Skoči na vsebino

Katero olje?


Tamav

Priporočene objave

Verjetno bom brcnil v temo ampak vseeno!

Zadevo gledam kot totalen lajik in novinc.

Vsi pravite najbolše za v svoj motor! Se strinjam, vendar zakaj bi dajal v motor olje, ki je namenjen za nevemkake obremenitve mašine in stalnodržanje v obratih??? Če tega vi sploh ne počnete, seveda če ste povprečni uporabnik motorja.

Ste se kdaj vprašali zakaj je tako mali odstotek razlike med povprečnim oljem in oljem vrhunske kakovosti (vsaj pravijo da je vrhunsko) vsaj kaj se testov tiče - Kdo sploh izkoristi to razliko ob normalni vožnji?

Vsi proizvajalci nekak garantirajo cca 15-20k km za zamenjavo, vi pa menjate na 6-8k!

Kako to da stari motorji še vedno delujejo klub takratnji slabi kvaliteti olja - pa vrtijo se na 10 000 obratih sedaj 12-14 000 obratih?

Več prihodnjič !

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če stočiš iz mašine v rednem servisnem intervalu iz motorja olje, ki ni umazano to pomeni, da umazanija (saje, hlapi .. ) ne prihaja v karter in ne maže olja. To pomeni, da s tem oljem valji in bati dobro tesnijo in kompresija ne uhaja v karter !!

Pri Motulu 300 je vedno steklo deviško čisto olje. Drugje pač ne. In strokovnjaki (bilo jih je več) so izmodrovali, da full sintetika ne deluje optimalno v pralnem smislu za nizkoturažne motorje.

Tvoje stališče je pa silno zanimivo, drugačno in zelo preprosto logično z mehanskega stališča.

Enyone?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

primer da filter le ne zadrži vsega je olje v dizlu, ki že kmalu postane črno zaradi saj

mikro delci, ki mašini ne škodujejo

vsaj pri starejših dizlih je tako, za nove ne vem

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno bom brcnil v temo ampak vseeno!

Zadevo gledam kot totalen lajik in novinc.

Vsi pravite najbolše za v svoj motor! Se strinjam, vendar zakaj bi dajal v motor olje, ki je namenjen za nevemkake obremenitve mašine in stalnodržanje v obratih??? Če tega vi sploh ne počnete, seveda če ste povprečni uporabnik motorja....

Kdo prav da jih ne vrtimo? Vsi vrtimo motorje, ce mas 600 pa sploh (nekje sem zasledil, da imas CBR 600). Sej je tut 8000 obratov velik a ves.

Se vedno trdim, da je razlika v ceni tako zanemarljiva, da se ne splaca sparat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno bom brcnil v temo ampak vseeno!

Zadevo gledam kot totalen lajik in novinc.

Vsi pravite najbolše za v svoj motor! Se strinjam, vendar zakaj bi dajal v motor olje, ki je namenjen za nevemkake obremenitve mašine in stalnodržanje v obratih??? Če tega vi sploh ne počnete, seveda če ste povprečni uporabnik motorja.

Ste se kdaj vprašali zakaj je tako mali odstotek razlike med povprečnim oljem in oljem vrhunske kakovosti (vsaj pravijo da je vrhunsko) vsaj kaj se testov tiče - Kdo sploh izkoristi to razliko ob normalni vožnji?

Vsi proizvajalci nekak garantirajo cca 15-20k km za zamenjavo, vi pa menjate na 6-8k!

Kako to da stari motorji še vedno delujejo klub takratnji slabi kvaliteti olja - pa vrtijo se na 10 000 obratih sedaj 12-14 000 obratih?

Več prihodnjič !

LP

Bobek,

ko sem prvič menjal iz motul 5100 na 300v sem najprej opazil kako gladko teče menjalnik. V 6000 km kolikor traja interval med servisi je 5100 toliko spremenil lastnosti, da se je močno čutilo na "šalthebelnu".

Nasprotno pri 300v tudi tik pred menjavo olja pretikam gladko. Ti to kaj pove o olju?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem v svoj Suzuki natakal 300v, pa sem imel težave z menjalnikom-sklopko!  :angry: Potem sem, po nasvetu mehanika, vanj nalil eno polsintetiko (pol cenejšo) in težave so izginile, pa še lepše je motor delal (manj glasno, z manj tresljaji in lepšim prestavljanjem).  :D

Zdaj vem, da "boljše" ni vedno boljše!  :OK:

Ti to kaj pove o olju? :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsi proizvajalci nekak garantirajo cca 15-20k km za zamenjavo, vi pa menjate na 6-8k!

Kako to da stari motorji še vedno delujejo klub takratnji slabi kvaliteti olja - pa vrtijo se na 10 000 obratih sedaj 12-14 000 obratih?

Zakaj menjamo? Pravzaprav vsi tisti, ki peljemo k mehaniku, damo pregledat cel motor. In ker taisto olje maže tudi menjalnik in v njem se kopa tudi sklopka. Tukaj se pa najbolj pozna staro (postarano) olje. In marsikdo naštepa le toliko km na sezono, preostanek leta pa motor stoji. In za mehanski skupek stvari stanje ni ravno optimalna zadeva (poglej si hiše, v katerih nihče ne živi - propadajo). En košček zgodbe je pa seveda naša navezanost na srce motocikla.

Cena/strošek olja prav gotovo ne more biti postavka in Dave vam je lepo izračunal razliko. Temeljno vprašanje je še vedno - katero olje je res najboljše za moj agregat in njegove pritikline - menjalnik in sklopko. Za dolgo življenje agregata (mazalnost) in za uživanje v vožnji (nezatikajoč menjalnik in nedrseča/necukajoča sklopka).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V mojem motorju se pretaka Motul 5100 15w50. Ni hudo drag in sem z njim popolnoma zadovoljen. V motorju ga imam običajno 8000 km in menjalnik še vedno dela kot bi moral. Menim, da je za zračno hlajene stroje, ki izvirajo iz konca 80. bolje uporabljati polsintetična olja ali celo mineralna, kot pa sintetična. Z uporabo sintetičnih so dostikrat problemi: Predvsem zdrs sklopke, zatikanje menjalnika... Na bandit forumu sem mnogokrat prebral, da problemi izvirajo ravno iz olja.

Menim, da je za povprečnega motorista, ki svoj motor vozi po običajnih cestah dovolj polsint. olje. A verjetno si mislite, da ste ravno vi nadpovprečen cestni razbojnik. Tudi obrati nad 8000 mu ne pridejo do živega, kar takoj. Kje pa lahko pri nas po cesti voziš motor nad 8000 RPM? Mislim dalj časa.

Moj mehanik je rekel: sintetiko samo za na dirkališče, al pa če greš v Nemčijo pa ga na Abahnu skoz 200+km/h tiščiš. Aja pa še to, večkrat sem slišal, da je za motor najbolje, da se tip olja ne menja, predvsem zaradi sklopke. Ko tankaš enkrat olje in si z njim zadovoljen, ni nobene potrebe po menjavi znamke oz. po menjavi tipa olja. Kot je pa že nekdo omenil je zadeva verjetno res psihološka. Boljše malo boljša kvaliteta, bom bolj ziher in agregat bo dalj časa zdržal..... A ko motor na tri leta menjate se vam pa gre da bo mašina zdržala 150.000km? Dajte no... Sicer pa naj toči vsak kar hoče. Ahh...

Popravljeno . Popravil RoadKill
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...aja pa še to: niso samo obrati tisti, ki olju škodijejo. Predvsem sta pomembna temperatura in tlak. Joj moj moped je pa zračno hlajen.... ja verjetno bo treba sintetiko tankat.... ja ono 0w60, da bo bolj ziher. :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Menim, da je za zračno hlajene stroje, ki izvirajo iz konca 80. bolje uporabljati polsintetična olja ali celo mineralna, kot pa sintetična. Z uporabo sintetičnih so dostikrat problemi: Predvsem zdrs sklopke, zatikanje menjalnika... Na bandit forumu sem mnogokrat prebral, da problemi izvirajo ravno iz olja.

Problemi ki jih navajaš nastanejo običajno pri oljih brez aditivov za mokro sklopko ali pri oljih ki imajo v sebi sredstva za zmanjšanje trenja (friction modifiers). Ta so označena "energy conserving" in se jih ne daje v motor, ne glede na izvor (mineralna, delno sint, sint ...).

Menim, da je za povprečnega motorista, ki svoj motor vozi po običajnih cestah dovolj polsint. olje. A verjetno si mislite, da ste ravno vi nadpovprečen cestni razbojnik. Tudi obrati nad 8000 mu ne pridejo do živega, kar takoj. Kje pa lahko pri nas po cesti voziš motor nad 8000 RPM? Mislim dalj časa.

Saj običajno tudi je dovolj. Gre le za to da nima smisla šparat na olju (nekaj jurjev razlike), zato daš noter rajši boljše in si brez skrbi do naslednje menjave. Glej na to kot na neke vrste zavarovanje. V 99% ga ne boš potreboval, ampak kaj če....

Pa še enkrat, kar sem napisal že v prejšnji objavi: V 6000 km je motul 5100 občutno spremenil mazalne lastnosti (opazno pri šaltanju), motul 300 v pa ne (!). Tudi tako kratek servisni interval je očitno vplival na sestavo olja. Zame je ta dokaz popolnoma dovolj.

Popravljeno . Popravil andrej
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

olje motul je drago zaradi reklame, široke potrošnje, vsesplošne zastopanosti in ne extra kvalitete

na razvitem trgu je motul le eno izmed res mnogih olj in še to ne med najbolj cenjenimi

Se strinjam. Dodal bi samo še razvito prodajno mrežo.

Po testih je bil vedno pojem kvalitete Mobil 1. Ne vem če je pri nas sploh naprodaj in po kolikšni ceni.

Shell je bil večinoma za motulom, za Silkolene pa nisem videl testov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Fantje ne govorit to olje je boljše kot tisto itd.itn ... tako enostavno to pač ni !! Pravilna formulacija bi bila kvečjemu ... "za tainta motor in tainta način vožnje je tointo olje najboljše/najprimernejše".

Vsak agregat je narejen s tolerancami med gibljivimi deli, ki si jih je izbral proizvajalec. Glede na to se proizvajalec odloči tudi za olje, ki te tolerance kvalitetno in zanesljivo zapolni v vseh delovnih pogojih stroja !!!

Popravljeno . Popravil hotschko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Proizvajalec določi le priporočeno viskoznost olja.

V okviru tega priporočila pa sam izbereš sestavo. In po lastnostih je sintetično olje boljše v VSEH lastnostih od mineralnih (razen cene ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Fantje ne govorit to olje je boljše kot tisto itd.itn ... tako enostavno to pač ni !! Pravilna formulacija bi bila kvečjemu ... "za tainta motor in tainta način vožnje je tointo olje najboljše/najprimernejše".

Dopovej, če moreš ... ko pa vsak svojo goni.

BTW: Honda USA za moj moped prodaja olje pod svojo blagovno znamko. In tudi pod razno ni čista sintetika.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Proizvajalec določi le priporočeno viskoznost olja.

V okviru tega priporočila pa sam izbereš sestavo. In po lastnostih je sintetično olje boljše v VSEH lastnostih od mineralnih (razen cene ;)

ampak eno olje je pa še posebej priporočeno ... in v navodilih piše tudi kaj več o olju kot samo SAE številke... ali pač ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za mojega ni priporočeno, le API in viskoznost.

Kadar je pa priporočena znamka je pa jasno da gre za komercialno foro. Mislim da BMW priporoča (je priporočal? ne vem če zdaj tržijo olje pod svojo blagovno znamko) Aral sintetiko; na plastenki je tudi pisalo da je olje še posebej primerno za zračno hlajene boxerje. Marketing...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kadar je pa priporočena znamka je pa jasno da gre za komercialno foro.

Pri Renault 5, ki sem ga imel od novega vem, da je prav s priporočenim oljem delovalo najbolje, enkrat se zamenjal olje za neko Castrol full Sintetic olje SAE5-50, ampak je bil motor bolj glasen, nemiren itd....

V motor točim od 10kkm naprej Motul-a, ker mi je veliko lastnikov Ducatijev povedalo, da motor teče tišje in tudi kuri manj olja. Kar je res. Dokler mi zaloga olja ne poide bom točil motula (še 20k km) ... potem pa .. ???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.... Multistrada, kaj olje ... . Ti privoščim iz srca.

:notworthy: :D :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

fantje natocimo si cistega vina :lol1:

vidimo, da nas trgovci popolnoma nategujejo saj smo prisiljeni kupovati znamko Motul, ki je po mojem mnenju najbolj razširjena med motorističnimi olji v Sloveniji

predlog; Motosvet naj začne uvažati konkurenčno olje (podobne kvalitete kot Motul npr 300V) le, da pri tem olju ne bomo plačali toliko znamke

izračun; forum obsega trenutno 228 članov * 4 litre na glavo = 912 litrov olja po ceni npr 2500 SIT = 2 280 000 SIT bi se obrnilo denarja samo od forumovcev

kaj pravite? :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

izračun; forum obsega trenutno 228 članov * 4 litre na glavo = 912 litrov olja po ceni npr 2500 SIT = 2 280 000 SIT bi se obrnilo denarja samo od forumovcev

Forum obsega 2000+ clanov in ne 228. Kje ti zvis?

A bos ti zalozu denar za nakup?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

večina, ki vas zagovarja sintetiko, sanja samo o motulo 300V comp...kao da drugih olj v tem razredu ni

ker ste očitno zelo dovzetni za reklamo, vam priporočam motorex, ker to olje je "music for motors" in je verjetno še boljše od motula, ki je le "fluid force"

pa brez zamere ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se ena "bebava"! Jaz mam v mojem 3 litre nevemcesa pa dobre pov litra nekega Proton-ovga. Vse je O.K. edino skoz sipko zgleda prekleto crno! Pa sklopka mal drsi. Spomladi bom pa naliv kako polsinteticno... to je za 1500ccm :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!