Skoči na vsebino

TUDI MOTOCIKLISTI SMO NA CESTAH


Društvo MAKSI

Priporočene objave

TUDI MOTOCIKLISTI SMO NA CESTAH

Napredek v tehniki omogoča varno in udobno vožnjo z motociklom (motorno kolo, kolo z motorjem, kolo s pomožnim motorjem) tudi v slabših vremenskih razmerah, pa tudi klimatske spremembe vplivajo na podaljšanje motociklistične sezone in povečanje števila motociklistov. Poleg tega motocikel predstavlja hitrejši, in ekološko sprejemljivejši način prevoza. Večja uporaba motociklov pa pomembno pripomore k zmanjšanju zastojev. Prodaja motociklov iz leta v leto narašča, saj postajajo priljubljeno prevozno sredstvo med mladimi in manj mladimi. Vendar vsi udeleženci v prometu niso pripravljeni na te spremembe, zato prihaja spomladi do pogostih presenečenj, ko se ob avtomobilih na cesti pojavijo motocikli in kolesa.

Tako poleg slabših prometnih razmer zgodaj spomladi, kot so pesek na cesti, še nepokrpane udarne jame, na motocikliste preži še dodatna nevarnost v obliki nepazljivosti in neupoštevanju drugih udeležencev v prometu.

Zato je nujno obvestiti vse udeležence v prometu, da vozijo pazljivo in upoštevajo, da smo poleg njih na cesti tudi vozniki enoslednih vozil (kolo, motorno kolo, kolo z motorjem, kolo s pomožnim motorjem).

VOZIMO VARNO, OPAZUJMO PROMET OKOLI SEBE

MOTORISTIČNI AKTIVISTI SLOVENIJE opozarjamo vse udeležence v cestnem prometu, da spomladi pričakujejo enakopravno vključitev povečanega števila enoslednih vozil v promet.

Zavedajmo se, da upravljanje vozila v prometu zahteva zbranost in pozornost. Dosledna in pogosta uporaba vzvratnih ogledal in upoštevanje prednosti in varnostnih razdalj je nujna za varno vožnjo!

Obenem opozarjamo in prosimo vse voznike enoslednih vozil - vedno uporabljajmo ustrezno zaščitno opremo ter vozimo odgovorno in varno. Naša najboljša zaščita je poleg ustrezne zaščitne upoštevanje prometnih pravil, skrbno opazovanje okolice ter primerna »tamponska zona« okoli motocikla, ki nam omogoči dovolj reakcijskega časa in maneverskega prostora ob napakah drugih udeležencev v prometu.

Vozniki mnogokrat ne vidijo motociklista na cesti. Veliko nesreč se zgodi ravno zato, ker je avtomobil pri zavijanju levo ali iz neprednostne ceste zaprl pot motociklu, ker ga enostavno ni pričakoval, in kasneje prizna, da ga sploh ni videl.

Velikost, oblika in narava motociklov pripomore k temu, da bodo ostali udeleženci motocikel težje, predvsem pa kasneje zaznali, kot avtomobil ali avtobus.

Pri motociklih sta zelo pomembna dejavnika vidljivost in vidnost. Vidljivost za nas same, saj kolikor dlje sega oziroma zaznava naš vid, toliko večja je lahko hitrost. Predvsem od nje je odvisno, koliko prostora še imamo za kakršenkoli manever, tudi za ustavljanje. Vidljivost, posebej pa naša vidnost, pa sta pomembni tudi za druge udeležence v prometu, ki jih je vedno in povsod dovolj.

Že predmet premera 1 cm, ki ga v iztegnjeni roki drži voznik avtomobila, prihaja iz stranske ulice popolnoma zakrije 50 m oddaljenega motociklista na glavni cesti - in na cesti takih primerov ni malo – npr. drog javne razsvetljave, drog prometnega znaka, reklamna tabla,… Pri hitrosti 50 km/h bo motociklist prevozil to razdaljo v 3,6 sekundah, pri hitrosti 90 km/h pa v dveh sekundah.

Mnogokrat je predvsem od nas odvisno, kako se bo nastala situacija razpletla. Človek na razdalji 400-500 m, s pogledom usmerjenim proti motoristu še ne ve, da se mu karkoli približuje. Motorno kolo se mu mora približati na razdaljo približno 200-250 m, da ga bo zaznal. Razplet dogajanja je odvisen še od naše hitrosti, pravočasnega reagiranja ter predvsem ustrezne in pravilne izvedbe manevra. Prižgan žaromet na motociklu občutno pripomore k naši vidnosti, dodatno pa še žive, pisane barve oblačil, ponoči pa všiti odsevniki.

Kot vozniki motociklov na žalost nimamo na razpolago vseh tistih varnostnih naprav, ki so običajna za avtomobile. Motocikli nimajo pločevinaste kletke okoli sebe, varnostnih pasov, tesno oprijetih sedežev, naslonjal za glavo, tudi zračnih blazin ne. Zato so posledice prometne nesreče motoristov običajno hude in vse prevečkrat tudi smrtne.

Vsi vozniki se moramo zavedati, da tudi nesreče pri manjši hitrosti, kjer bi npr. na avtomobilu pričakovali le gmotno škodo, ob udeležbi motocikla zagotovo pomenijo tudi hujše telesne poškodbe voznika in sopotnika na motociklu.

Poseben problem so elementi cestne infrastrukture, npr. zaščitne ograje, ki so sicer namenjene zaščiti vseh prometnih udeležencev, vendar pa so za voznike motociklov pogosto smrtno nevarni - pri trku v stebriček s hitrostjo nad 30 km/h robovi delujejo kot rezilo pri čemer ima motociklist malo možnosti za preživetje - v najboljšem primeru obleži s težkimi telesnimi poškodbami.

MOTOCIKLISTI RAZBREMENJUJEMO PROMET

Pri vožnji mimo stoječih ali polzečih kolon avtomobilov, motociklisti opažamo marsikateri zavisten pogled, pa tudi hude besede. Ste se kdaj vprašali, koliko dlje bi čakali v koloni in koliko bi bila ta daljša, če bi poleg vas stali še vsi motoristi? Koliko takrat onesnažuje ozračje motorno kolo, ki se lahko enostavno odpelje naprej in koliko avtomobil v katerem ob konicah ponavadi sedi le voznik?

Pri običajni vožnji avtomobilista po sredini voznega pasu ob normalno širokih cestah je običajno dovolj prostora za vožnjo motociklista mimo kolone. Če pa se boste previdno še malo bolj umaknili in motociklistu s tem omogočili dodaten varen prostor, vam bo ta zagotovo hvaležen.

Raziskave kažejo, da se za enako pot v mestu z motociklom porabi do 46 % manj časa kot z avtomobilom, pri parkiranju pa motocikel zaseda približno 75% manj prostora. Ob dejstvu, da se kar v 85% avtomobilov vozi zgolj voznik, ti podatki kažejo na očitno prednost motociklov v prihranku časa in prostora.

IZPOPOLNJUJMO SVOJE ZNANJE

Ali ste kdaj pomislili, da vsakodnevna ali občasna rutinska vožnja avtomobila od vas na videz zahteva vedno manj pozornosti in razmišljanja. Ali opažate, da ste med vožnjo navidez sposobni vedno več obrobnih opravkov. Da med vožnjo sproščeno telefonirate, si brundate popevko, hranite otroka na zadnjem sedežu, celo prebirate revijo. Ne slepite se, to ni naraščanje vaših sposobnosti, to je nevarno popuščanje vaše pozornosti, nevarno za vas, vašo družino in ostale udeležence v prometu. Taka vožnja prej ali slej vodi v nesrečo!

Kdaj ste, ko ste se razburjali nad drugim udeležencem v prometu, nazadnje pomislili, katero pravilo, kateri predpis je sploh kršil. In kdaj ste pomislili, da ogrožate druge, ko ste v ovinku zapeljali čez črto, ki deli vozna pasova, ne da bi preverili situacijo v vzvratnem ogledalu ali pa ste na isti način zavili desno v križišču, vzvratno zapeljali iz dvorišča na cesto …

Kdaj ste nazadnje pomislili ali je varno sesti za volan ali krmilo, ko ste popili kozarec preveč? Tisoč voženj brez nesreče po popiti alkoholni pijači ne pomeni, da bo taka tudi tisoč in prva!

Tako kot promet stalno narašča in se spreminjajo predpisi, ki promet urejajo, se moramo tudi vozniki stalno dograjevati, izobraževati. Tako teoretično kot tudi praktično. Preizkusi so pokazali, da bi le zelo majhen odstotek voznikov (cca. 4 %) opravil vozniški izpit, če bi ga morali ponovno opravljati. Največ napak so vozniki naredili ravno pri opazovanju situacij in odvzemu prednosti drugim udeležencem.

Analize, ki so jih naredili na Ministrstvu za notranje zadeve, so pokazale, da je med motociklisti veliko žrtev zaradi pomanjkanja izkušenj in precenjevanja lastnih zmožnosti, zato bomo MOTORISTIČNI AKTIVISTI SLOVENIJE skladno z našimi osnovnimi cilji izvajali izpopolnjevanje voznikov motociklov v sklopu projekta VARNO Z MOTOCIKLOM. Na brezplačnih delavnicah bo poudarek na poznavanju motocikla in vadbi tehnike vožnje, poznavanju pravil cestnega prometa, pravilni izbiri in uporabi zaščitne opreme, nudenju prve pomoči motociklistu.

DRUŠTVO MOTORISTIČNIH AKTIVISTOV SLOVENIJE – MAKSI

www.drustvo-maksi.si

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vaš članek bi morali vsekakor objaviti v vseh najbolj branih časopisih in revijah, za dvig vozniške kulture in pazljivosti vseh udeležencev v prometu, predvsem pa avtomobilistov, ki motoristov ne "vidijo"in jih nenamerno, pogosto pa prav namerno in agresivno ogrožajo s svojo nespametno vožnjo. Splošno in nenormalno povečana agresija do voznikov enoslednih vozil je verjetno res posledica nerazumevanja, nevoščljivosti in mržnje avtomobilistov, ki nočejo razumeti in sprejeti dejstva, da se lahko nekdo na motorju odpelje mimo njegove največje dragocenosti- avta, ki je Slovencu eden najpomembnejših statusnih simbolov (v resnici pa le iluzija) uspešnosti v življenju, on pa mora v tem svojem zakladu, za katerega je dal celo premoženje, ves živčen čakati v nepregledni koloni in gneči, ki se nikamor ne premakne! In seveda, ko ga kjerkoli potem sreča na cesti, se prav potrudi, da bi potešil svoj prizadeti in močno načeti ego, ne da bi pomislil na usodne posledice. Predvsem pa si niti približno ne morejo predstavljati, da je reševanje motorista iz nevarne situacije, ki jo je povzročil in ki se avtomobilistu ne zdi nič posebnega, največkrat potrebno tako znanje, da ga večina motoristov nima, saj bi morali biti kaskaderji in imeti nadnaravne sposobnosti vpogleda v prihodnost, da bi lahko uspešno reagirali na vse "napade"neuvidevnih ali zlonamernih avtomobilistov. Nujno potrebno je narediti odločilne korake v smeri spreminjanja negativne podobe motorista v kolektivni zavesti naše družbe, ki si je tako vedno sam kriv za svojo nesrečo ali smrt, ker se ne vozi okoli tako kot ostali "normalni" ljudje, z avtom. Tak pogled lepo odražajo tudi zapisniki policije, ki kot povzročitelja nesreče praviloma vedno okrivijo motorista- češ da svoje vožnje ni "prilagodil" razmeram na cesti! Ni pa jim potrebno v teh "prostih" spisih utemeljevati, kako si predstavljajo to prilagajanje, ko se avtomobilist vrže s stranske ceste pred motorista oz. prevozi "stop" znak, krivdo pa pripišejo motoristu, ker "ni obvladoval" motorja, kot se je zgodilo v mojem primeru, nakar sledi nekajletno pravdanje in dokazovanje popolnoma jasnih zadev. Sprašujem se, kaj se šele dogaja z bolj kompliciranimi? Gre za to, da lahko policist napiše karkoli, tudi očitne nelogičnosti in izmišljotine in nikomur ne odgovarja za svoje izmišljotine in poneverbe uradnih dokumentov (sumim celo, da tako pišejo v dogovoru z zavarovalnico, vendar je to nemogoče dokazati), s čemer prispevajo k še večji zaščiti neuvidevnih oz. brezobzirnih avtomobilistov, ki lahko vedno računajo, da ne bodo spoznani za krivce! Obnašanje in ravnanje avtomobilista se spremeni šele takrat, ko si sam kupi motor in začne vse te tegobe doživljati na lastni koži. V praksi vidimo, da vozniki enoslednih vozil kot šibkejši udeleženci v prometu pravzaprav ne samo da nismo zaščiteni ampak smo celo izrazito diskriminatorno obravnavani. Menim, da bi morali o tem neenakopravnem položaju-saj nas je nekaj tisoč- obvestiti merodajne oz ustrezne državne organe in inštitucije, ki so zadolženi za to problematiko, da se sploh seznanijo s problemom, saj ga očitno v tej demokratični anarhiji, ko " močnejši" lahko nekaznovano počnejo, kar se jim zljubi, očitno niso zaznali.Tudi poslanci se vozijo z motorji! Pa novinarji, ki v glavnem krojijo javno mnenje.Pa številni drugi poklici, za katere bi težko kdo trdil, da so neuravnovešeni bedaki in kar je še podobnih izrazov v uporabi.

Lep pozdrav, Boris

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zadeva je bila posredovana medijem - tudi na STA ... med prvimi so se odzvali na 24ur.com:

Motoristi za varnost motoristov

Ljubljana | 20.3.2004 | STA/U.Č.

Društvo Motorističnih aktivistov Slovenije Maksi ob prihajajoči motoristični sezoni pripravlja več akcij za izboljšanje varnosti motoristov v Sloveniji

Društvo Motorističnih aktivistov Slovenije Maksi bo izvedlo izpopolnjevanje voznikov motociklov v sklopu projekta varno z motociklom.

Na brezplačnih delavnicah bodo največji poudarek namenili poznavanju motocikla, vadbi tehnike vožnje, poznavanju pravil cestnega prometa, pravilni izbiri in uporabi zaščitne opreme ter nudenju prve pomoči motociklistu. Kot so danes sporočili iz društva, raziskave namreč kažejo, da je med motociklisti veliko žrtev prav zaradi pomanjkanja izkušenj in precenjevanja lastnih zmožnosti.

Člani društva so opozorili še, da je število uporabnikov motociklov vse večje, udeleženci v prometu pa na te spremembe niso pripravljeni. Vse pristojne za varnost v cestnem prometu so zato pozvali, naj udeležence pozovejo k pazljivi vožnji. Ob tem so izpostavili tudi na težave z elementi cestne infrastrukture (zaščitne ograje ipd.), ki so namenjene zaščiti vseh udeležencev, za voznike motociklov pa so pogosto smrtno nevarni. Vse voznike enoslednih vozil opozarjajo in prosijo, naj uporabljajo ustrezno zaščitno opremo ter vozijo odgovorno in varno.

Popravljeno . Popravil MaraudeR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vaš članek bi morali vsekakor objaviti v vseh najbolj branih časopisih in revijah, za dvig vozniške kulture in pazljivosti vseh udeležencev v prometu

Se popolnoma strinjam s tabo! A uganes kaj bodo najbolj brani mediji objavili?

Kako so se uni in tisti na Viktorjih videle tangice in bradavicke. Kdo je s kom prisel in v kaki obleki - za kolk $$$$$$$. TRALALA ..........

Aja pa vse fuzbalske rezulatae in prispevke ter komentarje od vseh moznih tekem.

Face it tak je odnos medijev in folka. Pa koga sploh se briga cetrtkova nesreca. Vazno je, da so slovencelni danes gledali neko tekmo in so zraven spili par pirov.

Drugace pa je clanek napisan kot se sika! POHVALNO!

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včeraj je bil v DELU, v rednih v torkovih kolumnah (avtor Žarko Hojnih) z naslovom Minuli teden x mrtvih, letos že y mrtvih omenjen tudi MAKSI.

Tadej

A lahko nekdo C/P oziroma poskenira :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!