Skoči na vsebino

Asfalt ??


hotschko

Priporočene objave

Objavljeno

Zanima me kakšen asfalt je po vaših izkušnjah najboljši za čimboljši oprijem in čimmanj težav in nepredvidenih zdrsov. Ali je to nov asfalt, morda eno leto star, tak kot na grobniku, ali nekaj vmesnega ... ?

Sam imam najboljši občutek na asfaltu, ki je čimbolj grob in se ne morem na gladkih asfaltih nikoli 100% sprostiti na ovinkih. Največkrat preverjam podlago s škornjem, da vidim koliko upora nudi na podlagi.

Pa vi, vaše izkušnje in spoznanja ?

hotschko

Objavljeno

Zame je najboljši bolj grob asfalt, sam ne spet preveč.

Na asfaltu ki je bolj gladek se ne morem pripravit da bi šel čez ovinke tako kot bi lahko šel.Je pa najslabš če pride kakšen kos asfalta, po možnosti v ovinku, k maš oprijem kot na ledu.Takrat šele postane zanimivo....

Objavljeno

O asfaltih obstaja več teorij.

1.Nekoč davno so trdili,da so grobi asfalti tisto pravo za oprijem,kar pa ni res.Vsa skrivnost je v uporabi materialov kot so kamenine,bitumni in v zadnjem času tudi razna vlakna(kamena volna....)

2.Najslabša varjanta so asfali ki se belo svetijo...pomeni da so gladki in imajo v sebi v glavnem apnenčaste kamenine,ki se hitro zgladijo in ob manjših padavinah ustvarijo tanek film na vozišču,ki je zelo podoben poledici.Bojte se tega predvsem na krajevnih cestah nižjega reda,kjer je uporaba takega sfalta še dovoljena.

3.Nekoliko bolje je z asfalti,ki so izrazito črne barve...a se svetijo,kar pomeni,da je uporabljen bitumen manjše temperaturne odpornosti in se zaradi tega pod vplivom prometa in visokih letnih temperatur dobesedno prebije v vrhnji sloj ali kar na samo podlago in skupaj z umazanijo utvari čisto drsalnico(primer je bil pred nekaj leti na črnem kalu položen tepih sloj,kateri je bil kasneje popravljen....zamnejan z ustreznim asfaltom).

4.Asfalti na cestah višjega ranga...lokalne,regionalne,magistralne... so mnogo kvalitetnejši,vsi vsebujejo vsaj 50%eruptivnih(vulkanskih)kamenin,ki so odporne obrabo,Te kamenine se uporabljajo predvsem v debelejših frakcijah(preseki zrn od 0,4-0,8)in zagotavljajo najboljši možen oprijem.Večinoma so rahlo zelenkaste barve,zadnje čase pa podobne barve kot premog predvsem zaradi bitumna,ki se uporablja kot vezivo(trši bitumen,da se prepreči mehčanje).Na vseh teh cestah izven naselja si lahko privoščite , kar si želite...seveda v mejah normale....pozor na razne flike,ki so običajno z apnenčastih asfaltov.

5.Poglavje zase pa so mestne ulice.Glavne ulice v mestih,po katerih se vozinajveč prometa,so več ali manj prevlečene z asfalti,ki za dodatno togost poleg tršega bitumna dobijo v svoji sestavi še dodatek kamenih vlaken(kot tervol).Ti asfalti delujejo zelo grobo....po drugi strani pa zaradi svoje sposobnosti ubijanja zvoka,tudi zelo mehko.A nobene panike....so kvalitetni,50%eruptivni asfalti....le poroznost je večja,s tem se tudi močno zmanjša nevarnost aquaplaninga ETC.(primer je slovenska cest v lj...pa masarykova...pa še pa še).

Ostale ulice pa so nevarne predvsem zaradi slabega vzdrževanja,posedkov na njih,izlitega goriva,olja....uporabljeni so slabši asfalti...in še bi lahko našteval.Sicer je pa v mestu omejitev tako ali tako samo 50km/h.....ok z izjemami do 70km/h.

6.Za avtoceste pa ne bom razlagal,saj morajo in tudi so iz najkvalitetnejših materialov.........

POZOR NA ZALIVKE RAZPOK,KI NISO V ISTI RAVNINI KOT JE ASFALT TEMVEČ VEČKRAT PRENIZKE IN HITRO VODIJO V DRUGO SMER KOT ŽELI VOZNIK!!!!!

Upam , da je dovolj...če pa koga še kaj zanima ...nej pa praša hahahahhaaaaaaaa

Zetor....vam v pomoč in veselj?

Objavljeno

Ne daj se klimbra, ciniki, kaj češ !

Eno vprašanje, pravzaprav dva:

"kako je kaj z oprijemom na rezkanem (pofrezanem) asfaltu?"

In še ena, po moje, malo "lovska". Nekje sem slišal, da bi naj vrhnji sloj asfalta na Grobniku vseboval tudi zdrobljene školjke, zato naj bi bil tako oster!!!(oster-apnenec?)

---------

Bolje hladna plavolaska, kot topli brat.

Objavljeno

quote:

Pa ti to z glave al maš kakšen žepni priročnik

al kaksen kalkulatorcek z www-povezavo?

sranje pri z apnom vezanih asfaltih (ali betonih) je to,da niso odporni na vodo.se pravi,da s casom odvecna voda (predvsem je na cestah ja _skoraj_ ni ) izpere vezivo mase (tu: apno,tocneje apnencev oksid) in se na povrsini zacne odlagati mlecka (tista belo-peneca zadeva,kot je rekel klimbra).pri cestah nastane ta efekt zaradi vecje obremenitve hitreje,kot pri zgradbah.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

quote:

Ne daj se klimbra, ciniki, kaj češ !

Eno vprašanje, pravzaprav dva:

"kako je kaj z oprijemom na rezkanem (pofrezanem) asfaltu?"

In še ena, po moje, malo "lovska". Nekje sem slišal, da bi naj vrhnji sloj asfalta na Grobniku vseboval tudi zdrobljene školjke, zato naj bi bil tako oster!!!(oster-apnenec?)

---------

Bolje hladna plavolaska, kot topli brat.

Pofrezan asfalt je rešitev za nekaj časa....drži pač glede na hrapavost zelo dobro.....obrusi se pa glede na sestavo...če je apnenec hitro,itd,da se ne ponavljam.

Grobnika ne poznam.....močno pa dvomim , da bi za obrabni sloj uporabili apnenčeve agregate,saj nikoli nebi dobili licence na takem asfaltu.

Školjke ne igrajo nobene veze....apnenec namreč ni nič drugega kot lupine odmrlih školjk,koral....itd(osnovna šola kemija in biologija).

ICE.....100% TAKO KOT SI NAPISAL!!!!!!!!!!!!

ZARJA....JA CESTARSKA JE TEŽKA PREDVSEM POZIMI,KO NAS SNEG VEDNO IN VEDNO PRESENETI...PA ZA SPANJE NA DEŽURSTVIH NI NIKOLI ZADOSTI ČASA

Zetor....vam v pomoč in veselje

Objavljeno

Klimbra, rekel si, da so zelenkasti asfalti boljši, ker so vulkanskega izvora. Jaz sem sčasoma prišel do enakega zaključka (kar se zelene barve tiče), ker imam na zelenih asfaltih najboljši feeling za divjat čez ovinke. Če morda veš, ali je tak asfalt tudi večji del poti na Jezersko ?

hotschko

Uredil - Ice on 19/12/2001 20:00:06

Objavljeno

quote:

Zdaj pa dost nakladanja, TUKAJ GOVORIMO O ASFALTU IN VAŠIH/NAŠIH IZKUŠNJAH z raznimi tipi podlag in ne o vsem ostalem.

Klimbra, rekel si, da so zelenkasti asfalti boljši, ker so vulkanskega izvora. Jaz sem sčasoma prišel do enakega zaključka (kar se zelene barve tiče), ker imam na zelenih asfaltih najboljši feeling za divjat čez ovinke. Če morda veš, ali je tak asfalt tudi večji del poti na Jezersko ?

hotschko

Je ja,pa na magistralki proti gorenjski...pa proti ljubelju....sam teh kamenin ni več....so jih nekaje s hrvaške vozil in še to sam določeno frakcijo(debelino zrn 4-8mm),sedaj pa večinoma iz avstrije uvažajo-mo,in je temnejše barve(kot granit naprimer).

Zetor....vam v pomoč in veselje

Objavljeno

quote:

Klimbra, rekel si, da so zelenkasti asfalti boljši, ker so vulkanskega izvora. Jaz sem sčasoma prišel do enakega zaključka (kar se zelene barve tiče), ker imam na zelenih asfaltih najboljši feeling za divjat čez ovinke. Če morda veš, ali je tak asfalt tudi večji del poti na Jezersko ?

A zato mi tisti ovinki lezijo kot namazani (ali bolje receno: kot nasušeni). Jaz sem pa mislil, da zato, ker sem šel že milijonkrat po njih...

Objavljeno

Pozabil sem vam napist kerga asfalta se fejst pazite.Se že na daleč vidi.....VEČJE OKROGLE BELE PIKE NA SIVOČRNI PODLAGI!!!!!!!!!

To so asfalti ki so delani iz prodca(rečni kamenčki in niso drobljeni) so pa 100% apnenec,gladki ko hudič......POZOR!POZOR!!!!

Primer cesta proti Polhovemu Gradcu....tam so sedaj najhujši odseki pofrezani!!!!!!!!!

Klimbra.....preprosto neponovljiv

Objavljeno

quote:

Pozabil sem vam napist kerga asfalta se fejst pazite.Se že na daleč vidi.....VEČJE OKROGLE BELE PIKE NA SIVOČRNI PODLAGI!!!!!!!!!

To so asfalti ki so delani iz prodca(rečni kamenčki in niso drobljeni) so pa 100% apnenec,gladki ko hudič......POZOR!POZOR!!!!

Primer cesta proti Polhovemu Gradcu....tam so sedaj najhujši odseki pofrezani!!!!!!!!!

Klimbra.....preprosto neponovljiv

Se mi je zdelo, da tile prodniki ne morejo biti kaj prida.

hotschko

Objavljeno

quote:

Primer cesta proti Polhovemu Gradcu....tam so sedaj najhujši odseki pofrezani!!!!!!!!!

Ni čudno, jaz sem pa enkrat na tej poti mislil, da je nekaj narobe z gumami, ker mi je kar nekaj čudno opletalo po ovnikih... pa nič ni bilo pofrezano... Hvala, Klimbra!

Objavljeno

Dost pomembno je tud kakšna guma drsi po asfaltu!

Thundercat

"Ne pustite se povoziti"

Objavljeno

quote: Grobnika ne poznam.....močno pa dvomim , da bi za obrabni sloj uporabili apnenčeve agregate,saj nikoli nebi dobili licence na takem asfaltu. Školjke ne igrajo nobene veze....

Školke v asfaltni masi imajo pomen. Si se že kdaj porezal na kaki zdrobljeni školki? Ja. Prekleto ostre so. In to pomaga pri oprijemu, ker se guma laže zagrize v podlago. Obraba je pa druga zgodba.

In da nebi dobili licence tudi ne drži, ker so zdrobljene školjke uporabljene na nekaterih ameriških dirkališčih.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Objavljeno

george..........

ja školjke ki so se pretvorile v kamenino.....APNENEC.....in so potem tudi drobljene!!!!!!!!!

Nikakor pa ne školjke ki si jih nabral na obali.....te so preveč porozne,premehke.....verjemi....prej kot v enem mesecu bi imel čisto drsališče.So bili opravljeni tudi taki testi....rezulteti pa HAHAHA!!

Preiskusi sam.....s školko nekajkrat potegni po asfaltu,betonu....al bilo čem.....pa preveri rezultat na školki.SIMPL!!!!

BTW.....bitumen kot vezivni material se na gladkih površinah bistveno slabše drži,kot na hrapavih.Logika ti pove,da bi cesta hitro izgledala kot star parket.

Klimbra.....preprosto neponovljiv

Objavljeno

quote:ja školjke ki so se pretvorile v kamenino.....APNENEC.....in so potem tudi drobljene!!!!!!!!!

Nikakor pa ne školjke ki si jih nabral na obali.....te so preveč porozne,premehke.....verjemi....prej kot v enem mesecu bi imel čisto drsališče.So bili opravljeni tudi taki testi....rezulteti pa HAHAHA!! Ne vem kje in kaj si bral, vem pa da znam brati. V knjigi, ki mi jo je zrihtal Furioso (še enkrat hvala), namreč piše, citat:

"Pretežno vse tekmovalne steze in gorske ceste, so prevlečene z asfaltnimi vezivi (asphaltverbindungen). Asfalt je lahko pomešan z različnimi substancami, in to pogosto tudi je. Iz tega rezultirajo različne vrste cestne tekalne površine. Tekmovalne steze napimer vsebujejo pogosto zdrobljene morske školjke ali granitne drobce, ki so primešane asfaltu. To nudi gumi boljši prijem in s tem boljši oprijen..."

Knjigo sta spisala g. EDDIE LAWSON in legenda WAYNE RAINEY. Pa pojdi in njima pamet soli.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Objavljeno

georgi,pa saj ti pise zdrobljene....kaj se zdaj devata s klimbro? oba enako govorita,samo prebrati ne znata,kaj kdo napise

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

Ja ICE. Govoriva podobno, pa vendarle ne isto. Zanimivo je namreč, da so v knjigi omenjene zdrobljene školjke in ne školjkoni fosili. Še najmanj pa je govora o apnenencu iz krasa, ki je tudi nastal z odlaganjem školjk in ostalih bitij z apnenčastim skeletom. In tudi hišice tistih polžkov, ki jih je toliko na skalnati obali in jih uporabljam za ribolov, mi ne delujejo nič kaj porozno.

Da pa nebom deloval neuvidevno, bom obe varianti, dokler ne najdem še kakšnega podatka o tem, jemal z rezervo.......

Accelerate 'till you see God, then brake.

Objavljeno

Prav zares, kaj na vse to porečejo tapravi enduristi?

Klimbra, tebi pa samo hvala, zopet vemo nekaj novega. Še vedno pa mi po dobrih 15 letih ne gre iz glave kaj je bilo zmešano v asfalt na najvišji prelaz v Evropi Col de la Bonet na katerega vzpon sem imel kar 4 gumi defekte (na 20 km). Se razume, s kolesom in ne z motorjem. Izgledalo je kot, da bi bilo med asfaltom pomešano steklo. Klimbra, kaj bi to naj bila ta čudna asfaltna masa?

Pozdrav, Rocky.

Objavljeno

velecenjeni GEORGE

Najprej nekaj osnov!!

Pri asfaltih glede na potrebe in obremenjenost ločimo MIKRO in MAKRO hrapavost.

MIKRO je pomembna na cestahi,kjer se odvija promet z nižjimi hitrostmi

MAKRO kjer so hitrosti večje

Mikro pomeni,da so v asfaltni zmesi materiali večje trdnosti in odpornosti na obrabo v manjših frakcijah....do 8mm

Makro pomeni,da manjše frakcije zamenjamo s apnenčevimi agregati in hrapavost dosežemo s frakcijami nad 6mm.

O školkah(ki ti nikakor ne dajo mira) pa se v cestogradnji lahko govori samo o apnečevi moki.....torej drobljenem materialu preseka >0,02mm ki služi bolj za dodatno zgostitev bitumna,kot pa za zagotavljanje boljše drsnosti.

Glede na to,da v Sloveniji nimamo kakšnih večjih pokopališč školjk(vsaj , da bi jaz vedel ne),v ta namen uporabljamo drobljen apnenec....če te še to zanima je iz kamnoloma na Črnem kalu,ki velja za enega najbolj trdih apnencev v Sloveniji.Moram pa priznat,da v 20 letih dela z asfalti in potovanja po tujini,razen v Nemčiji(morda zato,ker je na obali severnega morja kar nekaj večjih območji,kjer tudi v komercialne namene kopljejo....ja kopljejo školjke),nisem zasledil nobene ceste asfaltirane z dodatkom školjk.

Poroznost.......kupi si povečevalno steklo in na prelomu školjke natančno poglej........!!!!!

Seveda pa sta EDDIE in WAYNE v svojem življenju videla in zmešala veliko asfaltne mase......TOREJ TO NAJBOLJE POZNATA!!!

DEJ PEJT MAL U "NUK"-A.....PA SE INFORMIRAJ!!!!!!!!!!!!razen članarine,ki je letna,ne zahtevajo nobenega dodatnega denarja.

Pa veliko užitka pri branju....tematika je zanimiva in polna razno raznih skrivnosti.(ALKIMISTPRESS)

Klimbra.....preprosto neponovljiv

Objavljeno

quote:

Prav zares, kaj na vse to porečejo tapravi enduristi?

Klimbra, tebi pa samo hvala, zopet vemo nekaj novega. Še vedno pa mi po dobrih 15 letih ne gre iz glave kaj je bilo zmešano v asfalt na najvišji prelaz v Evropi Col de la Bonet na katerega vzpon sem imel kar 4 gumi defekte (na 20 km). Se razume, s kolesom in ne z motorjem. Izgledalo je kot, da bi bilo med asfaltom pomešano steklo. Klimbra, kaj bi to naj bila ta čudna asfaltna masa?

Pozdrav, Rocky.

Imam v planu tudi ta prelaz obiskat.....ma obljubim , da ti povem kaj je notri,samo da ga vidim.

Klimbra.....preprosto neponovljiv

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

quote: --------------------------------------------------------------------------------

Seveda pa sta EDDIE in WAYNE v svojem življenju videla in zmešala veliko asfaltne mase......TOREJ TO NAJBOLJE POZNATA!!!

Nevem kolk sta onadva zmešala asfaltov in kak se to dela, ker me to niti ne zanima, vem pa to, da na Grobniku v asfaltu so školke, seveda zdrobljene, posledice so predvsem na gumah, oprijem bolši in obraba dost večja kot pa v Panoniji recimo, tudi po mokrem se da hitro letet, tisti ko so bili doli to vejo

Ne vem v čem je fora samo školke so not!!!

Nebi se spuščal v analizo grobniškega asfalta, ker ne poznam njegove sestave, ampak drži enostavno abnormalno - za primer bi bila lahko ocena iz Motorrada izped nekaj (mnogo) let, kjer so ocenjevali oprijem na posameznih stezah v Evropi z ocenami od 1 do 10 - za Grobnik je bila ocena oprijema 12, lahko pa povem, da čakajo na ureditev lastniških odnosov (grobniška proga je sedaj razdeljena med 3 županije, še vedno je pa v lasti vojske) in ko bo vse pošlihtano, bodo podrli vse obstoječe objekte in jih zgradili na novo in preplastili stezo z bolj "blagim" asfaltom.Sama oblika steze je pa avtodrom (ne avtomotodrom), ker imajo vsi ovinki preveč notranjega nagiba, kar ni primerno za motorje.

Objavljeno

Nagob navznoter da ni primeren za motoriste? Prosim pojasnilo, ker mi ni jasno. Bral sem namreč ravno nasprotne stvari.

Accelerate 'till you see God, then brake.

Objavljeno

quote:

Ne vem v čem je fora samo školke so not!!!

Grobnik, 1:39.317

MA DOBR......DOST O ŠKOLKAH!!!!!!!!!

ŠKOLJKE SE NISO IN SE NE BODO UPORABLJALE V CESTOGRADNJI !!!!!!!!!

Zakaj,in vse ostalo sem že napisal.

Ljubiteljem školjk pa ne mislim prepovedat njihove uporabe....lahko si jih položite v asfalt kot mozaik al pa kot obrobo....al pa si narišete z njimi potke ITD........

Klimbra.....preprosto neponovljiv

Objavljeno

klimbra eno pod pitanje; si že bil na Grobniku na pisti mislim

Grobnik, 1:39.317

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!