoj priključek(cev)na ABS.Je pa ptrebno več cevi na delno ali popolno integriranih zavorah. :whistle: Ps:ABS sprobaj najprej na kakem peščenem ravnem dvorišču in šele tam boš ugotovil kako to deluje.Namreč kolo celo drsa ampak se vrti brez,da bi se vstavljalo-tako hitro se to dogaja.Če boš probal najprej z zelo majhno hitrostjo ca 10 Km/ potem pa malo povečuj. :hmm: Pelji na servis in povej, da ti ABS ne deluje. Bremza pri ABSu ne sme spustiti za par metrov. Kljub delovanju ABSa voznik še vedno čuti konstanto pojemanje. Brumer pred tem z ABS sem se nekaj malega precej hitro prevozil z navadnim brez ABS in mi je ostalo v spominu, da je bil hod ročice zavore krajši. Tega si ne znam razložiti drugače, kot da se cevi ob stisku napihujejo, torej daljše kot so, bolj se lahko ročica poda? Če imamo krajšo cev je enak efekt, kot če bi montirali cevi z žičnim opletom? Kar se tiče delovanja ABS na tem motorju bom seveda preizkusil Brumerjevo makadam metodo... Če bo stvar enaka, se bom poglobil v delovanje... Samo vprašam... Bi ta reč morala delovat tako kot na avtu, ko slišimo ropotanje ob popuščanju in prijemanju?
MiCE Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Ne vem ce ste kaj TA filmcek pokomentirali (nisem bral celotnet teme :whistle: ) ... tukaj "naj bi se" videlo kaksna je razlika z in brez ABSa na enakem motorju (celih 6m) ... zakaj "naj bi se" ... poglejte si posnetek od prve min naprej ... bremzanje voznika z motorjem brez ABS mi je rahlo sumljivo ... zadnje 3m rahlo popusti bremzanje :rolleyes: ... al se sam men tko zdi
danci1973 Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Samo vprašam... Bi ta reč morala delovat tako kot na avtu, ko slišimo ropotanje ob popuščanju in prijemanju? Ropotanja se na motorju ravno ne sliši, se pa čuti vibracije na ročki, kot vibracije pa čutiš pa tudi popuščanje in ponovno prijemanje zavor. D.
rdeci_vragec Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Kombinirani ABS ne obstaja. Obstaja kombinirani zavorni sistem (CBS se mu reče pri Hondi, Yamaha ima drugo oznako, za BMW pa ne vem). Koristna zadeva, ampak s samim ABSom v resnici nima dosti skupnega (vsaj pri moji Yamahi vem da 100% nič skupnega). Ampak za božjo voljo, ne govorite, kot da se potem lahko v ovinku kar obesiš na zavoro, vam bo še kdo verjel in bo prehitro zapustil ta svet. Zaviranje v ovinku mora biti izvedeno zelo z občutkom in praviloma ima motorist dovolj prostora na cesti, da motor dvigne, zavre na polno, spusti zavoro in še vedno zvozi ovinek. Ne bi ti škodlo če bi malo pobrskal o tem preden nekoga napadeš. Combined ABS razvija honda, in je nadgradnja oz skupek CBS+ABS. :grim Tehnologija gre dalje, ne čaka nate :P Več o tem, tule... Glede moje izjave, da Honda že vgrajuje serijsko ABS na športakih, to je blo zapiano kako leto nazaj, da bo Honda začela vgrajevat ABSe na vseh svojih modelih leta 2010. So pa bli hitrejši za eno leto in za CBR je že na voljo, kot piše, v combined ABS obliki, je pa še vedno na voljo kupca: Combined ABS is a brand-new Anti-lock Braking System (ABS) that provides an elevated level of performance suited specifically to supersport riding conditions as well as day-to-day street use. Combined ABS is offered as an optional configuration on Honda's CBR600RR and CBR1000RR for the 2009 model year. Testiranja CBR RR z ABSom Na strani je tudi link z rdečim kjer je filmček s prikazom zaviranja po mokrem in pesku. BTW, to so testirali prof. dirkači, in eni bodo uporabljali ta sistem v državnem prvenstvu 2009. Tolko o tem, da abs ni za dobre voznike. No, zdej boste najbrž napisali da so tej dirkači najslabše kategorije, vi pa ste ziher boljši od teh luzerjev. Itak. :slap: :P če prevedem prvi odstavek ker je v ita.: Logicamente il suo punto di forza resta la frenata in condizioni limite, vale a dire quando il terreno è sporco, o bagnato o irregolare , o quando si frena forte con la moto piegata e comunque in tutte le situazioni difficilmente gestibili dal pilota. Njegova prednost se pokaze v zaviranju v omejenih okoliščinah, kar pomeni na umazanem terenu, mokrem ali nepravilnem terenu, ali kadar se zavira mocno z nagnjenim motorjem in v bistvu v vseh situacijah ki jih pilot težko obvlada.
SF Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Danci dej mi sam še povej tako približno, v kakšnih razmakih zadeva popušča in prijema in na kerem motorju je to blo, da bom imel vsaj približno predstavo za orientacijo...
bikez Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Zadeva malo zatrese na Hondi in Yamahi. Če boš testiral naravnost ni nobene panike, samo počasi dokler se ne navadiš. Je pa pr Yamahi en feler. Enkrat mi je po močnem zaviranju ABS popustil čisto pri koncu in potem je spet prijela bremza na polno, tak da me je malo na balanci nabilo, vendar ni blo panike. Sicer se je to zgodilo ravno, ko sem prišel čez vrh hriba, lahko da je bila podlaga kriva.
gody01 Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Danci dej mi sam še povej tako približno, v kakšnih razmakih zadeva popušča in prijema in na kerem motorju je to blo, da bom imel vsaj približno predstavo za orientacijo... Tako po občutku na kako desetinko/dve sekunde. Čutiš neke sorte tresenje zavorne ročice. V glavnem nobenega večjega popuščanja zavorne sile ni zaznati. (Yamaha FJR1300).
SF Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Ahaaaa... No hvala za odgovore, z ABS na motorju res še nikol nism mel kakega opravka, zato rajši mal povprašam... zgleda da bo treba še mal probat tko kot je reku Brumer na kakem makadamu, da vidim če so ti občutki sploh bli pravi, sam se mi zdi, da zadeva pol ne deluje pravilno, bom mal pogledal.... Hvala vsem za odgovore!
bikez Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Ahaaaa... No hvala za odgovore, z ABS na motorju res še nikol nism mel kakega opravka, zato rajši mal povprašam... zgleda da bo treba še mal probat tko kot je reku Brumer na kakem makadamu, da vidim če so ti občutki sploh bli pravi, sam se mi zdi, da zadeva pol ne deluje pravilno, bom mal pogledal.... Hvala vsem za odgovore! Če te je tolk strah potem probaj prvo z zadnjo bremzo, pa boš čutil kak dela, ker tam se pa res prec čuti pa še padet ne moreš tak kot pa, če z prvim kolesom kej opletaš. Čutil boš tresenje nožne ročice za bremzanje. Zakaj pa ne bi na makedamu delal prav ABS?
SF Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Ne ne ni me strah, samo tam kjer sem probaval motor ni blo možnosti tega naredit z večjo brzino, pa še zeblo me je kot psa... Na makadamu verjetno zato, ker se bo ABS po vsej logiki še prej uklopil, če se bo...
Guest Brumer Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 Tako po občutku na kako desetinko/dve sekunde. Čutiš neke sorte tresenje zavorne ročice.V glavnem nobenega večjega popuščanja zavorne sile ni zaznati. (Yamaha FJR1300). Ti imaš pa res dober občutek,da zaznaš desetinko sekunde.Kar pa se tiče tresenja imaš slab ABS z zelo malo impulzi,ki jih dobi računalnik od senzorja(impulzatorja) na kolesu.Namreč več impulzov dobi računalnik dela bolj hitro in natančneje,zato z veliko inpulzov deluje natančneje in popolnoma brez kakršnega koli tresenja še posebno,če ima zavorni sistem poleg črpalke za ABS še servo črpalko.Kombiniran ABS-neobstaja OBSTAJA in to takrat ko ima motor INTEGRIRSAN ali POL INTEGRIRAN(in ne kombiniran) zavorni sistem.Kar se teh sistemov tiče bi lahko popisal celo stran. Lahko pa nahitro napišem kako deluje moj delno-integriran sistem.Pri normalnem zaviranju z zadnjo zavoro deluje samo zadnja zavora-seveda v kombinaciji z ABS-om.(prednja pa daluje samo pri motorjih z INTEGRIRANiM SISTEMOM). Ko pa zaviram s predjo zavoro,takrat je zavorni učinek na prednje kolo 70% in na zadnje30%. Če 3X nahitro zaviraš sistem prešalta tako,da zavira prednje kolo 80% in zadnje samo še 20% Ps: počasi se bo potrebno najprej malo načitat in potem buče prodajat po forumu,sicer pa vsak sam lahko prizna,da zna biti računalnik,ki ga vgradi in sprogramira konstruktor zelo uporaben. :hmm:
sesir Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 brez ABS in mi je ostalo v spominu, da je bil hod ročice zavore krajši. Tega si ne znam razložiti drugače, kot da se cevi ob stisku napihujejo, torej daljše kot so, bolj se lahko ročica poda? Če imamo krajšo cev je enak efekt, kot če bi montirali cevi z žičnim opletom? To je samo odvisno od tega kako imaš nastavljeno ročko.Cevi se ne napihujejo,na cesti sigurno ne!To se bolj opazi na pisti,po kar nekaj krogih,ko bremza dobi malo daljši hod oziroma postane bolj mehka!Pri opleteni cevi pa do tega ne prihaja!Hod ročice pa je pri normalni vožji isti in je odvisen le od tega,kako si nastaviš samo ročko.
ImenitnaPriložnost Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 (popravljeno) Cevi se ne napihujejo,na cesti sigurno ne! Naj za trenutek odloži svoje bučke naš dragi Šešir ... :) Popravljeno Januar 25, 2009. Popravil mashina
sesir Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 @masinca...ne vem no kaj hočeš povedat?Da si tako,dober,hiter in se voziš po takih poteh,da so ti omogočile,da si zaznal upad na ročici?Daj malo razloži in utemelji!
gody01 Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 (popravljeno) Ti imaš pa res dober občutek,da zaznaš desetinko sekunde.Kar pa se tiče tresenja imaš slab ABS z zelo malo impulzi,ki jih dobi računalnik od senzorja(impulzatorja) na kolesu.Namreč več impulzov dobi računalnik dela bolj hitro in natančneje,zato z veliko inpulzov deluje natančneje in popolnoma brez kakršnega koli tresenja še posebno,če ima zavorni sistem poleg črpalke za ABS še servo črpalko. Uf, ko bi ti vedel kaj vse jaz naredim v desetinki sekunde :evilgrin: Saj kolko impulzov dobi senzor s kolesa lahko kar prešteješ :) Kombiniran ABS-neobstaja OBSTAJA in to takrat ko ima motor INTEGRIRSAN ali POL INTEGRIRAN(in ne kombiniran) zavorni sistem.Kar se teh sistemov tiče bi lahko popisal celo stran. Da vas ne bo razneslo od ponavljanja marketinških hypov na forumih :whistle: Kaj zdaj obstaja ali ne obstaja ? Eno je kombiniran ABS drugo pa integriran zavorni sistem. Če ga pa tržniki radi prodajajo kot Combined ABS (in potem v tekstu govorijo o integriranem zavornem sistemu ali pa o Advanced Breaking System) je to pač reklamni pristop, ne pa tehnika. Lahko pa nahitro napišem kako deluje moj delno-integriran sistem.Pri normalnem zaviranju z zadnjo zavoro deluje samo zadnja zavora-seveda v kombinaciji z ABS-om.(prednja pa daluje samo pri motorjih z INTEGRIRANiM SISTEMOM).Ko pa zaviram s predjo zavoro,takrat je zavorni učinek na prednje kolo 70% in na zadnje30%. Če 3X nahitro zaviraš sistem prešalta tako,da zavira prednje kolo 80% in zadnje samo še 20% Ps: počasi se bo potrebno najprej malo načitat in potem buče prodajat po forumu,sicer pa vsak sam lahko prizna,da zna biti računalnik,ki ga vgradi in sprogramira konstruktor zelo uporaben. :hmm: No ti povem še, kako deluje to pri Yamahah FJR 1300 letnik 06 in 07: Pri zaviranju z zadnjo zavoro se aktivirata poleg batkov na zadnji zavori tudi dva batka na sprednjem desnem zavornem disku. Poseben zaporni ventil skrbi za to, da se pri lahnem pritisku na zadnjo bremzo (manevriranje, polkrožno obračanje, ...) to ne zgodi. Pri tem sistemu računalnik še prav nič ne sodeluje. Z letnikom 08 so dodelali sistem v polno integriran, torej da tudi pritisk na prednjo zavoro delno aktivira tudi zadnjo zavoro. Ali za to uporablja programsko opremo ali ne se pa še nisem spuščal, ker še nimam novega FJRja v svoji zbirki. To da so računalniki zelo uporabni pa se mi nekaj malega dozdeva ja :) Popravljeno Januar 25, 2009. Popravil gody01
danci1973 Objavljeno Januar 25, 2009 Opozori Objavljeno Januar 25, 2009 To je samo odvisno od tega kako imaš nastavljeno ročko. Od tega je odvisen 'začetni položaj' ročke, ne pa hod. Hod ročke je odvisen (predvsem) od velikosti glavnega zavornega cilindra in od velikosti ter števila cilindrov v zavornih čeljustih (dokaj enostavno hidravlično prestavno razmerje) - na koncu pa tudi od raztegljivosti / stisljivosti komponent in nenazadnje tudi zavorne tekočine. Cevi se ne napihujejo,na cesti sigurno ne! Cevi se seveda ne 'napihujejo' ravno kot baloni, se pa nekoliko raztezajo - ''navadne' bolj kot opletene. In to tako na cesti kot v garaži. ;) Na enem mopedu (zdi se mi, da je bila CBR600F) si lahko na serijski zavorni cevi čutil, ko je kdo zavoro stisnil in ko jo je spustil. To se bolj opazi na pisti,po kar nekaj krogih,ko bremza dobi malo daljši hod oziroma postane bolj mehka!Pri opleteni cevi pa do tega ne prihaja!Hod ročice pa je pri normalni vožji isti in je odvisen le od tega,kako si nastaviš samo ročko. Tudi z opletenimi cevmi prihaja do tega. S tem da verjetno vzrok ni (samo) v ceveh - ko se zavore resno zagrejejo, verjetno tudi čeljusti same postanejo 'mehkejše' (no, tu je verjetno razlika med Brembo Monoblock in tem, kar imamo mi 'navadni'), pa kakšne ploščice se lahko začnejo malo zvijat in tako naprej. D.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se