Skoči na vsebino

XY. debata o zacetnikih in motorjih


devilish

Priporočene objave

ker "začetnik" še ER ne bo izkoristil, kaj šele lege pa bremz CBR. IMHO

no ja ... boljši motor se z enakim znanjem bolje izkoristi ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če se misliš vozit in ne dirkat ije max. hitrost 180 km/h več kot dovolj. Pa tudi on disk na sprednjem kolesu ER5-ke te bo varno ustavil. Vse ostalo je preseravanje! In ne mi (Pervy!) z argumenti o premalo moči, ko prehitevaš v škarje! Ne prehitevat v škarje, pa bo!

Urbi

p.s.: se opravičujem, si nisem mogekl pomagat

urbi hold your (50) horses! nisem nič rekel o tem, da bi bil ER premalo ampak punci je všeč CBR in nima smisla kupovat ER če bo že po pol leta jamrala, da bi imela več.

v škarje pa BO prišla, tako kot je vsak že kdaj, predvsem zaradi neizkušenosti in slabe ocene. k temu prištej še omahljivost "bi-nebi" zaradi neizkušenosti. tam te lahko CBR prej ven potegne. in ja, prehitevanje z ER zahteva več znanja in občutka in je bolj nevarno kot z CBR in podobnimi zadevami, kar bo potrdil vsak, ki je kdaj primerjal takšne motorje v vožnji.

smisel mojega posta je samo v tem, da če je komu všeč 100+ KM motor, naj se ne ozira na tiste, ki ga na vsak način prepričujejo da je to preveč in da si naj kupi kaj manjšega. če hočeš konje jih boš mel pa pika. potem je boljše že kar v osnovi nekaj takega nabavit pa se na tem učit.

PEACE MAN! :yea2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bi se kar strinjal z Urbijem in bom to tudi argumentiral :

Ni cisto res, da "kdor se bo razbil, se bo pac razbil"; cbr in podobni motorji (predvsem SS šestotice) imajo že krivuljo navora in moči prilagojeno priganjanju. Ni šans, da bo lastnik tak motor vozil enako kot npr. ER-5 ali kak drug bolj "začetniški" motor. Že dirkaški položaj sedenja sili v to, karakteristike motorja silijo v to, še najbolj pa podleže temu mladi ego, položen v tako (dirkaško) zibelko. Res je, kdor ima soli v glavi, kdor je zrela oseba in se zaveda posledic, bo bolj previden in ga morda to ne bo prevaralo. Tu pa je še ostala vast majority, ki ji že zavedanje, da sedi na zelo zmogljivem motorju ne da miru in jim vzbuja zaupanje, češ, saj ta stroj zmore še veliko več.

Pri začetniških motorjih tega ni -- razen tega se da pri le-teh čisto sproščeno uživati že pri nižjih hitrostih. Bom dal lasten primer - včasih vzamem očetovega BMWja K100 l. 84 in se grem peljat. Pri 80km/h je na magistralki čisto prijeten občutek, pokrajina gre lepo mimo, udobno sedim in nič mi ni do kakega priganjanja. Pri ninji je na isti cesti pri isti hitrosti čisti dolgčas. Veterni upor ni dovolj velik in konstantna vožnja pri 80kmh ali manj je lahko pravo trpljenje. Razen tega -- kdor je vozil ninjo ve-- ni lepšega kot kričanje tega motorja pri 10 000 obratih in gor. To vabi in je highly addictive.

Skratka mislim da še zdaleč ni vseeno kaj kdo kupi in tudi mislim, da (za marsikoga!) ni najbolje kupiti motor, ki si ga najbolj želi, če je to SS raketa, ti pa si začetnik. Zase vem in sem globoko hvaležen, da so mi uvajalna leta na starem BMW R65 prihranila marsikatero buško ali še kaj hujšega.

Pa še o zavorah. Glede na to, da sem videl že nekaj krajev nesreč motoristov (večinoma post-festum) in so bile pri skoraj vseh na tleh dolge zavorne špure -- a vam to kaj pove? Najbrž to, da odlične zavore niso dovolj -- in večini začetnikov ne pomagajo, če ga ustavijo tako, da mu zavora blokira in pade. Zavorni učinek na dirkališču dosega 1,1 g (= cirka 1,1m/s2); na povprečni slovenski cesti je pričakovani zavorni učinek glede na podlago približno 0,7g.

Now go figure koliko vam povejo tisti testi iz motorrada (in koliko je to uporabno na cesti)!

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Urbi, Andrej :notworthy:

Sej je vse lepo in prav ...... sam se je treba zavedat da močni motorji napak ne dopuščajo!

Jst sm začel pri tomosakijih, nadaljeval na skuterjih, pol je bil virago 535, pa KLE 500, pol sem si pa zaželel kakega tisočaka, skor kupu sem ga pa sem si reku raj ne še. Je vmes še kaka stopnička 600ccm pa kak močen 750 ....

Na hornetki lahko odprem motor do kraja v ovinku pa ga zvozim ..... z tisočakom ga že nekajkrat nebi. Adrenalin dela svoje.

Kot je andrej reku ..... sediš na cestaku in si sam želiš da bi šlo še več .... si na nekem klasiku pa je kolkor gre čist zadosti, pa še mal okolice vidiš :P

Motociklizem, športni ali ne športni je treba odraščat. Začneš v kleti, po stopnicah se vzpenjaš do pritličja in če maš srečo greš po stopnicah v naslednje nadstropje. Po stopnicah in ne z liftom.

Beje se tudi v plačljivem športnem motociklizmu začne pri 50ccm :? :unsure: .)

Pa še moje mnenje glede trojčkov .....

Hornetka: super motorček, premočen za začetnika in predrag nasploh.

Monster: luštkan motorček, mal predrag za kar nudi in je ... me zanima kok je stroškovno gledano zahtevno vzdrževanje in ma en velik minus zame .... trese joj kako to trese :D ... to je moj občutek .)

ER5: za začet je super motorček, gre zadosti, vzrževanje je minimalno, je udobnejši od monstra za vozit in za sezono, morda dve čist zadosti močen. Prijatu je naredu v 40 dneh 10.000 km.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

bistvo vsega je povezava mozgani-zapestje, vendar ne "zrelostna" ali po domace "pamet", temvec tista _navada_ milimetrskega obracanja desnega zapestja tudi ko situacije niso idealne. kolikokrat se je ze zgodilo, da je zacetnik (dobesedno: neuk pri voznji z motorjem) iz ciste panike, ko je prevec pospeseval, zagrabil za balanco in s tem obrnil plin se tista dva milimetra ali centimeter in ker je bil neuki zacetnik ni znal kontrolirati tega obrata. iz tega potem nastanejo situacije, ko se clovek (z razlogom) sprasuje, ce so mocnejsi motorji za zacetnike. pri 50 KM motorju je taka napaka "lazje" narave, kot pri 100+ KM raketi. zato tudi zagovarjam s strani lastnika prostovoljno zapiranje masin mocnejsih motociklov na 50 ali manj KM.

bistvo je v treningu povezave oz. motorike in ne samo v treningu razmisljanja. ker ce drugega oseba nima tako nic ne pomaga.

...lahko pa, da nabijam samo prazno slamo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ice .... sploh ne nabijaš prazne slame ....

No to motoriko in znanje oz. obvladovanje si ga pridobiš sam z kilometri in ni prirojeno .... no nekaterim je ...... ma pustmo to ...

Torej za prva leta bolj švoh motor = izkušnje za kasneje zlo močen motor .... aka stopničke .....

:topic:

To je isto kot če vzameš kot mulc 18letnik ko nrdiš izpit z kako ibizo SDI in ABS-om in pol si za prvi avto kupiš BMW 325i l.92 ..... 99.9% da ga bo sesu pa še koga zraven

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je pa varjanta da se prvo sezono voziš na cbr in če preživiš greš na ER. Se ti zdi kot da se z biciklom pelješ.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lepo po vrsti. Nekdo je govoril o oznakah "začetniški" motor, ipt. Mislim da Urbi, se strinjam z njim. Torej fantje in dekleta, kaj čmo, imamo pač začetniške avte, zakaj kar nima vsaj 300 konjev, je dolgčas(in začetniško). Ker je slednja izjava precej nesmiselna, sledi da je eo ipso tudi prva.

Kar zadeva začetnike in njihovo zapestje. Ljudske modrosti v stilu: "Vse je v zapestju", so malce smešne. Še več je v pričakovanjih, želji po dokazovanju, mladostniški raztresenosti(seveda to posledično vpliva na zapestje in še marsikaj drugega...ni samo zapestje pomembno, tudi naklon :)

Spomnimo se prvih zaresnih motorjev. Zase lahko rečem, da sem precej umirjen človek, toda prvih nekaj 100 km (potem ko je bil motor že utečen), sem prevozil v slogu precejšnjega pospeševanja, prehitevanja, ipd. In ja, na začetniški jajci od ERke(naj mi sicer nekdo argumentira, čemu je jajca...morda zato ker ni skonstruirana leta 2004, z najnovejšimi komponentami deluxe?).

Če bi imel močnejši motor, sploh z oklepom, bi bile te hitrosti, ko sem se še naslajal in čudil, mnogo višje. Na avtocesti 200+. Tako pa sem enekaj časa sopihal pri 170, dokler me ni bolel vrat. In potem pride mimo kakšen motorist, ki se mu želi dirkati. Vidi ERko, odbrzi naprej in si misli svoje. Če bi videl cestaka, hoho, to bi bilo pravo(za posmrtno zabavo).

Toda če si dekle želi nekaj športnega, potem naj to kupi. Če bi jaz imel svoj čas več cekinov, bi tudi nabavil Fazerja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Močan motor ki se ga bojiš in spoštuješ boš vozil kot po jajcih.

ER je že po defaultu pičkast motor za začetnike, zato si balancar misli "Ah ta moped bom pa že obvladal" in po gasu, pa se kvalitetno sesuješ, ker ER5 je že zaresen motor.

Na CBR maš pa skos konje v glav in svoje ter motorjeve zmožnosti. To govorim zase in mogoče še za koga. Če pa nimaš vseh čistih se pa lohk še s frčakom ubiješ.

Glede performansov ER in CBR ne bi, ker "začetnik" še ER ne bo izkoristil, kaj šele lege pa bremz CBR. IMHO

:lol1: :lol1: kaka logika! :cry:

Urbi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Iz osebnih izkušenj lahko potrdim, da je pri normalnem osebku brez "krčev v desnem zapestju" pravilo da je več konjev boljše še kako res. V primerjavi z mojim prejšnjim motorjem, ki je imel 60 KM manj kot sedanji, se stil vožnje in povprečne dosežene hitrosti niso nič spremenile.

Ravno nasprotno, sedaj vozim dosti bolj sproščeno, saj vem, da imam v krizi med nogami polnih 98 KM in ne piškavih 39 KM, ti pomenijo dostikrat (preverjeno pred parimi dnevi ko je tip skoraj zapeljal vame) razliko med tem, ali boš lahko prehitel/zvozil/ se umaknil, zato se preveč konjev sploh ni treba bati, saj, kdo te pa sili do konca v šesti mašino tiščat. :hmm:

lp

Rudi

p.s.

Monster bi pa še vedno bil moj prvi nakup, V2 italijani so zakon, konji gor al pa dol.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v škarje pa BO prišla, tako kot je vsak že kdaj, predvsem zaradi neizkušenosti in slabe ocene. k temu prištej še omahljivost "bi-nebi" zaradi neizkušenosti. tam te lahko CBR prej ven potegne. in ja, prehitevanje z ER zahteva več znanja in občutka in je bolj nevarno kot z CBR in podobnimi zadevami, kar bo potrdil vsak, ki je kdaj primerjal takšne motorje v vožnji.

Prav zaradi takega razmišljanja bo prišla s CBR (ali prišel) PREJ v škarje kot z ER5. Z ER5 bi lepo počakal na več prostora, s CBR boš pa rekel "ah, saj bo šlo". Saj veš, o čem govorim, ne? :naughty:

Peace! Urbi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

v škarje pa BO prišla... tam te lahko CBR prej ven potegne....

in ja, prehitevanje z ER zahteva več znanja in občutka in je bolj nevarno kot z CBR in podobnimi zadevami...

Prav zaradi takega razmišljanja bo prišla s CBR PREJ v škarje...

Slabo se ti piše devilish, karkoli kupiš si v škarjah :?

Jaz bi kar peš hodil :doze:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz bi kar peš hodil  :doze:

Glede na to, kakšno olje si privoščil svojemu motorinu na servisu, ta dan verjetno ni več tako daleč :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ljudske modrosti v stilu: "Vse je v zapestju", so malce smešne.

ce bi pozorno prebral moj komentar glede zapestja bi mogoce drugace razmisljal. najbrz se nimas dovolj izkusenj oz. ti je bilo prizaneseno delati bolece izkusnje zaradi tega razloga. osebno sem bil v situaciji, ko se je ravno zaradi "trdega" tapestja oz. nepoznavanje dinamike premikanja telesa na motorju med voznjo skoraj tragicno koncalo; 2 uri po prejemu motocikla. po pogovorih z stevilnimi motoristi mi je kar precejsne stevilo opisalo podobne izkusnje.

ne vem na katero logiko ti postavljas svojo izjavo o smesnosti, razen mogoce, da se tebi to se ni pripetilo.

se cisto tako etnolosko povedano: vecino ljudskih modrosti je vredno poslusati, saj imajo kot temelj vedno izkusnje nasih prednikov. vecinoma krvavo pridobljene izkusnje. kaj nameravam implicirati s tem ti je upam jasno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ devillish: tale tema je kompletno zasla z zacrtane smeri (kot je bilo jasno, da bo) zato jo prestavljam v splosno. linke za tvoje favorite sem ti podal, dodam lahko se to, da mogoce preberes teme, ki se ukvarjajo z zacetniki.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V primerjavi z mojim prejšnjim motorjem, ki je imel 60 KM manj kot sedanji, se stil vožnje in povprečne dosežene hitrosti niso nič spremenile. Ravno nasprotno, sedaj vozim dosti bolj sproščeno

Ob taki "more is better" logiki pomislim -- še dobro da lastniki skuterjev in ostalih malokonjskih zadev sploh preživijo! :wacko:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še glede "občutka v zapestju". Poleg tehnike vožnje, med kar spada tudi zapestna telovadba, so pomojem v začetniškem obdobju prav toliko pomembne izkušnje, ki si jih pridobimo o obnašanju v prometu -- ergo pridobimo si sposobnost "brati" cesto ter PREDVIDEVATI tako razmere na cesti kot NAPAKE drugih udeležencev v prometu -- načelo zaupanja, ki je uzakonjeno v CPP za nas NE SME VELJATI -- če hočemo preživeti, seveda. In to je tisto, kar začetnike najbolj rešuje od izkušenih (poleg tehnike vožnje seveda!) -- začetniki vozijo kot bi vozili avto; tisti z več izkušenj v povprečju sicer res vozimo hitreje, vendar le na tistih odsekih, kjer je to možno in kjer je relativno varno. Osebno opažam, da sem na nekaterih odsekih (npr. kjer vem da je nepregleden dovoz) bistveno počasnejši od kakega začetnika ki slepo leti (pa čeprav po omejitvah -- kar ne pomeni nič)v prepričanju "saj imam prednost".

Ergo - po moji logiki - če že leti čez tak nevaren odsek, naj gre 80 namesto 120.

Kako že gre tisto - obvaruj nas grehov in ne vodi nas v skušnjavo -- in to je to: superkonjski motorji so skušnjava.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tralala.....

jest pravim če nisi BOGAT začetnik kupi nekaj brez plastike, ker padanje na mestu ali pri speljevanju v križišču (levo desno) je problem, nogica prepozno dol in bum, in pri postavljanju na štender ---nič nevarnega seveda sam plastika je ,,zjebana,,. Torej naked z engine protektorji.

A ja naj ne bo pretežek in naj ne bo visok......teža in obvladovanje le te je lažje, da si bolj pri tleh.

Popravljeno . Popravil lina
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prav je da človek spoznava nenapisana pravila vožnje po cestah z motorjem, ki mu ne dovoljuje preseganje lastnih zmožnosti, ki je pri večini novih lastnikov motociklov nujno zlo......

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No pa bom še jest malo nasmetil.

Jest sm bil pred podobno dilemo pred tremi meseci. Totalni začetnik na cestnih motorjih(apn 6) in sm se odločal in odločal in... med R6 inR1.

Všeč (ma kaj všeč enkratno fantastična) mi je bla R1, ma sm se nekako ustrašu tistih 180 KM in sm vzel R6.

In zdej, po treh mesecih in 10000 km sm ugotovu, da ima Pervy PROW!!!!!!

Zdej mi je žal, da nism kr takoj vzej tisočaka-pa drugo leto.

Vendar pa še vedno drži da je vse samo v glavi.

PUŠKA NI NEVARNA-NEVAREN JE ČLOVEK, KI JO DRŽI!!!!!!

Upam, draga Devilish, da se boš prov odločla in da te ne bo treba iz grabnov vlačit.

Pogovor se mal sama s sabo in ne si govort " ah sej bo že nekak". SREČNO!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jest vem pravo rešitev!

Opisal jo bom v naslednjih korakih!

1. Kolo s pomožnimi koleščki - da se navadiš malo filinga kako se je voziti z vozilom, ki nima oklepa!

2. Odstraniš pomožna koleščka in se začneš učit ravnotežja in nagibanje v ovinkih.

3. Kupiš kolo s pomožnim motorjem da se privadiš filinga kako je če se voziš brez poganjanja in kako je če imaš čelado gor , pa seveda stalno se lahko voziš 50km/h- 70 km/h kar pri kolesu pomeni velik napor in dobra kondicijska pripravljenost.

4. Kupiš APN-4 da se navadiš motorno kolo na katerem se prestavlja.

5. Kupiš 125 da se navadiš moči ker 11 konjev je le moč- pa še na avtocesto greš lahko in dosegaš hitrosti, ki so zakonsko omejene v Sloveniji.

6. kupiš med 250 do 600 ccm motor - da se navadiš moči motorja seveda

7. potem pa če ti je to premalo in če se rad/a voziš preko omejitev ali si močnejše postave oz voziš še sopotnika kupiš nekaj nad 750 ccm. Pa tudi dovol si star/a, da si umirjen voznik in veš kdaj in kako lahko močneje vrtiš ročico za gas (nimaš želje po doseganju večjih hitrosti)- ali pa ga sploh ne kupiš, ker si že prestar/a ker si moral/a iti čez toliko faz uvajanja in ti motor preprečijo otroci, stanovanska kriza, vojne, novi prometni predpisi........

No in če se držiš tega recepta imaš veliko možnost preživetja na cesti z motociklom.

:yea1: :yea1: :yea1: :yea1: :SS :SS :SS :SS :SS :devil: :devil:

A lahko že kdo zaklonka to temo - Ker je bol izživlanje kot kaj drugega

PS:

Pa poznam primer oz 2:

- Začel je z hondo CBR900 in se še danes vozi z motorji nad 750 ccm (mislim da je že 7 let motorist in vse kar je mel je imel 1 zdrs)

- Najprej je vozil APN-6 pol 125 ccm motor , ubil se je pa z suzukijom 400 ccm(naked varianta - žal ne vem modela) - Mislu je da obvlada (ker je mel predhodnje izkušnje) nabil gas - ni zvozil ovinka prletu v telegraf štango - žal na mestu mrtu.

Zdej pa na motorilo in se dokazvat pred drugimi

:OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sprasujem se, kaj se Vam mota po glavi, da tako svetujete začetnikom.

Začetniki, upoštevajte mnenje Urbija in Andreja!

Sem izgubil nekaj prijateljev (začetnikov), ki so (pre)skočili na športni razred polno ccm in PS-ev. Pa da ne boste mislili, da so bili neki divjaki...malomorgen... razmisljali so, kot nekateri tu na forumu

Kar se tiče ER-5, ko jo tak kur*ate. Sem jo imel in to po ninji 6 (zamenjal zaradi $$$). Res je tak kot bi se z APN peljal, ko prides iz nekega 100+KM na njega, ampak se da z ER-5 lepo uzivasko peljat. ER-5 in podobni motorji te ne silijo v hitro voznjo (zaradi položaja), ampak zacnes uzivat že pri dosti manjsih hitrostih.

Če nimas šipce spredaj kmalu ugotovis, da je hitrost nad 120km/h brezveze, in da je tisto "pravo" pod 120km/h (npr. 70-90km/h).

Moči (50KM) je dovolj tudi za varno prehitevanje in nisi ogrozen, tak kot npr z neko 125ccm, ko te vsak drugi avto/tovornjak/bus prehiteva.

KAr se tiče zavor in enega diska...spredaj zamenjas za pletenice (cca. 60 EUR) in novo zav. tek. (dot 5.1) in dozivel bos cudez.

Lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa poznam primer oz 2:

- Začel je z hondo CBR900 in se še danes vozi z motorji nad 750 ccm (mislim da je že 7 let motorist in vse kar je mel je imel 1 zdrs)

- Najprej je vozil APN-6 pol 125 ccm motor , ubil se je pa z suzukijom 400 ccm(naked varianta - žal ne vem modela) - Mislu je da obvlada (ker je mel predhodnje izkušnje) nabil gas - ni zvozil ovinka prletu v telegraf štango - žal na mestu mrtu.

:OK:

In kaj si zdej ugotovu-da je še vedno VSE SAMO V GLAVI (kaj pa tm je, je pa drug par rokavic).

No ja pa mal sreče je tudi treba imet!

Norc se bo tudi z avtomatikom ubil!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

PUŠKA NI NEVARNA-NEVAREN JE ČLOVEK, KI JO DRŽI!!!!!!

vendar je tudi kaliber puško pomemben...če drži zračno puško v roki ne bo naredil veliko škode....z 30-06 al pa 308. pa bo pizdarija...a razumeš.....al pa če ima enostrelko-prelamačo al pa kalašnika je že velika razlika koliko škode lahko naredi...kaj šele minigun!......

toliko o tem....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Gost
Ta tema zaprta in dodajanje odgovorov ni več mogoče.
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!