Skoči na vsebino

RUSKA RULETA na dveh kolesih



Priporočene objave

Objavljeno
Pri recimo cbr 900, boš moral vložiti še kar nekaj vaje in znanja, za isti rezultat.

Kar ne pomeni, da se z cbr 900 ne da nekaj odpeljat, samo še neznamo in se je potrebno naučit.

Se strinjam.. hotem sem samo izpostavit, da nekdo ki z cbr 900 ne naredi osmice ne zna nujno manj, kot nekdo ki jo vozi s fazerco 600 recimo :)

Ker se tiče delavnic in šol varne vožnje jih pa itak odobravam in se mislim udeležit česa podobnega v bližnji prihodnosti :OK:

Objavljeno (popravljeno)

Ma js zmeri zamudim varne vožnje al pa ne morem :cry: Pa že tolkrat sm reku d se na eni naslikam in nikoli ne uspe :BUA:

Se pa sam dostikrat odpravim na poligon avtošole v NG pri železnici. Majo postavljene stožce za slalom in osmico pa za zaviranje in izmikanje (ne vem če se točno tko reče vajam). Pa se dostikrat zapeljem tje vmes. En par jih poderem, en par povozim nekej pa pustim nedotaknjenih, osmico pa sm zvozu parkrat, velikokrat pa mi ne uspe v kvadratu zdelat :) je CBR kar težko obračat z balanco k mi zvije roke, nja tak čudn položaj je, tisti k maste cestno al pa ste se vozili že veste. Je pa na takih dnevih varne vožnje dosti bujš k ti kdo kej pove kaj delaš narobe, kaj popravi.... Js se furam sam, vem pa ne nč al delam prou al ne :?

Popravljeno . Popravil gizmOkak
Objavljeno (popravljeno)

A/ članek ima mnogo različnih vsebin, omemb in izjav, vendar ničesar ne pove (oz. jaz ne vem, kaj je poanta) :eek:

B/ če bi vedel, da lahko vozim po kolenu, potem butl ne bi šel novih gum kupovat :slap:

C/ osmico moraš znat zvozit, drugače ti menda izpita ne dajo :xx:

D/ Na nekdanjem izpitnem poligonu sem bil ziher, da se z mojo arhaično kravo ne da niti polovice zvozit tako kot z izpitnim "nakedom". Bladzo je rekel za en krog in je najbrž tudi prvič peljal taka jajca, vendar brez kiksa. :yea2:

E/ Lani na poligonu v Tuhinjski so z bolj zajeb motorji kot CBR 900 vozili okrog z eno roko in delali ohtarje BP. :ninja:

F/ Počas vozit je res bolj zahtevno kot normalno hitro. Zelo hitro je enako težko kot zelo počasi, le malček bolj nevarno in seveda drugače.

G/ Afriška ruleta je bolj zanimiva.

*to so le moja opažanja, vsaka podobnost z resničnimi dogodki in osebami je zgolj naključna.

Popravljeno . Popravil lasagna
Objavljeno
Nekoliko drugačna zgodba pa se je začela 27. aprila, ko je motorist na cesti iz Kočevja zaradi neprilagojene hitrosti na motociklu suzuki GSX 750 R izgubil oblast v ovinku, začel zavirati, posledica pa je bila udarec v desni robnik ter padec in smrt voznika.

Samo po sebi se ne zgodi nič. Mnogokrat peljem hitreje od dovoljene hitrosti pa sem še zmeraj stabilen, vzrokov padca pa je lahko več... olje, pesek, drugo neznano vozilo (ki pobegne iz kraja dogodka) itd.

Svoje sposobnosti je očitno precenil tudi Koprčan, voznik honde transalp, ki je zaradi ostrega zaviranja pred ovinkom padel in nesrečno treščil v prometni znak.

Vozniki Transalpov navadno vozijo okoli 250km/h in so nasplošno nadležni.

Pametovati o varni vožnji se da veliko, ampak kaj naj rečem o motoristu, ki sem ga nedavno videl v Kamniku na yamahi R1? Če ni šlo 200km/h skozi križišče v naselju, naj me hudič vzame! Pri tej hitrosti nima voznik niti najmanjše možnosti za pravočasno ukrepanje, prav tako pa je nimajo drugi udeleženci v prometu. Motor namreč pri tej hitrosti v treh sekundah prevozi več kot 150 metrov. Ne vem, kaj se plete v glavah teh ljudi - se igrajo rusko ruleto ali kaj? S svojo noro vožnjo ogrožajo, a ne ogrožajo le sebe, ampak predvsem vse druge udeležence v prometu, tudi nas motoriste," je pripovedoval Lukman.

Tudi mnogo Remus Yugov in podobnega platikovja se pelje celo več od konstrukcijsko dovoljene hitrosti skozi naselje, ampak nori avtomobilisti na dobre ne mečejo slabe luči. Poleg tega so del vsakdana in kakor hitro pridejo, tudi grejo.

Fant je študent prava, bil je zelo hiter motorist, zanimiva in realna pa je njegova razlaga izsiljevanja motoristov na cesti: "Pogosto lahko beremo, da je motorista izsilil voznik. To je navadno res, pozablja pa se na teorijo hipotetične vzročnosti. Za kaj gre? Od 100km/h do 0 potrebuje motorist skoraj 80 metrov dolgo pot ustavljanja (reakcijska in zavorna pot) ali tri sekunde. To pa je čas, ki ga voznik s preveliko hitrostjo praviloma nima, kot je seveda nima niti drug udeleženec, da ga ne bi izsilil."

Ljudje pogosto ogrožajo z odvzemom prednosti, četudi imaš dovoljenih 50km/h na števcu, ko pa zavijejo pred tebe te pa butasto gledajo kot nepomolzena krava. Občutek dobiš, da si kriv sam, ker voziš po prednostni. V primeru nesreče, je tudi za policista tako (neprilagojena hitrost - 50km/h gor ali dol).

Vedno obstojajo tri resnice. Moja, tvoja in kar se je v resnici zgodilo.

Objavljeno

Tomaž Bukovec mi je poslal pismo bralke, prispelo v uredništvo Dnevnika. Objavljam v celoti.

22.05.2005 Nedeljski Dnevnik

--------------------------------------------------------------------------------

Nismo vsi motoristi kamikaze!

Motoristi niso le norci, ki hitijo smrti naproti. Takšne najdete tudi v drugih vozilih…

Ob članku Ruska ruleta na dveh kolesih, objavljenem v prejšnjem Nedeljskem dnevniku, želim zapisati nekaj besed.

Gre predvsem za to, da moramo vsi pomesti pred svojim pragom in se zavedati, da smo v prometu vsi odgovorni za svojo in varnost drugih. Motoristi se tega vse bolj zavedamo in smo predvsem daleč od krilatice, da smo norci na dveh kolesih, čeprav je res, da smo morda nekoliko hitrejši od drugih udeležencev prometa.

Po objavi članka v Nedeljskem dnevniku se je na forumu vodilne slovenske spletne strani o motociklizmu in motociklih Motosvet.com (www.motosvet.com) začela široka razprava o tem članku, motoristi pa so o tekstu celo glasovali. Po podatkih minule nedelje je dobrih 70 odstotkov vseh glasovalcev (129) menilo, da članek realno opisuje stanje na cesti, slabih pet odstotkov, da je stanje še hujše, štirje odstotki glasovalcev so ocenili, da se v članku pretirava, dobrih petnajst odstotkov pa je prepričanih, da članek ustvarja negativno mnenje o motoristih.

Člani foruma so večinoma motoristi, kar po svoje poenostavljeno pomeni, da vsaj okoli 75 odstotkov vseh motoristov ocenjuje, da članek, kolikor je že krut, realno opisuje stanje - z neko posebnostjo, ki jo je avtor zapisal v podnaslovu: Motoristi niso samo norci, ki hitijo smrti naproti, pozneje pa je v članku, vsaj po mojem mnenju, to dejstvo premalo izpostavil. Nemogoče je eno kategorijo voznikov kar povprek označiti za norce na dveh kolesih, ker to preprosto ni res.

Številni dopisni člani Motosveta, še bolj številni člani kluba motorističnih aktivistov Maksi, člani mojega kluba Tattenbach iz Slovenskih Konjic in mnogi drugi ljubitelji vožnje na dveh kolesih se zavedamo, da je naša usoda na cesti v naših rokah in zato za svojo varnost marsikaj naredimo. Ne le z zaščitno opremo, ampak predvsem z znanjem in tudi pričakovanjem nepredvidljivih situacij (v Leganovi šoli varne vožnje in na Maksijevih delavnicah), predvsem pa z normalno vožnjo in ne brezglavim divjanjem.

Motocikel ima v prometu določene prednosti, saj je hitrejši in bolj okreten, z njim lahko bistveno hitreje in varneje opravimo manever prehitevanja; ima pa še številne druge prednosti. Je pa motorist v primeru nesreče izjemno ranljiv - kljub vsej zaščitni opremi. Tudi zato moramo vsi (konec koncev je večina motoristov tudi avtomobilistov), ko sedemo za volan, pomisliti tudi na druge udeležence v prometu. Na voznike težkih motorjev ali skuterjev, na pešce in kolesarje ter vse druge.

Ob vsem tem naj uporabim kar stavek, ki ga je izrekel eden od forumovcev: "Varuj se sam, pa te bodo tudi drugi. Vedno računaj, da je za ovinkom stari oče v traktorju ali babica s cekarjem sredi ceste. Pa na otroke ne pozabite..." Enako še kako velja tudi za vse avtomobiliste z dodatkom: "Ne občudujte motociklov le takrat, ko so parkirani in vedno znova sprašujete, koliko "leti", ampak tudi takrat, ko nas gledate, kako se nagibamo v ovinkih in vas elegantno prehitimo, čeprav malo bolj glasno. Predvsem pa pred vključitvijo v promet (ali kakšnim podobnim manevrom) ne pozabite na sekunde in to, da je motorist ali kateri koli drug udeleženec lahko hitrejši, kot je videti. V prometu je potrebno biti bolj zbran in pozoren, potrebno je pridobivati nova znanja in izkušnje in predvsem hitrost prilagoditi razmeram in okoliščinam na cesti. Tega se motoristi še kako zavedamo, enako kot tega, da med vzroki najbolj tragičnih nesreč nista na prvem mestu hitrost ali morda alkohol, kot pri avtomobilistih, ampak tuja krivda.

Motoristi nismo samo mladi norci, ampak tudi možje in žene srednjih let in starejši, ugledni poslovni možje in gospodinje, poslanci in direktorice, študentje, delavci in številni drugi, tudi novinarji. Nismo vsi norci ali kamikaze na dveh kolesih, čeprav se tudi taki najdejo, kar je enako kot v vseh drugih kategorijah voznikov.

Upam, da ni norec ali kamikaza niti avtor teksta v Nedeljskem dnevniku, novinar Tomaž Bukovec, ki menda vozi 1200-kubični motocikel s sto konji, ki doseže hitrost tudi več kot 200km/h.

Varno vožnjo vsem.

Danila, Slovenske Konjice

Objavljeno

V članku me je zmotilo pogosto omenjanje nevarnosti ki jo motoristi predstavljamo drugim udeležencem v prometu ,kar naj bi bilo povezano z

preveliko hitrostjo itd itd...

retorično vprašanje ,namreč:

-kaj je bolj nevarno za druge udeležence v prometu na cesti izven naselja :motorist s 160km/h ,avtomobil s 120km/h ali tovornjak s 90KM/h ,če recimo zgubijo oblast nad vozilom?

Objavljeno

Mislim, da merjenje stopnje škode, ki jo lahko povzroči vozilo, ni ravno na mestu. A to naj bi pomenilo, da motoristi lahko divjamo s 150 skozi naselje, ker zaradi manjšega gabarita lahko naredimo manj škode?

Objavljeno

@lucky: Ko izgubiš oblast je vseeno s čim se zaletiš....

.... med zavorno potjo in gibalno količino tovornjaka ter motorja pa mora biti nekaj razlike. Pa tudi ozkost motorja te lahko kdaj reši, ker lahko popustis zavoro in se z naglo spremembo smeri kje vmes izmuznes. Mene je to večkrat rešilo... sploh v naseljih pri majhnih hitrostih... enkrat ravno včeraj naprimer.

Trdim, da so omejitve hitrosti pripravljene za povprečno ali celo podpovprečno vozilo na cesti. Kar je tudi prav! Važno pa je, da znaš sam ocenit stanje na cesti. Če vidiš znak 40km/h.... je verjetno tam z razlogom. Če pelješ več kot 40, pelji z vednostjo, da je cesta takšna, ki za "relativno varno" vožnjo povprečnega vozila ne dovoljuje več kot to.

  • 6 let pozneje...
Objavljeno

Življenje na tem planetu je ruska ruleta biggrin.gif

Je pa tud res da prometne znake za ogromne dnarje postavljajo diplomirani kekci s prelepimi plačami ki večkrat nardijo narobe kot prav. Glavno da so produktivni!trance_39_thumbdown.gif Vsak še tko bedast znak ima nekje svoj elaborat zakaj je tam!

Vsekakor postavljajo znake bolj zato ker se jim to splača kot pa so v resnici potrebni. Znake izdeluje kar kak žlahtnik in jih je treba porabit sevede čimveč.

Koliko imamo kljukastih ovinkov brez oznak in ravnin s znaki ovinek!!??

Prav posebno doživetje pa je napačna signalizacija v oteženih pogojih.

Pol pa bod pameten.

Najrajš mam pa tablo s prečrtanim motoristom ki kolenčka. Verjetno ma kak učinek he he!!??

Objavljeno

Najrajš mam pa tablo s prečrtanim motoristom ki kolenčka. Verjetno ma kak učinek he he!!??

Objavljeno

.. Če vidiš znak 40km/h.... je verjetno tam z razlogom...

Drži. Ampak v kaki Franciji na primer. Pri nas pa (razen izjemoma) žal ne. Se pa najde tudi znak 70 pred ovinkom katerega niti teoretično ne moraš speljati z več kot 50 kmh.

Vedno z nekaj rezerve in "expect the unexpected", pa imaš nekaj šans na cest.

Preveč znakov pa tudi odvrača pozornost od dejanskega dogajanja na cesti in ob njej.

LP

Objavljeno

Če vidiš znak 40km/h.... je verjetno tam z razlogom. Če pelješ več kot 40, pelji z vednostjo, da je cesta takšna, ki za "relativno varno" vožnjo povprečnega vozila ne dovoljuje več kot to.

glej, mende, de tele znake postavlja vsaka občina zase? ne vem.... še zmerej pa tulm.... (u pm, vrjetno...) 40 na izvozu iz avtoceste pomen samo to, de se za tabo(če spoštuješ omejitev) nabere kolona. razlog omejitve? omejena glava, ki je znak odobrila......

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

glej, mende, de tele znake postavlja vsaka občina zase? ne vem.... še zmerej pa tulm.... (u pm, vrjetno...) 40 na izvozu iz avtoceste pomen samo to, de se za tabo(če spoštuješ omejitev) nabere kolona. razlog omejitve? omejena glava, ki je znak odobrila......

Ja, razen, če v tistem kar fajnem zavoju na izvozu, kak tovornjak 5 minut pred tabo ne strese malo peska, ki ga zaradi ograj ne vidiš, nakar se fino razlepiš - in hitreje kot gre, lepše se razlepiš. Ni lih vsaka stvar tako neumna kot se nekaterim zdi.

Objavljeno

glej, mende, de tele znake postavlja vsaka občina zase? ne vem.... še zmerej pa tulm.... (u pm, vrjetno...) 40 na izvozu iz avtoceste pomen samo to, de se za tabo(če spoštuješ omejitev) nabere kolona. razlog omejitve? omejena glava, ki je znak odobrila......

Ja, razen, če v tistem kar fajnem zavoju na izvozu, kak tovornjak 5 minut pred tabo ne strese malo peska, ki ga zaradi ograj ne vidiš, nakar se fino razlepiš - in hitreje kot gre, lepše se razlepiš. Ni lih vsaka stvar tako neumna kot se nekaterim zdi.

na voklem, pa na logu. na Bazari, in še marsikje so "izvozi" ravni.

Omejitev so nabili, ker nimajo namena podret mitnic. Spet lahko beremo, v kaki pizdi je DARS, in vemo, da so vinjete doprinesle k izgubam. Zato jaz pričakujem dan, da bodo nalepke ukinjene. In DARS bo že mel pripravljene kučice. Zato mitnice ostajajo. in z njimi omejitev 40km/h. :SS:

Je pa res, da so na izvozih in uvozih s pentljami lahko skrite pasti. Nevarne predvsem motoristom. Naftni madež+dež=super srhljiva kombinacija. in niti ni tako redka.

Objavljeno

na voklem, pa na logu. na Bazari, in še marsikje so "izvozi" ravni.

Omejitev so nabili, ker nimajo namena podret mitnic. Spet lahko beremo, v kaki pizdi je DARS, in vemo, da so vinjete doprinesle k izgubam. Zato jaz pričakujem dan, da bodo nalepke ukinjene. In DARS bo že mel pripravljene kučice. Zato mitnice ostajajo. in z njimi omejitev 40km/h. :SS:

Je pa res, da so na izvozih in uvozih s pentljami lahko skrite pasti. Nevarne predvsem motoristom. Naftni madež+dež=super srhljiva kombinacija. in niti ni tako redka.

Aja .. DARS u pizdi :? ... kje si to prebral ... Žurnal :? .. Svet gledu :?

kot je meni znano, so VSI izvozi in uvozi 40 tudi tam, kjer ni mitnic... gorenjska AC in dolenjska AC tut.

Mislim, da se bodo mitnice podrle kad tad ... sam pol bo spet en jamru, da za njegov dnar mitnice podirajo, ker so jih zgradili iz njegovega denarja :lol:

Ruska ruleta je, ko se z avtom pelješ po dveh kolesih ... :P

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Ja, razen, če v tistem kar fajnem zavoju na izvozu, kak tovornjak 5 minut pred tabo ne strese malo peska, ki ga zaradi ograj ne vidiš, nakar se fino razlepiš - in hitreje kot gre, lepše se razlepiš. Ni lih vsaka stvar tako neumna kot se nekaterim zdi.

ja, maš prow...... do te mere, de se ti to lahko zgodi tud tam, k posebne omejitve ni..... "ni prilagodil hitrosti razmeram na cesti" (al pa sam jest tko zastopm, de tle ni govora o: "ni prilagodil hitrosti omejitvi na odseku ceste")

kwa pa zdej? povsod k kdo pogojno lahko kej strese/polije omejit(obvezno, za vsak dan in trenutek) na 'peš' pa pol naprej?

Objavljeno

Jej jej jej!!

Težko je dons bit pameten za druge. Če gremo v eno skrajnost bi moral vse dojenčke kuj po rojstvu al pa še prej kar potamanit ker, ziher bodo delal pizdarije ko bodo večji wallbash.gif Prometni pa znaki morajo veljat za NORMALNE razmere in ne ČE bi bil recimo pesek ali olje na ovinku!! trance_25_naughty.gif Ko začneš s ČE-ji zadevi ni konca! Loh te tud strela z jasnega kresne če smo že pr tem. Pa prbij na nebo znak za nevarnost. trance_21_laughing1.gif

Dejte nehat srat pa bodte doma če ne upate ven ker ste ogroženi.worship.gifworship.gif

Po drugi strani pa bi lahko dovolili naj vsak sam presodi kaj je prav in kaj ne. Ne vem kje je zdej kvaka?? Itak sive eminence tega planeta organizirajo redukcijo prebivalstva pa res ne štekam zakaj se kdo kej dost sekira zarad nevarnih voznikov??trance_19_hmm.gif

Mende majo neko zadovoljstvo ko nas zastruplajo al kaj?? Ta ista oblast na primer uzakonja obvezno zastrupljanje prebivalstva s težkimi strupi in z gama žarki obdelano hrano......na cesti se pa kar na lepem čist zasekirajo za naše zdravje slap.giftrance_30_punk.gif

Objavljeno

Ja, razen, če v tistem kar fajnem zavoju na izvozu, kak tovornjak 5 minut pred tabo ne strese malo peska, ki ga zaradi ograj ne vidiš, nakar se fino razlepiš - in hitreje kot gre, lepše se razlepiš. Ni lih vsaka stvar tako neumna kot se nekaterim zdi.

Lahko pa tudi na popolnoma ravni avtocesti srečaš kamen večjih dimenzij, ki ga strese tovornjak, ki mu na izvozu tega ni uspelo, pa ni treba da je kamen, lahko je tudi samo večji del pnevmatike, plastenka, zanič dilatacija, neprimerna voziščna konstrukcija... se lahko tudi fajn razlepiš. Zakaj pa tam ni 40 omejitev? Bi bilo res bolj varno.

LP

Objavljeno

ja, maš prow...... do te mere, de se ti to lahko zgodi tud tam, k posebne omejitve ni..... "ni prilagodil hitrosti razmeram na cesti" (al pa sam jest tko zastopm, de tle ni govora o: "ni prilagodil hitrosti omejitvi na odseku ceste")

kwa pa zdej? povsod k kdo pogojno lahko kej strese/polije omejit(obvezno, za vsak dan in trenutek) na 'peš' pa pol naprej?

Lahko pa tudi na popolnoma ravni avtocesti srečaš kamen večjih dimenzij, ki ga strese tovornjak, ki mu na izvozu tega ni uspelo, pa ni treba da je kamen, lahko je tudi samo večji del pnevmatike, plastenka, zanič dilatacija, neprimerna voziščna konstrukcija... se lahko tudi fajn razlepiš. Zakaj pa tam ni 40 omejitev? Bi bilo res bolj varno.

LP

Kot prvo, obregnil sem se ob post, ki je govoril izrecno o izvozih z AC. Kot drugo, na takšnih izvozih, zaradi zavoja obstaja večja verjetnost, da bo kdo kaj stresel in zaradi ograj manjša verjetnost, da to opaziš. Kot tretje, zaradi samega zavoja na večini izvozov že tako ni možno voziti dosti hitreje, razen če ne tiščiš in zalagaš. In kot četrto mi izkušnje nekoga drugega govorijo tole: http://www.motosvet....ost__p__1846701

Ne rečem, da so vsi znaki naravnost idealno postavljeni a verjetno obstajajo tehtnejši razlogi za to, da na izvozih stojijo znaki z omejitvijo 40 kot pa je pavšalna ocena nekoga, da naj jih tam ne bi bilo.

Objavljeno

Kot prvo, obregnil sem se ob post, ki je govoril izrecno o izvozih z AC. Kot drugo, na takšnih izvozih, zaradi zavoja obstaja večja verjetnost, da bo kdo kaj stresel in zaradi ograj manjša verjetnost, da to opaziš. Kot tretje, zaradi samega zavoja na večini izvozov že tako ni možno voziti dosti hitreje, razen če ne tiščiš in zalagaš. In kot četrto mi izkušnje nekoga drugega govorijo tole: http://www.motosvet....ost__p__1846701

Ne rečem, da so vsi znaki naravnost idealno postavljeni a verjetno obstajajo tehtnejši razlogi za to, da na izvozih stojijo znaki z omejitvijo 40 kot pa je pavšalna ocena nekoga, da naj jih tam ne bi bilo.

Če pogledaš znak 40 stoji na začetku uvoza na avtocesto, torej bi ti moral z hitrostjo 40km/h vozit do prvega križišča, torej stika avtoceste z pospeševalnim pasom. Sedaj pa mi povej, kaj je bolj nevarno, nekdo v avtu z 50KM + klima = 4,5KM, ki ne bo moral v tistih 100 metrih pospešit na normalno hitrost za uključevanje in se bo uključil z 60km/h na vozni pas (tam pa vemo kako je), ali nekdo, ki se bo teoretično pripeljal 60-70, kar na večini izvozov ni nič, pa potem dobil tistih 20-30km/h v 100m in se varno in normalno uključil. Že res da v ekstremnih primerih lahk nadaljuješ z vožnjo po odstavnem pasu, dokler se varno ne uključiš, samo saj vemo da nek določen procent ljudi, še naravnost komaj vozi.

Sej nerečem, prav je da je omejitev, da ni potem raznih tožb, pa tudi če greš malo hitreje nebo konec sveta, samo tudi na uvozih/izvozih so že stali in ustavljali plavi. Varnost?

No ja takle mamo.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!