Skoči na vsebino

Countersteering


Vikking

Priporočene objave

Meni se zdi tole čist preprosto in Boruttova razlaga je odlična. Dvajset let nazaj na prvem tečaju varne vožnje Bmw so mi o tem govorili in sem si mislil - vejšde tile so čist zmešani. Naslednjo minuto sem probal in glej ga zlomka deluje, pa sem se prej koval med zvezde, oh in sploh rider sem bil zase. Vejšde, pristani poba mi je nekdo prišepnil. Od tistega tečaja naprej rinem balanco v smeri ovinka, ne visim več z motorja in ne rinem z glavo čez sredino ovinka kot prej.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 2. 5. 2014 ob 16:46, DIN pravi:

Prejle sm mogu prov fajn razmislat med voznjo, kako za vraga vozm motor....pa tole rinjenje krmila ven, je res tezko razumet....ocitno se dogaja, ker so profici to nastudiral, da bi pa sedel na motorju, pa razmisljal, da morm zdej levo vn rint, da bom su desno, je pa tumac. :D

To je to DIN,to jaz tudi trdim, potem pa se najdejo pametnjakoviči, ki trdijo, da to zavestno počnejo, kot da so Valentinoti, Marki in Lorencoti.

Ob 2. 5. 2014 ob 16:47, KingKerosin pravi:

Nevem, mogoce nisem tok naravno talentiran za voznjo kot nekateri tukej pa moram dolocene zadeve priucit v podzavest. :)

Prav imaš, eni tukaj so taki talenti, da se čudim, da ne vozijo MotoGP.

Ob 2. 5. 2014 ob 16:51, maus pravi:

js kautersteringam pri hitrostih višjih od 40-50 km ... da ne bi kdo to probavu pri 10 km/h ... :P

Zakaj ne? jaz sem zadnjič kounterstering delal namestu, pa ko potiskam motor tudi zavestno to delam. Vedno gre v pravo smer.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lahko uporabljate to tehniko ali ne .. ni potrebno divjat ... kar je Borutt omenil .. popolnoma drži ... lepše se odpelje ovinek, če malenkost pritisneš krmilo v ovinek ... s časoma ti pride v rutino ... to je isto, ko se naučiš šaltat, ti to pride kasneje v rutino in o tem ne premišljuješ ... ko šaltaš navzdol, avtomatično stisneš sklopko ... navzgor itak šaltam brez sklopke ... no .. pa se bo spet razvila debata, ali je potrebno stiskat sklopko pri prestavljanju navzgor :P

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lahko uporabljate to tehniko ali ne .. ni potrebno divjat ... kar je Borutt omenil .. popolnoma drži ... lepše se odpelje ovinek, če malenkost pritisneš krmilo v ovinek ... s časoma ti pride v rutino ... to je isto, ko se naučiš šaltat, ti to pride kasneje v rutino in o tem ne premišljuješ ... ko šaltaš navzdol, avtomatično stisneš sklopko ... navzgor itak šaltam brez sklopke ... no .. pa se bo spet razvila debata, ali je potrebno stiskat sklopko pri prestavljanju navzgor :P

 

Kaj pa če maš obrnjene prestave  :unsure:   :blink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Od tistega tečaja naprej rinem balanco v smeri ovinka, ne visim več z motorja in ne rinem z glavo čez sredino ovinka kot prej.

Verjetno si mislil v nasprotno smer?

 

Res me zanima ta Countersteering, ki ga vsi na veliko omenjate, kot da je to višek znanosti. Kolega je inštruktor varne vožnje na motorju v Avstriji in dela diplomsko nalogo iz tega in me zanima njegovo strokovno mnenje.

Ne obremenjujte se z tem med vožnjo ... ko je potrebno pride ne vede do tega, plus tega pa niste GP dirkači.

Če se tehnike zavedaš in jo 'zavestno' natreniraš, da jo potem 'podzavestno' uporabljaš, je to samo dobro. In nima veze s tem, če si dirkač ali ne...

 

Dober primer je tek - vsi znamo tečt, to nam je prirojeno. A vseeno se ljudje, ki dosti tekajo, morajo najprej naučiti pravilne tehnike in jo nato natrenirati tako, da jim pride v podzavest, sicer lahko pride do (trajnih?) poškodb.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če normalno tekaš, ni potreben trening in samo koristi zdravju, še bolje pa hoja.

Enako na motorju, za normalno vožnjo ne rabiš motogp tehnik.

Kolenčkanja, visenje glave, nagibi telesa, drsanje itd.

Če misliš voziti v tej smeri pa potrebuješ tovrsten trening in tehnike.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

veliko je že bilo povedanega, nihče pa ni pokazal video-posnetka kako to izgleda, naj kdo poišče nekaj kar je najbolj-vidno kako to deluje, jaz sem nekaj primernega iskal


  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Toliko strokovnih komentarjev tukaj, jaz čisto navaden amater pa kounterstiram vsak dan na poti v službo. :scut:

Pa to celo s TREMI kolesi! :yea2: 

:lol:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Countersteering deluje tudi pri majhni hitrostih, o cemer pricata vsaj dva eksperimenta, ki ju lahko ponovi vsakdor.

Vzames pomagaca (da ti motor ne pade po tleh), ki stoji ob desni strani motorja, ti pa se postavis ob levi bok motorja. Motor postavis pokonci, ga z desno roko primes za "rep", z levo roko za levo rocko, rines naprej s hitrostjo hoje in ga balansiras. Ce sedaj povleces z levo roko balanco nazaj (ekvivalentno potisku desne rocke naprej), t.j., obrnes balanco v levo, bo motor zavil v levo, nagnil pa se bo na desno. Ce spustis balanco, se bo sama od sebe obrnila v desno, motor pa zacel zavijati v desno. Isto sosledje dogodkov se zgodi ob visjih hitrostih.

Razlika je, poenostavljeno povedano, ta, da je motor pri majhnih hitrostih nestabilen in ga moras ves cas "rocno" korigirati. Pri visjih hitrostih motor stabilen sam od sebe in, ko enkrat doseze nek naklonski kot, bo ta kot tudi obdzal. Pri cemer moras v vecini primerov med krozenjem vzdrzevati neko minimalno silo na balanci (razen ce si v rezimu nevtralnega krmiljanja, kar pa je druga zgodba).

Razlika je tudi ta, da pri nizjih hitrostih balanco lahko vleces toliko casa, da motor dejansko pade na desni bok, pri vecjih hitrostih pa tega ne mores narediti, ker so sile, ki balanco vlecejo v desno po tem, ko je motor ze nagnjen v desno, vecje od sile, ki jo lahko sproduciras z roko. Znane so storije, ko so v starih casi, ko materijali se niso bili tako dobri, kot danes, na GP dirkah dirkaci tudi zvijali balanco (pa seveda niso padli)

Se en eksperiment: Motor spravis v krozenje (recimo v desno) z dovolj majhnim radijem in hitrostjo, da balanco obrnes do konca - da ne gre vec v desno. Ce ne premikas telesa glede na motor, lahko motor iz taksne situacije spravis izkljucno tako, da pospesis. Z balanco ga ne mores. Ce bi protikrmiljenje ne delovalo, bi balanco obrnil v levo in motor spravil iz zavoja. V resnici pa bi z obracanjem balance v levo samo podrl motor v desno (in po vsej verjetnosti na tla).

Podobno se zgodi ce vozis tesno "osemko". Ko zelis iz enega zavoja preiti v drugega, moras pospesiti ali pa balanco obrniti se bolj v trenutni zavoj. Dostikrat se zgodi, da pri tem udaris v meje obracanja balance

Obstaja se en nacin, kako motor spraviti iz tesnega zavoja. Ce telo zravnas, lahko motor se bolj nagnes v ovinek. Pri tako velikih kotih nagiba (bolj natancno, pri vseh kotih nagiba, ki so vecji od kota med vilicami in tlemi - rake angle) je pri dinamicen kot krmiljenja tem vecji, cim bolj je motor nagnjen. Se pravi je vecanje nagiba motorja v ovinek ekvivalenten vecanju krmilnega kota, to pa je spet ekvivalentno protkrmiljenju - obracanju balance v desno, da zavijes levo.

Giroskopska sila, ki jo je omenil Borutt ima sicer nekaj vloge, ampak za krmiljenje motorja postane ta sila omembe vredna sele pri precej visokih hitrostih - okoli 100 km/h za nek povprecen motor. Protikrmiljenje deluje pa za pri (kot smo videli) mnogo manjsih hitrostih, kjer gre v glavnem za geometrijo in sile, ki si posledice teze in vztrajnosti motorja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 2. 5. 2014 ob 22:16, Snecer pravi:

Če normalno tekaš, ni potreben trening in samo koristi zdravju, še bolje pa hoja.

Tek je itak nenormalna aktivnost, a če se je že lotevaš, se jo je vredno lotevati pravilno, saj tako še bolj koristi zdravju in tudi bolj varno je ...

Enako na motorju.

Ob 2. 5. 2014 ob 22:16, Snecer pravi:

Enako na motorju, za normalno vožnjo ne rabiš motogp tehnik.

 

Se popolnoma strinjam - MotoGP tehnik ne rabiš...

Ob 2. 5. 2014 ob 22:16, Snecer pravi:

Kolenčkanja, visenje glave, nagibi telesa, drsanje itd.

... vendar to niso MotoGP tehnike.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno si mislil v nasprotno smer?

 

Če se tehnike zavedaš in jo 'zavestno' natreniraš, da jo potem 'podzavestno' uporabljaš, je to samo dobro. In nima veze s tem, če si dirkač ali ne...

 

Dober primer je tek - vsi znamo tečt, to nam je prirojeno. A vseeno se ljudje, ki dosti tekajo, morajo najprej naučiti pravilne tehnike in jo nato natrenirati tako, da jim pride v podzavest, sicer lahko pride do (trajnih?) poškodb.

Ktr1sk je dal link do zares simpl razlage v posnetku, zares odlična razlaga ! Meni je tole postalo podzavestno kot hoja in uporabljam tudi pri downhill kolesu. Kasneje sem začel pri motorju skladno uporabljat obe roki - z eno vlečem, z drugo rinem.

Ko prvič probaš na ta način prevozit kake bolj enakomerne kratke ovinke ti nasmeh kar ne uide z obraza, vsaj meni ne.

Pure pleasure !

http://www.youtube.com/watch?v=tSOn7IhTnMM#t=169

Popravljeno . Popravil Dadi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Od kar mi je prijatelj povedal za Countersteering ga redno uporabljam vsak večer. Z uporabo Countersteering-a je moje sexualno življenje postalo bolj pestro. Prenehal sem piti, prebava mi deluje normalno. Celo shujšal sem za 5kg. 

Countersteering svetujem vsem mojim prijateljem, kajti le z redno uporabo se doseže rezultate. Countersteering je popolnoma naraven in ne vsebuje dodatnih arom.

En Countersteering na dan odžene zdravnika stran!!!

 

O stranskih učinkih Countersteering-a se posvetujte s svojim zdravnikom ali farmacevtom :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Drugace kakor s countersteeringom se sploh ne da vozit motorja. To delamo vsi podzavestno. Je pa res, da se lahko tudi stvari, ki jih delamo podzavestno se dodatno natrenira ce das na njih poseben poudarek in si izrecno pozoren na nekaj.

 

Jure je vse povedal. Ne vem zakaj toliko govora o tem. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Drugace kakor s countersteeringom se sploh ne da vozit motorja. To delamo vsi podzavestno.

Kako pa zavijamo pri prostoročni vožnji?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako pa zavijamo pri prostoročni vožnji?

kaznivo ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako pa zavijamo pri prostoročni vožnji?

Ko nagnes telo v eno stran, recimo desno, se motor nagne v levo. S tem pride do dveh efektov: zaradi geometrije se predne kolo obrne v smer nagiba, se pravi v levo. Poleg tega se sticna tocka med gumo in tlemi tudi premakne v levo, kar ima za posledico navor, ki zopet vlece balanco v levo. To dvoje pa je spet ekvivalento potisku desne rocke naprej in zacetku desnega ovinka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sama filozofija.. na koncu pa vsi na OMV visjo...

 

Boljše, kot na ISM-ju (Inštitut za Sodno Medicino). 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Boljše, kot na ISM-ju (Inštitut za Sodno Medicino).

kaj misliš a? :)

samo na omvju majo zares slabo kavo...

na countersteering se ne spoznam, na kavo pa zelo

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj misliš a? :)

samo na omvju majo zares slabo kavo...

na countersteering se ne spoznam, na kavo pa zelo

Sam jo še kr tam pijemo :) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj misliš a? :)

samo na omvju majo zares slabo kavo...

na countersteering se ne spoznam, na kavo pa zelo

 

Baje da to talajo poleg bemlof, da je vozno.

 

bmwtravelmugstainlessste.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!