Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno
he he me je matralo kako se držim pa sem šel gledat slike - 2 totalno različna motorja pa isti stil edino da si pri aprilii res potem že ful naprej in maš odčutek da si čisto nizko nad tlemi, pri mojem pa si še vedno visoko v zraku  .)

zdaven pa je še primer različnih stilov, jaz (levo) imam nogo na stopalki na podplatu in koleno ven, desni pa nogo počes na stopalki in nogo bolj položno ven. rezultat je, da sem jaz pozneje na kolenu kot on, kdo pa bolj pravilno vozi pa je stvar stroke. meni moj stil paše ker nikakor ne morem imeti noge počes na stopalki, se mi zdi da nimam prave opore.

kakor komu paše  :grim

ne upam dat noge tko na stopalko da mi nebi slučajno prišla pod taco :D

:huh: a mene si pa pozabil  :lol1:  :P

......sicer pa ne vem zakaj se eni ne morejo sprijaznit s tem, da nekdo pač obvlada vožnjo na koleno.....za ta stil vožnje je potrebno vložit veliko truda in pa predvsem treningov in zakaj bi naj bil tak človek pol postavljač  :hmm: faušijanaviškupress

nisem :friend1:

sam Gregsa sem izpostavil ker se mi je zasmilu :P

sicer pa vožnja na koleno ne zahteva dost truda, komot greš lahko tud na rame...če si malo nespreten :)

Objavljeno
Misty, jaz vozim podobno kot ti: bolj naprej, do jajc... :D

tko nekako ja, d če maš fajn za zažlajfat ti ji sam prtisne. Če sediš proč (bol nazaj) ob žlajfanju doživiš fajn šus v rezervar, pole pa še pritisk za povrh :D Enga se s tem načinom sedenja rešiš :OK:

Objavljeno

...., jaz (levo) imam nogo na stopalki na podplatu in koleno ven, desni pa nogo počes na stopalki in nogo bolj položno ven. rezultat je, da sem jaz pozneje na kolenu kot on, kdo pa bolj pravilno vozi pa je stvar stroke. meni moj stil paše ker nikakor ne morem imeti noge počes na stopalki, se mi zdi da nimam prave opore.

kakor komu paše  :grim

ne morm, da nebi komentirala,.......zelo prisiljen položaj,....po tej vožnji lahko le še pir "rukneš", vse ostalo :hmm: :hmm: :hmm:

Objavljeno
ne morm, da nebi komentirala,.......zelo prisiljen položaj,....po tej vožnji lahko le še pir "rukneš", vse ostalo  :hmm:  :hmm:  :hmm:

:eek: kateri je prisiljen, moj ali desni? in zakaj prisiljen, saj je oboje čisto brez napora in si pri nobenem ne izpahneš kolena. po celodnevni vožnji pa itak da rukneš en pir pa si hin al kaj si mislila? sorry ne kapiram :hmm:

Objavljeno

...različni stili kolenčkanja.....Misty in Red :)

post-2583-1127158513_thumb.jpg

post-2583-1127158525_thumb.jpg

post-2583-1127158536_thumb.jpg

Objavljeno

A hitra sta pa oba enako? Glede na Mistijev stil bi pričakoval da je hitrejši :hmm:

Objavljeno

:grrr na tejle progi je Misty večinoma gledal Redov auspuh :whistle:

Objavljeno

:grim jebi ga :D

takole govori teorija (Twist of the wrist 2 by Keith Code): Sam motor naj bi imel razmerje teže nekje 50 : 50 (govorim o cestnem motorju, spredaj : zadaj). Idealna porazdelitev teže v ovinku pa naj bi bila 40:60. In s tem sedenjem bolj nazaj se ta porazdelitev tudi doseže.

Ena zanimiva teorija ki sem jo prebral in najbrž kar drži:

Pri pospeševanju iz ovinka sem vedno mislil da se več teže (zaradi samega pospeševanja in obremenitve zadnje nihajke) prenese na zadnjo gumo. Ravno tako sem mislil da gre zadnji konec motorja pri pospeševanju dol. Zaradi prevelike obremenitve naj bi tudi prišlo do zdrsa zadnjega kolesa. Ni res. Pri pospeševanju iz ovinka se začne zadnji konec motorja !!dvigovati!! (ok, ne zdej razmišljat v smeri ekstremnega, nenadnega dviga), dovolj da zadnji konec izgublja stik s asfaltom (+ več teže se prenese na prednji konec) in začne drseti. Po svoje logično.

in pa še eno naključje, Doug Chandler (link do slikce v enem mojih prejšnjih postov) se je učil od Keitha, avtorja te knjige.

kakšen komentar tega?

Al večina resnih, kompetentnih članov foruma ne bere več te teme zaradi par nabijačev ki nimajo kaj pametnega povedat o motorjih in potem nabijajo o potonkah in fikusih...

Objavljeno (popravljeno)
:grim  jebi ga  :D

takole govori teorija (Twist of the wrist 2 by Keith Code): Sam motor naj bi imel razmerje teže nekje 50 : 50 (govorim o cestnem motorju, spredaj : zadaj). Idealna porazdelitev teže v ovinku pa naj bi bila 40:60. In s tem sedenjem bolj nazaj se ta porazdelitev tudi doseže.

Ena zanimiva teorija ki sem jo prebral in najbrž kar drži:

Pri pospeševanju iz ovinka sem vedno mislil da se več teže (zaradi samega pospeševanja in obremenitve zadnje nihajke) prenese na zadnjo gumo. Ravno tako sem mislil da gre zadnji konec motorja pri pospeševanju dol. Zaradi prevelike obremenitve naj bi tudi prišlo do zdrsa zadnjega kolesa. Ni res. Pri pospeševanju iz ovinka se začne zadnji konec motorja !!dvigovati!! (ok, ne zdej razmišljat v smeri ekstremnega, nenadnega dviga), dovolj da zadnji konec izgublja stik s asfaltom (+ več teže se prenese na prednji konec) in začne drseti. Po svoje logično.

in pa še eno naključje, Doug Chandler (link do slikce v enem mojih prejšnjih postov) se je učil od Keitha, avtorja te knjige.

kakšen komentar tega?

Al večina resnih, kompetentnih članov foruma ne bere več te teme zaradi par nabijačev ki nimajo kaj pametnega povedat o motorjih in potem nabijajo o potonkah in fikusih...

Na tole temo sem si te drznu citirat :whistle:, pa odprl eno anketo, da vidimo kako je z uporabo teh dveh stilov v praksi...

http://www.motosvet.com/tabla/index.php?showtopic=14386&hl=

Popravljeno . Popravil maXXXimum
Objavljeno
Ena zanimiva teorija ki sem jo prebral in najbrž kar drži:

Pri pospeševanju iz ovinka sem vedno mislil da se več teže (zaradi samega pospeševanja in obremenitve zadnje nihajke) prenese na zadnjo gumo. Ravno tako sem mislil da gre zadnji konec motorja pri pospeševanju dol. Zaradi prevelike obremenitve naj bi tudi prišlo do zdrsa zadnjega kolesa. Ni res. Pri pospeševanju iz ovinka se začne zadnji konec motorja !!dvigovati!! (ok, ne zdej razmišljat v smeri ekstremnega, nenadnega dviga), dovolj da zadnji konec izgublja stik s asfaltom (+ več teže se prenese na prednji konec) in začne drseti. Po svoje logično.

Hmm, jaz imam v spominu rahlo drugačno teorijo - pa je tudi iz knjige Twist of the wrist (pa ne vem, ali iz prve ali iz druge) - optimalno porazdelitev teže (40% spredaj, 60% zadaj) dosežeš prav z rahlim, enakomernim pospeševanjem v ovinku - rečejo da moraš 'crack open the throttle' - kar nekako pomeni, da moraš gas odpret le za 'špranjo'...

D.

Objavljeno (popravljeno)
Hmm, jaz imam v spominu rahlo drugačno teorijo - pa je tudi iz knjige Twist of the wrist (pa ne vem, ali iz prve ali iz druge) - optimalno porazdelitev teže (40% spredaj, 60% zadaj) dosežeš prav z rahlim, enakomernim pospeševanjem v ovinku - rečejo da moraš 'crack open the throttle' - kar nekako pomeni, da moraš gas odpret le za 'špranjo'...

D.

ja, danci1973, tudi to je res, napisano ravno tako v dvojki.

Saj to je vse skupaj v tem drugem poglavju, kjer je govora o zapiranju gasa v ovinku zaradi tega ker se ustrašiš (on and off the throttle).

Z gasom naj bi prenesel 10 - 20% teže nazaj, vendar je najbrž problem v mid-cornerju, kjer ne zaviraš in ne pospešuješ še, takrat pa ti pomaga položaj voznika za prenos teže. Ugibam

hvala ker ste nekateri konstruktivni (danci1973, jose (ne se pustit provocirat :D), maxxximum ;))

Popravljeno . Popravil misty
Objavljeno

3. naj ta tema že končno postane prostor kjer se bo dajalo nasvete o tem kako se najvarnjeje nauči vožnje po kolenu in izmanjavi mnenj - tehnik.

4. naj v tej temi razpravljajo samo tisti, ki se znajo peljati in tisti, ki bi se radi naučili.

Temo bom pobrisal oz. naredil novo temo, od tam kjer se začne moraliziranje...prosim, da 15 minut nihče ne odgovarja na to temo da lahko v miru ločim....za v naprej pa se držite zgornjega navodila....

Objavljeno
Misty, to, da bi pri pospeševanju v ovinku motor zadaj dvigovalo, se mi zdi neverjetno ... Moje mnenje seveda.

men tudi, dokler se nisem spomnil kako motokrosisti lovijo oz. ravnajo motor v zraku - z gasom in zadnjo bremzo

recimo, primer ki ga ziher poznaš. V avtu na ravnem rahlo potegni ročno zavoro -> zadnji del počepne. obratno, pri zadnjem pogonu in pospeševanju sili zadek navzgor.

Objavljeno (popravljeno)

Hmm, po fiziki še malo 'kmečke' logike... Kaj se zgodi, če se s prednjim kolesom nasloniš na steno in potem spuščaš sklopko? Zadnje kolo poskuša motocikel 'stisniti', pri čemer se zadek dviguje.

Isto se dogaja pri pospeševanju...

Ne mislit, da gor sili zadnje kolo - gor sili ZADEK, s čimer se več teže prenese NAZAJ... :hmm: (upam, da bo kak fizik to potrdil). :)

lp, D.

post-2208-1127215121_thumb.jpg

Popravljeno . Popravil danci1973
Objavljeno
Kva???????????? Zakaj me pol na zadno dvigne, ce dam gas do konca.

Pa tut ameriske karavele dviguje na zadnja kolesa, ko pospesujejo. Zakaj bi jih dvigovalo?

a ti u ovinku daš gas do konca? še vedno je govora o vožnji po kolenu. Napisal sem da zadek sili gor in s tem se zadnja guma razbremenjuje.

Vendar po drugi strani pa naj bi z dodajanjem gasa bolj obremenil zadnje kolo. Vse to piše v Twistu. In se mi zdi da se to malo izključuje... :hmm:

Če sem odkrit mi na sredi ovinka ni čist jasno kako se vsa stvar odvija, zato pa iščem še dodatne razlage.

Objavljeno
a ti u ovinku daš gas do konca? še vedno je govora o vožnji po kolenu. Napisal sem da zadek sili gor in s tem se zadnja guma razbremenjuje.

Jaz pa mislim, da se zadnja gume s tem bolj obremeni...

Fizik PREMZA, kje si, ko te rabimo? :)

D.

Objavljeno

zadnje kolo ti zdrsne, če spustiš prehitro gas in se teža (beri sunek sile) prenese na sprednji konec takrat si zadaj lažji...in malo pometaš. če dodajaš gas je logično, da spredaj motor dviguje, drugače bi na ravni cesti dal gas in delal konjička po sprednji... :wacko:

Objavljeno (popravljeno)

Mogoče je bilo mišljeno za trenutke ko ne doziramo plina... :hmm: Ker takrat motor zavira in se teža ''pomika'' naprej torej se zadek razbremeni in posledično ''dvigne''...

Ko pa stisnemo gas se pa v vsakem primeru zgodi prenos teže, ki obremeni zadek in se ta ''spusti''... :hmm:

Moje mnenje, ki izhaja iz teorije prenosov teže... :)

Popravljeno . Popravil jax
Objavljeno

Se opravicujem misty, pozabil sem da je govora o voznji cez ovinke :P

Objavljeno

Moja razlaga:

Dvigovanje motorja, kot ga opisujejo v Twist-u je mišljeno, kot je ponazoril s slikcama Danci1973, torej zaradi pospeševanja se spremeni kot zadnje vilice, raztegne se tudi vzmet in s tem dvigne zadek. V primeru, da je to pospeševanje res rahlo, se zaradi višjega zadka prenese več teže na prvo kolo, pri čemer povečanje sile na zadnjem kolesu zaradi pospeševanju ne sme preseči povečanje obremenitve prvega kolesa zaradi dviga zadka. Razen, če niso mislili s tem dvigovanjem tudi, dviganje nagiba motorja.

Če se pri pospeševanju dvigne prvi konc, še ne pomen, da se pri tem ne dvigne zadnji (razdalja med obema koncema vpetja zadnjega vzmetenja), kar sigurno so, saj so koti pod katerimi delujejo sile pri vožnji po zadnjem, popolnoma drugačni.

@Misty: A so v tej knjigi razlage podkrepljene s slikami v stilu, kot jih je prilepil Jose?

Še ena ideja:

Ko je motor v polnem nagibu in rahlo dodaš plin, kolo v tem trenutku še bolj sili izven krivulje zavoja (govorim brez zdrsa, saj mu to dopušča vzmetenje). Torej v tem istem trenutku dodajanja plina, najprej reagira kolo, le-to šele za sabo potegne šasijo. Zaradi tega efekta, se relativno glede na zadnje okvir motorja dvigne.

Torej govorimo o dogajanju pri nežnih reakcijah in vožnji na meji zdrsa.

Objavljeno (popravljeno)
Hmm, jaz imam v spominu rahlo drugačno teorijo - pa je tudi iz knjige Twist of the wrist (pa ne vem, ali iz prve ali iz druge) - optimalno porazdelitev teže (40% spredaj, 60% zadaj) dosežeš prav z rahlim, enakomernim pospeševanjem v ovinku - rečejo da moraš 'crack open the throttle' - kar nekako pomeni, da moraš gas odpret le za 'špranjo'...

Sicer si v sredini sestavka napisal prav, vendar si na koncu malo v protislovju... Če jaz dobro razumem knjigo TODW2, moraš gas ne le odpret za špranjo, ampak skozi cel ovinek rahlo navijat!!! In idealna linija skozi ovinek naj bi bila tista, ki ti to tudi omogoči. Kar verjetno pomeni, da moraš v ovinek priletet čimbolj globoko, potem pa močno in hitro zaviti, ter se naprej v preostanku rahlega zavoja s konstantnim dodajanjam plina izstreliti iz ovinka. Poanta tega naj bi tudi bila, da ti na koncu ovinka ni potrebo pretiravat z gasom, ker naj bi dovolj hitrosti dobil že skozi cel ovinek, če slediš "throtle rule".

Ne vem, če ste kaj gledali tiste slike idealne linije skozi grobnik, ki prikazujejo linijo v reškem in zagrebšem bolj ovalno in ne polkrožno, kot je sam ovinek. Mislim, da je tudi tam všeto to, da notri priletiš z zaviranjem do polovice ovinka in greš skoraj na sredino proge, potem pa ostro zaviješ proti izhodu in z navijanjem gasa odpelješ bolj rahlo krivuljo.

ah, ko bi bila tudi praksa tako enostavna, kot je teorija .)

Popravljeno . Popravil GhostRR
Objavljeno (popravljeno)

danci1973, hvala za risbe in dodatno razlago :OK:

to je to ja, kar sem mislil

tkole, se opravičujem vsem ker nisem takoj napisal vsega kar piše v knjigi o tem, sam me je zanimalo v katero smer bodo šle teorije. No ja, tista teorija da bi privil gas in bi te postavilo na prednjega je mal tko tko :)

Code piše o tem pospeševanju: radi bi dosegli prenos 10 do 20 procentov teže nazaj s enakomernim dodajanjem plina. Tehnično gledano to pomeni silo 0.1 do 0.2 G pri pospeševanju. Poenostavljeno, to je sila dosežena s gladkim, enakomernim pospeševanjem v peti prestavi od 4000 - 6000 vrtlajev na skoraj vsakem motorju nad 600 ccm.

Moja razlaga:

...

@Misty: A so v tej knjigi razlage podkrepljene s slikami v stilu, kot jih je prilepil Jose?

...

ne, niso

Sicer si v sredini sestavka napisal prav, vendar si na koncu malo v protislovju... Če jaz dobro razumem knjigo TODW2, moraš gas ne le odpret za špranjo, ampak skozi cel ovinek rahlo navijat!!! In idealna linija skozi ovinek naj bi bila tista, ki ti to tudi omogoči. Kar verjetno pomeni, da moraš v ovinek priletet čimbolj globoko, potem pa močno in hitro zaviti, ter se naprej v preostanku rahlega zavoja s konstantnim dodajanjam plina izstreliti iz ovinka. Poanta tega naj bi tudi bila, da ti na koncu ovinka ni potrebo pretiravat z gasom, ker naj bi dovolj hitrosti dobil že skozi cel ovinek, če slediš "throtle rule". 

Ne vem, če ste kaj gledali tiste slike idealne linije skozi grobnik, ki prikazujejo linijo v reškem in zagrebšem bolj ovalno in ne polkrožno, kot je sam ovinek. Mislim, da je tudi tam všeto to, da notri priletiš z zaviranjem do polovice ovinka in greš skoraj na sredino proge, potem pa ostro zaviješ proti izhodu in z navijanjem gasa odpelješ bolj rahlo krivuljo.

ah, ko bi bila tudi praksa tako enostavna, kot je teorija  .)

ok, nisem še preštudiral do linij, ker mam težave z dojemanjem že na začetku :D vendar upam da ne učijo tega. Zaviranje do sredine ovinka potem enakomerno pospeševanje ja, vendar to kar si napisal potem ni več idealna linija, ali pač? In kje je pol tista smoothness ki jo Code zagovarja :-S

Popravljeno . Popravil misty
Objavljeno

Da še jaz opišem kako vozim skozi ovinke na koleno.

Kot prvo naj povem, da na motorju ne sedim čisto ob tanku, pač pa bolj od zadaj. Pred ovinkom zaviram vse do vhoda v ovinek, takrat bremzo spustim, se presedem, tako da mi polovica riti visi z motorja in nagnem motor v ovinek. Ko se z kolenom dotaknem tal, dodam malo gasa, tako da motor rahlo pospešuje skozi ovinek. Včasih se mi zgodi, da istočasno drsim po asfaltu z kolenom in z stopalko, Z750 pač ni SS motor. Pogled imam usmerjen v izhod iz ovinka. Preden začnem motor dvigovati, kratko pogledam na brzinomer, nakar sorazmerno z manjšanjem nagiba motorja dodajam gas. Kako to izgleda lahko komentirajo tisti redki, ki so me videli. Poizkušal sem tudi z kasnejšim zaviranjem, pa sem ugotovil, da je v teh primerih moja hitrost pri izstopu iz ovinka bistveno manjša.

Ima mogoče kdo knjigo A Twist of the Wrist 2 v elektronski obliki?

lp DTW

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!