Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Priporočene objave

Objavljeno
narobe govoriš ... ni heptan ampak hepan....

1. Metan CH4

2. Etan C2H6

3. Propan C3H8

4. Butan C4H10

5. Pentan C5H12

6. Heksan C6H14

7. Heptan C7H16

8. Oktan C8H18

9. Nonan C9H20

10. Dekan C10H22

Objavljeno
1. Metan CH4

2. Etan C2H6

3. Propan C3H8

4. Butan C4H10

5. Pentan C5H12

6. Heksan C6H14

7. Heptan C7H16

8. Oktan C8H18

9. Nonan C9H20

10. Dekan C10H22

CnH2n+2 je pa splošna formula verižnih alkanov.

Objavljeno (popravljeno)
1. Metan CH4

2. Etan C2H6

3. Propan C3H8

4. Butan C4H10

5. Pentan C5H12

6. Heksan C6H14

7. Heptan C7H16

8. Oktan C8H18

9. Nonan C9H20

10. Dekan C10H22

poišči slovar štajerskega knjižnega jezika ... ;) ko že tolk rad tisto tvojo idrjščino tovčeš ...

Popravljeno . Popravil SiR
Objavljeno
poišči slovar štajerskega knjižnega jezika ... ;) ko že tolk rad tisto tvojo idrjščino tovčeš ...

:eek: :slap: , zalaufam :kva2: :lol1: :lol1: :lol1:

Objavljeno

22 strani, pa na vsake toliko ena in ista vprašanja (zablode) in eni in isti odgovori.

Morda je čas da se na forumu naredi nekakšna "tovarna znanja" (ime je vzeto iz avto foruma), v katerem bodo taka splošna vprašanja in PREVERJENI odgovori, brez nabijanj in napačnih odgovorov

Objavljeno
22 strani, pa na vsake toliko ena in ista vprašanja (zablode) in eni in isti odgovori.

Morda je čas da se na forumu naredi nekakšna "tovarna znanja" (ime je vzeto iz avto foruma), v katerem bodo taka splošna vprašanja in PREVERJENI odgovori, brez nabijanj in napačnih odgovorov

YES, KDO BO PA PRESOJAL PRAVILNOST ODGOVOROV...JONAS.

Objavljeno

ponavadi moderatorji, glede na napisano v sami temi, linke z obrazložitvijo in detalji.

Sicer pa nima veze, veselo nabijanje nadaljnih 22 in več strani v tej temi, o oktanih bi bil itak dovolj en post.

Seveda s predpostavko da je bralcu jasen princip in delovanje motorja z notranjim zgorevanjem. Eno je povezano z drugim.

Ko je no_name pisal o ZMT, sem skoraj siguren da večina nima pojma kaj kratica pomeni. O oktanskem številu bi pa vsi radi vedeli, ker to je "parameter" ki ga lahko "tunajo" na vsaki bencinski črpalki...

PS: tole zadnje ne leti nate

Objavljeno (popravljeno)
YES, KDO BO PA PRESOJAL PRAVILNOST ODGOVOROV...JONAS.

nekdo, ki bo kompetenten in plačan, da si bo vzel čas :) in ki bo imel dovolj soli v glavi, da bo podvomil v vsako trditev in jo preveril pri strokovnjakih.

Popravljeno . Popravil SiR
Objavljeno
ponavadi moderatorji, glede na napisano v sami temi, linke z obrazložitvijo in detalji.

Sicer pa nima veze, veselo nabijanje nadaljnih 22 in več strani v tej temi, o oktanih bi bil itak dovolj en post.

Seveda s predpostavko da je bralcu jasen princip in delovanje motorja z notranjim zgorevanjem. Eno je povezano z drugim.

Ko je no_name pisal o ZMT, sem skoraj siguren da večina nima pojma kaj kratica pomeni. O oktanskem številu bi pa vsi radi vedeli, ker to je "parameter" ki ga lahko "tunajo" na vsaki bencinski črpalki...

PS: tole zadnje ne leti nate

ZMT- zgornja mrtva točka, da položim izpit še enkrat.Oprosti meni so se zdeli razni prispevki prava popestritev.Sicer pa se je kdo le kaj naučil(upam da ne napačno, saj so bili odgovoti(napačni) dovolj zajebantsko napisani. :worship:

Objavljeno
ZMT- zgornja mrtva točka, da položim izpit še enkrat.Oprosti meni so se zdeli razni prispevki prava popestritev.Sicer pa se je kdo le kaj naučil(upam da ne napačno, saj so bili odgovoti(napačni) dovolj zajebantsko napisani. :worship:

saj sem napisal da zadnja odstavka nista letela nate (iz tvojih odgovor v drugih temah vem da poznaš delovanje motorjev ;))

Saj je kul da je zajebancija vmes, tudi da se na šaljiv način komu kakšno stvar pove ... sedaj si pa predstavljaj iskanje odgovora po enem letu med vsem "podjebavanjem". Ne gre.

Objavljeno
Saj je kul da je zajebancija vmes, tudi da se na šaljiv način komu kakšno stvar pove ... sedaj si pa predstavljaj iskanje odgovora po enem letu med vsem "podjebavanjem". Ne gre.

Se strinjam, ne gre. Tudi jaz sem že marsi katero skuhal, še večkrat pa sem bil zaveden :BUA: , in ko se odločiš iskat pravilen odgovor, je bolje da ga tu gor ne iščeš, če ne veš, kdo ti odgovarja.

Objavljeno
Se strinjam, ne gre. Tudi jaz sem že marsi katero skuhal, še večkrat pa sem bil zaveden :BUA: , in ko se odločiš iskat pravilen odgovor, je bolje da ga tu gor ne iščeš, če ne veš, kdo ti odgovarja.

OK, obljubim Klajba tebi bom samo resno odgovarjal.Naj te smeško ne zavede.Se dobiva v virtualni pivnici, ostajaš dolžan pir. :worship:

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

vse debate se končajo za šankom :grrr

  • 1 mesec pozneje...
  • 2 let pozneje...
Objavljeno

tole bo vejretno izpadlo totalno brezvezno vprašanje za nekatere toda vseeno......er-6 katero gorivo tankate.....95, 98, super 100, če mi kdo ve povedat kaj je bolš, oz če je sploh kakšna razlika?

hvala za info

Ni bistvene razlike. Tankej po želji oz. odvisno od debeline denarnicesmile.gif V teoriji naj bi večje število oktanov izboljšalo performance ampak to pri cestni vožnji ne opaziš preveč.

Objavljeno

tole bo vejretno izpadlo totalno brezvezno vprašanje za nekatere toda vseeno......er-6 katero gorivo tankate.....95, 98, super 100, če mi kdo ve povedat kaj je bolš, oz če je sploh kakšna razlika?

95

Ni bistvene razlike. Tankej po želji oz. odvisno od debeline denarnicesmile.gif V teoriji naj bi večje število oktanov izboljšalo performance ampak to pri cestni vožnji ne opaziš preveč.

Po kateri teoriji? :rolleyes:

Večje oktansko število poslabša performance.

D.

Objavljeno

95

Po kateri teoriji? :rolleyes:

Večje oktansko število poslabša performance.

D.

Po kateri teoriji?

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Aja pa strah me je da bi me ob daljši vožnji začele bolet noge zarad nizkega sedeža ker me že na zdajšnjem motorju pa mam 820mm. Ma kdo težave s tem?

Za bolečine v nogah ali kolenih ali bokih ni toliko pomembna "višina motorja" oziroma "višina sedeža", kot višina tačk - če so te nameščene bolj visoko, imaš noge bolj pokrčene, in če so tačke še nenavadno postavljene v vodoravni osi, morda preveč naprej ali nazaj, je lahko tudi to faktor, ki prinese k temu.

Pravzaprav - idealno je, da probaš ...

Po kateri teoriji?

Po teoriji manj zmogljivih motorjev :-).

  • Ni mi všeč 3
Objavljeno

men desetka dost lepše dela na 98 ali 100-ko, husqvarna pa sploh, ker ma še višje kompresijsko razmerje, 12,9:1.

V dr-ja bi pa lahko skor petrolej tankal. :P

pardon za off topic. :D

Pa še neki, a kdo ve zakaj in od kje ima er6 tistih nekaj konjev več kot versys?

Čim je kompresijsko razmerje več kot 12;1 MORAŠ tankat vsaj 98 OKT sicer pride do samovžiga (klenkanja) pregrevanja motorja,slabši izkoristek goriva posledično povečana poraba goriva!!

Objavljeno

Čim je kompresijsko razmerje več kot 12;1 MORAŠ tankat vsaj 98 OKT sicer pride do samovžiga (klenkanja) pregrevanja motorja,slabši izkoristek goriva posledično povečana poraba goriva!!

er6 ima 11,3:1

Objavljeno

Tako kot priporoča proizvajalec. Bleifrei 95 :)

oktani mislim da samo pomenijo kako je z samovžigom goriva. Če jih je premalo klenka, če preveč pa spet ni ok.

Kdor misli nič neve "nažalost" razloži "zakaj" bi oktani škodili, razen pri višji ceni goriva!!!!

Ps;kadar meni ugovarjaš bodi pripravljen tvoje ugovarjanje argumentirat!! :hmm:

Objavljeno

Tebi nisem ugovarjal/citiral, slabo bereš.

Preveč oktanov lahko poškoduje izpušni sistem, tako sem prebral na netu in nisem strokovnjak ne za kemijo ali motoroznanstvo.

Morda si pa ti tovrsten strokovnjak oziroma imaš drugačne vire.

Skratka pametuj pametno :)

Objavljeno

Po kateri teoriji?

Po tisti, da bencin z višjim oktanskim številom izgoreva počasneje in zato v 'navadnem' motorju, ki nima dovolj visoke (dinamične) kompresije preprosto ne zgori do konca.

Lahko pa verjameš marketingu, kar se mene tiče... :whistle:

Kdor misli nič neve "nažalost" razloži "zakaj" bi oktani škodili, razen pri višji ceni goriva!!!!

Ps;kadar meni ugovarjaš bodi pripravljen tvoje ugovarjanje argumentirat!! :hmm:

Nihče ni rekel, da višje oktansko gorivo škodi motorju. Koristi pa od tega tudi ni nobene.

D.

Objavljeno

Po tisti, da bencin z višjim oktanskim številom izgoreva počasneje in zato v 'navadnem' motorju, ki nima dovolj visoke (dinamične) kompresije preprosto ne zgori do konca.

Lahko pa verjameš marketingu, kar se mene tiče... :whistle:

Nihče ni rekel, da višje oktansko gorivo škodi motorju. Koristi pa od tega tudi ni nobene.

D.

Se motiš korist je vsekakor, saj si siguren da nebo prihajalo do samo vžiga(klenkanja-pregrevanja) kajti vsaka mašina sploh če bolj počasi voziš ima (dobi) na batih in v kompresijskem prostoru gareš,ki zmanjša kompresijski prostor in poveča se kompresija in predvsem zato je vedno bolje, če uporabljaš več okt. benzin.

Objavljeno

http://chemistry.about.com/od/chemistryarticles/a/which-gasoline-to-buy.htm

tukaj npr.

Skratka, zdaj pa dober razlog zakaj sipati gorivo z več oktani, če tako ni predvideno?

Oktanovo število je pač oznaka za goriva in sicer kakšno kompresijo prenese preden pride do samovžiga in nič drugega...

Skratka er6 ima kompresijsko razmerje 11,3:1 ... ti pa praviš da je nad 12 potrebno sipati 98 oktanov. Kdo zdaj samega sebe negira?

Skratka v er6, ne 100, ne 98, ampak 95...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!