Skoči na vsebino

Anti Blocking System (ABS) na motociklih


gregas

Priporočene objave

in še edina moja trditev v škodo ABS, razložena po domače za vse površne bralce - motor z ABS ti v določeni meri prepreči močno zaviranje ko je npr. rit že v luftu. takrat nastane daljša zavorna pot!

aja pa da se ne bo kdo čudil če bo imel ABS pa se glih tak stegnil po tleh, tehnika ni vsemogoča in tudi ABS (ali druga elektronika) ne more rešit vsega kar smo vozniki sposobni zajebat :whistle:

ad 1. čisto iz fizike. Motor najbolje zavira, dokler je zadnje kolo še na tleh, višje ko gre, bolj je treba popuščat zavoro (čisto fizikalno - ročica se krajša), zato ne vem kakšen efekt razen "frajerisanja" ima to.

ad 2. ABS ni vsemogoč in ima nekaj pomanklivosti (človek jih ima več). Vsekakor na pisti je bolje brez (kdor zna), na cesti pa z ABS, ker je preveč nepredvidenih dejavnikov.

Res, elektronika te ne more vsega rešit, če te pa samo enkrat, se je že izplačala.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ste že videli Schumacherja in kompanijo iz najbolj profi avto športa, kako se jim kdaj kadi izpod koles pred vhodom v ovinek? Zakaj?

So naredili napako. In to na pisti v predvidljivih okoliščinah.

Kaj je šele v nepredvidljivih okoliščinah, ko so okoli nas otroci, krave, konji v avtih, itd.

Z motorjem, na cesti, ko je treba na polno zavirat, nažalost, večinoma samo enkrat narediš napako. In tu ne pomaga, da si do tedaj vsakokrat pravilno naredil.

In če eno takšno napako popravi, je že izplačan.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic:

schumacher ima z "normalnim" avtomobilistom skupne samo fizikalne lastnosti telesa - enako kot rossi. zato je primerjava trenutne spice cloveske evolucije pri teh sportih z normalno "afno" za volanom/krmilom _nekoliko_ sepajoca.

ali zakaj npr. röhrl ze 20 let razvija vozne lastnosti za porsche ?

sigurno zato, ker je "normalen" voznik, kenede ?! :grim

:topic:

torej ne mesati profesionalnih in zelo izkusenih voznikov z jozekom ali franclom iz spodnje grabne, ki se sezonsko in zaradi uzitka vsede na motor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Počasi bi bilo že dosti pisanja o ABS-u in kako gdo zna in nezna bremzat ,ABS-doplača (kupi) tisti ki rabi motor za na cesto (ne za pisto),pogoj je tudi denar,saj je doplačilo vedno več kot 1000 EU. Vsi tisti ki grajate ABS-ga nimate, če ga boste kdaj imeli- ga boste hvalili -VERJEMITE in ................ :OK:

dej Brumer nehi že nabijat pa vse povezovat s tem, da si ti pač to lohk prvoščiš, eni pa ne (:topic:)

men je sicer ABS všeč in bi ga meu na motorju, ampa k razumem nekatere, ki ga pač ne marajo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic:

schumacher ima z "normalnim" avtomobilistom skupne samo fizikalne lastnosti telesa - enako kot rossi. zato je primerjava trenutne spice cloveske evolucije pri teh sportih z normalno "afno" za volanom/krmilom _nekoliko_ sepajoca.

ali zakaj npr. röhrl ze 20 let razvija vozne lastnosti za porsche ?

sigurno zato, ker je "normalen" voznik, kenede ?! :grim

:topic:

torej ne mesati profesionalnih in zelo izkusenih voznikov z jozekom ali franclom iz spodnje grabne, ki se sezonsko in zaradi uzitka vsede na motor.

No ja po pisanju tule not bi rekel, da se majo nekteri za vsaj tolk profije kot je šumi :lol1:

Kar se pa ABS-a tiče po mojih skromnih izkušnjah (3 leta) lahko rečem, da se mi je parkrat že vklopil, pa ne v kritičnih situacijah ampak čisto tko, ko je podlaga pač neprdvidljivo spolzka ( mokra) in kar prav pride . V kritični situaciji ga še nisem izprobal in upam, da mi ga ne bo treba. Na starem motorju pred leti, bi mi gotovo prav prišel in rešil pred karambolom, tako sem se pa katapultiral čez belanco.

Na srečo je na trgu dovolj enih in drugih motociklov, pa naj si vsak tazga za sebe primernega izbere. Za mene je ABS prava stvar. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker sem bil do sedaj sveto prepričan, da se ABS vklopi šele, ko kolo prične zdrsavati, bi te prosil, da poveš, kje si to slišal.

Še najraje bi imel kakšen link...

to se sliši, ko sediš na motorju in se voziš pa bremzaš na različne načine ... PRAKSA!

(Ok, dokazov nimam, sem i pa tako zdi.) :blush:

In to "preklaplanje" iz ful na nič in spet ful je razlog malenkost večje zavorne razdalje.

So pa res razlike med samimi ABS. Eni so bolj občutljivi, drugi bolj športno "popustljivi".

V športu se jih ne uporablja, ker je v večini prepovedan in v rallyu, kjer se drsenje izkorišča. So ga pa včasih v DTM, kjer ni bilo omejitev, s pridom uporabljali, pa se nihče ni oglasil, da bi bolje zaviral brez.

in zaradi tega preklaplanja tudi ne prime v ovinkih, ker bi bila večja nevarnost, da se skegla iz ovinka... a ne, Brumer?

Porajalo se mi pa je že vprašanje...zakaj se z ABSom ne da postavit na prvo kolo,oz.peljati po prvem kolesu :?

Če se pelješ po prvem kolesu kolo ne blokira,pa se ABS vseeno vklopi in prepreči dvig .)

Saj se da :devil:

Težko pa delaš burnout, to je pa res. Ampak neki novinarji so tudi to počeli (in dobro zjebali sklopko pri tem, ker so pozabli ,da ima ABS+CBS)...

Z motorjem, na cesti, ko je treba na polno zavirat, nažalost, večinoma samo enkrat narediš napako. In tu ne pomaga, da si do tedaj vsakokrat pravilno naredil.

In če eno takšno napako popravi, je že izplačan.

ampak to pomeni, da je treba potem vedno "manj agresivno se ustavljat" ... to pa itak vodi v mentalni preklop, da se tudi manj agresivno voziš ... in sčasoma celo upoštevaš predpise ... in naenkrat skoraj ne rabiš več vseh teh pomagal, ker bi se lahko lepo na easy vozil z najbolj zastarelo kanto in užival :OK:

Popravljeno . Popravil SymRu
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Očitno ne razumete delovanja ABS-a. :OK:

ABS je odlična stvar ni pa vsemogoč sploh pa ne na motornih kolesih.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ampak to pomeni, da je treba potem vedno "manj agresivno se ustavljat" ... to pa itak vodi v mentalni preklop, da se tudi manj agresivno voziš ... in sčasoma celo upoštevaš predpise ... in naenkrat skoraj ne rabiš več vseh teh pomagal, ker bi se lahko lepo na easy vozil z najbolj zastarelo kanto in užival :OK:

Še enkrat.

ABS pomaga v kritičnih situacijah in to se lahko zgodi tudi ko voziš po predpisih, na easy. Morda pa je takrat še najbolj uporaben. Ko se voziš na "easy" opazuješ okolico, pa ti nekdo zapre pot.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:hmm: ...ob prvi priliki na 3M,a prov :naughty:

najbolje v dežnem nalivu, a prov :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z ABSom imam izkušnje samo v avtomobilu, vendar me je pozimi kar malo razočaral! Na zasneženem cestišču se veliko hitreje ustavim z ročno (ročna na prime na sprednja kolesa!) kot pa z bremzo! Ko kolo zablokira odrine sneg in pride do asfalta, ABS pa tako hitro posreduje da guma asfalta ne doseže. Je pa res da imaš med zaviranjem popolno kontrolo nad vozilom, ki jo drugače nimaš.

Kar se pa tiče ABSa na motociklih pa nimam izkušenj ampak se mi zdi da zelo izboljša varnost, saj lahko brez skrbi do konca stisneš bremzo in ker veš da te pri tem nebo spodneslo, se lahko z glavo že posvetiš temu kako se boš izognil oviri

tastar a ti je že kdo povedau, da se na zasneženm cestišču ne premza? premza se z mašino se pravi, šoltaš samo na dol, pa tud če pr tem mau posilš in če te zanaša ga z gasom probavaš poravnat ne pa z premzo :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tastar a ti je že kdo povedau, da se na zasneženm cestišču ne premza? premza se z mašino se pravi, šoltaš samo na dol, pa tud če pr tem mau posilš in če te zanaša ga z gasom probavaš poravnat ne pa z premzo :grim

od ket pa teb de se na snegu ne bremza z bremzam? :?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

odgovor je preprost - V OVINKU NIMAŠ (razen na dobri podlagi kjer pa ne rabi abs) KAJ BREMZAT, ČE PA ŽE POL Z OBČUTKOM KJER JE VSEENO ČE IMAŠ ABS AL PA NE. ČE ZNAŠ BO ŠLO, ČE PA ZAJEBEŠ TE TUDI ABS NE REŠI!!!!

prjatu moj, fejst se motiš, men verjem, se vid, da še nisi vozu motorja z ABS-m. Jz sm nardila že več kot 13.000 km na tem motorju k ga mam in je z ABS-m in sm zelo vesela, da ga mam ker mogoče me pa nebi blo več tuki, če ga nebi mela. Da povem kakšna situacije se mi je nardila.

Pri hitrosti približno 120km/h v klanec in dokaj oster ovinek, se pravi, motor je bil kar precej nagnjen - na vrhu klanca in v ovinku je en butl z avtm obračal, seveda jz ga nism vidla, k je biu v takem položaju, da ga je bilo nemogoče vidt in kaj sm storila, isto kot bi tisti moment usak naredu, na polno sm premzala in ker je biu motor nagnjen in če nebi mela ABS-a bi gladtko zgrmela po tleh, ker bi mi kolesa zablokirala in bi me samo odneslo, v tem primeru me je pa samo za par 10cm al pa še manj spodneslo in sm srečno odnesla guzico mim avta, je pa biu orng šok pol, ker se je šlo za centimetre!

Tko da, če se ti v ovinku kej tazga nardi je že fajn, da maš ABS pa tud navadš se ga hitr. Vem, da bo moj naslednji motor tud z ABS-m ker me je že prevečkat rešu, pa ne zarad mojih napak!

od ket pa teb de se na snegu ne bremza z bremzam? :?

ja sj se, sam ne tko kokr po normalni cest, sm pa preveč u sneženih krajih doma, da nebi vedla kako se po snegu voz, sj usako zimo s kolegi mau prakticiramo "rally" po naših cestah in men verjem, da se nagla zaviranja ne obnesejo, je samo šoltanje pa gas. No edin k se hočeš ustavt, našoltaš dol do kamr se da pa pol premzaš, sam morš pa vedt, kdaj začet šoltat, da se boš do (recimo) križišča ustavu! Pa premzaš z občutkom seveda ne pa ko slon!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V snegu se čist komot lahko bremza samo morš računat na zavorno pot kt pri vlaku seveda .)

Kako je pa z letnimi gumami v snegu bremzat pa še nisem probu...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ja sj se, sam ne tko kokr po normalni cest, sm pa preveč u sneženih krajih doma, da nebi vedla kako se po snegu voz, sj usako zimo s kolegi mau prakticiramo "rally" po naših cestah in men verjem, da se nagla zaviranja ne obnesejo, je samo šoltanje pa gas. No edin k se hočeš ustavt, našoltaš dol do kamr se da pa pol premzaš, sam morš pa vedt, kdaj začet šoltat, da se boš do (recimo) križišča ustavu! Pa premzaš z občutkom seveda ne pa ko slon!

:topic:

ej, ti odgovorim, kokr bi ti lohk Brumer povedu: "Če si lohk prvoščiš avto z ABS-om, boš lohk tut u snegu bremzala, preverjeno!" ;)

PS: šoltanje :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa še to: tudi sistemi ABS se močno razlikujejo. Govori se (jaz tega itak ne znam ugotoviti, pa če se vozim z vsakim tri dni skupaj verjetno), da je Ducatijev ABS (Bosch) najmanj mehak in da deluje res na limitu blokiranja kolesa, da e BMW-jev sistem že bolj zmehčan in varen ter ne dopušča tok hitor stoppiejev, da pa Honda in Yamaha zaenkrat vgrajujeta zelo mehak sistem, ki ful hitro popušča kolo.

Koliko je resnice v tem, ne vem - ako su lagali mene, ja lažem vas.

PS: jaz jim verjamem ;)

PS2: tudi BMW R1200S naj bi imel ABS by Bosch.

Popravljeno . Popravil SymRu
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...da pa Honda in Yamaha zaenkrat vgrajujeta zelo mehak sistem, ki ful hitro popušča kolo.

...

Tok hitro da se še stoppija ne da narest .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prjatu moj, fejst se motiš, men verjem, se vid, da še nisi vozu motorja z ABS-m. Jz sm nardila že več kot 13.000 km na tem motorju k ga mam in je z ABS-m in sm zelo vesela, da ga mam ker mogoče me pa nebi blo več tuki, če ga nebi mela.

POvzetek vse te teme je: ABS je za bejbike :)

Popravljeno . Popravil lina
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

AH---- vse ste že zmešal tako kot vidim se že motoristka bolj razume na ABS kod vi hudi nasprotniki ABES-a.Namreć logično,da se trdota pritiska na zavorno ročico razlikuje od motorja in od sistama ter od kakovosti (cene )ABS-a Namreč sam ABS.(takrat ko začneš zavirat)se vključi motorček kateri s svojim pritiskom krmili batke (s pomočjo računalnika)v razdelilcu ABS-a-seveda,če so zavore še delno ali popolno integrirane je tega dela za računalnik še več(zaviranje spredaj+zadaj).Kar pa se tiče same trdote ročice za zaviranje postojijo dodatni sistemi npr. pri avtih vedno SERVO učinek (podtlak iz usisne cevi),pri motorjih (BMW-k)se uporablja dodaten motor in vsakič ko začniš zavirat se vključi ta motor in ti pomaga zavirati tako da ročico sploh ni potrebno močno pritisniti in jo lahko zelo lapo doziraš.To je težko opisovati morate probati namreč zavore pri BMW-eju so 1A.Nebi našteval koliko motorjev sem vozil saj mi nebi verjeli ampak takšne dobre zavore kot jih imam zdaj jih še nisem imel,kdor mi neverjame naj gre na kakšno probno vožnjo in probajte BMW-eja K-( R-S-ali GT)boste presenečeni.Pa še tole ta problem pri BMW-ejih z zavorami je bil ravno ta motorček za pritisk ,kajti vozili so se novinarji cel dopoldne po pisti in vsak je samo pognal in probal zavore ,poraba elektrike je bila tako velika,da se je spraznil akumulator in zavorna ročica je postala trda zaviranje je bilo težje in ta novinar je padel potem pa so naredili celo storijo.Namreč odgovor iz BMW-werka je bil takle: na cesti do take situacije nemore priti ,kajti nikoli zaporedno tolikokrat EXTREMNO na zaviraš tako,da je vedno dovolj časa da se akumulator napolni. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

,kajti nikoli zaporedno tolikokrat EXTREMNO na zaviraš tako,da je vedno dovolj časa da se akumulator napolni. :OK:

Res je fajn, da je tako pomembna funkcija kot so bremze odvisna od akomulatorja....

in kot se spomnim, je ICE nekjaj pastal o temu in niso ,,padali,, samo novinarji temveč se je to dogajalo na cesti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Namreč odgovor iz BMW-werka je bil takle: na cesti do take situacije nemore priti ,kajti nikoli zaporedno tolikokrat EXTREMNO na zaviraš tako,da je vedno dovolj časa da se akumulator napolni. :OK:

tralali, tralala,... in potem je ata smrk povedel ostale smrkce v rajski smrkcograd...

ce se je to zgodilo na pisti, potem se to lahko zgodi tudi na cesti. in ker taka moznost obstaja, je taksen komentar bmw-ja (ce sploh je to uraden komentar bmw-ja) skrajno neresen in za motoriste podcenjujoc. uporabnik izdelka nikakor in v nobenem primeru ne more in ne sme biti poskusni zajcek in ce pri bmw-ju niso bili sigurni da zadeva 100% deluje jo pac ne bi smeli lansirati ne trzisce. pri zavorah na motorjih ni prostora za napake.

novinar pa je vso stvar kolikor vem dozivel na cesti in ne na pisti, kar pa niti ni pomembno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!