Skoči na vsebino

MOTORIST REŠEVALEC


Priporočene objave

Objavljeno

aja :huh: ....kaj pa je pol tole....

ZVCP-1 UPB3

126. člen

(1) Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo so motorna vozila, na katerih se za izvršitev določenih nujnih nalog uporabljajo posebni svetlobni in zvočni znaki.

(2) Posebni svetlobni in zvočni znaki so:

1. Na vozilu s prednostjo:

– najmanj dve modri utripajoči luči (v nadaljnjem besedilu: modra luč). Ne glede na to določbo se sme za zagotavljanje prednosti na vozilih policije brez policijskih oznak izjemoma uporabljati samo ena modra utripajoča luč.

(3) Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:

1. modra luč: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;

(4) Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

:hmm:

...ne nekaj na pamet govorit in filozofirat :angry:

Reševalni avto ali motor nista vozila s prednostjo, ampak vozilo na nujni vožnji.

Zatorej bi se načeloma morala držati pometnih predpisov, kar pa ne pomeni, da jim ne moremo dati prednosti, kadar je to mogoče.

Objavljeno

...in mislim, da noben voznik reševalec/policist/gasilec ob interventnem dogodku ne bo samo vklopil siren, pol pa gasa, pa ak pukne, pukne

ampak ko pride to trka, se začne iskanje pravne in materialne odgovornosti ... in takrat je prekleto dobro, če je juristični aspekt pregledno in jasno definiran.

Objavljeno

Reševalni avto ali motor nista vozila s prednostjo, ampak vozilo na nujni vožnji.

zakaj pa pol v ZVCP-ju piše takole...

Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo

126. člen

.

.

:hmm:

Objavljeno (popravljeno)

Pravilnik o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo

II. VOZILA S PREDNOSTJO

3. člen

(1) Naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, ki označujejo vozila s prednostjo, je dovoljeno namestiti in uporabljati samo na vozilih policije in vojaške policije, na vozilih nujne medicinske pomoči in drugih reševalnih vozilih, ki se uporabljajo v mreži javne zdravstvene službe in so predpisano opremljena za opravljanje nujne medicinske pomoči, na gasilskih vozilih, vozilih carinske službe, državnega tožilstva in preiskovalne službe sodišča ter na intervencijskih vozilih civilne zaščite, gorske reševalne službe in mobilne enote ekološkega laboratorija, ki se uporabljajo za opravljanje nalog iz tega člena.

(2) Posebne svetlobne in zvočne znake na vozilih s prednostjo je dovoljeno uporabljati samo za izvedbo nujnih nalog, potrebnih za reševanje življenja ali premoženja oziroma za preprečitev nastanka velike materialne škode, za preprečitev ali odpravo onesnaženja okolja, za zavarovanje in ogled kraja prometne ali druge nesreče, kaznivega dejanja ali prekrška, kot tudi za odkritje oziroma prijetje storilca kaznivega dejanja ali prekrška.

(3) Na vozilih s prednostjo je dovoljeno uporabljati posebne svetlobne znake tudi za opozarjanje na nesrečo, zgostitev prometa oziroma zastoj ali druge okoliščine, ki pomenijo nevarnost za udeležence cestnega prometa.

(4) Na označenih policijskih vozilih je dovoljeno uporabiti posebne svetlobne in zvočne znake tudi za ustavitev vozila, ki vozi pred njim.

Popravljeno . Popravil MaraudeR
Objavljeno

kaj je potrebno filozofirati, ce se umaknem tako opremljenemu vozilu (glej zadnjih par postov) ali ne ? :blink:

ce je resilec - pa magari na enokolesu - se mu umaknem, ker gre nekje za zivljenje/a. v stiski bi bil enako vesel ce se resevalci hitro prebijejo do mene. mogoce kdo ne ?!

ce pa policaji ali gasilci dvakrat na leto gredo samo na burek z lucmi in sireno me tudi ne bo kap, ce jih naprej spustim. mogoce imajo intervencijo, kako naj jaz to vem. ce bi jih nekje cakal bi bil vesel njihovega cimprejsnjega prihoda.

Objavljeno

Reševalni avto ali motor nista vozila s prednostjo, ampak vozilo na nujni vožnji.

Zatorej bi se načeloma morala držati pometnih predpisov, kar pa ne pomeni, da jim ne moremo dati prednosti, kadar je to mogoče.

Vozilo s prednostjo je ob vklopljenih modrih lučeh tudi na nujni vožnji. Zato je reševalno vozilo vozilo s prednostjo.

Objavljeno

Jezus pa valjda, če je na cesti vozilo ala policija, reševalci ali pa gasilci se je potrebno brezkompromisno umakniti pa, če je to urejeno z zakonom ali pa ne ali pa je le ta dvoumen - zdrava logika in sočutje!

Reševalcem na motorjih - RESPECT. Državi - ma ama goni se itak PM... tako kot je nekdo že omenil da smo bolj "država ala banana"... V tujini je reševalec na motorju standardna praksa. Pri nas pa je prava sramota, da je potrebno fehtat denar od MZZ za en al pa dva al pa tri usrane motorje po 5 mio SIT! :BUA:

Objavljeno (popravljeno)

Zapisal se mi je lapsus. Napisati bi moral, da reševalno vozilo ni vozilo s spremstvom (prav tako tudi policija in gasilci), ki ima edino absolutno prednost v prometu ne glede na oznake na cesti in jo lahko uveljavljajo tudi z orožjem !!

To pomeni, da če se reševalec zaleti zaradi lastnega prekrška, drugi udeleženec ne odgovarja za škodo, seveda pa se vsak normalen šofer umakne in da prednost vozilom na nujni vožnji.

Popravljeno . Popravil hotschko
Objavljeno

...... vsak normalen šofer umakne in da prednost vozilom na nujni vožnji.

ne da bi bil pikolovski ali hairsplitting - takorekoc, ampak koliko jih je "normalnih" (karkoli to ze je) ? O:-)

:devil: :whistle:

Objavljeno

ne da bi bil pikolovski ali hairsplitting - takorekoc, ampak koliko jih je "normalnih" (karkoli to ze je) ? O:-)

:devil: :whistle:

........0.........

Objavljeno

aaaaaa......... the roundest number of them all.

se mi je zdel. :grim

Objavljeno

To pomeni, da če se reševalec zaleti zaradi lastnega prekrška, drugi udeleženec ne odgovarja za škodo, seveda pa se vsak normalen šofer umakne in da prednost vozilom na nujni vožnji.

ti povem, da jih ni prav veliko - teh ta nortmalnih, ker smo znani po cestnem egoizmu, ki ga je tudi drugje ogromno :grim :hmm:

Objavljeno

danes ob 15h pa mal čez, sta po ižanki drvela, še v naselju, sicer oba z sirenami in lučmi, motorist reševalec in pa seveda policaj za njim, zgledal je zelo grozljivo saj je motorist kar slalomiral med vozili, sam čakal sem kdaj ga bo kdo snel s ceste, moram rečt da je zlo korajžen, policaji so pa itak modeli zase, skratka v trenutku je na cesti nastala prava panika, nihče ni vedel kam naj se odmakne,

janih

Objavljeno

... v trenutku je na cesti nastala prava panika, nihče ni vedel kam naj se odmakne,

janih

V naselju, s hitrostjo 50km/h, vsak na svojem pasu se umakne k robu cestišča in zmanjša hitrost, pa lahko odpelje kombi rešilec, ne le motorist! Tudi na Ižanki!

Objavljeno

danes ob 15h pa mal čez, sta po ižanki drvela, še v naselju, sicer oba z sirenami in lučmi, motorist reševalec in pa seveda policaj za njim, zgledal je zelo grozljivo saj je motorist kar slalomiral med vozili, sam čakal sem kdaj ga bo kdo snel s ceste, moram rečt da je zlo korajžen, policaji so pa itak modeli zase, skratka v trenutku je na cesti nastala prava panika, nihče ni vedel kam naj se odmakne,

janih

najbolj paničen si ti :grim tu na MS pa zgleda še na cest :BUA: :BUA: :BUA: :BUA:

Objavljeno

Izkušnja "uporabnika":

Re: Info o crashu danes ob cca. 17h30 na Aškerčevi

pišem jst - takoimenovani motorist na DUCATIJU z Aškrčeve!!!

V glavnem sem živ!!! Sicer sem bil v komi lep čas, lahko pa rečem, da me je absolutno rešil reševalec - motorist, ki me je nemudoma reanimiral!! Z njim sem seveda že govoril in mi je rekel, da je presrečen tudi on, ker sem imel baje 1% možnosti, da me lahko reši!!! Kasneje so me držali še kakšen teden v komi, potem sem bil na travmi, v petek 26.5. pa so me izpustili domov (kjer seveda predvsem počivam). Imam zlomljeni 2 rebri, težave s spominom, sicer pa mi gre precej na bolje (normalno hodim in že delam plan za popravilo DUKCE seveda)!!!

Kar se tiče same nesreče se sicer ne spominjam, vendar sem vseeno mnenja, da gospod tega ni naredil namenoma (se pač zgodi), je tudi bil že pri meni in sem videl, kako mu NI vseeno - zelo obžaluje!!!

Opazil sem tudi nekaj pripomb o čeladah in hitrostih: Če jaz ne bi imel čelade, bi mi manjkalo pribljižno pol glave - celjust in brada, ker je tam čelada močno poškodovana, jaz pa govorim normalno!!! Moja hitrost je bila cca. od 60 - 80 km/h, kar absolutno ni preveč, je bilo pač v prometu - bolj varna so vsekakor dirkališča (I LIKE GROBNIK WERI MUCH)!

V GLAVNEM ZELO SEM VESEL PONOVNEGA ROJSTVA, SPLOH PA SEM HVALEŽEN DOKTORJU NA MOTORJU, KI MI JE ABSOLUTNO PODARIL NADALJNE ŽIVLJENJE!!!

Pozdrav vsem, predvsem motoristom in jim želim čim bolj varno vožnjo v prometu - pejte malo na Grobnik!

Popravil(-a) murchi (30.05.2006 20:01)

Objavljeno

Realno povedano. Skoraj ni kaj dodati. Samo še to, stvar vozniške kulture je dati vozilom na nujni vožnji prednost. Minute, ko čakaš reševalca, da se prebije do ponesrečenega, so hudičevo dolge (pa čeprav pride iz centra MB v 10 minutah). Sicer poznam Boštjana P. osebno (na motorju ali pa na smučariji) in je super človek, verjamem pa, da so tudi ostali tako kot on, motoristi po duši, in predvsem ljudje kateri so pripravljeni veliko riskirat za ponesrećenega. Respect! :worship: :worship:

Objavljeno

Po moje si reševalca malce narobe razumel.

Reševalec se je vračal iz ene intervencije. Ko je dobil obvestilo o tvoji nesreči je bil v tunelu pod Lj gradom. Pri tebi je bil v manj kot minuti. Zaradi udarca v prsi se ti je ustavilo srce. Zato te je nemudoma začel oživljat in defibrilirat.

Če pa bi čakali na reševalno vozilo, ki bo do tja potrebovalo kakih 10 minut pa bi bile tvoje možnosti za preživetje minimalne (1%).

Tvoj "primer" je zgled kako ti je reševalni motor rešil življenje.

Ko bodo ljudje v naslonjačih začeli razmišljati o ukinitvi reševalnih motorjev ("kao zamnjševanje stroškov") jim boš lahko pripovedoval zgodbo iz tvoje nesreče in jih prepričal, da nimajo čisto prav.

Tadej

Minute, ko čakaš reševalca, da se prebije do ponesrečenega, so hudičevo dolge (pa čeprav pride iz centra MB v 10 minutah)

Pri zastoju srca pomeni vsaka izgubljena minuta 10 % manjše možnosti za preživetje ....

(tako so me učili na tečajih nujne medicinske pomoči)

Objavljeno

Izkušnja "uporabnika":

Re: Info o crashu danes ob cca. 17h30 na Aškerčevi

pišem jst - takoimenovani motorist na DUCATIJU z Aškrčeve!!!

V glavnem sem živ!!! Sicer sem bil v komi lep čas, lahko pa rečem, da me je absolutno rešil reševalec - motorist, ki me je nemudoma reanimiral!! Z njim sem seveda že govoril in mi je rekel, da je presrečen tudi on, ker sem imel baje 1% možnosti, da me lahko reši!!! Kasneje so me držali še kakšen teden v komi, potem sem bil na travmi, v petek 26.5. pa so me izpustili domov (kjer seveda predvsem počivam). Imam zlomljeni 2 rebri, težave s spominom, sicer pa mi gre precej na bolje (normalno hodim in že delam plan za popravilo DUKCE seveda)!!!

Kar se tiče same nesreče se sicer ne spominjam, vendar sem vseeno mnenja, da gospod tega ni naredil namenoma (se pač zgodi), je tudi bil že pri meni in sem videl, kako mu NI vseeno - zelo obžaluje!!!

Opazil sem tudi nekaj pripomb o čeladah in hitrostih: Če jaz ne bi imel čelade, bi mi manjkalo pribljižno pol glave - celjust in brada, ker je tam čelada močno poškodovana, jaz pa govorim normalno!!! Moja hitrost je bila cca. od 60 - 80 km/h, kar absolutno ni preveč, je bilo pač v prometu - bolj varna so vsekakor dirkališča (I LIKE GROBNIK WERI MUCH)!

V GLAVNEM ZELO SEM VESEL PONOVNEGA ROJSTVA, SPLOH PA SEM HVALEŽEN DOKTORJU NA MOTORJU, KI MI JE ABSOLUTNO PODARIL NADALJNE ŽIVLJENJE!!!

Pozdrav vsem, predvsem motoristom in jim želim čim bolj varno vožnjo v prometu - pejte malo na Grobnik!

Popravil(-a) murchi (30.05.2006 20:01)

Sam, da si ok. :OK:

Objavljeno

Po moje si reševalca malce narobe razumel.

Tvoj "primer" je zgled kako ti je reševalni motor rešil življenje.

Ko bodo ljudje v naslonjačih začeli razmišljati o ukinitvi reševalnih motorjev ("kao zamnjševanje stroškov") jim boš lahko pripovedoval zgodbo iz tvoje nesreče in jih prepričal, da nimajo čisto prav.

Tadej

Pri zastoju srca pomeni vsaka izgubljena minuta 10 % manjše možnosti za preživetje ....

(tako so me učili na tečajih nujne medicinske pomoči)

naj bo to v vednost vsem tistim, ki vidijo v tem samo kršenje zakonov in poznajo situacijo samo iz ne-humanega vidika.....

dobri ste vsi na Ljubljanski reševalni - ni kaj, ostalih ne poznam, pa vseeno....- veliko varnih in uspešnih intervencij še naprej....vsem reševalcem - zt- motoristom v Sloveniji ( Lj., Kp, Mb ) :OK: :OK:

Objavljeno

ni kej dodat..........sam da si :OK: :OK: :OK: :OK:

Objavljeno

V naselju, s hitrostjo 50km/h, vsak na svojem pasu se umakne k robu cestišča in zmanjša hitrost, pa lahko odpelje kombi rešilec, ne le motorist! Tudi na Ižanki!

ja lepo si to napisal, sam en problem je, da po ižanki nihče ne pelje 50km/h

janih

Objavljeno

ja lepo si to napisal, sam en problem je, da po ižanki nihče ne pelje 50km/h

janih

Glavno da se umakne pa če se pelje 300 :)

Objavljeno

Glavno da se umakne pa če se pelje 300 :)

Saj nebi nič rekel... Ampak, da to od tebe slišim?!!!

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!