Skoči na vsebino

Hitrost ubija


ceco

Priporočene objave

Statistika prometnih nesreč in vzroki zanjo obstaja (cela skripta), ne vem kako je ta statistika dostopna javnosti, vendar obstaja. Če koga zanima, naj se pozanima pri MNZ – sektor za cestni promet.

Mi navadni smrtniki se moramo zavedati, da je cilj policije zmanjšati smrtnost zaradi prevelike hitrosti in to počnejo tako s preventivo (kot so jumbo plakati, v medijih objavljene slike prometnih nesreč) kot z represijo, ker kaj storimo ko zagledamo policaja, ko drvimo po cesti več kot dovoljeno – stopimo na zavoro. Njihov namen je s tem uresničen – zmanjšali smo hitrost. Briga policaja kako bomo vozili naprej, saj v bistvu gre za naš život (in život koga drugega, ki je ob nepravem času na nepravem kraju), on samo izvršuje naloge, ki mu ga je naložil vrh.

Nobeden se tukaj ni vprašal zakaj policija izvaja razne akcije in se v medijih na veliko trobi kdaj in kje stojijo; to je v bistvu njihov namen, saj s tem preventivno preprečujejo vsesplošno divjanje, ker če vemo, kje stojijo, ja ne bomo takšni te..bani in mimo njih peljali 200km in rekli »tu mate policaji id…ski«, in na koncu mi idioti izpademo, ko tulimo na glas »že spet dajem državi gnar!« Ja zakaj le?

Naslednjič je potrebno preveriti obstoj statistike in ciljev policije na področju cestne varnosti, šele nato razglabljati.

Drugače pa vozite kakor vam poželi srce hitro al počasi, samo da se mate fajn. .)

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Največkrat vozim prehitro, se pravi čez omejitve, kakor tudi marsikateri tu od vas, pa vendar vem kje smem vozit hitreje in kje se moram omejitev držat vsaj okvirno. V naseljih nikoli ne vozim tako hitro, da ne bi mogel odreagirat, izven pa če je odprta in vidna cesta pa vedno malo hitreje. Mislim, da je glavni razlog tudi ta, da so nekje omejitve hitrosti zares smešne, naprimer čez Planino proti Postojni kjer je ves čas omejitev 50 km cesta pa je pregledna saj je ravna vsaj en km. Pa še to. Prometni znaki veljajo za celo leto, se pravi tudi pozimi, ko so razmere na cestah čisto druge. Dokler ne bo neke razumne postavitve znakov, ki bodo določali hitrosti za normalno potovanje, ne bodo mogli pričakovati, da se jih bomo dosledno držali. Tako pač je.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim, da je glavni razlog tudi ta, da so nekje omejitve hitrosti zares smešne, naprimer čez Planino proti Postojni kjer je ves čas omejitev 50 km cesta pa je pregledna saj je ravna vsaj en km.

A slučajno Planina ni naselje ? :?

Kolkor jaz vem je v naseljih omejitev 50kmh, ane ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

HITROST NE UBIJA! Ubije te, če se prehitro ustaviš (ko je negativni pospešek prevelik za telo). :D

Deklina, upam, da takrat, ko na prazni cesti ob jumbo plakatu SPV zabremzaš, ni kakšnega vozila za teboj. :hmm:

Dejstvo je, da mimo kolon, ki se nekam čudno počasi premikajo, mnogi motoristi vozijo prehitro in preveč lahkomiselno. Ja, tudi jaz sem že bremzal kot idiot na levem pasu, ko sem vendarle ugledal počasi utripajočo medlo oranžno lučko na enem od yugov 45, o katerih se tukaj piše. A ne zato, da bi se za nekaj cm izognil koliziji in poletu, ampak zato, da sem bolj ali manj elegantno prišel nazaj na svoj pas in me zavijajoči voznik še opazil ni.

Vsem nam je jasno (ali pa bi nam moralo biti), da so dandanes ceste polne idiotov/starčkov/kmetov na traktorjih/žensk s poklopljenimi ogledali (ja, žal sem tako voziti opazil le ženske, zadnjič sem eni levega kar sam odprl :unsure: ). Torej, voziti moramo s tem v zavesti, pa bo manj situacij, ko se bomo med zaviranjem na polno z grozo gledali iz oči v oči z voznikom, ki je pred trenutkom mislil, da smo počasnejši, zdaj pa smo že skoraj v njegovih levih vratih.

Torej, kot pravite, na polno, kjer se da, a VEDITE in zavedajte se, kje je konec "Grobnika" in kje se začne otroški vrtec. Tolikokrat napisano, pa očitno še vedno potrebno ctrl+C.

Jur, časi gredo naprej, včasih ti je neprevidnega otroka zbil mamut, zdaj ti ga pač MAN... In tako geni butastih staršev ne gredo naprej. :lol1: Ampak časi gredo naprej in ne predstavljam si, da bi se ves promet v današnji hitri družbi bremzal na raven in varno počutje nekaj tistih najbolj nesposobnih. Hitrost dejansko, kot pravite, ubija v kombinaciji z neznanjem/neizkušenostjo, nekateri vozila ne obvladujejo niti pod omejitvijo. Nekateri se tega ne zavedajo in končajo v grabnu, drugi se tega zavedajo, nažrejo tretjim živce, ki potem naredijo neumnost, pa se lahko ti "drugi" potem zgražajo, češ, glej ga divjaka, saj ni čudno, da se je zaletel!

Rešitev? Utopična za naše kraje, pa vendar: namesto jumbo plakatov (mimogrede, Liscine pred ovinki in na križiščih bi prepovedal :devil: ) bi potrebovali boljše avtošole, predvsem pa boljše programe za avtošole, ki bi pač nekaterim razložili, da z dovoljenjem, žal, ne bo nič. Naravna selekcija, znana iz pradavnine. :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A slučajno Planina ni naselje ?  :?

Kolkor jaz vem je v naseljih omejitev 50kmh, ane ?

Koliko pa imamo NO NAME cest ... saj je vas za vasjo ali naselje za naseljem ?

Še malo pa bomi imeli znak SLO = 50 km/h ... :kva2: ... idiotizem !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Rešitev? Utopična za naše kraje, pa vendar : namesto jumbo plakatov ( mimogrede, Liscine pred ovinki in na križiščih bi prepovedal  :devil: ) bi potrebovali boljše avtošole, predvsem pa boljše programe za avtošole, ki bi pač nekaterim razložili, da z dovoljenjem, žal, ne bo nič. Naravna selekcija, znana iz pradavnine.  :P

Koliko let se na primer na Vranskem govori o dirkališču, pa se vedno nakde 100 razlogov proti ... tudi v Mariboru je bilo pred leti govora, da bi se na lokaciji kjer je bilo ogromno parkirišče, ter da se morajo avtošole umakniti iz centra mesta, uredil poseben večnamenski poligon ... občinarji pa so ugotovili da to pač ni potrebno ... :devil: :devil:

Prometne znake se naučiš doma in tudi tistih nekaj osnovnih stvari kot je speljevanje, vrtenje volana in ločevanje stopalke plina od zavore se pa da naučiti na navadni cesti. Potem se bodo pa že prisiljeni učiti naprej, če se bodo hoteli voziti po naših cestah, ki bi jim japončli rekli :

:hmm: ... " SAMAJAMA " ... :kva2: ... :lol1: :lol1:

Sedaj je AMZS v Mariboru naredila " vsestranski učni poligon " na tlorisni površini manjši od nogometnega igrišča in to tik ob najprometnejši cesti, kjer je vsaka hitrost na 40 km/h popolna utopija. Si bom vzel čas in naredil kako sliko, pa jo prilepil, da se bo videlo, kje se kalijo bodoči šoferji.

Popravljeno . Popravil IKE
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Koliko pa imamo NO NAME cest ... saj je vas za vasjo ali naselje za naseljem ?

Še malo pa bomi imeli znak SLO = 50 km/h ... :kva2: ... idiotizem !

še ena taka cesta: prebold proti podmeji: okoli 5km ceste, omejitev 50kmh (naselje), vsega skupaj 3 hiše ob cesti, da se pa lepo peljat 100 kmh ker je v bistvu ravna cesta in dokaj pregledna cesta.

to je tudi idiotizem za moje pojme :doze: :BUA: :cry:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še ena taka cesta....

to je tudi idiotizem za moje pojme

Čudno, kajneda?

:wacko:

Seveda je ta svet poln idiotizmov - tudi med prometnimi znaki.

:blink:

Saj jih postavljajo

ljudje.

:lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali je tak plakat res potreben :?

Menim, da je! Saj nam da misliti, kar dokazuje tudi tale tema.

Obešate se na besedno zvezo HITROST UBIJA, pa kaj mislite, da bo na plakatu cel esej, kaj še ubija, v povezavi s čim, pod kakšnimi pogoji in po keri fizikalni formuli. Sporočilo smo dojeli tukaj očitno vsi, to pa je tudi namen takega plakata!

Kakšen problem bi bil za vas šele mobitelov jumbo plakat, na katerem je pisalo, S PTICAMI SI DELIMO NEBO :hmm: :hmm: :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimiv primer iz fizike:

Imamo dve enaki vozili, ki se iz 100km/h ustavita v 45m (pojemek pri zaviranju 8.57m/s2), njuna voznika pa imata reakcijski čas 0,5s. Razlikujeta se le v eni stvari in sicer v hitrosti.

Prvi pelje s hitrostjo 60km/h, drugi pa z 80km/h.

Oba voznika na istem mestu opazita oviro in začneta zavirat.

Prvi se ustavi po 2.44s, ko prevozi 24.5m,

drugi po v 3.09s, ko prevozi 39.9m!

Zdaj pa tisto, kar bo marsikoga presenetilo...

Drugi takrat ko prevozi 24.5m (tam kjer se prvi že ustavi), še vedno drvi s hitrostjo 58.5km/h

Ali drugače...

Če se 25m pred njima pojavi ovira, se bo prvi do nje ustavil, drugi pa vanjo zaletel s hitrostjo 58km/h!

Popravljeno . Popravil premza
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tako teoretiziranje se mi zdi mal pateticno... ...namrec, pojemek ni vso pot zaviranja konstanten, in tukaj se kompletna teorija podre. .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...namrec, pojemek ni vso pot zaviranja konstanten, in tukaj se kompletna teorija podre. .)

Zakaj in koliko se spreminja in koliko to vpliva na končni rezultat ... :hmm:

...pa ne mi rožce sadit :angry:

Popravljeno . Popravil premza
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...pa ne mi rožce sadit :angry:

poglej svoj prejsnji post. :lol1:

kot ves, vecja kot je hitrost, manjsi je oprijem. ker je manjsi oprijem, je manjsi pojemek. ce je zravn se ABS, se ta dela svoje. prevec je dejavnikov, da bi lahko posplosil, in rekel "ta se bo ustavu pol metra pred oviro, ta bo pa butnu v njo z 58 km/h". to je prevec teoreticno, in sama teorija na cesti ne pomeni nic.

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kot ves, vecja kot je hitrost, manjsi je oprijem. ker je manjsi oprijem, je manjsi pojemek.

Zakaj že?

...pa če bi bilo tole res, bi bil za drugega razultat še slabši! :wacko:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj že?

...pa če bi bilo tole res, bi bil za drugega razultat še slabši! :wacko:

Pa še nekaj je....tisti zadnji, bi imel slabši reakcijski čas.Ker bi kasnej vidu oviro na cesti.

+ to da je pa odvisno kaj vozš...npr motor se dost prej ustav ko avto

:hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali drugače...

Če se 25m pred njima pojavi ovira, se bo prvi do nje ustavil, drugi pa vanjo zaletel s hitrostjo 58km/h!

....dej se enkrat izracuni... ...tolk o rozcah.

...ja, zaletu se bo, ampak z 41.4, in ne z 58 km/h. ce ne verjames, si sam izracunaj. seveda pa je primer ogabno teoreticen. tolk o rozcah. .)

tisti zadnji, bi imel slabši reakcijski čas.Ker bi kasnej vidu oviro na cesti.

ce vozis hitrej, si bol skoncentriran, reakcijski cas je konkretno pri meni neprimerno krajsi kot pa ko na izi kruzam pri 50 km/h, s prsti na balanci, namesto na rockah, itd.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...ja, zaletu se bo, ampak z 41.4, in ne z 58 km/h. ce ne verjames, si sam izracunaj.

Mojemu izračunu nič ne manjka, tako da bo 58km/h kar prav! :D

Izračun sem ti poslal na PM, da ne bom tukaj utrujal z enačbami.

Če pa mi pošlješ tvojega, bom v njem z veseljem poiskal napako! B)

Vem, da je tole malo :topic: , ampak me boli, če kdo takole trpinči fiziko! :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ka ste butlni.........raj vso to energijo vložte vase in lastno koncentracijo na cesto pa bo bolš za vse; tisti ki se je odločil da bo motor gonil kljub vsem predpisom ga nobena fizikalna enačba ne bo prepričala drugače!!

Kdor vozi po predpisih, "ala mu vera", kdor pa je prepričan v svoje sposobnosti pa tako ali tako ve/misli da ve kje ima mejo.

Raje kot da tukaj nabijate in pametujete se udeležite kake delavnice varne vožnje in podobnih koristnih prireditev!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Deklina, upam, da takrat, ko na prazni cesti ob jumbo plakatu SPV zabremzaš, ni kakšnega vozila za teboj. :hmm:

Ej, ko bi zabremzala na prazni cesti pred jumbotom, bi letela direkt v njega. Potem bi pa na jumbota pribili … in to naj vam bo primer… in me pustili kar tam, kar tako za reklamo. :lol: Ojej, to bi bila šele štala :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zanimiv primer iz fizike:

Imamo dve enaki vozili, ki se iz 100km/h ustavita v 45m (pojemek pri zaviranju 8.57m/s2), njuna voznika pa imata reakcijski čas 0,5s. Razlikujeta se le v eni stvari in sicer v hitrosti.

Prvi pelje s hitrostjo 60km/h, drugi pa z 80km/h.

Oba voznika na istem mestu opazita oviro in začneta zavirat.

Prvi se ustavi po 2.44s, ko prevozi 24.5m,

drugi po v 3.09s, ko prevozi 39.9m!

Zdaj pa tisto, kar bo marsikoga presenetilo...

Drugi takrat ko prevozi 24.5m (tam kjer se prvi že ustavi), še vedno drvi s hitrostjo 58.5km/h

Ali drugače...

Če se 25m pred njima pojavi ovira, se bo prvi do nje ustavil, drugi pa vanjo zaletel s hitrostjo 58km/h!

Ja tko se računa pri pouku fizike v osnovni šoli.

Poglej tole:

- Yugo 45 obut v gume Tigar vozi 60 km/h

- avto srednjega cenovnega razreda (npr Golf V, Astra,.....) z ABS in ojačevalnikom zavorne sile v kritičnih situacijah vozi 80 km/h

- R1 vozi 80 km/h

Kdo se bo najprej ustavil?

Ne moremo reč, ker je še veliko drugih dejavnikov in hitrost NI edino merilo, kdaj se bomo ustavili, kaj šele, da bomo trčili v oviro.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Te cele klobase nisem prečital, pač pa sem jo le na hitro preletel.

Če si to priznate ali ne, dejansko ima Žlender prav: HITROST UBIJA!

Vsi se vedno, kadar nam to ni po godu, skušamo izviti s tisoči izgovori. Dejstvo je, da je hitrost (seveda v kombinaciji z drugimi elementi - v različnih postoh so jih različni člani zelo lepo zapisali) največji generator in povzročitelj nesreč in njihovih posledic.

Tudi meni najbolj ne ustreza (govorim kot vozniku motornega kolesa) "kar neke brezvezne" omejitve po cestah.

Bodimo relani, postavimo se pred ogledalo s hladno glavo.

Pa obilo užitklov na cesti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vozila sem se s hroščem letnik 72 (3 leta)---in veš kaj TADEJ nobene nesreče nisem povzročila in tudi BARUM gume so me ustavile tako kot treba. Najbolj ziher so po tvoje ene 10 let stari BMW ---športni, pa rođerji za volanom.

Pomembno je KDO vozilo vozi ne KAJ vozi....pač je pri nas v krvi motorčna defektnost (avta ni imel vsak, eni so prej pasli ovce/krave, avtobus je bil tisto glavno prevozno sredstvo), ki je pri ženska/ starejših sploh nekaj povsem normalnega (če ne celo pričakovanega)s tem, da baba vsaj počas izvaja svoje nelogične manevre in z malo opazovanja se jih da naštudirat tako, da veste kaj lohk pričakujete in seveda nič ne gleda, moški pa gleda pa ne vidi, oz. misli, da je hitrejši al močnejši....in da lohk to počne.

Brezveze v glavnem...kultura vožnje je v podnu in tako bo še naprej dokler se ti majnvrednostni kompleksi ,,prvo jest pol pa šumaher,, in dokler bo avto statusni simbol, in glavna skrb družine...do takrat bo temu tako.

Paste nase

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja tko se računa pri pouku fizike v osnovni šoli.

Poglej tole:

- Yugo 45 obut v gume Tigar vozi 60 km/h

- avto srednjega cenovnega razreda (npr Golf V, Astra,.....) z ABS in ojačevalnikom zavorne sile v kritičnih situacijah vozi 80 km/h

- R1 vozi 80 km/h

Kdo se bo najprej ustavil?

Lepo piše enaki vozili!

...ali pa kar isto vozilo, s katerim se pelješ 60 ali pa 80. :hmm:

In kakorkoli je primer teoretičen in nekoliko poenostavljen, ni daleč od resnice! Podal sem ga pa zato, ker se marsikdo ne zaveda, kakšno razliko lahko predstavlja 20km/h! Marsikdo misli, da se bo z 20km/h več pač ustavil 5m kasneje, a se žal hudo moti!

Aja, mimogrede... z osnovnošolskim znanjem se tega ne da izračunat!

...marsikdo pa ima težave tudi kasneje (a ne Zok) :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aja, mimogrede... z osnovnošolskim znanjem se tega ne da izračunat!

Da, da. Pospeške in izracune poti smo se ze v osnovni soli ucil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!