Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Ice

Priporočene objave

dizel res ne, ampak kaj ni 140 oktanov že tako veliko število da se bencin pri tako ˇnizkiˇ kompresiji vsakdanjih avtomobilov sploh ne bi vžgal :?

ker vem da so včasih (oz. še vedno) dajali bencin z 120+ okt v tiste letalske motorje, ki so imeli cilindre razvrščene okoli in okoli rotorja (ne vem točno kako se jim reče, vem pa da imajo posebno ime)

bat stisne mešanico olja, zraka in bencina, svečka vžge, izpušnji plini gredo vn, cikel se ponavlja. (to osnovno razlago verjetno vsi poznamo), zakaj motor nebi deloval na višje oktanski bencin? bencin se vžge zaradi iskre na svečki.

verjetno si mislil ta motor

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v bistvu je izdelan iz kož, ki jih odrem s hrbta preveč pametnim motosvetovcem.

Ti posodim skalpel, na novo nabrušen! :whistle:

Sem enkrat v R65 natankal nafto (po sili razmer,- ni bilo drugega). Je vžgal, in sem se tudi pripeljal do prve pumpe.

Hmmmm imel ne načrtno situacijo z nafto v motor, sam, da sem jaz po pomoti dal cev za tankat v rezervar in napolnil čistih

8 L nafte :headbang: :headbang: :headbang: opazil šele tedaj, ko sem dal cevko mal ven in opazil, da je debelejša cev na koncu

ter takoj dal kantico in potegnil skozi cevkice celotnih cca 8 L nafte ven, katera se je zmešala s preostalo rezervo bencina in dolil

nazaj polni tank 95 oktanskega bencina, motorju dal kontakt in je kresnil kot, da ni bilo nič, malo je za dimil in čez 50 km ponovno

tankal in na srečo vse je bilo OK :OK: :OK: :OK:

Malo nafte motorju ne škodi O:-)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker sem s 95 oktanskim imel občutek da ne teče lepo, sploh v visokih obratih, sem parkrat natočil 98 ali 100 oktanski benz.

Motor se hitreje in lažje zvrti, višja končna in več moči v visokih obratih, lepši prosti tek. Mogoče je pa nekoliko izgubil na navoru.

Ne vem v katerem tiču grmi zajec ampak ta dva stavka mi ne gresta ravno logično skupaj.

Če se motor hitreje zavrti pomeni da ima več navora :yes:

Moč motorja (kW) je produkt navora (Nm) ter obratov. Kar pomeni spet če je končna višja je moč večja smo pa spet pri višjem navoru.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni se zdi pa kar logično.

Ker je prej nekoliko klenkal, je imel zaradi tega več navora, kot recimo dizel motorji, ki delajo na principu klenkanja in imajo večji navor kot bencinarji.

Ker pa v višjih obratih bolj pravilno izgoreva in takrat kot je treba, ima pa zato več moči, ker se bencin ne vžge predčasno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor ki klenka nikoli nima višjega navora; pri normalnem zgorevanju se pojavi lepa krivulja porasta tlaka; tlak doseže najvišjo raven ravno ko je bat v ZMT in pri delovnem taktu izkoristi energijo.

-pri motorju ki klenka pa se pojavijo detonacije. Zaradi teh je je porast tlaka v motorju zelo visok in del energije prevzamejo motorni deli(material v elastičnem območju).

-prav tako gre večji del energije še za premagovanje poti bata pred ZMT v ZMT, saj se kompresija izvaja pod višjim tlakom če je že prišlo do vžiga celotne zmesi.

-ravno tako je pri klenkanju porast temperature nekoliko višji, zaradi tega je treba motorju odvesti več toplote(treba ga je bolj hladit)

3x izgube energije tvorijo višji navor :grrr

Pa še to: dizelski motorji ne delajo na principu klenkanja ampak na principu samovžiga; namreč klenkanje je nekontroliran vžig celotne zmesi v valju, pri dizlu pa pride do temp. samovžiga, šele potem za dovede gorivo, ki kontrolirano zgori. Porast tlaka pa je odvisen od količine vbrizganega goriva ter trajanja vbrizga...

Popravljeno . Popravil no_name
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dizel res ne, ampak kaj ni 140 oktanov že tako veliko število da se bencin pri tako ˇnizkiˇ kompresiji vsakdanjih avtomobilov sploh ne bi vžgal :?

ker vem da so včasih (oz. še vedno) dajali bencin z 120+ okt v tiste letalske motorje, ki so imeli cilindre razvrščene okoli in okoli rotorja (ne vem točno kako se jim reče, vem pa da imajo posebno ime)

Ko preskoči iskra ni benzina,da se nebi vžgal neglede na število oktanov,saj je temperatura iskre ca 1500+ stopinj.

Motorji z cilindri okoli GLAVNE gredi(ne ROTORJA) mogoče si mislil propelerja se imenujejo ZVEZDA motorji OK.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

koliko pa jih pravzaprav poje v oktanih ? Sem bil prepričan da 8, tu pa berem 95,97,100. :hmm:

SiR premalo kože si ogulil, modrovanj že za dve skripti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

danes sma s kolegom na štirih pumpah iskala tote oktane pa jih nikjer nimajo na zalogi! Sn mislo, da bi jih malo zraun vliu, da bi bol šlo po ravnem... zgleda, da je povpraševanje ful večje od ponudbe al kaj... se za začetek jih ne bi 100 kupo, mogoče tri al pa štiri, tolko da vidim, ka to z mašino dejla ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

danes sma s kolegom na štirih pumpah iskala tote oktane pa jih nikjer nimajo na zalogi! Sn mislo, da bi jih malo zraun vliu, da bi bol šlo po ravnem... zgleda, da je povpraševanje ful večje od ponudbe al kaj... se za začetek jih ne bi 100 kupo, mogoče tri al pa štiri, tolko da vidim, ka to z mašino dejla ...

:beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

danes sma s kolegom na štirih pumpah iskala tote oktane pa jih nikjer nimajo na zalogi! Sn mislo, da bi jih malo zraun vliu, da bi bol šlo po ravnem... zgleda, da je povpraševanje ful večje od ponudbe al kaj... se za začetek jih ne bi 100 kupo, mogoče tri al pa štiri, tolko da vidim, ka to z mašino dejla ...

Ko ti bo elektrike zmanjkalo vzem cekar in v Špar ponjo je najcenejša OK!!!!!!!!!!!!

Ps: to ti je nekaj podobnega kot oktane kupovat na pumpah OK :headbang: :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo se je delal nevednega. Upam...

Kot v vojski smo enega poslali v mehanično delavnico po ''međugas'' za Deutza.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko ti bo elektrike zmanjkalo vzem cekar in v Špar ponjo je najcenejša OK!!!!!!!!!!!!

Ps: to ti je nekaj podobnega kot oktane kupovat na pumpah OK :headbang: :headbang:

a pol hočeš rečt, da so oktani na voljo tako, kot baterije recimo ... hmm .. .a pol se reče "oktani v konzervi" al kaj na šalteru?

(se heeeecam, brumer, ne se vzburjat.... ker pač eni tolk doktorirajo okol teh oktanov - tolk se še dirkači ne sekirajo okol goriva na dirkah )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... hmm .. .a pol se reče "oktani v konzervi" al kaj na šalteru?

Ja u ameriki jih prodajajo že dobrih 40 let; "Canned octane"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tolk se še dirkači ne sekirajo okol goriva na dirkah

seveda se ne, tisti skiroji ki jih imajo niso tako občutljivi :devil:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri super 95 imaš baje (pogovarjala sem se z policajem glih na pumpi je tankal bencin v bika in je nanesla beseda o bencinu) 10 km večjo končno hitrost kot pa,če tankaš 98. :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri super 95 imaš baje (pogovarjala sem se z policajem glih na pumpi je tankal bencin v bika in je nanesla beseda o bencinu) 10 km večjo končno hitrost kot pa,če tankaš 98. :yea2:

:krneki:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri super 95 imaš baje (pogovarjala sem se z policajem glih na pumpi je tankal bencin v bika in je nanesla beseda o bencinu) 10 km večjo končno hitrost kot pa,če tankaš 98. :yea2:

Te je nategnu.Pridobiš čiste 3 km,preverjeno.Sam tankam 92 oktanskega, tako napram 100 oktanskem pridobim celih 8 km.Čista matematika. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lol, hecni ste :kva1:

Se ti zdi ? nekateri bodo doktorirali na oktangaganju.To je strokovna debata in kot tako jo je potrebno jemati.Samo strokovno podprti prispevki oktanogaganja nam vračajo dobro voljo. :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri super 95 imaš baje (pogovarjala sem se z policajem glih na pumpi je tankal bencin v bika in je nanesla beseda o bencinu) 10 km večjo končno hitrost kot pa,če tankaš 98. :yea2:

hm zakaj pol uporabljajo na dirkah vec oktanski becin

tele policaji majo cudno matematikol al pa so bmw-je na tko navadl hehehe

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hm zakaj pol uporabljajo na dirkah vec oktanski becin

:slap: Ker imajo drugačne mašine.

tele policaji majo cudno matematikol al pa so bmw-je na tko navadl hehehe

Tale policaj ima kar dobro matematiko... Čeprav je 10km/h malo dosti...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hm zakaj pol uporabljajo na dirkah vec oktanski becin

tele policaji majo cudno matematikol al pa so bmw-je na tko navadl hehehe

jah, zakaj, da več kilometrov nardijo, jasno .... ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jah, zakaj, da več kilometrov nardijo, jasno .... ;)

Vedno zmaga tisti ki naredi več kilometrov.To je vsakemu jasno. :grupni:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri super 95 imaš baje (pogovarjala sem se z policajem glih na pumpi je tankal bencin v bika in je nanesla beseda o bencinu) 10 km večjo končno hitrost kot pa,če tankaš 98. :yea2:

Jasno. Drži kot pribito. Pri 98 oktanskemu imaš samo 2 molekuli heptana ( plina), pri 95 jih imaš pa 5, razlika so 3% več heptana. In pravi 10 km večja končna hitrost?

10km/3%=3,33km/1%=3,33 km x 100%=333 km/h :eek: :eek: :eek: , a tok grejo BMW-ji, pa še podkrepljeno s strani roke pravice :unsure: :unsure: :unsure:

Prodam hondo cbr oz. menjam za policijski BMW

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!