Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Bi bilo zanimivo slišat podatek do kakšnega nagiba deluje, čeprav se verjetno 90 % nezgod pri zaviranju zgodi, ko je motor pokonci.

Imel ABS na BMWju in ga lahko samo priporočam. Na Hondi imam CBS (ob pritisku na ročko zavirata obe kolesi) ampak kar se tiče varnosti je ta sistem še daleč od ABSa. Že večkrat doživel blokado obeh koles.

Za tiste ki ABSa na motorju še niste vozili: od druge generacije naprej (nekje l. 94 se mi zdi) ABS pri BMWju ne deluje tako kot pri avtu (z blokiranjem in popuščanjem), ampak zavora popusti tik preden bi prišlo do blokiranja. Ni več "poskakovanja" kot pri prvi generaciji ABS ampak zadeva deluje bolj zvezno.

Zadeva (razlika ABS I in II) je bila lepo prikazana na policijski demonstraciji, ko so vozili s starim K100 in novejšim R1150RT.

LP.

Popravljeno . Popravil andrej
Objavljeno

sem imel priloznost sprobati ABS II (ali tretje generacije, kaj pa vem) na R 1150 RT na ÖAMTC poligonu.

suh, hrapav asfalt direktno na mokro travo. te kar malo stisne, ko ti instruktor rece "evo, tule 80, ali kolikor upas, na travo potem pa polno po obeh bremzah." ti pa zraven :blink:

potem se pa po 30 m na mokri travi ustavis kot na suhem asfaltu.

yep, se je za zamisliti, ce tole ni denarja vredno. :hmm: :grim

delovanje ABS sistema na motociklih opisujejo do nagiba ca. 18°. pri vecjih naklonih prevzame fizika celotno rezijo nad nadaljnimi dogodki.

Objavljeno

MOTOSI

Številka 6; letnik 2005

Ne zanašajte se na ....

Če avtomobil dovoli, da med zaviranjem tudi zavijete ali, da avtomobil močno zasukate iz smeri vožnje, ostaja motocikel primitiven dokaz delovanja fizikalnih sil. Med hitro vožnjo naravnost tudi najboljši motoristi zelo težko izvedejo manever izogibanja oviri. Če pa sočasno še zavirate, bo krmilo motocikla postalo trdo in motor bo peljal naravnost. Zaviranje in izogibanje je nemogoče, pa čeprav imate na kolesih najdražji ABS!

Motorist skorajda nima možnosti kupiti motocikel, ki bo imel z elektronsko pametjo podprto tehniko, kakršna bi pomagala premostiti človeške napake pri odmerjanju in odločanju!

Motorizem je prijeten hobi. Ne dajte se poceni sneti s tega sveta. Motocikel ni nevaren. Nevarni so ljudje!

Mitja Gustinčič

Prepisano iz zgoraj omenjene revije..

Objavljeno

Naj dodam še moje izkušnje za ABS-om:

Na kaksnem motorju imas ABS? Ali ga ne mores izklopiti?

Objavljeno

Na kaksnem motorju imas ABS? Ali ga ne mores izklopiti?

imam Yamaho TDM 900

Motor nima stikala za izklop ABS-a, vendar ga niti ne pogrešam. Previdevam, da bi ABS lahko izklopil le tako, da bi iztaknil varovalko za ABS.

Objavljeno

imam Yamaho TDM 900

Motor nima stikala za izklop ABS-a, vendar ga niti ne pogrešam. Previdevam, da bi ABS lahko izklopil le tako, da bi iztaknil varovalko za ABS.

Se pravi, da ti lahko stikalo za izklop namontira vsak elektricar?

Objavljeno (popravljeno)

in zakaj naj bi izkljapljal ABS?? :hmm: ( razen na pisti)tja jih pa večina ne hodi :o

Popravljeno . Popravil Avtokad
Objavljeno

Tudi z avtom verjetno kdaj voziš po makadamu. Izklapljaš (bi izklapljal) ABS?

Objavljeno

Ne. Nekdo je prej izjavil, da se na makadamu hitreje ustavi brez abs.

Objavljeno (popravljeno)

Ne. Nekdo je prej izjavil, da se na makadamu hitreje ustavi brez abs.

Prej nisem, zato pa sedaj.

Ko sem pribremzal na makadamu (neutrjenem) mi je avto samo letel naprej :eek: (nisem šel ravno 5 na uro).

Z navadnim še nisem imel priložnosti, vendar predvidevam da bi kolesa blokirala in se pogreznila ?!?

lp

Popravljeno . Popravil TBoxer
Objavljeno

Prej nisem, zato pa sedaj.

Ko sem pribremzal na makadamu (neutrjenem) mi je avto samo letel naprej :eek: (nisem šel ravno 5 na uro).

Z navadnim še nisem imel priložnosti, vendar predvidevam da bi kolesa blokirala in se pogreznila ?!?

lp

Kolesa bi blokirala, avto pa bi se "pogreznil" v najbližji jarek. :blink:

Kako si predstavljaš vožnjo z blokiranimi kolesi pa ne vem še :? .

Objavljeno

predvidevaj se strukturo makadama. v relativno sipkem materialu se to lahko zgodi, na utrjenem in zvozenem makadamu se pa kolesa ne bodo pogreznila tako, da bi to vplivalo na zavorno pot kot ti upas. oz. v veliko manjsem obsegu.

glede tornega koeficienta na suhem asfaltu in suhem zvozenem makadamu si upam trditi, da je zavorna pot na asfaltu krajsa.

seveda ce gledamo nek normalen asfalt, ne primorske drsalnice.

Objavljeno

Ok, na mivki mogoče, makadama pa še nisem videl tako neutrjenega da bi se mi blokirano kolo ( kolesa ) pogreznila in mi s tem skrajšala pot ustavljanja.

Objavljeno

jaz ze. sem napisal "sipek makadam", i.e. na novo navozen in se (mehansko) neutrjen.

Objavljeno

Kolesa bi blokirala, avto pa bi se "pogreznil" v najbližji jarek. :blink:

Se spomneš kako imajo na dirkališčih, da avti/formule/motorji zgubijo hitrost preden priletijo v ograjo.

V mojem primeru ni bilo spet tako sipko in je avto letel naprej kot da ne bi pritisnil na zavore.

Kako si predstavljaš vožnjo z blokiranimi kolesi pa ne vem še :? .

Tukaj je bilo govora o bremzanju, če kaj vem.

Objavljeno

Tukaj je bilo govora o bremzanju, če kaj vem.

Ma ne vem kako nekateri ne razumejo,da ko kolesa blokirajo te sila teže nese v smer kamor nočeš,ponavadi ven iz ovinka ali pa v oviro,ne pe tja kamor hočeš zaviti :? pri ABS-u se pa kolesa še vedno vrtijo in lahko zaviješ mimo ovire ali pa prej ustaviš!!!!!!

Lp

Objavljeno

ahem,

point ABS-a ni prejsnje ustavljanje (pred oviro) temvec ohranitev moznosti diktiranja smeri voznje (pri avtomobilu) oz. obvoz ovire in pri motorciklu ohranitev zmoznosti maksimalnega in varnega zaviranja tudi na gladki podlagi.

Objavljeno

Jst pa sem hotel povedat, da če ti ABS sploh ne pusti bremzat, ker kolo sili k nenehnemu blokiranju, je še slabše kot če imaš blokirana kolesa.

lp

P.S. lahko pa se seveda tudi motim

Objavljeno

Jst pa sem hotel povedat, da če ti ABS sploh ne pusti bremzat, ker kolo sili k nenehnemu blokiranju, je še slabše kot če imaš blokirana kolesa.

lp

P.S. lahko pa se seveda tudi motim

Jst pa vem na mojem primeru,da ko mi je kolo blokiralo na motorju sem pogrnil in drsel do avta in se zabil vanj,jasno sem bil sam kriv ,ker sem bil prehiter,tudi slučajno ga ne bi mogel obvoziti !Ko sem pa dobil v roke moto z ABS-om sem na skoraj identičnem primeru doživel,da kolo ni pri zaviranju blokiralo ampak se je vrtelo in sem lahko toliko zmanjšal hitrost,da sem lahko obvozil avto ,ki se mi je postavil pred mene na cesto z desne neprednostne ceste,pol pa ko sem se čist ustavil in je prišel ata do mene in se mi je opravičeval,je še pristavil kako hudiča pa mi je ratal tak manevr :? Seveda sem pa zaradi takih primerov še bolj previden in ABS nikakor ne sme bit izgovor v smislu češ zdaj pa lahk hitrej vozim!!

Tolk iz mojih izkušenj,še enkrat ,ko kolo blokira ne gre nikamor drugam kot v smeri sile,velja tudi za motorje !

Lp

Objavljeno

AH!

Ali se ne razumemo ali pa ....

Do sedaj sem hotel povedat, da je v določenih primerih ABS celo škodljiv in kot primer podal neutrjen makadam (ker se je to meni zgodilo).

Enako se mi je pripetilo na zasneženi cesti ko je avto kr naprej letu.

Pa vsakokrat ko bremzam po klancu navzdol pa avto malo poskoči na kakšen kuclju ali grbini mi po "pristanku" avto odleti za par metrov preden bremze ponovno zgrabijo, zelo neprijetno.

OK, jst sem našteval primere za avto, ker na motorju nimam ABSa zato ne moram podat primerjave.

lp

P.S. Na avtu je ABS zelo velika prednost, kljub občasnim pomakljivostim!

Objavljeno

ce deluje ABS pravilno in kot opisano s strani proizvajalca na mokri travi ni variante da na makadamu ne bi.

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

A kdo ve, kako je z ABS-om na Hondi CBF 1000? Prodajalec mi je prodajal takole zgodbo: če pohodiš sprednjo zavoro, grabi samo sprednja, če pa pohodiš zadnjo zavoro, pa dela 70% zadnja in 30% sprednja. A to drži?

Raje bi si omislil motor z ABS-om ampak me skrbi le to, da mi takale avtomatika mal podere filinge za bremzanje. Ne vem kako je v primeru, ko pred ovinkom konstantno zaviraš na sprednjo, pa si prehiter in dodaš še malo zadnje zavore; a se bo to očitno poznalo tudi na sprednji al ne?

Hvala.

Objavljeno

A kdo ve, kako je z ABS-om na Hondi CBF 1000? Prodajalec mi je prodajal takole zgodbo: če pohodiš sprednjo zavoro, grabi samo sprednja, če pa pohodiš zadnjo zavoro, pa dela 70% zadnja in 30% sprednja. A to drži?

Raje bi si omislil motor z ABS-om ampak me skrbi le to, da mi takale avtomatika mal podere filinge za bremzanje. Ne vem kako je v primeru, ko pred ovinkom konstantno zaviraš na sprednjo, pa si prehiter in dodaš še malo zadnje zavore; a se bo to očitno poznalo tudi na sprednji al ne?

Hvala.

Honda Bremssysteme - tole ti bo morda kaj pomagalo.

Kolikor sem razumel, je v Nemčiji CBF 1000 na voljo z 'navadnimi' zavorami, za 700€ doplačila pa s 'Sinlge CBS' in ABS-om. Morda razdelitev sicer ni ravno 70/30, je pa prodajalec kar pravilno razložil...

D.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!