danci1973 Objavljeno Maj 14, 2007 Opozori Objavljeno Maj 14, 2007 z enako voznjo bi moral manj porabit :nono: Če misliš z enako vožnjo enako hitrost in enako pospeševanje, potem bi 100 oktanskega goriva porabil več... To pa zato, ker gorivo z višjim oktanskim številom v istem motorju gori počasneje in proizvede manj moči... :whistle: D.
platoom Objavljeno Maj 14, 2007 Opozori Objavljeno Maj 14, 2007 :nono: Če misliš z enako vožnjo enako hitrost in enako pospeševanje, potem bi 100 oktanskega goriva porabil več... To pa zato, ker gorivo z višjim oktanskim številom v istem motorju gori počasneje in proizvede manj moči... :whistle: D. :nono: bo ravno obratno :grim
DDEAN1 Objavljeno Maj 14, 2007 Opozori Objavljeno Maj 14, 2007 Zaradi te debate sem tankal 98 oktanca. Po 150 km nobene razlike. Pričakujem pa kakšen kilometer manj ker ga bolj tiščimker imam ''kao'' boljši bencin lp
VmasIna Objavljeno Maj 14, 2007 Opozori Objavljeno Maj 14, 2007 Zaradi te debate sem tankal 98 oktanca. Po 150 km nobene razlike. Pričakujem pa kakšen kilometer manj ker ga bolj tiščimker imam ''kao'' boljši bencin lp Konec koncev pa je po moje vse skup isti bencin, samo pod drugo oznako se prodaja :)
danci1973 Objavljeno Maj 14, 2007 Opozori Objavljeno Maj 14, 2007 :nono: bo ravno obratno :grim :grrr Ne bo... D.
stuhec Objavljeno Maj 15, 2007 Opozori Objavljeno Maj 15, 2007 :grrr Ne bo... D. sam ves po mojih izkusnjah se strinjam z platoom-om
solo Objavljeno Maj 15, 2007 Opozori Objavljeno Maj 15, 2007 Debata o tem je že tekla. Najboljši bencin za nek agregat je tisti, ki ga določi proizvajalec (če ne gre za kak naknadni tuning). Oktansko število samo po sebi ne zagotavlja večje moči ali drugačne porabe. Praviloma je boljše najnižje možno število, ki še zagotavlja, da ne pride to predčasne eksplozije. Ko boste pa začeli brusiti glave agregatov itd. potem pa le zračunajte ali 100 oktanov že paše noter ali ne. :closedeyes: Vse ostalo je pa marketinški prijem naftarjev :doze:
BooGoo Objavljeno Maj 15, 2007 Opozori Objavljeno Maj 15, 2007 Debata o tem je že tekla. Najboljši bencin za nek agregat je tisti, ki ga določi proizvajalec (če ne gre za kak naknadni tuning). Oktansko število samo po sebi ne zagotavlja večje moči ali drugačne porabe. Praviloma je boljše najnižje možno število, ki še zagotavlja, da ne pride to predčasne eksplozije. Ko boste pa začeli brusiti glave agregatov itd. potem pa le zračunajte ali 100 oktanov že paše noter ali ne. :closedeyes: Vse ostalo je pa marketinški prijem naftarjev :doze: Oktansko število pove sestavo bencina. Pri rafiniranju nafte lahko nardijo več derivatov, tako tudi več vrst bencina. Najpogostejša sta oktan in heptan (8,7 ogljikovih atomov). Heptan je hitro vnetljiv in če ga stisnemo eksplodira sam od sebe brez iskre, medtem ko pa oktan je zelo stabilen. Oktansko število pa pomeni, koliko procentov je oktana v bencinu. 100 oktanski bencin je tako 100% sestavljen iz oktana in pri stiskanju nebi smel eksplodirati. Zakaj je to pomembno? Večje je okt. število bolj lahko gorivo stisnemo (kompresija), da ne pride do samovžiga, preden da svečka iskro. Višja kompresija=>višja moč. Sedaj če je manj oktansko gorivo pa lahko pride do samovžiga prej (manjša moč, možnost poškodbe motorja). Tako da je boljše višje oktansko in ne nižje oktansko gorivo (sej zato je tudi dražje, zakaj bi prodajal manj kakovstno gorivo po višji ceni???). Vendar pa res brez predelave za pridobitve ne gre. Če hočeš zvečat moč motorja, mu lahko povečaš kompresijsko razmerje, da pa potem nebi prišlo do predčasnih eksplozij (poškodbe motorja) moraš uporabit višjeoktansko gorivo. Specifikacije v navodilih povedo, koliko mora biti NAJMANJ oktansko gorivo, da ne pride do poškodb motorja. Tako, da če ti v knjigi piše 95, pa še kje najdeš 91 oktansko gorivo, to nebi blo ravno dobro za motor...
solo Objavljeno Maj 16, 2007 Opozori Objavljeno Maj 16, 2007 Oktansko število pove sestavo bencina. Pri rafiniranju nafte lahko nardijo več derivatov, tako tudi več vrst bencina. Najpogostejša sta oktan in heptan (8,7 ogljikovih atomov). Heptan je hitro vnetljiv in če ga stisnemo eksplodira sam od sebe brez iskre, medtem ko pa oktan je zelo stabilen. Oktansko število pa pomeni, koliko procentov je oktana v bencinu. 100 oktanski bencin je tako 100% sestavljen iz oktana in pri stiskanju nebi smel eksplodirati. Zakaj je to pomembno? Večje je okt. število bolj lahko gorivo stisnemo (kompresija), da ne pride do samovžiga, preden da svečka iskro. Višja kompresija=>višja moč. Sedaj če je manj oktansko gorivo pa lahko pride do samovžiga prej (manjša moč, možnost poškodbe motorja). :grim Tako da je boljše višje oktansko in ne nižje oktansko gorivo (sej zato je tudi dražje, zakaj bi prodajal manj kakovstno gorivo po višji ceni???). Vendar pa res brez predelave za pridobitve ne gre. Če hočeš zvečat moč motorja, mu lahko povečaš kompresijsko razmerje, da pa potem nebi prišlo do predčasnih eksplozij (poškodbe motorja) moraš uporabit višjeoktansko gorivo. Če gre tole na moj post: nisem napisal, da je nižje oktansko boljše od višje (po karakteristikah), temveč, da je pri nepredelanem vozilu najboljše gorivo z najnižjim možnim okt. številom, ki še zagotavlja pravi vžig = tovarniško določeno gorivo (npr. 95). Gorivo z višjim okt. številom je dražje in ne da od sebe nič več, zato je posledično "slabše". Drugače povedano: brezveze je kupiti 98 ali 100 okt. gorivo za vozilo, ki ima predpisano 95 (in ni predelano). Tankajte 95 in si privoščite kakšno kavo za razliko ;)
stuhec Objavljeno Maj 16, 2007 Opozori Objavljeno Maj 16, 2007 izgleda da se lahko stepemo glede teh oktanov, vsak bi rad imel svojo kosaro polno .) po mojem enostavno, rajsi vec oktanov kot manj, ce ze je cena enaka za vse oktane
VmasIna Objavljeno Maj 16, 2007 Opozori Objavljeno Maj 16, 2007 Bistvo je to, da sploh ni važno kaj tankaš (mislim št. oktanov), če imaš elektronski vbrizg goriva, na podlagi zaznanega goriva elektronka prilagodi delovanje motorja.
stuhec Objavljeno Maj 16, 2007 Opozori Objavljeno Maj 16, 2007 Bistvo je to, da sploh ni važno kaj tankaš (mislim št. oktanov), če imaš elektronski vbrizg goriva, na podlagi zaznanega goriva elektronka prilagodi delovanje motorja. da je tak pametna pa ne bi rekel :grrr ce spremenis kolicino dovoda zraka a to tut zazna ?
Burnout Objavljeno Maj 16, 2007 Opozori Objavljeno Maj 16, 2007 (popravljeno) Če gre tole na moj post: nisem napisal, da je nižje oktansko boljše od višje (po karakteristikah), temveč, da je pri nepredelanem vozilu najboljše gorivo z najnižjim možnim okt. številom, ki še zagotavlja pravi vžig = tovarniško določeno gorivo (npr. 95). Gorivo z višjim okt. številom je dražje in ne da od sebe nič več, zato je posledično "slabše". Drugače povedano: brezveze je kupiti 98 ali 100 okt. gorivo za vozilo, ki ima predpisano 95 (in ni predelano). Tankajte 95 in si privoščite kakšno kavo za razliko ;) Ne bom se kregal, samo videl sem test 3-je avti, Astra 1.6, Golf 5 GTI in Impreza WRX STI. Vsi sprobani na dynorunih z 95 in 98 oktanskim bencinom. Avti niso bili predelani. Na navadni mašini od Astre se ni opazilo razlike med 95 in 98 oktani, Golf je pridobil z 98- oktanskim gorivom 9 konjev, impreza pa celih 15. Tako da je razlika, vendar pri mašinah, ki so bolj športne. Pri navdnih avtih recimo ni razlike. Test pri motorjih nisem še videl :( Drugače pa tema je o FZ 6 tako da smo čisto :topic: Lp Burnout Popravljeno Maj 16, 2007. Popravil Burnout
Osama Objavljeno Maj 17, 2007 Opozori Objavljeno Maj 17, 2007 Ne bom se kregal, samo videl sem test 3-je avti, Astra 1.6, Golf 5 GTI in Impreza WRX STI. Vsi sprobani na dynorunih z 95 in 98 oktanskim bencinom. Avti niso bili predelani. Na navadni mašini od Astre se ni opazilo razlike med 95 in 98 oktani, Golf je pridobil z 98- oktanskim gorivom 9 konjev, impreza pa celih 15. Tako da je razlika, vendar pri mašinah, ki so bolj športne. Pri navdnih avtih recimo ni razlike. Test pri motorjih nisem še videl :( Lp Burnout No, to je pa zato, ker imajo ta navite avtomobilske mašine vgrajen senzor klenkanja, ki prilagodi motorno elektroniko bencinu - tj oktanskemu številu. Tako pri tankanju boljšega bencina elektronika "odpre" motor na njegov potencial ali pa vsaj tja blizu. Zato tak pribitek konjev. Pri avtih brez tega senzorja in pri motorjih, sploh pa pri takih brez elektronike, je tankanje nadbencina čisto stran metanje denarja. Treba je še dodati, da je za Golf GTI in za Imprezo itak predpisan 98 bencin. Tako je elektronika z navadnim bencinom motor priprla, ne pa da bi z 98 oktanskim kaj azres pridobil. Golf ima 200 konjev in jih je imel z 95 bencinom bržkone 191, ne pa z 98 bencinom 209. Če pa želiš še več konjev, se ga pa da čipnit do 270
pek Objavljeno Junij 4, 2007 Opozori Objavljeno Junij 4, 2007 Sej ne bi bil rad pameten ma lani smo šli z klapo v Dubrovnik,in smo pač tankali ko je bil tank prazen in prav vsi(različni motorji)smo opazili,da če smo tankali 98 oktanski bencin je bila poraba za dober liter manj pri približno enaki vožnji. Ma lahko da je bil slučaj,so pa bili motorji z vbrizgom in karburatorjem.
Klajba Objavljeno Junij 4, 2007 Opozori Objavljeno Junij 4, 2007 Ma prosim vas, nehajte se kregat. Oktani, oglikova goriva in njegovi produkti so vam bili razloženi v drugi polovici 8 razreda osnovne šole, ki ste jo obiskovali. Več ko je gorivo oktansko večjo moč ima sama eksplozija le tega ob vžigu.
Erik Objavljeno Junij 4, 2007 Opozori Objavljeno Junij 4, 2007 (popravljeno) odkar ne tankam več na petrolu (zdaj samo 100) delam približno 40km več z enim tankom :krneki: Popravljeno Junij 4, 2007. Popravil Erik
danci1973 Objavljeno Junij 4, 2007 Opozori Objavljeno Junij 4, 2007 Ma prosim vas, nehajte se kregat. Oktani, oglikova goriva in njegovi produkti so vam bili razloženi v drugi polovici 8 razreda osnovne šole, ki ste jo obiskovali. Več ko je gorivo oktansko večjo moč ima sama eksplozija le tega ob vžigu. Ti se šališ? Oz. provociraš? :eek: D.
Lowrenc Objavljeno Junij 5, 2007 Opozori Objavljeno Junij 5, 2007 To se samo narobe spomni, ker je že dolgo tega, kar je on obiskoval drugo polovico 8. razreda ;)
cation Objavljeno Junij 5, 2007 Opozori Objavljeno Junij 5, 2007 saj ne da hočem biti tečem, ampak...: ni v tej temi že 750x razloženo kaj pomeni oktansko število???? :headbang: :headbang:
Jure Objavljeno Junij 6, 2007 Opozori Objavljeno Junij 6, 2007 It needs to be 751x :D Drugače pa jaz tankam kar 95, sem nekaj časa 98 in 100 pa nisem opazil razlike, tako da sem šel nazaj k najcenejšemu :)
Foggy Objavljeno Junij 6, 2007 Opozori Objavljeno Junij 6, 2007 It needs to be 751x :D Drugače pa jaz tankam kar 95, sem nekaj časa 98 in 100 pa nisem opazil razlike, tako da sem šel nazaj k najcenejšemu :) Tudi sam nisem zasledil, kake bistvene razlike, tako da tankam 95 in tam kjer mi je najbolj pri roki, pa naj bo to Petrol, OMV, LOGO,...
HHV Objavljeno Junij 6, 2007 Opozori Objavljeno Junij 6, 2007 Tudi sam nisem zasledil, kake bistvene razlike, ... Čutim razliko. A jo pripisujem kvalitetnejšemu gorivu in ne večjemu oktanskemu št. Čeprav se mi zdi, da je ta razlika vedno manj opazna. :hmm:
PikiJapok Objavljeno Junij 6, 2007 Opozori Objavljeno Junij 6, 2007 (popravljeno) Bencin je aciklični ogljikovodik, kar z drugimi besedami pomeni, da je sestavljen iz ogljikovih in vodikovih atomov združenih v verigah. Molekule bencina imajo od 7 do 11 ogljikov v eni verigi. TIPIČNE MOLEKULE V BENCINU: heptan, oktan, nonan, dekan En od štirih taktov je kompresijski takt, ta nastopi takrat, ko motor stisne cilinder poln mešanice zraka in bencina na zelo majhno prostornino, tik pred vžigom mešanice z vžigalno svečko. Oktansko število bencina nam pove, koliko goriva je lahko stisnjenega preden se ta spontano vžge. Ko se bencin vžiga zaradi kompresije in ne zaradi vžigalne svečke, pride do klenkanja v motorju. To pa je za motor slabo. Bencin z nižjim oktanskim številom prenese manjšo količino kompresije, kot tisti z višjim oktanskim številom. Kompresija motorja nam pove, koliko oktanski bencin moramo uporabljati. En od načinov za zvečanje moči motorja pri enaki prostornini, je povečanje kompresije. Zato imajo zmogljivejši motorji večjo kompresijo in potrebujejo bencin z višjim oktanskim številom. Heptan, ki je tudi sestavni del bencina, zelo slabo prenaša kompresijo. Že pri majhnem stisku pride do samovžiga. Medtem pa oktan zelo dobro prenaša kompresijo. 95 oktanski bencin vsebuje kombinacijo ogljikovodikov, ki imajo enake lastnosti kot bencin v katerem bi bilo 95% oktana in 5% heptana. Oktansko število nam torej pove, kakšni mešanici izooktana in normalnega heptana ustreza gorivo glede na lastnosti pri stiskanju in vžigu v batu motorja. Bolj kot so ogljikovodiki razvejani, višje oktansko število imajo. Izooktan ima npr. oktansko število 100, n-heptan pa 0. V primeru, da v motorju zgoreva gorivo z manjšim oktanskim številom, kot je zahtevano, lahko pride do okvare motorja, ker se hlapi bencina in zraka vžgejo prej, kot jih vžge iskra svečke. Popravljeno Junij 6, 2007. Popravil PikiJapok
motofrik Objavljeno Junij 17, 2007 Opozori Objavljeno Junij 17, 2007 Sem nevede natankal 98 oktanski benz. Ko je že bil noter, sem si pa rekel,- pa poglejmo. Nisem opazil razlike, razen v ceni. Mogoče pri visokozmogljivih motorjih, da bi se kaj poznalo, meni se ne.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se