Skoči na vsebino

Motoristični treningi


Priporočene objave

Objavljeno

Joj, pozabil.....Desident:

Se strinjam s tabokar se tiče prehitrih fantov in stotih odstotkih.

Bremzanje z stisnjeno sklopko? Zakaj ne? V kolikor ni stisnjena, in prekomerno bremzaš z zadnjo zavoro, bo blokiralo zadjne kolo in crknila mašina. Ko boš pa bremzo spustil, bo pa "ruknila" še mašina, ki jo bo zopet zagnalo.

Tvoja trditev je sporna še z drugega vidika. Največje trenje se ustvari v točki "lepenja", to je tik preden kolo blokira. In kako boš lahko bremzo tako občutljivo doziral, če na zadnjem kolesu "visi" še mašina?

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Objavljeno

IZGLEDA, DA SEM NAROBE RAZUMU,

imel sem namreč občutek, da bi se rad še kej nauču. Glede tega bolj od šol priporočam vožnje z znalci. Če vse veš, zaka potlej rineš v šolo? Šole so za začetnike.

Glede bremzanja s sklopko - motor mora biti po mojem v stiku s cesto, bremzati pa je treba dozirano. Meni motor nikoli čisto ne zablokira, razen v ekstremnih situacijah. Za vse neekstremne situacije pa je bolje, če ostane motor priklopljen. Če pa je ekstremna situacija, je pa itak vseenklinc a motor zablokira ali pa ne.

Sicer je pa možno, da je bremzanje s sklopko neka nova finta in me res zanima, če kateri dirkač bremza s sklopko.

Glede ICEa - omenil sem ga zato, ker sem ga videl peljat in je tisto: hiter in varen.

Glede komentarja - nisi razumel bistva sporočila. Komentirati ne pomeni po šolsko iskati tvoje napake in kritizirati. Pomeni predebatirati situacije in v mislih iskati najboljše rešitve, poslušati kako to delajo drugi, to prespati in naslednič ravnati na najboljši način. Vožnja z motorjem se kot vse, dogaja predvsem v glavi.

DISIDENT

Objavljeno

quote: imel sem namreč občutek, da bi se rad še kej nauču. Glede tega bolj od šol priporočam vožnje z znalci. Če vse veš, zaka potlej rineš v šolo? Šole so za začetnike..........Pomeni predebatirati situacije in v mislih iskati najboljše rešitve, poslušati kako to delajo drugi, to prespati in naslednič ravnati na najboljši način.

Nisem rekel, da že vse znam. Če bi, nebi šel na ta tečaj. Kolikor sem od prireditelja uspel izvedeti, je to tečaj kjer te naučijo predvsem "ekstremnega" zaviranja, pravilnega reagiranja v stresnih situacijah, vodenja pogleda, poleg tega pa te vpeljejo še v vožnjo po dirkališču.

V šolo se v prvi vrsti gre zato, da "situacije" doživiš pod kontroliranimi pogoji ob manjšem riziku. Bistvo je torej preprečevanje napak, in ne njihovo doživetje ter naknadna analiza. PREVENTIVA!!!

Na napakah se učit je lahko pri tem hobiju zelo boleče. Moja lekcija je bla zame skoraj usodna. Če ne verjameš, si pogledaj ostanek motorja (slika v KOLIKO VAS JE ŽE ZRUŠILO MOTOR).

Kako bremzajo na dirkah ne vem. Mislim da brez sklopke. Je pa treba reči, da še nikoli nisem videl, da bi kateremu od dirkačev !popolnoma! zablokiralo zadnje kolo. Sicer pa....kaj smo? Profesionalci ali amaterji?

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Objavljeno

to je pa enostavno: profesionalni amaterji

nekako si ne morem predstavljati situacije,kjer bi zaviral in istocasno moral odklopiti pogon do zadnjega kolesa - na mokri cesti ne vozim tako ekstremno,ne pesku tudi ne ....no mogoce je to ena situacija,da priletis v suhem na del ceste,ki je peskan in ti po zadnji bremzi skocis ...in upam da RES obvladas drift preko zadnjega.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

dam kaj sekat če kiri dirkač pri bremzanju stisne sklopko, to se mi zdi malo smešno, po moje gre potem vse skupaj v božjo m...

Pa brez zamere, se mi zdi skregano z vso logiko!

Grobnik, 1:39.317

Objavljeno

Ghost saj ne trdim, da na dirkah, ko bremzajo, držijo stisnjeno sklopko.

Ne vem kako je z vami, ampak jaz, če je potrebno močno zaviranje vsekakor stisnem sklopko.

Da dam primer: postavite se v situacijo da pelješ izven naselja 130km/h v 6. prestavi. Nenadoma na cesto zapelje traktor, nasproti pa pride avto, zato ga ni mogoče obvoziti. Edina rešitev je, da se ustaviš preden treščiš. Je res najbolje pustiti mašino "priklopljeno" na zadnje kolo? Ko ti je edini cilj da se ustaviš, verjetno neboš še dol menjaval, v nasprotnem primeru pa boš "zadušil" motor. In tako bo nakoncu samo še "trgal" po verigi in vnašal še dodaten nemir.

Sicer pa, zakaj nebi stisnil sklopke? Pri bremzanju se skoraj vsa teža prenese na prednje kolo. (se je že zgodilo, da sem se zaradi bremzanja po prednjem kolesu peljal) Torej ima potem zadnje kolo komaj še stik z podlago.

Ma neda se mi naprej pisat. Naj mi nekdo razloži, zakaj po njegovem, pri ekstremnem bremzanju, NI DOBRO stisnit sklopke, oz. kakšne prednosti se ponujajo v nasprotnem primeru. Če mi tega ne zna razložit, naj bo raje tiho!!!

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Objavljeno

quote:

VPRAŠANJE???

Ice, a si kdaj vozil na dirkališču???

enkrat ali dvakrat rekreativno - nisem noben racer.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

quote:

to je pa enostavno: profesionalni amaterji

nekako si ne morem predstavljati situacije,kjer bi zaviral in istocasno moral odklopiti pogon do zadnjega kolesa - na mokri cesti ne vozim tako ekstremno,ne pesku tudi ne ....no mogoce je to ena situacija,da priletis v suhem na del ceste,ki je peskan in ti po zadnji bremzi skocis ...in upam da RES obvladas drift preko zadnjega.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

poznal sem enega, ki je mislil da obvlada take stvari (ovinek, pesek...)

povdarek je na preteklem casu

Objavljeno

QUOTE:

Ne vem kako je z vami, ampak jaz, če je potrebno močno zaviranje vsekakor stisnem sklopko.

Da dam primer: postavite se v situacijo da pelješ izven naselja 130km/h v 6. prestavi. Nenadoma na cesto zapelje traktor, nasproti pa pride avto, zato ga ni mogoče obvoziti. Edina rešitev je, da se ustaviš preden treščiš. Je res najbolje pustiti mašino "priklopljeno" na zadnje kolo? Ko ti je edini cilj da se ustaviš, verjetno neboš še dol menjaval, v nasprotnem primeru pa boš "zadušil" motor. In tako bo nakoncu samo še "trgal" po verigi in vnašal še dodaten nemir.

MISLIM

Če bi jaz padel v tako situacijo, se nebi imel časa s sklopko ukvarjat. Mašino bi verjetno zadušu in zato bi pol res stisnu sklopko, ampak ta glavno sranje bi bilo že mimo in bi lahko razmišljal. Ko je gusto ne misliš na prestave in sklopko, dozirano bremzanje moraš imeti pa v krvi.

Objavljeno

quote:

Ghost saj ne trdim, da na dirkah, ko bremzajo, držijo stisnjeno sklopko.

Ne vem kako je z vami, ampak jaz, če je potrebno močno zaviranje vsekakor stisnem sklopko.

Da dam primer: postavite se v situacijo da pelješ izven naselja 130km/h v 6. prestavi. Nenadoma na cesto zapelje traktor, nasproti pa pride avto, zato ga ni mogoče obvoziti. Edina rešitev je, da se ustaviš preden treščiš. Je res najbolje pustiti mašino "priklopljeno" na zadnje kolo? Ko ti je edini cilj da se ustaviš, verjetno neboš še dol menjaval, v nasprotnem primeru pa boš "zadušil" motor. In tako bo nakoncu samo še "trgal" po verigi in vnašal še dodaten nemir.

Sicer pa, zakaj nebi stisnil sklopke? Pri bremzanju se skoraj vsa teža prenese na prednje kolo. (se je že zgodilo, da sem se zaradi bremzanja po prednjem kolesu peljal) Torej ima potem zadnje kolo komaj še stik z podlago.

Ma neda se mi naprej pisat. Naj mi nekdo razloži, zakaj po njegovem, pri ekstremnem bremzanju, NI DOBRO stisnit sklopke, oz. kakšne prednosti se ponujajo v nasprotnem primeru. Če mi tega ne zna razložit, naj bo raje tiho!!!

Accelerate 'till you see God ....then brake.

hjaa.....moje mnenje...

sicer se nism do konca prestudiru ampak mislim da je tkole nekako:

govorimo o zadnjem kolesu in zaviranju:

med voznjo (torej sklopka ni stisnjena masina "zene") se ustvarja sila voznje, ki poganja motor naprej, in ce pri teh pogojih stisnes zavoro, se ustvari neka protisila, ki skusa motor ustavit. Iz tega lahko sklepam, da je motor bolj stabilen, in zadnje kolo kasneje zablokira, ker se do neke mere sile tudi iznicita. Vendar pa je sila zaviranja dosti vecja kot sila pogona, in zato potem pride do efekta, ki ga je opisal YZF (motor ugasne....itd)

ce pa stisnes sklopko in nato zaviras, pa sila pogona odpade, tako da je samo sila zaviranja, posledice pa nasprotne od prej odpisanih.

mislim....da je tako...

ce sem napisal kako oslarijo pa naj moderator hitr zbrise

osebno nikol ne stisnem sklopke in nato zaviram. V veliki vecini pa zaviram tako samo s sprednjo

Objavljeno

Ok dosti je blo ugibanja na temo sklopke. jaz vam bom napisal kaj pravijo vsi slovenski (legan) in tuji veleumi varnega ekstremnega zaviranja, pol pa vi razpravljajte naprej.

miki in yzf sta ze ugotovila vecino logike.

sklopko VEDNO stisnes pri zaviranju (govorimo o ekstremnem, traktor itd...).

zakaj? v delcku sekunde ki ti ostane preden se razlimas mores bit 100% skoncentriran na bremze zato:

1. kako prestavljanje dol in podobno odpade

2. nimas casa kontrolirat upor zadnjega kolesa ki ti ali pospesuje ali zavira, zato je optimalno ce zadnje kolo enostavno zablokiras (seveda ce nisi nagnjen, mokra cesta itd - ko pustis zad. bremzo na miru). lazje je kontrolirat zad. kolo samo z bremzo kot z motorjem in bremzo.

3. CE LAHKO, POSKUSIS OVIRO OBVOZIT!!! TO TI NE MORE USPET CE TI MOTOR CRKNE MED ZAVIRANJEM!!! VSI VEMO DA PRVO BREMZAS KOT IDIOT, POL PA SE PONAVADI NAJDE KAKA LUKNJA IN GRES MIMO!!!!!

MATER KAKI MOTORISTI PA STE CE VAM MOTORJI CRKUJEJO MED ZAVIRANJEM?!

ista teorija z sklopko je tudi pri voznji okoli ovir ko celi cas drzis sklopko, ker se pol motor bolj neutralno obnasa in na koncu spustis sklopko das gas in odpeljes.

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Objavljeno

ahem ja sem vedel,da je caka tu nekje....jaz namrec med zaviranjem,zudi ekstremnim,vecinoma se prestavljam dol ....najbrz napaka,samo nekako poskusam (u)porabiti zaviralno moc masine.sicer pa delam to podzavestno in ne premisljujem veliko zraven.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

Odvisno od situacije. Vsekakor sklopko do "konca", bremzati ter poskusiti obvoziti (ali se ustaviti). Prestavljanje navzdol DA, ce imas cas. Ampak ko enkrat ekstremno zaviras na pravi nacin, ne misli, da bos cez 5 min naredil enako dobro. Vse se namreč odvija prehitro za zavestno delovanje (bolj nagonsko).

lp Easyrider

Objavljeno

quote:

Odvisno od situacije. Vsekakor sklopko do "konca", bremzati ter poskusiti obvoziti (ali se ustaviti). Prestavljanje navzdol DA, ce imas cas. Ampak ko enkrat ekstremno zaviras na pravi nacin, ne misli, da bos cez 5 min naredil enako dobro. Vse se namreč odvija prehitro za zavestno delovanje (bolj nagonsko).

lp Easyrider

dobri ste vi ki saltate navzdol medtem ko vam voda v grlo tece. Jaz za sebe vem da nism imel casa. Res pa je da ne prakticiram kriticnih situacij vsak dan.

Men se je zgodilo, da sem zaviral na polno s sprednjim, nagonsko pa sem pohodu tut zadnjo premzo in sklopko. Vendar efekt zadnje premze je bil skoraj nicen, ker je bilo kolo v zraku in je samo obcasno malo udarlo ob tla, tako da sem risal neprekinjeno crto (spuro). Je pa bila posledica tega verjetno, da se je motor mal umiril in tako drzal vsaj neko določeno smer (poleg tega, da je veliko opletal sem in tja)

Objavljeno

PERVY je na nekoliko jasnejši način kot je bil moj, le uspel povedati bistvo.

ICE..kako bremzamo je stvar navade. Samo da bi potreboval zaviralno moč motorja, ko pa že dotik zadnje bremze povzroči blokiranje kolesa, ki je že skoraj v zraku?

Accelerate 'till you see God ....then brake.

Objavljeno

ma georgi,saj sem napisal,da probavam.....sicer pa ne pazim zavestno na tehniko bremzanja (razen ko je spolzka podlaga) - nekako to vse delam podzavestno ......medtem ko iscem,kje se lahko izvlecem.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

Sam pri zaviranju vedno stisnem slkopko. Moram - saj praktično vedno, ko zaviram, tudi menjam navzdol - drugače se mi vsi "odpeljejo".

Sploh pa moja mofa ne sili ravno dosti na zadnje kolo, ima pa odlične zavore. Po prvem kolesu je šlo že večkrat, tudi namerno - prvič pa v sili, ko so mi srne preko ceste letele.

Sex is not the answer. Sex is the question. "YES" is the answer!

Objavljeno

quote:

in je samo obcasno malo udarlo ob tla, tako da sem risal neprekinjeno crto (spuro).

He, he, ker sem zamenjal pomena prekinjena in neprekinjena, sem imel na teoretičnem izpitu davnega 1974 leta ustni zagovor in so potem od mene hoteli imeti dimenzije table za označevanje, če hlodi visijo odzadaj čez avto in sem se komaj zmazal.

Brrrm

Objavljeno

Jaz bremzam ponavadi brez sklopke, tako da še mašina malo pomaga (velikokrat pa bremze sploh ne stisnem in bremza samo mašina). Ampak to je bolj cestni stil vožnje, na pisti ali pa pri nenadnem bremzanju v sili oz. pri vožnji na meji je dobro stisniti sklopko, da zadnje kolo ohrani čim boljši stik s podlago. Če tega ne narediš, ti lahko začne zadnje kolo zdrsavati in poskakovati.("štemplanje")

Na žalost se mi še vedno zgodi(ene dvakrat v sezoni), da v paniki pozabim na sklopko.

Kolikor vem dirkači pri močnih zaviranjih tudi stisnejo sklopko, tako da ne zavirajo z mašino, veliko pa jih tudi zadnje bremze sploh ne uporablja.

LP MM.

Objavljeno

quote:

veliko pa jih tudi zadnje bremze sploh ne uporablja.

Osebno sem imel enkrat težave in sem prepozno začel bremzat, pa sem si reko, bom še malo z zadnjo in kaj se je zgodilo? Zadnje kolo zablokiralo in sem imel ples levo desno po obvoznico skozi rondo in se ustavil cca. 30 cm pred tablo Avstija. Od tistega časa nikol več ne stisnem zadnje, pa niti na pisti ne , čeprav vem, da bi jo moral uporabljat, da motor drži smer, vendar ne hvala!

Grobnik, 1:39.317

Objavljeno

Če sem prav razumel v eni od knjig, ki jih je Furioso poslal Roliju avtorji odsvetujejo uporabo zadnje zavore, ker to menda terja preveč dirkačeve pozornosti.

Objavljeno

quote:Če sem prav razumel v eni od knjig, ki jih je Furioso poslal Roliju avtorji odsvetujejo uporabo zadnje zavore, ker to menda terja preveč dirkačeve pozornosti.

Na stezi je treba zadno zavoro bolj tipati, kot pritiskati, kar je pa zelo težko, če si s ceste navajen zavirati na obe, zato je za na stezo nabolje na zadnjo stopalko pritrditi nekaj elastik, kar zmanjša učinek pritiska na stopalko.

Objavljeno

Mislim,da je jasno,da se v krizni situaciji stisne sklopka,ko se zavira.Na dirkališču pa jo pač uporabljaš,ker moraš prestavljati navzdol,da si pripravljen spet za pospeševanje.Zadnje še v življenju nisn stisno,pa kot dirkač nisem izgubljal na zaviranju(če izvzamem najboljše evropske voznike:))Če te pa dviguje ne sprednje kolo pa vzmetenje ni good razen,če si stisno bremzo res brez občutka(kot kanadski drvosek)

Objavljeno

Točno tako tud jaz mislim,čeprav nisem noben racer,sem pa v letih ne ravno počasne vožnje izkusil že marsikaj,kar ste ostali opisoval o tej temi.Je pa lepo da se je oglasil tud pravi dirkač in te prav lepo pozdravljam na našem motosvetu.Upam da boš ostal med nami in nam pomagal z drobnimi nasveti iz dirkaških izkušenj vkolkr bo treba,mi pa se bomo potrudl pa držal pesti na dirkah.

Objavljeno

Kri-Kri, ti si menda dirkač.

Vprašanje navadnega civilista:

Zakaj greste v ovinkih z notranjim kolenom do tal? Težišče ali psiha?

Brrrm

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!