Skoči na vsebino

Članek v Delu - Kar kupit si ga grem


directory

Priporočene objave

Hmmm, mogoče se bo tole komu zazdelo malce blasfemično ampak po eni strani razumem g. Milošiča. Predstavlja mnenje kar velikega dela populacije voznikov, ki v življenju še niso imeli opravka z motorjem ali pa dobili dobrih informacij od kakšnega kolega ki ima motor. Problem nastane v tem ko dotični gospod to objavi v časniku kot je Delo, ki naj bi predstavljalo dokaj objektiven pogled na dogodke. Seveda je to g. Milošič napisal v kolumni, ki dopušča več svobode kot pa kakšen članek o specifični zadevi, vednar pa je kot novinar tudi v kolumni zavezan k čimbolj objektivnemu mnenju kar pa seveda ta sestavek nikakor ni. Edini način da se stanje izboljša je da se poveča osveščenost vseh udeležencev v prometu (na primer odgovor društva MAXI) in pa mogoče tudi več povdarka v avtošolah o ostalih udeležencih in ne samo o vožnji z avtom za tiste ki delajo izpit B kategorije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A kdo mogoče še ni vidu avtomobila k pelje mimo kolone če me možnost pa če je še tko nevarna. Jest sem jih vidu ze nešteto: po pločnikih, bankinah, na AC izven voznega pasu po desni. Pa še nazaj se težko vrinejo, ampak na silo jim rata.

Al pa a kdo se ni vidu avtomobila k voz več kot je omejitev. Jest vsak dan videm ljudi k tiščijo twingota 160 km/h ipd. Zdej mi pa nej kdo reče, da ista oseba, če bi imela Porsche-ja ne bi peljala vsaj 200 km/h. Pa vprašaj kateregakoli lastnika avtomobila, če ve kok ma končno njegov avto. Ga ni ki ne bi vedel. Jest za svoj motor ne vem.

O prehitevanju čez polno črto pa le en stavek: Kdor za avtomobilom še ni prehitel čez polno črto naj se mi javi.

Danes sem šou z avtom v LJ in skoz vozil po omejitvah (večinoma res). Prehitevalo me je vse možno, od kangujev, berlingotov (ti so šli večinoma precej čez 130km/h kljub oznaki 80), yugov 55, BMW-ji, Audiji in ostalo ropotovje pomoje krepko čez 180km/h (ne vsi, ampak večinoma) itd.

Se pravi, da je g. Milošič videl le tisto, kar je hotel videt in ne tudi tistega, kar se mu zdi "vsakdanje" (pač si navajen, da če ma nekdo Twinga ga tišči do zadnjih izdihlajev).

In ja, govora o polni črti. Peljem se čez Šentvid lepo 50km/h in prehitevali so me ponovno vsi, ki so mi vozili za ritjo čez polno črto seveda ;)

Tolko o nas, krivcih, grdih motoristih! :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Država bi sama morala nameniti nekaj fonda v to, da bi oglaševala prednosti dveh koles predvsem po mestu, ki bi drastično zmanjšali zastoje in uredili težave s parkiranji ;) Ampak, najprej se je treba znebit nekaterih v vladi (ki so še iz starega sistema). Če bi to res počeli, bi se kmalu motorna kolesa smatrala kot vsakodnevno uporabno prevozno sredstvo in ne kot prestiž. In prepričan sem, da več nobenemu nebi šla v nos!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če nekdo vozi po omejitvah, mu zaradi tega ne moreš ničesar očitati (če imaš ščepec zdravega razuma).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Edino oproščeno je če ma gor znak Avto šola, če ma 60+ let in pa če razmere na cesti ne dopuščajo večje hitrosti .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Heh, Simonsi, očitno nisi razumel prejšnjega posta. Vožnja po omejitvah ni cijazenje temveč prav to - vožnja po omejitvah. Če ti je to prepočasi, greš pač mimo in tvegaš kazen. Drugih pa ni treba kurcat, če se držijo predpisov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dobr,moje mnenje je da ce vam,nam gre ta clanek tok v nos,pol je najbols da sami napisete drugacn clank,pa ne takega k bi klel cez miklosica ampak takega k bi opeval dobre strani motociklizma in razloge zaradi katerih smo se odlocili zanj, za ta nacin zivljenja in prezivljanja prostega casa! :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...da sami napisete drugacn clank...

...in kje naj ga objavimo...MS in moto revije berejo tako in tako večinoma motoristi, v Delu, Dnevniku in podobnih časopisih pa s težavo objavijo že popravek ali odgovor na objavljene članke - običajno jih stlačijo kar v pisma bralcev, čeprav so jih po zakonu dolžni v isti rubriki kot je bil prvotni članek...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dobr,moje mnenje je da ce vam,nam gre ta clanek tok v nos,pol je najbols da sami napisete drugacn clank,pa ne takega k bi klel cez miklosica ampak takega k bi opeval dobre strani motociklizma in razloge zaradi katerih smo se odlocili zanj, za ta nacin zivljenja in prezivljanja prostega casa! :rolleyes:

in kaj manjka temu??????

Na podlagi določil 26. do 44.člena Zakona o medijih (Ur. list RS: 35/2001, 11.05.2001) prosimo za objavo sledečega odgovora na članek »Kar kupit si ga grem«, pod katerim je kot avtor podpisan Franc Milošič in je bil objavljen dne 21.8.2004 na 6.strani dnevnika DELO.

V pričakovanju objave vas lepo pozdravljamo,

DRUŠTVO MOTORISTIČNIH

AKTIVISTOV SLOVENIJE – MAKSI

Matej Primožič

----------------------------------------------------------------------------------------------

ODGOVOR NA ČLANEK »KAR KUPIT SI GA GREM!«

Glede na vsebino članka objavljenega na 6. strani dnevnika DELO dne 21.8.2004 močno dvomimo, da je avtor (g. Franc Milošič) dojel »bistvo« motociklizma, saj v njem izstopa le enostransko posploševanje v smislu »vsi motoristi so divjaki, ki ne spoštujejo trohice zakona«, kar pa je verjetno tudi edini namen njegovega pisanja, ki bi po vsebini bolj sodil v rumeni tisk kot pa v resen dnevni časopis.

In ker se g. Milošiču v članku ni zdelo vredno objaviti še mnenje kakšnega motociklista, se čutimo dolžni njemu in bralcem na tak način predstaviti še »drugo plat medalje«.

Prav tako kot se avtomobilisti razlikujejo med seboj, se tudi mi motociklisti, razlikujemo med seboj. Voznike, ki ne upoštevajo predpisov je tako možno najti v vseh kategorijah vozil.

Kar precej motociklistov uporablja svoj jekleni konjiček kot prevozno sredstvo za v službo, nekaterim je to celo edino prevozno sredstvo. Velika večina motociklistov si motocikla ni kupila kot statusni simbol. Slednje pa za avtomobiliste ni mogoče trditi, kar je lepo razvidno tudi iz statističnih podatkov o prodaji vozil, ki kažejo, da se dražji avtomobili mnogo bolje prodajajo, kot pa dražji motocikli.

Avtor se je v članku obregnil tudi ob »prerivanje« motociklistov mimo kolon, pri tem pa ne omenja dejstva, da voznik avtomobila nič ne izgubi, če v stoječi koloni pusti mimo motocikliste, da se pomikajo naprej. In, voznik avtomobila prav nič ne pridobi, če v stoječi koloni ovira motocikliste, da bi se pomikali naprej. Predstavljajte si, kolikšne bi šele bile kolone, če bi poleg avtomobilistov v njih, eden za drugim stali tudi motociklisti. Dejstvo je tudi, da na motociklih ni vgrajenih klimatskih naprav, ki hladijo avtomobiliste, ko čakajo v kolonah, prav tako pa precej motociklov nima prisilnega hlajenja motorja, kar pomeni, da bi ob čakanju v kolonah pri motociklistih prišlo do množične dehidracije oz. drugih zdravstvenih težav zaradi vročine, ter do okvar na motociklih zaradi pregrevanja motorja. Ne smemo pa tudi pozabiti, da zakon v določenih pogojih voznikom enoslednih vozil (motocikli) dovoljuje vožnjo mimo kolone vozil, vsi udeleženci v cestnem prometu pa morajo ravnati (voziti) tako, da ne ovirajo ostalih udeležencev in ne zmanjšujejo pretočnosti prometa.

Avtor prispevka je omenil tudi trajekte. Namesto, da je sklepal na pamet, empirično, naj bi se pri odgovornih prevoznikih pozanimal, zakaj motocikliste prve spustijo na trajekt. Razlog je ta, da motocikle parkiramo ob boke plovil ali v druge manjše prostore, kjer niti najmanj ne ovirajo avtomobilov. Če bi nas obravnavali enakovredno drugim vozilom, bi na eno prosto mesto parkirali kvečjemu dva motocikla, kar pa bi pomenilo, da bi mnogo avtomobilov (in motoristov) ostalo na kopnem in se še nekaj ur kuhalo v žgočem soncu. Tako pa smo vsi, razen g. Milošiča, lahko zadovoljni. Motociklisti, ki čakajo na koncu pomola, niso nič manj izpostavljeni vročini kot avtomobilisti v koloni.

Kar zadeva prehitre vožnje in prehitevanja preko polne črte tudi avtomobilisti niso ravno vzor »lepega vedenja«. Na cesti brez težav opaziš avtomobiliste, ko brezobzirno prehitevajo pred sabo vozeč motocikel (tudi preko polne črte in v »škarje«), da ne govorimo o vožnji po nasprotnem pasu v ovinkih, ko avtomobilisti praviloma »ne morejo« obstati na svoji polovici cestišča. Nesreče, ki jih na tak način zakrivijo avtomobilisti, so za motocikliste smrtne.

Pa pojdimo k dejstvom. Motocikli, kamor lahko prištejemo tako motorna kolesa, kolesa z motorjem kot tudi kolesa s pomožnim motorjem so idealen način prevoza v današnjem prometu ter se kot alternativni način prevoza priporočajo za zmanjšanje prometnih zastojev ter onesnaženja. Vsaj tako ugotavljajo v nam tako ljubi Evropski skupnosti, kjer raziskave kažejo, da se za enako pot v mestu z motociklom porabi 16% do 46 % manj časa kot z avtomobilom, pri čemer motocikel zaseda približno 75% manj prostora. Ob dejstvu, da se kar v 85% avtomobilov vozi zgolj voznik, ti podatki kažejo na očitno prednost motociklov v prihranku časa in prostora.

Poročilo Evropske komisiji navaja, da motocikli predstavljajo 14,6% vseh motornih vozil v EU, pri tem pa proizvajajo manj kot 3,8% CO, manj kot 1,1% CO2 in manj kot 3,8% NOx glede na celotno onesnaženje z motornimi vozili. Poleg tega porabijo med 55% in 81% manj goriva kot avtomobil na enaki poti in končno za njihovo izdelavo je potrebno znatno manj vloženih sredstev kot za izdelavo drugih motornih vozil.

Povečana uporaba avtomobilov in javnega prevoza se odraža tudi v večjih vlaganjih v prometno infrastrukturo, medtem ko ima povečanje uporabe motociklov ravno nasprotni učinek, saj povzročajo minimalno škodo na prometni infrastrukturi v primerjavi z drugimi motornimi vozili in s tem pripomorejo k nižjim stroškom vzdrževanja. Z njihovo uporabo v primerjavi z javnim prevozom se prihrani med 0,08 in 0,11 €/km, v primerjavi z avtomobili pa med 0,06 in 0,11 €/km. Omenimo nesmisel, da motociklisti v Sloveniji plačujemo enako cestnino za uporabo avtocest kot avtomobili.

Motocikli zasedajo znatno manj prostora kot druga motorna vozila. Iz raziskave Dunajskega mestnega sveta leta 1985 izhaja, da se dnevno prevozi 1,5 milijona kilometrov samo za iskanje parkirnega prostora, pri čemer se porabi 180.000 litrov goriva. Iz podobne raziskave opravljene na Dunajski univerzi lahko razberemo, da so letni stroški zaradi prometnih zastojev v Avstriji 6,75 bilijona evrov.

Motocikli predstavljajo tudi ekonomično osebno prevozno sredstvo za tiste, ki si ne morejo privoščiti lastnega avtomobila. Alternativa je še vedno uporaba kolesa, vendar raziskave kažejo, da se kolo večinoma uporablja za poti do 5 km, na daljši razdaljah pa os motocikli v očitni prednosti.

Žalostno je, da v medijih ni prostora za članke, ki bi govoril o tem, kaj vse lahko doživi motociklist, ko se vozi po naših cestah – od odvrženega ogorka iz pred njim vozečega avtomobila preko »dišeče« prhe, ko avtomobilist pred njim čisti vetrobransko steklo, preko grobega ogrožanja s stani avtomobilistov v obliki odvzema prednosti, nenadne spremembe smeri vožnje, ter dejstva, da veliko avtomobilistov nepravilno oziroma sploh ne uporablja smernih utripalk, do poraznega stanja (vzdrževanja) naših cest in neprimernih zaščitnih (varovalnih) ograj. Zasanjana vožnja z mobilnikom v roki je pa tako ali tako poglavje zase in resen varnostni problem, proti kateremu represivni organi še nimajo orožja.

Zaščitne (varovalne) ograje so namenjene preprečevanju oziroma omilitvi posledic prometnih nesreč. Preprečile naj bi, da vozilo zdrsne s ceste, pri čemer zadržijo vozila težka do 40 ton. Za razliko od voznika osebnega avtomobila pa motociklista ne obdaja ''varnostna kletka'', ki bi absorbirala udarec. Ena od raziskav, pri kateri so vključili tudi motocikliste je jasno pokazala, da se stebriček s svojimi ostrimi robovi globoko zareže v čelado, kar je za motociklista usodno. Pri trku v stebriček s hitrostjo nad 30 km/h robovi delujejo kot rezilo pri čemer ima motociklist malo možnosti za preživetje - v najboljšem primeru obleži s težkimi telesnimi poškodbami. Iz raziskave o posledicah trčenj motociklistov z zaščitnimi ograjami, ji jo je v letih 1993 do 1997 izvedel danski MSDG izhaja, da je vsak deseti motociklist ob padcu trčil v zaščitno ograjo, od tega jih je 20% izgubilo življenje, 60% pa jih je bilo težko poškodovanih.

V medijih tudi ni prostora za vabila oziroma poročila z izobraževalnih, humanitarnih in podobnih akcij ter prireditev, ki jih organiziramo motociklisti. Seveda ne, saj se »ne spodobi«, da bi o motociklistih pisali v pozitivni luči, saj »predstavljamo le nevarnost ostalim udeležencem«. Pa je res tako? Pri poročilih o nesrečah motociklov je pogosto zaslediti pretiravanje zaradi nepoznavanja oz. nepopolne raziskave vzrokov, saj se po številu nesreč lahko primerjajo z avtomobilisti in kolesarji, pri tem pa se stanje v korist motociklistov izboljšuje hitreje kot za druga prevozna sredstva. Poleg tega motocikli v primerjavi z ostalimi motornimi vozili predstavljajo manjšo nevarnost drugim udeležencem v prometu. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč je še vedno potrebno iskati v slabi vožnji voznikov avtomobilov. Iz raziskav, ki jih je opravil nemški inštitut za varnost motociklov izhaja, da so pri nesrečah, v katerih so udeleženi tudi motociklisti slednji kot povzročitelji v manjšini, saj so kar 75,6% nesreč povzročili drugi vozniki, med katerimi so v ospredju vozniki osebnih avtomobilov zaradi neupoštevanja prednosti in nepravilne menjave prometnega pasu.

Sedaj pa si odgovorite še na vprašanji:

-Kaj ste sami storili za izboljšanje prometne varnosti?

-Ste se že udeležili kakšnega predavanja oziroma tečaja iz varne vožnje in cestno prometnih predpisov?

Takih tečajev in predavanj se udeleži vsako leto več motociklistov, kar pa za voznike osebnih avtomobilov ne moremo trditi.

Čisto za konec pa še osebno vabilo g. Milošiču na eno-dnevni motociklistični izlet do morja, kjer bo lahko v živo spoznal radosti in tegobe vožnje z motocikom. Z veseljem ga vzamemo s seboj kot sopotnika, seveda varno opremljenega od nog do glave. Izkoristili bomo zadnje dneve migracije počitnikarjev in se po avtocesti podali do Pirana in nazaj. V zameno za naš trud pa pričakujemo objektiven potopis s tega izleta.

DRUŠTVO MOTORISTIČNIH

AKTIVISTOV SLOVENIJE – MAKSI

www.drustvo-maksi.si

Vir podatkov:

-FEMA/Federation of European Motorcyclists' Associations

-Motor Vehicle Emission Group of the European Commission

-ACEM/Association des Constructeurs Européens de Motocycles

-Institut für Zweiradsicherheit

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Naceloma temu clanku ne manjka nic,vendar je moje osebno mnenje da je vpletenega malo premalo,hm kako bi reku,osebnega navdusenja :rolleyes: ,po moje bi moglo bit malo manj statistike saj povprecnega avtomobilista boli k... za nase tezave in tegobe,pac rece vids ne si kupt motorja sam razbil se bos kr pejt v sočo pogledat kolk mladih pohabljenih :unsure: ,dokler mamo denar da si prvoscmo tistih 180000 litrov bencina tok casa bomo vozil udobne klimatizirane avtomobile!Prblizno tko zgleda odgovor moje druzine ko jim opevam prednosti motociklizma in navajam zgoraj omenjene statisticne podatke :( !pa se neki sm opazu veliko ljudi si motoriste predstavlja v ledru z resicami,z velikim beer bauchom,brado in zanemarjene :lol1: :BUA: ! Torej clanek od maksija :OK: :notworthy: ,ampak kdaj pa kdaj bi mogl objavt ksn clank k bi na romanticn :lol1: :lol1: nacin opevu motociklizm!

no to je samo moje mnenje :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ljudje, dejmo si bit na jasnem. To, kar je napisal MAKSI, ni članek, pač pa odgovor na kolumno nekega novinarja. Članke pišejo novinarji za svoje medije in med nami jih je nekaj, ki lahko svoj poklic izkoristijo za to. Seveda če hočejo. Na koncu pa jih itak čaka urednik, ki odloči, ali naj bo nekaj objavljeno ali ne. Pa še en problem obstaja: tovrstni članki morajo biti prvenstveno objavljeni v splošnem tisku, šele potem v avtomobilističnih revijah, na koncu pa še v motorističnih zgolj v vednost. Vprašajte se, zakaj v reviji AMZS-ja ne piše nikoli ali skoraj nikoli nič o motoristih?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dokler mamo denar da si prvoscmo tistih 180000 litrov bencina tok casa bomo vozil udobne klimatizirane avtomobile!

To je še vprašanje časa, ker tekočih goriv je zmeraj manj pod Zemeljsko skorjo in nazadnje bomo jokali, da smo jih prehitro pokurli po nepotrebnem. Poleg tega, a nič ne cenijo tudi časa, ko iščejo parkirni prostor pa bi vbistvu ob uporabi motocikla lahko bili že na mestu, kamor so se namenili? Pomoje bi ljudi spodbudili k motociklizmu tudi podobno, kot imajo Nemci (do 125ccm B kategorija).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...najboljše da damo B kategorijo do 1000 ccm.....se bojo ljudje vsaj hitreje ubili in manj trpeli......nekateri še 50ccm ne obvladajo dobro, kaj šele 125ccm...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...najboljše da damo B kategorijo do 1000 ccm.....se bojo ljudje vsaj hitreje ubili in manj trpeli......nekateri še 50ccm ne obvladajo dobro, kaj šele 125ccm...

Seveda, v avtošole pa Ferrarije in Lamborghinije! Jerk :BUA: Vsakič ko odprem časopis piše, kako so se trije skuteristi ubili :rolleyes:

Popravljeno . Popravil Tomozuki
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem si v miru prebral zgodbo brez konca na 8 straneh inbom raje kar tiho.

Vsaka čast maxi klubu za ves trud in dober članek. Odgovori določenih oseb so vedno isto obarvani, eni odkriti eni ne ... na koncu pa se vprašam, ali smo res motoristi tisto dno v prometu, ki ga je potrebno še v kali zatreti ? ... zakaj ?

Še eno vprašanje ... Brrrm a si ti po duši sploh motorist ? ... pa brez zamere, ker so me tvoji posti presenetili.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hja glede na to koliko skuteristov brez čelad vidim to niti ni tako čudno.

Verjetno govoriš predvsem za LJ ;) Seveda, sej si reveži ne morejo kupiti še čelade, če so komaj ukraden skuter kupli ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... na koncu pa se vprašam, ali smo res motoristi tisto dno v prometu, ki ga je potrebno še v kali zatreti ? ... zakaj ?

Še eno vprašanje ... Brrrm a si ti po duši sploh motorist ? ... pa brez zamere, ker so me tvoji posti presenetili.

Ike

Motoriste ni potrebno zatreti v kali, ker večina, velika večina je čist OK ;)

Sam sem šel še enakrat prebrat Brmmm - ove poste, pa v njih nisem videl nič posebnega, mogoče malo zdravorazumskega pogleda na dogajanje na cestah.

Dejstvo je, da si motoristi zaradi posameznikov, ki na cesti počno neumnosti brez primere, pri "navadnih" udeležencih pogosto prislužimo negativne točke, ki se potem prenesejo na vse, tudi tiste, ki se več ali menj držijo vseh predpisov.

Sicer pa, motoristi bomo največ naredili, če bomo najprej "pometli pred svojim pragom". Mislim, da je to prava pot.

Kaj s tem mislim:

- z raznimi društvi in akacijami najprej vspodujali lastno kulturo na cesti

- opozarjali motoriste na nevarnosti, ki jim grozijo

- skušali čim več motoristov pripeljati v šole varne vožnje

- na kulturen in argumentiran način opozarjali pristojne na nevarnosti, ki bi jih bilo mogoče na cestah anulirati, da bi bile bolj varne tudi za motoriste (pri tem nislim na ograje ...)

- .....

- .....

Vsa čast Maksiju in podobnim aktivnim organizacijam, ki se trudijo na tem področju. :notworthy: :notworthy:

P.S.

Hvala za hladne obkladke (beri: nimam rad os :BUA: )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na koncu pa se vprašam, ali smo res motoristi tisto dno v prometu, ki ga je potrebno še v kali zatreti ? ... zakaj ?

Še eno vprašanje ... Brrrm a si ti po duši sploh motorist ? ... pa brez zamere, ker so me tvoji posti presenetili.

To se tudi jaz vprašam

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!