Skoči na vsebino

Oktani in kaj pomenijo


Priporočene objave

Objavljeno

Pa še to !

Na vsakem bencinskem servisu morajo imeti in jo na zahtevo tudi pokazati specifikacijo za vsako vsrto bencina (cele papirnate plahte)o vrsti bencina, ki ga točijo, o dobavi ......................

Objavljeno

quote:

(glej navodila in nalepko na rezervarju

To je vse popolnoma res. Težave in vprašanja se pojavijo le pri kakšni napravi iz na primer leta 1975, ki je bila že sedemkrat preprodana in o servisni knjigi in knjižici navodil že zdavnaj ni več ne duha in ne sluha.

Brrrm

Objavljeno

Ups, to dejstvo sem spregledal.

Pri starejših motornih kolesih je bil najpogosteje v uporabi "super" bencin, največja težava pa je vrjetno pri tistih, ki so bili izdelani v obdobju uvajanja "95-tke"!

Če obstaja dilema, je po mojem najboljše vprašati kakaga dobrega mehanika iz tistih časov (če taki sploh so).

Objavljeno

Če sem prav razumel se sprašuje po uporabi neosvinčenega bencina.V Motorradu 2/96 piše takole:Aprilia od 1989,BMW ob 1985(R80ST in GS od 1987),Ducati od 1988,MZ vsi modeli,Harley od 1980,Honda vsi modeli,Kawasaki od 1976,KTM vsi modeli,Moto Guzzi od 1991,Suzuki vsi modeli,Triumph od 1991,Yamaha od 1978.

lp

Objavljeno

quote:

Kot vsi najbrž veste imam Hondo CB500T (1978).

Prejšnji lastnik mi je rekel, da lahko točim karkoli, Eurosuper 95 z dodatkom ali pa 98.

Mislim, da ni vseeno kaj točim, saj sta dve različni stvari.

Zanima me kaj mi bolj priporočate, pa zakaj, v čem je razlika, pa kaj točite vi?

MM

Jaz se imel enake probleme. Malo sem pobrskal po internetu in našel strani, kjer si lastniki motociklov izmenjujejo izkušnje in nasvete glede njihovih dvokolesnikov. Sedaj točim tako kot prej 98 samo, da je sedaj pač brez svinca. Mislim, da je izkušnja edino merodajna pri tej stvari. Seveda tuja je boljša. Če pa dvomiš pač dodajaj aditiv.

pozdrav

dane

Objavljeno

Od dobrega serviserja motork sem izvedel, da v dvotaktne mašine ni treba stavit dodatka(aditiva), ker nima ventilov.

Če je tvoj motor 4 takten pol bi pa jaz na tvojem mestu tankal bencin z aditivom.

Objavljeno

quote:

A jaz u mojo kawo ZZR, letnik '93 lahko kar 95 ali 98 vlivam, brez dodatka svinca?

yep.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

Bral v italijanski motreviji, (naslov sporočim kasneje, ker je še zapakirana v kovčku), da je BMW objavil, da če imaš motocikel, narejen za osvinčeni bencin (ležišča ventilov in ventili) in če si z njim prevozil nekaj tisoč kilometrov, se ti je na ventilih in ležiščih nabralo dovolj svinčeve obloge za kar veliko tisoč km naprej. In, če motorja, od znotraj) ne greš čistiti, ni potrebno dolivati dodatkov.

Brrrm

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

ICE

quote:

quote:

Pa je kdo slucajno pomislu, da je 98 okt. naceloma namenjenih motorjem z "manjso" kompresijo, ker 98 rabi manjsi pritisk kot 95 da eksplodira? Oz drugace: da lahko zaradi prevelikega oktanskega stevila prihaja do klenkanja? Sam btw me zanima....

Speed king

Hmmmmmmm, a ni prav nasprotno - da visja kompresija potrebuje visje oktane, da ne pride do samovzigov??? Ice?

LP suzuki

yep,ravno obratno je.visja kot je kompresija v masini,visjeoktanski bencin potrebuje,da ne pride do detonacije (klenkanje,pinging whatever).

Popravil/a - Ice dne 06/04/2002 ob 08:41:09

Objavljeno

STROM

OK OK, sej vem da smo tole obdelal...

recimo da je mašina narejena za 87 oktanski neosvinčen (kar jih večina je (ste našli v ZDA na vsaki pumpi 91 95 al pa celo 98 oktanski?)) benz.

Je kakšna razlika če se noter tanka katerikoli 91, 95 ali 98 oktanski benz?

LP

Objavljeno

87 ROZ bencina v evropi ni.minimum je 91 ROZ.ce je masina narejena na 91 ROZ lahko brez pomislekov tankas 95 ali 98 ROZ.obratno pa ni priporocljivo.zakaj?

masina,ki je prirejena na 95 ali 98 ROZ ima visjo kompresijo,kot tista,ki potrebuje nizjeoktanski bencin in v primeru da se tanka neprimeren (nizjeoktanski) bencin LAHKO,ni nujno,lahko pride do klenkanja v masini; vecinoma pri visjih obratih.klenkanje je nekontrolirano eksplodiranje(!) mesanice bencina in zraka v cilindru katera lahko povzroca deformacije bata,ventilov,sedezev ventilov,stene cilindra,svecke...

mesanica bencina in zraka bi naj kontrolirano izgorela ne eksplodirala! oktansko stevilo bencina je samo indikator odpornosti bencina na samovzig.

pri masinah z visjimi kompresijami so v cilindru pri normalnem obratovanju visje temperature,kot v masinah z nizjimi kompresijami,pri enaki obremenitvi obeh masin.in ker visja kompresija pomeni visjo temperaturo v cilindru in okolici (bat,ventili,svecka,stena cilindra) se lahko bencin,ki ima nizjo ROZ-vrednost prej vname (i.e. nekontrolirano eksplodira pred optimalnim trenutkom vziga) in nastane klenkanje/detonacija/cinglanje/...,kar ni zdravo za masino.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

ICE sem preložil, čeprav je že bilo povedano, ampak naj bo še na moj način.

Oktansko število predstavlja sposobnost zmesi, ki je izpostavljena visoki temperaturi in tlaku proti prezgodnji detonaciji. Večje kot je št. bolj je zmes odporna.

Prezgodnja detonacija povzroča klenkanje in okvaro motorja.

Odpornost proti samovžigu se ponavadi uporablja pri dieselskih motorjih, kjer pride zaradi velike temp. in tlaka do samovžiga. Taka odpornost se meri z cetanskim številom.

Oktansko št. predstavlja razmerje referenčnih goriv zelo odpornega goriva proti klenkanju isooktana in neodpornega proti klenkanju heptana.

Ko raziskujejo kdaj začne gorivo klenkat, primerjajo z razmerjem teh goriv.

95 oktansko pomeni isto sposobnost kot zmes 95 % isooktana in 5 % heptana.

lp RAN

Objavljeno

ICE: oktansko stevilo bencina je samo indikator odpornosti bencina na samovzig.

To pa sorry ne drži za take pojave je pa cetansko število. Obravnava se pa zgolj pri diesel procesu.

lp RAN

Objavljeno

OK, Ice... vem da obratna varianta ni gut. Zanimala me je samo razlika, če je mašina narejena za 87, ali je potemtakem vseeno a se tanka 91, 95 ali 98... in kolikor te zastopim, razlike ni...

Sicer pa na kvaliteto našega benza, vprašanje če je naš "95" oktanski vsaj 91 al pa še manj. Že pri avtu vidim da je kdaj dosti bolj poskočen, če je benz vsaj približno OK.

Folk, Petrol je čist fqrcu. Da niti ne omenjam dejstva da gre po njihovi logiki v 18l kestl 20 litrov bencina.

LP

Objavljeno

Oktansko število je vrednost, ki nam pove, kakšna je odpornost goriva ki ga kupimo proti klenkanju. Višja je vrednost, bolj odporno je gorivo proti klenkanju.

Oktansko število se gorivu določi s poizkušanjem in primerjavo s primerjalno mešanico, ki ma znano detonacijsko vrednost.

Primerjalno mešanico sestavljata:

-heptan (C7H16), ki je neodporen proti klenkanju

-izooktan (C8H18), ki je odporen proti klenkanju

Primerjalna mešanica ima oktansko število določeno z razmerjem teh dveh sestavin (95 pomeni 95% izooktana).

Gorivo ki ga kupimo, in se obnaša tako kot primerjalna mešanica 95, dobi oznako 95.

To zgoraj drži kot pribito. Moje mnenje pa je, da oktansko število nima vpliva vpliva na moč in porabo.

Sfrizirani motorji (za dirkanje) se vrtijo precej visoko, kar pomeni da zaradi segrevanja lahko pride do predhodnih detonacij (klenkanja), to pa je razlog, zakaj se potem uporabljajo visokooktanska goriva.

Upam, glede na to kar berem, da nisem nikogar užalil.

Lepe pozdrave vam pošilja

TOMY

Objavljeno

@ ran: hvala za popravek.se mi pocasi ze mesa,ker folk enako stvar po svoje razlaga

@ tomy: ma kaki uzalil; vec nas isto pove,pa bodo mogoce se ostali skapirali,da ce tankas 98 ROZ pri 91 ROZ potrebni masini ti ne bo "prineslo" boljse pospeske in vec moci in vec navora in ....ampak samo visje stroske.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

LP.

naj bom še jaz malo pameten:

Učili so nas, da oktansko število posredno pomeni sposobnost stiskanja mešanice bencina in zraka ne da bi se sama aktivirala(klenkanje). Obrati in segrevanje naj ne bi imelo nobene vezez tem številom. važno je le kompresijsko razmerje (1:9 do ca 1:11 , za dirkalne motorje še več.) Z povečevanjem ali zmanjševanjem števila obratov je pogojen predvžig- čas vžiga mešanice je stalno enak, zato je potrebno spreminjati oz. zamikati kot vžiga vžigalne svečke glede na trenutne vrtljaje, tako, da nastane potrebna eksplozija mešanica v pravem trenutku- ot je ca 3 do 15 stp preko zgornje mrtve točke.

Temperatura v zgorevalnem prostoru pa se naj tudi ne bi dosti spreminjala.

LP.

Objavljeno

Brane!

Povečanje kompresijskega razmerja pomeni povečanje tlaka,kar pomeni:

-večje sile na bat, ojnico, ročično gred, itd..

-neposredno povečanje temperature (izhaja iz termodinamičnih enačb - politropna kompresija)

Ker so temperature večje, je potrebno zamenjati gorivo, da ne pride do predhodnih detonacij oz. klenkanja (kar poteka še pred vžigom svečke!). Zamenjati pa ga je potrebno z več oktanskim.

S skoraj vsakim posegom v motor (friziranjem) pa se ta bolj segreva, zato je praviloma potrebno izboljšati tudi hlajenje (izkušnja iz R5 GT Turbo) in po možnosti naliti tudi kvalitetnejše olje.

Lepe pozdrave vam pošilja

TOMY

Popravil/a - tomy dne 07/04/2002 ob 00:10:41

Objavljeno

Ice vidim da te nekaj jezijo.

Kar se pa benza tiče, jaz na Grobniku tankam tega 98 oktanskega, ker pravijo da motor bol gre, če je res nimam pojma, neke razlike pa tudi nisem opazo. SAmo tankam ga pa vseeno.

Go in peace!

Objavljeno

nope ghoustek...me nic ne jezijo samo eno in isto ze pisemo,pac vsak s svojega stalisca in v obliki,kot mu je bilo povedano/je prebral/se naucil.

moja napaka pri "kaloricni" vrednosti,ran popravil.

druga varianta pa je,da ne znam vec slovensko.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

quote:

moja napaka pri "kaloricni" vrednosti,ran popravil.

Hehe, to sem jaz enkrat to ze pisal, ker sem se hotel prepricati, ce imam razciscene pojme Zal se je rec takrat znasla v temi od er-5, ker je ravno nekdo omenjal oktansko stevilo, pa je sla rec rakom zvizgat

--

Andraz, cyc

Objavljeno

quote:

quote:

moja napaka pri "kaloricni" vrednosti,ran popravil.

Hehe, to sem jaz enkrat to ze pisal, ker sem se hotel prepricati, ce imam razciscene pojme Zal se je rec takrat znasla v temi od er-5, ker je ravno nekdo omenjal oktansko stevilo, pa je sla rec rakom zvizgat

--

Andraz, cyc

Ja cyc nazadnje se je ta pogovor dogajal v temi o transalpi. Zdaj pa je očitno nekdo spet oľivil to temo :)

jsssssstttttttt tuuuuuuuuuuuuuuuut

  • 1 leto pozneje...
Objavljeno

Fat Lady sem dotankal z aditivom za čiščenje nečistoč in boljše izgorevanje. Ne me vprašat, kaj je mehanik vlil noter. Vem samo da to pomado uporablja na svoji MV Augusti. Razlika je v mirnem prostem teku in lahkotnejšem vrtenju agregata. Opazna, bogato opazna.

Objavljeno
Fat Lady sem dotankal z aditivom za čiščenje nečistoč in boljše izgorevanje. Ne me vprašat, kaj je mehanik vlil noter. Vem samo da to pomado uporablja na svoji MV Augusti. Razlika je v mirnem prostem teku in lahkotnejšem vrtenju agregata. Opazna, bogato opazna.

tudi jaz letos v začetku sezone očistil sistem za dovod goriva z nekim motulovim čistilom in je res ... bolje vžiga, mirnejši prosti tek ... priporočam ...

Objavljeno

Z višjim oktanskim številom ne pridobivamo na stisljivosti zmesi, ker hod bata še vedno ostane enak. Po mojem mnenju zato na moči motorja ne pridobimo.

Oktansko število nam preprečuje samovžig zmesi. Vibracije, ki nastanejo pri nekontroliranem vžigu zmesi, se prenašajo na ostale dele motorja in le te na zunaj slišimo kot "cingljanje" (klenkanje).

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!