Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Se motiš korist je vsekakor, saj si siguren da nebo prihajalo do samo vžiga(klenkanja-pregrevanja) kajti vsaka mašina sploh če bolj počasi voziš ima (dobi) na batih in v kompresijskem prostoru gareš,ki zmanjša kompresijski prostor in poveča se kompresija in predvsem zato je vedno bolje, če uporabljaš več okt. benzin.

OK, se strinjam, da ni treba it ravno na spodnjo mejo.

Ampak za moj motor je npr. zahtevano 91 (RON) oktansko gorivo. Predvidevam, da je že proizvajalec pri tem upošteval nek varnostni faktor in da 91 ni ravno kritična spodnja meja, tako da je 95 več kot dovolj 'varno' gorivo za moj motor (statično kompresijsko razmerje pa je 11.3:1).

V Avstriji sem tankal tudi že 91 oktansko gorivo, pa ni bilo nobenih težav (priznam pa, da se tudi več moči se ni občutilo :D ).

D.

PS: Jaz vozim japonca in sem siguren, da tudi pri 91 oktanskem gorivu ne bo klenkalo... Čisto te razumem, da ti pri BMW-ju nisi tak ziher. :naughty:

Popravljeno . Popravil danci1973
  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Bmw bolj boksne, zato so tudi cilindre tako montirali :)

Šalo na stran, zdaj pa še čakam razlago zakaj sipati gorivo z več oktani, čeprav ima npr. enako kalorično vrednost.

Objavljeno

... Še nikoli nisem niti v avto (2008 accord), niti v noben motor nalil več kot 95 oktanskega bencina... ker kar se mene tiče je to samo MARKETING... in tudi kakega klenkanja še nisem občutil... morda pa so evropski avti ali motorji pa bolj zahtevni tega pa ne vem.... Tako da er-6 pije 95!

Objavljeno (popravljeno)

ER-6 definitivno 95... Ni potrebe po 98 al pa po 100. Sploh.

Fotr tko prav, serviser tko prav zame je to zadost. So več KM nrdil k jst.

Pa tud v manualu piše 95.

Popravljeno . Popravil GregaSLO
Objavljeno

V navodilih piše najmanj RON91 (USA), nekje sem zasledil da je to 95 oktanski v Evropi.

Objavljeno

Pa tud v manualu piše 95.

V navodilih piše najmanj RON91 (USA), nekje sem zasledil da je to 95 oktanski v Evropi.

Ja sej :)

Objavljeno

V navodilih piše najmanj RON91 (USA), nekje sem zasledil da je to 95 oktanski v Evropi.

Ja sej :)

Pri nas se uporablja 'RON' (Research Octane Number). V Ameriki in Kanadi uporabljajo 'AKI' (Anti-Knock Index), 'also know as Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2', ki je povprečje med RON in MON (Motor Octane Number) in je tipično par točk nižji od RON.

Tako da če v navodilih piše RON91, potem je to tudi pri nas 91.

D.

Objavljeno

ker kar se mene tiče je to samo MARKETING...

Ne vedno. Čist odvisno od tehnološke naprednosti vozila.

Objavljeno (popravljeno)

Ne vedno. Čist odvisno od tehnološke naprednosti vozila.

... se da debatirat. Te briga tehnološka naprednost, ko ti boguizanogu nekdo pove, da imajo samo še 80 oktanca,

da je 92 oktanskega zmanjkalo pred dvemi dnevi in ne vedo, kdaj ga naslednjič v mesto pripeljejo.

Ti pa na rezervi...

rrrr

Popravljeno . Popravil rrrr
Objavljeno

Po tisti, da bencin z višjim oktanskim številom izgoreva počasneje in zato v 'navadnem' motorju, ki nima dovolj visoke (dinamične) kompresije preprosto ne zgori do konca.

Lahko pa verjameš marketingu, kar se mene tiče... :whistle:

Nihče ni rekel, da višje oktansko gorivo škodi motorju. Koristi pa od tega tudi ni nobene.

D.

Hm, zanimivo, da potem v formulo točijo 105 oktanski bencin, pa ima srednje hitrosti bata do 30 m/s :hmm:

Objavljeno

... se da debatirat. Te briga tehnološka naprednost, ko ti boguizanogu nekdo pove, da imajo samo še 80 oktanca,

da je 92 oktanskega zmanjkalo pred dvemi dnevi in ne vedo, kdaj ga naslednjič v mesto pripeljejo.

Ti pa na rezervi...

rrrr

po drugi strani ti pa ta tehnološka naprednost v obliki senzorja klenkanja omogči, da normalno voziš na to župo, samo z manj moči seveda. :D

Objavljeno

Hm, zanimivo, da potem v formulo točijo 105 oktanski bencin, pa ima srednje hitrosti bata do 30 m/s :hmm:

Zanimivo, da 105 oktanski bencin v F1 sploh ni dovoljen. :rolleyes:

D.

Objavljeno

Bmw bolj boksne, zato so tudi cilindre tako montirali :)

Šalo na stran, zdaj pa še čakam razlago zakaj sipati gorivo z več oktani, čeprav ima npr. enako kalorično vrednost.

Preberi zgornji moj post pa ti bo mogoče jasno zakaj je "bolje"ni nujno tankat več okt.benzin.To je res, da imata oba enako kalorično vrednost,moraš pa rezumeti oziroma vedeti kaj se dogaja v motorju.Namreč z več oktanskim benzinom mašina, ki ima izgorevanje VSAJ Evro-3 dela z idealnim predvžigom in takrat je poraba goriva IDEALNA takoj ko senzor vžiga zazna klenkanje zmanjša predvžig posledično pa se poveča poraba goriva.Pri starejših mašinah, ki nimajo tega senzorja pa pride do klenkanja katerega na motorju ponavadi ne začutiš se pa takrat mašina bolj segreva in tudi izkoristek goriva je takrat slabši in temu primerno se poveča poraba goriva.

Ps: vedno me napačno razumete,kaj sploh hočem reči:občasno vsak lahko proba vozit z več oktanskim benzinom(kar NEŠKODUJE) in sam primerja porabo in delovanje motorja.Seveda se vsak lahko drži navodil in vozi z čim manj oktani(čim cenejšim )gorivom zaradi mene lahko mešate tudi s petrolejem,kerozinom ali kom podobnim!!!Pa nepozabte eno OKTANE kradejo kajti za povišanje oktanske vrednosti so potrebni ADITIVI,in če bi dali naš benzin na testiranje ima manj Oktanske vrednosti kot je napisano.Namreč že vsak od vas je sigurno opazil razliko v gorivu če tankaš nekje v tujini !!! :hmm: :hmm:

Objavljeno

Preberi zgornji moj post pa ti bo mogoče jasno zakaj je "bolje"ni nujno tankat več okt.benzin.To je res, da imata oba enako kalorično vrednost,moraš pa rezumeti oziroma vedeti kaj se dogaja v motorju.Namreč z več oktanskim benzinom mašina, ki ima izgorevanje VSAJ Evro-3 dela z idealnim predvžigom in takrat je poraba goriva IDEALNA takoj ko senzor vžiga zazna klenkanje zmanjša predvžig posledično pa se poveča poraba goriva.Pri starejših mašinah, ki nimajo tega senzorja pa pride do klenkanja katerega na motorju ponavadi ne začutiš se pa takrat mašina bolj segreva in tudi izkoristek goriva je takrat slabši in temu primerno se poveča poraba goriva.

Moj avto ima senzor klenkanja ('knock sensor') in računalnik zabeleži, kolikokrat je bil predvžig kdaj zmanjšan zaradi tega - število je v 2 letih, odkar sem nazadnje resetiral računalnik, še vedno 0.

Ps: vedno me napačno razumete,kaj sploh hočem reči:občasno vsak lahko proba vozit z več oktanskim benzinom(kar NEŠKODUJE) in sam primerja porabo in delovanje motorja.

No, jaz sem to probal. Od oktobra 2009 do zdaj v glavnem tankam 98 oktansko Petrolovo gorivo, porabo pa že nekaj let beležim na 'poraba.com'.

Poraba Super Plus 98 pri družbi Petrol: 10,98 l/100km (št. zapisov: 21)

Poraba EuroSuper 95 pri družbi Petrol: 10,71 l/100km (št. zapisov: 61)

Poraba EuroSuper 95 pri družbi OMV: 10,37 l/100km (št. zapisov: 35)

Seveda se vsak lahko drži navodil in vozi z čim manj oktani(čim cenejšim )gorivom zaradi mene lahko mešate tudi s petrolejem,kerozinom ali kom podobnim!!!Pa nepozabte eno OKTANE kradejo kajti za povišanje oktanske vrednosti so potrebni ADITIVI,in če bi dali naš benzin na testiranje ima manj Oktanske vrednosti kot je napisano.Namreč že vsak od vas je sigurno opazil razliko v gorivu če tankaš nekje v tujini !!! :hmm: :hmm:

Jaz (še) nisem opazil neke razlike, niti na avtu niti na motorju. Sem parkrat tankal tudi 'Shell V-Power', ki bi naj bil oh-in-sploh bencin - pa ni bilo prav nič drugače.

D.

Objavljeno (popravljeno)

http://chemistry.about.com/od/chemistryarticles/a/which-gasoline-to-buy.htm

tukaj npr.

Skratka, zdaj pa dober razlog zakaj sipati gorivo z več oktani, če tako ni predvideno?

Oktanovo število je pač oznaka za goriva in sicer kakšno kompresijo prenese preden pride do samovžiga in nič drugega...

Skratka v er6, ne 100, ne 98, ampak 95...

Ej sori..... sem bila presneto dolGo tiho..... ampak - veckrat preverjeno.....se er 6- f-ka .....POPOLNOMA DRUGAC OBNASA PRI 95, kot pa pri 98-tki ali 100-tki..... SORI.....(med slednjima : 98 in 100 nisem obcutila nobene razlike......) ampak md 95 -tko in 98-tko....Pa je v obcutju med voznjo (- PRI *VOZNJI ZA STARE MAME (oz po domace povedano - kolikortoliko po predpisih)) Kot noc in dan......

ok.....pac ce razlike ne obcutis.....res nima smisla tankati karkoli drugega kot 95-tko.....Sama sem pac veckrat izmenjujoce testirala.....In..... pri tankanju 98 in 100-tke.....je tudi prekleto velika razlika in obcutenje med voznjo....ze pri navadnem *nedeljskem* speljevanju......do *na izi* tavanja po ovinkih in stranskih cestah.....Lepo pocasi....a z uzitkom.....RAZLIKA JE PO MOJEM MNENJU OCITNA......

...Kot da bi se motor drugace obnasal.... pri speljevanju, delovanju med voznjo....ITN....

Glede na to, da toliko prisegas, da sploh ni razlike....me zanima, ce si sploh ze kdaj skusal menjati oz. nekajkrat testiral menjavo med 95 in 100-tko, oz. na kateri podlagi trdis, da je itak vseeno (glede na dejstvo, da je razlika dokaj ocitna....no ja.....kot povdarjam-vsaj iz mojih izkusenj.....)

Popravljeno . Popravil mačka27
Objavljeno

Mene pa zanima če sem do sedaj tankal 95 oktanski bencin in bi sedaj hotel tankati 98 oktanski, ali mi je kaj storiti ali ga lahko kar vlijem v tank? Ali je še lahko nekaj 95 oktanskega bencina v tanku ko grem tankat 98 oktanskega ali moram prav sprazniti tank?

  • Ni mi všeč 2
Objavljeno

Mene pa zanima če sem do sedaj tankal 95 oktanski bencin in bi sedaj hotel tankati 98 oktanski, ali mi je kaj storiti ali ga lahko kar vlijem v tank? Ali je še lahko nekaj 95 oktanskega bencina v tanku ko grem tankat 98 oktanskega ali moram prav sprazniti tank?

Lahko tankaš 98 oktanskega neglede na to, da imaš v tanku 95 oktanski bencin.

Objavljeno

Ej sori..... sem bila presneto dolGo tiho..... ampak - veckrat preverjeno.....se er 6- f-ka .....POPOLNOMA DRUGAC OBNASA PRI 95, kot pa pri 98-tki ali 100-tki..... SORI.....(med slednjima : 98 in 100 nisem obcutila nobene razlike......) ampak md 95 -tko in 98-tko....Pa je v obcutju med voznjo (- PRI *VOZNJI ZA STARE MAME (oz po domace povedano - kolikortoliko po predpisih)) Kot noc in dan......

ok.....pac ce razlike ne obcutis.....res nima smisla tankati karkoli drugega kot 95-tko.....Sama sem pac veckrat izmenjujoce testirala.....In..... pri tankanju 98 in 100-tke.....je tudi prekleto velika razlika in obcutenje med voznjo....ze pri navadnem *nedeljskem* speljevanju......do *na izi* tavanja po ovinkih in stranskih cestah.....Lepo pocasi....a z uzitkom.....RAZLIKA JE PO MOJEM MNENJU OCITNA......

...Kot da bi se motor drugace obnasal.... pri speljevanju, delovanju med voznjo....ITN....

Glede na to, da toliko prisegas, da sploh ni razlike....me zanima, ce si sploh ze kdaj skusal menjati oz. nekajkrat testiral menjavo med 95 in 100-tko, oz. na kateri podlagi trdis, da je itak vseeno (glede na dejstvo, da je razlika dokaj ocitna....no ja.....kot povdarjam-vsaj iz mojih izkusenj.....)

Si za 'slepi test'?

D.

Objavljeno (popravljeno)

Si za 'slepi test'?

D.

Odgovor na PM.....

Motosveta za osebne diskusije ne mislim izrabljat :photo:

Popravljeno . Popravil mačka27
Objavljeno

Odgovor na forumu je bil namenjen zgolj deljenju osebnih izkusenj...pac nekateri smo stvar dejansko testiral... :whistle:

Objavljeno

po drugi strani ti pa ta tehnološka naprednost v obliki senzorja klenkanja omogči, da normalno voziš na to župo, samo z manj moči seveda. :D

Dajva praktično: V kateri novejši moped bi si upal vlit 80oktanov in ga naprej brez škode peljat? :hmm:

Lahko tudi počasneje - saj na poti ne gre za dirko.

Me res zanima - mogoče se pa kje najde potovalna endurca...

(Pa pustiva ob strani DRa, Urala in ostalo klasiko frgazerjev izpred 15 in več let)

rrrr

Objavljeno

Kerozin ima nekaj pod 60 oktani in ne prenese velike kompresije , zato se uporablja kot JET-FUEL kjer v izgorevalnem prostoru ni vrtečih se delov in tudi ni kompresije.

Kerozin je v bistvu odpadni materijal bencina.

To pišem zato, ker veliko ljudi misli, da s kerozinom motor bolj gre. Kerozin gre ven pred bencinom, tako kot gre nafta, kurilc, mazalna olja, najprej pa odpadne snovi! Kerozin ni odpadna snov, je pa manj prečiščen oziroma predelan kot bencin in kot tak tudi načeloma manj kvaliteten.

87 octane fuel, the "normal" gasoline in the US and Canada, would be 92 in Europe

Toliko o razlikah med USA in Evropo.

Racing fuels, Avgas and LPG typically have octane ratings of 110 or significantly higher.

TO potrebujemo!

A high octane fuel such as LPG has a lower energy content than lower octane gasoline, resulting in an overall lower power output. However, with an engine tuned to the use of LPG this lower power output can be overcome.

Torej- za navaden motor bo visokooktansko gorivo prineslo primankljaj- za navit (kompresija!) pa prednost

MMT

Methyl Cyclopentadienyl Manganese Tricarbonyl (MMT) has been used for many years in Canada and recently in Australia to boost octane. It also helps old cars designed for leaded fuel run on unleaded fuel without need for additives to prevent valve stem problems

Za dvig oktanov.

http://www.octane-booster.com/

Nekaj produktov za dvig oktanskega števila.

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_npmv=3&_trksid=p3910.m38.l1313&_nkw=octane+boost&_sacat=See-All-Categories

Dobi se, nekateri so ustrezni tudi za 9:1 in podobne kompresije (zasledil), jaz bi tole takoj poskusil za v avto, seveda pa se je treba prej pozanimat....

Objavljeno

Ej sori..... sem bila presneto dolGo tiho..... ampak - veckrat preverjeno.....se er 6- f-ka .....POPOLNOMA DRUGAC OBNASA PRI 95, kot pa pri 98-tki ali 100-tki..... SORI.....(med slednjima : 98 in 100 nisem obcutila nobene razlike......) ampak md 95 -tko in 98-tko....Pa je v obcutju med voznjo (- PRI *VOZNJI ZA STARE MAME (oz po domace povedano - kolikortoliko po predpisih)) Kot noc in dan......

ok.....pac ce razlike ne obcutis.....res nima smisla tankati karkoli drugega kot 95-tko.....Sama sem pac veckrat izmenjujoce testirala.....In..... pri tankanju 98 in 100-tke.....je tudi prekleto velika razlika in obcutenje med voznjo....ze pri navadnem *nedeljskem* speljevanju......do *na izi* tavanja po ovinkih in stranskih cestah.....Lepo pocasi....a z uzitkom.....RAZLIKA JE PO MOJEM MNENJU OCITNA......

...Kot da bi se motor drugace obnasal.... pri speljevanju, delovanju med voznjo....ITN....

Glede na to, da toliko prisegas, da sploh ni razlike....me zanima, ce si sploh ze kdaj skusal menjati oz. nekajkrat testiral menjavo med 95 in 100-tko, oz. na kateri podlagi trdis, da je itak vseeno (glede na dejstvo, da je razlika dokaj ocitna....no ja.....kot povdarjam-vsaj iz mojih izkusenj.....)

Imam ER-6f.

Ne občutim razlike med 95, 98 in 100. Sem probaval periodično marsikaj pa ne opazim nobene razlike.

LP

Objavljeno

nisi dovolj "senzitiven".

:whistle:

Objavljeno (popravljeno)

Mogoče pa ima le brezhiben motor z elektroniko.

Popravljeno . Popravil Snecer

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!