Skoči na vsebino

Countersteering


Vikking

Priporočene objave

Primite os. vrtečega se kolesa, pa jo skušajte zasukati. Nekako se bo zavrtela po eni svoji ravnini in ne tja, kamor jo vi potiskate. V mislih preslikajte zadevo na motor (njegovo sporednje kolo) pa bo mogoče kaj bolj jasno... :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

koliko si pripravljen staviti, da temu ni tako? :naughty:

ti lahko brez problema demonstriram.....

ergo je tvoja izpeljava vsaj pomanjkljiva. :)

No problem, Ice. Zadevo lahko stestirava empirično. Greva se pelat, potem pa prvi ovinek, pri recimo 50km/h, ti odpelješ z zravnanim motorjem, jaz pa z nagnjenim. Tisti, ki ne odpelje ovinka plača pivo (tisti ki ga pa, pa aspirine).

Sicer ti pa verjamem, da se lahko z nagnjenim motorjem pelješ naravnost. Jest tud.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če bi bolj podrobno prebral moj post, bi opazil tudi, navajam: "Sicer pa zavijanje motorja ni direktna posledica nagnjenja", itd...

Na koncu sem pa, priznam, zadevo posplošil. Predvsem zato da nakažem, kaj je posledica countersteeringa, ki je btw bistvo tele tematike...

Sicer pa še tole - motor BO zavijal če ga nagneš, RAZEN če svojo težo premakneš na zunanjo stran in primerno korigiraš smer prednjega kolesa. Tukaj se lahko pa spet prepucavamo o težišču, gravitaciji, kontaktnemu "obližu" gum, itd...

Pa da ne bi tole izpadlo kako drugače kot konstruktivna debata za boljši moto-handling zvestih bralcev MS-ja, bom rekel samo še - over & out.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Morda že bilo odgovorjeno? Kar se vidi na sliki, je v bistvu "slajdanje", kjer z obratom krmila v levo voznik prepreči, da bi ga zaradi spodnašanja zadnjega kolesa "iz" ovinka odneslo v ovinek oz. zavrtelo. Sicer pa pri ovinku (dajva ves čas o desnem govoriti) lahko preneseš težo na desno, zaradi česar boš moral začeti zavijati desno, saj boš sicer končal na tleh, v nujenm ukrepanju pa se do zavijanja pride hitreje, če krmilo cuknemo v levo, s tem se nam težišče premakne v desno (motocikel nam zbeži levo) in vozilo je nagnjeno za ovinek. Tako v prvem, kakor tudi v zadnjem primeru potekajo zadeve logično in se odvijajo praktično samodejno.

Popravljeno . Popravil Desert Soul
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 8 let pozneje...

Countersteering je fizika :)

Sam sem ga zacel zavestno trenirat in uporabljat in moje mnenje je, da bi to moral vsak nastudirat...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Countersteering je fizika :)

Sam sem ga zacel zavestno trenirat in uporabljat in moje mnenje je, da bi to moral vsak nastudirat...

 

Ne vem, kaj imaš tukaj zavestno "trenirat"? Zvestno se učimo branja ... itd. Ta zadeva pride spontano, tako da ...

Zavestno se naučimo brat ....

 

Res me zanima ta Countersteering, ki ga vsi na veliko omenjate, kot da je to višek znanosti. Kolega je inštruktor varne vožnje na motorju v Avstriji in dela diplomsko nalogo iz tega in me zanima njegovo strokovno mnenje.

Ne obremenjujte se z tem med vožnjo ... ko je potrebno pride ne vede do tega, plus tega pa niste GP dirkači.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če začnemo na začetku, je za zavijanje z motornim kolesom potreben ustrezen nagib ali pa dodatna kolesca za preprečitev poljubljanja asfalta. Pa malo razmislimo, kako se motor prisili v nagib. Poskusimo z nagibanjem telesa prisiliti motor v nagib. Verjetno vas večina misli, nič lažjega. Pa je kdo pomislil na tisto "čudežno" silo, ki drži motor pokonci in je posledica vrtenja koles ? Seveda nihče. Snemite kolo svojega bicikla, primite ga v roke in zavrtite. Sedaj pa poskusite vrteče kolo nagniti. Ne gre ? Isto ali pa enako je pri vožnji motorja. Kdor poskuša s pomikom telesa prisiliti motor v nagib, se srečuje z eno takšno silo, katera je precej močna in trdovratna. Najbolj enostavno je pred ovinkom potisniti krmilo z eno roko in povleči z drugo v nasprotno smer ovinka. Torej pred levim ovinkom leva roka potiska in desna vleče krmilo. Zaradi spremembe stičišča kolesa s podlago se bo motor čisto enostavno in lahkotno sam nagnil v ovinek. Zaradi mene lahko še vedno visite z motorja kot opica z drevesa, vendar boste na ta način enostavno in na lahko nagnili motor v ovinek. 

 

Pa ta "strašna znanost" sploh ni tako spontana, kot nekateri mislijo, ker je potrebno premakniti krmilo v nasprotno smer ovinka, kar ni najbolj logično. Na poligonu vsakega vprašam (kakšnega tudi ne), v katero smer je potrebno premakniti krmilo za levi ali pa desni ovinek. Marsikdo ali pa kar večina jih ne ve, da se krmilo premakne v nasprotno smer ovinka. Torej ni to nekaj spontanega, ker ni najbolj logično, vendar pa deluje. Zopet smo pri učenju. Poleg tega pa ni samo "polaganje", ampak je važen tudi pogled oziroma položaj glave. Gremo, kamor gledamo oziroma, kamor je "nacentrirana" glava. Te "buče" pa še vedno vidim preko sredinske črte. Verjamem, da imajo nekateri res trdo, vendar je trd tudi pleh vozila na nasprotnem pasu. Pa ne pozabiti, da mora biti glava vedno v pokončnem položaju za pravilno zaznavo okolice. Če nekomu to ni najbolj jasno, naj poskusi hoditi z nagnito glavo. 

 

Kaj sem do sedaj napisal ? Da voznik krmili motor in ne obratno. Torej, voznik premakne krmilo in s tem premakne motor v želeno smer. Saj mi ni potrebno verjeti na napisano besedo, ampak bi samo želel, da poskusite in potem komentirate. Poskusite enkrat z nagibom telesa prisiliti motor v nagib in drugič s pomikom krmila v nasprotno smer ovinka. 

 

Vsa tista drgnjenja asfalta s komolci so samo dirke in ne vožnja v javnem cestnem prometu. Če pa mislite, da ne morete drugače voziti po cesti, kot junaki z dirkališč, pa še njih vprašajte, kakšno tehniko uporabljajo za nagib motorja v ovinek. 

:OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če začnemo na začetku, je za zavijanje z motornim kolesom potreben ustrezen nagib ali pa dodatna kolesca za preprečitev poljubljanja asfalta. Pa malo razmislimo, kako se motor prisili v nagib. Poskusimo z nagibanjem telesa prisiliti motor v nagib. Nič lažjega, kajne. Pa je kdo pomislil na tisto "čudežno" silo, ki drži motor pokonci in je posledica vrtenja koles ? Seveda nihče. Snemite kolo svojega bicikla, primite ga v roke in zavrtite. Sedaj pa poskusite vrteče kolo nagniti. Ne gre ? Isto ali pa enako je pri vožnji motorja. Kdor poskuša s pomikom telesa prisiliti motor v nagib, se srečuje z eno takšno silo, katera je precej močna in trdovratna. Najbolj enostavno je pred ovinkom potisniti krmilo z eno roko in povleči z drugo v nasprotno smer ovinka. Torej pred levim ovinkom leva roka potiska in desna vleče krmilo. Zaradi spremembe stičišča kolesa s podlago se bo motor čisto enostavno in lahkotno sam nagnil v ovinek. Zaradi mene lahko še vedno visite z motorja kot opica z drevesa, vendar boste na ta način enostavno in na lahko nagnili motor v ovinek. 

 

Pa ta "strašna znanost" sploh ni tako spontana, kot nekateri mislijo, ker je potrebno premakniti krmilo v nasprotno smer ovinka, kar ni najbolj logično. Na poligonu vsakega vprašam (kakšnega tudi ne), v katero smer je potrebno premakniti krmilo za levi ali pa desni ovinek. Marsikdo ali pa kar večina jih ne ve, da se krmilo premakne v nasprotno smer ovinka. Poleg tega pa ni samo "polaganje", ampak je važen tudi pogled oziroma položaj glave. Gremo, kamor gledamo oziroma, kamor je "nacentrirana" glava. Te "buče" pa še vedno vidim preko sredinske črte. Verjamem, da imajo nekateri res trdo, vendar je trd tudi pleh vozila na nasprotnem pasu.

 

Kaj sem do sedaj napisal ? Da voznik krmili motor in ne obratno. Torej, voznik premakne krmilo in s tem premakne motor v želeno smer. Saj mi ni potrebno verjeti na napisano besedo, ampak bi samo želel, da poskusite in potem komentirate.

 

Vsa tista drgnjenja asfalta s komolci so samo dirke in ne vožnja v javnem cestnem prometu. Če pa mislite, da ne morete drugače voziti po cesti, kot junaki z dirkališč, pa še njih vprašajte, kakšno tehniko uporabljajo za nagib motorja v ovinek. 

Drgač se ji reče sila vztrajnosti, deluje pa ker je sila lepenja med gumo in asfaltom večja kot pa sila katera bi podrla motor-vztrajnost (t.j. ko je kolo obrnjeno). So pa cestni dirkači nagnjeni zato, da ima guma večje stičišče s podlago in ne obremenjuješ roba gume pri pospeševanju. Enako delajo junaki na dirkališčih, sam da so oni veliko bolj suvereni :). Tko da vidiš, vse je za neki dobr ;).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko pa čisto normalno uporabljaš krmilo pa tudi gre.

Komot ga "podreš" že s krmilom na ravnem, pa še gume so okrogle...

Ravno zaradi takih tečajev, je danes repsolka skoraj priletela v moj avto.

Uči jih neobjestne vožnje in tehnik preživetja pa bo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse je v glavi. Nimam pojma, kdo je prvi izustil takšno modrost. Vem pa, kdo je izustil naslednjo; nimajo vsi vse v glavi. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj ravno to je problem teh tečajev .... tam jim nekaj pokažejo, potem pa ti kandidati po povratku domov mislijo, da vse znajo in "naučeno" potem trenirajo na poti domov in takšni treningi se končajo na različne načine.

 

Isti primer, ko si motorist ogleda kakšno dirko, recimo na Grobniku, potem pa ga pri povratku domov od Jelšan do Postojne tiši, kot da je Valentino R.

Kaj je bilo lani ... fant se je peljal iz Grobnika, bil je poln adrenalina, sedel je na projektilu in ker je mislil, da tudi on lahko tako vozi, se je zapeljal pod traktor.

 

Dejstvo je, da vaja dela mojstra .... velikokrat sem prevozil recimo jadranko, tako v dežju kot v suhem, pa nisem zavestno z nobeno roko vlekel/tišal, pa sem normalno zvozil vse ovinke, pa tudi šepam ne.

Jaz trdim, da Countersteering je fizikalni pojav, ki ga povzročimo nevede. Noben v ovinku ne razmišlja, kam bo potisnil katero roko ....

Se pa strinjam, da če človek v ovinkih polaga pažnjo na to, da pa lahko ugotovi, da roki delata različno funkcijo na krmilu ... ena potiska, druga vleče.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bi ti mogoče predlagal ukinitev tečajev oziroma poligonov varne vožnje, ker so vsi kandidati nekako pod vtisom tečaja in zaradi tega izvajajo razne vragolije po cesti, katere sodijo edino na zaprti poligon ? Najboljše, da odgovori nekdo, ki je že bil na takšnem tečaju. 

 

S tehniko premika krmila v nasprotno smer ovinka se lažje nagne motor. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne Borutt, v mojem postu ni bilo to mišljeno. Pozdravljam te stvari in prav je, da se tudi vsak sam odloči, ali se bo udeležil bilo kakšnega tečaja v življenju.

 

Dejstvo je, da tečaji ne zmanjšajo smrtnih žrtev na cestah, pa tudi povečajo ne, tako da je prav da so tečaji in kdor želi se tega naj tudi udeleži.. Vsak odgovarja za svoje življenje SAM. Dejstvo je, da ko se vsedemo na motor ali za volan, moramo imeti trezno glavo in razmišljat tudi o drugih, ki bi jih lahko ogrozili z našo objestno vožnjo. Nimam namena molarizirat in se delat angelčka ..., ampak tako je. Nekateri uživamo v vožnji motorja, drugim pa je važno samo "ožemanje" gas ročke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bi ti mogoče predlagal ukinitev tečajev oziroma poligonov varne vožnje, ker so vsi kandidati nekako pod vtisom tečaja in zaradi tega izvajajo razne vragolije po cesti, katere sodijo edino na zaprti poligon ? Najboljše, da odgovori nekdo, ki je že bil na takšnem tečaju. 

 

S tehniko premika krmila v nasprotno smer ovinka se lažje nagne motor. 

zadnjič sem to poizkušal na cesti iz litije proti zagorju ... a glej ga zlomka v vsakem ovinku sem bil  prepočasen za hitrost , ki mi jo je nagib motorja omogočal ... večji problem sem imel v glavi s samim oprijemom gum ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaunterstjring dela odlično tudi na kamperju.

Lp

Kmet2

Popravljeno . Popravil DAMI34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Drugace kakor s countersteeringom se sploh ne da vozit motorja. To delamo vsi podzavestno. Je pa res, da se lahko tudi stvari, ki jih delamo podzavestno se dodatno natrenira ce das na njih poseben poudarek in si izrecno pozoren na nekaj.

Ti pa kar se mene tice da en dan Novega Marofa z nekom, ki ve zakaj se gre ob strani, bistveno vec filinga za zavijanje, bremzanje, za cut limita gum in za odpravo strahu kako oreng podret motor kadar je kriza, kakor razni tecaji varne voznje na parkiriscih.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vem, kaj imaš tukaj zavestno "trenirat"? Zvestno se učimo branja ... itd.

A vožnja motorja pa je nekaj nagonskega? :slap:

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prejle sm mogu prov fajn razmislat med voznjo, kako za vraga vozm motor....pa tole rinjenje krmila ven, je res tezko razumet....ocitno se dogaja, ker so profici to nastudiral, da bi pa sedel na motorju, pa razmisljal, da morm zdej levo vn rint, da bom su desno, je pa tumac. :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nevem, mogoce nisem tok naravno talentiran za voznjo kot nekateri tukej pa moram dolocene zadeve priucit v podzavest. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

js kautersteringam pri hitrostih višjih od 40-50 km ... da ne bi kdo to probavu pri 10 km/h ... :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!