Miller Objavljeno Julij 31, 2004 Deli Objavljeno Julij 31, 2004 ninja 10..ma tko narjen da k motor prizges ze sveti luc..ampak se rajsi kar z dolgo lucjo skoz vozim :unsure: ...velik cudnih ljudi tam na cesti : :wacko: sem z enim motoristom govoril k ga je zenska izsilila... reku da ga je baba gledala..pa on njo..pa mu je sla ravno pred njim ven zapelat - kot da ga ne bi bilo... zamisljena ali pa tolk za avtam gledala da na motorista sploh ni pomislila Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ceco Objavljeno Avgust 2, 2004 Avtor Deli Objavljeno Avgust 2, 2004 Kategorija Didn't see him? Statističnih 47%. Pri nas uradno 0% letos. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
StormBringer Objavljeno Avgust 2, 2004 Deli Objavljeno Avgust 2, 2004 Prižgana luč na motorju je zelo dobra ideja :notworthy: :OK: :afro1: Mogoče pa bi za kero babo al pa klobučarja za volanom blo treba uporabljat še rotacijsko in sireno :? :afro1: :D :D :D :lol1: :hmm: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ceco Objavljeno Avgust 2, 2004 Avtor Deli Objavljeno Avgust 2, 2004 Dve zgodbi iz lastnih izkušenj, stari teden dni oz. en dan. Križišče Pri Gorjancu a.k.a. Paviljon na Brezovici najbrže poznate kot zbirališče za na morje. Ceco z avtom maha od doma proti mestu po stari Tržaški in kot tretji ustavi na semaforju. Kot prvi stoji Punto sive barve, iz katerega pri rdeči stopi iz avta ata in sredi križišča opravlja "potrebo" govorjenja po mobitelu. Prižge se zelena in ata še vedno opravlja potrebo. Ni klical Pomoč na cesti, ker avto ni "crknil". Je pa res, da ni telefoniral med vožnjo. Druga izkušnja je pa včerajšna. Cel vikend sva z Mačko ožemala motor in včeraj sem že fantaziral o zlitosti motorja s človekom, očitno kot posledica veliko km letos. Pa bi bil kmalu zlit z avtom. Ker je pač en ata na Dolenjskem posekal ovinek, da je bilo prav hudo, jaz pa z nasprotne strani v "zliti fazi". Nauk zgodbe: resda sem zadevo rešil zaradi kilometrine, ampak tudi "pripizdit" mi ne bi bilo treba toliko zaradi teh ahhhh, ohhhh in sploh treh ovinkov, ki jih poznam sier na pamet. Lahko tudi drugače: Ne bodimo vehementni. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
bladzo Objavljeno Avgust 2, 2004 Deli Objavljeno Avgust 2, 2004 Nauk zgodbe: resda sem zadevo rešil zaradi kilometrine, ampak tudi "pripizdit" mi ne bi bilo treba toliko zaradi teh ahhhh, ohhhh in sploh treh ovinkov, ki jih poznam sier na pamet. Lahko tudi drugače: Ne bodimo vehementni. To je tisto kar je pomembno, da se zavedamo tudi lastne odgovornosti in da ne vozimo naivno v stilu: "pa sej, če sm na svojmu pasu se mi itaq ne more nič zgodit" nekdo drug bo sicer kriv, mi pa bomo mrtvi :hmm: Delam v avto-šoli kot inštruktor za A-kat. Učence spremljam vsaj na relacijski vožnji z motorjem, saj je veliko bolj efektivno, če nekomu pokažeš pravo lego na cesti in v ovinkih, kot pa mu jo poskušaš razložit. Jasno vozimo se strogo po predpisih in upoštevamo omejitve ter vso prometno signalizacijo, z učencem se poskušava skoncentrirati tudi na vse nepredvidene situacije. In ne boste verjeli, pri takšni vožnji se da ravno tako uživati in kar je še posebej lepo, izginejo vsi "kreteni", na katere pizdimo non stop, nihče nas ne izsiljuje, ne doživljamo nobenega stresa, ko naprimer v ovinku zagledamo traktor, tudi spregledal nas ni še nihče. Potem se začenjam spraševati, ali so odšli vsi "kreteni" na dopust, ali pa je bil problem samo v meni in v moji veliko hitrejši vožnji. Čez vikend pa ponovno odidem na kakšen moto izlet, tako malo za dušo, privijem motor, u kako leti in že panika, ponovno so vsi tisti "kreteni" prišli z dopusta, me izsiljujejo, spregledajo in začenjam dobivat občutek, kakor da so vsi avtomobilisti proti meni. Spustim gas, opazim da je okrog mene pokrajina, "kreteni izhlapijo", se čudim, "pa kdaj zavraga so pa tisto cerkvico na hribčku postavl. Nauk te zgodbe je pa že ceco povedu :yea2: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Fritz Objavljeno Avgust 2, 2004 Deli Objavljeno Avgust 2, 2004 (popravljeno) Čez vikend sem veliko razmišljal o vprašanju: "Hitrost ubija?" Je bilo veliko km in časa za tuhtat. Tako kot je Ceco povedal iz praktičnega primera, če prgoniš prehitro ni možnosti zaviranja ali izogibanja in tedaj te hitrost + dodatek fenta. Če imaš primerno hitrost (kaj je primerno... ) + dodatek, obstaja možnost, da se boš izvlekel. Pa še dodatek za tiste, ki mislijo, da avto potrebuje trikrat daljšo zavorno pot. V motosi-ju povzemajo angleže - povprečen avto ima skoraj enako zavorno pot kot povprečen motor (baje celo malo manjšo). Popravljeno Avgust 2, 2004. Popravil Fritz Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
simonsi Objavljeno Avgust 2, 2004 Deli Objavljeno Avgust 2, 2004 Zadnje čase opažam da število prepotentnežev, počasnetov, izsiljevačev, etc. raste premosorazmerno z mojo hitrostjo :hmm: Ja, avto se vsaj enako ali hitreje ustavi kot motor. Pri avtu pohodiš bremzo na polno, sej padet itak ne moreš. Pri motorju je pa malo ljudi takih, ki res znajo učinkovito bremzat. Če pa znaš, se pa s primernim motorjem ustaviš prej kot avto. Mogoče je na mopedu z ABS-om kaj drugače :hmm: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ceco Objavljeno Avgust 3, 2004 Avtor Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 (popravljeno) Je. Lahko ti da lažni občutek, da so sedaj zavore vsemogočne. :grrr In mimogrede: v zadnjem moto.si so rahlo obdelali plakat Hitrost ubija. Čezenj so nalepili trak z naslovom: Alkohol pomirja :OK: Popravljeno Avgust 3, 2004. Popravil ceco Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
HHV Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 ... Spustim gas, opazim da je okrog mene pokrajina, "kreteni izhlapijo", se čudim, "pa kdaj zavraga so pa tisto cerkvico na hribčku postavl. ... Tako razmišljanje me je spet zbodlo! :devil: Identično je z izjavo "Ko hitro vozim, sem skoncentriran in moja vožnja je varnejša kot pri počasni, ko koncentracijo izgubim ...", kakršnih smo na tem forumu že nekaj prebrali. Ojla, folk, poslušajte se! Jasno in glasno izjavljate, da pri počasni vožnji sami popustite vajeti svoji pozornosti. In sedaj poglejte še enkrat uvodni post, kolikšne so običajne hitrosti motoristov pri nesrečah. Kreteni in neugodne situacije na cesti ne izhlapijo! Pri "počasni" vožnji izhlapi naša pozornost, ker nas le hitra vožnja že zaradi fizičnih lastnosti prisili v pozornost. Ker bi sicer v ovinku peljali naravnost. Torej je napaka v nas samih! Ja, pokrajina je lepa, deklice v letnih oblekcah takisto, vendar priznajte vendar že enkrat, da tudi počasna vožnja zahteva vso našo koncentracijo, ki jo je potrebno usmeriti le na cesto in nič drugega, kajti kreteni in nevarne situacije so še vedno tu. Zaradi njih ubiješ se pa ravno tako pri 50km/h kot pri 250km/h. Pa še koga drugega zraven za povrh! Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
HHV Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 (popravljeno) Moj sklep: Da, hitrost je nevarna. Zaradi izredno povečanih zavornih razdalj in ovir, ki se na cesti lahko pojavijo. Zato previsoka hitrost predvsem v naseljih ni opravičljiva. Sploh ne, ker lahko terja žrtve na ostalih udeležencih prometa. In njihove usode nimamo pravice jemati v svoje roke! Ni pa visoka hitrost edina in sploh ne največja nevarnost v prometu. Skladno z razvojem tehnologije vozil, in posledično zmogljivostjo le teh za doseganje visokih hitrosti, bi družbe morale poskrbeti za ustrezno varno prometno infrastruturo in izobraževanje in dodatno usposabljanje udeležencev v prometu. Vendar se raje mastijo z davki od prodanih vozil in jih uporabljajo v druge namene. Z zakoni in pobranimi kaznimi pa poskrbe za dodaten vir zaslužka, ki gre spet bogsigavedi kam. SPV pa s svojimi akcijami itak ne počne drugega, kot da z državi všečnimi kvazi akcijami vleče denar iz proračuna. Za predloge ukrepov, ki bi pičili državo v rit in odpravljali resnične nevarnosti, kot so npr. obcestne ograje, pa itak niso dojemljivi. Da se bo to spremenilo, bo moralo preteči še veliko krvi. In bojim se, da zaman. Zato pazite se, drugi na vas ne bodo! Popravljeno Avgust 3, 2004. Popravil HHV Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
premza Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Če razmišljaš v stilu... "kadar vozim hitro med vožnjo ne berem časopisa, se ne šminkam, ne zavezujem čevljev, ne brijem, ne malicam, ..." potem je pa hitra vožnja res varnejša! :wacko: Tukaj sem napisal še nekaj o ljudeh, ki tako razmišljajo, pa sem raje zbrisal! <_< Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
HHV Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Varna (zelo relativno) je vožnja, kjer je hitrost prilagojena razmeram na cesti, kjer voznik predvideva in je ves čas skoncentriran na vožnjo samo. Hitrost sama po sebi pa ni nevarna, če se hitro vozi po cestah, ki to hitrost "vzdržijo" z vozili, ki so primerno skonstruirana in je hitrosti primerna tudi prometna situacija. Opazovanje hribčkov in ostalih naravnih lepot z majčkami ali brez pa že spada v isto kategorijo kot telefoniranje in malicanje med vožnjo. (ToNePomeniDaTegaNePočnemPress) Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
hotschko Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Zato pazite se, drugi na vas ne bodo! ah, to jaz vem že od drugega dne svojega motorizma ... pa moj prvi pravi motor tudi .) B) Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
.T. Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 (popravljeno) SPV pa s svojimi akcijami itak ne počne drugega, kot da z državi všečnimi kvazi akcijami vleče denar iz proračuna. Za predloge ukrepov, ki bi pičili državo v rit in odpravljali resnične nevarnosti, kot so npr. obcestne ograje, pa itak niso dojemljivi. A se je kdo vprašal, koliko so stali jumbo plakati z bedastim naslovom "Hitrost ubija". Koliko kilometrov cestnih ograj bi za ta denar lahko popravili, da bi bile motoristom bolj prijazne............. In rezultati bi bili zares vidni, saj v zadnjem času vsaj eden motorist ne bi umrl zaradi trka v stebriček. Koliko motoristov ne bo umrlo zaradi plakatov pa ne bomo nikoli izvedeli. Drugič naj vsaj napišejo "Hitrost v prometu ubija", saj se sedaj lahko čudimo, zakaj že niso umrli Rossi, Melandri, Shumacher, Montoya, ............ Samo mal karikiram :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: Tadej Popravljeno Avgust 3, 2004. Popravil Tadej Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
.T. Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Jasno vozimo se strogo po predpisih in upoštevamo omejitve ter vso prometno signalizacijo, z učencem se poskušava skoncentrirati tudi na vse nepredvidene situacije. In ne boste verjeli, pri takšni vožnji se da ravno tako uživati in kar je še posebej lepo, izginejo vsi "kreteni", na katere pizdimo non stop, nihče nas ne izsiljuje, ne doživljamo nobenega stresa, : Ne to vzeti osebno! To, kar si napisal tudi ni čisto res. Prejšnji teden sva imela z Misho polno opravkov v centru LJ. Ker je bilo zunaj 33 stopinj, sva si nadela čeladi, rokavice, želve in motoristične škornje. Motorističnih jaken nisva oblekla. Saj je po mestu itak omejitev 50 in bova vozila po omejitvi, tko, če bi slučajno užgala in da bi bila koža manj poribana. In kaj se je dogajalo: - prehitevanje po desnem pasu in zmajevanje z glavo, - vožnja 0,5m za mojo zadnjo gumo (saj bo motor že potegnu), - izsiljevanje prednosti iz stranskih ulic (uf gre motor počas, verjetno bo zavil), - prehitevanje čez dvojno črto in kazanje "fakiča", - da ne omenjam hlajenja pred samaforjem z odpiranjem avtomobilskih vrat, - skakanje peščev čez cesto pred motrjem (saj gre ful počas, verjetno se bo ustavil) - ............ Tadej Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Ervina Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 (popravljeno) A se je kdo vprašal, koliko so stali jumbo plakati z bedastim naslovom "Hitrost ubija". Članek na temo Hitrost ubija, kjer je navedeno, da bo Proreklam Eurplakat na 200 plakatnih mest objavil plakate ''hitrost ubija''. Sredstva za to bodo prispevali sponzorji. Ker cenika Proreklama ne najdem prilagam povezavo na cenik Metropolis Medie. Mislim, da se cene ne razlikujejo bistveno. Popravljeno Avgust 3, 2004. Popravil Ervina Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ceco Objavljeno Avgust 3, 2004 Avtor Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Prejšnji teden sva imela z Misho polno opravkov v centru LJ. Ker je bilo zunaj 33 stopinj, sva si nadela čeladi, rokavice, želve in motoristične škornje. Motorističnih jaken nisva oblekla. Saj je po mestu itak omejitev 50 in bova vozila po omejitvi, tko, če bi slučajno užgala in da bi bila koža manj poribana. In kaj se je dogajalo: - prehitevanje po desnem pasu in zmajevanje z glavo, - vožnja 0,5m za mojo zadnjo gumo (saj bo motor že potegnu), - izsiljevanje prednosti iz stranskih ulic (uf gre motor počas, verjetno bo zavil), - prehitevanje čez dvojno črto in kazanje "fakiča", - da ne omenjam hlajenja pred samaforjem z odpiranjem avtomobilskih vrat, - skakanje peščev čez cesto pred motrjem (saj gre ful počas, verjetno se bo ustavil) - ............ Tadej Sam zaradi teh alinej, ki si jih navedel, nisem nič bolj oblečenin in nič hitreje ne vozim. Izrazito me moti le, če mi nekdo vozi za ritjo. Mi je zelo nelagodno, še posebej na italijanskih avtocestah, kjer kakšni atati grozno radi bulijo in se napopajo na motor na tak način. V mestu je to tako. Priporočam trening s skuterjem. To je šele veselo. Neprostovoljen trening: v enem od predmestij Neaplja, kjer mi je Michelinov "nasvet" dal po nosu. Po cesti gomazi vse, od šleparjev do fuk fehtaric. Sem pa še jaz Valkiro, sebe in Mačko sredi ceste obrnil. Po vertikalni osi, da ne bo pomote. Zob za zob, kvadratni centimeter za kvadratni centimeter. Kdo je kje skakal in kaj je kdo komu kazal, sploh ni važno. Otrdiš in paziš nase. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Miller Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Blato na cesti Velikokrat se zgodi, da kdo na cesto napelje blato in s tem povzroči veliko nevarnost za motorista. Npr. kmetje s traktorjem iz njive ali pa kamioni iz gradbišča. Po Zakonu o varnostni v cestnem prometu (člen 110) je to prepovedano. Vsak, kdor je na cesto nanesel blato, je to dolžan pospraviti. Kazen za posameznika, ki je nanesel blato je 15.000 SIT, za samostojnega podjetnika pa najmanj 300.000 SIT. Če motorist naleti na tako nevarnost, lahko anonimno pokliče na 113 in naredi prijavo. Policija je dolžna zavarovati nevarnost in organizirati vse potrebno, da se nevarnost odpravi. Stroške čiščenja cestišča plača povzročitelj. ... enkrat naletel na tak kup da bi kros rabu da bi cez prsu Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
balki Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Sam zaradi teh alinej, ki si jih navedel, nisem nič bolj oblečenin in nič hitreje ne vozim. Izrazito me moti le, če mi nekdo vozi za ritjo. Mi je zelo nelagodno, še posebej na italijanskih avtocestah, kjer kakšni atati grozno radi bulijo in se napopajo na motor na tak način. V mestu je to tako. Priporočam trening s skuterjem. To je šele veselo. Neprostovoljen trening: v enem od predmestij Neaplja, kjer mi je Michelinov "nasvet" dal po nosu. Po cesti gomazi vse, od šleparjev do fuk fehtaric. Sem pa še jaz Valkiro, sebe in Mačko sredi ceste obrnil. Po vertikalni osi, da ne bo pomote. Zob za zob, kvadratni centimeter za kvadratni centimeter. Kdo je kje skakal in kaj je kdo komu kazal, sploh ni važno. Otrdiš in paziš nase. Se strinjam z cecom da pri +30stopinjah v polni bojni opremi po opravkih po mestu nimaš kaj početi,saj ko ti začne švic za nogavice tečt,ti koncentracija že tolk pade da hitro kaj spregledaš. Tudi midva z boljšo polovico sva imela neprostovoljen trening vzdržljivosti in strpnosti ,ko sva se skozi Napoli prebijala do pristanišča za trajekt. V 10min pravil CPP nisem več upošteval, ker sva obstala na mestu. Z vožnjo skozi rdečo luč,sva pridobila nekaj dodatnih metrov,vožnja v nasprotni smeri enosmerne ulice je bilo sploh poglavje zase,kot je rekel ceco na cesti je vse na kar lahko pomisliš,po stalni borbi za osvojene centimetre z mojim zmajem in boljšo polovico vse skupaj cc.535kg,in z bolečo levo podlahtjo od stiskanja sklopke, se prerinem do pločnika in vozim slalom med pešci do pristanišča približno 2km,mimo kioskov in policajev vendar se ni nihče preveč razburjal saj nisem bil edini z takšnimi podvigi. Če samo pomislim da bi bil oblečen v polno motoristično opremo,bi še težje švigal med avtomobili ko te zaliva švic koncentracija pada,reakcijski čas se podaljša,živčnost in nestrpnost raste. Zato v vročih dneh raje kakšen kos oblačila manj,razen čelade ki pa je skozi na glavi čeprav bi se včasih najraje brez peljal. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Bojč Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Velikokrat se zgodi, da kdo na cesto napelje blato in s tem povzroči veliko nevarnost za motorista. Npr. kmetje s traktorjem iz njive ali pa kamioni iz gradbišča. Po Zakonu o varnostni v cestnem prometu (člen 110) je to prepovedano. Ja lepo da je prepovedano. Če uletiš z avtom se boš rešu al pa boš blatnik razbil. Če uletiš z motorjem in odletiš u telegrafštango, ti pa na britofu piše da je kriv delavc Primorja, v črni kroniki pa, da hitrosti nisi prilagodil razmeram na cesti. Jebi ga-na žalost je tako!!! Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ceco Objavljeno Avgust 3, 2004 Avtor Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 ... po stalni borbi za osvojene centimetre z mojim zmajem in boljšo polovico vse skupaj cc.535kg ... ja, to je tako kot bi z medicinko košarko treniral. Zato se ne pi.djakamo, ko okoli nas markoti skačejo. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
simonsi Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Neprostovoljen trening: v enem od predmestij Neaplja, kjer mi je Michelinov "nasvet" dal po nosu. Po cesti gomazi vse, od šleparjev do fuk fehtaric. Sem pa še jaz Valkiro, sebe in Mačko sredi ceste obrnil. Po vertikalni osi, da ne bo pomote. Zob za zob, kvadratni centimeter za kvadratni centimeter. Kdo je kje skakal in kaj je kdo komu kazal, sploh ni važno. Otrdiš in paziš nase. Večina ljudi bi že ob manjših problemih izgubila živce. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
hotschko Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 Dragi moji ... hitrost in način vožnje je vedno treba prilagoditi razmeram na cesti (stanje asfalta, gneča, vreme, vidljivost, preglednost ... ), čustveno/psihičnem/fizičnem stanju šoferja, tehničnim zmogljivostim vozila, poleg tega pa še previdnost, predvidevanje in to vse skupaj je največ, kar lahko storiš za varnost na cesti bodisi v avtu ali na motorju. Če vse to zgoraj napisano pomeni vožnjo 10/30/50 nad ali pod omejitvijo, če je treba počasneje zaradi umazanije na cesti, če si utrujen in nisi zmožen 100% koncentracije za aktivno vožnjo, če so nepregledni ovinki in ne veš kaj te čaka čez 20m ... je pač tako. Če se zgornjega nisi sposoben zavedati moraš pač sam prevzeti odgovornost za morebitne težave, ki sledijo. npr: To, da ima nekdo težave, ker je bilo sredi ovinka blato/pesek je njegov problem, ker je šel v nepregleden ovinek prehitro, da bi oviro videl in se ji izognil. Ko takšno oviro zaznaš, pa je seveda tvoja naloga obvestiti odgovorne, da ukrepajo in bo ščasoma takšnih primerov manj. Nič se ne da rešit čez noč. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ceco Objavljeno Avgust 3, 2004 Avtor Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 (popravljeno) @simonsi: Veliki kletar se je lepo vprašal: Zakaj pa jaz nimam problemov? Popravljeno Avgust 3, 2004. Popravil ceco Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
hotschko Objavljeno Avgust 3, 2004 Deli Objavljeno Avgust 3, 2004 v bistvu ponavadi rečem, da nimam situacij ... .) B) Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se