Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Ice

Priporočene objave

Jaz na mojem GSX-Rju ne opazim POPOLNOMA nobene razlike med 95, 98 in 100, pa sem bil nekaj časa prav pozoren :) Od takrat dalje tankam najcenejšega. Aja, z vsemi tremi gre k sneta sekira :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V kateri novejši moped bi si upal vlit 80oktanov in ga naprej brez škode peljat?

Zanimivo vprašanje, sploh če se pelješ po kakšnih krajih, kjer ti bencin prodajajo v

flaškah od kokakole. Vem, da ima KTM 690 enduro pod sedežem stikalo, s katerim izbiraš

režim vožnje in je ena od možnosti program za nizkooktansko gorivo(poor fuel quality).

Žal pa ne piše nič konkretnih številk.

Mogoče pa kdo tule ve kaj več?

Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj avto ima senzor klenkanja in računalnik zabeleži, kolikokrat je bil predvžig kdaj zmanjšan zaradi tega - število je v 2 letih, odkar sem nazadnje resetiral računalnik, še vedno 0.

No, jaz sem to probal.

Poraba Super Plus 98 pri družbi Petrol: 10,98 l/100km (št. zapisov: 21)

Poraba EuroSuper 95 pri družbi Petrol: 10,71 l/100km (št. zapisov: 61)

Poraba EuroSuper 95 pri družbi OMV: 10,37 l/100km (št. zapisov: 35)

Jaz (še) nisem opazil neke razlike, niti na avtu niti na motorju. Sem parkrat tankal tudi 'Shell V-Power', ki bi naj bil oh-in-sploh bencin - pa ni bilo prav nič drugače.

D.

Lažeš NOBEN računalnik to nezabeleži"samo zazna zase"(kajti to se zgodi v delčkih sekunde) sploh pa ne ta tvoj, ker s to OGRONMO porabo voziš verjetno ali neki starejši avto z najmanj 3000 ccm saj današnji avti z 2000 ccm in z 170Ps + rabijo max.5-6 l dizla(benzina pa kak lit.+) seveda ne neki Đipi,enoprostorci in avtodomi!

Moj predlog zamenjaj avto in ne BENZIN!!!

Kar setiče vožnje z motorjem spadaš po vsej verjetnosti med "projektile", sicer bi očitno opazil razliko,kot jo lahko vsak NORMALNI voznik.Če si prebral zgornji post,te je(vas je) lahko sram,da edino ŽENSKA to opazi in lepo opiše razliko med več in manj oktanskim benzinom!!! :hmm:

LP.

Popravljeno . Popravil maco47
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

maco, zdaj pa ti neargumentirano pišeš.

V teoriji NI nobene razlike v kvaliteti, kaloričnosti itd. gre samo za razmerje oktanov, ki povzročijo vžig pri višji ali nižji kompresiji.

To je vse.

Če imaš gorivo z idealnimi oktani za svoj vžig in motor potem višji oktani ne prinesejo ničesar, nižji pa klenkanje.

Uporabnica je napisala, da je pač opazila razliko, napisala je celo OČITNO razliko, v kar pa lahko upravičeno dvomim.

Mogoče ima težavo z motorjem ali kaj drugega.

Če pa je 98 in 100 oktanski bencin druge, boljše kvalitete, je pa to druga zgodba, ki pa nima nobene veze z OKTANI, ampak s kvaliteto goriva.

OMV je reklamiral 100 oktanskega češ da je tudi bolj kvaliteten, morda bi lahko bila samo v tem kakšna razlika.

Potem pa moramo odpreti temo o kvaliteti goriva in ne le o razmerju oktanov v gorivih.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za vsako meritev, ki jo opraviš, je zelo pomembno, da opišeš princip in "merilne instrumente" s katerimi meritev izvedeš. Šele tako postanejo rezultati, ki jih dobiš kredibilni.

Meritev po občutku je pa tako tako. Bencin z manj oktani kot je predpisano pa na dolgi rok lahko ima slab učinek na motor. Termične poškodbe na temenu bata, v najslabšem primeru celo luknjo v batu (vir NGK).

Po občutku pa klenkanje zaznamo vsaj nekateri pri nizkih obratih v višji prestavi (vožnja na easy) zkaj, to ste opisali že nekateri pred mano in ne bom ponavljal....

Popravljeno . Popravil MiNa
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dajva praktično: V kateri novejši moped bi si upal vlit 80oktanov in ga naprej brez škode peljat? :hmm:

Ja pač v un motor, ki ima ta senzor, :D eni bmw-ji vem da imajo, za ostalo pa ne vem. Pri motorjih je to dost bolj redko kot pri avtih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Fantje in dekleta... KLENKANJE je preživeta basen iz 70ih in 80ih let... tega več NI! Razen če vozite 20 let stare zgonjene kripe...

Mislim s čem se eni obremenjujete! :blink::blink:

Raje odprite temo, če vam tič bolj stoji po brusnicah, rozinah ali hrenu, da bomo vsi pol to jedli pred akcijo...:kva2::kva2:

Fantje in dekleta... KLENKANJE je preživeta basen iz 70ih in 80ih let... tega več NI! Razen če vozite 20 let stare zgonjene kripe...

Mislim s čem se eni obremenjujete! :blink::blink:

Raje odprite temo, če vam tič bolj stoji po brusnicah, rozinah ali hrenu, da bomo vsi pol to jedli pred akcijo...:kva2::kva2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da se še jaz oglasim v tej temi. Ko sem vozil T-ace, sem tankal 95 bencin, občasno tudi 98, nato, ko je prišel na trg 100 oktanski bencin pri OMV-ju, pa sem začel tankati tega. Razlika se ni poznala že pri prvem rezervoarju pokurjenega goriva, temveč po nekaj tankanjih. Motor je naredil več kilometrov, pa tudi lepše je deloval. Ko sem po nekaj časa po sili razmer tankal 95 oktanskega je pa začel trokirati in postal precej bolj "švoh". Pri speljevanju sem moral dodati veliko več plina, da sem lahko normalno speljal. Zato sem od takrat naprej vedno tankal 100 oktansko gorivo, če pa ni bilo OMV-ja v bližini pa na Petrolu 98 oktansko.

Pri R1 pa sem od začetka tankal 95 oktanski bencin, pozneje pa sem začel tankati 100 oktanskega. Tudi pri tem motorju od začetka nisem opazil nobene razlike v moči motorja. Po nekaj pokurjenih rezervoarjih pa se je opazila razlika. Motor je bolj odziven, pa tudi nekaj kilometrov več naredim z enim tankanjem. Tako, da sem od takrat redna stranka pri OMV-ju.

LP Robert

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lažeš NOBEN računalnik to nezabeleži"samo zazna zase"(kajti to se zgodi v delčkih sekunde)

Za krntije, ki jih ti šraufaš ali imaš, ne vem, ampak ECU na mojem avtu si zapomni maksimalni zamik predvžiga zaradi klenkanja.

sploh pa ne ta tvoj, ker s to OGRONMO porabo voziš verjetno ali neki starejši avto z najmanj 3000 ccm saj današnji avti z 2000 ccm in z 170Ps + rabijo max.5-6 l dizla(benzina pa kak lit.+) seveda ne neki Đipi,enoprostorci in avtodomi!

1600ccm bencinski avto z 80kW (letnik 2006):

Poraba EuroSuper 95 pri družbi Petrol: 8,13 l/100km

Poraba EuroSuper 95 pri družbi OMV: 8,02 l/100km

Moj predlog zamenjaj avto in ne BENZIN!!!

Na tvoje predloge se ne bom oziral, ker so v glavnem bedasti.

Kar setiče vožnje z motorjem spadaš po vsej verjetnosti med "projektile", sicer bi očitno opazil razliko,kot jo lahko vsak NORMALNI voznik.Če si prebral zgornji post,te je(vas je) lahko sram,da edino ŽENSKA to opazi in lepo opiše razliko med več in manj oktanskim benzinom!!! :hmm:

Ženske imajo t.i. 'žensko intuicijo', kar jim pomaga opaziti razliko tudi tam, kjer je ni.

In če bi ti bil neki 'serviser', bi jo opozoril, da je z njenim mopedom verjetno nekaj narobe, če s 'predpisanim' gorivom dela 'občutno' slabše kot z več oktanskim... :rolleyes:

Koliko oktanski je dizel?

15-25

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če pa je 98 in 100 oktanski bencin druge, boljše kvalitete, je pa to druga zgodba, ki pa nima nobene veze z OKTANI, ampak s kvaliteto goriva.

OMV je reklamiral 100 oktanskega češ da je tudi bolj kvaliteten, morda bi lahko bila samo v tem kakšna razlika.

Potem pa moramo odpreti temo o kvaliteti goriva in ne le o razmerju oktanov v gorivih.

Zadnjič mi je en forumaš, ki se ukvarja z nabavo goriva, povedal, da se OMV in Petrol bencin v cisterne toči iz istega rezervarja. Razlika je samo v tem, koliko in kakšne aditive dodajo v to cisterno z bencinom. In če sem prav razumel, je razlika med 95 in 98 oziroma 100 oktanskim bencinom samo v količini in izbiri aditivov.

V ta rezervar pride bencin z istim tankerjem, potem pa odštevajo, koliko je katera od omenjenih družb odpeljala.

Toliko o različni kakovosti bencina...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na to, da toliko prisegas, da sploh ni razlike....me zanima, ce si sploh ze kdaj skusal menjati oz. nekajkrat testiral menjavo med 95 in 100-tko, oz. na kateri podlagi trdis, da je itak vseeno (glede na dejstvo, da je razlika dokaj ocitna....no ja.....kot povdarjam-vsaj iz mojih izkusenj.....)

Ja, pol pa je najbolje, da še vse avtomoto revije začnejo izvajati ločene teste vozil pri 95 in 100 oktanskem številu, ko bo imel recimo Megane pri 95-ki prevoženo pot 600km, 11s do 100 in končno hitrost 185km/h, s 100-tko pa prevoženo pot 850km (in se bo nevarno približal dizlu), 9s do 100 in končno hitrost 210km/h :?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimivo vprašanje, sploh če se pelješ po kakšnih krajih, kjer ti bencin prodajajo v

flaškah od kokakole. Vem, da ima KTM 690 enduro pod sedežem stikalo, s katerim izbiraš

režim vožnje in je ena od možnosti program za nizkooktansko gorivo(poor fuel quality).

Žal pa ne piše nič konkretnih številk.

Mogoče pa kdo tule ve kaj več?

Lp

Teoretično z nastavitvijo na "slab" bencin,"pogoltne" 88 oktanov, po zagotovilih tistih, ki so bili v to prisiljeni, ni problemov. Piše pa v navodilih, da je to samo začasna rešitev (ne več kot 1-2 polnjenja, potem pa je treba prestaviti na "normalen" bencin in ga seveda tudi natočiti).

lp

Franc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja pač v un motor, ki ima ta senzor, :D eni bmw-ji vem da imajo, za ostalo pa ne vem. Pri motorjih je to dost bolj redko kot pri avtih.

Do neke mere se z zamikom predvžiga že da pomagat, da bi pa ravno 60 oktanov prebavil, pa dvomim.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja pač v un motor, ki ima ta senzor, :D eni bmw-ji vem da imajo, za ostalo pa ne vem. Pri motorjih je to dost bolj redko kot pri avtih.

Imajo, imajo ... takole malo na pamet z najnovejšo tehniko daleč pridemo.:whistle:

Dva posta nazaj je Franc lepo napisal - tam nekje so meje. Torej, če se ne cijaziš okrog s kakim Iž-em, prečrtaj 80oct.

Se mi zdi, da bo treba še vedno kakšno flaško boosterja med prtljago stiskat, pa še ta le nekaj malega oktanov doda.

Eh.

rrrr

Popravljeno . Popravil rrrr
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Kot vidim imate dosti problemov z temlem našim bencinom.

Bom povedal nekaj, vsi motorji so narejeni za 95 oktanski bencin, in predvsem v motošportu. formula1 GP itd lahko tankajo samo 95 gorivo. In verejmite nihče tega ne krši. Iz lastnih izkušenj iz iz lastnega videnja pa vem, da vsem moštvom na dirkališče dobavi gorivo pač firma z katerimi sodelujejo in to svež 95 oktanski bencin. zakaj poudarjam svež? vsako pretakanje goriva poslabša kvaliteto...in vprašanje kako avto ali motor recimo gre na sveže gorivo ali na staro se pa pozna. preizkušali smo razna goriva na Dyno napravi in motorju od R1 in sveže gorivo je tisto kar je pomembno ( ali kdaj spomladi kosilnica ne vžge? seveda zamenjaš gorivo in takoj zalaufa!!!)

In kaj je recimo nam na Dynotu najbolj pomenilo pri moči? Zračni pritisk in pa vlažnost....gorivo pa verjemite iz prve bencinske pač 95ka kakor je predpisana na vseh dirkah. Mislim, da na vseh.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot vidim imate dosti problemov z temlem našim bencinom.

Bom povedal nekaj, vsi motorji so narejeni za 95 oktanski bencin, in predvsem v motošportu. formula1 GP itd lahko tankajo samo 95 gorivo. In verejmite nihče tega ne krši. Iz lastnih izkušenj iz iz lastnega videnja pa vem, da vsem moštvom na dirkališče dobavi gorivo pač firma z katerimi sodelujejo in to svež 95 oktanski bencin. zakaj poudarjam svež? vsako pretakanje goriva poslabša kvaliteto...in vprašanje kako avto ali motor recimo gre na sveže gorivo ali na staro se pa pozna. preizkušali smo razna goriva na Dyno napravi in motorju od R1 in sveže gorivo je tisto kar je pomembno ( ali kdaj spomladi kosilnica ne vžge? seveda zamenjaš gorivo in takoj zalaufa!!!)

In kaj je recimo nam na Dynotu najbolj pomenilo pri moči? Zračni pritisk in pa vlažnost....gorivo pa verjemite iz prve bencinske pač 95ka kakor je predpisana na vseh dirkah. Mislim, da na vseh.

To nires kajti skoraj vsi novi motorji z komresijski razmirjem nad 1:12 morajo uporabljat benzin z najmanj 98 Okt.

Ps.Poglej kaj piše v navodilh in na pokrovu mojega tanka !!

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če se da komu brati

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=189972

Razlika v gorivu je sigurno.

Če tankam 95 in ko je motor segret kot hudič pri pospeševanju v 5 ali 6 prastavi pri nizkih obratih klenka,če tankam 98 ali 100 pa tega ni.

Najraje se je dogajalo pri visokih zunanjih temperaturah.

To so moja opažanja.

Sigurno pa niso te cvetke prisotne pri vsakem motorju in tudi ne pri istem modelu.

V linku je opisano kako pri r1150 uporabiti različne jumperje glede na oktane ki jih kuriš in trg kamor je motor namenjen.

Tega nisem prakticiral,ker ni bilo potrebe.

Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...

KONČNO se vsaj EDEN strinja o čemer jaz že dolgo pišem !!! :whistle:

pozabljas napisati, da je za bemfle predpisan min. ROZ 98. za nekatere modele obcasno (v nuji) tudi min. ROZ 91.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!