SiR Objavljeno April 29, 2006 Opozori Objavljeno April 29, 2006 To nedrži ,samo prve izvedbe ABS-ov, so ABS-i delovali samo do nagnjenosti motorja 17 stopinj.Današnji ABS-i delujejo neglede na nagnjenost motorja. V tole pa malo dvomim. Je pa res, da nisem vseved...
Lobo Objavljeno April 29, 2006 Opozori Objavljeno April 29, 2006 Kako ga izklopiš??, jaz ga nemorem ,lahko bi ga izklopil edino,če bi odvzel kontakt med vožnjo,kar pa naj nebi smel OPOZORILO na benzinskem tanku!!!!! :OK: V bližini armaturke (zraven stikala za vklop gretja ročk) imajo 650 GSi in Dakarji stikalo za vklop in izklop ABSa (za ostale tipe ne vem). Motor ustaviš, daš v nulo, pustiš mašino tečt, pritisneš na stikalo in ga držiš toliko časa, da na armaturki začne utripati oranžna lučka za ABS, spustiš stikalo, oranžna lučka utripa dalje in to je to. ABS vklopiš tako, da ugasneš motor in pri ponovnem zagonu se ti avtomatsko ponovno vklopi ABS. Je pa postopek za vklop in izklop opisan v knjižici z navodili (ne v garancijski).
hajoktejn Objavljeno April 29, 2006 Opozori Objavljeno April 29, 2006 ABS ( po moje ), pride prav še posebno nam z manj izkušnjami; čeprav nekdo ki ima sicer po dolžini vozniškega staža sodeč bogate izkušnje, prav tako lahko kaj hitro ugotovi, da bi v določeni situaciji s tem pripomočkom morda rešil krizno situacijo brez negativnih posledic. Moj naslednji motorček ga bo definitivno imel, ne toliko zato ker bi bil prepričan da ga potrebujem, bolj zaradi tega ker bi ga morda lahko kdaj potreboval.
Draksler Objavljeno April 30, 2006 Opozori Objavljeno April 30, 2006 (popravljeno) ABS ( po moje ), pride prav še posebno nam z manj izkušnjami; čeprav nekdo ki ima sicer po dolžini vozniškega staža sodeč bogate izkušnje, prav tako lahko kaj hitro ugotovi, da bi v določeni situaciji s tem pripomočkom morda rešil krizno situacijo brez negativnih posledic. Moj naslednji motorček ga bo definitivno imel, ne toliko zato ker bi bil prepričan da ga potrebujem, bolj zaradi tega ker bi ga morda lahko kdaj potreboval. Točno tako.... Sedaj pa samo še to - iz svojih lastnih izkušenj! Za vse kritične situacije na cesti sem bil bolj ali manj kriv sam! Kriv v tem pomenu besede, da sem nepravilno predvideval. Torej sem sebe spravil v kritično situacijo, ker sem napačno ocenil situacijo na cesti! Čeprav sem imel recimo prednost, je nisem dobil - iz tega se naučiš, da te bo vsak avto, ki je pripeljal s tvoje leve ali desne izsilil! ČEPRAV SE TO NE ZGODI VEDNO - VENDAR NIKOLI NE VEMO, KDAJ SE BO ZGODILO..... Zato pravim, da je ABS v glavi bolj pomemben, kot tisti na motorju. Verjetno je res, da bodo čez par let vsi motorji z ABS - om! Pač razvoj tehnike gre naprej in prav je tako. Žal pa mi vozniki nismo na takšnem nivoju, kot je tehnika...... človek je vedno bil in bo nezanesljiv faktor! Primer: Peljete se z motorjem v ovinek in ugotovite, da ste prehitri. Panično zaviranje - ABS vam reši rit. Kje je sedaj problem? V vas, ker niste vozili s potrebno rezervo.... Situacije, kjer vam ABS reši rit si lahko poljubno izmislite ali ste jih že doživeli, samo krivdo za nastanek takšnih situacij pa pripišite sebi! V vsakem segmentu te zgodbe o ABS - u je delček resnice, vendar deli motorja in polomljenega motorista, ki se je razsul na cesti niso celota. Naučimo se razmišljati o varnosti na motorju v celoti in ne poveličevati samo posamezne dele te varnosti, ki ne zagotavljajo, da bomo živeli tudi jutri, naslednji teden, mesec, leto.... Temu bi lahko rekli - CELOVITA VARNOST! Pač moje mnenje.... LP Mare Popravljeno April 30, 2006. Popravil DrM - FJR
Lobo Objavljeno April 30, 2006 Opozori Objavljeno April 30, 2006 .. Čeprav sem imel recimo prednost, je nisem dobil - iz tega se naučiš, da te bo vsak avto, ki je pripeljal s tvoje leve ali desne izsilil! ČEPRAV SE TO NE ZGODI VEDNO - VENDAR NIKOLI NE VEMO, KDAJ SE BO ZGODILO..... Tako je.
jacko Objavljeno April 30, 2006 Opozori Objavljeno April 30, 2006 Točno tako.... Sedaj pa samo še to - iz svojih lastnih izkušenj! Za vse kritične situacije na cesti sem bil bolj ali manj kriv sam! Kriv v tem pomenu besede, da sem nepravilno predvideval. Torej sem sebe spravil v kritično situacijo, ker sem napačno ocenil situacijo na cesti! Čeprav sem imel recimo prednost, je nisem dobil - iz tega se naučiš, da te bo vsak avto, ki je pripeljal s tvoje leve ali desne izsilil! ČEPRAV SE TO NE ZGODI VEDNO - VENDAR NIKOLI NE VEMO, KDAJ SE BO ZGODILO..... Zato pravim, da je ABS v glavi bolj pomemben, kot tisti na motorju. Verjetno je res, da bodo čez par let vsi motorji z ABS - om! Pač razvoj tehnike gre naprej in prav je tako. Žal pa mi vozniki nismo na takšnem nivoju, kot je tehnika...... človek je vedno bil in bo nezanesljiv faktor! Primer: Peljete se z motorjem v ovinek in ugotovite, da ste prehitri. Panično zaviranje - ABS vam reši rit. Kje je sedaj problem? V vas, ker niste vozili s potrebno rezervo.... Situacije, kjer vam ABS reši rit si lahko poljubno izmislite ali ste jih že doživeli, samo krivdo za nastanek takšnih situacij pa pripišite sebi! V vsakem segmentu te zgodbe o ABS - u je delček resnice, vendar deli motorja in polomljenega motorista, ki se je razsul na cesti niso celota. Naučimo se razmišljati o varnosti na motorju v celoti in ne poveličevati samo posamezne dele te varnosti, ki ne zagotavljajo, da bomo živeli tudi jutri, naslednji teden, mesec, leto.... Temu bi lahko rekli - CELOVITA VARNOST! Pač moje mnenje.... LP Mare kaj pa ce panicno zaviras in ti ABS ne resi riti??? se pravi da se neizkusen voznik zanasa na ABS, in mu ne resi riti mislm...ABS ni ena glupa stvar, not je ful inteligence (v razlicnih obsegih) tko da, vsake elektronike se mors navadt vedt mors v koliksnem obsegu in v kaksnih okoliscinah ti povecuje obseg "varne" (zelo v narekovajih) voznje tko kot pri avtu pa 100%obstajajo situacije kjer je ABS skodljiv in ABS tega neve vesc voznik pa lahko ve se pravi da se mors s treningom navadit ABS sistema, in ce ti je kul je kul, drgac pa zamenas motor, pa ti mogoce ABS od druge firme bolj lezi pomoje pa ABS avtomatsko pomeni da se hitreje pelemo, ane motoristi moji? :yes: recimo da motor scasoma rata tko kot avto z nevem-kok-3-crkovnimi kraticami fulgas, ful ovink, fulbremza istocasno, in elektronika nardi kar loh mogoce speles, mogoce ne je to namen elektronike, da loh v nepregleden ovinek gres tok hitr (lahko je legalna brzina), da te na drugi strani more elektronika resevat (ker jo pac mamo), ker je traktor zavil na cesto? al je tko da bi vsi to radi mel, sam buhnedej da bi kdaj rabu, ker nevem da nau se slabs? par avtu je bil ABS mislen kot pripomocek ki prepreci blokado koles in s tem omogoca zavijanje/izogibanje oviri pri polnem pojemku. stabilnost vozila je druga stvar v taki situaciji in zato so namenjeni drugi sistemi ki se z ABSom dopolnjujejo. kaj pa pri motorju? polno zaviranje in zavijanje pri delujocem ABSu? je to sploh kdo probu? al kaksno namembnost ste namenili ABSu?
Guest Brumer Objavljeno April 30, 2006 Opozori Objavljeno April 30, 2006 Noben ni omenil,da so prvi proti blokirni sistem (Anti Blokirni Sistem) ABS razvili zaradi poškode pneumatike,kajti pri blokiranju kolesa pride do poškodbe pnevmatike.Taka poškodovana pnevmatika skoraj ni več uporabna namreč -zelo trese pri nadaljni vožnji.Imam to izkušnjo, ko mi je tovornjak na magistralki iz parkirnega prostora zapeljal ven,moral sem na vse zavirati (brez )ABS-a iz 160Km/h na 20Km/h.Prednji obe gumi (skoraj novi) sem moral zamenjati. To je bilo leta 1985 mislim,da takrat še ni bilo omejitve 100Km/h sicer sem malo grešil. parkirni prostor je zelo nepregleden (ponikve) je z desne strani ceste približno na sredini poti NM -Trebnje.Danes pri avtomobilih srednjega in višjega razreda ni več doplačila ampak je ABS že v osnovni opremi,saj nam pomaga v vseh situacijah (ne samo v ovinkih) npr pri zaviranju: na mokri,umazani (zemlja, pesek,listje itd.)pri avtomobilih, pa še sneg in led.Kar se tiče zavorne poti teoretično je ABS v prednosti, to mora pač vsak sam precenit kajti na motorju je še vedno ABS doplačilo. :OK:
Lobo Objavljeno April 30, 2006 Opozori Objavljeno April 30, 2006 kaj pa ce panicno zaviras in ti ABS ne resi riti??? ABS je ravno namenjen paničnemu zaviranju, ker prepreči blokado kolesa in s tem podaljšanje zavorne poti. se pravi da se neizkusen voznik zanasa na ABS, in mu ne resi riti mislm...ABS ni ena glupa stvar, not je ful inteligence (v razlicnih obsegih) tko da, vsake elektronike se mors navadt vedt mors v koliksnem obsegu in v kaksnih okoliscinah ti povecuje obseg "varne" (zelo v narekovajih) voznje Prikaz praktične uporabe ABSa imajo vsako leto pri BMWju. Tam lahko dobiš vse informacije. tko kot pri avtu pa 100%obstajajo situacije kjer je ABS skodljiv in ABS tega neve vesc voznik pa lahko ve se pravi da se mors s treningom navadit ABS sistema, in ce ti je kul je kul, drgac pa zamenas motor, pa ti mogoce ABS od druge firme bolj lezi pomoje pa ABS avtomatsko pomeni da se hitreje pelemo, ane motoristi moji? :yes: Zase vem, da ne. recimo da motor scasoma rata tko kot avto z nevem-kok-3-crkovnimi kraticami fulgas, ful ovink, fulbremza istocasno, in elektronika nardi kar loh mogoce speles, mogoce ne je to namen elektronike, da loh v nepregleden ovinek gres tok hitr (lahko je legalna brzina), da te na drugi strani more elektronika resevat (ker jo pac mamo), ker je traktor zavil na cesto? Noben pameten motorist ne bo razmišljal tako kot ti. al je tko da bi vsi to radi mel, sam buhnedej da bi kdaj rabu, ker nevem da nau se slabs? par avtu je bil ABS mislen kot pripomocek ki prepreci blokado koles in s tem omogoca zavijanje/izogibanje oviri pri polnem pojemku. stabilnost vozila je druga stvar v taki situaciji in zato so namenjeni drugi sistemi ki se z ABSom dopolnjujejo. kaj pa pri motorju? polno zaviranje in zavijanje pri delujocem ABSu? je to sploh kdo probu? al kaksno namembnost ste namenili ABSu? Sem probal, ko mi je norec pred mano zabrermzal na polno z Audijem, ker je opazil neko neko črto na cesti. Nasproti pa kamion po nasprotnem pasu. Mislim, da bi bilo brez ABS bolj kilavo.
regi Objavljeno Maj 1, 2006 Opozori Objavljeno Maj 1, 2006 Dragi motoristi, in vsi teisti, ki imate in nimate ABS-a ste se na veliko scitirali, razpisali in napisali o tem "čudu tehnike". In prav je tako, da vsak lahko pove svoje mnenje. Sam, bom pa podal svoje izkušnje in tu dajem velik plus(+) za ABS. Moje dosedanje skirce tega niso imele in, ker sem pristaš novejše :hmm: tehnike, sem zadnji motor namenoma nabavil z ABS-om. Bil je že izplačan v eni sami mokri situaciji. ( ni bilo padca in vse se je srečno končalo). :OK: Vsem skupaj, lep pozdrav Regi
jacko Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 Zakaj bi rabu ABS ce se cist lepo po predpisih in izkusnjah vozs? sej ga ne rabs itak mors poznat meje motorja (in ostalih udelezencev, recimo za sabo) ABS samo prestavlja mejo malce naprej lahko vozis malce hitreje, malce preblizu, malce bolj agresivno, malce manj lahko predvidevas sej mas ABS, zahods do konca in ABS se vklopi, kolo ne zablokira in se ustavis v minimumu in medtem upas da majo vsi za tabo tud ABS, vsaj enak, ce ne boljsi jest sploh nocm pridt v situacijo kjer bi mogu na ful bremzat kadarkol sm v avtu dozivu da se je ABS vklopu (kot sovoznik, jest ga itak nimam) ni bla cist normalna voznja kaj pa ABS v motociklisticnih sportih?? kdo sploh to ma? pa se.. v dolocenih okoliscinah ABS NE POMAGA in se mi zdi da je zelo pomembno vedt kdaj ne pomaga tko da takoj ves da klele pa z ABS ne bo slo nic bolje kle je kr dost dobr review ABS-a http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html
hajoktejn Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 Zakaj bi rabu ABS ce se cist lepo po predpisih in izkusnjah vozs? sej ga ne rabs itak mors poznat meje motorja (in ostalih udelezencev, recimo za sabo) ABS samo prestavlja mejo malce naprej jest sploh nocm pridt v situacijo kjer bi mogu na ful bremzat pa se.. v dolocenih okoliscinah ABS NE POMAGA in se mi zdi da je zelo pomembno vedt kdaj ne pomaga tko da takoj ves da klele pa z ABS ne bo slo nic bolje ABS "rabiš" ravno zato, ker "se cist lepo po predpisih in izkusnjah vozs", AMPAK še vedno lahko prideš v situacijo, ki je nisi mogel ali pa enostavno nisi predvidel in takrat ga začneš ceniti. Nima pa nobene zveze z stilom ali tempom vožnje posameznika. Če nočeš "pridt v situacijo kjer bi mogu na ful bremzat", potem raje bodi doma, ker nikoli ne veš kdaj boš "mogu na ful bremzat", ali pa si morda jasnoviden in lahko predvidiš vse situacije v naprej. PS: ne jemlji tega osebno, ampak kot moje mišljenje.
jacko Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 jest nic ne jemlem osebno :-) sam hocm ABS bavbav nastudirat ce ti ABS veckrat na leto resi glavo, pa recimo motor tud a to pomen da ce pa ga nebi mel bi naredu tolk totalk na leto??? a se nebi pr ene peti totalki neki zamislu? vem da se pri petem vklopu ABS nebi, ampak bi samo ABS hvalu potem dejansko ABS resuje zivljenja (in gmotno skodo) veckrat ko se vklopi bolje je (mal izivam :naughty: ) se en clank http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic.asp?TOPIC_ID=161 ZDA ukinila ABS kot obvezn pri novih avtomobilih, zanimivo
BaHa Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 mene pa neki zanima ... a ni ABS sistem tko .... da kadar guma v bistvu zablokira takrat en delcek notr preskoci ..... se pravi to narejeno za vsak motor oz za vsako vozilo posebej ..... kko pa se to obnese po mokrem ??? :?
Python Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 enak kot na šodru al pa mastni cesti, kjer guma prej blokira, zato se abs pač prej vklopi :)
domin Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 jest nic ne jemlem osebno :-) sam hocm ABS bavbav nastudirat ce ti ABS veckrat na leto resi glavo, pa recimo motor tud a to pomen da ce pa ga nebi mel bi naredu tolk totalk na leto??? a se nebi pr ene peti totalki neki zamislu? vem da se pri petem vklopu ABS nebi, ampak bi samo ABS hvalu potem dejansko ABS resuje zivljenja (in gmotno skodo) veckrat ko se vklopi bolje je (mal izivam :naughty: ) se en clank http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic.asp?TOPIC_ID=161 ZDA ukinila ABS kot obvezn pri novih avtomobilih, zanimivo Fant ponavadi le za mačke pravijo da imajo sedem življenj. Zato ne govori, da bi se mogel ob peti totalki zamisliti. Jaz sem imel le eno težjo nesrečo in vem, da stvar ni tako enostavna. O ABS pa naj ima vsak svoje mnenje in naj si ga privošči vsak, kateremu se zdi, da mu lahko v kritičnih trenutkih pomaga. Kot pravijo, vsak zakaj ima svoj zato. Na mnogo km z oz. brez ABS. :lol1:
Dadi Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 Zakaj bi rabu ABS ce se cist lepo po predpisih in izkusnjah vozs? sej ga ne rabs itak mors poznat meje motorja (in ostalih udelezencev, recimo za sabo) jest sploh nocm pridt v situacijo kjer bi mogu na ful bremza Nekaj nesmislov si napisal ali pa si čisto frišn motorist,kako to misliš da nočeš priti do situacije ko ga bi potreboval??? Nemogoče!!!Samo ne mi govorit,da te še nikdar nihče ni spregledal in si moral resno bremzat,ker če se kolikor toliko voziš po cestah veš da je to nemogoče in utopično,ali pa samo kar tako nabijaš proti ABS-u,ker nimaš kaj počet.Pa tudi to ,da v USA ukinjajo ABS kot obvezno opremo :kva2: :kva2: Bil sem na večih šolah varne vožnje in so mi nazorno pokazali kaj se dogaja z vozilom z ABS in brez ko zaviraš do konca in ti brez ABS kolesa ne držijo več smeri,ker drsijo !!! Poizkusil sem z motorjem in avtom in sem mnenja,da sploh pri motorjih je prevladujoč element rešitve pri izrednih situacijah ko moraš bremzati do konca,vsi vemo,da na motorju največ bremzamo s prednjo zavoro,kar predstavljaj si močno bremzanje v zavoju na motorju brez ABS in ti takrat blokira kolo??Če se kolo še vrti se boš še lahko izmazal brez ABS pa sigurno ne!!!Predvsem,ker imamo vsi v sebi to da najprej bremzamo instiktivno šele nato se izogobamo oviri. Tudi jaz sem bil skeptičen in naiven dokler nisem probal kako deluje,je pa res,da ni vsemogoč in zato ,ker ga imamo ne smemo imeti izgovor,da lahko zdaj pa divjamo!!!Zato se mi zdi smešno,da nekdo govori,da če se voziš lepo po predpisih in izkušnjah ABS ne potrebuješ :slap: :lol1: Tak prav gotovo nima nikakršnih izkušenj v prometu sploh pa z motorjem,ker te lahko hitro kdo spregleda in prideš do situacije ko moraš do konca bremzati čeprav se voziš po predpisih!! Pa brez zamere lp DGM
simonsi Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 Jaz bi ful mel abs, pa si ga (še) ne morem privoščit. :)
kaciga Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 ker vidim da o abs- u vejo največ tisti, ki ga nimajo sem se odločil, da se še jaz oglasim. Abs je po moje zelo praktična zadeva. vsak varnostni element na vozilu je z namenom, da v morebitni nevarni situaciji omili ali izniči negativne posledice. zato, da se vklopi abs sploh ni potrebno imeti velike hitrosti. meni se (je) največkrat vklopi v mestu, kjer je zlizan asfalt. primer: ženska pred mano spelje, jaz za njo in čez sekundo zabremza, ker hoče zamenjat vozni pas. jaz seveda po bremzi. brez abs bi mi polno naložen motor padel na tla,..... hitrost max 20km/h. situacija ni bila življensko nevarna, sem pa prišparal na sebi in na motorju. ja, in res je, sem neizkušen voznik. p.s.: drugače, pa ima vsak po malem prav.
Gallus Objavljeno Maj 2, 2006 Opozori Objavljeno Maj 2, 2006 ... v bistvu je ABS namenjen tistim, ki ne znajo pravilno zavirati ... ali pa tudi ne ... O:-) ... če pogledate diagrame pri zaviranju ugotovite, da je zavorna pot pri zaviranju z ABS- som daljša od optimalnega zaviranja (optimalno na meji blokade, z izrednim naučenim občutkom za zaviranja; običajno ga vozniki brez izkušenj nimajo) in krajša od močnega - maksimalnega zaviranja (stopalka do tal!) - blokirana kolesa ... ... ABS je elektonska pomoč pri zaviranju, ki vozniku omogoča, da kljub temu, da je zaradi kakršnekoli situacije nekontrolirano - do konca stisnil zavoro, saj omogoča, da se prednje kolo (ali katero koli drugo) še vedno vrti in preprečuje zdrs, pri tem pa vozniku ostane možnost upravljanja vozila, kar pri blokiranih kolesih ni mogoče ... ... ABS ima zelo pozitivne učinke na mokri - spolzki - ledeni podlagi ali v primeru, da sta kolesi na isti osi na različnih podlagah (pri avtomobilih) ... negativne učinke pa na suhi hrapavi površini, kjer je oprijem optimalen, saj se podaljša zavorna pot, če voznik zna zavirati ... ... vsekakor ima ABS več prednosti kot slabosti ... ... žal pa sem ugotovil, da le malo voznikov zna pravilno zavirati z ABS-om ... predvsem pri avtomobilih ... ... iz svojih izkušenj vem, da je ABS lahko samo potuha, ki pa je le redko dobra ... ... da ne bo odvečnih vprašanj: vozil sem motor z ABS - om in to več različnih; da večkrat sem ga preiskušal; osebno se mi ne dopade (samo moje mnenje, ki ne pomeni prav veliko) ...
jacko Objavljeno Maj 3, 2006 Opozori Objavljeno Maj 3, 2006 1. ABS preprecuje samo vzdolzni zdrs, ne pa stranskega, kot npr. v ovinku oz. med zavijanjem 2. se je ze kdo probu cel dan po predpisih vozt (brez prehitevanja, striktna varnostna razdalja, itd.) Fenomen pri zaviranju v koloni je podoben fenomenu pri zastojih v kolonah, kjer nicesar ni pa vendar je zastoj na sredi kolone. V bistvu ko v koloni nekdo pred tabo zavira, mora tisti za njim zavirati manj oz. pocasneje, ker drugace 3. 4. oz. nekdo ne bo zmogel pojemka in se bo enmu v rit zaletu (IN TO JE BILO POSNETO!!!). Ce je voznica zavirala in se je motor komi za njo ustavu oz. da je slo za las, kaj pa avto za motorjem?? zakaj pa un ni mel se vecjih problemov kot motorist? mislm ce je tko, bi jest na motorju sam nazaj gledu ko bremzam, koga bom v rit dubu. v tem postu hocm povedat da lahko z nacinom voznje dosezes da se ti nobeno od elektronskih pomagal nikoli ne vklopi kolkokrat mislte da se avobusnim prevoznikom vlkaplja vse mogoce?? da se men kot potniku na avtobusu vklop ABS, grem takoj dol isto je na avionih, sej res da majo vse mogoce, sam to ni namen da sem jim normalno vlkaplja vsakic ko se jim vklopi, morjo investigirat zakaj je do tega prislo in kako se temu prihodnjic za zihr izognejo res je, nimam velik kilometrov z motorjem, precej vec z avtom. In z motorjem ne vozim nic drugace kokr bi z avtom (OK, razn ce ni CIST prazna cesta, suha in se dalec naprej vidi da se dolgo nebo nobenga nasproti (divjad, meteoriti, podirajoca drevesa, so izvzeta), pa se takrat me vsak avto oz. motorist nascije) TKo kot se eni lezerno vozjo, jest niti z motorjem niti z avtom ne pridem bliz. sm probu in men se ne zdi kul. ne morm dost hitr sprocesirat kaksn asfalt se pred mano rise in kje je pesek, alpa parkiran avto itd. Jest pricakujem da bom mogu v vsakem trenutku bremzat in me zanima kaksn asfalt je pred mano. Prikaz delovanja ABS na poligonu je VODEN, kar pomenu da ti tocno povejo kako mors vozt. Zivljenska situacija na cesti je pa odvisna od nacina voznje v splosnem in lahko da nima veze s stanjem na poligonu. Na poligonu recimo ne beres obcestnih tabel alpa speljujes pred semaforjem. V realni voznji imas lahko trenutke kjer vozis na slepo (recimo speljevanje pri semaforju), kjer dejansko vecina ne pricakuje da se bo avto pred njimi ustavu (kaj pa ce crkne??). Moje izkusnje se bojo gradile na identifikaciji teh kriticnih trenutkov in daljsa lista ko bo bolj izkusen bom voznik. In izogibal se jih bom v velikem krogu. ABS mi bo potem v bistvu sam povedu "khm, smiri malo..klele si sou pa predalec, drugic previdneje" Sm zgoraj hotu povedat, da ce mas crash, bi jest malce ze zamislu nad nacinom voznje (razn ce me niso parkiranga zlomil :-)), ce se pa ABS vklopi pa zgleda noben ne steje kot slab signal, ampak dober (??). Tko da... mel bi ABS, ampak vklop mi pomeni da neki ni blo cist uredu
Buzdovan Objavljeno Maj 3, 2006 Opozori Objavljeno Maj 3, 2006 ABS "rabiš" ravno zato, ker "se cist lepo po predpisih in izkusnjah vozs", AMPAK še vedno lahko prideš v situacijo, ki je nisi mogel ali pa enostavno nisi predvidel in takrat ga začneš ceniti. Nima pa nobene zveze z stilom ali tempom vožnje posameznika. Če nočeš "pridt v situacijo kjer bi mogu na ful bremzat", potem raje bodi doma, ker nikoli ne veš kdaj boš "mogu na ful bremzat", ali pa si morda jasnoviden in lahko predvidiš vse situacije v naprej. PS: ne jemlji tega osebno, ampak kot moje mišljenje. Se strinjam. Sam nisem nikoli imel sranja ob sponanju in polaganju, ko sem bil maksimalno skoncentriran, temvec vedno ob lezerni voznji z mislimi bogvekje, potem te pa preseneti. Upam, da bo naslednji motor z ABS-om.
Basko Objavljeno Maj 4, 2006 Opozori Objavljeno Maj 4, 2006 Naj dodam še moje izkušnje za ABS-om: Do sedaj še nisem imel slabe izkušnje zaradi posredovanja ABS-a. Dobrih izkušenj pa je bilo kar precej; npr: v desnem nepreglednem ovinku je stala kolona in kljub prilagojeni hitrosti se do avta zaradi peska na cesti nebi ustavil brez posredovanja ABS-a (tako pa sta mi ostala dva metra rezerve). Zanimivo (in tudi logično) je, da se ABS večinoma aktivira na zadnjem kolesu, saj je le-to pri zaviranju razbremenjeno. Na sprednjem kolesu se je v 6000 km ABS aktiviral v zelo redkih primerih (pesek na cesti, mokra cesta, zelo gladek asfalt). ABS je manj primeren na strmih spustih na makadamskih cestah, vendar se po makadamu vozim zelo redko. ABS pogosto uporabljam pri preizkušanju stanja ceste. Ko pripeljem na gladek asfalt ali ko dežuje preizkusim oprijem z zadnjo zavoro – glede na hitrost aktiviranja ABS-a lahko hitro ugotovim koliko cesta 'drži'. V nasprotju z nekaterimi pa mislim, da ABS ni primeren le za turistično vožnjo, pač pa tudi za hitrejšo vožnjo (da ne bo pomote: mislim, da ABS ni primeren za športno vožnjo na dirkališču). Pri hitrejši vožnji na cesti je možnost, da te nekdo spregleda še toliko večja kot pri turistični vožnji. Naj podam predvčerajšnji primer: s kolegom se hitreje peljeva od Zagorja proti Litiji, ko v Spodnjem logu pred nama spelje avto, kljub temu, da naju je (oz. bi lahko) videl. Očiten primer izsiljevanja, ki bi ga avtomobilistu lahko spregledal, saj sva midva tudi malo hitra :whistle: , nobenega ni nasproti, nobenega odcepa ni ob cesti in greva lahko mimo njega… pa vendar malo zmanjšava hitrost in se prestaviva na levi pas. V tistem avto zapelje na levo in pelje po sredi ceste (nama ni bilo nič jasno kaj dela), kolega pred mano zavira na polno, blokira mu zanje kolo in se pelje malce postrani (pri nelegalni hitrosti), popusti zavore in spet zavira in komaj zmanjša hitrost (cel manever je bil videti zelo dramatično) Tudi jaz sem zaviral na polno, vendar sem se precej hitreje ustavljal, saj je ABS delal na zadnjem kolesu, motor je ohranjal smer in se niti nisem razburil tako kot on. Zaradi podobnih situacij lahko ABS priporočim prav vsakomur, če ima možnost izbire.
Draksler Objavljeno Maj 4, 2006 Opozori Objavljeno Maj 4, 2006 Naj dodam še moje izkušnje za ABS-om: Do sedaj še nisem imel slabe izkušnje zaradi posredovanja ABS-a. Dobrih izkušenj pa je bilo kar precej; npr: v desnem nepreglednem ovinku je stala kolona in kljub prilagojeni hitrosti se do avta zaradi peska na cesti nebi ustavil brez posredovanja ABS-a (tako pa sta mi ostala dva metra rezerve). Zanimivo (in tudi logično) je, da se ABS večinoma aktivira na zadnjem kolesu, saj je le-to pri zaviranju razbremenjeno. Na sprednjem kolesu se je v 6000 km ABS aktiviral v zelo redkih primerih (pesek na cesti, mokra cesta, zelo gladek asfalt). ABS je manj primeren na strmih spustih na makadamskih cestah, vendar se po makadamu vozim zelo redko. ABS pogosto uporabljam pri preizkušanju stanja ceste. Ko pripeljem na gladek asfalt ali ko dežuje preizkusim oprijem z zadnjo zavoro – glede na hitrost aktiviranja ABS-a lahko hitro ugotovim koliko cesta 'drži'. V nasprotju z nekaterimi pa mislim, da ABS ni primeren le za turistično vožnjo, pač pa tudi za hitrejšo vožnjo (da ne bo pomote: mislim, da ABS ni primeren za športno vožnjo na dirkališču). Pri hitrejši vožnji na cesti je možnost, da te nekdo spregleda še toliko večja kot pri turistični vožnji. Naj podam predvčerajšnji primer: s kolegom se hitreje peljeva od Zagorja proti Litiji, ko v Spodnjem logu pred nama spelje avto, kljub temu, da naju je (oz. bi lahko) videl. Očiten primer izsiljevanja, ki bi ga avtomobilistu lahko spregledal, saj sva midva tudi malo hitra :whistle: , nobenega ni nasproti, nobenega odcepa ni ob cesti in greva lahko mimo njega… pa vendar malo zmanjšava hitrost in se prestaviva na levi pas. V tistem avto zapelje na levo in pelje po sredi ceste (nama ni bilo nič jasno kaj dela), kolega pred mano zavira na polno, blokira mu zanje kolo in se pelje malce postrani (pri nelegalni hitrosti), popusti zavore in spet zavira in komaj zmanjša hitrost (cel manever je bil videti zelo dramatično) Tudi jaz sem zaviral na polno, vendar sem se precej hitreje ustavljal, saj je ABS delal na zadnjem kolesu, motor je ohranjal smer in se niti nisem razburil tako kot on. Zaradi podobnih situacij lahko ABS priporočim prav vsakomur, če ima možnost izbire. A ni ta odsek bolj dirkaški - koliko sta pa tišala, če smem vprašat.... :hmm: malo hitra je čuden pojem :hmm:
Basko Objavljeno Maj 4, 2006 Opozori Objavljeno Maj 4, 2006 A ni ta odsek bolj dirkaški - koliko sta pa tišala, če smem vprašat.... :hmm: malo hitra je čuden pojem :hmm: ker odgovor ne spada v to temo, poglej PM
Ni3ous Objavljeno Maj 4, 2006 Opozori Objavljeno Maj 4, 2006 Od kje pa vam podatki pri kolikšnem nagibu še deluje ABS? A se da kje videt kake uradne podatke (facts) o delovanju ABS pri motorjih? Vidim da so mnenja zelo deljena, verjetno ravno zato, ker ima tudi ABS prednosti in slabosti. Slednjega med argumentiranjem ne spreglejmo. Zase pa vem, da ko bodo cekini si omislim motor z ABS.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se