Skoči na vsebino

(pre)hiter


Markofumi

Priporočene objave

Vedno, ko se odličim, da si bom vikend popestril z nekaj dirkaškega adrenalin se odpravim na ovinkasto cesto.Odprem plin in rečem tale ovinek bom pa hitro zvozil a nekaj v meni reče ne.In zbremzam na 50 km|h.In vem kako vam uspeva v zavite zavoje peljati z 80-100 km/h.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaterim ratuje... enkrat, dvakrat, trikrat.... lahko ti stokrat rata a nikoli se ne ve, mogoče bo 101. poizkus tudi tvoj zadnji.... :hmm:

Če bi sprostil adrenalin, pejt raj na Grobnik...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po prometni cesti sprobavat ovinke pa je druga najslabša stvar, ki jo z motorjem lahko delaš (prva je vožnja z zavezanimi očmi po nasprotnem voznem pasu na avtocesti ;) ), ker bo eden res tvoj zadnji poskus.... Dej sprejmi priporočilo tistih, ki imajo bolj zdrsano rit kot ti in si izberi raje ali dirkališče ali pa eno večje parkirišče, postavi konuse in vozi široko osmico, da občutiš asfalt na karseda varen način. Če tresneš vsaj boš bil prepričan, da ne bo en bosanc s 40 let starim šleperjem delal pleskavice iz tebe...

Sploh pa dirkači zvozijo hitro ovinke zato, ker so ga prej dobro preštudirali, vedo kje je asfalt drseč in kje je treba bremzat... vaja, vaja in še enkrat vaja.

Ljudje, ki v njih ni unega glaska, ki ti reče:mona! pejt bolj počas! imajo kratko kariero.... Meni se je to zgodilo samo enkrat, k sreči na dirkališču, ko se je glasek ugasnu in fizika zame ni več obstajala... pol pa 90-stopinjski ovinek s polnim gasom..... polet.... vse do drevesa... k sreči zgrešu...ah... pula... še pomnite tovariši skuteristi....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

preberi clanke v drugi stevilki motosi; mogoce ti malo raztegnejo horizont.

in upostevaj zgornje nasvete.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali upoštevaj nasvet nekoga, ki ga ni več med nami:

"Misliš, da obstaja neka meja.

Ko se je dotakneš, se nekaj zgodi.

Šele tedaj veš, kje je tvoja meja."

Ayrton Senna da Silva

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali upoštevaj nasvet nekoga, ki ga ni več med nami:

"Misliš, da obstaja neka meja.

Ko se je dotakneš, se nekaj zgodi.

Šele tedaj veš, kje je tvoja meja."

Ayrton Senna da Silva

Kolikor se spomnem , je Senna rekel, da takrat ugotoviš, da se da peljati še malo hitreje, in takrat presežeš svojo mejo, ki jo imaš v glavi.

To višanje skrajne meje je bil njegov izziv in motivacija za dirkanje.

Naj mu bo lahka zemlja .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem kaj mi pravi, da se ni najbolj pametno zgledovati po Ayrtonu Steni... :ph34r:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vozi kolikor misliš da lahko. Don't push over your limit

pa odvzami ene 10-20% zaradi nepredvidenih dogodkov za ovinkom oz tam kjer ne vidiš

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem kaj mi pravi, da se ni najbolj pametno zgledovati po Ayrtonu Steni... :ph34r:

Mogoce te strasi njegova nesreca in smrt ... vendar kolikor vem ga je stala tehnicna tezava ...

Sem pa gledal nek film o njem ... in me navdusuje na kako visoko dusevno raven se je biv on sposoben spustiti. Baje je na nekem intervjuju rekel da je na trenigu "zapustil" dirkalnik in se gledal od zgoraj in tako odkril kje dela napake in kasneje zacel delat noro dobre case (nakladanje? resnica? ... jes mu vrjamem)

Vsekakor je treba iskati mejo oz. limite na katerih si sposoben vozit na zaprti cesti oz. dirkaliscu, kjer je to pocetje se dokaj varno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vedno, ko se odličim, da si bom vikend popestril z nekaj dirkaškega adrenalin se odpravim na ovinkasto cesto.Odprem plin in rečem tale ovinek bom pa hitro zvozil a nekaj v meni reče ne.In zbremzam na 50 km|h.In vem kako vam uspeva v zavite zavoje peljati z 80-100 km/h.

Ni nujno in tut priporocljivo ni da bi kar takoj prsponov u ovinek ... pojdi na stezo, se voz cev dan in na koncu bos vidu da bos skoz ovinke drvel velik hitrej kot si na zacetku.

Pocasno stopnjevanje je ponavadi najbol varno ... gres prvic skoz ovink in vids da se ti je izslo in si reces: "naslednic bom pa z malenkost hitrejso brzino probov pridt" ... itd itd ... in s tem se postopno navajas na vecjo brzino in tut motor ti sporoca kaj se pri doloceni brzini dogaja, skratka ucis se oz. nabiras si izkusnje. Ker ce bos ti krnaenkrat prletu u ovink tko k nis se nkol se ti bo zgodilo ogromno novih reakcij katerih ne bos poznal in ne bos znov pravilno ravnat, u tem primeru pa sledi samo se padec oz. ce bos mu neznansko sreco se ti bo izslo.

Tuki lahko se omenm Rosija ... ce je kdo gledov zadno dirko (dezno) mogoce kako mu ga vzelo in ni padel in potem so se javlali telebani ki so trdili da je imel sreco in da so za to krive njegove dolge noge ... NE ... on je enostavno tako dober, izkusen, skoncentriran da v takem trenutku ne pade ... toliko je ze dal za sabo da tocno ve kako ravnati v takem trenutku, od tega ali bo padel ali ne pa je odvisno samo kako mocno je skoncentriran.

Tut nepotrebno se je obremenjevat z kaksno brzino si prletu v ovinek ... ce se tebi zdi da si za svoje zmoznosti dobro zvozu ovninek in si uzivov ter si sprostil adrenalin je tvoj cilj dosezen.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Važna je samo lastna doza adrenalina. Ni važno ali pri 30kmh, ali pri 230kmh. Doza je doza.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem pa gledal nek film o njem ... in me navdusuje na kako visoko dusevno raven se je biv on sposoben spustiti. Baje je na nekem intervjuju rekel da je na trenigu "zapustil" dirkalnik in se gledal od zgoraj in tako odkril kje dela napake in kasneje zacel delat noro dobre case (nakladanje? resnica? ... jes mu vrjamem)

To je popolnoma naraven pojav, kadar človek prejema več kisika, kot je potrebno. Predpostavljamo lahko, da je Ayrton med vožnjo hiperventiliral. Na žalost ima to manj veze s spiritualnostjo...

Tehnična napaka gor ali pa dol - on je 6 feet under (če so kaj našli od njega), jaz pa vsak dan spreminjam bencin v hrup (kot bi rekel Ice). In to je vse, kar lahko potegnem iz te basni...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V tej temi vse "špila" do trenutka, ko se tema športni motociklizem postavi na običajno cesto.

No way this way. In srečo imaš Markofumi, da si bodisi dovolj star, razgledan ali kaj tretjega (npr. ti je do koga, da se mu ne bi naslednjič pokazal kot polpet), da te je na cesti preprosto malce strah.

Travme na dirkališču ti bodo pa pomagali premagovati fantje, ki so tam doma, na cesti je pa nimaš. Le otresi se še fikcije, da moraš biti s športnim motorjem vedno in povsod najhitrejši.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vedno, ko se odličim, da si bom vikend popestril z nekaj dirkaškega adrenalin se odpravim na ovinkasto cesto.Odprem plin in rečem tale ovinek bom pa hitro zvozil a nekaj v meni reče ne.In zbremzam na 50 km|h.In vem kako vam uspeva v zavite zavoje peljati z 80-100 km/h.

Nisem prepričan da vem, kaj bi pravzaprav rad, če bi si rad pumpal adrenalin, potem tako ni važno, s kakšno hitrostjo zvoziš ovinek, glavno da tako hitro da te je pri tem bolj ali manj strah (in to te je , če zavreš namesto da bi lepo odpeljal ovinek).

Čisto nekaj drugega pa je, če bi se rad naučil hitro , dobro in varno voziti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In to je vse, kar lahko potegnem iz te basni...

Pa ne da smo spet same žvali na kupu :D :P :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vedno, ko se odličim, da si bom vikend popestril z nekaj dirkaškega adrenalin se odpravim na ovinkasto cesto.Odprem plin in rečem tale ovinek bom pa hitro zvozil a nekaj v meni reče ne.In zbremzam na 50 km|h.In vem kako vam uspeva v zavite zavoje peljati z 80-100 km/h.

V bistvu mi sploh ni jasno kaj bi rad povedal in dosegel, razen vsesplosnega strinjanja s figo v zepu, da je treba vozit pocasi in z andrhtjo.

Ne poznam niti enega samega motorista, ki bi vedno vozil po omejitvah, se vec tisti, s katerimi se rad vozim, vozijo ovinke po neki lastni oceni, ki pa vsekakor ni povezana s tem, da je 50 km/h najvisja dovoljena hitrost in da je boljse zavirat kot zival pred vsakim ovinkom ker je to kobajagi bolj varno (razen seveda za tiste za tabo, ampak to je pa seveda druga zgodba. Ne pozab, objekti v ogledalu so blizje kot se zdi).

Marsikdo je precej svetovljanski, ko je treba napisat da samo poredni fantki in puncke hitro vozijo, ampak ko gres na cesto, vidis, da je definicija divjanja v bistvu pomeni: "Jest sicer vozim 50 km/h cez omejitev, ampak ne divjam, ker obvladam situacijo in to pol ni divjanje. Ti se pa kr drz omejitev, ker je to dobr zate."

Mislim, kako licemerstvo. Jest cist odkrito priznam - rad zvozim ovinek cimhitreje se da, hitrost pa je odvisna od: preglednosti, stanja gum, temperature, stanja asfalta, prometnih razmer, ostrosti ovinka, mojih sposobnosti in mojega splosnega dobrega pocutja. Obenem ta hitrost ni premocno odvisna od: neke imaginarne hitrostne meje, neke formalne hitrostne meje (jasno, razen takrat ko se formalna hitrostna meja ujema z mojo oceno situacije) ali neke tuje ocene o tem kako bi moral vozit. Sumim, da velika vecina ljudi, ki se zdej tko strinja s tabo tud kdaj kaksen ovink bolj al manj orenk polozijo, sam je bolj moderno, da se delamo kukr da se vsi hitr vozmo sam na Grobniku.

V doloceni meri pa je to, kako hitro vozis ovinke povezano tudi z motorjem - npr. en cestni motor ima bistveno boljse bremze kot en coper, torej lahko hitreje speljes nek ovinek in se vedno sledis formuli: Vedno moram imeti pregledno in prosto pot do tocke v kateri se motor povsem ustavi, ce zdejle zacnem bremzat. Ce je cesta zelo ovinkasta lahko ene motorje premetavas kot igracke, enih pa ne, kar je spet zelo povezano s tem kako hitro speljes nek ovinek. In tko naprej.

Sej men je tut cist jasno kaj npr. Bladzo nardi ko pred mano zvozi ovinek 40 km/h hitrej kot jest. Pac bolj ga nagne, gre na kolen, oceni da lahko obvlada situacijo s tako hitrostjo. Jest pa pac ne. Ampak dalec od tega, da bi mu ocital kaksen norc in divjak je on, zato ker to men ne znese.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se strinjam.Sam čez kšne zavoje me ni strah kje pa mislm, da me bo odnesl in da grem z ceste.

Tudi mene ni blo strah iti v zavoje (me tudi zdaj ni). Samo problem nastane, ko se ti pravilno pripelješ v zavoj pa te en kreten z avtom zaj..e, ker ti seka ovinek. Tu se pa pol konča sproščanje adrenalina in če maš sploh še srečo leto dni okrevanja (kot jaz). In ko me bo spet prijelo to "sproščanje adrenalina" bom raje šla na Grobnik ali Panonia ring.

Raje 3x premisli preden greš "divjat" na cesto, mene je izučilo verjemi.

Srečno vožnjo :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

saj ni frka bit ful hiter, ko premagaš strah.

ampak moraš bit tud sposoben odreagirat, če ne gre vse po prvotnem planu (zviiiiz skozi oviiiiink). To sposobnost pa prinesejo zgolj izkušnje in ne le nakup dobrega motocikla.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

saj ni frka bit ful hiter, ko premagaš strah.

ampak moraš bit tud sposoben odreagirat, če ne gre vse po prvotnem planu (zviiiiz skozi oviiiiink). To sposobnost pa prinesejo zgolj izkušnje in ne le nakup dobrega motocikla.

Aha, saj si to prav povedal :D , kaj pa če nimaš šans odreagirat? kaj pa pol? :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aha, saj si to prav povedal :D , kaj pa če nimaš šans odreagirat? kaj pa pol? :hmm:

pol pa nisi hiter ampak prehiter.

Prehitrost pa ni lepa čednost :) Vsaj za bližnje ne, ko vidijo, kako se razkantaš. Na srečo sama prehitrost še ni predpogoj za nesrečo. Je pa ključnega pomena pri preventivi - če je manj prehitrosti, je tudi manj možnosti za nesrečo :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aha, saj si to prav povedal :D , kaj pa če nimaš šans odreagirat? kaj pa pol? :hmm:

Voznja tako po pisti, kot po cesti zahteva veliko koncentracije in zbranosti. Fokusirati se je treba na trenutno dogajanje v zvezi z voznjo najsibo hitra ali pocasna. Marsikdaj sploh nisi razpolozen za hitro voznjo in nekako ti cesta kar ne sede. Takrat je bolje, da pocnes kaj drugega, kot pa da si zdravis svoje skrite frustracije in poskusas se bolje odpeljati ovinek, kot dan popreje.. Poskusaj poslusati samega sebe in svoje obcutke, ki pa so odvisni od tvojega splosnega razpolozenja. Vedno je dobro zanasati se na svojo intuicijo. Ce upostevas slednje, je kriticnih situacij dosti manj, oziroma so zelo redke, ali jih pa sploh ni! Tvoj ego je potesen, kar pa je bistvo vsega!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ce ze ne na Grobniku potem treniraj na popolnoma preglednih ovinkih. (Travniki levo/desno). Prvo pocasi, ogled asfalta, naklona ceste (camber) in okolice - pazi kaksna drevesa! Potem pa postopenjsko vsakic hitreje cez ovinke. Vecinoma je prisoten - strah faktor, ki omejuje sposobnost hitre voznje cez ovinke. Tega premagujes postopenjsko. S to vajo bo slo v 50km/h ovinek, kar veliko hitreje. .)

(Seveda, ce to ni ovinek, kjer Rossi lahko pelje najvec 50km/h v njega. Vsak ovinek ima svojo hitrostno mejo - fizika zmeraj zmaga!)

Ko bos odkril svojo novo sposobnost ga pa ne srat na nepreglednih ovinkih - pamet v roke!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!