Skoči na vsebino

Moto revije in slovenski pisci ... Mnenje o njih.


Priporočene objave

Objavljeno

Ker se mi nekako ne ljubi pisati bom rekel samo da se v skoraj NOBENI TOČKI NE STRNJIM Z OSTALIMI (jebiga rebel with out a couse)

ZAKAJ pa morda v Twinu al pa ob kaki drugi priliki.

lp

uzzy

Objavljeno

Še nekaj sem se spomnil: a ima kdo stare Motorrade (starejše od 1995) in Motorrad kataloge - najbolj me zanimajo tisti s konca sedemdesetih in iz osemdesetih let.

Če bi se jih radi znebili, mi javite. Lahko jih odkupim ali pa zamenjam za druge revije starejših letnikov (Bikers News, PS Magazin ...).

Tomas

Objavljeno

Sicer malo pozno vendar se vseeno javljam na temo in bi zelel dodati da preberem vse kar mi pride pod roki in pod misko!!!!

Sicer pa so mi vsec clanki, ki so obcasno "zasledljivi" v VECER-u! Je pa res da je nas trg majhen in je vsaka revija draga! Opazil sem enkrat na Madzarskem da je njihova izdaja Motorrad-a vredna 450 HUF, kar je reci - pisi 420 sit!

Objavljeno

Ze pred vec kot enim letom sem tale prispevek poslal na Motorista. Stvar seveda nikoli ni bila objavljenav pismih bralcev, revija pa je tudi ostala isti poden.

Pozdravljeni!

Ko sem pred dobrim letom v kiosku zagledal prvo {tevilko Motorista sem si rekel: No kon~no se je nekdo opogumil in za~el izdajati motoristi~no revijo. Upam da se bo obdr`ala. Ko sem revijo kupil in jo prelistal, sicer nisem bil ve~ tako navdu{en a za~etek je pa~ za~etek in prepri~an sem bil, da se bo kvaliteta izbolj{ala. Revije kasneje nisem prav redno kupoval, zadnje pol leta pa jo berem spet redno, ker sem pa~ teh 6 {tevilk dobil brezpla~no. Na revijo imam kar precej pripomb in da ne bom samo kritiziral, bom posku{al dati tudi nekaj predlogov. Pri konkretnih zamerah se bom omejil na 18. {tevilko, saj se podobnI problemi v glavnem ponavljajo v vsaki {tevilki.

1. Cena

600 tolarjev za 60 strani je enostavno preve~. Pa {e teh 60 strani je zelo slabo izkori{~enih s prevelikimi fonti, presledki in praznimi prostori med slikami. Ali ~e problem obrnem: Za ta denar dobi kupec premalo. Revija bi bila lahko tudi dra`ja, ~e bi ponudila ve~ in kvalitetnej{o vsebino. Vem da je zaradi majhnosti trga nekorektna primerjava s tujimi motoristi~nimi revijami, toda mislim da je primerjava s slovenskimi avtomobilisti~nimi revijami povsem na mestu. ^e je v Sloveniji prostora za 5 avtomobilisti~nih revij, je tudi za eno kvalitetno motoristi~no. Na{a najbolj znana avtomobilisti~na revija na primer v 21. {tevilki ponuja 120 strani za 690 tolarjev, od tega je 14 strani (kvalitetnih) ~lankov namenjenih motorjem in motoristom. Razlika je o~itna. Ni`ja cena seveda pride z ve~jo naklado, ki pa je ne bo, dokler revija ne bo bolj{a in/ali cenej{a. Za~aran krog torej, ki ga bo s kak{no pametno poslovno potezo pa~ moral presekati lastnik.. Prepri~an sem tudi, da veliko potencialnih kupcev sploh ne ve, da Motorist obstaja, saj nisem zasledil {e nobene reklame v drugih medijih. Kaj pa promocijska stran na internetu?

2. Oblikovanje

Te`ko bi na{el {e kak{no revijo v Sloveniji, ki bi bila tako amatersko oblikovana. Poglejte si samo stran 51 v 18. {tevilki, ki je tipi~en primer. Kot bi stvari nekomu padle iz rok in slu~ajno pristale na mestu kjer so. ^emu slu`i praznina v spodnjem desnem kotu? Nemogo~e barvne kombinacije, 3 razli~ne barvne podlage za tekst, svetlomodra ~rtkasta obroba za slike, spodnja desna slika je tehni~no preslabe kvalitete za objavo, tekst ima samo levo poravnavo.

Revija je oblikovno neskladna in nepregledna. Barvne podlage strani in barve naslovov se menjajo na vsaki strani. Fotografije imajo tako v isti reviji naslednje vrste in barve okvirov; ~rna, siva, siva ~rtkana, zelena, zelena pik~asta, oran`na, svetlo modra ~rtkana, nekatere pa so brez okvirja. Namerno ali slu~ajno? Poro~ila z razli~nih motoristi~nih dirk so razmetana po reviji na straneh 36, 37, 46, 47 in 54, vmes pa kar je ravno pri{lo pod roko. Napovednik na 3. strani nima ozna~enih strani, kje se kaj nahaja, manjkajo o{tevil~enja strani (4, 5), MOTO LIST ne sodi na za~etek revije, itd... Edina stalnica pri postavitvi ~lankov je, da so testi na za~etku revije, od tu naprej pa so razli~ne teme pome{ane kakor nanese. Zamenjava ljudi, ki skrbijo za grafi~no podobo oz. ra~unalni{ki prelom bi morala biti prioriteta.

3. Vsebina

Revije naj bi ustvarjali novinarji, ~e ne profesionalni pa vsaj amaterski. @al je veliko tekstov v reviji na nivoju {olskih spisov in komaj primernih za objavo. Pomagala bi `e malo tr{a lektorjeva roka (mimogrede: nisem ga zasledil med imeni ljudi, ki ustvarjate revijo) . Veliko tekstov pa sploh ni podpisanih-upam da se avtorji ne sramujejo svojih izdelkov.

Se vam ne zdi, da bi bilo testne motorje bolj{e slikati v “akciji”, kot pa postavljene na stojalu in s polgolo `ensko na njem. Saj ne da bi imel kaj proti `enskam ampak ~e ho~em gledati slike `ensk si ne kupim motoristi~ne revije.

Vsebini dveh testov v 18. {tevilki pa sta sploh nenavadni:

Prvi je test Kawasaki ZL 1000. Avtor ~ez cel ~lanek razpreda o zgodovini prodora nekaterih modelov Kawasakija in Suzukija na ameri{ki trg, o kak{nem testu pa ni ne duha ne sluha. Oh, pardon . Namenil mu je celo zadnja 2 (dva!!!) stavka v ~lanku, kjer o motorju izvemo koliko tehta, da je izrednjo vodljiv in da upravi~eno nosi svoje ime.

Druga cvetka je test Yamaha Virago 1100, kjer prav tako o kak{nem testu ni ne duha in sluha, je pa zato opisano pre`ivljanje prostega ~asa neke Ane, ki pa~ vozi Virago omenjen v naslovu ??? In mimogrede: kaj predstavljata sliki na spodnjem delu stranu, kjer je opaziti kakih 5mm visoko silhueto motorista(ke)? Je to morda kak{en nevaren ovinek, lepa pokrajina ali pa je na sliki celo “testirana” Yamaha?

[epa tudi a`urnost pri objavi ~lankov, saj ni prav ni~ zanimivo brati o dogodkih izpred dveh in ve~ mesecev.

[e en predlog za novo rubriko: Testi rabljenih motorjev, kjer so testni vozniki sami lastniki motorjev, ki bi lahko opisali svoje izku{nje, najpogostej{e okvare, probleme z vzdr`evanjem, servisi in vsem ostalim. Treba je samo za nekaj mesecev vnaprej razpisati temo oziroma tip motorja o katerem bo tekla beseda, pozvati bralce da napi{ejo svoje izku{nje in prilo`ijo kak{no fotografijo, ter jim za bolj{i odziv ponuditi tudi kak{no manj{o nagrado. Zraven pa lahko pripravite {e strokovno mnenje in izku{nje serviserjev.

Pohvale? Vsekakor to, da revija sploh obstaja, pa tudi za posre~eno izbiro imena in kvaliteten tisk.

Pa naj bo dovolj kritike za tokrat. Upam da vas bo moje pisanje vsaj vzpodbudilo k razmi{ljanju oziroma da bom spro`il {e kak{en kriti~en odziv in da bomo v prihodnje motoristi brali dostojnej{o revijo. Kot dokaz, da je moja kritika dobronamerna in da verjamem v lep{o prihodnost revije, prilagam naro~ilnico za naslednjih 6 {tevilk.

S spo{tovanjem

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

hm.. nekaj v zvezi z Motoristom!

V zadnji številki Motorista sem zasledila svoj tekst v zvezi z obvestilom o novem sistemu registracije, ki sem ga objavila pod tistim naslovom.

Zdaj me pa zanima: ali je urednik kar samostojno tekst pobral dol in objavil, ali je nekdo malo zaslužil, ko je tekst predal uredniku?

Mogoče bi me urednik lahko vsaj prek maila obvestil, če je že tekst objavil.

Kaj mislite vi?

lp

Objavljeno

Moje mnenje je, da je revija Motorist popolnoma zanič, če kradejo material za svoje članke in ne navedejo avtorja pa še toliko slabše. Glede na to, da pri nas niso sposobni niti finančno niti sicer opraviti testov motorjev tako kot je treba, bi bilo veliko bolje, če bi povzeli kakšen kvaliteten test po kaki tuji reviji, potem pa bi ga prilagodili(ampak ne tako, da bi pravega avtorja zamolčali!) za SLO recimo tako, da bi ko npr. računajo stroške na 50.000 km za določen motor upoštevali naše cene goriva, servisov, gum, rezervnih delov itd.

Motorrad je zame najboljša revija kar se tiče testov, se pa strinjam, da tudi švabi niso vedno objektivni.

Objavljeno

Žalost, da slovenska moto scena ne premore ene prave motoristične revije. Do danes sem kupil vsako številko motorista in sem se cez pol ure ze tolazil z Moto Puls-om v rokah: "Mogoče bo pa tudi to izdano kdaj v slovenščini". Motoristu pa ni več pomoči.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Trisha! V ta novi reviji Motorist, se ti med pismi bralcev urednik opravijčuje.

Tadej

Objavljeno

Bom tisti stavek ali dva zvečer pretipkal.

Sicer pa moram pohvaliti Motorista.

Po enomesečnem predahu je izšel s prenovljeno obliko in tudi s slovnico so se pričeli malo bolj truditi, imena so pričeli pisati pred priimki in tudi pravilno sklanjaje imen in priimkov jim bo počasi prišlo v kri. Samo, da se še naučijo, pred katerimi črkami stoji z in prd katerimi s, pa bodo že kar daleč.

Dajmo Bojan, slovnica je debela knjiga.

Brrrm

Objavljeno

Ja ja ja sej mogoče pa bo!

Opravičilo avtorju (ne vem če je to povsem dovolj), nova oblika, brezplačni mali oglasi, predstavitve motorjev....-No to je ena plat medalje!

DRUGO PA!Hm!? Čisto premalo testov motorjev oz nobenega!Preveč monotonih in nezanimivih podatkov, stare reportaže!Kakšen sposojen test bi poživil revijo (seveda z vednostjo avtorja)!

Tretjič-Črnologar ma še eno šanso da pokaže kaj zna narediti iz malega moto trga v RS-zato ostajam naročnik revije in upam na boljše članke in teste!Prebijanje ledu na moto sceni je že mimo zato pogomno v napad na nove zmage!Dajmo uredništvo!!!

Ciao,by Pero

Objavljeno

Zadeva je taksna da je slovenski trg občutno premajhen za revijo na nivoju.Če hočeš prvorazredno revijo rabiš denar tega pa pri nas kar se motociklizma tiče vedno manjka.

Sicer sem pa danes kupil zadnjo številko Motorista in moram reči da gredo zadeve občutno na bolje.

Shit happens, unfortunetly all the time!

Leteči

Objavljeno

za dobro revijo smo premajhni, denarno ne gre skozi (verjetno) in jaz sem zadovoljen s tem kar imamo, čeprav kupujem tudi Motopuls in motorrad.

lp marijan

Objavljeno

Hvala za pohvale in kritike. Upam, da se kdaj dobimo neuradno ob kozarcu dobrega vina, da vam povem se drugo plat medalje slovenskega motociklizma. Stvari niso vse take kot bi morale biti. Zal pa je to edini izdelek, ki se konkretno ubada s tako tematiko in je zato toliko bolj na udaru.

LP

Bojan

Objavljeno

Najprej pohvala Bojanu, da se je oglasil in vsaj malo pokomentiral vso to pluvanje.

Tokrat bom pa vsaj malo napisal zakaj se že na začetku, nisem strinjal z podanimi kritikami, vsaj ne v tako intenzivni meri.

1.Je to EDINA revija, ki se v celoti posveča moto......

na slovenskem.

2.Zakaj neki bi morali povsod uporabljati čisto in pravilno slovnično Slovenčino, kaj branje ni prijetneje in bolj sproščujoče oz. humorno, če je napisano preprosto z besedami avtorja, kot so Lučka Pupisova, Klemenčičev ata in podobni.

3.So seveda tudi stvari, ki so potrebne obnove oz. kritike, ampak kot že neštetokrat dokazano je lažje kritizirati kot dobro narediti.

4.Kakšen je urednik kot oseba in katerim sodelavcem se je zameril in katerim ne sploh ni pomembno.

5.Najpomembneje je še vedno to, da se poleg vseh tujih revij, domačih podlistkov, da dobiti tudi to revijo ( VEČ BEREŠ VEČ VEŠ), pa naj si bo to o motorju, ali o dogodkih.

6.Naročnik sem od (se mi zdi) 6 številke in sem lansko leto vplačal za nadaljnih 24 številk, ni mi žal pa čeprav piše o temah, ki me najbolj zanimajo zelo malo, če ne skoraj nič.Pač v Slovenščini berem tisto, kar v nemščini ne bi.

CRNI kar tako naprej,tisto o kozarčku bomo pa resno vzeli.

lp

uzzy

Objavljeno

UZZY......se 100x

razen v eni stvari:Slovenščina

Meni totalnemu abervezniku,ni potrebno pisati na forumu v knjižni slovenščini.Zakaj.....ker je to neuradna in popolnoma free varjanta podajanja mojega mišlenja,občutko....pa tudi frustracij ....itd.

Če pa se nekdo gre izdajatelja revije,knjige.....kakršnekoli periodike......opalaaaaaa.....ta pa mora za naš jezik tudi kaj naredit.Drugo je dnevnik Lučke Pupin.....ki ga z nestrpnostjo pričakujem vsak mesec posebej....saj mi je bejba (pa je ne poznam ) samo po pripovedovanju svojih dogodkov neizmerno všeč in bi bilo vsakršno slovnično popravljanje njenih besed,ne samo brez smisla,pač pa bi tudi uničilo tisti duh.....al karkoli pač.....ki veje iz njenih zapisov.

HALOOOOOOOOOOO bi rekli današnji mladinci.....samo revija pa le mora biti napisana v pravem,pa hočete al pa ne, knjižnem jeziku."Novinarski" članek pač mora biti na nekem nivoju.

BTW:kozarčka vinčka se pa ne bom branil

Klimbra.....saj le najmehkejši je dovolj nežen

Objavljeno

Se 100% strinjam z Uzzyem... Nikakor pa se ne strinjam glede slovenščine.

Bla bla bla... Kaj je torej slovenščina... So to besede, ki si jih izmišljuje Toporišič in jih nihče ne uporablja ali jezik, ki ga razume, živi in uporablja 99,99% ljudi.

Morda bi bilo potrebno napisati v zakon o medijih, da se mora v revijah uporabljati stroga knjižna slovenščina in način pisanja, ki ga ne bo razumelo pol ljudi.

Če hočeš brati knjižno slovenščino si kupi Slovar slovenskega knjižnega jezika, ne pa, recimo temu, strokovnih revij. Za polovico izrazov itak nimamo izrazov, če pa so že so popolnoma skregani z originalnim pomenom. Tisti, ki je že kdaj poskušal kaj napisati, ve o čem govorim.

In še nekaj napake v revijah in knjigah spregledajo tudi najbolje plačani lektorji (In, da tega ne govorim kar tako v tri dni) in ne samo to, napake se pojavijo tudi po večkratnem pregledovanju.

Če seštejemo vse to kar bi radi nekateri od naših revij, še posebej tistih, ki ne izhajajo v velikih nakladah, bi te revije imele nenormalno ceno in potem bi se bunili, da so predrage. In spet se znajdemo v začaranem krogu.

In za konec še nekaj, je kdo med vami kdaj podrobno prebral še kakšne druge slovenske revije, ki jih izdajajo renominirane založniške hiše? Mislite, da so brez napak?

---

Legends may sleep, but they never die!

Objavljeno

quote:

revije, ki jih izdajajo renominirane založniške hiše? Mislite, da so brez napak?

Imajo jih, tudi. Vendar nikakor ne toliko, kolikor jih je mrgolelo v Motoristu do vključno lanske decembrske številke. Februarska je, kot sem že napisal, mnogo boljša.

Uporaba knjižnega jezika v javnih zapisih je poleg ostalega tudi ohranjanje možnosti razumevanja besedila.

Če se pri nas na forumu razpišeta Lindau in Kača, vsak v svojem slengovskem podrazredu narečja, se ne bosta kaj dosti razumela, niti sporazumela, razumele pa ju ne bodo niti brihtne glave iz prestolnice.

Da se ne da v knjižnem jeziku napisati česa sočnega? Neumnost. Preberite kaj od očeta Milčinskega. Samo, kar tako naenkrat ne gre. Potrebno je vaditi.

Brrrm

Objavljeno

Pa še obljubljeni navedek iz Motorista (Motorist, 32, stran 62, Ljubljana, februar 2002):

"Opravičilo avtorju

V reviji št. 31 je izšel članek - obvestilo o novem pravilniku o registraciji motornih vozil (str. 47). Opravičujemo se avtorju gospe ******* *****, ker smo objavili članek brez njene vednosti."

(tri slovnične napake:

-beseda obvestilo bi morala biti napisana z veliko začetnico, ker gre za naslov članka,

-gospa je avtorica in ne avtor (angleščina nima spolov, slovenščina ima pa tri)

in

-za avtorjem manjka vejica.)

Brrrm

Popravil/a - brrrm dne 12/02/2002 ob 01:53:41

Objavljeno

quote:

Imajo jih, tudi. Vendar nikakor ne toliko, kolikor jih je mrgolelo v Motoristu do vključno lanske decembrske številke. Februarska je, kot sem že napisal, mnogo boljša.

Uporaba knjižnega jezika v javnih zapisih je poleg ostalega tudi ohranjanje možnosti

Nihče ni govoril o uporabi lokalnih dialektov. Vedno je treba iz ene skrajnosti v drugo.

Vraga jih imajo manj Moj ***** jih ima cel kup in to takšnih, da je potrebno včasih dobro pogledati, kaj sploh hoče avtor povedati. Manjkajo vezniki, napačno sklanjanje, spoli in tako naprej. Včasih postane človek živčen, vendar kaj čem, saj sem ga sam kupil in me ni nihče v to ni prisilil.

Primerjati književnike (in njihova umetniška dela) s članki v raznih revijah in revolver časopisih je kozlarija, da ji ni para. Prvič, gre za nekaj popolnoma drugega. Njih podpira država, da celo življenje pisarijo nekaj knjig (Saj ne verjamem, da se s pisanjem knjig, da v Sloveniji prav dobro živeti). Katero revijo, novinarja ali pisuna pa podpira država. Če že ne, kaj drugega, država samo nekaj najeda.

Tipično slovensko, namesto, da bi bili veseli, da sploh kdo kaj napiše, kaj naredi in tako naprej, je treba samo najedat, a ne. Sicer pa, tako kot se obnaša država, se obnašajo tudi njeni državljani, saj smo menda ena izmed redkih držav z obdavčenimi knjigami, revijami, učbeniki, znanjem in tako naprej.

Vsi nimajo medmrežja in vsi ne razumejo nemščine, angleščine... dovolj dobro, da bi lahko brali tuje revije.

---

Legends may sleep, but they never die!

Objavljeno

Ha, država jih podpira šele od leta 1945 dalje. In to izdatno. Zato pa jim je uspelo, da je knjižni jezik postal kakor manj vreden.

Oče Milčinski je oče Ježka in je pisal v Kraljevini Jugoslaviji. Ni od države dobil niti cekina. Pisal je iz lastnega veselja, ker se s pisanjem ni poklicno ukvarjal.

Vse, kar je dostopno javnosti, je javna beseda. Tudi ta forum je dostopen javnosti.

Brrrm

Objavljeno

če bi bil katanec bi rekel: kapo dol.

veseli me da je nekdo v naši mali sloveniji imel jajca da je spravil revijo skupaj, kajti če bi bila slaba se ne bi obdržala (mislim da že drugo leto). spomnimo se da je na internetu zalaufala motoristična stran, ki pa ni nikoli zaživela, saj ni bila niti četrt toliko dobra kot je motosvet in tista stran je padla v pozabo. zato pa vsak dan visim na motosvetu, ker je dober, še boljši, na koncu pa še edini, ki mi je kolikor toliko pisan na kožo.

malo sem povedal HOWG

lp marijan

Objavljeno

Mene pa sploh ne razjezi, če kdo mal kiksne, ker pač ne pozna vsega pravopisa. No v Motoristu malo pretiravajo, žalostno pa je, da se stanje od začetka ni bistveno izboljšalo.

Me pa do kraja razpizdi, ko slišim kulturnike, kako se bodo šli nek "performens", pol so pa sami sebi všeč, ko so si tako lepo besedo zmisl.

Na predstave pa hodijo samo še otroci.

Mi gre kar na bruhanje...

Objavljeno

quote:

Knjižna slovenščina da ali ne ?

Seveda da. Vse kulture imajo neka pravila, standarde pa tudi pravopise.

Zagovarjati šlamparijo s pomanjkanjem sredstev je jalov izgovor, ker slovenščina kot skrpucalo je potencialne kupce revije nedvomno odbijala.

Vsaka družba doseže nek nivo, v katerem je tista nevidna črta, ki loči profesionalen izdelek od diletantskega.

Slovenščina v motoristu je bila precej pod tem nivojem. Napake so pa tako kot povsod seveda možne. Stremeti moramo k temu, da jih je čim manj.

Mislim da je Bojan na dobri poti, da bo revijo naredil sprejemljivo za čim večji krog ljudi.

Kar pa ne pomeni, da se moramo brezpogojno strinjati z izdelkom kakršnkoli je, samo da je.

lp RAN

Če tvoj post razdelim na dva dela RAN, ti moram priznati, da se s prvim strinjam, drugi del pa ...? Ali je v tebi ostal kanček mentalitete starega režima, ali pa delaš reklamo za omenjeno revijo in imenovanega gospoda. BREZPOGOJNO STRINJATI, dragi RAN, take terminologije še v enostrankarskem sistemu nismo poznali, kaj šele v obdobju (neo)tržnega gospodarstva. Strinjamo se lahko samo s tistim, za kar tudi sami smatramo da ustreza našem nivoju in potrebam, ampak brezpogojno? Ker, če se bomo z izdelkom brezpogojno strinjali, pomeni, da ne bo kritike, s tem posledično tudi izboljšane kvalitete ali celo konkurence.

Pa brez zamere !

Lojzi ma vas rad

Objavljeno

Lojzi :

Daj vzemi si minutko časa, pa še enkrat v miru preberi kar sem napisal.

Mislim, da sem napisal točno to, kar tudi ti trdiš.

lp RAN

Objavljeno

Lojzi, si ti pravilno prebral RANov prispevek, tam okoli brezpogojnosti namreč.

RAN piše, da se ne misli brezpogojno strinjati z vsako stvarjo in ne, da se brezpogojno strinja.

Ali pa sem narobe prebral in razumel tvoj prispevek?

Brrrm

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!