Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Evo fore iz Siolove strani - zanimiv članek!

Roboti na kolesih

Puščavski grand prix robotiziranih vozil, ki ga organizira DARPA - ameriška varnostna agencija za napredne raziskovalne projekte, o katerem sta na naših straneh že lahko brali, je poleg tri, štiri, šest in osemkolesnih udeležencev, dobil še prvega tekmovalca na dveh kolesih.

Darpin puščavski izziv

Poklicni in ljubiteljski snovalci terenskih vozil bodo 13. marca letos, v hudi konkurenci, svoje futuristične stvaritve preizkusili v ostrih pogojih puščave Mohave. Dirka, dolga 400 kilometrov, bo potekala na razdalji med Los Angelesom in Las Vegasom, zmagovalec bo prejel visoko nagrado, na podlagi zmagovalnega vozila pa bodo potekale raziskave in razvoj vojaških vozil prihodnosti. S čim si je Darpin puščavski izziv zaslužil toliko pozornosti med neštetimi puščavskimi podvigi, katerim smo bili priča v zadnjem letu? Vozniki vozil so zgolj roboti, uvrstitev vozila pa je odvisna predvsem od dovršenosti elektronske in programske opreme "voznika".

Nevidni jezdec Dexterit

Darpin puščavski rally je v zadnjih nekaj dneh pred uradnim začetkom tekmovanja dobil še enega, malce nepričakovanega udeleženca - motocikel. Nenavadno izbiro vozila, ki ga je za predelavo in priredbo za omenjeni dirkaški podvig izbrala skupina nadebudnih ameriških študentov tehnike, utemeljuje komaj 23-letni idejni vodja, kot edino in najbolj smiselno. Skupina, ki je svoj projekt poimenovala Ghost rider robot Dexterit ali Nevidni jezdec Dexterit, se je za uporabo motocikla odločila predvsem zato, ker si nakupa velikega terenskega štirikolesnika za predelavo finančno ne more privoščiti. Skozi testiranja in preizkuse se je dvokolesno vozilo izkazalo kot najprimernejše za grob teren in zahtevne razmere s kakršnim se bodo srečevali tekmovalci v puščavi, saj je ožje ter tako kos bolj neenakomerni vozni podlagi kot dvosledna vozila. Hitrost, teža in znamka uporabljenega motocikla do danes ostajajo skrivnost, v javnost je pricurljal le podatek o porabi goriva - ta znese slabe štiri litre na prevoženo razdaljo 80 kilometrov.

Cenejši, lažji, varčnejši, okretnejši

Dobro in slabo hodita z roko v roki pravijo. Odlične vozne lastnosti, varčnost in okretnost dvokolesnega vozila prinašajo tudi zanj značilne težave - slabo stabilnost. To so zagrizeni, samozavestni fantje in dekleta učinkovito premagali s pomočjo prefinjene elektronske in programske opreme, ki nadvse uspešno nadomeščata ravnotežje živega voznika. Z rešitvijo te ovire, je po mnenju skupine, dobra uvrstitev zagotovljena, ob enem pa narejen tudi odločen korak proti uveljavitvi motocikla kot daleč najbolj ekonomičnega, varčnega in okretnega motoriziranega prevoznega sredstva. V primeru, da 14. marec 2004 ne bo prinesel zmagovalca, se bodo moči ponovno merile čez dve leti.

Besedilo: Mateja Pivk

Fotografije: Robortic Infantry

post-14-1079014671.jpg

Objavljeno

Evo še razvojne faze....

LP Bajsi

post-14-1079014732.jpg

Objavljeno

wow a ni kul ... motor za prave geeke. .. lahk motoriziraš, pa vseeno sediš doma v fotelju :P

Objavljeno

Pa še iz delavnice

LP Bajsi

post-14-1079014786.jpg

Objavljeno (popravljeno)

Aja mislim, da so uporabili Yamahino osnovo, zanima me če je bila dvokolesno gnana?!?

LP Bajsi

Popravljeno . Popravil bajsi
Objavljeno
...zanima me če je bila dvokolesno gnana?!?

Tiste bele crte na modri podlagi so tudi mene spomnile na Yamaho.

Dvokolesnega pogona pa nima, vsaj na nobeni sliki ni videti hidravlicne cevi.

Objavljeno
wow a ni kul ... motor za prave geeke. .. lahk motoriziraš, pa vseeno sediš doma v fotelju :P

tale izjava je rahlo neumesna.

men se zdi zadeva zanimiva. prinese lahko le dobro - razvoj. sicer pa niti ni tako tezko izvedljiva, kot se zdi na prvi pogled - za stabilnost bi lahko sluzil ze piezo stabilizator, namenjen RC helikopterjem... :) fizika vodenja je znana, in to je to. ce se je kdo pred casom gibal v modelarskih vodah, se lahko spomnite, da obstajajo tudi radijsko vodeni modeli motociklov v pomanjsanem merilu, mislim, da so imeli motorcke po 3.5 ccm, tako kot modeli avtomobilov... :hmm: pa seveda tudi elektro so obstajali, teh je bilo se dosti vec. mislim, da so bili stabilizirani brez giroskopa ali piezo stabilizatorja, le z lastno stabilnostjo in z ucinkom giroskopskega efekta vrtecih se koles, vodenje pa je potekalo malo drugace kot pri motociklih - le z obracanjem vodenega kolesa, in brez prenasanja teze. slo je izkljucno za modele, namenjene voznji po trdni in ravni podlagi, za off road modele motociklov do zdaj se nisem slisal (moznost pa seveda ni izkljucena). pri teh vozilih me sam zanima, kok "vidijo" naprej, in kako poteka interpretacija... :huh: ...al so radijsko vodeni s strani operaterja?? :hmm: z drugo moznostjo je vsa stvar se doooosti enostavnejsa... :)

glede 2WD - sprednje pesto izgleda kot da gre res za yamahino 2WD zadevo (2-tract al ka je ze??)... :hmm:

Objavljeno

ena prav lepa hvala bajsiju .)

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

OK vidim da tema ni preveč spremljana bom pa vseeno malce popljuval 23 letnega vodjo :devil: projekta. Frajer pripelje svoje dvokolesno čudo na štart relija, pred njim vse za kurac, avti se zaletavajo :BUA: , zakopavajo :BUA: , crkujejo :BUA: , ne najdejo poti :zzz: , favorit v obliki Hummerja :naughty: skuri gumo ker je zapeljal s ceste in ni znal nazaj :BUA: , favorit v obliki Toyote 4runner :naughty: ni znal pritisnit na plin :BUA: in se je lepo ustavil, naš mootciklistični junak :devil: pošlje svoj vele izdelek na pot, le ta se po 0,70 m fino prevrže na desni bok :blink: - konec dirke za Nevidnega jezdeca...... PROKLETI MULAC BLESAVI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ves osramočen pove da je pozabil vklopit senzor za ravnotežje :blink: - ja tisto opevano elektroniko ki nadomešča "jezdeca" - DEBIL! :cry: :cry: :cry:

Ma da ga ubiješ! Švabi pa so delali reportažo o njem - kao zmagovalcu....In tako grejo kilometri filma v kurac.

LP Bajsi

Objavljeno

videl ..............in skoraj pocil od :lol1: . a real geek, as they say. :grrr

Objavljeno

Ups ... kdor dela - greši. Je pa res neumna napaka.

Objavljeno
PROKLETI MULAC BLESAVI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ves osramočen pove da je pozabil vklopit senzor za ravnotežje :blink: - ja tisto opevano elektroniko ki nadomešča "jezdeca" - DEBIL! :cry: :cry: :cry:

LOL!!! :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: pa ne mors bit tak debil no - delas mesce na tem sistemu, ko bi ga pa mogu uporabit, ga pa pozabis vkljucit!!! :D :D :D

a ma kdo posnetek tega?!?:)

Objavljeno
a ma kdo posnetek tega?!?:)

Žal ne! Pa saj tudi ni kaj videt, kot da bi bicikl z rokqami porinil.

LP Bajsi

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!