Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Ice

Priporočene objave

Imam motor s kompresijskim razmerjem 1:11,5, po prebranem pa sklepam, da bi moral uporabljati 98 ali 100 oktanski benzin. Ali prav mislim :hmm: ? Kaj mi svetujete?

Posvetujte se s svojim zdravnikom ali apotekarjem. Lahko pa tudi z mehanikom ali navodili za uporabo vašega motocikla.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kok kombinezonov pa maš sešitih v enga da se notr spravš??

v bistvu je izdelan iz kož, ki jih odrem s hrbta preveč pametnim motosvetovcem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bogi tvoj hrbet :doze:

on topic:

sem pogruntov, da pri 95 pri višjih obratih motor kar precej cuka. kadar tankam 100, vleče bolj gladko, brez cukanja. kako bi to lahko razložil? priporočen je pa najmanj 91 oktanski (v navodilih za uporabo)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sprašujem zato, ker mi v glavi odmeva, še izpred časov, da bencini z nad 95-imi oktani uničujejo katalizatorje in da naj ne bi bili primerni za avtomobile z katalizatorjem. :unsure:

Takrat je bil višjeoktanski (98) bencin svinčen, če se prav spomnim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sprašujem zato, ker mi v glavi odmeva, še izpred časov, da bencini z nad 95-imi oktani uničujejo katalizatorje in da naj ne bi bili primerni za avtomobile z katalizatorjem. :unsure:

Pred časi je 98-oktanski bencin vseboval svinec. Z odstranitvijo le te komponente pa je prišla zahteva po katalizatorju...

Nekoč sem pri branju neke študije izvedel, da gre v bistvu za "nateg", saj naj bi bili trenutne emisije CO2 bolj škodljive, kakor svinec iz takratnega osvinčenega bencina. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bogi tvoj hrbet :doze:

on topic:

sem pogruntov, da pri 95 pri višjih obratih motor kar precej cuka. kadar tankam 100, vleče bolj gladko, brez cukanja. kako bi to lahko razložil? priporočen je pa najmanj 91 oktanski (v navodilih za uporabo)

Morda zaradi visokega kompresijskega razmerja prihaja do vžiga pred iskrenjem? Kar pa povzroči ne-optimalno delovanje motorja. Just personal opinion... :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kompresijsko razmerje naj bi bilo 10:1, kakšno pa je dejansko pa ne vem...ni bilo nikoli posebej izmerjeno

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

so mi strici povedali, da za dolge relacije 98 in 100 oktansko gorivo pomeni prihranek pri porabi... :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

so mi strici povedali, da za dolge relacije 98 in 100 oktansko gorivo pomeni prihranek pri porabi... :naughty:

to so ti zdajle skozi poste razložili novodobni strički, kot meni :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to so ti zdajle skozi poste razložili novodobni strički, kot meni :naughty:

So mi strici že pred več kot 15-timi leti to povedali :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na daljših relacijah ti tako in tako manj kuri... Največ prišparaš, če malo manj ožemaš ročko gasa. :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je seveda res... vendar ob enakem "ožemanju" na relaciji 98 oktanskega manj pokuriš... testirano leta 1985 na relaciji LJ - Kragujevac (YU) - LJ s 101-ko. :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... testirano leta 1985 na relaciji LJ - Kragujevac (YU) - LJ s 101-ko. :naughty:

:eek: :eek: , čak de zalaufam.. :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :eek: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: , dober argument, kok ti je manj popila...3 litre :lol1: :lol1: :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v bistvu je izdelan iz kož, ki jih odrem s hrbta preveč pametnim motosvetovcem.

pol nebi blo več motosvetovcev :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je seveda res... vendar ob enakem "ožemanju" na relaciji 98 oktanskega manj pokuriš... testirano leta 1985 na relaciji LJ - Kragujevac (YU) - LJ s 101-ko. :naughty:

Leta '85. Torej je 101-ka bila najmanj letnik1985, kar pomeni da je imela platine. Kaj pomenijo malenkost razštelane platine za porabo, pa vemo vsi, ki smo jo kdaj vozili... :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kompresijsko razmerje naj bi bilo 10:1, kakšno pa je dejansko pa ne vem...ni bilo nikoli posebej izmerjeno

Definitivno... Bencin z višjim oktanskim številom se "kasneje" vžge, kot tisti z nižjim (nižje oktansko število pomeni več heptana, ki je bolj eksploziven in se lahko vžge že zaradi tlaka - pred iskro). Nekak kmečki test je "mirnost prostega teka" in "način ugašanja". Če ga ugasneš in še naredi kak takt in pri večoktanskem mrkne takoj, ko vzameš kontakt, potem ti mora biti to jasen znak.

Sicer pa višjeoktanski bencini dobro denejo agregatu tudi zaradi drugih lastnosti (aditivov), ampak je to že druga zgodba. Zato ne bo napak, če tudi kdo drug uporablja slednjega. Se pa to ne bo (vsaj ne bistveno) poznalo na porabi niti ne na končni hitrosti, edino pri višjih kompresijskih razmerjih se zna poznati v navoru že na občutek...

Tako nekako, laično razloženo. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Leta 85 sem bil še pod nosom moker in je bilo važno da sem vedno šel z mat na črpalko ko je šla takrat novega fičota tankat. Če me spomin ne vara je bil takrat na črpalkah osvinčen 86 oktanski ter super 91 osvinčen, pa dizel, kurilno, pa mešanica in petrolej...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hmmm. me že mal leta dajejo... zgleda, da sem se zmotu za eno leto... vendar.. šlo je za eno stavo.. se pa ne spomnem več točno... :whistle:

Leto 1986:

Junija tega leta je Petrol začel s prodajo neosvinčenega bencina v Sloveniji, s čimer se je zelo zgodaj priključil skupini evropskih držav s takim gorivom.

Vir: http://www.petrol.si/index.php?sv_path=201,302,307

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Leta 85 sem bil še pod nosom moker in je bilo važno da sem vedno šel z mat na črpalko ko je šla takrat novega fičota tankat. Če me spomin ne vara je bil takrat na črpalkah osvinčen 86 oktanski ter super 91 osvinčen, pa dizel, kurilno, pa mešanica in petrolej...

Hmmm... kolikor se pa jaz spomnim je bil to 86-oktanski "NORMAL" za mešan'co... A ste 'mel prej Wartburga, pa ji je ostalo v navadi??? :naughty:

Super pa je bil osvinčen 98-oktanski (modra barva ga je označevala).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na discoveri so naredil oddajo na to temo:

uporabl so višje (140) in nižje (95 al 98 nism zihr) in še nakaj vmes oktanski bencin. zanimivi rezultati so bili avtomobili so bili renault clio in subaru impreca. ugotovitve, višje oktanski bencin da več navora in konjev, toda mora biti motor sposoben to izkoristiti. pri cliotu se razlika oktanov ni poznala. impreca pa je z višje oktanskem bencinom pridobila kar nekaj konjev in navora (številk se ne spomnim, je že nekaj časa minilo od kar sm gledal oddajo). sklep je biu da, če imaš visoko sposoben motor se pozna razlika v oktanih, v povprečnih avtomobilih pa ni opazna.

dvomim da bi clio sploh delal na 140 oktanski bencin

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj moped ima že po naravi relativno visoko kompresijsko razmerje. Z leti in kilometri so nastale obloge na batih, ventilih in glavi, tako da se je kompresijsko razmerje še povečalo.

Ker sem s 95 oktanskim imel občutek da ne teče lepo, sploh v visokih obratih, sem parkrat natočil 98 ali 100 oktanski benz.

Motor se hitreje in lažje zvrti, višja končna in več moči v visokih obratih, lepši prosti tek. Mogoče je pa nekoliko izgubil na navoru.

Pri super tenere, ki ima nižje kompresijsko razmerje je bila pa razlika točno 0.

Od visokooktanskega goriva imajo korist le navite mašine, ali pa če motor klenka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

CLIO dizel zagotovo ne, bencinar pa BP

dizel res ne, ampak kaj ni 140 oktanov že tako veliko število da se bencin pri tako ˇnizkiˇ kompresiji vsakdanjih avtomobilov sploh ne bi vžgal :?

ker vem da so včasih (oz. še vedno) dajali bencin z 120+ okt v tiste letalske motorje, ki so imeli cilindre razvrščene okoli in okoli rotorja (ne vem točno kako se jim reče, vem pa da imajo posebno ime)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hmnja... Če je osnovna definicija oktanskega števila da to predstavlja simulacijo razmerja med oktani in heptani v gorivu (višje oktansko število so včasih dobivali z dodajanjem svinca, danes pa naj bi dodajali metanol), kaj ni potem najvišje možno oktansko ševilo 100? In kaj nam pove oktansko število 140?

Da imamo 140 enot oktana v 100 enotah goriva? :hmm:

Popravljeno . Popravil PikiJapok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hmnja... Če je osnovna definicija oktanskega števila da to predstavlja simulacijo razmerja med oktani in heptani v gorivu (višje oktansko število so včasih dobivali z dodajanjem svinca, danes pa naj bi dodajali metanol), kaj ni potem najvišje možno oktansko ševilo 100? In kaj nam pove oktansko število 140?

Da imamo 140 enot oktana v 100 enotah goriva? :hmm:

Octane is measured relative to a mixture of iso-octane (2,2,4-trimethylpentane, an isomer of octane) and n-heptane. An 87-octane gasoline, for example, has the same octane rating as a mixture of 87 vol-% isooctane and 13 vol-% n-heptane. This does not mean, however, that the gasoline actually should contain these chemicals in these proportions. It simply means that it has the same autoignition resistance as the described mixture.

140 oktansko gorivo ima torej 1,4x boljšo odpornost na samovžig kot 100% iso-oktan (ki ima po definiciji oktansko število 100).

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!