Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Priporočene objave

Objavljeno

Ne vem, kaj ti piše, oziroma je pisalo v navodilih proizvajalca? Če je bil stroj narejen za nekdanji osvinčeni super bencin (98 oktanski), potem ga sedaj zalivaj z 98 oktanskim neosvinčenim bencinom. če pa je bil narejen za nekdanji osvinčeni bencin normal (mislim, da je imel 91 oktanov) potem ga lahko zalivaš s 95 oktanskim neosvinčenim bencinom in seveda dodatek za obloge ventilov.

Večina vozil je danes zadovoljna s 95 oktanskim bencinom, v sedemdesetih letih pa je bil bolj priljubljen 98 oktanski bencin.

Sicer pa, kako se motor odziva na 95 oktanski bencin? Če ne opaziš motenj, potem je pravšenj zanj.

Brrrm

Objavljeno

tako kot je napisal Brrrm. Čimbližje oktanom, ki jih predpisuje proizvajalec.

Ducati kuri Eurosuper 95 (in malo olja - by design )

hotschko

Popravil/a - hotschko dne 12/02/2002 ob 09:54:03

Objavljeno

kaj tankas je odvisno od dveh,oz.treh,faktorjev:

1. kompresije masine

2. lezajev

3. tovarniskega "predpisa"

ad 1.

cim visja kot je kompresija,visjeoktanski bencin potrebuje masina,da ne pride do detonacije [t.i.nekontroliran samovzig bencina v cilindru,KLENKANJE (slo),KLINGELN (d),DETONATION (eng)].npr GSF 1200 z 130 KM in kompresijo 9,5:1 ne potrebuje vec,kot 91 ROZ,ce pa zvisam kompresijo na 11:1 bi moral tankati minimalno 95 ROZ.

ad2.

ce ima masina se "mehke" lezaje iz litine,ki potrebujejo svinec za mazanje le-teh,potem potrebujes dodatek za neosvincen bencin.drugace glej pod 1.

ad 3.

tankaj kar pise v navodilih motorja,ce ni masina predelana.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Popravil/a - Ice dne 12/02/2002 ob 10:30:28

Objavljeno

Še moje skromno mnenje : motor proizvodnje leta 1978 skoro zanesljivo nima "trdih" ležajev in ventilov, tako, da, Motomaniak, če imaš motor res rad, mu dodajaj svinec, ki naredi na omenjejih delih oblogo proti preveliki mehanski obrabi, glede oktanov so ti pa že drugi dovolj napisali. Klenkanje motorja boš hitro občutil, če motor ne dobi dovolj oktanov !

Lojzi ma vas rad

Popravil/a - lojzi dne 12/02/2002 ob 10:03:51

Objavljeno

euro 95 !

Lp

Objavljeno

95 bleifrei, pri 98 se mi v motor "vtihotapijo" drobne vibracije.

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Objavljeno

Druga alternativa pa je da enkrat tankaš enega drugič pa drugega!

Al pa v kakšnem razmerju npr. 2:1!Dvakrat enega enkrat drugega!

Tako bo motor prejel vsega po malem!

Thundercat

"Ne pustite se povoziti"

Objavljeno

quote:

Ali kdo ve iz izkušenj in primerjav če se poraba motorja zmajša če točimo 98 oktanski bencin?(če motorju to ne škodi)Zaradi večje 'moči' samega bencina!!

Ciao,by Pero

Pero, to temo smo že obdelali in prišli do zaklučka, da ne

Lojzi ma vas rad

Objavljeno

pero,98 ROZ bencin nima nobene "vecje" moci kot 91 ROZ......to je samo vrednost,pri kateri temperaturi se bencin samovname v cilindru.preberi "bencin in oktani"!

link za vec odgovorov:

http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part1/

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Popravil/a - Ice dne 12/02/2002 ob 15:37:39

Objavljeno

virago je kar zadovoljen s 95 pa tudi fzr čeprav gre virago bolje na 98(vsaj občutek sem imel) za fzr pa itak mislim da je 98 priporočljiv.

KOMAJ EAKAM NASLEDNJE FS

Objavljeno

No pol bom pa še kr naprej 95 tanku!

Ciao,by Pero

Objavljeno

cross 250 - tovarniško priporočeno 95 oktanov- neosvinčen + ole 3%

moj pa- nabrito priporočeno 98 oktanov- neosvinčen + ole 3%

ajde

Objavljeno

Vsi motorji ki sem jih imel do sedaj:

Honda CR 125

Suzuki DR 125

Kawasaki KLE 500

so se veliko lepše peljali če sem tankal 98 oktanski benz pa čeprav je povsod v knjigah pisalo da je treba uporabljati 95 okt.

Shit happens, unfortunetly all the time

Leteči

Objavljeno

quote:pa čeprav je povsod v knjigah pisalo da je treba uporabljati 95 okt. V knjigah piše 91 oz. 95 ali več oktanski bencin.

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Objavljeno

Proizvajalci napišejo v navodila "min. 91 oktanov", maksimuma pa ne napišejo. Tako je bilo pri moji prejšnji Yamahi, sedaj je pa pri Triumphu isto. Jaz natočim vedno 95.

Objavljeno

Jaz pa tankam 98 z dodatkom, ki nadomešča svinec.

Baje priporočajo da tankaš 98, če mešaš dodatek.

Bom pa proval enkrat natočit 95, da vidim če bo kaka razlika ampak dvomomim, da bo.

Objavljeno

ajajajaj decki.....pa vi sploh veste kaj pomeni to 91,95,98 ROZ pri bencinu? po vasih modrovanjih sklepam da niti eden ni povohal linka,ki sem ga objavil.in vecina ponavlja neke polresnice in mite,ki ste jih nekje nekdaj slisali.

vec o tej temi je bilo tudi ze pisano pod "bencin in oktani".

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

quote:

quote:ajajajaj decki.....pa vi sploh veste kaj pomeni to 91,95,98 ROZ pri bencinu? po vasih modrovanjih sklepam da niti eden ni povohal linka,ki sem ga objavil.in vecina ponavlja neke polresnice in mite,ki ste jih nekje nekdaj slisali.

Kolikor jaz vem oktansko število pri bencinu pomeni koliko se pusti zadeva stiskati predno pride do samovžiga.

Zaradi tega tudi pride do klenkanja motorja če tankaš becin s premajhnim oktanskim številom.

Torej lahko tankaš bencin s večjim oktanskim številom od predpisanega,nikakor pa kontra.

Shit happens, unfortunetly all the time

Leteči

Bravo Leteči! Če ima gorivo premajhno oktansko vrednost, pride v cilindru do eksplozije še preden to eksplozijo sproži svečka. Tako dogajanje pa pomeni klenkanje.

Lp, Pjotr.

Objavljeno

quote:

Slišal sem, da naši benzinarji radi goljufajo z oktani (je za probat tankat kdaj italijanski bencin, pa da vidiš razliko), zato raje tankam neosvinčeni 98%

LP

Ko smo sli pred leti z avtom na Sicilijo, sem opazil, da mi je avto zacel manj bencina zreti.

V SLO sem imel porabo pri 150 km/h po avtocesti 8,6 l/100km, v Italiji pa 7,4 l/100km.

Zgleda, da pri nas res goljufajo in prodajajo manj kvaliteten bencin. Za doseganje iste hitrosti moraš pri slabšemu bencinu bolj ptitiskat na gas in zato masina porabi vec bencina.

Verjetno imajo v tujini ostrejso kontrolo kot pri nas in tudi vecjo konkurenco, zato si naftne druzbe slabe kvalitete bencina ne smejo privosciti.

Tadej

Objavljeno

quote:moj kolega je ninjo 7 tankal, ko je še bil, 98 oktanov osvinčen

in je reku da je šlo po števcu 280, mu je pa na splošno več žru

pol je prešaltu na "predpisan" benz 95 neosvinčen

in zadeva prek 270 ni šla, se pa je delovanje motorja precej "umirilo"- tresljaji... pa tut jdu mu je mnj

ajde

Ma ne serte ga no prosm, manj kot 5 (ali pa 10) let stari (nestunani) motorji normalno delajo na 95 neosvinčen bencin, vse ostale variacije so samo v glavah (voznikov).

Objavljeno

od letnika 1988 naprej se lahko tanka neosvincen bencin bp ....podatek od nemskih in avstrijskih uvoznikov.takrat so namrec nehali uporabljati mehke litine za sedeze pri ventilih.

ce pa hoce kdo natancno informacijo naj vprasa SLO-uvoznika in zahteva pismeno potrdilo.normalno bi ga moral dobiti,saj evropski generalni uvozniki te,kot receno,ze izdajajo od leta 1988.

BTW...kaj mislite,kaj tankajo v evropi? v D,AUT,GB itd. ze od leta 2000 ali se prej ni vec osvincenega bencina in dodatkov za bencin se uporablja vedno manj.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Popravil/a - Ice dne 19/02/2002 ob 20:03:51

Objavljeno

Za vsako motorno kolo proizvajalec predpisuje tudi vrsto bencina, ki naj se uporablja.

Glede na to, da agregate konstruirajo stokovnjaki, je najbolj pametno uporabljati tisto vrsto bencina, ki je določena od proizvajalca (glej navodila in nalepko na rezervarju), pa tudi nastavitve motoja (vžig, ventili ...) so temu prirejeni.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!