Skoči na vsebino

elektronski predvžig


snow

Priporočene objave

No zadeva je taka... Mam dva mopeda, ki pač morata bit najbolj 'sfrizirana' kar se da.

Sedaj sem prišel do faze da bom naštimal elektronsko kontroliran predvžig z mikrokontrolerjem. Izračuni in to niso nek problem ... ampak zanimajo me kakšne vaše morebitne iskušnje s tem oz. še bolj fizikalno optimalne nastavitve.

Nekaj kar vem... trik je ubistvu v tem da pri višjih vrtljajih imamo več predvžiga, saj je hitrost potovanja bata višje, eksplozija od vrha glave cilindra(kjer je svečka) pa mislim(!), da ima bolj kot ne enako hitrost. Pri nižjih obratih pa mora biti predvžig manjši saj je hitrost bata manjša.

Me zanima tisto glede hitrosti eksplozije... pa kdaj točno naj bi eksplozija dosegla bat? Najbrž ko je v zgornji mrtvi točki, nikakor pa ne pred njo...

Predvžig se ponavadi poda kot odvistnost vžiga pri zasuka pred ZMT (zgornjo mrtvo točko) ter obrati. Recimo pri 2000 rpm nekje 5° potem pri 10000 rpm pa 25°...

Kakšna bi bila najbolj optimalna krivulja?

Aja moped (brez te elektronske fore) trenutno deluje od 2000 do nekje 11000 rpm. Kakšen je nastavljen predvžig bom moral še pogledati.

(Nekaj se gledal na netu... govorijo o t.i. "3D ignition map", kjer se upošteva še pozicija plina (po domače: gasa)).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prvo bi te vrašal, ali boš elektrovžig izdelal sam?

Če pa bi želel nastaviti optimalni predvžig za tvoj "neznani" motor, bi morl postaviti zadevo na test mizo.

Če pa žiliš približno, se pa da s poskusi.

V tabelah so predvžigi določeni za določen tip motorja - serijskega.

V kolikor so spremembe na njemu, se spremeni tudi karakteristika predvžika.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Test mizo? To je merilec konjskih moči? Ja to bi bilo najbolje, ampak tega nimam... se da kaj takšnega izdelati doma?

Ja elektronski vžig bom izdelal skupaj z očetom, saj sedanji ima navaden mehanski vžig s fiksim predvžigom.

Na grobo rečeno, bo sedaj nabit kondenzator, katerega bo sprostil mikrokontroler (PIC), ki bo meril obrate in določal predvžig.

lp in hvala za odgovore.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

se da kaj takšnega izdelati doma?

da se, tudi princip je zelo enostaven, ampak noces tega pocet... :grrr v najenostavnejsem primeru bi moral reskirat en racunalnik (kakih 300 MHz bi blo cist dost), nardit softver in pa hardver, ki bi te prisu tolk ko 5 takih motorjev k jih ti rihtas, + vsi izracuni vrtilne kolicine valja, iiitttdddd... .)

sicer pa imajo aprilie RS 125 ravno nasprotno krivuljo kot si ti napisal - pri 6000 rpm je 17 stopinj pred GML, pri 10.000 rpm pa le se 12... .) in deluje finofajn... :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ti misliš met elektronsko krmiljen kot predvžiga? Ponavad so take cheap varijante centrifugalno krmiljene, pa še to na 4t. Na 2t pa še nisem videl tega.

Za ker motor se pa sploh gre? A je 2t a 4t?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ti misliš met elektronsko krmiljen kot predvžiga? Ponavad so take cheap varijante centrifugalno krmiljene, pa še to na 4t. Na 2t pa še nisem videl tega.

Za ker motor se pa sploh gre? A je 2t a 4t?

2T. Moped :) Apn6. Pa še en CTX čaka na tole. Mogoče čez čas probam na kakem krosu.

Ja elektronsko krmiljen kot... mikrokontroler (čip) bo odčitoval impulze iz platin in na podlagi teh bo določal zakasnitev, saj bodo impulzi prihajali 30° pred zgornjo mrtvo lego.

Cheap.. čip stane 1500 sit, ostal material pa tudi vse skupaj tam nekje...

da se, tudi princip je zelo enostaven, ampak noces tega pocet...  v najenostavnejsem primeru bi moral reskirat en racunalnik (kakih 300 MHz bi blo cist dost), nardit softver in pa hardver, ki bi te prisu tolk ko 5 takih motorjev k jih ti rihtas, + vsi izracuni vrtilne kolicine valja, iiitttdddd...

Računalnik ni problem imam prenosnika, bi pa bilo malo rs232 povezavo še naštudirat... software bi tudi šlo, hardware bi dobil potrebno pomoč... izračuni... te bi delal računalnik :) Formule bi rabil malo preštudirat... Vrtilna količina valja je 1/2 m r^2... kaj pa se potem meri? Nekje sem enkrat nekaj bral ampak nisem popolnoma dojel kako potem meriš moč pri določenih obratih ... oz hmm meriš moč po celotnih obratih? Moč je pravzaprav delo / čas... delo pa je sprememba rotacijske energije..

Mi prosim poveš še malo več detajlov glede te testne mize? Recimo, da bi rad imel napravo do 50 KM (ne za moped, ampak mogoče pride prav čez čas)... kakšen valj je potrebno... masa, radij? Pa v kateri prestavi se meri?

sicer pa imajo aprilie RS 125 ravno nasprotno krivuljo kot si ti napisal - pri 6000 rpm je 17 stopinj pred GML, pri 10.000 rpm pa le se 12...  in deluje finofajn...

Kul! Takšne podatke potrebujem. Mislim pa da je tule štos v tem, da se predvžig zmanjšuje, da nebi prišlo do prevelikih obratov.

Popravljeno . Popravil snow
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

glede vziga, bi si lahko zrihtal recimo tri senzorje (kao platine), pol pa bi jih lahk neodvisno en od drugga nastavljal. za preklapljanje bi lahk mel enostaven pretvornik iz frekvence v napetost, na izhod pa bi priklopil VU meter, na izhod tega pa tranzistorje, ki bi preklapljali med posameznimi senzorji... ...slisi se komplicirano, je pa to po mojem mnenju najbl simpl varjanta variabilnega vziga... ...razen ce res hoces met mikrokontroler (mislim da se ti gre sam za to da lahk reces da si naredu chip tuning, a ne?? :naughty: ), in ce mas pogoje za mikrokontroler boljse kot za to varjanto. :)

aja, pa ce bos delal mikrokontrolerski vzig, pa hoces met Type R :D masino, odzagaj magnet dol, da bo gor sam ekscenter za vzig. :naughty: masina se bo fuuuul bol zvrtela!! res pa bos ostal brez luci, pa se za vzig bos rabil akumulator, a ce ne gre za motor za vsakdanjo uporabo je to to - tak so mele tud tomosove specialke + zobnike v menjalniku navrtane, za cimmanjso vrtilno kolicino in vecjo odzivnost in posledicno tud efektivno moc! B)

to varjanto kot jo ima aprilia bi lahk naredu full na simpl: mas senzor (dokaj dalec pred GML), in vezje z zamikom. vecji kot so obrasti, manjsi je kot - ob enaki zakasnitvi vziga. :) sicer pa, kot si ze napisal, ta sistem skrbi tudi za to, da obrati ne uidejo previsoko. do 13.000 pa na mestu vseen pridejo. :D

sem pa 1x prestavil vzig za kakih 5 mm bolj naprej, da bi ob visokih obratih bolj slo. stvar ni sla nic bolj, se slabse, in to skozi celotno obmocje obratov. res se je 300 obratov visje vrtela (kasneje sem saltal), slo je pa manj.

glede hardvera dyno-jeta: postavis motor gor, ga pospesis mislim da normalno do 4. prestave, pol pa ko izvajas meritev pri ~3000 rpm (odvisno tud od motorja samega) das gas na polno moc, in ko pride do rdecega polja spustis. racunalnik ti na podlagi obratov in kotnega pospeska narise graf - vecji kot je kotni pospesek, mocnejsa je masina. stvar v bistvu meri kok hitr je masina sposobna pospesit valj. prav zarad tega mors poznat tud vrtilno kolicino valja. :) umerjanje je.. ...huh... ...js ne vem kok bi ga umeril... :) ...bom pa premislil o tem! .)

rabis dva senzorja - prvi je senzor obratov (tuljavca, ki se jo da okrog kabla za svecko enega cilindra), in pa senzor vrtljajev valja z znano maso in premerom. .)

tega, kaksen valj bi rabil, ne vem, po moje cimvecjega, da je meritev bolj natancna (glede na vztrajnost je trenje v lezajih manjse, racunalnik pa lahko bolj natancno bere podatke, ker meritev traja dlje).

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zelo zanimivo ta elektronsko krmiljen predvžig. Samo če mene vprašaš ti pri APN ne bo nič prov prišlo. Rajši probej tisto varjanto brez magneta. Alipa staken kak štrom od KX ali kake druge krosače. Majo tak lep majhen notranji magnetek, pa se zna fajn navijat.

Jaz sem še najboljše rezultate dobu s elektriko od kolibrija (frčaka), ko so imel eni modeli kompleten elktronski vžig brez platin. Te platine se prec poznajo pri manjši moči. Na krosači sem pa mel nek noname štrom z nekaj manjšim magnetom kot standardni tomosovi pa platine, pa se je vrtelo ko GP specialka :D

Jaz sem štrom vedno štelu od oka, s fiksnim predvžigom.

Tale variabilna varianta naj bi poskrbela za enakomernejše podajajnje moči, pa enakomeren navor, čeprav se to pri mopedih smešno sliši :grim

Končna moč zaradi tega ne bo nič večja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tale variabilna varianta naj bi poskrbela za enakomernejše podajajnje moči, pa enakomeren navor, čeprav se to pri mopedih smešno sliši :grim

glih pri mopedih, k majo full mal navora, bi se moglo se bol poznat! .)

recimo pri kaki XT600 ko ma dost navora je pac vseen, pri recimo RS 125, ko je pa navita v nulo, se pa res kr dobr pozna! .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bomo probal, pa bom poročal če se kaj pozna in prilimal slike.

Ja, za nižje obrate se mi gre... pa tud se bo videlo če je bilo pri najvišjih optimalno nastavljeno.

Možno ko si zamaknil predvžig na RS125 se je zamaknil na celem območju vrtljajev... posledično to prinese prehiter vžig pri nižjih obratih, omogoča pa višje obrate...

Najlažja varianta mi je delat tole z čipom, pa tudi najbolj natančna se mi zdi, poleg tega pa bom imel s tem tudi narejen obratomer. (Res bi se ga dalo narediti tudi na kakšen drugačen način, ampak tole imam dokaj dobro že naštudirano.)

Poleti bi pa šel dyno-ta gradit :)

Aja moč je : dP/dt ... P = 1/2 J w^2

Meriš spremembo časa(obrate valja), ki ti po formulci pač da moč.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moja yamahca ma še mehansko... vakum na batek, ki premika pick-upe sem pa ke za par stopinj, odvisno od obratov, gasa....

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vakumsko kontroliran predvžig majo vsi avti s fertajlerjem.

Drugače pa več gasa, manjši kot.

Pa še enkrat: Vrž platine stran, pa kompleten elek. štrom, s čim manjšim magnetom v kombinaciji s čipom pa si zmagu :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 let pozneje...

kakšna je sploh razlika med elektronskim stromom pa na platine?

a je elektronski boljši,se motor bolj zvrti,bolj deluje?

recimo da bi primerjal BT mašino z elektronskim štromom IN BT mašino z štromom na platine

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravi elektronski je brezkontaktni, se nikoli ne obrabi in je zelo zanesljiv, ves čas deluje konstantno, tudi pri višjih obratih.

Za platine pa velja ravno obratno.

Jaz sem imel na bt mašini na platine, pa se je poznala pravilna nastavitev platin, ki morajo biti odprte 0.4mm. :hmm: Pa račuanti moraš, da pri spreminjanju odpiranja platin tudi spreminjaš kot predvžiga. Pri mopedih je to 1.5 do 2mm pred zgornjo mrtvo točko, koliko je to v stopinjah pa ne vem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No ja, o zanesljivosti glih nebi bil tolk prepričan :P

So že komu crknile platine?

Pa se ni mogel pripeljat domov?

Je že komu crknila elektronika?

Pa se ni mogel pripeljat domov?

Meni k sreči še nič od tega... MZ je delal čisto fletno, ko so bile platine nastavljene, pri guzziju jih sploh nisem niti pogledal, kawasaki je delal z drugo elektroniko (originalna crknila prejšnjemu lastniku) bp, yamaha... dela tipitopi z TCI, vakuumsko/centrifugalnim predvžigom. :)

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če so platine manj zanesljive kot brezkontaktni vžig, še ne pomeni da so zanič. :P

Če so platine nove, dober kondenzator in ostale komponente, pol delajo čisto v redu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...
Če so platine manj zanesljive kot brezkontaktni vžig, še ne pomeni da so zanič. :P

Če so platine nove, dober kondenzator in ostale komponente, pol delajo čisto v redu.

Nikakor nemoreš platine več primerjat z elektroniko,kajti z elektroniko dosežeš: večje napetosti (primarna in sekundarna),višje obrate in enostavnejše reguliranje predvžiga s pomočjo računalnika,ki dobi podatke od lambda sonde in klopf senzorja(senzor samovžiga).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!