Dadi Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Meni se zdi tole čist preprosto in Boruttova razlaga je odlična. Dvajset let nazaj na prvem tečaju varne vožnje Bmw so mi o tem govorili in sem si mislil - vejšde tile so čist zmešani. Naslednjo minuto sem probal in glej ga zlomka deluje, pa sem se prej koval med zvezde, oh in sploh rider sem bil zase. Vejšde, pristani poba mi je nekdo prišepnil. Od tistega tečaja naprej rinem balanco v smeri ovinka, ne visim več z motorja in ne rinem z glavo čez sredino ovinka kot prej. maus in KingKerosin 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
BREITNER Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Ob 2. 5. 2014 ob 16:46, DIN pravi: Prejle sm mogu prov fajn razmislat med voznjo, kako za vraga vozm motor....pa tole rinjenje krmila ven, je res tezko razumet....ocitno se dogaja, ker so profici to nastudiral, da bi pa sedel na motorju, pa razmisljal, da morm zdej levo vn rint, da bom su desno, je pa tumac. To je to DIN,to jaz tudi trdim, potem pa se najdejo pametnjakoviči, ki trdijo, da to zavestno počnejo, kot da so Valentinoti, Marki in Lorencoti. Ob 2. 5. 2014 ob 16:47, KingKerosin pravi: Nevem, mogoce nisem tok naravno talentiran za voznjo kot nekateri tukej pa moram dolocene zadeve priucit v podzavest. Prav imaš, eni tukaj so taki talenti, da se čudim, da ne vozijo MotoGP. Ob 2. 5. 2014 ob 16:51, maus pravi: js kautersteringam pri hitrostih višjih od 40-50 km ... da ne bi kdo to probavu pri 10 km/h ... Zakaj ne? jaz sem zadnjič kounterstering delal namestu, pa ko potiskam motor tudi zavestno to delam. Vedno gre v pravo smer. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Dadi Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Eni to hitro zapopadejo, eni pa sploh ne, ker prepričanih se ne da prepričat ! Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
maus Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 lahko uporabljate to tehniko ali ne .. ni potrebno divjat ... kar je Borutt omenil .. popolnoma drži ... lepše se odpelje ovinek, če malenkost pritisneš krmilo v ovinek ... s časoma ti pride v rutino ... to je isto, ko se naučiš šaltat, ti to pride kasneje v rutino in o tem ne premišljuješ ... ko šaltaš navzdol, avtomatično stisneš sklopko ... navzgor itak šaltam brez sklopke ... no .. pa se bo spet razvila debata, ali je potrebno stiskat sklopko pri prestavljanju navzgor Dadi, DAMI34 in Matej207 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Matej207 Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Maus... Od svaka ti čast za zadn stavek Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
igorkr Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 lahko uporabljate to tehniko ali ne .. ni potrebno divjat ... kar je Borutt omenil .. popolnoma drži ... lepše se odpelje ovinek, če malenkost pritisneš krmilo v ovinek ... s časoma ti pride v rutino ... to je isto, ko se naučiš šaltat, ti to pride kasneje v rutino in o tem ne premišljuješ ... ko šaltaš navzdol, avtomatično stisneš sklopko ... navzgor itak šaltam brez sklopke ... no .. pa se bo spet razvila debata, ali je potrebno stiskat sklopko pri prestavljanju navzgor Kaj pa če maš obrnjene prestave :unsure: :blink: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
danci1973 Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Od tistega tečaja naprej rinem balanco v smeri ovinka, ne visim več z motorja in ne rinem z glavo čez sredino ovinka kot prej. Verjetno si mislil v nasprotno smer? Res me zanima ta Countersteering, ki ga vsi na veliko omenjate, kot da je to višek znanosti. Kolega je inštruktor varne vožnje na motorju v Avstriji in dela diplomsko nalogo iz tega in me zanima njegovo strokovno mnenje. Ne obremenjujte se z tem med vožnjo ... ko je potrebno pride ne vede do tega, plus tega pa niste GP dirkači. Če se tehnike zavedaš in jo 'zavestno' natreniraš, da jo potem 'podzavestno' uporabljaš, je to samo dobro. In nima veze s tem, če si dirkač ali ne... Dober primer je tek - vsi znamo tečt, to nam je prirojeno. A vseeno se ljudje, ki dosti tekajo, morajo najprej naučiti pravilne tehnike in jo nato natrenirati tako, da jim pride v podzavest, sicer lahko pride do (trajnih?) poškodb. KNNMS in suzuki 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Snečer Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Če normalno tekaš, ni potreben trening in samo koristi zdravju, še bolje pa hoja. Enako na motorju, za normalno vožnjo ne rabiš motogp tehnik. Kolenčkanja, visenje glave, nagibi telesa, drsanje itd. Če misliš voziti v tej smeri pa potrebuješ tovrsten trening in tehnike. Dadi 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Ktr1sk Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 veliko je že bilo povedanega, nihče pa ni pokazal video-posnetka kako to izgleda, naj kdo poišče nekaj kar je najbolj-vidno kako to deluje, jaz sem nekaj primernega iskal Ivanhoe in Dadi 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Andrejcer Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Toliko strokovnih komentarjev tukaj, jaz čisto navaden amater pa kounterstiram vsak dan na poti v službo. Pa to celo s TREMI kolesi! :lol: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
jokl66 Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Countersteering deluje tudi pri majhni hitrostih, o cemer pricata vsaj dva eksperimenta, ki ju lahko ponovi vsakdor. Vzames pomagaca (da ti motor ne pade po tleh), ki stoji ob desni strani motorja, ti pa se postavis ob levi bok motorja. Motor postavis pokonci, ga z desno roko primes za "rep", z levo roko za levo rocko, rines naprej s hitrostjo hoje in ga balansiras. Ce sedaj povleces z levo roko balanco nazaj (ekvivalentno potisku desne rocke naprej), t.j., obrnes balanco v levo, bo motor zavil v levo, nagnil pa se bo na desno. Ce spustis balanco, se bo sama od sebe obrnila v desno, motor pa zacel zavijati v desno. Isto sosledje dogodkov se zgodi ob visjih hitrostih. Razlika je, poenostavljeno povedano, ta, da je motor pri majhnih hitrostih nestabilen in ga moras ves cas "rocno" korigirati. Pri visjih hitrostih motor stabilen sam od sebe in, ko enkrat doseze nek naklonski kot, bo ta kot tudi obdzal. Pri cemer moras v vecini primerov med krozenjem vzdrzevati neko minimalno silo na balanci (razen ce si v rezimu nevtralnega krmiljanja, kar pa je druga zgodba). Razlika je tudi ta, da pri nizjih hitrostih balanco lahko vleces toliko casa, da motor dejansko pade na desni bok, pri vecjih hitrostih pa tega ne mores narediti, ker so sile, ki balanco vlecejo v desno po tem, ko je motor ze nagnjen v desno, vecje od sile, ki jo lahko sproduciras z roko. Znane so storije, ko so v starih casi, ko materijali se niso bili tako dobri, kot danes, na GP dirkah dirkaci tudi zvijali balanco (pa seveda niso padli) Se en eksperiment: Motor spravis v krozenje (recimo v desno) z dovolj majhnim radijem in hitrostjo, da balanco obrnes do konca - da ne gre vec v desno. Ce ne premikas telesa glede na motor, lahko motor iz taksne situacije spravis izkljucno tako, da pospesis. Z balanco ga ne mores. Ce bi protikrmiljenje ne delovalo, bi balanco obrnil v levo in motor spravil iz zavoja. V resnici pa bi z obracanjem balance v levo samo podrl motor v desno (in po vsej verjetnosti na tla). Podobno se zgodi ce vozis tesno "osemko". Ko zelis iz enega zavoja preiti v drugega, moras pospesiti ali pa balanco obrniti se bolj v trenutni zavoj. Dostikrat se zgodi, da pri tem udaris v meje obracanja balance Obstaja se en nacin, kako motor spraviti iz tesnega zavoja. Ce telo zravnas, lahko motor se bolj nagnes v ovinek. Pri tako velikih kotih nagiba (bolj natancno, pri vseh kotih nagiba, ki so vecji od kota med vilicami in tlemi - rake angle) je pri dinamicen kot krmiljenja tem vecji, cim bolj je motor nagnjen. Se pravi je vecanje nagiba motorja v ovinek ekvivalenten vecanju krmilnega kota, to pa je spet ekvivalentno protkrmiljenju - obracanju balance v desno, da zavijes levo. Giroskopska sila, ki jo je omenil Borutt ima sicer nekaj vloge, ampak za krmiljenje motorja postane ta sila omembe vredna sele pri precej visokih hitrostih - okoli 100 km/h za nek povprecen motor. Protikrmiljenje deluje pa za pri (kot smo videli) mnogo manjsih hitrostih, kjer gre v glavnem za geometrijo in sile, ki si posledice teze in vztrajnosti motorja. Ktr1sk, ponikipo, ZdenkoK in 4 others 7 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
danci1973 Objavljeno Maj 2, 2014 Deli Objavljeno Maj 2, 2014 Ob 2. 5. 2014 ob 22:16, Snecer pravi: Če normalno tekaš, ni potreben trening in samo koristi zdravju, še bolje pa hoja. Tek je itak nenormalna aktivnost, a če se je že lotevaš, se jo je vredno lotevati pravilno, saj tako še bolj koristi zdravju in tudi bolj varno je ... Enako na motorju. Ob 2. 5. 2014 ob 22:16, Snecer pravi: Enako na motorju, za normalno vožnjo ne rabiš motogp tehnik. Se popolnoma strinjam - MotoGP tehnik ne rabiš... Ob 2. 5. 2014 ob 22:16, Snecer pravi: Kolenčkanja, visenje glave, nagibi telesa, drsanje itd. ... vendar to niso MotoGP tehnike. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Dadi Objavljeno Maj 3, 2014 Deli Objavljeno Maj 3, 2014 (popravljeno) Verjetno si mislil v nasprotno smer? Če se tehnike zavedaš in jo 'zavestno' natreniraš, da jo potem 'podzavestno' uporabljaš, je to samo dobro. In nima veze s tem, če si dirkač ali ne... Dober primer je tek - vsi znamo tečt, to nam je prirojeno. A vseeno se ljudje, ki dosti tekajo, morajo najprej naučiti pravilne tehnike in jo nato natrenirati tako, da jim pride v podzavest, sicer lahko pride do (trajnih?) poškodb. Ktr1sk je dal link do zares simpl razlage v posnetku, zares odlična razlaga ! Meni je tole postalo podzavestno kot hoja in uporabljam tudi pri downhill kolesu. Kasneje sem začel pri motorju skladno uporabljat obe roki - z eno vlečem, z drugo rinem. Ko prvič probaš na ta način prevozit kake bolj enakomerne kratke ovinke ti nasmeh kar ne uide z obraza, vsaj meni ne. Pure pleasure ! http://www.youtube.com/watch?v=tSOn7IhTnMM#t=169 Popravljeno Maj 3, 2014. Popravil Dadi Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DAMI34 Objavljeno Maj 4, 2014 Deli Objavljeno Maj 4, 2014 Od kar mi je prijatelj povedal za Countersteering ga redno uporabljam vsak večer. Z uporabo Countersteering-a je moje sexualno življenje postalo bolj pestro. Prenehal sem piti, prebava mi deluje normalno. Celo shujšal sem za 5kg. Countersteering svetujem vsem mojim prijateljem, kajti le z redno uporabo se doseže rezultate. Countersteering je popolnoma naraven in ne vsebuje dodatnih arom. En Countersteering na dan odžene zdravnika stran!!! O stranskih učinkih Countersteering-a se posvetujte s svojim zdravnikom ali farmacevtom I30, svobodnaptica01, suzuki in 5 others 8 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
bojevnik88 Objavljeno Maj 4, 2014 Deli Objavljeno Maj 4, 2014 Drugace kakor s countersteeringom se sploh ne da vozit motorja. To delamo vsi podzavestno. Je pa res, da se lahko tudi stvari, ki jih delamo podzavestno se dodatno natrenira ce das na njih poseben poudarek in si izrecno pozoren na nekaj. Jure je vse povedal. Ne vem zakaj toliko govora o tem. KNNMS 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Darko3g Objavljeno Maj 4, 2014 Deli Objavljeno Maj 4, 2014 Drugace kakor s countersteeringom se sploh ne da vozit motorja. To delamo vsi podzavestno. Kako pa zavijamo pri prostoročni vožnji? Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
thumper Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 Kako pa zavijamo pri prostoročni vožnji? kaznivo ... Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Snečer Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 evo countersteering Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
jokl66 Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 Oversteer pa zares. Kot se obnasa prav vsak motor. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
jokl66 Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 Kako pa zavijamo pri prostoročni vožnji? Ko nagnes telo v eno stran, recimo desno, se motor nagne v levo. S tem pride do dveh efektov: zaradi geometrije se predne kolo obrne v smer nagiba, se pravi v levo. Poleg tega se sticna tocka med gumo in tlemi tudi premakne v levo, kar ima za posledico navor, ki zopet vlece balanco v levo. To dvoje pa je spet ekvivalento potisku desne rocke naprej in zacetku desnega ovinka. thumper 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
corser Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 sama filozofija.. na koncu pa vsi na OMV visjo... trebor, Dadi in '.' 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Borutt Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 sama filozofija.. na koncu pa vsi na OMV visjo... Boljše, kot na ISM-ju (Inštitut za Sodno Medicino). DAMI34, thumper, maxxim in 1 other 4 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
corser Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 Boljše, kot na ISM-ju (Inštitut za Sodno Medicino). kaj misliš a? samo na omvju majo zares slabo kavo... na countersteering se ne spoznam, na kavo pa zelo trebor in Cartman 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
motozajebant Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 kaj misliš a? samo na omvju majo zares slabo kavo... na countersteering se ne spoznam, na kavo pa zelo Sam jo še kr tam pijemo Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Snečer Objavljeno Maj 5, 2014 Deli Objavljeno Maj 5, 2014 kaj misliš a? samo na omvju majo zares slabo kavo... na countersteering se ne spoznam, na kavo pa zelo Baje da to talajo poleg bemlof, da je vozno. trebor 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se