Skoči na vsebino

Avtomobili na Pariz - Dakar


.T.

Priporočene objave

Zadnjič sem na Eurosportu gledal reportaže o avtomobilih, ki nastopajo na Dakarju. Seveda govorim o tovarniških prototipih.

Malce so me zbegali podatki:

NISSAN: 4,0 l in 220 KM

TOUAREG: 2,5 TDI in 240 KM (diesel)

SCHLESSER V8 5,0l in 280 KM

SCHLESSER V6 3,8l in 230KM

Najbolj mi je sumljivo, da ima tovarniški nissan le 220 KM iz 4,0 mašine. Pa se že po zvoku sliši, da je mašina navita v višave. Pa tudi un plamen, ki med šaltanjem pogleda iz avaspuhov, da misliti, da je v mašini vgrajena turbina.

Zakaj je potemtakem tovarniški diesel bolj navit od tovarniškega bencinskega motorja? Splošno je znano, da so naviti dieselski motorji dosti manj vzdržljivi od becinskih.

A je mogoče kdo zasledil podatek, koliko konjev naj bi v resnici imeli taki tovarniški prototipi?

Za motorje zanesljivo vem, da nimajo mašin nič dodatno navitih, kaj pa avtomobili?

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolikor jaz vem imajo ti avtomobili predpisano odprtino za dovod zraka motorju. V praksi to zgleda nekako tako kot da bi zrak dobivali po slamci. Na račun tega se razvoj motorjev usmeri na čimvečji navor.

Nisem pa zihr .)

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Un fordov v8 ma okol 550nm navora. Poudarek pri teh motorjih je itak na navoru in varčnosti mašine.

Kaj ti bo 500 konjev, če maš pa pol še za 500kg bencina s sabo vlečt.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno je fora v navoru ker recimo v sipinah ti po moje zna 500 konjev prej otežit zadevo kot kaj drugega.

Sploh pa so tile avtomobili precej lahki kar gre pač na roko razmerju KW/kg

Popravljeno . Popravil Leteči
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo teli podatki, ki jih omenja Tadej ne morejo biti prav, saj avto za Dakar še vedno tehta kar nekaj, hitrosti, ki jih dosegajo ti fantje na odprtem pa so bile 200+, kar z 240 KM in z v navor usmerjenim menjalnikom (po moje) ni mogoče.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

no ja, verjetno je tudi s temi avtomobili nekako tako kot je novinar Stropnik povedal za WRC Peugeota "...tole ima veliko več skupnega z vesoljsko raketo kot z navadnimi avtomobili..."....pri tem pa je imel cca. 200 srčnega pulza :D

(kar hočem povedati, razno vzmetenja, hidravlika, pogonski sistemi itd. veliko več pomeni kot tisti konji, ki kot je Leteči povedal v samem pesku nimajo največjega pomena)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo teli podatki, ki jih omenja Tadej ne morejo biti prav, saj avto za Dakar še vedno tehta kar nekaj, hitrosti, ki jih dosegajo ti fantje na odprtem pa so bile 200+, kar z 240 KM in z v navor usmerjenim menjalnikom (po moje) ni mogoče.

Lani je bil na sejmu forma tool v Celju razstavljen tudi Mercedes s katerim sta bila na Dakarju slovenca, mislil sem da je vsaj pleh enak kot pri serijskem avtu vendar sem se krepko motil. Lupina je delno iz pločevine, delno iz neke umetne mase (mislim da poliester), notri ni zadnjih sedežev, vse plastike, tapet, izolacije..... in to kar precej nanese pri zmanjšanju teže. recimo ko se usedem v našega nissana ki ima skoraj 100 konjev moči in ne ravno velikim navorom ali v mojo Škodo s 20konji manj vendar kljub temu precej večjim navorom in manjšo težo je razlika kot noč in dan seveda na strani Škodilaka, tako da konji niti niso tako grozno pomembni. Sicer pa danes že skoraj vsak avto srednjega razreda doseže hitrost 200km/h.

LP

Leteči

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pred parimi leti sem malček opazoval šleserjev buggy na dirki Italianbaja v Pordenonu (I), se mi je zdelo kar neverjetno.. štange, ki nosijo vso zadevo, čez tanka lupina, sigurno kaki kompozitni materiali, kokpit kukr v avionu z "Recaro " sedeži, volan poln gumbov, oblike ukr iz F1, zadnji pokrov je bil dvignjen, podvozje ogromno, na vsakem kolesu po 2 ogromna amortizerja, pa še kukr en hidravlični cilinder zraven, amortizerja bla vpeta na podvozje pa na cevi na strehi nekje, tako, da sta bla dolga vsaj meter.. motor V6, sredinski, menjalnik zadaj. Pogon samo zadaj. Kolesa ogromna, tudi vsaj meter premera.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lani je Schlesser ful jamral nad premalo močnim motorjem V6 230 KM. Zato ima letos V8.

Schlesser stavi predvsem na dolge etape, kjer je potrebna velika končna hitrost in 4WD ne pride do izraza. Tam je 4WD velika ovira, ker ti prenosi požrejo preveč moči.

Lani so 4WD avtomobili, ki naj bi imeli nekje 220 KM, po ravnini kar padali mimo Slesserjevega 2WD, ki je imel 230 KM. :hmm: :hmm: :hmm:

Pa še nekaj me moti: tisti ogenj skozi izpušno cev. Mašina 4.0, ki ima 22O KM, sploh ni tolk navita, da bi moral ven ogenj sekat.

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Letos pa Slesser jambra zaradi prevelike teže avtomobila,....kolikor vem Dakar že kar nekaj časa zmagujejo $wd vozila (morda se motim). Včeraj se je lepo videlo pri parih nesrečah, kaj ostane od teh avtov pri večkratnem prevračanju: povsod kosi avtomobila a kletka cela (nedotaknjena)...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...
Pa še nekaj me moti: tisti ogenj skozi izpušno cev. Mašina 4.0, ki ima 22O KM, sploh ni tolk navita, da bi moral ven ogenj sekat.

Da te mal popravim tadej ... sploh ni odvisno od kubikaže, moči in navora mašine če ta seka ogenj ven ali ne, prav tako to ni odvisno od ali ima turbino ali ne ...

... vse skup je odvisno od feze vžiga, faze zamika ventilov, in dovajanja goriva ... dirkalni motorji majo drugače nastavlen vžig kot običajni, imajo čas odprtja ventilov dost dalši in prej začne odpirat vsisni ventil, dovod goriva je ogromen in zato seka ogenj iz izpuha ...

ker ima čaš odprtja vsisnih ventilov dalši in prej odpira ventile je minimun nastavjen temu primerno zlo visoko ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dirkalni motorji majo drugače nastavlen vžig kot običajni, imajo čas odprtja ventilov dost dalši in prej začne odpirat vsisni ventil, dovod goriva je ogromen in zato seka ogenj iz izpuha ...

To mi je čist logično. Samo zakaj potem navajajo, da ima 4.0 motor samo 220 KM. Podatkov o navoru pa ni.

Navadni serijski motorji 4.0 imajo več kot 220 KM.

Ogenj lahko seka iz avspuha tudi v primeru, če je v mašini turbinca. A se spomniš kako je sekal ogenj v F1 v času turbo motorjev :naughty: :naughty: :naughty:

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aja pa čestitke posadki Magnaldi&Gothmorg, ki sta s Hondinim buggyjem dosegla skupno 8. mesto.

Aja ta buggy ima pogon samo zadaj :yea2: :yea2: :yea2: :yea2: :yea2:

Pa schlessr jima je posodil menjalnik, ki jima je crknil :worship: :worship: :worship:

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!