Skoči na vsebino

Kriticna situacija - zival, ovira itd na cesti


boli

Priporočene objave

Šolo varne vožnje vodi Brane Legat (upam, da sem si prav zapomnil), ki je zaprisežen BMWjevec. Vec o možnem kontaktu z njim bi ti lahko povedal Easyrider, ki je tudi Motoguzzijevec, klub Motoguzzijev pa je že imel stike s tem inštruktorjem, ali pa poglej v njihov forum, kjer so o tem nekaj malega pisali.

Lahko bi Motosvet organiziral takale dva tecaja za "svoje clane", ker obstajata zacetni in nadaljevalni (zacetni je pogoj za nadeljevalnega).

Prebral pa sem tudi, da imajo v Muenchnu tak BMWjev tecaj varne vožnje, kjer pac placaš tiste DEM (mislim da nekje med 300 do 500) in ce daš še kaj malega vec, voziš na njihovem motorju in ti ni škoda v kakšni situaciji tudi pasti ali vsaj malo podrsati kjekod.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

matr pa sem mislu d mam sam jest tako sreco z budalami za volanom.....GRRRRRRRRRRRRRRRR

živali na cesti....hahaha....si predstavlate blamažo na motoristicnem zboru v Puli lansko leto...haha....Defile skozi mesto.....mali kužek ves preplaše meni pred kolo....haha....ma nisem vedu d mam jest tut mal srece...hahahaa....pardon MAL ABS U ROK

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Šolo varne vožnje vodi Brane Legat (upam, da sem si prav zapomnil),

Pravo ime je Legan, ne Legat. Zal imam samo njegovo staro tel. st. 061-347-628.

Sem bil pri njem na tecaju kaksni dve leti nazaj. Vsekakor zelo koristno, vendar ne prav poceni: 15000 sit za 3 ure predavanj in 2 ure poligona.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Vceraj doživel in preživel kriticno situacijo.

Vozim iz Trojan proti Vranskemu ob 21:30 v koloni cca 15 m za avtomobilom pred menoj s približno 80 km/h.Naenkrat zagledam, bolje, zaznam nekaj svetlega v velikosti macka ali pa zajca, na levi strani, kako se diagonalno premika na mojo desno stran. Vmes sem tisto, moralo je biti živo in mehko, povozil s prednjim kolesom, za zadnjega pa ne vem. Kolo je požrlo neravnino, krmilo niti ni kaj dosti trznilo, motocikel je v popolnosti obdržal smer. Tisti samomorilno depresivni macek, zajec ali pa majhen pes je odletel na desno stran,

Brrrm

Si ne morem kaj, da ne bi še malo pokomentiral o oviri na cesti.

Predvsem ce gre za kakšno lažjo žival tja od 5-7 kg mase.

Mislim, da ce izhajamo iz zakona o ohranitvi gibalne kolicine vidimo :

Motorist : 70 km/h - 80 kg ter 200 kg motor

m x v = 19600 enot

recimo macka : 20 km/h - 5 kg

m x v = 100 enot

V najbolj neugodnem primeru ima macka avtoriteto 100 enot gibalne kolicine proti tvojim 19600 kar znese cca. 0,51 %.

Taka ovira ti nic ne more, ce ne pride do kakšne izjemne situacije, ki se je ne bi sedaj mogel spomniti.

Ne kolovratit, ne se izogibat, ne pocenjajte akrobacij, taka ovira po gornji definiciji ni ovira ampak kar cez njo ali v njo, ali.....

Se grdo sliši ampak predvsem vsak cuva sebe, kar velja tudi za macko.

Po gornji definiciji tudi motoristi nastradajo, ob bližnjem srecanju s težjimi vozili.

lp RAN

Edited by - RAN on 28/08/2001 12:52:04

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

RAN,

to z gibalnimi količinami drži, vendar za toga telesa. Prednje kolo motocikla ni togo vpeto v sistem in ob srečanju z mačorom lahko zaniha.

Zato, kot si rekel, na živalco čim bolj naravnost in krmilo držati mehko, tako kot na pofrezani cesti.

Brrrm

Vse kar si napisal drži. Najbrž je še kakšna situacija, kjer bi prišlo kljub napisanemu do nezaželjenega padca. Če bi jo dobil

v glavo-čelado, bi ti ta tudi zanihala potem pa panično reagiranje in padec. V osnovi je pa razpoložljiva energija mačke, ki je na razpolgo proti motoristu majhna.

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

RAN,

dajva še malo teoretizirati. To je lepše, kot pa voziti čez mačorje.

Grbina, ali pa ležeči policist, se ne giblje in ima po tvojem neskončno manjšo gibalno količino, kot proti njej drveči motociklist.

Ob srečanju se bosta prednja amortizerja do konca podala in če bo energije še vedno dovolj, bo šel motocikel v zrak in sreča in spretnost motociklista pomagata, da se le ta zopet ujame in ne pade.

Pri mačorju je prednost ta, da ima nesrečna živalca mehko telo in ko zapelješ čeznjo, se revica splošči, podata se tudi prednja amortizerja in letenja po zraku ni.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

samo macor ima,zdaj ze zal iztisnjene,zivljenske tekocine,ki ne spodbujajo gripa med pnevmatiko in cestiscem.zato je nevarnost padca vecja.

-----------

at 200 mph you have no friends

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj zato pa z RANom vseskozi poudarjava: samo naravnost.

Če boš mačorja dobil v ovinku, ga boš verjetno posvaljkal.

Če ga bo pa še odprlo, boš pa kar naenkrat na mokri cesti. Čeprav, tisti "flek" ne bo ne vem kako velik in boš takoj nazaj na suhem in tedaj bo sunek v krmilu.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot sem že napisal, je tipa zbrisalo s ceste zaradi tega, ker je na ovinku nabasal na KRTA. Flek je torej lahko majhen, pa vendar dovolj vpliven, da te pošlje od blizu gledat obcestne rože.

lp Easyrider

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Easy...,

sedaj pa resno.

Stanje v ovinku:

ko si na asfaltu v ovinku lepo nagnjen, vzdržuješ ravnotežje med silo teže, navpično (naravnost v srce matere Zemlje)in silo, ki jo s tvojo in motociklovo maso povzroča centrifugalni pospešek, ki se brati s polmerom ovinka in hitrostjo tvojega motocikla in silo (uporom) trenja med pnevmatiko in asfaltom, ki pa je zaradi vožnje v ovinek izven osi smeri vožnje.

Ko prednje kolo (ali pa zadnje) zapelje (v ovinku) na ubogega krta, crkne ravnotežje, ker se na področju sile trenja pojavi strig, ki ga povzroči preoblikovanje krtka in potem naenkrat nagnjenost in hitrost in ljubeča mati Zemlja niso več v soglasju.

Pri vožnji naravnost se tudi pojavi strig, ko preoblikujemo telo živalce, vendar je ta strig v smeri vožnje, taqko kot je tudi sila trenja poravnana s smerjo vožnje, in zato sam po sebi ne povzroči neravnovesja med gravitacijo in silami vrtečih se koles, ki drže motocikel in motociklista pokonci.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brrrm, sedaj pa resno nazaj. če si dobro prebral prvi post v zvezi s krtom, si morda opazil, da tam piše "v desnem ovinku" kar pomeni, da je bil motorist nagnjen. Torej vse razglabljanje o strigih in podobnih fizikalnih zadevah v tem primeru ravnotako držijo. Dejstvo je, da je KRT zjebal motorista ter ga poslal malo počivat ob cesto (+ čas, potreben za popravilo motorja). Tukaj pač ne moremo govoriti o "uporu oz. upogibanju" ovire, pač pa o klasičnem zdrsu zaradi masnte podlage (revež pa še sedaj ne ve točno, ali je krta povozil z sprednjim ali z zadnjim kolesom).

P.s.: KRT - sesalec, žužkojed, živi pod zemljo (večinoma), črne barve, močno razvite brbončice, slabo vidi, ... ja, sem ga že videl in vem, kakšen je.

lp Easyrider

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj razglabljamo samo teoretično.

Praksa je običajno bolj kruta.

Vendar tvoj kolega verjetno ni padel zaradi tega, ker je krtek v smrtni muki spustil kri in druge sokove po asfaltu, ampak zato, ker mu je zdrsnilo na krtovem telescu (strig in vsa tista jajca).

Važno je, da ga krt ni ponesel v Krtovo deželo.

Brrrm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

(revež pa še sedaj ne ve točno, ali je krta povozil z sprednjim ali z zadnjim kolesom).

zelo enostavno: z vecjo verjetnostjo s sprednjim kolesom,ker ce bi ga z zadnjim,bi zadek malo zaneslo in to je to.seveda odvisno od hitrosti in znanja voznika.pri sprednjem te pa samo odnese (t.i.lowsider),ko ti sprednje kolo zaradi pomankanja upora na podlagi spodnese in se vec ali manj elegantno vsujes na gobec.

pri highsider-ju (ko ti zadnjo gumo odnese zaradi zdrsa in ki spet nenadoma dobi grip,potem pa odstopi voznik cez balanco) bi pa motor potreboval vecji kirurski poseg in tudi voznik bi na cesti malo bolj fasal.

-----------

at 200 mph you have no friends

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na to, da ni vozil počasi (to še sedaj ne) je verjetno res prvo kolo, saj jo je zelo dobro odnesel (za razliko od motorja).

lp Easyrider

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sedaj je že v redu (zgodilo se pred 3 leti), drugače pa je zamenjal oklep, spredjo luč, desna smerokaza, desno stopalko, stopalko zavore, krmilo, ... motor pa je bila CBR600.

lp Easyrider

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

se pravi vec ali manj desno stran je zamenjal.klasicen lowsider,ko mu je odneslo prednje kolo.pri highsider-ju bi se kaksne delcke zadka in platisca itd.moral zamenjati.vseeno je imel sreco.

-----------

at 200 mph you have no friends

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

RAN,

Grbina, ali pa ležeči policist, se ne giblje in ima po tvojem neskončno manjšo gibalno količino, kot proti njej drveči motociklist.

Brrrm

Vendar je togo pripeta na našo ljubo Zemljico, ki ima neskončno večjo maso in smo mi v tem primeru tista mačorina.

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Vendar je togo pripeta na našo ljubo Zemljico, ki ima neskončno večjo maso in smo mi v tem primeru tista mačorina.

ze res,samo si ti tudi "pripet" na zemljo IN se moment imas.torej: ista figa spet,ce odstejes pospesek zemljine mase.sranje je,ker ima lezeci policist visino....ta te "odpne" od narocja zemeljske mase,ko prehitro "priletis".

-----------

at 200 mph you have no friends

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja,tudi meni se je zgodilo. 25.MAJ 2000

Celovška cesta v Ljubljani,smer vožnje iz Ljubljane proti Medvodam. Pred semaforjem kolona vozil zaradi rdeče.Počasi se peljem po levi strani mimo kolone, ko se štiri avte pred semaforjem prižge zelena. Privijem gas in ko se peljem mimo prvega avta v koloni, pogledam desno, da vidim če je že speljal.Seveda ni.Ko pogledam predse, vidim zakaj ni speljal.Sredi križišča je bil kolesar, ki je pripeljal iz Šentvida. Še predno se zavem, da ga vidim, je že počilo.

Kdaj so prišli policaji ne vem, vem pa da sem slišal prihod rešilca. Posledica trka je bila zame kar ugodna: razen udarca v ledveni del in prask po lopatici, nisem utrpel drugih poškodb. Na motorju je bilo škode za okoli 80.000 SIT.Kolesar je imel zlomlena štiri rebra in ker je vozil skozi rdečo luč je bil kriv.Čaka ga odškodninska tožba.

UF,SEM SE RAZPISOV !

Lep pozdrav

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 let pozneje...

Torej, teoretična situacija: pripelješ po ravni cesti, pospešuješ, imaš notri cirka 100 km/h, z desne ti skoči pes, ki ne daje občutka gotovosti, da bo odšprintal čez cesto. Gleda te in omahuje, ti ne veš, kam bo zavil. Pes je od tebe oddaljen cirka 15-30 metrov...

Kaj pravijo najboljše prakse ter teorije o tem, kakšen pristop ubrati?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vožnji čez psa se izognemo tako, da:

-nam pravocasno crkne moped ( ducati monster ima vgrajeno opcijo proti voznji cez pse)

-da na vso moc zaviramo in se prekucnemo pred psom ki nas potem bebavo gleda :blink:

Popravljeno . Popravil tejka
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne..pes samo bebavo gleda :blink:

:topic:

prosim resne odgovore ...

Popravljeno . Popravil SymRu
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne..pes samo bebavo gleda :blink:

:topic:

prosim resne odgovore ...

Srečo imaš, da te ne oblaja :cry:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!