Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

Poskusil bom opisat nekaj bistvenih razlik, ki jih ne upoštevate.

1. na dirkališču, poligonu gre zaviranje "poenostavljeno" tako da oviro oz. začetek zaviranja poznaš in se pripraviš na to. Tudi na dirkališču veš kdaj začeti zavirati in če si predolg, pač ovinek podaljšaš brez večje škode. Zaviraš brez stresa.

2. na cesti, ko avto zapelje na cesto pred tebe pa nimaš izbire, "panika" nisi bil pripravjlen na zaviranjen, ni rezerve. Človek, tudi dirkač v tem primeru reagira drugače kot na pisti. Ko pa je ovira tako blizu, da se ne moreš zaustavit pa odpove še tako dober profi dirkač, ker stisneš do konca, posledica padeš, hitrost se bistveno ne zmanjša in udarec v oviro je katastrofalen. Z ABS v tem primeru zmanjšaš hitrost ker te obdrži na motorju in je udarec v oviro pri nižji hitrosti in boljšimi možnostmi za preživetje.

Mirjenje na poligonu ni pravi pokazatelj vrednosti ABS-a.

Se podpišem pod tole- preverjeno v praksi:

Na suhem asfaltu sem priletel v ovinek, kjer je bil pesek in preden sem dojel, kaj se dogaja, mi je že odneslo prvo gumo. Moja avtomatska reakcija je bila, da sem zravnal motor , pritisnil na obe zavori in, ker se je ovinek nadaljeval zopet nagnil motor. Prva guma je prijela na asfalt, z zadnjo gumo pa sem bil v tem trenutku na pesku, vklopil se je ABS in lepo sem odpeljal naprej.

Torej, ABS ti pomaga v paniki in ne v načrtovanih situacijah!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z ABSom imam izkušnje samo v avtomobilu, vendar me je pozimi kar malo razočaral! Na zasneženem cestišču se veliko hitreje ustavim z ročno (ročna na prime na sprednja kolesa!) kot pa z bremzo! Ko kolo zablokira odrine sneg in pride do asfalta, ABS pa tako hitro posreduje da guma asfalta ne doseže. Je pa res da imaš med zaviranjem popolno kontrolo nad vozilom, ki jo drugače nimaš.

Kar se pa tiče ABSa na motociklih pa nimam izkušenj ampak se mi zdi da zelo izboljša varnost, saj lahko brez skrbi do konca stisneš bremzo in ker veš da te pri tem nebo spodneslo, se lahko z glavo že posvetiš temu kako se boš izognil oviri

ABS ni vsemogoč in dejstvo je, da na snegu in makadamu zaviraš bolje brez.

:D

in samo res odlična natreniranost te lahko reši. Do te stopnje natreniranosti pa amaterji še zdaleč ne pridemo v doglednem času.

Na cesti, do tega ne pride nihče in nikoli (govorim o kritičnih pogojih).

Natreniraš lahko samo predvidena zaviranja naprimer pred ovinkom.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne mesajte zraven zaviranje v avtu z ABS. to je popolnoma drugacno; v avtu zavoro stisnes do max in obracas volan.

na motorju to ne deluje tako. do nekega naklona (ca. 11-13°) lahko stiskas zavoro maksimalno potem pa jo je potrebno popustiti vsaj do te mere, da se lahko oviri izognes brez padca. drugace bum tresk in v jok in na drevo.

najvecja prednost ABS-a pri motorju je, da lahko na spolzki podlagi stisnes zavore maksimalno in te ne odnese po tleh zaradi blokiranega kolesa. kako obvoziti oviro je potrebno ze malce bolj trenirati in se posvetiti tudi fiziki (kaj dela motor, kaj voznik v dani situaciji).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS na motorju ima iste slabosti kot ABS na avtu (ob razlikah, ki jih je napisal že Ice).

Je pa zanimivo, da skoraj več ne srečaš človeka, ki bi trdil, da ne mara avta z ABSom. Po drugi strani pa kup motoristov, ki so prepričani, da brez ABS bolje zavirajo. Najbrž bo že res, da bodo spremenili mnenje, ko enkrat kupijo motor z ABS - pri avtomobilih je očitno že tako...

Še moja izkušnja: vozil motor z ABS (BMW R1100S) in brez ABS (vsi ostali). ABS res včasih neprijetno preseneti, ko ob zaviranju na luknji bremza popusti, in je v "jajcih" kaj neprijeten občutek. Ampak po mojih izkušnjah zaradi tega zavorna pot ni bistveno daljša. Poleg tega zadeva odtehta v vseh kritičnih situacijah, ko sam še zdaleč ne bi zaviral optimalno (pa se po 9 letih in čez 100.000 km na motorjih nimam za neizkušenega voznika). Na Hondi (CBS) sem imel že par situacij, ko so zavore blokirale in sem situacijo reševal z "ročnim" ABS - se pravi popuščanje zavore in ponovno zaviranje - ker je to takrat edina izbira (druga je preizkušanje tornega koeficienta asfalta). In verjemite, ko enkrat kolo blokira in ga ročno popuščaš, to ni več optimalno zaviranje. Takrat je prijetneje imeti ABS pod ritjo in stisniti ročko do konca.

Še to glede podatkov o zaviranju z ABS in brez. Pred par leti je neka revija (MotoSI?) objavila (Motorradov) test zaviranja iz 200 kmh do nič. Med motorji je bil tudi BMW 1100 S v verziji z in brez ABS. Razlika je bila nekaj metrov v prid motorja brez ABS (ob zavorni razdalji cca. 150 m), ob tem da je šlo za:

- kontroliran poskus (čisto druga koncentracija kot pa ko te preseneti na cesti),

- dirkališče (grob asfalt),

- profesionalne voznike.

Ergo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

K dopolnilu Andreju.

Revija je bila Avto Magazin - Moto katalog 2001.

Podatki za BMW 1100S: z ABSom - 157,6m

brez ABSa - 153,0m

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa se eno dopolnilo.

test so naredili s profi voznikom, ki je dosegel omenjene rezultate.

Ko je motor vozil amaterski voznik je bila tudi razlika, vendar v prid ABS-a.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa se eno dopolnilo.

test so naredili s profi voznikom, ki je dosegel omenjene rezultate.

Ko je motor vozil amaterski voznik je bila tudi razlika, vendar v prid ABS-a.

Kaj pa 'profi' brez ABS proti 'amaterju' z ABS?

Dejstvo je, da ABS, ko se aktivira, podaljša zavorno pot. Dejstvo je tudi, da profi voznik tudi z ABS zavira tako, da se ABS ne aktivira (oz. se aktivira le tu-pa-tam zaradi kakšne neravnine ali nepravilnosti na asfaltu - od tu rahla prednost pri zaviranju brez ABS).

'Amaterski' voznik brez občutka za zaviranje bo z ABS (morda po nekaj poskusih) zaviral na polno, pri čemer bo aktiviral ABS, ki bo (verjetno) deloval celo pot ustavljanja - s tem bo zavorna pot (precej) daljša kot pri profiju. Brez ABS pa bo zaviral 'posrano', s kakšnih 50-70% zavorne moči in jasno, da bo zavorna pot še daljša.

In kar hočem povedat je, da ABS ni oh-in-sploh odrešitev vseh skrbi pri zaviranju - še vedno se je dobro naučiti pravilnega zaviranja in le-to tudi trenirati - pri čemer pa je ABS koristna in dobrodošla pomoč.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mogoče ste že predebatirali pa se mi ne ljubi vseh 13ih stran brat...kdo ve do kakšnega naklona v ovinku ABS še prime???

Zanima me za TDM900A...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mogoče ste že predebatirali pa se mi ne ljubi vseh 13ih stran brat...kdo ve do kakšnega naklona v ovinku ABS še prime???

Zanima me za TDM900A...

odgovor je preprost - V OVINKU NIMAŠ (razen na dobri podlagi kjer pa ne rabi abs) KAJ BREMZAT, ČE PA ŽE POL Z OBČUTKOM KJER JE VSEENO ČE IMAŠ ABS AL PA NE. ČE ZNAŠ BO ŠLO, ČE PA ZAJEBEŠ TE TUDI ABS NE REŠI!!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS je kratica za anti blocking system- torej, če kolo pri bremzanju ne zdrsne se ABS ne vklopi, torej je zavorna pot enaka bremzanju brez ABS. V primeru, da se ABS vklopi pomeni, da je kolo naletelo na spolzko območje cestišča- v primeru bremzanja brez ABS bi kolo zdrsnilo.

Jaz imam samo pozitivne izkušnje.

Če pa komu ABS čudno prijemlje naj pelje motor na servis. :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja men se tut ABS na motorju zelooooooooooooo dopade samo se mi zdi da na moji TDMi prehmal prime :? :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V primeru, da se ABS vklopi pomeni, da je kolo naletelo na spolzko območje cestišča- v primeru bremzanja brez ABS bi kolo zdrsnilo.

lepo povedano ampak ne (vedno) točno. ABS se vklopi prej oz. pri veliki obremenitvi kar pa še ne pomeni da kolo zdrsuje. ABS ne "čita" podlage oz. čaka da kolo zdrsne in se vklopi potem ampak prej, ko obstaja nevarnost blokade oz. zdrsa. zato se lahko na suhi podlagi ABS pri močnem zaviranju vklopi takrat ko bi z navadnimi bremzami še bremzal brez blokade ali zdrsa. od tod tudi razlika v zavorni poti v prid motorjem brez ABS v dobrih razmerah in z izkušenim voznikom.

vsaj zame in ponavljam v dobrih razmerah, ABS prime prehitro. testirano na vseh BMW-jevih modelih z ABS.

je pa ABS absoulutno priporočljiv za 95% motoristov.

pa še ena replika: nekdo je v zagovor ABS-a napisal, da vsak v kritični situaciji pritisne bremze do fula. :nono: v tem je razlika med izkušenimi motoristi in ostalimi. izkušen bo tudi v kritični situaciji reagiral pravilno, konec koncev je samo tu vidna razlika med izkušenimi in neizkušenimi - kako se obnašajo v kritični situaciji

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Počasi bi bilo že dosti pisanja o ABS-u in kako gdo zna in nezna bremzat ,ABS-doplača (kupi) tisti ki rabi motor za na cesto (ne za pisto),pogoj je tudi denar,saj je doplačilo vedno več kot 1000 EU. Vsi tisti ki grajate ABS-ga nimate, če ga boste kdaj imeli- ga boste hvalili -VERJEMITE in ................ :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ojoj ojoj koliko nejevernih motoristov se oglaša, saj nikomur ni treba kupit tistega kar noče, če ne mara ABS potem ga pač nima, verjatno bi bilo najbolje imeti ABS, ki ga lahko izklopiš, nikakor pa me ne more nihče prepričat v to, da je ABS zanič !! Dvomim, da je več kot 5 % vseh motoristov zmožnih v vsakem trenutku pravilno bremzat, tako kot PERVY in še nekaj ostalih profijev, za veliko večino nas pa je to definitivno pripomoček, ki nam rešuje marsikaj predvsem iz takih situacij, ki se zgodijo iznenada in bremzamo tako kot znamo ! Bil sem na treh testih ABS, pri BMW, Yamaha, Honda in tam sem videl, da so veliki mojstri pri besedah utihnili in podrli stožce pa čeprav so vedeli kaj jih bo presenetilo in jih ni bilo več slišat več razen mogoče :blink: pizda :blush: jebemti :huh: , zato prosim preveč strokovnih in teoretičnih razlag je tu slišati in marsikoga bi lahko odvrnili od nakupa motorja z ABS, pojdite na testne vožnje in presodite sami, z trezno glavo in denarnico pa mislim,da bo marsikdo ugotovil kaj se mu splača,seveda pa ABS ne pomeni, da lahko voziš brez skrbi in brezglavo divjaš :grrr

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja ABS definitivno prime prehmal...tut že na moji opazu .) To mi res ni všeč pri ABSu ga pa valda priporočam maksimalno vsakmu!

Mogoče bi bil iklopljiv ABS fajn za met :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ABS se vklopi prej oz. pri veliki obremenitvi kar pa še ne pomeni da kolo zdrsuje. ABS ne "čita" podlage oz. čaka da kolo zdrsne in se vklopi potem ampak prej, ko obstaja nevarnost blokade oz. zdrsa. zato se lahko na suhi podlagi ABS pri močnem zaviranju vklopi takrat ko bi z navadnimi bremzami še bremzal brez blokade ali zdrsa.

Ker sem bil do sedaj sveto prepričan, da se ABS vklopi šele, ko kolo prične zdrsavati, bi te prosil, da poveš, kje si to slišal.

Še najraje bi imel kakšen link...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ojoj ojoj koliko nejevernih motoristov se oglaša, saj nikomur ni treba kupit tistega kar noče, če ne mara ABS potem ga pač nima, verjatno bi bilo najbolje imeti ABS, ki ga lahko izklopiš, nikakor pa me ne more nihče prepričat v to, da je ABS zanič !! Dvomim, da je več kot 5 % vseh motoristov zmožnih v vsakem trenutku pravilno bremzat, tako kot PERVY in še nekaj ostalih profijev, za veliko večino nas pa je to definitivno pripomoček, ki nam rešuje marsikaj predvsem iz takih situacij, ki se zgodijo iznenada in bremzamo tako kot znamo ! Bil sem na treh testih ABS, pri BMW, Yamaha, Honda in tam sem videl, da so veliki mojstri pri besedah utihnili in podrli stožce pa čeprav so vedeli kaj jih bo presenetilo in jih ni bilo več slišat več razen mogoče :blink: pizda :blush: jebemti :huh: , zato prosim preveč strokovnih in teoretičnih razlag je tu slišati in marsikoga bi lahko odvrnili od nakupa motorja z ABS, pojdite na testne vožnje in presodite sami, z trezno glavo in denarnico pa mislim,da bo marsikdo ugotovil kaj se mu splača,seveda pa ABS ne pomeni, da lahko voziš brez skrbi in brezglavo divjaš :grrr

Jaz bi rad videl Pervyja in še nekaj teh profijev, ki bi jim na mokri in spolski(pobarvano kot pri prehodu za pešce) postavili stožce in bi z recimo 70km na uro ustavili :hmm: Namreč mene je bilo strah bremzati z ABSom :kva2: pa sem pol rekel kaj bo pa bo :lol: pa sem preživel. :yea1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lepo povedano ampak ne (vedno) točno. ABS se vklopi prej oz. pri veliki obremenitvi kar pa še ne pomeni da kolo zdrsuje. ABS ne "čita" podlage oz. čaka da kolo zdrsne in se vklopi potem ampak prej, ko obstaja nevarnost blokade oz. zdrsa. zato se lahko na suhi podlagi ABS pri močnem zaviranju vklopi takrat ko bi z navadnimi bremzami še bremzal brez blokade ali zdrsa. od tod tudi razlika v zavorni poti v prid motorjem brez ABS v dobrih razmerah in z izkušenim voznikom.

vsaj zame in ponavljam v dobrih razmerah, ABS prime prehitro. testirano na vseh BMW-jevih modelih z ABS.

je pa ABS absoulutno priporočljiv za 95% motoristov.

ABS ima senzor na kolesih, s katerim ugotavlja kdaj se je kolo nehalo vrteti oz. se vrti počasneje od ostalih in v tem primeru popušča.

Če ne, kako bi ABS vedel kdaj "prej" popustit?

Razlika pa se skriva drugje. Ko izkušen voznik zabremza občuti "v rokah, nogah, riti,..." kdaj je maximum in lahko malenkost popušča, pri ABS pa se dogaja da izmenično popusti "do konca" in nato spet zavre. In to "preklaplanje" iz ful na nič in spet ful je razlog malenkost večje zavorne razdalje.

So pa res razlike med samimi ABS. Eni so bolj občutljivi, drugi bolj športno "popustljivi".

V športu se jih ne uporablja, ker je v večini prepovedan in v rallyu, kjer se drsenje izkorišča. So ga pa včasih v DTM, kjer ni bilo omejitev, s pridom uporabljali, pa se nihče ni oglasil, da bi bolje zaviral brez.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem pa mnenja da z mojo Yamaho DT125 noben ABS ne zabremza tako hitro v nobenih pogojih kot jst+feeling...

Porajalo se mi pa je že vprašanje...zakaj se z ABSom ne da postavit na prvo kolo,oz.peljati po prvem kolesu :?

Če se pelješ po prvem kolesu kolo ne blokira,pa se ABS vseeno vklopi in prepreči dvig .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem pa mnenja da z mojo Yamaho DT125 noben ABS ne zabremza tako hitro v nobenih pogojih kot jst+feeling...

Porajalo se mi pa je že vprašanje...zakaj se z ABSom ne da postavit na prvo kolo,oz.peljati po prvem kolesu :?

Če se pelješ po prvem kolesu kolo ne blokira,pa se ABS vseeno vklopi in prepreči dvig .)

Samo feeling ni vedno prisoten.

Presenečenje in feeling sta si oratno sorazmerna (večje je presenečenje manši je feeling).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ah ste eni mojsti izkrivljanja besed :wacko: in ker se mi ne da na dolgo in široko debatirat samo to:

- nikjer nisem rekel da je ABS brezveze, še več zelo dobra stvar je za vse motorje razen superšport pa še za to bi bil dobra stvar če bi se dal izklopit ali vklopit po želji. nekateri motorji to imajo da me ne bo kdo še to pudučil <_<

- nobenemu ne odsvetujem nakup ABS-a

- ABS na mokri podlagi in v vsem kar niso dobre razmere 100% ustavi motor prej kot klasične bremze

- klasične bremze prej ustavijo motor pri predpostavki da so vse okoliščine OK (podlaga, temperatura gum, dobre gume, izkušen voznik)

- ABS sem testiral na mokri in spolzki podlagi in sem se prepričal kako je dober (za motoristeka ki ne zna očitno brat in bi rad videl mojo demonstracijo zgoraj omenjene trditve v slabih pogojih)

in še edina moja trditev v škodo ABS, razložena po domače za vse površne bralce - motor z ABS ti v določeni meri prepreči močno zaviranje ko je npr. rit že v luftu. takrat nastane daljša zavorna pot!

hura, hura zdaj pa vsi po ABS ker itak skoraj vsak dan dežuje, naše ceste pa so tako ali tako drsalnica :yea1:

aja pa da se ne bo kdo čudil če bo imel ABS pa se glih tak stegnil po tleh, tehnika ni vsemogoča in tudi ABS (ali druga elektronika) ne more rešit vsega kar smo vozniki sposobni zajebat :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ah ste eni mojsti izkrivljanja besed :wacko: in ker se mi ne da na dolgo in široko debatirat samo to:

- nikjer nisem rekel da je ABS brezveze, še več zelo dobra stvar je za vse motorje razen superšport pa še za to bi bil dobra stvar če bi se dal izklopit ali vklopit po želji. nekateri motorji to imajo da me ne bo kdo še to pudučil <_<

- nobenemu ne odsvetujem nakup ABS-a

- ABS na mokri podlagi in v vsem kar niso dobre razmere 100% ustavi motor prej kot klasične bremze

- klasične bremze prej ustavijo motor pri predpostavki da so vse okoliščine OK (podlaga, temperatura gum, dobre gume, izkušen voznik)

- ABS sem testiral na mokri in spolzki podlagi in sem se prepričal kako je dober (za motoristeka ki ne zna očitno brat in bi rad videl mojo demonstracijo zgoraj omenjene trditve v slabih pogojih)

in še edina moja trditev v škodo ABS, razložena po domače za vse površne bralce - motor z ABS ti v določeni meri prepreči močno zaviranje ko je npr. rit že v luftu. takrat nastane daljša zavorna pot!

hura, hura zdaj pa vsi po ABS ker itak skoraj vsak dan dežuje, naše ceste pa so tako ali tako drsalnica :yea1:

aja pa da se ne bo kdo čudil če bo imel ABS pa se glih tak stegnil po tleh, tehnika ni vsemogoča in tudi ABS (ali druga elektronika) ne more rešit vsega kar smo vozniki sposobni zajebat :whistle:

Točno to tut mene moti pri ABS :BUA:

Še zmer pa pravim da ga ni čez občutek...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!